יומן קורונה #19 – 05/04/2020 – מולי

אז אתמול לא התפרסם יומן… האמינו לי שלא מתוך עצלנות שכן אתמול עבדתי סביב הפלאפון וסביב המחשבים שבבית שלי כמעט לא הפסקה מרגע שהתעוררתי ועוד אמשיך לעבוד עליהם היום.

הסיבה לכל העמל והיגע שעוד לא הסתיימו, היתה שבאחד מימי הקורונה הלא כל כך עליזים, הפלאפון שלי חטף וירוס, והיה חשש משמעותי מאוד שגם המחשב הנייד והמחשב הנייח חטפו אותו. אז למי שקרא בחטף את הפסקה הקודמת, אני בסדר ובני ביתי בסדר, הפלאפון והמחשבים הם אלו שלא היו בסדר כי הם חטפו את הוירוס.

אז הנה שלל תובנות בעקבות סאגת הוירוס הממוחשב:

לא רק שבחיים המודרניים אנו תלויים במחשבים ובפלאפונים, בימי הקורונה התלות הזו מואצת ומועצמת פי אלפי מונים. כל הסידורים, כל הקשר עם העולם, ואפילו כל העולם החברתי שלנו מצטמצמים לפלאפונים ולמחשבים.

אנשים קונים בעזרתם, אנשים לומדים באמצעותם, אנשים עובדים דרכם, ובמיוחד הם מהווים כמעט לחלוטין את הצינור היחיד שבאמצעותו אנשים מיתקשרים ומתקשרים עם אנשים אחרים.

תובנה שנייה היא שכיום, הרבה הרבה מקודם, ההשלכות של וירוס במחשב, ואפילו עוד יותר של וירוס בפלאפון הן חמורות ופוגעות הרבה יותר.

התובנה השלישית היא דווקא שמזל שיש חברים! אני איש מחשבים, ועם החלק של הוירוס במחשב התמודדתי בצורה בצורה יחסית סבירה. יותר מכך, גם הצלחתי להבין שיש לי וירוס בפלאפון, מה שלא בטוח שכל אחד היה יכול לעשות. במיוחד ידעתי שאני לא יודע להתמודד עם וירוס בפלאפון. אז תודה לך איליה שבילית אתי כשעתים בעזרת הפלאפון הישן שלי שרק מקבל שיחות, והדרכת אותי צעד תעד כיצד להתמודד עם הוירוס בפלאפון וכיצד לוודא שהוא לא נכנס למחשבים שבביתי.

תובנה רביעית, ואולי החשובה מכולם, היא שאני מציע לכל אחד מכם שגרה של גיבויים. אני עושה זאת במחשבים שלי כבר שנים, ומעל לשולחני בעבודה (שלא ראיתי כבר שלושה שבועות) כתובה הסיסמה:

מי שצוחק אחרון – בטוח עשה גיבוי!

אז עשו לעתים קרובות גיבוי לפלאפון שלכם. מתברר שאני עשיתי ל 75% כי לא חשבתי על הכול. אז 99.9% מהתמונות ישנן, וכל אנשי הקשר קיימים, אבל חודשיים של שיחות ווטסאפ נגוזו (פעם אחרונה עשיתי לפני חודשיים) ושימו לב שאפשר לבקש מבני שיחתכם לשלוח למייל שלכם את תיעוד השיחות ביניכם), ועד כמה שזה מצחיק, הכי מפריע לא חשבתי לעשות גיבוי לפתקים שלי וזה כואב גם כי היו שם כמה רעיונות טובים למה לכתוב ביומן הזה בימים הבאים.

הבדיחה העצובה המלווה את התובנה החמישית היא שאני מאלו שכן נזהרים, גם בפלאפון, ועדיין חטפתי את הוירוס הזה. וזה אומר שזה יכול לקרות לכולם. אז לכן גם עשו גיבויים וגם למדו לבד, או מחבר, מה לעשות למקרה של וירוס בפלאפון שלכם. אה, כן ומיצאו בדחיפות מי החבר שמבין מה עושים אם הפלאפון שלכם נדבק בוירוס.

תובנה ששית ואחרונה לעכשיו: כל אסון הוא מתכון לשינוי. נסו לאמץ את השינוי עם מינימום כאבים וחרטות. יודעים מה, זו אולי העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לאנשים בעידן הקורונה המופרע הזה: נצלו את המוגבלות הזו ללמוד ולהתחדש! אני, לפחות, למדתי אתמול המון הן על עצמי והן על פלאפונים והן על שאר העולם, אז ממש כעת אני רץ לשיחת זום נוספת בתקווה לא להידבק שוב.

וירוסם יש גם בפלאפונים

נ.ב.

  1. ק קו קור קורו קורונה זה זמן מחורבן לחטוף בו וירוס – גם אם אתה מחשב או פלאפון!
  2. קצת טיפים:
    1. הכינו במחשב ספריה מיוחדת של גיבוי הקסטומיזציה שלכם: תמונות המסך, צלילים מיוחדים וכדומה.
    2. שנו את תזמון הגיבויים ליותר תכוף. הוירוסים בימים אלו מתרבים לא רק באוויר אלא גם בעולם הדיגיטלי!
    3. אשמח לשמוע מכם עוד טיפים להתמודדות עם וירוסים בפלאפון.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. אוי, זה מבאס.
    כיום יש את שירותי "גוגל ענן" שניתן לשמור עליו דברים. לא מספיק מבין בדיוק מה זה אומר..
    לאחי נגנב המחשב לפני שנתיים ולמזלו הענן שמר 90 אחוז מהמחשב

  2. תודה לך על שמירת השגרה שלי… בלי היומן שלך כמעט ולא היה מה לקרוא בדף הספורט האהוב עליי,
    אני מעריך את ההשקעה.
    תמשיך לשמור על עצמך ולעדכן …
    (לא מבין בטלפונים … אז אין לי עצות)

  3. איזו באסה. רק כשהחומר הולך לאיבוד מרגישים פתאום כמה הוא חסר.
    אני מגבה את התיקיות של העבודה שלי לדיסק און קי פעם ביום-יומיים. אבל אין לי גיבוי של כלום בטלפון פרט לספר הכתובות שאותו אני מגבה מעט מדי פעמים. אבל כל השאר לא חשוב בעיני, שיחות וואטסאפ וכאלה, לא ברור לי אם אני צריך את התיעוד. תמונות אני מוריד למחשב נייח + גיבוי פעם בחודש בערך. לא מתחשק לי להריץ ארמיה שלמה של אנטי וירוסים בטלפון כי זה מאט אותו ותופס מקום איחסון. לכן אני מרבה בתפילות ובאמירת ״לי זה לא יקרה״.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט