מעורב הופס ליום שלישי: מה זה, ולמה לתרום פלזמה? / מנחם לס

1. מה עושים עם 24,000 סטודנטים/אתלטים זרים במכללות?

איצטדיון הכדורגל של אדלפי יוניברסיטי בלונג-איילנד. באיצטדיון הזה אימנתי 10 שנים, מהן אליפות NCAA אחת, סגנות לאליפות אחת, ומקום שלישי אחד

זוהי קבוצת הכדורגל של אוניברסיטת אדלפי., 2019. הרמה היא מרכז ליגה לאומית בישראל. הקיצוני השמאלי הוא גארי בוק ששיחק פעם כדורגל עבורי באדלפי, ואז הפך למאמן הראשי בקייטנות הכדורגל שלי, והיום הוא המאמן הראשי של אדלפי.

(אביו, אגב, היה המנג'ר של מנצ'סטי סיטי לפני איזה 60 שנה)

יש לו בקבוצה 7 שחקנים זרים. אחד מהם הוא Paolo Marciano

Sophomore Capaccio, Italy IISS St. Caterina da Siena Amendola (Universita Telematica Pegaso)

https://aupanthers.com/sports/mens-soccer/roster

שני הוא Alessandro Corti

Senior Milan, Italy ITCG Achille Mapelli (Eastern Illinois) Full Bio

שלישי הוא השוער, הפרשמן

Goalkeeper 5'10" 0

Daniel De La Heras

Freshman Madrid, Spain EAC Montessori School Full Bio

(ישנם עוד ממדינות שחטפו אותה בגדול).

אז מה עושים איתם כשהאוניטברסיטה נסגרה? שניים הוזמנו לגור אצל חברי קבוצה אמריקאים.

אבל ישנם גם כאלה: שבאו מדנמרק ומדינות אחרות בהן הקורונה עדיין לא התפשטה לעבר כל

Sophomore Copenhagen, Denmark Gammel Hellerup Gymnasium Full Bio

Defense 5'11" 5

Mads Michaelsen

או שקד יעקובי מישראל, שחקן נבחרת הכדורמים באונ' ווגנר. הוא חזר ארצה כבר לפני שבועיים לבידוד של 14 יום וממשיך לימודיו ONLINE.

הרוב חזרו הביתה (כמו שקד) וממשיכים ללמוד דרך האינטרנט.

24,000 סטודנטים זרים וכל אחד עם הסיפור שלו .

לי לא היה מושג שארה"ב מאמנת כל כך הרבה, ורק עוזרת לשאר העולם להתחרות נגדה באולימפיאדות, אבל זוהי ארה"ב שהכל חופשי בה וכל אוניברסיטה חופשייה לעשות כמעט כל מה שנראה לה, אפילו לאמן שחיינים שבאולימפיאדה ייקחו מדליות זהב.

אנה מקורט היא שחקנית כדורסל מפולניה באונ' קונטיקוט. אין כמו יוקון לשחקנית כדורבסלל מוכשרת ביותר החולמת על עתיד ב-WNBA. מה יקרה אם תגיע לפולין כשהמגיפה תתפשט ללא שליטה? מה אם תיאלץ להישאר בפולין חצי שנה, ואז תהיינה לה בעיות לחזור לארה"ב?

הקמפוסים ניסגרו בכל ארה"ב. לאוניברסיטה אסור לממן טיסה חזרה לארץ המוצא או שהסטודנטית תאבד את יכולתה לשחק ב-NCAA והאוניברסיטה תיענש על עבירה על חוקי ה-NCAA. מה עליה לעשות? אם אין לה הכסף לטוס חזרה לארצה, ואף חברה אמריקאית לא הזמינה אותה לשהות בביתה העסק הופך לרציני ביותר.

יוקון החליטה בסופו של דבר לפתוח בניין מגורים אחד כי יש באונ' 1,200 סטודנטים זרים, וההחלטה היתה לפתוח בניין אחד ומטבח אחד לעזור לסטודנטים הזרים (שרק כ-10% מהם הם סטודנטים/אתלטים.

כל אחד מסתדר הכי טוב שהוא יכול.

2. מדוע שחקני NBA שנידבקו והבריאו (כמו אחרים) מתבקשים לתרום פלזמה?

מה זה פלזמה?

פלזמה היא נוזל שקוף הנמצא בדם שלנו. היא מהווה יותר מחצי נפח הדם. היא מכילה ברובה מים (כמו כל גוף האדם) – אולי 90% ממנו ומכילה חלבונים שונים כגלובולין ופיברינוגן, וכן מלחים כמו סידן, זרחן, נתרן, ואשלגן. הפלזמה מכילה את תאי הדם ומאפשרת את זרימתם בכלי הדם. בדם קרוש לא נמצאת פלזמה כי היא שומשה לקרישת הדם.

הפלזמה מאפשרת את קיום תאי הדם האדומים הנושאים את החמצן שגופינו זקוק לו, את תאי הדם הלבנים שהם אחראים בעיקר על מערכת החיסון שלנו (בנוסף לתפקידים אחרים), ואת הנוגדנים שמערכת ההגנה של הגוף פיתחה.

אם מנקזים פלזמה מדמו של אדם שחלה בקורונהוירוס, ומערים (מהמילה 'עירוי') אותו לחולה בקורונה, המחשבה היא שהחולה שהבריא פיתח נוגדנים לוירוס, שהחולה הנוכחי יכול לירוש מהתורם (את הפלזמה ניתן להפריד מתאי הדם ע"י צנטריפוגה):

(הנוזל הצהבהב הוא הפלזמה שהופרדה מתאי הדם)

3. מהו הסיפור של הפיסטונס בימים טרופים אלה?

(נעזרתי במאמרו של Jack Reining בכתיבת חלק זה של הפוסט)

דטרויט פסטונס הבטיחה לפני שהמגפה פרצה ש"כולם בארגון הזה מבטיחים לפתור את הבעייה".

אבל כפי ששימון יודע, לפני שפותרים בעייה צריכים להבין, להגדיר, או להסביר מה היא.

שימון, תגיד לי, פייר, אתה יכול לפתור בעייה לפני שאתה יודע מה היא?

(שימון חושב, חושב, חושב ואז עונה):

"לא!".

בזה שהפסטונס עשו טרייד של אנדרה דרמונד לקאבס עבור ברנדון נייט, ג'ון הנסן, ובחירת דראפט סיבוב שני הם הודיעו לכל העולם שאין להם מושג מה הם עושים, ושהם לא מבינים בעצמם מה היא הבעייה של עצמם.

הבעייה שלהם היתה שלא היה להם סנטר שיכול להוליכם לפלייאוף (שבע שנות רזון), אבל הפתרון שלהם היה דפוק כי הם קיבלו 'מאומה' עבורו.

ייתכן שהם ניסו לקבל יותר אבל איש לא היה מעוניין בסנטר התקוע בצבע, לפי הכדורסל החדש. הטבח סטפן קרי הוכיח ב-2,495 שלשות שהכדורסל של היום דורש סנטר נייד המסוגל גם לקלוע מהטריי. הם סוף סוף הבינו שאיתו הם לא יגיעו לשום מקום. למעשה, הם עשו את הטרייד להביא את בלייק גריפין כצעד ראשון לעשות טרייד על דריימונד.

הם קיוו שבלייק יהיה העתיד שלהם.

עונתו הראשונה שם ב-2018-19 היתה הצלחה אישית עם 24 נק', 7 ריב', ו-5 אס' למשחק. רק ליאניס היו ממוצעים כאלה.

אבל הקבוצה נשארה פחות ממוצעת כשבלייק נפצע ושיחק רק 18 משחקים.

בינתיים הם כ=גילו כוכב צעיר חדש – כריסטיאן וודס.

הוא האדם הגבוה האידיאלי עבורם במשחק של היום. הוא תרם להם העונה 22.8 נק' ןו-9.9 ריב'. עכשיו הדבר החכם ביותר שהפיסטונבס יכולה לעשות זה לעשות טרייד על בלייק, כשהערך שלו עדיין גבוה מאד.

4. היום לפני 38 שנה: וויין גרצקי בן ה-21 עושה פעם רביעית מה שאף שחקן הוקי אחר לא עשה!

וויין ("THE GREAT ONE") גרצקי, 'מכונת ההוקי' החדשה, קובר שניים ברשת ומוסיף 2 אסיסטים בנצחון אדמינגטון 2-7 על הקלגרי אוילרס, וסך כל הנקודות שלו (POINTS) הוא היום 203 מ נקודות (ב-NHL שחקן מקבל 'נקודה' על שער ו'נקודה' על אסיסט. הנקודות (POINTS) לא קובעות דבר אלא זה מושג מקובל ב-NHL כדי לתאר הישגיו של שחקן)

זוהי הפעם הרביעית שהשחקן בן ה-21 עושה זאת (ועדיין נותרו 6 שבועות בעונה) – עובר את ה-200 – בעוד שאף שחקן אחר בכל תולדות ההוקי לא עבר 200 נק' בעונה.

הערה:

מריו למיו הגיע קרוב ל-200 עם עונת ה-199 שלו. ה-200 נשבר רק 4 פעמים, ואפילו גרצקי הגדול לא עשה זאת פעם נוספת בכל הקריירה שלו!

*******

Wayne Douglas GretzkyCC (/ˈɡrɛtski/; born January 26, 1961) is a Canadian former professional ice hockey player and former head coach. He played 20 seasons in the National Hockey League (NHL) for four teams from 1979 to 1999. Nicknamed "The Great One",[1] he has been called "the greatest hockey player ever" by many sportswriters, players, and the NHL itself.[2] Gretzky is the leading scorer in NHL history, with more goals and assists than any other player.[3] He garnered more assists than any other player scored total points, and is the only NHL player to total over 200 points in one season – a feat he accomplished four times. In addition, Gretzky tallied over 100 points in 16 professional seasons, 14 of them consecutive. At the time of his retirement in 1999, he held 61 NHL records: 40 regular season records, 15 playoff records, and 6 All-Star records.[2]

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. עם כל הרצון הטוב הסטודנטים האלה בהנחה שהם לא אזרחים אמריקאים ורובם יושבים על מילגות צריכים לחזור למדינה שלהם ולהיכנס תחת שירותי רווחה.
    כל ההוצאות של קניית ציוד,טיפול בבתי חולים,חבילות עזרה כלכליות לציבור. מאיפה בא הכסף?
    הכסף מגיע ממשלם המיסים האמריקאים ומי זה בעצם?
    זה אנשים כמוני או כמו מנחם שמשלמים מיסים מדי שנה, לכן אם זה מהגרים שהגיעו לכאן רק בשביל המילגה, לקבל השכלה גבוהה ולחזור מאיפה שהם באו אז עדיף כרגע שיחזרו למדינות המקור שלהם.

    1. https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%99%D7%99%D7%9F_%D7%92%D7%A8%D7%A6%D7%A7%D7%99
      9 פעמים זכה בתואר ה-MVP של העונה אך רק 8 פעמים נבחר לנבחרת העונה הראשונה.
      מפני שגורמים שונים בוחרים את שתי הבחירות אך פעם אחת נבחר לשחקן רב הערך ביותר אך בבחירת נבחרת העונה נבחר לשנייה.
      בנב"א גם אותו הדבר (אולי השתנה מאז) ואאל"ט קרה מקרה כזה עם ביל ראסל.

  2. תודה רבה מנחם אחלה מעורב.
    .
    מעניין אם רק הנוגדנים לקורונה עוברים בפלזמה או שיתכנו סייד אפקטס נוספים. קצת אתלטיות נוסח מיטשל ואי אילו סנטימטרים מגובר יכולים להועיל לי מאד
    🙂
    .
    גרצקי, אצלי, הוא סוג של בריידי – גם בלי להבין את החוקים בכלל אתה מבין שמדובר בתופעת טבע. ועשרים שנה בספורט כל כך אלים זה בכלל מטורף.

  3. כשאתה לא יודע כלום על הענף ומכיר ספורטאי ממנו אז כנראה שהוא באמת גדול. זה כמו שכילד הכרתי רק את לאנס ארמסטרונג מהרוכבים בטור

  4. מנחם, ארה"ב היא לא היחידה המארחת זרים שיתחרו נגדה. חושב שכל מדינה עושה זאת במקצועות הספורט בהם היא טובה. למשל: המוני זרים התאמנו ביפן בג'ודו כי יפן היא מעצמת הג'ודו העולמית.

  5. הבעיה בדטרויט זה שאין שחקנים נורמלים. זה שהם העיפו את דראמונד זה מהלך מעולה. רק מפגר יחתים את דראמונד על 25 מיליון וצפונה (כן הקאבס אני מתכוון בדיוק אליכם).
    צריכים מזל בדראפט. יש להם מאמן עונה סדירה מצויין.
    את בלייק עכשיו לא נראה לי מישהו יקח. המנייה שלו הייתה בשיא בקיץ 🙂 ויקח זמן עד שהוא יהיה חוזה נגמר..

  6. מנחם אני מוחה שלא שמת תמונה של הקבוצה של אדלפי מ 1972 עם דמותי…..אבל ניראה לי שהאיצטדיון עבר שיפוץ רציני מאז.

    לגבי החלק על וויין גרצקי והוקי קרח התבלבלת בשמות. הקבוצה של אדמונטון נקראת אויילרס בעוד שהקבוצה של קלגרי נקראת פליימס.

  7. תודה מנחם! רק בריאות ואושר!
    לדעתי בלייק בדרך מטה ולא ירצו לגעת בו… הוא לא הכוכב שהיה פעם ושחקן פציע מאוד.
    הפיסטונס טיפשים. הם שלחו את דראמונד (אני חושב שיש לו הרבה מה לתרום בליגה) תמורת שחקנים פח שאחד מהם היא כבר זרקה (כן, כן, נייט אני מדבר עלייך) ושיחררו את רג'י גקסון תמורת כלום שהיה יכול להוציא להם משהו. אפילו בחירות דראפט או שחקנים אחרים למיקוח.

  8. תודה מנחם.
    רק תיקון: פלסמה הוא "המצב הרביעי" של החומר. בהגדרה זו גז בו האנרגיה הקינטית של החלקיקים (יונים) גדולה בהרבה מאנרגית האינטרקציה בינם לבין עצמם.

  9. תודה מל.
    .
    ה-NCAA הודיעו אתמול שכל שחקני ספורט האביב (בעיקר בייסבול ולקרוס) יקבלו שנה נוספת במידה ויבחרו בכך. זה כמובן לא ישפיע על שחקני הכדורסל במכללות, שלא זכו להגיע לטורנירים החטיבתיים והארציים.
    .
    לגבי הפלזמה, הבנתי שבשלב הזה (לפחות שנה) הם יבצעו את הניסוי הזה רק על צוותים רפואיים ורק לאחר מכן יתחילו בניסויים קליניים. מקווה שזה באמת יצליח.

      1. ההערכה היא שהם בסיכון גבוה יותר ולכן יתחילו לבצע את ההליך ללא ניסוי קליני. במהלך השנה יתחילו בניסויים קליניים מזורזים במטרה לנסות לאתר נוגדים או לפתח חיסון. אלה לפחות הדיווחים שראיתי, לצערי אני לא יודע לעמוד מאחוריהם יותר מידי…

  10. תודה מנחם. אני חושב שהפיסטונס יהיו חלשים בשנים הבאות, אבל יש שם כמה פוטנציאלים לא רעים – ברוס בראון, לוק קנארד (הפצוע), סבי מיכאליוק וכריסטיאן ווד. או שיהיו כמה שנות קשות או שהבינוניות של המזרח יחד עם רוקי דומיננטי ודווין קייסי יספיקו בשביל קרב על הפלייאוף. עתיד לא ורוד.

  11. כוכב פציע שנמצא בדרך למטה.. נשמע בדיוק מה שיכול להפוך את העונה הבאה של הווריורס למעניינת שוב.
    וברצינות, בלייק גריפין בכושר בווריורס יכול להחזיר אותם חזרה לטופ של המערב.
    אבל אני לא מעיז לקוות כי בטח יש איזה חוק שכר שהופך את זה לבלתי אפשרי

      1. התקרה של הווריורס ביום אופטימי זה גמר המערב , אליפות הם לא יראו בקרוב, קרי לא נעשה צעיר יותר והשיא מאחוריו, גרין ראינו מה הוא שווה ללא כוכבים , וויגנס זה פח מהלך.
        .
        גריפין זה גופה מהלכת על חוזה נוראי,אין לווריורס שום צורך בו בטח בחוזה שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט