"Alea jacta est": הקוביות נפלו / אריאל הכהן

*

(אריאל הוא חוקר ומרצה לתנ"ך ולהיסטוריה של הזמן הקדום. בערבים הוא מריץ זו השנה השנייה קומדיה אינטראקטיבית בשם 'הרווק' בתיאטרון הסימטה ביפו. בכניסה אתה מקבל עגבניה. םם ההצגה עשתה לך טוב, אתה אוכל אותה. אם שנאת אותה – אתה זורק אותה עליו. אריאל בן 56, יליד בואנוס איירס).

*******

הערה של מנחם לס: יש לי רושם שאריאל כותב כפי שהוא מדבר בקומדיה האינטראקטיבית שלו, בלי לשים לב לפסיקים, נקודות, ודברים מיותרים אחרים כאלה. את הפוסט הזה טיפונת סידרתי עם נקודות ופסיקים, אבל זה לפני שקלטתי מי הוא. מעתה ואילך אני לא נוגע בפוסטים שלו, רק מכניס תמונות (מה דעתכם על 'הנשיקה'?), ולפעמים סרטונים, ומכניס כפי שהוא שולח. גוד לאק מיסטר אריאל הכהן!

*******

"Alea  jacta est!" (הקוביות הוטלו!) קרא יוליוס קיסר אחרי שעבר עם צבאו את הרוביקון, ומאז הפך המשפט הזה להביע פעולה גורלית שלא ניתן להשיבה אחור. כך בדיוק היה המצב . היא אמרה "יש לי מפתח של הלשכה. המקרן מחובר לשידורי הטלויזיה תוכל לצפות במשחק על קיר שלם. אחר כך נלך לחדר שלי כי חני יצאה לרגילה . טוב?"

 מפקדת אוגדה בסדיר .אלפי חיילים בשטח . טנקים. נגמשים. .תרגילים גדודיים. קיץ. משרדי הקצינים נראים נטושים מי שהיה לו קצת  שכל בקדקדו  תיזמן את החופשה השנתית בדיוק באמצע החום הלוהט  והתנדף הביתה להתקרר תחת מזגני החלון או מול זה  המפוצל שנהג לתפוס אז חצי סלון.  "התת-אלוף יצא  לסיור ולא יחזור עד מחר בבוקר", אמרה  ראש הלשכה התמירה והיפה שמעיני השקד שלה אפשר היה לקרוא – לקרוא? לשיר את הפרק הראשון והשני של הקאמה סוטרא – כולם יודעים שהיא לא רק מנהלת את הלשכה של המפקד אלא גם איזורים אישיים אחרים. כולם יודעים. חוץ מאשתו וממני.

משהו אמר לי להיזהר. העובדה כי הבחורה היפה הזאת מסתובבת בשקם ובחדר האוכל מבלי שאף אחד ייגש אליה וינסה את מזלו היתה צריכה להעיר איזושהי אזעקה. אבל לא העירה. עמדתי מאחריה בתור לקנטינה. התבדחנו על חטיף הקוקוס האדום שעמדתי לקנות. הבדיחה לא חשובה.

"מה אתה עושה הערב?" שאלה בקול שהיה מצליח לפתות גם את האפיפיור פרנציסקוס הראשון . 'מתכוון לנסות לראות את משחק הנ.ב.א בטלויזיה של הטבחים' ..עניתי בכנות

הקצינה הכי יפה בצהל. האיילה האצילה  השפילה ראש והציעה. "יש לי מפתח של הלשכה.."

אביב 1987 .גמר המזרח. משחק 5. שיוויון שתיים. אל  המגרש בגארדן עלו 2 היריבות הותיקות להתגוששות .כרוניקה ידועה של היאבקות חופשית . אצל הירוקים עולה הצ'יף פאריש וביל וולטון בעונתו המופלאה האחרונה  ביחד עם מקהיל ללכת מכות צביטות ועוד מעשים מגונים מול למבייר ,גון סאלי, דניס רודמן,וריק פאנק מהורן. החבורה שמחוץ לקורט במגרש היית מצפה לפגוש רק בקורט אמיתי .  די גי והגינגי נכנסים ראש בראש באייזאה האקסקפלוסיבי  ודומרס הבייבי פייס הקטלני בתולדות המשחק  .בשעה שלארי בירד נותר לפרוש כנפים ונוצות מול אדריאן דנטלי הכוכב לשעבר מיוטה.

הבטתי בעיניה המשועשעות. מנסה להבין מה אני רואה. נו טוב.   חשבתי. גם לראות משחק  בתנאים של מלך וגם לזכות במלכה..איפה הקאטץ'? ואולי יש סיבה שאף אחד לא מיתקרב? כמו שאומר גרי  סיינפלד :

A less troubled road is less troubled for  a reason!

נו, מה אתה מחליט, לו היית במקומי?

המשחק מתנהל כמו קרב האיפר במלחמת העולם הראשונה. הגרמנים מתקדמים מאה מטר עם שלושים אלף אבידות. הצרפתים זורקים אותם לאחור תשעים ותשע מטר עם עשרים אלף הרוגים. אייזה מתפתל בצעד וחצי בין שלושה ושם את הסל? מקהיל בזריקה המשונה שלו מעל הראש עונה. על כל טיק של דטרויט .בוסטון עונה בטאק. נכנסים לישורת האחרונה. כולם הולכים לירות עם כל מה שיש. האחרון שישאר לעמוד ייקח את המשחק החמישי וככל הנראה את כל הקופה.

עוברים את סף החדר הקדוש – הלשכה של מפקד האוגדה . מביט סביבי… מעביר בראש סט של מיצגי זימה אפשריים על השולחן. הכיסאות המרווחים. דלפק השתיה. היא מדליקה את המערכת. משחקת עם השלט. שואלת ..מתי לחזור?

"שעה וחצי". אני אומר .עוקב אחר הילוכה האיטי והמצודד החוצה… כעבור כמה דקות דפיקות חרישיות. אבינועם הנהג חברי הטוב  נכנס עם שקית ענקית של במבה בקבוק אורנג'דה מהשקם ומבט פראי בעיניים. .אבינועם הוא  המעריץ מס 1 של הסלטיקס בכל צבא ההגנה. אם יש מישהו שמגיע לו לראות ככה את המשחק… וואלה איזה שגעון. קורה… איזה שגעון של משחק..אתה קולט ? באמצע כל הבלגן ברמת הגולן אתה ואני מצליחים לראות אותו שגעון! ובלי לנשום באמצע שואל. 'תגי, אתה לא מפחד להסתבך ככה איתה?'

מה הבעיה?

המפקד זה הבעיה. השיב ובעוד עיננו מהופנטות אל הקיר הסביר  בכמה משפטים את מצב העניינים.

אוי ואבוי אמרתי. בלי לנתק מגע עם המסך.

'תקשיב אני מציע לך ככה דקה לפני שנגמר שנתחפף מפה'

..טוב. סיכמתי בנקיטת חפץ

זמן עובר. מהפיצוחים נותרו רק קליפות מהאורנג'דה חלום. דקה לפני הסוף .הפיסטונס מובילים בחמש. אבינועם קם על רגליו .יאללה בוא נלך לפני שהיא חוזרת אחרת אתה תסתבך איתה ואחרי זה מי יודע וחוץ מזה המשחק גמור. התרוממתי מהכיסא והלכתי לעמוד ליד הדלת זורק מבט אחרון על הקיר.  לארי  על קו העונשין נסגר צמוד עי מי שיחשב אחד משחקני ההגנה הגדולים האדון רודמן. הוא חותך לימין מקבל קאטש אנד שוט מדי. ג'יי. עולה מעל הידים השחורות הארוכות…בום! רק שלוש. 

אני לא הולך מכאן עד סוף הצד. מילמלתי . מניח יד על כתפו של אבינועם מרגיש אותה רועדת .

זמן עובר. חצי דקה לסוף בוסטון עולים לאחד. לא יאומן. דמעות של התרגשות עולות בעיני האוהד מס 1 .אני עומד לידו. נשען על הדלת. אולי אצליח גם לראות את הסוף וגם להתחפף בזמן

22 שניות מורה השעון. אייזאה נכנס לקשת עושה צעד קדימה גאמפ שוט מעל שלושה שחקנים…בפנים. היתרון עובר לדטרויט .טיים אאוט .כדור של בוסטון. אין סימן לבחורה. האיילה היפה. אהובתו  של המנייאק הראשי. סליחה. המפקד הראשי. דניס גונסון מסדר תרגיל. הכי שקוף בעולם. אם היא תיכנס אני לא אעמוד בקול הזה שלה. היא תיקח אותי לחדר…

הכדור עובר לבירד בשמאל. הוא מטעה את השומר  ונכנס בכדרור יד שמאל אל הסל. היא תגיד לי לשבת על הכיסא היחיד בחדר. מתחיל את הצעד וחצי בנחישות אופיינית . היא תתיר קודם את הגומיה ותפזר את שיערה הארוך. לארי קופץ ואיתו קופצים ארבעה בכחול. היא תשחרר כפתור לחוץ מלמעלה.חלקת בשר ראשונה תתגלה לעין הצופה…חסימה! כלומר הכדור עף החוצה אל מאחריו .בירד בנסיון נואש להשיב את הכדור מזנק אל הקווים..כדור של דטרויט. כדור של דטרויט. חמש שניות לסיום .כדור חוץ של דטרויט שמובילה בנקודה. אבינועם הולך אל הקיר לכבות את החשמל. צ'אק דיילי על הספסל מבקש פסק זמן. אבל אייזה עם הכדור חוץ בגבו אליו. לא רואה אותו. עכשיו הוא צריך לבחור. הבחירה הקלאסית.  מוסר קדימה עם סיכון של שמירה או מוסר אחורה להעביר זמן. תשאיר .אני אומר לו . תשאיר נראה את הסוף כבר עמדנו פה שעה וחצי.

אייזה הולך על בטוח. אחורה אל  ליימביר . אלאה ג'אקטה אסט ! קרא יוליוס ועבר את הרוביקון. אלאה ג'אקטה אסט ! ציטט נפוליאון את קיסר ופתח במערכה המכרעת באוסטרליץ.

אייזה מסר. לארי חטף . דה סטיל .יקראו למהלך הזה בפנתיאון .שולח לדניס שמכניס את הכדור .ביל וולטון מרים ידיים על הספסל .אבינועם על הברכיים בוכה. הדלת נפתחה. החיילת היפה נכנסה . זה נגמר? היא שואלת בחיוך. 

אספתי את ידה והתקרבתי .היא גבוהה ממני בסנטימטר אולי יותר אבל לא נראה שזה משנה לשפתיים. אנחנו שוקעים בנשיקה. זה רק מתחיל. היא צוחקת ומביטה בקיר מאחורי גבי אלפי אוהדים בירוק מאושרים ביחד איתה, ואיתי.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. אחחח… מזכיר לי כשחברה שלי מבאר שבע הייתה הפקידה של מפקד פיקוד דרום.
    זה בדיוק מה שעשיתי באיזו שבת שהיא נשארה… איזה שולחן היה למפקד הפיקוד, ארוך, עם קצה בצורת T
    היה מאוד מרשים גם אם לא נוח בעליל
    🙂

  2. איזה סיפור קורע… לי בראש היה את יוסף שילוח הרס"ר נכנס לחדר ושואל במבטא פרסי: 'מה אתם עושים פה ?!' ואז מבריח אתכם ומשאיר את הבחורה ואומר לה בקול פתייני 'אני רואה גם את יש לך נידנודי שינה'

  3. בקדמת המסך זוג. שניים שהם אחד. מאחריהם אלפים באולם. ברקע אלפי קוראים ומיליוני צופים. חלום מתערבב בהתגשמות. פעילות בפעילות. כדורים של מעלה וכדורים של מטה כשכדור כתום אחד מקפץ שמחה ותוגה.
    תודה. אהבתי.

  4. היי עידו. תודה על התגובה..אני מעריץ גדול שלך זה שנים. רוחב היריעה. הידע והתשוקה לספורט תמיד מביא אספקט אחר לאירוע שאף לא חשב..לכבוד הוא לי ,⁦🙋🏻‍♂️⁩

כתיבת תגובה

סגירת תפריט