פודקאסט מתמסרים פרק 8 – מהפך במכללות ותנועה ללא כדור

נפגשנו כרגיל בשבת בצהריים על מנת לדבר על כדורסל, וגם מה שמסביבו. שוחחנו על השינוי הגדול שעברה המכללות (ככל הנראה בעקבות ג'יילן גרין), על התנועה ללא כדור לאורך הדורות (יכולים לקרוא את החלק בפוסט שלי, "תעיות ותהיות", שם כתבתי על זה, כאן). האזנה נעימה!

5-Star SG Jalen Green to Enter G League, Will Skip College ...
גרין – הביא את השינוי?

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. יפה מאוד.
    1.מכללות, אירופה, אוסטרליה, ג'י ליג – לכל אופציה יש את היתרונות והחסרונות שלה. החסרון הכי גדול של כל דבר מלבד המכללות, זה שאותם ילדים הולכים לשחק מול גברים (ויש הבדל פיזי משמעותי).
    במכללות השחקנים האלה הולכים להיות הכוכבים, לקבלאת הבמה, את הדקות ואת הכדור ביד להראות מה הם יודעים, כנראהמול תחרות נמוכה יותר, אבל גם הסקאוטים לא משלים את עצמם.
    ללכת לקבוצה בוגרת שמתחרה בליגה של בוגרים, זה "לסמן מטרה על הגב", לעתים אפילו למאמנים אין זמן לפתח את אותו השחקן שמלכתחילה מגיע לשנה אחת לפני שהפוטנציאל שלו שולח אותו למיליונים של הדראפט (לפרטים: דן שמיר בברייקרס והמפטון שאפשר לתאר את העונה שלו די ככישלון שם).
    המכללות לדעתי עדיין בונות את הייפ הכי גדול מכל האופציות האלו (כמובן עד שיוכח אחרת), והמסורת שלהם (עד שיגיע איזה פורץ דרך…) הוא ברמה כזו שאור הזרקורים נמצא עליהם.
    2. תנועה מול בידודים – שתי אסכולות שונות, אבל עדיין בכל אחד מהן כדי לערבב בשנייה.
    אם ניקח את דוראנט בווריורס כדוגמא – שחקן שאוהב בידודים מול המערכת ההתקפית שדוגלת בתנועה – דוראנט אולי קיבל את חופש הפעולה המושלם בווריורס. החוכמה בלשלוח שחקן לבידוד הוא שההתפקה תמשילך לנוע כדי להעסיק את ההגנה ללא יכולת לשלוח עזרה לשחקן המבודד. כאשר קארי ותומפסון עושים תנועה ללא כדור זה בלתי אפשרי לשלוח לדוראנט שמירות כפולות – וככה הבידוד של דוראנט הופך לקטלני ובלתי עציר (מה שהיה גם ככה ברמה גבוהה גם ב-OKC).
    התנועה גורמת להגנה לזוז בלי אפשרות להתכונן למהלך. בנוסף, ההתקפה תמיד מכוונת את השחקן שהיא רוצה שיקבל את הכדור כדי ליצור מהלך לסל – ככה שיש לשלב בין השתיים.

      1. אההה….אז Smiley ידוע בכינויו "סער" אההה….
        אפשר לחשוב מה כל החברה' פה מסתתרים מאחורי המקלדת.
        לא ראיתי שום דבר שהצריך נידוי ודחייה מן המילים שלהם…

        אם משהו שיכל לעזור להופס עוד לפני שהגעתי…
        זה שכן, לפעמים בספורט יש מהלכים מלוכלכים…

        אבל מי שיותר מלולכלך…
        מנצח.

        😉

כתיבת תגובה

סגירת תפריט