כבר דברנו על כך. על טעם וריח אין להתווכח. לא רק על טעם וריח, אלא גם על עדיפות: ישנם בינינו המעדיפים שחקן התקפה מעולה על שחקן הגנה מעולה; פוינט גארד קולע על פוינט גארד מרכז, וכו'.
אילו משהו ביקש ממני להכניס את עשרת הגדולים בהיסטוריה, הרשימה שלי הייתה נראית כך:
- מייקל
- לברון
- מג'יק
- לארי
- קארים
- ביל ראסל
- ווילט צ'מברליין
- שאק
- קובי
- סטפן קרי
- KD
- טים דנקן
האם יש לך איזו שהיא שחקן שהיית מכניס לרשימה? את מי?
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
24 מרץ 2020 18:50:02מוציא את סטף וKD ומכניס את ראסל וויילט, מעלה את קארים ואת דאנקן על חשבון שאקובי
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
24 מרץ 2020 18:50:28שאק וקובי יורדים בדירוג, לא יוצאים ממנו
מנחם לס
24 מרץ 2020 18:56:43חשבתי על ביל ראסל ווילט, אבל רציתי לתת לדור החדש יותר נוכחות. ביל ראסל – בטוח. ווילט – לא בטוח.
מנחם לס
24 מרץ 2020 18:57:20שכחתי על ביל ראסל. בגללך אני מכניס אותו עכשיו
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
24 מרץ 2020 19:03:05(:
asaf
24 מרץ 2020 19:44:51תודה מנחם. על טעם וריח אין להתווכח ואני גם לא יכול לבחור כאלה שלא ממש ראיתי מבחינתי כך שהבחירה שלי בעצם תהיה רק משנות ה-90 והלאה. סליחה עם ענקים כמו ווילט, ראסל,ביג או, הלוגו ,קארים ואפילו מג'יק ובירד שהיו בקצה שממש התחלתי לעקוב. ואחרי החפירה 12 הגדולים שלי :
1. ג'ורדן , 2.טים דאנקן , 3. לברון , 4.שאקיל אוניל , 5. האקים, 6. קארל מאלון , 7. סטוקטון , 8. נוביצקי , 9. בריאנט , 10. נאש , 11. סטף קארי ,
12. דוראנט
הציפור הנדירה
26 מרץ 2020 10:24:23בירד ומג'יק שהיו גאוני כדורסל שאין שני להם קודמים לכמה מהשמות שהבאתי כמו קרל מלון וסטוק ונאש.
NBA בדם
24 מרץ 2020 19:46:10בושה שסטף מופיע פה.
השחקן היחידי בהיסטוריה שקבוצה שהיא בנוייה בצלמו הופיע בחמישה גמרים מתוכם ניצח בשלוש ועדיין לא זכה ב mvp final אחד לרפואה.
דוראנט אכן שייך לגדולים ביותר מבחינת יכולת וכישרון אבל עדיין לא הוביל קבוצה לאליפות(גולדן סטייט אלופה גם בלעדיו, לפחות ברמה של קבוצה אלופה)
thejanitor
25 מרץ 2020 10:20:42דווקא בגלל זה מגיע לו, זה היופי בקבוצה שנבנתה בצלמו, זה המהות שלו, הוא הכוכב הראשון בהיסטוריה שהתהווה כאשר חלק ניכר ממשחקו מבוסס על אומנות התנועה ללא כדור, התנועה הזו היא חלק אינטגרלי מהותי מהדיינסטי של הלוחמים, והיא אחת הסיבות שהיה קל לעצור אותו בכל אחת מסדרות הגמר שהוא השתתף בהן, אבל, וזה אבל חשוב, זה שהוא נעצר לא לוקח מתרומתו, כי הוא זה שאיפשר לחבריו להיות פנויים ולאיגי לתפור את השלשות שביחד עם משימת ההגנה שלו על לברון זיכו אותו באמויפי, דוראנט זו חיה אחרת שנמצאת שמה בטופ 10 בלי קשר לסטף. אבל בשורה התחתונה סטף לדעתי הוא הסמל, ההוכחה בפועל של המשחק המודרני שבנוי על ריווח וזה לדעתי הסיבה שהרבה אנשים שמים אותו טופ 10 ולא טופ 20-40, בגלל ההשפעה שלו על המשחק..
הציפור הנדירה
26 מרץ 2020 10:25:24זו לא בושה גם אם הוא לא צריך להיות ברשימה כי הוא שחקן גדול והיסטורי גם אם לא משנים עשר הגדולים ביותר.
curry
24 מרץ 2020 20:00:18קרי לא קיבל fmvp 3 שלוש פעמים שלא בצדק ב2015 זה ממש נגזל ממנו וב2017-18 מה לעשות שדוראנט איתך בקבוצה ולמרות זאת הגיע לו לפחות פעם אחת מתוך השנתיים האלה
The Pro
24 מרץ 2020 20:15:29הוא לא קיבל fmvp כי לא הגיע לו.
ב-2015 כשהסיבה המרכזית שהגולדן ניצחו הייתה ההגנה של איגדלה והפציעות בצד השני.
ובשאר השנים כשלידו היה שחקן יותר טוב בשם קווין דורנט.
חגי "התותח" ניסני
24 מרץ 2020 20:52:30אתה שוכח להוסיף שגם לברון היה פצוע בגמר 2015. אחרת אין הסבר איך הווריורס לקחו את הסדרה הזו. זה הדבר ההגיוני היחידי בכל הסיפור.
הציפור הנדירה
26 מרץ 2020 10:27:06לברון שיחק בקאבס ובתגובה שהגבת הוא כתב על הפציעות בצד השני, בקאבס!
בכל מקרה קיירי ולאב היו פצועים ולא לברון!
The Pro
24 מרץ 2020 20:13:08סטפן קורי לא שייך כלל לרשימה הזאת למרות שהליגה ואדם סילבר ניסו להכניס אותו בכח.
הייתי מוציא גם את קווין דורנט שבדומה לקורי לא הוכיח דומיננטיות היסטורית מחוץ לסופרטים שתשים אותו מעל מישהו כמו דאנקן,רובינסון,נוביצקי,ג'יונבילי,וסט,אוסקר,אייזיאה,גרווין ועוד רבים טובים.
–
השחקן שהכי חסר כאן הוא דוקטור ג'יי.
לא מקבל מספיק הערכה כשהיה בפער הכי טוב ב-ABA ושיחק בליגה בזמנים שהיא לא הייתה ממוסחרת כמן עכשיו.
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
24 מרץ 2020 20:16:10ביל סימונס כתב קטע בbook of basketball למה דוקטור ג׳יי הוא לא בין הגדולים אי פעם, בין השאר כי לא הצליח לסחוב קבוצה. ממליץ לקרוא
שחר אלוני
24 מרץ 2020 20:22:28שנות השיא שלו היו ב איי בי איי, הוא היה אלוף פעמיים עם הנטס והיה השחקן המוביל בליגה
The Pro
24 מרץ 2020 20:23:53אני ממליץ לך להחכים ולצפות בדוקו The Doctor מ2013
עדיף להחכים ולשמוע משחקנים כמו קופר ומג'יק מאשר לעוד עיתונאי שאף פעם לא נגע בכדור.
שחר אלוני
24 מרץ 2020 20:20:25רשימה טובה תודה
הייתי מעלה את קארים וראסל
מוסיף את דר' ג'יי ואת האקים
החמישיה הראשונה שלי (בסדר אקראי): ראסל, קארים, לברון, ג'ורדן, צ'מברליין
מנחם לס
24 מרץ 2020 20:48:55צ'מברליין לקח רק שתי אליפויות, כשהשנייה ב-1972 לא שייכת לו בכלל. הוא בתריסר אבל לא בחמישייה הראשונה
שחר אלוני
25 מרץ 2020 01:06:40הכנסתי אותו בעיקר בגלל היכולות האשיות וסטטיסטיקה מיתולוגית
הציפור הנדירה
26 מרץ 2020 10:17:27ב-72' הוא היה המצטיין של הגמר וזכה בתואר ה-MVP!!!
לא מתאים לך, מנחם לטעות כך! אתה אמור לדעת זאת יותר טוב ממני כי נולדתי יותר משנתיים לאחר הגמר הזה!!!
הציפור הנדירה
26 מרץ 2020 10:28:20היכן אצלך גאוני הכדורסל שאין שני להם, מג'יק ובירד?
penny H
24 מרץ 2020 20:43:49סטפן קרי שינה את המשחק.
כל הסנטרים ברשימה היום לא היו על המגרש הרבה דקות בגלל הבחור הזה.
שונא את גולדן לא מסמפט את קרי – אבל בהחלט מגיע.
מנחם לס
24 מרץ 2020 20:49:32אני אתך בזה
asaf
24 מרץ 2020 21:00:17גם אצלי סטף ברשימה מהסיבה הזו..
שחר אלוני
25 מרץ 2020 01:08:11השחקנים שאפשר להגיד ששינו את המשחק (בתקופה שהכרתי): סטף, דר' ג'יי, שאקיל, נוביצקי,
אולי גם לארי בירד מג'יק ולברון באופן מסוים
ברוך רובין
25 מרץ 2020 01:11:36איך נוביצקי שינה את המשחק? גם לברון וגורדן לא שינו את את המשחק הפ פשוט עשו את זה טוב מכולם.
אבי טרכטמן
24 מרץ 2020 20:51:24מנחם, אני בוודאות זוכר כתבה שלך במעריב בשנות התשעים, שם דירגת את ווילט כסנטר הגדול מכולם.
מה נשתנה?
מנחם לס
25 מרץ 2020 02:08:01התבגרתי ב-30 שנה מאז, וגם שאק רק התחיל. ווילט תמיד היה בסטט. הרבה יותר טובה מביל ראסל. אבל ביל ראסל תמיד ניצח אותו. החלטה קשה.
רפיקי
24 מרץ 2020 21:25:54אני צעיר מדיי בשביל לעשות רשימה.
רק מציין שרשימות כאלו הן תמיד בעייתיות.
צריך להגדיר כמה מקום היכולת של השחקן תופסת וכמה מקום ההצלחה בפועל.
דוג' מהרשימה שלך מנחם. לדאנקן יש קריירה יותר מפוארת משל קרי לפחות בנתיים. קרי לחלוטין שחקן טוב יותר. איך משווים?
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
24 מרץ 2020 23:37:45אני מעריץ של סטף, אבל הוא, אולי, שחקן טוב יותר אם מסתכלים רק על חצי מהמשחק, ורק בחצי השני של העשור השני של המילניום. אם מסתכלים על שני הצדדים, ועל כדורסל כפי ששוחק בתקופת דאנקן, קרי לא שחקן טוב יותר כלל וכלל. ואם מסתכלים על הטימייטס שלהם אז בכלל אין מה להשוות בין העומס עליהם במסגרת הקבוצה.
רפיקי
24 מרץ 2020 23:47:23אני אחדד
סטף בשיאו מול דאנקן בשיאו. הבחירה קלה.
אף אחד מהם לא נמצא ברשימה בגלל ההגנה שלו.
אבל לא חייב להסכים. זו סתם דוגמא.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
25 מרץ 2020 00:19:29דאנקן בהחלט נמצא ברשימה בגלל ההגנה שלו. גם קארים, מייקל וראסל נמצאים שם, ובצמרת, גם בגללה. בירד גבולי בעניין, כי לא היה סופר אתלט אבל היה חכם באופן שקשה לתאר וזה השפיע גם בהגנה (חטיפות). היחיד בצמרת שפחות נחשב לעילוי הגנתי זה מג'יק, והאמת שבגודל שלו מול הגארדים של אז, אני בטוח שהיווה מצ'אפ קטלני גם בהגנה.
.
בקיצור, זה פחות עניין של הסכמה או חוסר הסכמה, אלא סוגיה עקרונית יותר של מידת החשיבות של כלל יכולות הכדורסל של שחקן, ושל ההשפעה של התקופה שבה שיחק.
ברוך רובין
25 מרץ 2020 01:13:32בירד לא היה עילוי בהגנה אפילו לא קרוב , גם לא מאגיק שאקיל…
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
25 מרץ 2020 07:55:13תסתכל כאן ותחשוב שוב. וזה המקרה הכי מפורסם אבל היו לו המון ניצוצות כאלה
https://youtu.be/H_RJ5XN8TK8
באופן כללי יותר, אני שב וחוזר על המלצתי, בעיקר בימים טרופים אלו – לדור שלא ידע את יוסף ולדור שכן, לגברים, נשים וטף, לחולים, בריאים ומחלימים, לכולללם – לחפש ביוטיוב לארי בירד היילייטס. אמנם איכות השידור בלתי ראויה למילה איכות, אבל מבעד לכל הריבועים על המסך מבקיעה גאונות צרופה, על זמנית, בשורה אחת עם דה-ווינצ'י, מוצרט ואיינשטיין.
ברוך רובין
25 מרץ 2020 08:40:10מאנו יקירי משום מה זה לא נותן לי להגיב למעלה, מהלך הגנתי אחד לא הופך את בירד למגן גדול, הוא לעולם לא יודע בהגנה שלו אלא בזכות משחק ההתקפה היוצא דופן, בתור אוהד לייקרס בירד הוא אחד השחקנים שהכי הערכתי, אבל גאונות על זמנית? אני לא יודע עם צפית במשחקים של בוסטון באותה תקופה אבל המסירה לאותיות והמשחק האיטי היום מתפרק בקלות מול כל קבוצה עם התקפת מעבר ושלושות, עם כל הכבוד לבירד ולמגיק ולגורדן הרמה היום הרבה אבל הרבה יותר גבוהה, וזה אבולציה אין מה לעשות
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
25 מרץ 2020 09:40:54כנראה שהפעם הראשונה לא הספיקה – תצטרך לצפות שוב ושוב עד שתראה את האור.
.
לנוכח המצב, התקנות החדשות כוללות שידור של לארי בירד היילייטס כל יום בשמונה בערב. בסוף כולם יבינו.
הציפור הנדירה
26 מרץ 2020 10:36:26ברוך, מייקל ומג'יק ולאחר היו כוכבי על לא פחות גם בכדורסל של היום.
מייקל ביכולותיו האתלטיות וההגנתיות וההתקפיות וכל שאר יכולותיו של אז, היה הטוב ביותר גם היום ואתלט גדול גם במונחים של היום.
מג'יק ובירד היו גאוני כדורסל שהכוכבים הגדולים של היום היו חולמים להיות. גאונות המשחק הזו עם העבודה הקשה ויכולות הקליעה והריבאונד והמסירה והחטיפה שלהם היו הופכים אותם לכוכבי על היום לא פחות ממה שהיו לפני 40-30 שנים.
ארבל חילבה
25 מרץ 2020 00:33:32סטף בשיאו מול טימי בשיאו, לדעתי, זו ממש לא בחירה קלה.
ואני הייתי בוחר בטימי.
רפיקי
25 מרץ 2020 14:55:12עונת השיא של סטף:
30 נק ב59 אחוז אפקטיבי. 6.7 אס 5.4 ריב
עונת השיא של דאנקן:
25.5 נק ב50 אחוז אפקטיבי. 3.7אס 12.7 ריב.
סטף שחקן התקפה יותר טוב. הרבה יותר טוב. וזה משתקף גם מנתוני הקריירה של השניים.
מסכים שעם משקללים גם את ההתקפה אז הפער מצטמצם משמעותית. אבל דאנקן לא נמצא ברשימה הזו בגלל ההגנה שלו
ארבל חילבה
25 מרץ 2020 16:25:34דאנקן לא נמצא פה בגלל ההגנה שלו, כמו שסטף לא נמצא פה בגלל ההתקפה.
שניהם נמצאים פה בגלל יכולות הכדורסל שלהם. בכללותן.
בעיניי, טימי שחקן כדורסל טוב יותר. מנצח יותר.
האמת שזה אפילו די נו בריינר, ולא כ"כ קשה.
רפיקי
25 מרץ 2020 17:23:10יש עשרות שחקני הגנה טובים מדאנקן שלא נמצאים ברשימה כי הם לא ידעו להתקיף.
אף אחד לא זוכר שחקנים בגלל ההגנה שלהם
עידו גילרי
25 מרץ 2020 17:45:10חחח, אני שונא את הדיונים האלה אבל בוא תרשום לי עשרות שחקני הגנה טובים מדנקן….
עידו גילרי
25 מרץ 2020 17:49:03ועל זה שלא זוכרים שחקנים בגלל ההגנה שלהם יש לי שתי מילים להגיד לך: ביל ראסל
גיא רוזן
24 מרץ 2020 21:44:19ככה סתם, בשביל הכיף.
.
קארים
ג'ורדן
בירד, מג'יק
לברון
ראסל
.
.
.
כל השאר.
המכנה המשותף לשחקני הפנטהטוז של מגדל ה-HOF?
2 או יותר:
אליפויות
MVP
פיינלס MVP.
לצד קריירה במהלכה כל אחד מהם היה במהלך הקריירה עמוק בדיון על היותו השחקן הטוב בליגה.
.
הסדר ברשימה קצרה זו, לא באמת משנה.
אין לי ויכוח עם מי שרשם כל אחד מהרשימה הנ"ל ראשון ברשימה הסובייקטיבית שלו.
ארבל חילבה
24 מרץ 2020 22:52:55אולי אפשר להתווכח האם הוא היה הטוב בליגה לאיזושהי תקופה (לעניות דעתי, הוא לא היה מספר 1 בליגה לאף עונה),
אבל טימי גם כן עומד בקריטריונים שלך.
2 MVP 2 , MVP פיינלס, ו 5 אליפויות (ותודה לריי אלן….)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
25 מרץ 2020 00:00:04מסכים עם כל מילה, כולל ההסתייגות ממספר 1 בליגה.
.
מה שכן, אני תוהה מה חושבים שחקנים אחרים בעניין טימי, והאם גם אצלם הוא נתפס כך. למשל:
.
מאנו וטוני הגדירו אותו בטקסי הפרישה (לך תזכור באיזה, היו כבר שלושה), כסופר -דופר סופרסטאר, ואני לא בטוח שהם לא חושבים שהוא היה השחקן הטוב בליגה, לפחות בין 2003-2007.
.
אני לא בטוח שפופ לא מסכים איתם.
.
על השלישיה הזו ניתן לטעון שהם לא אובייקטיביים, אבל זה לא אומר שהם טועים.
.
שאק אמר פעם שכשהוא מסתובב בליגה אנשים אומרים לו שטימי השחקן הגדול של הדור שלהם, (הגדרה קצת מעורפלת, אני מתייחס לתקופה שבין מייקל המאוחר ללברון המאוחר, כלומר 99-2011, נניח), והוא מסכים איתם.
.
לא יודע מה לברון, נוביצקי, נאש, פאו גאסול, דטרויט 2005, דיוויד ושאר כוכבי העשור הראשון של המאה היו אומרים.
.
בקיצור, אני מסכים איתך, אבל יתכן שאנחנו מפספסים משהו.
ארבל חילבה
25 מרץ 2020 00:40:36מעניין אם שאק באמת אמר את זה.
אבל לי נראה ששאק בכלל אוהב מאוד להחמיא לשחקנים גדולים (אני אומר את זה לגמרי לחיוב. לדוגמא, כל פעם מחדש שמזלזלים בקובי, הוא פשוט מאבד את זה).
אני חושב שבכל העשור הראשון של המילניום, השחקן הטוב בליגה היה שאק/קובי/לברון. [וכמובן אנתוני פארקר ביורוליג, הרבה מעל החבר'ה הנחמדים הלז].
ואין שום ספק שטימי הוא סופר דופר סופרסטאר. בכלל לא שאלה
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
25 מרץ 2020 08:01:05שכחתי עוד שם – ברקלי אמר פעם שדאנקן היה שחקן טוב ממנו. אפשר כמובן להסכים לקביעה הזו גם בלי להסיק ממנה שדאנקן היה השחקן הטוב בליגה בחלק מתקופתו, אבל אני לא בטוח שהאיש שהוא ברקלי מסוגל לומר זאת על מישהו שלא היה השחקן הטוב בליגה. מעניין מה הוא היה אומר על טימי בהקשר הזה.
ברוך רובין
25 מרץ 2020 08:42:27בארקלי היה שחקן התקפי טוב יותר מדאנקן הגנתית זה לגמרי של דאנקן, עדיין דאנקן לא בקו אחד עם המפלצות של המשחק (שאקיל ג’ורדן , לברון מג’יק בירד וקארים) כל אלה הציגו דומיננטיות שדאנקן לא התקרב אלייה אפילו לא קרוב.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
25 מרץ 2020 09:42:36אני יכול להסכים איתך, אבל הטיעון היה שיתכן שברקלי, ואחרים, לא מסכימים איתנו.
הציפור הנדירה
26 מרץ 2020 10:53:10בארקלי היה גם ריבאונדר טוב מדאנקן אף שהיה בגובה של גארדן ונמוך מדאנקן ביותר מ-15 ס"מ (לפי גובה רשמי 15 אך מנחם כתב שבארקלי היה נמוך יותר בכמה ס"מ מהגובה הרשמי) ואף היה חכם לא פחות ומוסר טוב לא פחות.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
24 מרץ 2020 23:48:09אני חושב שזו התשובה המושלמת ביותר שנתקלתי בה לשאלה הבלתי אפשרית הזו.
.
ובכל זאת לחדד עוד יותר – האם אי אפשר לדרג את החמישיה הזו, בתוכה, לפי אורך הקריירה? לארי ומג'יק יורדים בתוכה בגלל הפציעות/מחלות, ג'ורדן יורד קצת בגלל הפרישות, בעוד קארים הבלתי נגמר, ראסל עם 11/13, ולברון – 2004-ימינו אנו, עולים.
ברוך רובין
25 מרץ 2020 01:01:54אני מסכים איתך גיא רק הייתי מכניס את שאקיל לרשימה הזאת, בפריים שלו שהיא קצר הוא שלט יותר מכולם, בוא היה השחקן הטוב בפלנטה בפער עצום מאלו שאחריו (וכמובן גם הדומיננטי בהיסטוריה). הוא בהחלט אחד הגדולים ביותר שדרכן על הפארקט אם היה לו שכל וכוח רצון להתאמן ולהתרכז בכדורסל, אין לי ספק בכלל שהוא היה מדיח את ג’ורדן קארים ותופס את מקומו כG.O.A.T של הכדורסל
ברוך רובין
25 מרץ 2020 01:09:14וכמובן שלפי הרשימה שלך גם דאנקן שם
asaf
25 מרץ 2020 07:31:22בעיניי דאנקן חייב להיות בכל רשימה כזו. ואגב מישהו כתב מעלה על ההגנה של טימי.. הבנאדם היה עוגן הגנתי רציני, אומנם מעולם לא זכה ב-DPOY אבל 15!
כניסות לחמישיית ההגנה הראשונה והשנייה של העונה .
ארבל חילבה
24 מרץ 2020 23:06:50מייקל, מג'יק, לארי, קארים, קובי, לברון, ווילט, ראסל, שאק, טימי, האקים, אוסקר רוברטסון.
נראה לי. ממש לא בטוח.
לא ראיתי המון בלייב, ובכל זאת משום מה אני מרשה לעצמי לדרג.
הסדר קצת אקראי.
אני הרבה יותר שלם עם לעשות עשירייה, כלומר להוציא את האקים ואוסקר.
האקים ואוסקר מסתבכים לי בשרוכים עם עוד כמה שעל הקשקש מלהיכנס וממש קרובים לרמה בעיניי:
ג'רי ווסט, ד"ר ג'יי, דוראנט, קארל מלון, דירק, גארנט, אייזאה.
ורק בשביל לסיים בטיזינג –
אני די בטוח שאני עדיין לוקח את קובי לפני לברון לקבוצה שלי. למרות שלברון שחקן טוב יותר ודי ברור שהוא מעליו היסטורית.
מנחם לס
25 מרץ 2020 02:12:21את אוסקר רוברטסון שכחתי? הוא שייך לתריסר. אולי במקום סטף.
האווי לאסוף
24 מרץ 2020 23:14:22די מסכים עם הרשימה שלך, אם כי את הדור שלפני לארי מג'יק אני מכיר רק מקריאה. האקים נדחק החוצה בכאב רב, אם אני צריך לבחור רק מאלה שבתקופתי, הוא וודאי ברשימה.
אה, ובובאן מרינוביץ', כמובן. אין רשימה בלעדיו, גם לא למכולת
MacLeod 1
25 מרץ 2020 13:41:16אלכס קארוזו
yehuda
25 מרץ 2020 00:02:391-2 מג'יק ובירד – הגדירו ביחד מהו כדורסל מודרני, גדולה ויריבות, ואת הכדורסל כפי שהוא בעולם האידיאות – משחק קבוצתי גדול.
3 ג'ורדן – לך תדע אם זה ביש מזל או מזלו הגדול, אבל בניגוד לשני הראשוני חסרה לו קבוצה יריבה גדולה שביחס אליה הוא יוכל להמדד.
4 ביל ראסל – 11 אליפויות ב 13 שנים. נקודה.
5 טים – 5 אליפויות כולן על שמו. נטו כדרוסל-על קבוצתי, בלי הרעש והצלצולים של קובי.
עד כאן חמישיה ראשונה
__________________
6. קארים – שחקן נפלא אלגנטי, קטלני וחכם, 2 אליפויות על שמו, השאר רשומות על שם מגי'ק.
7. לברון בכל אופן זכה ב 3 אליפויות, אבל כדורסל הוא משחק קבוצתי והאופי הגרוע שלו מחליש את הקבוצה ואת השחקנים שלידו.
8. ווילט – האתלט הגדול בתולדות הנ.ב.א. אם שיאים לא נתפסים. אבל לוזר – הפסיד לראסל אפילו ב 69' כשביילור וווסט לצדו … וראסל זקן.
9. שאק – בשנים שהיה בהן בשיאו היה דומיננטי ובלתי עציר כמו הגדולים ביותר ובהתאם 3 אליפויות על שמו +1 … אבל עצלן.
10. אלג'ואן / ד"ר J – הראשון אול-אראונד סנטר הגדול מכולם, השני הגדיר מחדש את המשחק באסתטיות האתלטית ואלגנטית הנפלאה שלו.
_____________
קובי – אובר-רייטד. 3 מ 5 האליפויות שלו רשומות בעיקר על שם שאק. גורם קבוצתי שלילי. הרס את הסיכוי לשושלת לייקרס ארוכה עם שאק.
הציפור הנדירה
26 מרץ 2020 10:44:52לגבי קובי צריך לדייק שבאליםות השלישית הוא כבר היה אחד משני הכוכבים המובילים לצד שאק אף בגמר שאק היה דומיננטי יותר. באליפות השנייה קובי היה הכוכב השני בחשיבותו ובראשונה היה רק ראש הצוות שסביב שאק.
הציפור הנדירה
26 מרץ 2020 10:47:24גם לגבי לברון אתה טועה כי קיירי היה מצוין לצדו וגם שחקנים נוספים לא נחלשו על ידו והוא הוסיף ליכולת הקבוצה ולאהחליד אותה וההוכחה היא הזכייה באליפויות. לזכות באליפות אפשר רק כשמשפרים את הקבוצה ולא כשמחלישים אותה!!!
מנחם לס
25 מרץ 2020 02:13:31תודה לכולם
Barry
25 מרץ 2020 06:12:50מנחם, אתה מאכזב. קיידי לפני ווייד? באיזה עולם בדיוק?
לאיפה קיידי הוביל אי פעם קבוצה שהיא לא קבוצת על ?
ברוך רובין
25 מרץ 2020 07:11:22ברור ששווים דוראנט לפני וויד בשינה בכל מצב
zivovivo
25 מרץ 2020 07:18:04אני בדרוג שלך עד עשר
בעשר אני מעלה את טימי
11. הדוקטור שהוא השחקן נבא הראשון שאני הערצתי
12. סטף
קיי די עוד לא שם
מאד חסרים לי הרבה אבל קלייד והאקים במיוחד
הם כנראה היו הבאים בטור
MacLeod 1
25 מרץ 2020 21:05:52ג'ורדן , לברון, קארים, בירד, ראסל, מג'יק, שאקיל, סטוקטון, דאנקן, בראיינט, מאלון (קארל), אולאג'וואן.
לצ'מברליין לא ברור לי איך להתייחס.
דר ג'יי – ממה שראיתי בנוגע לכדורסל נטו ושום דבר מעבר- פיפן עדיף עליו, סליחה.
הציפור הנדירה
26 מרץ 2020 11:06:16בארקלי ראוי להיכנס. היה פאוור אדיר בגובה של גארדן עם חכמת משחק גבוהה ומסירה נהדרת ויכולת קליעה אדירה וריבאונדר גדול והטוב ביותר בתקופתו ביחס לגובה. היה קלעי וריבאונדר טוב יותר מדאנקן וגארנט וקרל מלון, למשל.
הציפור הנדירה
26 מרץ 2020 11:08:14לגבי ריבאונדר ביחס לגובהו, רודמן היה טוב יותר וריבאונדר טוב יותר באופן כללי.
פינגבק: האקים אולאג'ולאן – הסנטר הטוב בתולדות המשחק / אשך טמיר המקורי – Hoops