מעורב הופס ליום ו': לברון מציע פלייאוף של 'הטוב מ-5'. לבן 35?? NO KIDDING… / מנחם לס

1.לברון מציע שבסיום המגיפה הפלייאוף ישתנה ל'טוב מ-5'

בפודקסט עם בני קבוצתו לשעבר בקאבס ריצ'רד ג'פרסון וצ'נינג פריי (https://podcasts.google.com/?feed=aHR0cHM6Ly9ycלברון הציע את האפשרות לשנות את הפלייאוף אם, וכאשר המגפה תעבור

הנה קטעים מממה שאמר:

When you’ve been building six months of conditioning and preparation and then [it’s gone], the narrative that I don’t like [is], ‘Well, now guys get so much rest.’ Or, like, ‘LeBron, he’s 35, he’s got so many minutes on his body, now he gets so much rest,'” James added. “It’s actually the opposite for me because my body, when we stopped playing, was asking me, like, ‘What the hell are you doing?’ My body was like, ‘Hey man, what the hell is going on? It’s March 13th, you’re getting ready for the playoffs, why are you shutting down right now?’ And I was right there turning the corner, like, I felt like I was rounding third base, getting ready for the postseason. So the rest factor, I think it’s a little bit [overblown]. Especially when you’re in the full swing of things.”

האמת? זהו רעיון כלל לא רע, אפילו שברור ש-'הטוב מ-5' במקום 'הטוב מ-7' עשוי במיוחד עבור לברון בן ה-35!

2. שקד, בתגובתך אתמול הוכחת לי שצדקתי!

בדיום שהצעתי אתמול הבעתי את הדעה שיהודים לא מצליחים בהווה בספורט גם מהסיבה שהם 'נחותים' – בואו נגיד 'לא גדולים' כמו הגויים. אני לא אנטרופולוג אבל הגיוני לחשוב שרובנו צאצאים לאיזה שבט (או שבטים) שלפני שלושת אלפי שנה חיו בסביבה שמדינת ישראל והגדה המערבית נמצאים היום, וכמו שקורה (וקרה) בתולדות העמים, ישנם אזורים בעולם בהם ההומו ספיינס לא היו 'גדולים' כמו שכניהם, מסיבה זו או אחרת, והבאתי לדוגמא את פרו, וארצות אמריקה המרכזית האחרות.https://hoops.co.il/?p=187230

רוב הגולשים העדיפו את התרבות (ואולי גם הדת?. כי הרי בכל התנ"ך אין כל אזכור של אימון גופני וכושר גופני, מ.ל) לנחיתות 'היהודית' בספורט העולמי. אני כמובן תומך בתיאוריה שהתרבות היהודית וכל ההווייה היהודית תורמת להצלחה המסחררת של יהודים בעולם המדע, הרפואה, הטכנולוגיה, מוסיקה ועוד – 'פרסי נובל' הזכרנו, אבל אני איתן בדעתי שהעם היהודי 'קטן' יותר בממוצע מלבנים אירופאים לא יהודים, ולכן אנחנו די מצליחים במקצועות בהם החוקים 'משווים' בין גופות המשתתפים כמו אגרוף (בשנות ה-20 שלטננו באגרוף העולמי), ג'ודו, וכו'.

אבל במקצועות בהם אין הגבלת 'גוף' כמו א"ק, שחייה, כדורסל, וכו', אנחנו מפגרים אחרי הטובים בעולם.

שקד, שזה עתה חזר עם נכדתי הישראלית דריה מביקור בארה"ב, הגיב שהסיבה היא הצבא, וכל 'המערכת' בישראל. כמובן שאני מסכים בחלקו אתו. אבל – הוא עצמו מגלה – שהוא 1.80 מ'. הוא הרי היה כאן לפני שבועיים ואני מעריך את משקלו כ-70 ק"ג. אולי קצת יותר.

והנה אגלה לכם סוד: הוא בנבחרת ישראל לכדורמים ואחד השחקנים הישראלים הטובים ביותר.

אתם יודעים כיצד הוא היה נראה בתמונה שצרפתי של נבחרת קרואטיה בכדורמים? כמו ננס קטן.

ניכנסתי לאתרי הספורט של UCLA, סנטה ברברה, USC, פפרדיין, סטנפורד, וראיתי את קבוצות הכדורמים שלהן. אלוהים אדירים! ענקים מהראשון עד האחרון. שקד 1.80 מ'? זה משהו כמו 10'5. אין שם שחקנים קטנים כמוהו. פשוט אין. והקרואטים בוודאי גדולים עוד יותר. לא הייתי מתפלא אם הגובה הממוצע של שחקן קרואטי בכדורמים מתקרב ל-2.00 מטרים!

שחקן נבחרת ארה"ב בריו. ישנם מעט מאד ישראלים מהסוג הזה

3. סטפן קרי מראיין את ד"ר פאוסי, מנהל המכון הלאומי למחלות מדבקות ומגפות.

מומלץ ביותר. מומלץ ביותר. מומלץ ביותר!

4. משכורות כל מנהלי ה-NBA תרדנה ב-20%!

5. קרב הענקים: דייויד ת'ומפסון (28 נק') נגד ביל וולטון (29 נק') – גמר המכללות 1974-5: נחשו מי ניצח?

היו זמנים באליפויות ה-NCAA שחשבו ש-UCLA תנצח לנצח.. הם ניצחו שתי אליפויות רצופות.. ואז עוד שבע עם לו אלסינדור. אילו היה מותר אז לשחק עם פרשמנים, אז לו אלסינדור – עבדול קרים ג'אבר – היה עוזר לג'ון וודן להיות המאמן של עשר אליפויות מכללות רצופות, אחד ההישגים הבלתי מובנים ביותר בכל עולם הספורט.

חובה לזכור ש- UCLA לא היתה לו אלסינדור לבדו. היא ניצחה, למעשה, פי שלוש אליפויות ללא אלסינדור מאשר איתו.

וולקאם ביל וולטון. וולקאם לעונת 1973-4. הברוינס מאל איי עשו דבר שלא עשו אפילו עם אלסינדור.: היו בלתי מנוצחים משך שתי עונות רצופות. הווינינג סטריק שלהם הגיע ל-88, מספר בלתי מובן לחלוטין. הסטריק ניגמר ב-19 לינואר, 1974. נוטר-דאם גברה עליה באחד מסופי המשחק הבלתי יאומנים מכולם.

עם 3:05 דק' לסיום UCLA הובילה 70-59. מכאן ועד סיום המשחק UCLA לא קלעה אפילו נקודה אחת. 'האירים' של נוטר-דאם קלעו 12 נקודות רצופות וניצחו 70-71. ג'ון וודן לא ידע כיצד להגיב: אחרי 88 ניצחונות רצופים להוביל 70-59 עם 3:05 דק' לסיום, ולהפסיד?

אז הוא החל לצחוק.

בפברואר 16 ו-17 הגיעו ההודעות ברדיו ש-UCLA הפסידה לאורגון סטייט ולאורגון. אפילו לא טרחו לצלם את המשחקים בטיווי.

אנשים לא האמינו למשמע אוזנם. האם קרה סדק בקערה המושלמת של UCLA??? הברוינס של ביל וולטון הפסידו יותר משחקים ביומיים מאשר לו אלסינדור הפסיד בשלוש עונות!!!

מה קרה לג'ון וודן? האם ה-WIZARD OF WESTWOOD – כינויו הידוע – איבד את זה? שמועות משמועות החלו להציף את עולם הספורט. השמועה שתפסה יותר תאוצה מכל שמועה אחרת הייתה שקרה 'מרד שחקנים' שהחליטו בינם לבין עצמם להפסיד בכוונה. הייתה עוד שמועה שלוודן עצמו נמאס והוא החליט לפרוש, וחשב שהפרישה תהיה יותר מובנת ומקובלת אם יתחיל להפסיד, אז הוא שיחק בעיקר עם אחרוני יושבי הספסל.

בינתיים במזרח התגלה לוויתן חדש: צפון קרולינה סטייט. היא סיימה את העונה הקודמת הרגילה (לפני הטורניר) עם 0-23 כשכוכבה הוא שחקן בגובה 1.93 מ' , דייויד 'SKYWALKER' ת'ומפסון, לדעת וותיקים רבים וטובים (ואני ביניהם!) אחד המרחפים הגדולים מכולם, אם לא הגדול מכולם

Thompson was known for his exceptional leaping ability that enabled him to become one of the game's premier dunkers in the 1970s, which earned him the nickname of "Skywalker". Michael Jordan said, "The whole meaning of vertical leap began with David Thompson."[1]Bill Walton described Thompson as "Michael Jordan, Kobe BryantTracy McGrady, and LeBron James rolled into one

תומפסון היה הדבר הבא. בין UCLA וצפון קרולה סטייט לא היה משחק מתוכנן לעונת 1974, אבל עניין הקהל להפגיש בין השתיים הניע את ABC להציע הרבה כסף לשתי המכללות ולקונפרנסים שלהם, ובסופו של דבר הוסכם על משחק באולם נייטרלי, ו'בחצי הדרך' בין השתיים – סיינט לואיס.

כמו שקורה הרבה פעמים, כגודל הציפייה כן גודל האכזבה, כמו שאומר החבר שלי שימון.

UCLA לא סתם ניצחה. היא שחטה את צפון קרולינה סטייט 66-84 כשת'ומפסון מדדה במשחק שמאומה לא הלך לו בו. הוא היה 7 מ-20 ל-17 נק'. החשש מ-NCS הסתברכחשש שוא.

אבל בשקט-בשקט NCS סיימה את העונה ללא הפסד נוסף.

דבר אחד שרק מעטים יודעים היא העובדה שגמר ה-ACC (שהוגדר בתקופה ההיא כ'משחק המכללות הטוב ביותר מאז ומעולם') כמעט מנע מ-NCS להיכנס לטורניר ה-NCAA. היא בסופו של דבר גברה על מרילנד בהארכה 103-100. הפסד היה משאירה בבית. הסנטר של ה'WOLFPACKS' מצפון קרולינה תום בורלסון, 4'7 (2.24 מ') קלע 38 והנצחון שלח את NCS לטורניר ה-NCAA כי בימים ההם רק קבוצה אחת מקונפרנס הוזמנה לריקוד הגדול.

הפיינל פור של ה-NCAA נקבע מראש בגרינסבורו, צפון קרולינה, אולי שעה נסיעה מהקמפוס של NCS.

בשלב המוקדם בראלי, תומפסון ניתר את מה שמוגדר ע"י רבים כ"הניתור הגבוה מכולם". תומפסון החזיק אז בשיא ל-VERTICAL JUMP ('נתר וגע' – ניתור מהמקום ונגיעה בקיר, אחרי שנקבע גובה השחקן בעמידה עם זרוע מושטת ישר למעלה) – 1.27 מ'. לי לא ידוע על שחקן NBA אחר שנמדד לניתור לגובה כזה (הניתור הידוע ביותר מהמקום של ג'ורדן נירשם כ-42", ב-6 ס"מ נמוך יותר). במשחק ידוע במוסקבה תומפסון דהר לסל, ניתר מעל שחקן סובייטי, וקבר דאנק שטרף את כל האולם).

תנו מבט בדייויד ת'ומפסון – שני רק לד"ר ג'יי, אם בכלל – נוגע בטופ של זכוכית הסל

במשחק המוקדם בראלי,ת'ומפסון ניתר מעל בן קבוצתו פיל ספנס, ונחת על ראשו. הוא שכב ללא נוע כמה דקות. אחרי שהחל לנוע הוא נילקח לחדר ההלבשה ולפני סוף המשחק עלה על הפארקט עם כמה תפרים וראש חבוש, וניפנף ידו לקהל כאומר 'הכל בסדר'.

היום הוא לא היה משחק חודש ימים. אבל אז לא עשו מזה ביג דיל, והוא עלה למשחק הראשון בפיינל-פור, ללא תחבושת אבל עם תספורת קצרה.

איש לא זוכר שבפיינל פור הופיעו גם מרקט וקנזס. כולם חיכו ל-NCS ו-UCLA – משחק שהיה חצי הגמר.

היה שווה לחכות. המשחק היה יהלום לדורות.

UCLA הובילה ב-11 בזמן הרגיל ו-UNC הישוותה. UCLA הובילה ב-7 בהארכה השנייה. דייב מאיירס מ-UCLA החמיץ את הפאול הראשון משניים כש-UCLA מובילה ב-1. עם 50 שניות לסיום ההארכה השנייה, ת'ומפסון מנתר מעל ג'מאל ווילקס, ו-NCS מובילה באחד. גרג לי מ-UCLA מחמיץ מהכנף ות'ומפסון יורד עם הריבאונד ונעשה עליו פאול.

הוא קובר את שתיהן. UCLA מוציאה כדור ובורלסון הענק חוטף. מוסר למונטי טאו, הגארד הננס (1.70 מ'), שמכדרר עד שהבאזר נשמע. UNC מנצחת ב-3 והיא אלופת המכללות!

UCLA, שהפסידה פעם אחרונה ב-NCAA ב-1963, הפסידה שוב!!!

במשחק הגמר שהיה ANTICLIMATIC מכולם ושאיש לא זוכר NCS מנצחת את מרקט של פרנק מגווייר 64-76.

ספורטס אילוסטרייטד יצא עם תמונת שער של תומפסון וכותרת "סיומה של תקופה".

לא בדיוק.

UCLA ציפצפה עוד פעם אחת.. היא ניצחה את קנטקי בגמר של 1975.

ג'ון וודן, מנצח 10 מ-12 אליפויות בעשר השנים האחרונות מודיע שזהו זה. הגיע הזמן לחזור למדינה שבא ממנה והוא כה אהב – אינדיאנה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. מנחם היקר
    כשאתה רושם על ספורט אתה אחד המוכשרים שיש. כיף לקרוא את הטקסט, הסיפורים מעניינים, מעוררי השראה לפרקים ואין כמעט פעם שאני לא לומד משהו חדש. לא מובן לי מה הדחף שלך לכתוב על נושאים שאין לך בהם שום מושג בנחרצות כזו וכשאתה נוגע בהם, גם רמת הכתיבה שלך יורדת, במקרה הטוב, לממוצעת וגם רמת ההיגיון הפנימי שלך בניסיון למצוא תשובות להנחות כל כך שגויות ומוטעות מיוסדן מעורר תמיהה ותהיות. אתה הרי בעצמך רושם שאינך אנתרופולוג ומיד פונה לכתוב בנחרצות על אותו הנושא בדיוק. אתה מנסה לעורר את איזור התגובות?
    תבין אין שום דבר מיוחד ב"מוח היהודי" מכיוון שאין דבר כזה "מוח יהודי" בדיוק כמו שאין דבר כזה אלוהים. יהודי זה לא גזע זו דת שנגזרת מאמונה באל מסויים דרך ספר מיתולוגיה מאוד ספציפי ומנהגים דומים(שדווקא לא תמיד חופפים בין הזרמים השונים) כמו כל דת אחרת. בדיוק כמו שאין גזע נוצרי ואין גזע מוסלמי או הידואיסטי וכן הלאה. תסתכל על כל היהודים שהתקבצו בארץ אין שום קשר ביולוגי בין יהודי ממרוקו ליהודי מאירופה ליהודי מתימן וכן הלאה. הקשר היחידי בינהם הוא הדת שלהם וגם בזה יש להם ויכוחים וחילוקי דעות, גם בדברים הלא ביולוגים אין הרבה דימיון, האוכל שונה התרבות שונה לגמרי וגם המנהגים (חוץ מהבסיסיים ביותר שנגזרים מהתורה כמו שמירת שבת).
    אם תרצה אדביק לך פה קישור לאולימפיאדות שעדיין לא בוטלו כמו האולימפיאדה במתמטיקה או האולימפיאדה בפיזיקה ואיך להגיד לא הצלחתי למצוא שם שמות יהודים. במבחני פיזה ילדי ישראל שמרביתם יהודים (לפי ההגדרה המוטעית) מוציאים בדרך כלל מתחת לממוצע בOECD(גם לזה אני יכול לתת קישור) ובחלק מהמקרים מנפיקים ציונים שה"אמא היהודיה" היתה מתביישת בהם וקווינט היה שובר עליהם כמה סרגלים.
    מצד שני אין שום סיבה(ביולוגית) שמרוקאי בן דת משה או אתיופי בן דת משה לא ירוצו כמו אל-גרוז או גברסלאסי, אין סיבה שהונגרי או רוסי בני דת משה לא יהיו אלופים בהתעמלות מכשירים או קרקע או בקפיצה לגובה, ההבדל הוא בתרבות ובמוטיבציה. הרי כבר יבאת כמה כאלה לארץ בעבר.

    1. אתה כל בטוח שאין בורא לעולם?
      אז איך תסביר אנשים מאוד משכילים ומדענים שגדלו על השקפה כשלך וחזרו בתשובה?
      https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%98%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94:%D7%9E%D7%93%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%9D_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%9D_%D7%A9%D7%97%D7%96%D7%A8%D7%95_%D7%91%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%94
      וראה גם כאן שדווקא ברור שיש אלוקים: https://judaism.walla.co.il/item/2731108

      1. אתה רוצה שאני אסביר לך איך אני קובע אין אלוהים או שאתה רוצה שאני סביר לך איך מדענים חזרו בתשובה? אלה שני דברים שונים שאין בינהם שום קשר ואתה יכול להפסיק להדביק לי קישורים כי אני לא מבזבז עליהם אפילו שניה, אני בכלל לא לוחץ עליהם. שמתי לב שאתה עושה את זה כמעט כל הזמן, דבר שמטיל בספק את היכולת שלך להסביר לעצמך את הרציונל באמונה שלך, אם אין לך תשובות אז לא יעזרו לך אלף קישורים שתביא.
        אענה רק על השאלה הראשונה כי השניה לא רלוונטית ומאוד מביך שככה את חושב שאתה מוכיח משהו.
        התשובה לשאלה הראשונה היא שאתה צריך להוכיח שהוא קיים ורצוי שתלמד מה היא הוכחה כדי שלא תמשיך להביא סתם קישורים חסרי כל קשר לעניין. אלוהים לא קיים עד שלא יוכח אחרת כמו שאר אינסוף הדברים שלא קיימים עד אשר יוכחו. נניח כמו חד קרן או דרקון או זאוס או כל יציר דמיון שעולה על דעתך.

        1. השנייה דווקא כן שייכת כי מדענים רציניים רואים בגילוי המופיע שם כהוכחה לקיומו של אלוקים אז ממילא טענתם שאלוקים לא קיים עד שיוכל אחרת נופלת כי הוכח שיש.
          שנית, המצב הוא הפוך כי הבסיס הוא שלכל דבר יש יוצר ולא נוצר מאליו ולכן ברור שליקום על כל תוכנו ומורכבותו יש בורא.
          שלישית, העובדה שאנשים מאוד משכילים שגדלו על השקפה כשלך חזרו בתשובה לאחר שהכירו את השקפת הדת היהודית ומקורותיה והעדיפו אותה על ההשקפה שגדלו עליה, מראה לפחות שאתה לא יכול להיות בטוח שאין אלוקים.

        2. זה שאני מביא קישורים אין בזה הטלת ספק בדבר כלשהו כי להעתיקם לתגובה כאן יהפוך את התגובה לאורכה מאוד ובכל מקרה דרך המכשיר לא יודע איך להעתיק טקסט במרשתת.

    2. אני אעשה לכם את זה פשוט
      1. לפי הפילוסופיה היהודית אלוהים הוא גדול ועצום וכולל הכל. אנו כל כך קטנים ביחס אליו שאין לנו סיכוי להבין אותו או מה שהוא רוצה.
      לפי המדע היקום הוא בדיוק אותו דבר.
      2. אמונה היא כוח חזק שמשפיע על החיים במידה שאנחנו לא מבינים עדיין.

      זהו בעצם. כל השאר זו פרשנות
      🙂

      1. מאוד קרוב לאמת. אבל רק קרוב.
        אגב ביהדות כל דבר שהוא לא בדיוק ההגדרה של אלוקים נקרא הגשמה וזה נחשב ליותר גרוע מעבודה זרה.(ההבדל בניהם גם דורש הסבר).
        בקצרה, הטעות שלך היא ההשוואה בין היקום לאלוקים כפי שהוא נתפס ביהדות.
        ההבדלים העיקריים הם:
        1.כל דבר בעולמנו בנוי מחומר וצורה. דוג'- אדם החומר שלו זה סך היסודות שגוף האדם מכיל. אבל ערמה של היסודות האלו אינה בן אדם, אלא ערמת חומר. מה שהופך את האדם לאדם זוהי הצורה של הערמה.
        על פי האמונה היהודית לאלוקים "אין ל

      2. לאלוקים "אין דמות הגוף ואינו גוף" (הרמב"ם)
        כלומר אין לו חומר ואין לו צורה. לכן לכן להשוות בין אלוקים לבין היקום זו טעות כיוון שהיקום הוא בעל חומר (ברור) ובעל צורה (חוקיות, סדר, בהקשר הזה)
        2.הטענה שאין לנו שום דרך להבין דרך מה הוא רוצה היא גם טעות וגם מוטעית.
        מוטעית כיוון שרצון זה דבר "גשמי" כלומר ניתן להגדרה, לתפיסה ולכן לא רלוונטי לומר שאלוקים "רוצה"
        טעות כיוון שלפי היהדות אלוקים מתגלה בטבע, בהיסטוריה, בעם ישראל, ובתורה. ולכן מי שילמד ויחקור את הדברים הללו למעשה לומד איך אלוקים" פועל" או אפשר לומר מה הוא רוצה.
        הדגש כאן הוא ההבנה בין המושג אלוקים האובייקטיבי, לבין המושג הסובייקטיבי, כלומר איך אנחנו פוגשים את אלוקים (כאמור, בכל).
        לסיכום במשפט- לפי היהדות היקום הוא פגישה סובייקיטיבית שלנו עם אלוקים. לא אלוקים עצמו

      3. נראה לי שבמקום לעשות את זה פשוט עשית את זה מסובך.
        1. פרדוקס לפי הספר. אם אינך יכול להבין אותו או מה הוא רוצה אז מה הטעם לנסות ואיזה ערך יש לכל הררי המלל הדתיים עם ככה? במשפט אחד הרגת את הדת וכל הפילוסופים שלה. מה שרשמת על מדע הוא המצאה שלך ועל אחריותך בלבד. מה זה לפי המדע? המדע אינה ישות ובטח אין שום תזה מדעית שטוענת ש"היקום הוא כזה"
        2. ראה סעיף 1. אותו כשל לוגי ואוי ואבוי אם זו רמת ההיגיון שלך בשאר תחומי החיים.
        .
        ככל שהדיון הזה מתארך "המוח היהודי" מאבד מערכו עד רמה שאני תוהה אם אתה או חלק מהמגיבים הם בכלל גויים, לפי ההגיון המוצע פה כמובן.
        אחרת כמו שמנחם והציפור שואלים, איך תסביר את זה שהיהודים הם "עם" כזה חכם אבל זה לא משתקף פה בתגובות?

        1. ערב טוב. כנראה שבאמת עשיתי את זה מסובך. זה לא נושא מתאים לבלוגרים.
          מה שכן אני לא בא לכפות עליך כלום לכן הזלזול שלך מיותר, יתכן שבכלל לא הבנת למה התכוונתי, אולי כי אף פעם לא חקרת את הנושא לעומק, או אולי לא הסברתי את דעתי טוב.
          זלזול זה בכל מקרה מיותר

          1. בדיוק!!! בזכות המסורת היהודית עם ישראל שמר על זהותו ובדרך החילונית העם היהודי היה מתבולל בין העמים ולא היינו מגיעים להקמת מדינת ישראל.
            אז לפחות ש"שדואו" ודומיו יתנו קצת כבוד. ובפרט ששומרי מצוות רבים תרמו רבות למדינה ולחברה גם כאלו ששירתו בצבא וגם כאלו שלא בארגונים חברתיים שונים.
            אז אין מקום לזלזול הזה של "שדואו" ואחרים כמותו.

            1. שומרי המצוות תרמו לשמירת הדת היהודית ולא לשמירת "העם" היהודי הקמת מדינת ישראל התאפשרה ע"י התרחקות מהדת ולא התקרבות אליה שכן דתיים אורתודוקסים ("היהודים האמיתיים") אינם מאמינים במדינת ישראל. את מדינת ישראל הקימו כופרים גמורים ברובם, אוכלי שרצים מחללי שבת בועלי נידות ומה לא.
              הזלזול הוא תגובת נגד טבעית אל מול דברים חסרי הגיון שנאמרים ברצינות גמורה כאילו היו דברי אמת כשידוע לכל בר דעת שהם חסרי הגיון ושטויות מוחלטות, העובדה שיש אנשים בוגרים שמאמינים בדברים האלה לא מחייבת אותי לכבד אותם או את הדברים שבהם הם מאמינים בדיוק כמו שאני לא מכבד אנשים שמאמינים שהעולם שטוח. כשאני מדבר על לא לכבד אני בדרך כלל מדבר על הרעיונות שלהם אבל הגבול מבחינתי עובר איפה שהרעיון הזה מקבל ביטוי במרחב הציבורי וגולש בהכרח משם לפרטי, כשזה מגיע לשם אני בוחר שלא לכבד גם את האדם עצמו שמחזיק ברעיון.
              .
              נ.ב
              .
              אני מקווה שעד עכשיו הצלחת להבין למה דת וכל מה שקשור אליה אלה דברים חסרי הגיון.
              .
              נ.ב. 2
              .
              למען הסר ספק, התגובה נכתבה עבור הציפור הנדירה .

          2. ערב מצויין התגובה נכתבה עבור ברץ' וככה זה גם מופיע בשירשור, חבל לנסות למצוא בכוח על מה להעלב אבל אתה עוד אחד מאלה שעוזרים לי להעביר את הנקודה.
            אני מופתע מכמות המגיבים חסרי הבנת הנקרא שיש פה.

      1. הטענה הזו מופרכת מכל כיוון שלא תסתכל עליה. אין שום קשר ביולוגי כמו שכבר רשמתי לך בין אמריקאי בן דת משה מארה"ב, שהוא רוב הסיכויים צאצא של אירופאי בן דת משה לבין מרוקאי בן דת משה וכמובן שגם לא אתיופי. הקשר היחידי בינהם הוא שהם מאמינים באותה הדת ואותו הספר אך גם בדברים אלו הם לא בהכרח מאמינים באותה הצורה, מסיבות ברורות. בדיוק כמו שעל פי רוב אין שום קשר ביולוגי בין אנשים המאמינים בקומוניזם או בלוס אנג'לס לייקרס.

        1. אך כדאי שתבדוק את המקורות שלך!!!
          כי מצאו קשר גנטי ברור בין יהודים מכל העדות וקשר חזק יותר בין אשכנזים מגרמניה לבין יהודים מתימן.

          1. אמרתי לך תפסיק להדביק קישורים לדברים לא מאומתים שאתה אפילו לא יודע לקרוא אותם. אם תלך מספיק אחורה בזמן תמצא שלכל בני האדם יש קשר גנטי. יש לך קשר גנטי עם כל החי בעולם הזה. תראה איך ברגע הפכת גם לחובב אבולוציה ולא רק מכחיש את היהדות כגזע. אתה שלומיאל שלא שם לב איך כל פעם שאתה מביא קישור או טענה אתה מוכיח בדיוק את מה שאתה יוצא נגדו.
            אין לך גרם מושג בגנטיקה אבולוציה או כל תחום שקשור לעניין, אתה אפילו לא יודע מה הם המאפיינים של גזע או מין או סוג וכו ולכן גם אינך מבין את ההבדל בין מציאת דמיון גנטי בתוך קהילות יהודיות לבין הגדרת קהילה דתית מיניאטורית כגזע בפני עצמו.

    3. איך תסביר את העובדה שבכל התנ"ך – בו כתוב על הכל – תרבות, למ ידה, אמונה, זנות, משכב זכר, בגידות, עבדות, רעב, מלחמות, מחלות, בגידות, מזון, חיות, חקלאות ומה לא – אין מילה אחת על כושר גופני ואימון גופני?

      1. מנחם הנסיון שלך להוכיח דברים או להפריכם על ידי שימוש בשאלה "איך תסביר את העובדה ש…" ואז טענה כלשהי שבדרך כלל אין בינה ובין השאלה המקורית דבר מטילה ספק גדול מאוד ברמת האינטלגנציה והאינטלקט שלך לפחות בכל מה שמחוץ לתחום הספורט, למרות שככל שאתה ממשיך עם זה אני מתחיל להטיל ספק גם בשני.
        אין לי שום עניין להתחיל ללמד פה אנשים באופן פרטני לוגיקה וראציונאליות ולכן גם אין לי עניין וגם לא תמיד ידע ספציפי בשביל לענות על כל תהיה לגבי למה דברים הם ככה ולא אחרת בכל תחום.
        לפעמים יש שאלות כל כך אבסורדיות שאני לא עומד בפיתוי ועונה להם.
        א. לא ממש הבנתי מה זה אמור להוכיח שלא מופיע כושר גופני בתנ"ך, למרות שתסמוך על רבנים שאם יצטרכו לטעון שהיהודים המציאו את הכושר הגופני הם כבר ימצאו איזה פסוק שמעיד שזה מופיע שם. אתה לא יודע שבדיעבד הכל מופיע בתנ"ך?
        ב. בגדול עושה רושם שמי שרשם את התנ"ך כנראה פשוט לא התעניין בנושא הספציפי הזה בנוסף לעובדה שעמים כמו היוונים שעסקו "בתרבות הגוף" היו יריבים טריטורייאלים ואידאולוגים של הישראלים באותה תקופה מה שיכול לתת עוד סוג של הסבר.

    4. עד כמה שידוע לי יש גנום יהודי, ויש מחקרים שמראים שאצל יהודים אשכנזים, האינטליגנציה גבוהה מהממוצע באוכלוסיה. יהודים אלה הגיעו להישגים בתחומי המדע והטכנולוגיה.

  2. בתור אוהד פילדלפיה 76 אני מתבייש שג'וש האריס תאב הבצע(יהודי דרך אגב השווה 4 בליון דולר) הוא הבעלים של הקבוצה וגאה שג'ו ג'ו אמביד הוא הפרנצ'ייז פלייר של הקבוצה , אין כמוהו.

  3. מארק קיובן ממש לחוץ להמשיך את העונה תוך חודשיים, שמישהו יסביר לו שבדיקות חום לא שוללות הדבקה בנגיף כשאין תסמינים.
    בסוף ימצאו פתרון כולל קיצור של מספר המשחקים אבל לא כל כך מהר

  4. מנחם, אני מייעץ לך לא להפוך ל׳פנאט׳ יהודי, מוח וגוף יהודיים אלה תפיסות גזעניות ששייכות לעבר. הנושא הזה לא מעניין במיוחד (לדעתי) אף אחד שקורא את המעורבים, בבקשה תתרכז בספורט, ששם אתה מצוין.

    1. אז איך אתה מסביר שכרבע מזוכי פרס נובל במדעים הם צאצאים של יהודים (כולל לא מעט יהודים לפי המסורת היהודית אך חלקם לא), וזה הרבה הרבה יותר מחלקם של היהודים באוכלוסיית העולם (שלא קרוב אף לא לאחוז אחד)

      1. תרבות יהודית כיוונה אותם לעסוק בתחומים כאלה מה שגרם לחלק שלהם בתפקידים ה׳מחשבתיים׳ יותר להיות גדול יותר מחלקם באוכלוסייה ומן הסתם שזה גורם לחלק שלהם בזכייה בפרסים להיות גדול מחלקם באוכלוסייה

    1. צדיק בסדום ואוסיף כי זו תשובה חלקית. חשוב לציין את העובדה שגרו באירופה ובארהב. רובם תוצר של עידן הנאורות ותנועת ההשכלה שאפשרה להם לברוח מהקיצוניות והפנאטיות הדתית ולהתחבר יותר למושגים מודרנים(במיוחד בתקופתם) כמו ליברליות וראציונאליות (כאמור ההפך הגמור מדת) בתקופה שהשכלה פורמלית היתה ערך עליון. מרבית הזוכים "היהודים" מגיעים מארה"ב באופן לא מפתיע מאותן סיבות.
      מה שאף פעם לא הסתדר לי הוא שהמרבים להשתמש בטיעון, חסר החשיבות הזה, של אחוז זוכי הנובל הם דתים בורים חסרי השכלה אקדמאית, לא מעט פעמים בעלי שנאה לאקדמיה ורעיונותיה, אבל במקרה הנ"ל מתהדרים בנוצות לא להם. בנוסף רוב הזוכים איך להגיד לא בדיוק שומרי מצוות שלא לומר חילונים שלא לומר כופרים.
      כנראה שאם אתה מסוגל להאמין בקיומם של רוחות רפאים שאף אחד מעולם לא ראה אתה מסוגל לישב כל סתירה העיקר שהיא משרתת את המטרה שלך. בעייני זו עליבות.

      1. לא יודע למה זה מופיע פה היה אמור להופיע כתגובה לבראיין סקרלביני 6.1.2 וכמובן כתגובה לציפור הנדירה והלא אפויה

        1. צל יקירי אתה לא חייב להאמין, אבל אתה בהחלט חייב לכבד את אמונתו של האחר , אתה הרי ליברל רציונל, חיה ותן לחיות שמעת על זה? מה בדיוק אתה מנסה להוכיח אני חייב לדעת .

  5. מל,
    אשמח אם תעשה פוסט פרידה מאחד מגדולי השחקנים בכל הזמנים – "קארלי" ניל – מהארלם גלובטרוטרס (כנראה השחקן "הגדול" האחרון שלהם), שהלך אתמול לעולמו. הוא היה אחד מאמני השליטה בכדור הגדולים בהיסטוריה, ביחד עם פיט מיירוביץ' ובוב קוזי, ושני רק למרקיז היינס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט