האם ולמה דאלאס יכולה להגיע רחוק בסגלה הנוכחי/ רותם אלרן

Mavericks: Who should surround Luka Doncic in their closing lineup?

לאחרונה נשאלתי באינטרנט מהי דעתי על דאלאס, וכמה רחוק יוכלו הטקסנים להגיע נכון לעכשיו, במיוחד בהתחשב בהגנה של כוכבם הראשי, לוקה דונצ'יץ', שלכל הדעות היא בינונית במקרה הטוב ביותר. כמובן שלאור הפסקת עונת ה-NBA אין משחקים, ולא צפויים בעתיד הקרוב משחקים, כך שמן הסתם פוסט זה מתבסס על מה שראינו מהמאבס עד עצירת הליגה.

העונה ראינו קבוצה מאוד מהנה ומרתקת אשר נבנתה באופן שקול ומחושב בדאלאס, הקבוצה נועדה בעיקר להקיף את הכוכב הגדול, לוקה דונצ'יץ', בקלעים ושחקנים משלימים איכותיים. כפי שזה נראה עד כה העונה, הניסוי בדאלאס הצליח, דבר מעניין במיוחד לאחר הימור משמעותי שלקחו בטרייד על הענק הלטבי קריסטאפס פורזינגיס, ולאחר מכן בהחתמתו על חוזה מקסימום לאחר קרע ברצועה הצולבת, שהוא אחת הפציעות הקשות ביותר בספורט.

ההצלחה היחסית של דאלאס העונה (מקום שביעי במערב קשה במיוחד) באה בראש ובראשונה בזכות דונצ'יץ', הכוכב הגדול שכבר בגיל 21 ובעונתו השנייה בליגה מוביל קבוצה שעל פניה נראית בינונית למדי למקום בפלייאוף, תוך שהוא רושם מספרים מדהימים והופך לאחת הסנסציות הגדולות ביותר בכל הליגה הטובה בעולם. דונצ'יץ' הוא שחקן התקפה כמעט מושלם – הוא מנהל משחק בחסד, במיוחד בקריאות ממצבי פיק נ' רול, הוא חודר נהדר לטבעת והוא שיכלל את נשק הסטפ באק. למרות כל הכלים ההתקפיים, עדיין יש לו בעיה מרכזית בצד זה של המגרש – הקליעה משלוש. דונצ'יץ' קלע באחוז ממוצע של 31.8% משלוש העונה, הרבה מתחת לממוצע, והוא חייב לשפר את הקליעה מטווח זה על מנת להשתפר עוד יותר ולקבע מעמדו בטופ של הליגה. למרות ההתקפה המדהימה, כפי שהזכרתי דונצ'יץ' הוא שחקן הגנה בינוני למדי, אף שהוא בעל אינטלגציית כדורסל מהגבוהות בעולם, הוא פעמים רבות לא קורא מספיק טוב מצבים בהגנה.

למרות החסרון המשמעותי של דונצ'יץ' בהגנה, היה מי שיחפה עליו בחלק גדול מהזמן וידאג לכך שההגנה של דאלאס תהיה לפחות בינונית ולא תרד לתחתית של הליגה – קריסטאפס פורזינגיס. כפי שאמרתי, המאבס לקחו סיכון משמעותי עם שחקן בעל עבר פציעות מפוקפק למדי, אבל לבסוף ההימור השתלם, כשהעונה פורזינגיס היה העוגן ההגנתי עם 2.1 חסימות למשחק, בנוסף לשיפור התקפי משמעותי ככל שהעונה התקדמה (כתבתי על כך לפני חודש, וניתן לקרוא את הכתבה כאן), שכלל עלייה דראסטית באחוזים מכל הטווחים ובנוסף גם היה נראה שמשהו אצלו השתחרר לאחר שדונצ'יץ' החמיץ מספר משחקים וניתנה לו הזדמנות לקבל ביטחון וכתוצאה מכך ומהתאוששות ההדרגתית מהפציעה, הוא מאוד השתפר.

דיברתי על שני הכוכבים הראשיים של המאבריקס, אבל חלק גדול מאוד מההצלחה שלהם היה הספסל והשחקנים המשלימים אשר היו מאוד חשובים עבור הקבוצה ותרמו בשני צידי המגרש. הרבה מהשחקנים האלו הם שחקנים לא מוערכים מספיק, והם סיפקו את הסחורה. דוגמאות לשחקנים כאלה הם טימי הרדוואי ג'וניור (הבן של), סת' קרי (בן של ואח של) או מקסי קליבר, שכולם כאחד סיפקו את הסחורה, בין אם בקליעה וייצור נקודות אצל שלושתם, ובין אם בהגנה, שם בעיקר קליבר תרם, בנוסף לסנטר דוויט פאוול שקרע את גיד האכילס במהלך העונה. קרדיט גדול על הצלחת השחקנים הללו הולך לריק קרלייל שנתן להם דקות והאמין בהם, ולכן גרם לפריחה והצלחה רבה העונה של המאבס.

ולשאלתנו – כמה רחוק המאבס יכולים להגיע בסגל הנוכחי? לדעתי כרגע המאבס הם קבוצה שהייתה מודחת בסיבוב הראשון של הפלייאוף, בעיקר בשל המיקום והיריבה הקשוחה (לוס אנג'לס קליפרס), אבל היו נותנים תחרות קשוחה מולם ואולי אף גונבים שני משחקים. לדעתי עם השיפור המתמיד של לוקה ופורזינגיס, בנוסף לצירוף שחקני הגנה טובים בפרימטר שיוכלו לחפות על החיסרון של דונצ'יץ' בהיבט זה, דאלאס יכולים אף להגיע בשנים הקרובות לגמר האיזורי, ואולי אף לגמר, אך לא ניתן לדעת.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. בקבוצה במו המאבס חשובה ההמשכיות של הסגל.
    אם יהיה לך הפוינט הכי מוכשר בעולם וכל שנה תנסה להרכיב לו חלקים זה יצליח פחות מאשר סגל קבוע שמותך יחד למקשה אחת.
    את חומר השחקנים המתאים נראה שיש להם
    🙂

  2. טקסט טוב. כרגע יש שם כמה בעיות מרכזיות ששווה לגעת בהן:
    .
    1.ניסיון בפלייאוף – זאת קבוצה בלי ניסיון פלייאוף לאף שחקן משמעותי, חוץ מסת' קרי. קבוצות צעירות בד"כ לא מצליחות בפלייאוף כי זה פשוט כדורסל אחר, גם לגולדן סטייט של 2015 היו כמה ריצות מוקדמות יותר עם הסיבוב השני בשנה שבה הדיחו את דנבר או דיוויד לי, לנארדו ברבוסה ואנדרה איגודלה המנוסים יותר. קבוצה שמתבססת על ההתקפה שלה צריכה לעבור כמה ריצות פלייאוף ביחד לפני שהיא תצליח, לפי מה שאנחנו רואים בכל שנה. הם יגיעו לגדולות, לא העונה.
    .
    2.אין מוביל כדור מרכזי ליד דונצ'יץ'. אין מניעה שקבוצות יעשו דאבל-טים על דונצ'יץ' בפלייאוף (או יסגרו לו ול-31.8% שלו מחוץ לקשת את הצבע) ויהמרו על קליעה של הקלעים האחרים. אנחנו רואים קבוצות מהמרות על זה בפוסט-סיזן בתדירות יחסית גבוהה ובד"כ גם מצליחות, אני מאמין שנראה אותן עושות את זה לדאלאס הפעם. הארדוואי, ברונסון והשאר שחקנים טובים, אבל לא נראה שמישהו מהם יכול להיות מוביל כדור משני בהצלחה. זה יתרון שיש לאוקלהומה למשל עם פול, שרודר ואלכסנדר, או ליוטה עם קונלי, אינגלס ומיטשל, ואין למאבריקס.
    .
    3.ההגנה. נגעת בזה גם, אבל הם צריכים יותר שחקני הגנה טובים מסביבם בשביל להצליח. יש לא מעט מהסגל שהייתי משאיר לשנים הבאות, מלבד שני הכוכבים – קלייבה, ברונסון, הארדוואי ואולי גם פיני-סמית', אבל רובם עכשיו יחסית בשיאם. הם צריכים עוד שחקני שלשות והגנה טובים שעברו דבר או שניים בפלייאוף. ג'יי קראודר למשל יכול להיות שם מאוד מעניין עבורם בפגרה.

    1. רועי אני מסכים חלקית עם קביעתך לגבי נסיון. הדמות הכי מנוסה בסגל זה המאמן קרלייר עם נסיון פלייאוף שלא יסולע בפז. אני סומך עליו שידע לצפות את כל מה שאמרת מראש. דונצ'יץ חכם כבר כיום מ-95 אחוז משחקני הליגה. הוא היה במעמדים רבים של אליפויות ולחץ עצום כשחקן מוביל. נתת את ג"ס כדוגמה. ב-2013 הם עלו לסיבוב שני מול מאמן ושחקנים מנוסים של הנאגטס עם סטף שלא חווה פלייאוף ושיחק במכללה שהיא לא מאריות ה-NCAA. זה שבעונה השנייה הם לקחו את הקליפרס המאוד מסוכנים ל-7 זו עוד דוגמא. אני מאוד מסכים עם הרעיון של כמה מובילי כדור ראשיים. הבא נלמד מהנסיון. 2019 – הראפטורס עם ואן וליט, לאורי ופסקל ליד קוואי. 2017-2018 – פחות או יותר כל הווריורס יכלו להוביל כדור (אולי למעט קליי). 2016 – הקאבס עם לברון וקיירי, 2015 – ווריורס, 2014 – סן אנטוניו של פרקר, ג'ינובלי אך בעיקר דיאו בפוסט, מיאמי וכו'…
      הבעייה היא שמובילי כדור איכותיים גם עולים כסף וגם בדרך כלל לא למכירה.

      1. כמעט כל השחקנים שציינת גדלו בקבוצה שלהם. אולי גם ברונסון יהפוך לכזה או שדאלאס תצליח למצוא אחד שיגדל לתוך התפקיד. הניסיון של קרלייל אכן משמעותי, אבל גם הוא לא עבר במשך עשור סיבוב ראשון (מאז האליפות).

        1. מסכים. מחלקת פיתוח השחקנים עדיין קצת לוקה בחסר, צריך להשיג דרך הג'י ליג שחקנים ברמה (ואן וליט וסיאקם התפתחו בג'י ליג לפני שקיבלו צ'אנס, כמו גם שחקני רוטציה איכותיים כמו כריס בושיי וטרנס דיוויס).

  3. מסכים עם רוב הדברים, רק לדעתי החמאת יותר מידי לפוזינגס. יצא לי העונה לראות את דאלאס הרבה לי לפחות הייתה הרגשה שהוא עוד לא התאפס ומצא את עצמו אחרי הפציעה הקשה. לקראת המשך העונה לוקה היה פצוע והוא הראה קצת ניצוצות במשחק אך לא היה מספיק חד כמו שהיית מצפה מכוכב (אך אולי באמת יקח לו זמן). בהגנה הוא לא היה כזה אימתני לדעתי ודווקא פאוול נראה מאוד אפקטיבי.
    בכל מקרה זו קובצה שמאוד נהנתי לראות, משחקת כדורסל חכם ואני באמת חושב שצריך לתת המשכיות בסגל הזה אך עם עיבוי קל

    1. תודה רבה. לדעתי פורזינגיס היה מאוד חלש בחלק גדול מהעונה (פחות מ-40% מהשדה בשלב מסוים), אבל כמו שכתבתי בכתבה שצירפתי, הוא מאוד התחזק לקראת הסיום, בין אם בגלל העלייה בביטחון שלו או בגלל ההחלמה ההדרגתית.

  4. תודה רותם , פוסט מעניין
    השאלה הגדולה היא צבירת נסיון משותף ואיזה חלק או שניים נוספים הם יצרפו לפאזל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט