הכדורגל חוזר – יומן קורונה 51# – מולי

אתמול היה יום בו השמיים רעדו, ורעדו מספר פעמים. סופות רעמים הרעידו ענני גשם ומטר ניתך על הארץ המוארת באור אפלולי, כאילו היה זה אמצע החורף. ועדיין, אתמול היה היום בו השמש בצבצה מבעד לעננים, לפחות בכל מה שקורה עם הספורט הישראלי.

הכדורגל חוזר! עם המון מגבלות ועם המון חששות ובלי שהמוני הקהל יהיו נוכחים במגרשים, אבל הוא חוזר. בשורה התחתונה משרד הבריאות אישר את החזרה לאימונים החל מהעשירי במאי, וליגת העל אמורה לחזור בשבת 30 במאי, כשהליגה הלאומית תחזור היום שני, האחד ביוני. שאר הליגות, להזכירכם, בוטלו. שחקנים ייבדקו לפני כל אימון ויידרשו לבידוד ביתי בין האימונים, קבוצות שמישהו יחלה בהן יוכנסו במלואן לבידוד אך לא הקבוצה מולה שיחקו לאחרונה…

הכדורגל חוזר

המשחקים ייערכו כמובן ללא קהל, לפחות עד סוף העונה הנוכחית, וישודרו בטלוויזיה.

אני מודה שאני לא הייתי אופטימי באשר לחזרה של אף ספורט מקצועני בישראל. לפני יומיים שמעתי שבגרמניה נערכות בדיקות לכל הקבוצות ושנמצאו בבדיקות לפחות עשרה חולים. בסין, עדיין לא הוחלט מתי להחזיר את ליגת הכדורגל. נשיא קבוצת הכדורגל הצרפתית ליון, חושב שאירופה נערכת מהר מדי להחזרת הכדורגל, ואצלנו? אצלנו חוזרים בסוף החודש.  אני סקרן האם ההחלטה הזו תשתנה אם מספרי הנדבקים היומיים יעלו – כפי שהגיוני שיקרה אחרי שיצאנו מההסגר. בשלישי במאי ירד מספר הנדבקים לשפל של 23 נדבקים ליממה, שפל שלא היה כמותו מאז ה- 11 למרץ, אבל כבר ברביעי במאי המספר עלה ל- 38 ובחמישי למאי היו כבר 64 נדבקים חדשים.

בכדורסל הישראלי, שיש לו כוח פוליטי חלש משמעותית לעומת הכדורגל, עדיין אין תשובה סופית. ברור שהקבוצות תפסדנה כסף, גם אם תחזורנה לשחק, ובשל אי הבהירות, ראשי הענף מאיימים לסגור את הענף. לפחות נכון לזמן שורות אלו עדיין אין החלטה, לא לגבי העונה הנוכחית ובטח שלא לגבי העונה הבאה. מנהלת הליגה וראשי הקבוצות מצפים שהמדינה תממן (יותר או פחות) את הכדורסל, אבל מבחינת משרד האוצר לא סביר שזה יקרה, בטח שלא בדרך לה מקווים ראשי הקבוצות.

לחיים יש כוח, זה ידוע, אבל גם ברור לי שכל החלטה בימים אלו היא במסגרת של "נכון לעכשיו". המשונה הוא שזה נכון גם לגבי החיים הפרטיים שלי, ושל כל אחד מאיתנו. אנו מציבים יעדים ומגבלות, ומעדכנים אותם בהתאם לתנאים המשתנים. כל הבידודים והסגרים הם "נכון לעכשיו" כשבעצם אנו חיים כבר כמה חודשיים ב"שגרה חסרת שגרה" שמשתנה מיום ליום.

"ניהול סיכונים" הוא משפט ששומעים בימים אלו שוב ושוב ושוב… ניהול סיכונים… אז הכדורגל ואולי גם הכדורסל יחזרו, אבל הסיכון של הקורונה יישאר. מצד שני, כמו שכל נהג והולך רגל יודעים, הכביש – ולעתים אף המדרכה, הם מסוכנים!

יהיה משונה לראות כדורגל בשידור חי, ואני שואל את עצמי אם יהיה מישהו שיאמר שהספורטאים מסכנים את בריאותם כדי לספק "לחם ושעשועים" להמונים שבבית.
שואל את עצמי אם לפני כל משחק יהיה טקס, עם מסכות ועם שמירת מרחק של שני מטר בין אדם לאדם, בו השחקנים ידקלמו פה אחד:

"אנו העומדים למות מצדיעים לך קורונה!"

נ.ב.

  1. ק קו קור קורו קורונה? מה קורונה? יש כדורגל!

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה מולי .
    האמנתי שהכדורגל יחזור שכן לקחת כמה מאות ספורטאים צעירים ולבדוק אותם היטב יכול לתת ליתר את "השעשוע".
    שמח שחזר מקווה שנה.ב.א תחזור והכי חשוב ליגת האלופות .
    לצערי אולימפיאדה נדחתה כמו היורו נקווה מאד לזכות לראות אותם בשנה הבאה .

    1. אני אישית לא מסכים. חושש שהם יהוו טריגר להדבקות, במיוחד אם לא יהיו להם בדיקות יומיות (שאוניברסיטת בן גוריון הציעה לעשות).
      אבל אני כן שותף לתקווה לעתיד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט