כיצד להציל את עונת הבייסבול? כמה רעיונות יצירתיים / הגולש אלכס רבינו

איך להציל את עונת 2020 בבייסבול?

כאשר התחזיות האופטימיות ביותר מדברות על חזרת קהל למגרשים לא לפני ספטמבר, קברניטי ה MLB משתעשעים ברעיונות איך להציל את העונה. בסוף השבוע דווח על 2 רעיונות כאלה ששניהם ברי ביצוע במיידי.

כידוע כל 30 הקבוצות בליגה מרכזות את מחנות האימון שלהן בשתי מדינות: הקבוצות ממזרח ומרכז ארה"ב מתאמנות בפלורידה ואז משחקות ביניהן במה שניקרא "ליגת האשכולית". הקבוצות ממערב וחלק ממרכז ארה"ב מתאמנות באריזונה ואז משחקות ביניהן במה שניקרא "ליגת הקקטוס". כול זאת עד פתיחת הליגה בסוף מרץ/תחילת אפריל. כאן המקום לציין שבעונה הרגילה עד הפלייאוף משחקת כול קבוצה 162 משחקים. זה אומר משחק כמען כול יום עד סוף ספטמבר מה שמצריך טיסות אין ספור ומעבר מעיר לעיר כול 3 ימים. חלק נכבד מהכנסות הקבוצות היא ממכירת כרטיסים למשחקים אבל יש גם מיליארדים שמגיעים ממכירת זכויות שידור בטלוויזיה וברדיו.

בסוף השבוע שעבר הועלו 2 הצעות איך להציל את העונה בהתחשב בהגבלות על טיסות, התקהלויות ומרחק בין אנשים. כידוע בבייסבול כמעט אין מגע בין הספורטאים ואפשר להריץ את המשחקים עם קצת יצירתיות. ראשית מדובר על חלוקה מחדש של הקבוצות לא לפי אמריקן ונשיונל ליג אלא לפי מיקום גיאוגרפי. לפי ההצעה ישחקו הקבוצות שמתאמנות בפלורידה בליגה אחת ואילו הליגה המקבילה תשוחק בין הקבוצות המתאמנות באריזונה. אבל להצעה זו קמו מתנגדים. בעוד שבאריזונה כל האצטדיונים מרוכזים ברדיוס של 80 מייל מסביב לפניקס, בפלורידה מדובר על רדיוס של כמה מאות מיילים. לכן באה הצעה שנייה האומרת שכול המשחקים ישוחקו באריזונה. האצטדיונים יותר גדולים ואין בעיה של נסיעות ממקום למקום. יותר משחקים ישודרו בטלוויזיה, יחסכו מיליונים על נסיעות וכול השחקנים ירוכזו באזור קטן יחסית. החיסרון בהצעה זו הוא מזג האוויר החם מנשוא באריזונה בחודשי הקיץ מה שיצריך לתזמן את המשחקים לשעות הערב בלבד. אז זה כבר המשחקים לא ישודרו בשעות אטרקטיביות במזרח ארה"ב.  

על מנת לציית להוראות בזמן מגיפת הקורונה יש בתוכנית גם מספר שינויים בחוקת המשחק כדי להתאים אותו למצב הנוכחי:

  • המשחק יקוצר ל 7 סיבובים במקום 9. אבל יכול מאוד להיות שישוחקו 2 משחקים ביום.
  • אזור הסטרייק זון לפני החובט והתופס ייקבע באמצעים אלקטרונים ולא על ידי שופט הבסיס שכיום עומד קרוב מאוד לשניהם. הדבר נעשה כבר כמה שנים בשידורי טלוויזיה של המשחק.
  • במקום ספסלים עמוסים במאמנים ושחקנים, ישבו אלו במרווחים גדולים בשורות הראשונות של האצטדיון שכאמור יהיה ריק מקהל. 
  • על המאמנים יאסר להגיע לתלולית עמדת המגיש על מנת לגבש אסטרטגיה.

לא ברור עדיין כיצד יתייחסו השחקנים להצעה שתצריך אותם לשהות במשך 5 חודשים בבידוד הרחק ממשפחותיהם. הבייסבול הוא ספורט לאומי בארה"ב וכולם מכירים בחשיבותו היום וגם בעבר. מספיק ללכת עד מלחמת העולם השנייה אז עמד הנשיא רוזוולט שהליגה תימשך כדי לשמור על מורל האומה. היום ניצבת ליגת הבייסבול בפני אויב אחר לגמרי ויהיה מעניין לראות איך יתגברו על המצב.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מולי
14/04/2020 14:18:43

כל העולם בבעיה הזו…

ארז
14/04/2020 14:27:02

קודם כל, איך שלא נסתכל על זה, עצם הכיוון מעולה, בתור מי שחי כבר מאז הפסקת הספרינג על שידורים חוזרים (וכמה כבר אפשר להנות ממשחק שתוצאתו ידועה), כל רעיון מבורך. הרעיון להעביר את כל הליגות לסטייט אחד גם מעולה. האמת שלא חייבים את אריזונה. הסיבה שפלורידה ואריזונה נבחרו היא בגלל מזג האוויר האביבי שיש בהן בחודשים פברואר-מרץ, ולא בגלל משהו מיוחד שיש שם. בכל סטייט בגודל הגיוני יש עשרות מגרשי בייסבול נורמליים של הליגות הנמוכות, משמע ראויים למאכל אדם, ואפשר למצוא סטייט נורמלית שגם אפשר לשחק בה בימי הקיץ. ואפשר גם לדאוג שהמשחקים יפלו בשעות מתאימות ל״קהל הביתי״ כלומר משחקים של קבוצות מהווסט קוסט יחלו בשעות מאוחרות יותר ולהפך לגבי האיסט. עוד דבר שחשוב לזכור, ברוב המקרים משחקי יום הם היוצא מהכלל הנובע משיקולים חוץ משחקיים, שהקבוצה צריכה לטוס בערב או שמשחק בוטל בגלל גשם ומשחקים דאבל-הדר, וכשכולם באותה סטייט אז הרבה מהבעיות האלה ימנעו, אז אפשר לשחק יותר בערב.

הלאה, לגבי המגע, יש המון מגע בבייסבול ואין שום דבר להמנע ממנו. כל הראנינג גיים בנוי על המנעות ממגע עם שחקני הבסיס, ואי אפשר לבטל אותו כי אז רצים פשוט ירוצו על כל פליי בול. עדיף לבצע בדיקות מקיפות לכל השחקנים מאמנים שופטים ובני משפחותיהם ולמנוע כניסה לאזורים שלהם לכל מי שלא נבדק מאשר למנוע מגע. ככה גם אפשר למנוע את ההצעה להשתמש באמצעים אלקטרוניים לקריאות על הסטרייק זון, שמכל מה שהצעת, הכי ״מסוכן״ לבייסבול. כל שאר הרעיונות לא ישרדו ברגע שנחזור למשחקים רגילים, אבל אם נותנים לגולם הזה דריסת רגל ועוד להכריע משחקים, הלך עלינו. כולם ידרשו שזה ימשיך לליגה הרגילה, כי הרי כל אחד סופר רק מתי טעו לרעתו ובטוח שאם היה מנגנון אלקטרוני זה היה עובד תמיד לזכותו. זה רעה חולה שכבר ככה מגעילה את מי שצופה בבית ולמזלי SNY הם מהאחרונים שלא תוקעים את הריבוע הזה במסך כך ששידורי המטס לא נפגעים.

מעבר לזה, כל פתרון מבורך, העיקר שיחזרו כבר, כי רבאק, כמה אפשר.

שחר דלאל
15/04/2020 17:23:38
Reply to  ארז

באריזונה יש כמות לא סבירה של מגרשים ברמה גבוהה, רק להעיף מבט על הרשימה ומבינים מיד את האיכות:
https://en.wikipedia.org/wiki/Spring_training#Cactus_League
במדינות אחרות אולי יש כמות מגרשים דומה, אבל רובה היא מגרשי קולג'ים באיכות נמוכה.
.
מקום נוסף שכרגע לא מדברים עליו ויכול להיות מעניין הוא קייפ קוד, שגם שם יש מגרשים לא רעים בכלל ומלונות שיכולים להכיל את כל השחקנים. אך כמובן שממידי ההתפרצות שונים בין המדינות ולכן אריזונה קיבלה עדיפות.

Alex Rabino
14/04/2020 16:30:25

הבהרה: ההצעות מעלה הם לא שלי אלא הצעות של צוותי חשיבה של ליגת MLB כפי שדווחו במדיה בארה"ב. הכוונה לרכז כול קבוצה במלון נפרד וגם לבצע בדיקות תכופות מקיפות. אזור פניקס נבחר כי יש בו ריכוז גדול של אצטדיונים על שטח יחסית קטן. כמו כן לא יורד גשם בקיץ מה שאי אפשר לומר על מדינות אחרות בארה"ב כולל פלורידה.

Alex Rabino
14/04/2020 17:27:07

חשוב לציין שהשינויים המוצעים הם לעונת ה"קורונה" בלבד ולא שינויים לתמיד.

ארז
16/04/2020 11:55:40
Reply to  Alex Rabino

אני למוד נסיון גם בנסיוני התעסוקתי וגם כחובב ספורט, אין דבר כזה ״שינוי לעכשיו״. תגמר הקורונה, יהיו הקולות שידרשו להמשיך, מה עוד שגם ככה השינויים האלה הם כאלה שאנשי בייסבול דורשים כבר לא מעט זמן, אז מה שלא הצליחו דרך הדלת, יכניסו דרך החלון.

עידו גילרי
14/04/2020 18:16:21

רעינות באמת מעניינים ובייסבול בהחלט משחק מתאים להתמודדות מהבחינה הזו. אבל הסוגיה הבעייתי היא הכדור והעובדה שכולם נוגעים בו. חיטוי אחרי כל פיץ'? נראה לי בעייתי.

שחר דלאל
15/04/2020 17:25:02

שמעתי לא מזמן פודקאסט בנושא וראיינו שחקן שמשחק בדרום קוריאה. הם מגבילים משמעותית את כמות האנשים שיכולים לגעת בכדור ומורידים משמעותית את הסימנים בין המגיש לקצ'ר כדי שלא ייגעו בפנים.

אור
אור
14/04/2020 21:41:49

עצם העובדה שהם לא יהיו עם המשפחות שלהם זמן ממושך (או שכן ואז יהיו בעיות אחרות) ושצריך לעשות מלא בדיקות כל הזמן אומר לי שזה לא יקרה, בטח שלא בחודשיים הקרובים.