נבחרי העונה של הופס – רוקי העונה / שנאן & ויינברג דואו

סיכום העונה מגיע לשני התארים האחרונים, כשהפעם אנחנו עם רוקי העונה.

המועמדים:

קנדריק נאן:

אף אחד לא ראה את זה מגיע. הרוקי האנדראפטד של ההיט עשה עונה אישית וקבוצתית נהדרת כשממוצעיו ב-62 משחקים עומדים על 15.6 נק' (52.5% אפקטיבי), 3.4 אס', 2.7 ריב' ו-0.8 חט' למשחק ב-29.8 דק' לערב וכל זה כשמיאמי מדורגת במקום הרביעי בקונפרנס המזרחי. ההיט קיבלו שחקן נהדר להמשך, נאן קיבל בית חם לעונות הבאות.

זאיון וויליאמסון / רועי ויינברג:

זאיון וויליאמסון מועמד ראוי לרוקי העונה. הוא שיחק 19 משחקים בלבד (מתוך 64), אבל הוא הראה דומיננטיות כמעט חסרת תקדים. 23.6 נקודות ו-6.8 ריבאונדים למשחק הם מספרים שאף אחד, כולל ג'ואל אמביד בעונת הרוקי הדומה ביותר, לא השיג. הוא הראשון שקולע מעל 20 נקודות ב-55% מהשדה כרוקי מאז שאקיל אוניל.

המדגם אכן קטן, אבל ההשפעה של וויליאמסון עצומה. הנט רייטינג של ניו אורלינס (כמות נקודות שלהם מול היריבה ב-100 מהלכים) התהפך מ-1.7- ל-10.2+ ב-19 המשחקים האלה. וויליאמסון הפך את ניו אורלינס מקבוצה עם עונה כמעט אבודה למועמדת לפלייאוף ב-19 משחקיו, והפליקנס אף נחשבו לפייבוריטים להגעה לפלייאוף לפני עצירת העונה. וויליאמסון מאפשר לניו אורלינס לשחק מהר ולהשתמש היטב בפוסט בעת ובעונה אחת, משהו כמעט חסר תקדים; הוא הפך אותם לקבוצה ששווה 65 ניצחונות כשהוא על המגרש, לפי Cleaning The Glass. דומיננטיות כזאת היא דבר שלא נראה ב-NBA בשנים האחרונות, וכל זה קרה רק ב-19 משחקים.

ג'ה מוראנט / תומר שנאן

כולנו יודעים את האמת, והיא שהמירוץ הזה לא באמת צמוד. נכון, אמנם נאן היה נהדר במיאמי ההישגית אך הוא לא היה השחקן המוביל שם והמספרים של מוראנט (עליהם ארחיב בהמשך) מרשימים יותר. זאיון אמנם השיג ממוצעים מרשימים בהרבה ושינה את הפליקאנס מקצה אל קצה אבל הרוקי המרשים שיחק רק 19 משחקים, מדגם קטן מדי בכדי שנשקול אותו כמועמד מוביל לתואר. מוראנט לעומת זאת, שיחק כמות מספקת של משחקים, היה משמעותי מאוד עבור הגריזליס שהיו בדרך להשתחל לפלייאוף והמספרים שלו? כפי שציינתי קודם, מרשימים מאוד.

הרוקי של ממפיס שיחק העונה 59 משחקים בהם השיג 17.6 נק' (52.3% אפקטיבי), 6.9 אס', 3.5 ריב' ו-0.9 חט' למשחק ב-30 דק' לערב. הוא מוסר 34.6% מהאסיסטים שהגריזליס מוסרים במשחק, אחוז היוסייג' שלו עומד על 26%, והוא פשוט נמצא בכל מקום במגרש.

מוראנט הציג העונה משחק חתולי עם המון כישרון וסט יכולות נרחב מאוד בהתקפה אל מול הגנה בלתי מתפשרת בצד השני של המגרש. הרוקי להטט, קלע מרחוק, הטביע, מסר אסיסטים מרהיבים, נלחם על כל כדור בשני צידי המגרש והראה נכונות, רצון ותשוקה למשחק שמעטים יכולים להתחרות בהן. הוא הגורם העיקרי לכך שהגריזליס נמצאים איפה שהם נמצאים, ובלעדיו העונה של הקבוצה הייתה נראית אפורה בהרבה.

כפי שכבר כתבתי זו לא באמת תחרות, מוראנט אמור להיות הזוכה המאושר בתואר ה-ROY. הוא שיחק את רוב המשחקים של קבוצתו העונה, הוביל אותה למקום המוביל לפלייאוף, העמיד ממוצעים מרשימים ונתן לכולנו סיבה לקום ולראות את הדובים.

מי הוא רוקי העונה שלכם
קנדריק נאן
זאיון וויליאמסון
ג'ה מוראנט
Created with Poll Maker

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. למרות הנתונים של זאיון אני עדיין הולך עם מוראנט שנותן עונת רוקי נפלאה, מוכיח גיוון לא קטן ובגרות מפתיעה לרכז בעונתו הראשונה ובעיקר סחב את ממפיס למקום השמיני עד עצירת הליגה שאף אחד לא חשב שיהיו שם בכלל בשלב הזה.

  2. נאן לדעתי צריך לזכית ברוקי המפתיע של העונה.
    אגב, מה הסיפור שלו? איך הוא הגיע למיאמי. אני כן יודע שהוא יליד ושיחק בשיקגו יחד עם גבארי פארקר. אולי ג'ימי קשור לעניין? (שיחק בשיקגו בתקופה הזאת)
    קולי הולך למוראנט. חד וחלק. הראה נוכחות ושליטה במשחק. הזכיר מאוד את רוז בתחילת דרכו. הלוואי שימשיך להתפתח ושלא יפצע.

    1. בעיקרון נאן הוא חלק ממיאמי עוד לפני באטלר – הוחתם ביום האחרון של העונה הקודמת מקבוצת הג'י-ליג של גולדן סטייט, באפריל.
      נאן גדל בשיקגו, שיחק באוניברסיטה באילינוי, עד שתסבוכת קלה בעקבות זה שהוא כיסח במכות את חברה שלו גרמה לו לעבור לאוניברסיטת אוקלנד (ולקחת שנה הפסקה באמצע).
      גולדן סטייט קפצה עליו והחתימה אותו כאמור לג'י-ליג, כשלטענתה מס היוקרה מנע מהם להחתים אותו לחוזה מעט יותר קבוע. אז פט ריילי קפץ וחטף אותו.

  3. שלושתם עשו עונת רוקי יפה מאד, כל אחד מכיוון שונה לחלוטין. זאיון נופל ראשון כי יזכה בהרבה דברים בעתיד, אז שיתן קצת לאחרים עכשיו. אצל נאן זה ההפך, אז ממש בא לי לתת לו, אבל מוראנט פשוט טוב יותר ומשמעותי יותר לקבוצה שלו.

  4. מוראנט בקלות, למרות ההייפ המוצדק מזאיון. לקח את ממפיס למקום בפלייאוף עד הקורונה. יכול להיות שעד הסיום זאיון היה עובר אותו אבל במצב שנוצר, מוראנט בפער מול כל השאר.

  5. כאילו, לא ברור שזאיון?
    יש לו את ההייפ, התקשורת, ההייפ, ההגזמות הקלות, ההייפ, הגוף, ההייפ, ההגזמות הכבדות, ההייפ, וגם יכולת לא רעה שנראתה על פני יותר מ-15 משחקים.
    .
    In Ja we trust.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט