מעורב הופס ליום שלישי: השאלה (שאולי) הסידרה תפתור: מה מקור השנאה התהומית של מייקל לג'רי קראוס? / מנחם לס

לי נראה כאילו הוא סבל משבץ חלקי לצד השמאלי של הפנים

1.הסידרה LAST DANCE לא מסתירה את השנאה של מייקל למנכ"ל. האם היא תגלה גם את מקורה? (אם לא – אז אני יודע את התשובה!)

איך אני יודע שמייקל שונא את המנכ"ל שהיה לו משך כל שנותיו בבולס שנאה תהומית?

הבעייה שלי היא מאיפה להתחיל?

מספיק שאגלה לכם שכשמייקל ניבחר ל'היכל התהילה', הוא לא הזמין את ג'רי קראוס.

זה אותו ג'רי קראוס שבחר אותו בדראפט.

כשקראוס ניפטר לפני 3 שנים, (ב-21 למרץ, 2017) מייקל ג'ורדן ופיל ג'קסון לא הופיעו בבית הכנסת "שערי תורה' ל-EULOGY, או לבית הקברות בו הוא ניקבר. ילדיו ונכדיו היו שם כמובן. מייק ופיל שלחו איגרות נחמה.

ג'רי קראוס, יהודי בן שיקגו, גם הוערץ וגם הושמץ בימי חייו בספורט. אנשים העריצו את גאוניותו בקריאת טלנט, אבל לא אהבו את אופיו: עקשן, נוטר איבה. עקשן. הוא היה אחד ממוחות הכדורסל והבייסבול החדים ביותר ב'קריאת טלנט' – בעין שלא היו הרבה טובות ממנה בבחירת צעירים למייג'ור ליג גם בבייסבול וגם בכדורסל (לפני שיקגו בולס הוא היה SCOUT בווייט-סוקס של שיקגו, ואחרי הבולס הוא היה סקאוט גם של ה'יאנקיס' וגם של ה'מטס' בבייסבול.

היתה לו בעייה: ג'רי קראוס, נמוך, שמן, מעשן סיגרים עם אצבעות חומות מטבק, המתלבש כמו בשנות ה-50, קנאי, קמצן, ווכחן, רודף כבוד, שומר טינה, שהרגיש כאילו הוא מעולם אחר בין האתלטים הגבוהים והבנויים כאלילים האלה, וכשהתפללו ללורד – הרי הוא 'ישוע' מנצרת לפני כל משחק – בשעה שהוא, חבר בית הכנסת 'שערי תורה' שהיה מגיע כמה פעמים בשנה עם משפחתו , לא ידע היכן להיות, עד כדי כך 'OUT OF PLACE' הוא היה.

אבל השאלה היא למה. למה מייקל ג'ורדן שונא כל כך את קראוס? אני לא מאמין שזאת אנטישמיות. מייקל עסוק מדי בעצמו מכדי להתעסק עם יהודים. (ואני גם בטוח שבסנדיי סקול של הכנסייה המיניסטר גילה לו שג'ורדן הוא נחל בהולי-לנד)

אני לא זוכר מי כתב זאת בספרו על מייקל ג'ורדן, אבל הוא קלע בול כשתיאר את ג'רי קראוס כ"ילד שמן שגדל עם אופי של ילד שמן". כולם לועגים לו על כירסו, והוא מפתח הרגלי 'אנטי' כהגנה מרגשי נחיתות שבוודאי היו לו.

אבל מי שלא מאמין שג'רי קראוס היה בין התורמים הראשיים לשש הטבעות של מייקל, לא מבין הרבה כדורסל.

בקיצור מחלט:

הוא היה 'איש הכדורסל' ו'מוח הכדורסל' של בעל הקבוצה, עוד יהודי, ג'רי ריינסדורף.

כשג'רי הביא את פיל ג'קסון מאלבני של ה-CBA אחרי שתי אליפויות שלקח שם, היה ברור שהוא מכין יורש (בקרוב מאד!) למאמן דאג קולוינס, שעשה לא רע בכלל כשהביא את הבולס לשני גמרים במזרח נגד דטרויט פיסטונס ב-1988 ו-1989.

אז מה פתאום להביא לו מחליף?

כי ג'רי ראה, ידע, והרגיש מה שאף אחד לא ידע והרגיש.

היי, מי במקומו היה מביא את פיל ג'קסון? מי צריך בן של כהן דת מעיירה קטנטונת, DEER LODGE ('אכסניית הצבי') ממונטנה המאמין ברוחניות, שמיימיות, ותורת הזן (שיונקת הרבה מבודאיזם אבל סוג הזאן של ג'קסון מאמין גם בקדושת 'השליחים'), שהגרעין להצלחתה היא מדיטציה מבודדת (לאט קבוצתית) עם היפנוט עצמי.

אני גיליתי את המוזריות שבפיל עיד כששיחק בניקס, עם זרועותיו העפות לכל כיוון ואזור כאילו ללא שליטה מוחית, אבל האמת? הוא תרם נתח די רציני לאליפויות 70' ו-73' כפורוורד מהספסל, ועשה את שלו בלי לשים הרבה לב – או להקשיב – לוולט פרייזר, וויליס ריד, או ביל בראדלי. אבל ג'רי קראוס – הייתי מגדירו כ'גאון של תרכובות ירקות ותבלינים למרק' – עשה חישובים והנחות במוחו וידע שמייקל ג'ורדן והאחרים צריכים 'מוזר' כמו פיל ג'קסון כמאמן.

תראו איזה שחקנים קראוס הביא לבולס: את סקוטי פיפין האלמוני מסנטרל ארקנסאו. הוא בחר בהוראס גראנט שאיש לא החשיב כבחירת דראפט רצינית. אז הוא עשה טרייד שכולם בשיקגו שנאו – צ'ארלס אוקלי לניקס עבור ביל קרטרייט ב-1988, טרייד שהיה מצויין גם לבולבס וגם לניקס. השחקנים האלה יחד עם ג'ורדן היו הגרעין לשלוש האליפויות הראשונות.

אחרי שמייקל פרש ב-1993 וחזר ב-1995 קראוס הביא את רון הארפר, ואז עשה מעשה גאוני כשהביא את דניס רודמן כשהוראס גראנט בחר פרי אייג'נסי.

עכשיו עלי לחזור קצת אחורה.

ב-1990 הוא עשה מעשה שחשבו שהוא איבוד לדעת כשבחר באיזה קרואטי גבוה ורזה בשם טוני קוקוץ'. מייקל ג'ורדן וסקוטי פיפן היו נגד הבחירה וורבלית, ולא רק בראשם. הייתי שם בברצלונה ב-1992 כשמייקל ג'ורדן וסקוטי פיפן עשו לעצמם מטרה ברורה: להשפיל את קוקוץ'.

הם ניצחו, אבל היו רחוקים מלהשפיל. ואותו קוקוץ' הפך לשחקן חמישייה חשוב בשלוש האליפויות השניות. שוב – ג'רי קראוס ראה וידע מה שאף אחד לא ראה וידע, וזה היה לפני שהבאת שחקנים אירופאים הפך לתהליך ברור ומקובל על כולם!

אתם רוצים לדעת על שחקנים אחרים שקראוס בחר לבולס?

לא תאמינו: אלטון בראנד…רון ארטס…מרכוס פייזר…ג'מאל קרופורד…ג'יי ויליאמס. בשנת 2001 הוא עשה מעשה שחשבו שהוא מטורף לחלוטין: הוא עשה טרייד של אלטון עבור בחירת שחקן תיכון טייסון צ'נדלר!!!

אחרי האליפות האחרונה ב-1998 הגלגלים נפלו מהעגלה.

מייקל ג'ורדן וסקוטי פיפן לא דיברו עם קראוס, ומייקל אפילו ניתפס בסרטון כשהוא עושה מין חיקוי/הצגה/הדגמה כאילו הוא ג'רי קראוס לעיני כל שחקני קבוצתו שהתפוצצו מצחוק בחדר ההלבשה. טוב שהסרטון הזה נעלם ואיש לא יודע את גורלו, אבל כל שחקן בולס יישבע לך שהוא ראה אותו.

מייקל מחקה גאון, ועושה ממנו קוף שמן.

פיפן רק אמר לפני עזיבתו ליוסטון רוקטס: "אני וקראוס לא ראינו יפה עין בעין'.

ג'רי קראוס ופיל ג'קסון היו פעם חברים. ג'קסון אמר פעם שהוא 'לא ישכח לעולמים את הצ'אנס שג'רי נתן לי".

כן? ב-1998-9 לפני שג'קסון עזב את הבולס הוא אפילו לא דיבר עם קראוס ולא ניפרד ממנו.

היו ימים…

אז מה אני חושב שקרה? ג'רי אמר פעם משהו שפגע כנראה בג'ורדן עד עמקי נשמתו. אני מחכה לראות אם הוא ידבר על כך בסידרה.

אני לא יודע למה ומדוע, אבל ג'רי – אל תשכחו, הוא גדל כ'ילד שמן' שכולם לעגו לו – אמר יום אחד לעתונאים ש"שחקנים לא מביאים אליפויות. מנהלים חכמים מביאים אליפויות".

מייקל לא שכח עד היום למאמנו בתיכון ( הסובל ממחלה נפשית, וש-SI מצא כהומלס בווימינגטון, היכן שג'ורדן נולד ושיחק כדורסל בתיכון), על שכאילו לא בחר אותו לנבחרת התיכון!

ובכן, זה לא נכון. מאמנו בחר בג'ורדן שהיה בכיתה ט' לג'וניור וורסיטי לעונה אחת רק לעזור לו להתחזק ולהוסיף משקל, מעשה שג'ורדן לעולם לא סלח לו, למרות כל ההסברים. אז עכשיו שייסלח לג'רי קראוס האומר שאליפויות למעשה מתחילות בבחירת שחקנים, ולא בגאוניותו של ג'ורדן?

אז קראוס נימחק מעולמו של ג'ורדן.

קראוס עזב את הבולס ב-2003, ומיד נחטף ע"י קבוצות בייסבול מהמייג'ור ליג, כפי שהזכרתי.

סיכום הקריירה שלו בבולס? ב- 18 עונות תחתיו כמנכ"ל, הבולס זכתה בשש אליפויות NBA, וזכתה ביותר משקים מכל קבוצה מזרחית אחרת (808).

כשקראוס ניפטר ג'ורדן שלח את אגרת הניחומין הזו:

In a statement, Michael Jordan said: "Jerry was a key figure in the Bulls' dynasty and meant so much to the Bulls, White Sox and City of Chicago." He added: "My heartfelt condolences go out to his wife, Thelma, his family and friends."

פיל ג'קסון שלח איגרת:

"The news of Jerry Krause's death is a sad day for the Chicago Bulls and the entire NBA community," he said. "He was a man determined to create a winning team in Chicago — his hometown. Jerry was known as 'The Sleuth' for his secrecy, but it was no secret that he built the dynasty in Chicago. We, who were part of his vision in that run, remember him today."

כשג'רי קראוס ניבחר ל'היכל התהילה' של שנת 2017 כ'בחירה אחרי הפטירה' (postmortem) , מייקל ופיל לא היו שם.

ג'ון פקסון, שהחליף את ג'רי קראוס כמנכ"ל (אנא, אל תתחילו להשוות…) אמר בטכס 'היכל התהילה':

"Jerry was a hard worker; he was a grinder," Paxson said Tuesday on ESPN 1000's Waddle and Silvy Show. "He loved getting down in the mud and evaluating talent. He deserves — it's one of those things. I think at the Hall of Fame this past year when Jerry Reinsdorf was enshrined he said it. [Reinsdorf] was there because of the teams that Jerry Krause put together. And it's a shame — I'm confident someday Jerry Krause will be in the Hall of Fame, but it's one of those sad things now where it won't be while he's still with us and can be acknowledged for what he did accomplish."

דבר אחד, עובדה אחת שלא דובר כמעט עליה והיא חשובה ביותר, היתה החלטתו של ג'רי קראוס למצוא למייקל מאמן כושר פרטי, אל וורמיל (אחיו דיק הוא מאמן ב-NFL).

"התפקיד שלך" אמר קראוס, "הוא לשמור על מייקל מפציעות ע"י שהוא יהיה בכושר הגופני האופטימלי, תמיד!" בזמנו החופשי אל וורמיל היה גם מאמן הכושר של כל הבולס.

זה מה שכתב 'השיקגו טריביון' על תרומתו של וורמילו למייקל ולבולס:

He was able to help veteran players stretch their careers—among them Dave Corzine, Bill Cartwright, John Paxson, Steve Kerr and others. He helped skinny draftees like Scottie Pippen and Horace Grant and, with their work ethics, made them stronger and quicker. He got players to believe that strength and conditioning work could win championships and make them a lot of money, helped to convince players to stay in Chicago most of the offseason and work as a unit to get better and stronger.

From the 1986-87 season to our last title run in 1998, we had few major injuries. Phil (Jackson) was a factor in that too because he had an uncanny ability to see a guy needed a day or two off or his minutes reduced at times during the season. And I’m not going to tell you that MJ (Michael Jordan) was among Al’s wonders because he was not. The greatest athlete in the world, with

בחלקים הבאים של "THE LAST DANCE תראו את השנאה – ממש – שמייקל מרגיש לג'רי קראוס.

מייקל אף פעם לא הסתיר את האנטיפתיה שהיתה לו לגבי המנכ"ל ג'רי קראוס שהוא מאשים גם בתור האדם האחראי " שבגללו נהרס הדיינסטי של הבולס". כשבאחד מחלקי הסידרה מייקל ג'ורדן נשאל ב-1997-8 מה הם האתגרים הגדולים ביותר של הבולס להמשך השושלת, הוא לא ענה. כל מה שהוא עשה היה לזרוק מבט לעבר משרדו של קראוס, ולהמשיך להתרכז בו שניות רבות!!.

2. הוראות ה-NBA לפתיחת האימונים בקבוצות

היום לפני 48 שנים: אטלנטה האוקס כמעט הפכה ל-SUPER-TEAM ב-1972

כיצד לדעתכם היתה עושה ב-1972 קבוצה המרכבת מפיט מרביץ', לו הודסון, אדי מסט, ווולט בלאמי?

אולי השם היחיד המוכר לרובכם הוא פיט מרביץ'. אז קחו את מילתי שלו הודסון היה כוכב גדול, וולט בלמי היה אז אחד מהסנטרים הגדולים, ואדי מסט היה מפלצת בפאור-פורוורד.

עכשיו הוסיפו לקבוצה הזאת את דוקטור ג'יי!!! האטלנטה האוקס היתה הופכת לסופר-סופר טים של שנות ה-70. היא היתה הופכת לגולדן סטייט ווריורס של העשור הזה. אפילו בשליטה עליונה יותר.

זה כמעט קרה. היתה זו סאגה חלומית.

ד"ר ג'יי אמר היום לעתון המקומי שלנו שזה כמעט קרה, "ואם זה היה קורה היינו הופכים לקבוצה המדוברת ביותר של שנות ה-70…אף אחד לא היה מסוגל לנצח אותנו!!!"

ואז הוא מוסיף בחיוך: "כנראה שמישהו למעלה לא רצה שזה יקרה. צעקות…סערות…משפטים…קנסות…מה לא?. היינו הופכים ל-UNSTOPPABLE TEAM!"!

ג'וליוס אירוינג (לפני שהפך לד"ר ג'יי) עזב את אוניברסיטת מסצ'וסטס אחרי שנתו השלישית ב-1971. מאחר והוא לא יכול היה להיות בדראפט של ה-NBA (לפחות עד השנה הבאה באותו זמן), הוא חתם חוזה לארבע שנים עם ה'וירג'יניה סקוויירס' מליגת ה-ABA.

כשנודע לאירוינג שהסוכן שלו סטיב ארנולד קיבל סכום שוחד גם מליגת ה-ABA וגם מה'סקוויירס', עורך דינו תבע את סוכנו, ה-ABA, ו'הסקוויירס' על הולכת שולל. היה משפט, החתימה של הדוקטור עם הסקוויירס בוטלה, והוא שכר סוכן חדש, ארווין וויינר.

קבוצות ה-NBA – שבקושי שמעו עליו ב-UMASS אבל בוודאי ובוודאי שמעו על ה-27.3 נק' ו-15.7 ריב' בשנת הרוקי שלו עם הסקוויירס – מייד החלו במירדף. ה-NBA הודיעה שראשית, כל קבוצת NBA חייבת לשלם לאירוינג מה שה-ABA (או הסקוויירר, אני לא בטוח) חייבת לו., ושנית, הוא יצטרך לחכות שנה עד שיהיה כשר לשחק.

אז זה היהה כסף די גדול, ואיש לא רצה לחכות שנה, אז כל הקבוצות ירדו ממנו מלבד אטלנטה האוקס.

היום לפני 48 שנה ההאוקס החתימה את הדוקטור על חוזה ל-4 שנים.

אבל אז היה הדראפט של ה-NBA ומילווקי בחרה בו מס' 12, בידיעה שישנו הסכם שהקבוצה שזוכה בו חייבת לשלם את מה שחייבים לו מ-1971.

ביל פוטנאם – בעל ההאוקס – טען שהוא כבר חתום בהאוקס.

כל הקיץ ההאוקס וד"ר ג'יי חשבו שהוא שחקן שלהם אבל מאומה לא הוחלט רשמי. הם פתחו את אימוני הטרום-עונה בלעדיו.

שבוע אחרי, בית המשפט המחוזי של אטלנטה ביטל את חוזהו עם 'הסקוויירס' והגדירו כ'בלתי חוקי'.

ההאוקס מיד החתימו אותו ושחטו כל יריבה שניסתה לשחק נגדם בפרה-סיסון. מילווקי טענה שהוא שלהם אבל הם מוכנים לוותר עליו "עבור מיליון ופיט מרביץ'".

ה-NBA התערבה והחליטה שהדוק שייך לבאקס. החלו משפטים ותביעות ובינתיים הדוקטור משחק בהאוקס. המשפטים שנערכו באקספרס הסתיימו לטובת ה-NBA.

ה-NBA הענישה את ההאוקס ב-$25,000.

אבל רגע. לפני שד"ר ג'יי הגיע למילווקי, ה-US DISTRICT COURT ביטל את כל מה שקרה וקבע שד"ר ג'יי שייך לוירג'יניה סקוויירס!!!

הוא שיחק עבורם ב-1972-3 והוביל את ליגת ה-ABA עם 31.0 נק' ו-12.2 ריב'.

ב-1973 ההאוקס והסקוויירס – עדיין במשפטים – החליטו ליישב את כל ההידורים ביניהן, עם הסכם להעבירו לניו יורק נטס, (ששיחקו ב'נסאו קולוסיאום, לא יותר מ-4 ק"מ מביתי בגרדן סיטי!מ.ל). הוא שיחק איתם שתי עונות, זכה בשתי אליפויות, ובשני MVP.

ב-1975 אחרי שה-NBA בלעה את ה-ABA היא החליטה להעניש את ההאוקס בתשלום של $250,000 ושתי בחירות דראפט סיבוב שני ב-1976. הבאקס היצחו את אחת מהן להחתים את אלכס אינגליש (שהפך לכוכב בדנבר, והוכנס להיכל התהילה ב-1997).

את שאר הסיפור על דוקטור ג'יי ב-NBA ופילדלפיה כולכם הרי מכירים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
46 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
nadav
nadav
28/04/2020 8:04:29

היי דוק.
מעולה כרגיל.
קראוס לא בחר את ג'ורדן בדראפט.
הוא כן בחר את כולם חוץ ממנו.
וזה היה אחד הדברים ששיגעו אותו, שכל מה שעשה היה משני בחשיבותו.

davidz45
davidz45
28/04/2020 8:47:56

תודה דוק,סיפור מדהים על דר ג'יי..ומי שבחר את מייקל בדראפט היה רוד תורן..קראוס הגיע שנה אחכ

Tzafriros
28/04/2020 9:11:24
Reply to  davidz45

תודה מנחם. מעורב משובח. והיי אתה משתפר! הצלחת לכתוב מעורב שלם בלי לטנף על הלייקרס

ארבל חילבה
ארבל חילבה
28/04/2020 21:09:42
Reply to  מנחם לס

מנחם, ההתנצלות הייתה כתגובה לדוד או לצפריר?…
🙂

Berch
28/04/2020 9:16:16

אחלה מעורב מנחם.
סיפור מדהים על ד"ר ג'יי… לא הכרתי.
ומייקל? נראה שיש לו זיכרון של אשה. כמו עם המאמן מהתיכון, נראה שג'רי קראוס אמר איזו שטות ומייקל לא שכח. לא שוכח ולא סולח
🙂

רותם אלרן
28/04/2020 10:52:47

תודה רבה דוק. אני קורא בחלקים, ואחרי החלק על קראוס, אני רוצה לומר את זה – הוא ממש לא מוערך מספיק, וההתנהגות ונטירת הטינה של ג'ורדן כלפיו היא לא מובנת, ויש סיכוי גבוה שכך גם תישאר.
אמרו שהחריב את הדיינסטי של הבולס? הוא היה אחד החלקים הכי חשובים בבניה שלה

רותם אלרן
28/04/2020 10:56:37

וסיפור מרתק על ד"ר ג'יי, לא הכרתי את הסיפור הזה כלל וכלל. לומדים כל יום משהו חדש

עידו גילרי
28/04/2020 11:40:13

ג'רי קראוס מאד מוערך על הבנייה של הבולס (אפילו על ידי מייקל וסקוטי).
אם ראית את הפרק השני אז אתה מבין בדיוק את מקור הטינה של ג'ורדן כלפיו. קראוס היה איש עסקים מבחינתו של מייקל והוא הספורטאי. מבחינת מייקל ובצדק הספורטאי קודם לאיש העסקים. או בראיה רחבה יותר הצד הספורטיבי קודם לצד העסקי. ההתנגשות הרעיונית הזו באה לידי ביטוי אחרי הפציעה של מייקל כשקראוס (בצדק מבחינתו) רצה לעשות טנקינג. מייקל רצה לחזור ולנצח לא משנה מה המשמעות או מה הסיכון. כשהכריחו אותו לשבת בצד כשיש ניצחון על הכף הוא ראה בזה את ביזוי הערך הספורטיבי ולא היה מוכן לסלוח לקראוס משם והלאה.זה כמובן לא מצדיק את ההתנהגות הפוגענית שלו ושל סקוטי כלפיו.
זה שקראוס בנה את הדיינסטי מבחינת השחקנים שהביא לא נותן לו את הזכות להחריב אותו כי הוא רוצה לבנות קדימה. מבחינת מייקל, וכל מי שהספורט יקר לו לאלופים י את הזכות להגן על התואר שלהם כל עוד הם רוצים בזה ואחריהם המבול. קראוס לקח את האפשרות הזו מהם. זה מה שבלתי נסלח בעיניהם של אוהדי ספורט רבים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נכון קראוס התייחס לזה כביזנס ולדעתי גם בצדק ומייקל רצה את החברים שלו בחוזים ארוכים ומסודרים. היום קראוס היה מפוטר ממזמן.

שחר דלאל
28/04/2020 16:05:20

בעיתונות בשיקאגו מגדרים את זה טוב:
"קראוס היה ראוי להרבה יותר מהכבוד שנתנו לו על חלקו באליפות, אך הגיע לו הרבה פחות כבוד ממה שדרש"

אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
28/04/2020 11:04:36

כנראה היה משהו בקקטוס שפשוט עצבן את מייקל, אדבר ״התרכז בחלון שניות ארוכות״ זה לא מדויק, ג׳ורדן הגניב לשם מבט

עידו גילרי
28/04/2020 11:34:37

תפור עליו קקטוס.

אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
28/04/2020 11:11:50

כנראה היה משהו בקראוס שפשוט עצבן את מייקל, אדבר ״התרכז בחלון שניות ארוכות״ זה לא מדויק, ג׳ורדן הגניב לשם מבט

Alex Rabino
28/04/2020 11:12:33

אין עוררין על תרומתו של קראוס לבולס. אבל בכול מה שנוגע להתייחסותו למאמנים של הבולס, הסדרה מעמידה סימני שאלה רבים ולדעתי גם התנהלות לא חכמה. מצפייה בפרקים 3 & 4 אתמול עולה התמונה הבאה. קראוס הביא את ג'קסון לשיקגו ומייד הצמיד אותו לטקס וינטר. היה ברור שכול זה נעשה כדי לסמן לדוג קולינס את דרכו החוצה ולהבהיר זאת לכולם. ההצהרה לפני תחילת עונת 1977-8 שזאת שנתו האחרונה של ג'קסון כמאמן הבולס לא הייתה חכמה בלשון המעטה. לכן אין פלא שג'ורדן ןג'קסון סולדים מקראוס. אסתכן ואומר שזה הגיע לו.

עידו גילרי
28/04/2020 11:32:20
Reply to  Alex Rabino

זו נקודה מאד טובה אלכס וזה קרה כל כך הרבה פעמים.
מייד כשהוא נכנס לתפקיד הוא פיטר את קווין לאורי והביא את סטן אלבק. כשאלבק לא רצה לשתף פעולה עם הטנקינגק שלו הוא מייד הביא את דאג קולינס כסקאוט והעיף אותו בסוף העונה. כשקולינס לא רצה לשחק בסגנון שקראוס ראה כנכון הוא הצמיד את ווינטר לג'קסון והעיף את קולינס. אותו סיפור הוא ניסה לעשות עם ג'קסון בשנה האחרונה. כולם ידעו שהוא רוצה להביא את טים פלוייד אבל פלוייד לא היה מוכן לעבור שנה ככה מאחורי הגב של ג'קסון וחיכה עד לסיום העונה.

אור
אור
28/04/2020 16:15:01

איזה בלאגן…

אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
28/04/2020 11:14:03

מה שמעניין עם דוקטור ג׳יי הוא שהניו יורק ניקס יכלו לקחת אותו כחלק מההסכם שהיה בסיפוח של הABA לNBA, אבל הניקס משום מה אמרו שהם לא רוצים אותו.

רותם אלרן
28/04/2020 11:23:48

איכשהו אני לא מתפלא, אחרי הכל זה הניקס. והם היו ויישארו הניקס

עידו גילרי
28/04/2020 11:34:16

אותם הניקס שרק שנה וחצי קודם לקחו אליפות.

אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
28/04/2020 11:35:19

3 שנים, האיחוד היה בשנת 1976

MBK
MBK
28/04/2020 12:21:21

תודה רבה מנחם
בשנה האחרונה של פיל ג׳קסון בבולס נראה ממה שראיתי בסרט שהיה דם רע בין קראוס לג׳קסון.
ריינסדוךף התייחס לאנקדוטה שבה קראוס הזמין את כל הקבוצה כולל טים פלויד לחתונת ביתו ולא את פיל ג’קסון.
ג’ורדן אדם בוגר, כנראה שהוא נוטר טינה לקראוס שהיה מי שהקים את את השושלת ומי שאם הרס אותה.
המקרה של הבולס 99 מאוד נדיר כשאלופה מכהנת לא עושה פלייאוף(יש עוד מקרה אחד בהיסטוריה).
מה שהדהים אותי הוא היחס של פיפן לקראוס, הוא אמר בסדרה שהוא היה מקלל את קראוס בפני כל השחקנים באוטובוס הקבוצה.
קראוס גם התייחס לאמרה שיוחסה אליו – מועדונים זוכים באליפות לא שחקנים ומאמנים כעיוות של משפט אחר שאמר.
לפי מה שהוצג בסדרה עד עכשיו המצב החברתי בבולס לא היה בשיאו. קראוס ניסה לבנות את הקרקע לקבוצה הבאה.
הטעות שלו הייתה שהוא עדכן את ג’קסון כבר בתחילת העונה שהוא לא ימשיך.

עידו גילרי
28/04/2020 12:24:56
Reply to  MBK

נכון. זה באמת היה מדהים לראות איך גם הוא וגם ג'ורדן מתנהגים אליו במה שניתן לכנות רק כבריונות.
היה קטע נחמד אחד כשלשניהם היה אויב משותף – לראות את קראוס רוקד במטוס בעידוד השחקנים אחרי הניצחון על הפיסטונס.

שחר דלאל
28/04/2020 16:10:50
Reply to  MBK

זה היה הרבה יותר מ"עדכון". הציטוט המדויק היה (הוא אישר אותו גם לאחר המקרה):
"זה החוזה האחרון שלך. גם אם תסיים במאזן 0-82 אתה עף מפה בסוף השנה".
.
הטריביון אפילו הגדיל לעשות ושם תמונה של טים פלויד בשער העיתון, מתחת לכותרת בה פיל חתם לעוד שנה, והבהיר מי הולך לרשת אותו…

MBK
MBK
28/04/2020 17:04:36

הוא עדכן אותו שהוא מסיים את החוזה
לא הצלחתי לרדת לסוף דעתך, מה זה הרבה יותר מעדכון??
קראוס יכל לבחור באופציה שלא לעדכן את ג’קסון שהוא לא ממשיך(90 אחוז לא היו מעדכנים) ואז לפוצץ את הכל בקיץ.
הוא לא שיחק משחקים עם ג’קסון או עם פלויד
קראוס דחף להתחים את ג’קסון על חשבון קולינס והביא אותו כעוזר האלבני פטרונס.

שחר דלאל
28/04/2020 18:21:37
Reply to  MBK

הוא לא רצה את ג'קסון ואמר לו את זה ביותר מהזדמנות אחת. אחרי האליפות ב-97 השחקנים (מעשית) הכריחו אותו להחזיר אותו לעוד שנה. בזמן החתימה על החוזה הוא פשוט אמר לו שהוא לא ייכנע שוב וזאת העונה האחרונה שלהם ביחד. בוודאות.
לדעתי זה הרבה יותר "קשה" מלהודיע למישהו שלא יחדשו לו את החוזה.

ארבל חילבה
ארבל חילבה
28/04/2020 13:24:27

תודה מנחם, מרתק!
שאלה לעידו: אני מאוד מאוד מעריך את רוחב ידיעותיך ואוהב מאוד את שבירת המיתוסים שלך.
האם יש לך שבירת מיתוס על 'חוקי ג'ורדן' של הפיסטונס, או שזה באמת אלים וחסר תקדים כמו שזה נראה ונשמע, בטח בפרק השלישי של הסדרה?
בעיקר בא על גבי זה שאתה מוכיח שההגנות פעם לא היו חזקות יותר מהיום.

עידו גילרי
28/04/2020 13:33:36

קודם כל בלב ליבם חוקי ג'ורדן היו כללי כדורסל – לאן לדחוף את ג'ורדן על המגרש ואיך להגיב אליו בכל סיטואציה. אנו נוטים לתת את הדגש על החלק הברוטאלי. זה שפעם אפשרו להרביץ לא הופך את ההגנה לטובה יותר – זה רק מאפשר לשחקנים לחף בהגנה במקום לשמור. ללא מעט משחקני הפיסטונס לא היה אכפת לפצוע את היריב – זה בעיני לא ספורטיבי. זה בסדר לשחק קשוח אבל לדעתי יש קווים שלא חוצים.
חוקי ג'ורדן הביאו הרבה עקרונות הגנתיים שיושמו אחר כך בצורה הרבה יותר נרחבת בליגה ושינו מקצה לקצה את ההגנה על גארדים. יחד עם זאת אם כבר מיתוסים – ההגנה של הפיסטונס לא כל כך טובה בראייה היסטורית רחבה כמו שעושים ממנה.

ארבל חילבה
ארבל חילבה
28/04/2020 13:40:31

מרתק, תודה רבה רבה!
שיערתי שיהיה לך מה לחדש לי בעניין. כשראיתי את הפרק ואת ההגזמות של כל המרואיינים, משני הצדדים – ישר חשבתי 'מה יש לעידו גילרי לומר על זה'…
תודה רבה, כיף גדול שיש פה באתר אנשים כל כך מקצועיים.
בעיניי, ללא ספק אתר הספורט מספר אחד בארץ.
וכמובן תודה למנחם על זה.

עידו גילרי
28/04/2020 13:41:59

לא חושב שהיו שם הגזמות. הם היו מאד ברוטאלים ברמה שזה היה מאד מסוכן בלא מעט מקרים. לא סתם יש שם הרבה שנאה.

ארבל חילבה
ארבל חילבה
28/04/2020 13:41:51

אז איך בעצם הם הצליחו 'לעצור' את מייקל בשנתיים הראשונות?
הם פשוט היו קבוצה טובה יותר?
או שזה בגלל הברוטאליות?
אם הם לא היו הגנה כזאת מדהימה, למה מייקל נפל מולם דווקא?

עידו גילרי
28/04/2020 13:45:37

דביר בשן כתב על זה יפה
https://hoops.co.il/?p=189478
הם לא ממש עצרו אותו אלא האטו אותו מספיק.
אגב הסדרה מראה יפה מאד את השינוי הגדול שג'קסון עשה לעומת קולינס שהיה הבאדי של מייקל. הוא לימד אותו לסמוך על החברים שלו לקבוצה מה שהופך את הההתמקדות במייקל ליתרון עבור הבולס.
הם כן היו קבוצה הגנה מדהימה – לא רוצה שישתמע אחרת אבל לא נניח בסקלות של הסלטיקס של שנות ה-60 לדוגמא. או הספרס של תחילת המילניום.

ארבל חילבה
ארבל חילבה
28/04/2020 13:48:35

נכון, שכחתי מהפוסט הנהדר הזה!
תודה רבה.
באמת מעניין איך רודמן השתלב שם במהירות.
אם אייזאה היה מגיע לבולס, כמובן שהוא היה עוזר לבולס לנצח. אבל האם ג'ורדן היה סולח לו כך? או ללמביר?
[וגם את הספרס של ברוס בואן כמובן לא חסרו סיבות לשנוא. מי כמוך יודע]

עידו גילרי
28/04/2020 13:54:00

ראית שם שמייקל לא שכח ולא סלח לאייזאה עד היום. לא נראה לי שהוא היה יכול להגיע לבולס. רודמן הגיע מהספסל ואולי בגלל זה לא נתפס כראש הנחש אז איכשהוא זה עוד עבר.

Ogigi
Ogigi
28/04/2020 13:41:08

כתבה מרתקת.
אף אחד לא מוריד מערכו של קראוס כגאון שהרכיב את הקבוצה.
אבל הוא גרם למייקל ללכת בגלל שפיל הועזב כמו גם פיפן.
3 האנשים הללו לבדם יצרו את קבוצת הכדורסל כנראה הטובה איי פעם.
זה אומר הכל. האיש היה מקומם. כבר אז לא האמנתי כשקראתי שיש דם רע
בן פיפן לקראוס. לא היבנתי איך יכול להיות דבר כזה.
צריך להקשיב למה שאמר עליו סטיב קר, שידוע בהיתנסחויות הזהירות שלו :
" קראוס היה מבריק בהקמת הקבוצה ויציריתה – אבל היה לו לרועץ הוא עצמו".

אני בהחלט מבין את השנאה של מייקל ופיפן – ומתקומם כנגד הרמיזה שלך לאנטישמיות
מסוג כזה או אחר של מייקל

etayef
etayef
28/04/2020 16:06:06

קראוס עשה הרבה מאד בשביל השנאה.
הוא פיטר את המאמן עם הכי הרבה אליפויות בליגה שנה מראש.
הוא הכריז שחקנים לא מנצחים, רק קבוצות.
הוא באופן כללי שם דגש על הקבוצה ולא על הכוכבים.
בטח שג'ורדן, הכוכב הכי גדול שהיה ישנא אותו.
כל מה שקראוס אמר לגיטימי בעיני, אבל רק לחשוב את זה, לא להגיד. ברגע שאתה אומר את זה ומתריס בפומבי נגד הכוכבים שלך, זה יעורר התנגדות.
אגב, אם ארגונים מנצחים אליפויות, איפה הבולס היום? איפה הם היו מאז שג'ורדן, פיפן ופיל עזבו אותם?
אם כבר, קראוס רק תרם לדעה שכוכבים מנצחים, ולא ארגונים.

Zvika Bar-Lev
28/04/2020 18:12:35
Reply to  etayef

תכלס זאת גם לדעתי הפרספקטיבה הנכונה.

עידו גילרי
28/04/2020 18:16:14
Reply to  etayef

אם ראית את הפרק הרבלנטי בסדרה זה "שחקנים לבד לא מנצחים אליפויות, ארגונים מנצחים אליפויות" כלומר עושים לא עוול די גדול בציטוט הזה. מילה אחת עם המון משמעות.

etayef
etayef
28/04/2020 19:59:41

אין בעיה עם המחשבה מאחורי הציטוט, הבעיה היא שהוא בחר לומר את זה, וכיוון את האש אליו.
הוא גם חשף את דרך המחשבה שלו בתור מנהל, לדאוג לארגון ע"ח השחקנים והמאמנים. הוא בעצם אומר שהוא יודע מה טוב לארגון, יותר מאחרים.
לבסוף, הוא גם לא גיבה את עצמו במעשים.

שחר דלאל
28/04/2020 16:08:09

יש מציאות אלטרנטיבית שאנחנו לא מדברים עליה.
בשנות ה-70 היה שחקן בשם מיקי ברקוביץ' שעבר את המבחנים להוקס ולא חתם שם רק בהוראת בית משפט בישראל. אז במקום לשחק עם ד"ר ג'יי עונה שלמה, הוא שיחק איתו רק מחצית אחת במשחק ראווה במדי מכבי ת"א…
.
אגב מל, מי שבחר את ג'ורדן היה רוד ת'ורן, שאח"כ המשיך לתפקידים נוספים בליגה. למעשה ג'רי קראוס הציע פעמיים (!!) את ג'ורדן בטרייד עבור ראלף סמפסון, אבל סורב ע"י יוסטון…

NFS
NFS
28/04/2020 20:16:44

תודה רבה מנחם.
הסדרה "הריקוד האחרון" עד עכשיו סדרת הספורט הטובה ביותר שראיתי. באתי עם ציפיות לסדרה, אבל היא הרבה הרבה יותר מרתקת ובנויה מצויין ממה שתיארתי לעצמי.

The Pro
The Pro
28/04/2020 20:36:31

הרבה שטויות נאמרו כאן בתגובות ומצד שני הילול והצדקה של ג'ורדן בדיוק כמו בסרט
-.
איזיאה תומאס לא הגיע לדרים טים רק בגלל האגו של ג'ורדן שנראה טוב מאוד לכל אורך הסרט ה'ריקוד האחרון'.

הפיסטונס בשיא הייתה מהקבוצות החזקות שג'ורדן פגש. בטוח לעומת הקבוצות החלשות שפגש לקראת סוף המילניום.
ממש לא מדובר בקבוצה הראשונה שירדה מהמגרש בלי ללחוץ ידיים.
ההגנה של הפיסטונס המקורית בשיא נחשבת לחזקות בהיסטוריה וגם הכשרון של תומאס שנעצר בגלל פציעות.
אותה קבוצה בשיא עצרה את ג'ורדן ולקחה ריפיט.

trusttheprocess
trusttheprocess
30/04/2020 0:55:42

מייקל ג'ורדן היה מת להיות GM ברמה של ג'רי קראוס…