דירוג פרשני ה-NBA כיום/ רותם אלרן

לאור הפסקת הליגה לזמן ארוך, ומעט הפחתה בנושאי השיחה לאור כך שהם לא מתחדשים, החלטתי לכתוב על חמשת פרשני ה-NBA הטובים והמעניינים ביותר (בעיניי כמובן) שיש כיום, כאלה ששווה לראות משחק בזכותם. קריאה נעימה.

שווים איזכור

שאקיל אוניל, צ'ארלס בארקלי, ארני ג'ונסון וקני סמית' (במשותף) – חבורת Inside the NBA כבר מספר שנים, הם אוסף אנשים, שביניהם נוצרה כימיה נהדרת והם כמעט בלתי ניתנים להפרדה, אך לאור כך שהם משמשים בעיקר כתכנית ולא כפרשני משחקים, הם מחוץ לרשימה

קווין הרלן – ללא ספק אחד מהמעניינים והטובים ביותר, אך בעיניי אלה למטה יותר מרתקים ומרגשים.

5. גראנט נייפייר

הפרשן הוותיק של הסקרמנטו קינגס, שנמצא בתפקיד כבר 32 שנים ברציפות, הוא לא אחד מהפרשנים המוגדרים כטובים ביותר, אך למרות זאת, הוא מאוד מהנה ויש לו התלהבות וחדווה של אוהד אמיתי, ואנרגיה של ילד בן 20, בעוד שהוא כבר חגג את יום הולדתו ה-60 ביוני האחרון.

נייפייר ידוע בעיקר בזכות ההתלהבות שלו, כפי שהזכרתי, אך לא פחות מכך, בשל הקאץ' פרייז הקבוע, שמגיע לאחר פעולה מרהיבה של שחקן – If you don't like that, you don't like NBA basketball!

4. כריס וובר

אחד מהפרשנים הצעירים ביותר כיום, אך למרות זאת, הניסיון והחכמה שוובר מביא כשחקן לשעבר, שעבר כמה וכמה דברים בקריירה, מביאים זווית מאוד חדשה ומרעננת לפרשנות של ימינו, ואני נהנה מהחכמה ומאפקט הריענון שוובר מביא.

וובר על בחירת הזריקות של יוסטון

3. מארב אלברט

אחד מהפרשנים הטובים והמוערכים ביותר לאורך שנים (58 במספר), כשעם קול מעט צרוד והמון הבנת כדורסל, הוא יודע לקרוא מהלכים ולהכריז עליהם בצורות שונות, משונות ומיוחדות. מארב היה הפרשן של הניקס בתחילה, ועבר בין NBC, TNT ופרשנות הניו ג'רזי נטס. אני מאוד נהנה מהניתוחים החכמים, וכמובן קריאת ה-Yes! המפורסמת, אולי הכי מפורסמת מבין הפרשנים, אך ישנם פרשנים שאני יותר נהנה לשמוע במהלך משחקים. בגיל 78, נותר רק לאחל עוד הרבה שנות פרשנות מהנות ובריאות.

2. ריצ'רד ג'פרסון

הפרשן החדש ביותר ברשימה שלי, הוא לא אחר מריצ'רד ג'פרסון, פרשן רשת ESPN ובעל פודקאסט פופולרי, שמוגדר בעיניי רבים כאחד מפודקאסטי ה-NBA הטובים נכון להיום. ג'פרסון, שחקן עבר ושותף בקבוצת האליפות של קליבלנד ב-2016 (ובהגעה של הניו ג'רזי נטס לשני גמרים), הוא בעל קול נהדר, חוש הומור כיפי וסוחף וניתוח המשחק בצורה שוטפת, שמערבבת בין הכרתו את השחקנים על הפארקט בצורה אישית ובין הבנת כדורסל ברמה גבוהה מאוד, מה שגורם לי ליהנות מכל שידור בו הוא מככב.

ג'פרסון ברגע של בדיחות דעת

1. מייק ברין

אחד הפרשנים הוותיקים, המעניינים והמוצלחים ביותר הוא מייק ברין, שבשנות ה-90 היה פרשנה הביתי של הניקס, ובשנים האחרונות מפרשן במשחקים החשובים והמעניינים שיש. ברין הוא סוחף, בעל בחירת מילים נבונה, ראיית המשחק המתרחש על הפארקט ואיש שיחה חביב ונעים.

לאור כך שהיה במשחקים הגדולים ביותר של השנים האחרונות, יש לברין כמה וכמה רגעים שנכנסו ללקסיקון, ומיוחדים גם בזכות צעקת ה-Bang! של ברין, כמה מהם כאן בסרטון, כולל השלשה הענקית של ריי אלן.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. רעיון נחמד. קצת ערבבת בין פרשנים ושדרים.
    וובר – בהתחלה נשמע אינטליגנטי ומרענן, מהר מאוד קלטתי שמדובר ב-phony צבוע, לקקן בלתי נלאה וסוכן של התאגיד. דבש מצופה סוכר. הוא דוחה אותי.
    פרשני המשחקים האהובים עלי הם אלה של דאלאס (דרק הארפר), הניקס (וולט פרייזר) והספרס (שון אליוט).

    1. טעות שלי, הכוונה כמובן לשדרים.
      יש פה כמה קלאסיים, ושניים קורעים מצחוק. לדעתי וובר מצוין בגלל ההבנה הקרובה ושיתוף החוויות על הפארקט, עם רמת הבנה גבוהה מאוד.

    2. אני מסכים איתך אשך אין על ון גנדי , וובר הוא לקקן של המלכה, הוא למד מדוריס ברק הבלתי נסבלת שאחראית ל38% אחוז ממקרה דימומי האוזניים בארהב . תודה רבה על ההשקעה

  2. רעיון ממש נחמד לפוסט, תודה רבה על ההשקעה והכתיבה.
    אני באופן אישי לא מכיר הרבה שמות של שדרנים ופרשנים, אבל הקולות ששמעתי מהקישורים של היוטיוב ששמת מאוד מוכרים לי, אז אני הכרתי את רובם.
    חייב לומר שאת הרביעייה שרשמת בהתחלה של אינסייד אני מאוד לשמוע.

  3. רגי מילר. ואן גנדי. רק אחרי זה וובר. זה מבין הפרשנים של הnational tv. ברין ואלברט שדרים אדירים. הבאנג של ברין זה אייקוני. גפסרון חביב אבל לא מקבל במה גדולה בשידורים של משחקים, הוא יותר בקטגוריה של גיילן רוז בארקלי ושאק, רק שהשניים האחרונים הם בידור על טהרת הטימטום בעוד שגיילן וגפרסון מדברים לעומק.

  4. הכוונה לשדרנים או פרשנים?
    מבחינת פרשנים הכי טוב לטעמי הוא יובי בראון, כשגם ואן גנדי על הכיפאק. הכי גרוע ובהפרש הוא רג'י מילר וה-אההממ המזעזע שלו.
    השדר שהכי אהבתי היה בוב קוסטאס.

  5. חלש למדיי, חסרה איזו תובנה מעמיקה, ובעיקא המקום הראשון – מייק ברין הוא בלתי נסבל ברמה בינלאומית והוא בטח לא פרשן אלא קשקשן בלתי נלאה שמאוהב בקול שלו. סוג של ניב רסקין

  6. הפרשן מספר אחת ללא כל תחרות מקילומטר הוא יובי בראון, האיש מפרשן כדורסל ולא עסוק בליקוק ישבן לכוכבי הליגה

  7. השדר בעיני היה בוב קוסטס והפרשנים דאג קולינס ויובי בראון..שני פרשנים שכבר ראו הכל רהוטים,מעניינים,ועם ידע מטורף

  8. מילה טובה מגיעה גם לדוריס ברק.
    בניסוי שנערך איתה, היא גרמה לתוצאות נפלאות, ואפילו הצליחה להעיר נסיין אחד מקומה של 20 שנה.
    שמו לו אוזניות עם משחק שלה ואחרי חצי שעה הוא פקח את העיניים, תלש את האוזניות, מלמל כמה קללות עסיסיות והלך.

  9. אני לעד אהיה מוטה עם קווין הרלן. לא נונתים לו הרבה שידורים אבל הבן אדן מטורף ויודע להתאים את הקול שלו לקצב המשחק. הוא חכם ומתרכז גם בעניינים שמחוץ למגרש ומעביר חסויות בצורה משעשעת למדי

  10. כמו כמה מהמגיבים מעלה, גם אני הייתי מפריד בין שדרים ופרשנים. בין השדרים מספר אחד לדעתי הוא מארב אלברט. למרות גילו המתקדם, הוא עדיין נשמע בדיוק אותו הדבר כמו לפני 55 שנים. מבין הפרשנים, אין ספק שוולט פרייזר הוא מס. 1. לבסוף, כול מה שנכתב מעלה לגבי דוריס ברק אכן נכון. היא מעצבנת ברמות.

  11. האנליסטים הטובים מכולם היו – והם – ב-NCAA. אם ל-NBA היו אנשים כגיא בילאס (אין, אין כמוהו!), בובי נייט, דיק וויטלי, דן שולמן, ביל רפרת'י (גם סטיב קאר היה מצויין!) – ה-NBA היה יותר פופולרי

        1. הוא גם מראיין בחסד. רק הגיוני כשהמקצוע העיקרי שלו זה לראיין אנשים 3 שעות בפודקאסט 5 פעמים בשבוע. כמות הפעמים שהוא עמד בזירה בסיומו של קרב אדיר וראיין מנצח/מפסיד והוציא מראיון של 3 דק את המקסימום שאפשר להוציא, אני מתקשה לראות איש טלויזיה אחר מצליח לראיין בכזו איכות.

  12. פוסט מעניין אבל גם אני לא מסכים עם הדירוג והתשבוחות לברין.
    לפחות למדנו עכשיו מאיפה ניב רסקין לקח את ההשראה שלו שנשמעת לזר כמו צעקות בערבית.

    מארב אלברט,בראון וואן גנדי(למרות שפולט שטויות) מעל הרשימה.
    וובר ומילר הם כמעט בלתי נסבלים.
    ואת דוריס ברקס היה צריך להשאיר בקווים שמה היא עשתה את העבודה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט