אמריקן ליג מערב: המערב הפתוח / יוני לב ארי

אף אחד לא באמת יודע מתי תצא לדרך עונת 2020 במייג'ור ליג בייסבול, אם בכלל. אך אותנו זה לא מעניין, וכל עוד מותר לכנס מעל עשר מילים בכתבה אחת, נמשיך להתכונן באתר "Hoops" לקראת העונה הבאה. "שבת בבסיס" מגיעה לתחנה האחרונה בסדרת הכתבות – הבית המערבי באמריקן ליג.

מייק טראוט (צילום: KTLA)

יוסטון אסטרוז – טוב שיש קורונה

תחזית ניצחונות: 92.

מאזן ב-2019: 55:107, מקום ראשון, הפסד בוורלד סירייס.

ברוכים הבאים: אוסטין פרואיט (רליבר), דאסטין גרנאו (תופס).

צאתכם לשלום: רובינסון צ'ירינוס (תופס), ג'ק מריסניק (אאוטפילדר), טיילר ווייט (אינפילדר), טוני קמפ (אינפילדר), מקסי סטאסי (תופס), דרק פישר (אאוטפילדר), גאריט קול (סטארטר), ווייד מיילי (סטארטר), קולין מקהיו (רליבר), הקטור רונדון (רליבר), וויל האריס (רליבר).

תחזית בפסקה אחת (הפעם קצת יותר): בעקבות פרשת הרמאות, הצליחו האסטרוז להפוך את עצמם במהלך הפגרה האחרונה לקבוצה השנואה ביותר במייג'ורס, אולי בכל הספורט האמריקני. פיצ'רים חיכו בפינה לסגור חשבונות עם שחקני יוסטון, אך אז הופיעה הקורונה, העונה נדחתה, ואלוהים יודע מה יזכרו מזה.

אלטובה. עונה קשה צפויה לו (צילום: yardbarker.com)

על הנייר לאסטרוז יש את הליינאפ הטוב בבית, אולי בכל הליגה, בהנהגת חוסה אלטובה, אלכס ברגמן, ג'ורג' ספרינגר וקרלוס קוריאה, אך לך תדע מה מזה כישרון ומה רמאות. העובדה שגאריט קול עזב, ואף מחליף ראוי לא הגיע תפגע ללא ספק ברוטיישן, מה שמביא אותנו לסעיף הבא.

המפתח: זאק גרינקי. הפיצ'ר הנפלא, שהגיע במהלך העונה הקודמת, כבר לא ילד (36), ועדיין, מאז 2007 היו רק שתי עונות בהן ה-ERA שלו עלה על 3.9. אם גרינקי יצליח לייצר מספרים דומים גם בגיל 37, לצד ג'אסטין ורלאנדר קשישה, אולי האסטרוז יתגברו על נטישת קול.

איזו עונה צפויה לו? גרינקי (צילום: House Of Houston)

הפורץ: פורסט וויטלי. האסטרוז שרפו או קידמו את רוב השחקנים הצעירים שלהם, במטרה להגיע לאן שהגיעו, וכעת אין כל כך למה לצפות. וויטלי, פיצ'ר בן 20 שמדורג 19 מבין כל הפרוספקטים בליגה, לא הצליח להרשים בעונה שעברה ב-AAA, כך שהוא יצטרך להוכיח את עצמו בתחילת העונה בכדי לקבל מקום בליגה של הגדולים.

לוס אנג'לס איינג'לס: צעד צעד

תחזית ניצחונות: 89.

מאזן ב-2019: 90:72, מקום רביעי.

ברוכים הבאים: מאט אנדרייז (רליבר), דילן באנדי (סטארטר), קייל קלר (רליבר), מייק מאיירס (רליבר), חוסה קוויג'אדה (רליבר), חוליו טהראן (סטארטר), ג'ייסון קסטרו (תופס), אנתוני רנדון (אינפילדר).

נראה מבסוט במדים החדשים. רנדון (צילום: NBC Sports>Matt Weyrich)

צאתכם לשלום: קול קלהון (אאוטפילדר), ג'ונתן לוקרוי (תופס), קווין סמית' (תופס), זאק קוזארט (אינפילדר), ווילפרדו טובאר (אינפילדר), דאסטין גארנאו (תופס), סזאר פואלו (אאוטפילדר), טרוור קאהיל (סטארטר), לואיס גארסייה (רליבר), מאט הארווי (סטארטר), כריס סטראטון (רליבר), ג'ייק ג'וואל (רליבר), קודי אלן (רליבר).

תחזית בפסקה אחת: כשיש לך את השחקן הטוב בעולם, ואתה מסיים את העונה עם 72 ניצחונות, משהו ממש לא בסדר. אז המנג'ר הוחלף, וג'ו מאדן הנפלא הגיע. אנתוני רנדון, האלוף הטרי, מביא איתו את הקסם שלו, אך הפיצ'ינג עדיין לא מספיק טוב, והאיינג'לס כנראה רחוקים שלב – שניים מפלייאוף.

גולשי הופס – ג'ו אדל, ג'ו אדל – גולשי הופס (צילום: Halo Hangout)

המפתח: שוהי אוטאני. הכישרון היפני הנפלא חוזר אחרי ניתוח טומי ג'ון. אם המחבט שלו יראה את הניצוצות שאפשר היה לראות בין פציעה לפציעה, והוא יצליח להישאר בריא עונה שלמה (או לפחות כמעט שלמה), אולי הליינאפ של האיינג'לס יהיה מספיק עמוק כדי לאיים על יוסטון.

הפורץ: ג'ו אדל (ה-פרוספקט המבטיח ביותר בבית). אוהדי האיינג'לס מפנטזים על היום שאדל יחלוק את האאוטפילד עם מייק טראוט, והיום הזה כנראה די קרוב. מדובר בשחקן הגנה פנטסטי, ששומר על ממוצע חבטות גבוה לאורך רוב התחנות במיינורס. חודש ב-AAA ואדל יככב במדי האיינג'לס.

אוקלנד אייס – ההתקפה הכי טובה היא הגנה

תחזית ניצחונות: 89

מאזן ב-2019: 65:97, מקום שני, הודחו במשחק הוויילד קארד.

ברוכים הבאים: טי.ג'יי מקפארלנד (רליבר), בורץ' סמית' (רליבר), אוסטין אלן (תופס), טוני קמפ (אינפילדר).

אוקלנד ביי ברידג'. איך תהייה התנועה באוקטובר? (צילום: Wikipedia)

צאתכם לשלום: ג'וריקסון פרופאר (אינפילדר), ג'וש פיילי (תופס), כריס היימן (תופס), ניק האנדלי (תופס), ברט אנדרסון (סטארטר), בלייק טריינן (רליבר), טאנר רוארק (סטארטר), ראיין בוצ'ר (רליבר).

תחזית בפסקה אחת: אם לאיינג'לס יש את אחת ההתקפות המרתקות בליגה, לאייס יש את הפיצ'ינג רוטיישן המסקרן ביותר במייג'ורס. חבורה צעירה שמונהגת בידי מייק פאיירס הוותיק (34), כשפרנקי מונטאס, שון מנאייה וחסוס לוסארדו (חכו שתי פסקאות) הופכים לעתיד של ה-Bay. מדובר בקבוצה שכמעט לא שינתה את הסגל שלה, וזה כמובן גם לטובתה.

המפתח: קריס דייויס. אחרי שלוש עונות עם 42 הום ראנס או יותר בכל עונה, וממוצע של 112 RBI, דייויס הסתבך בפציעות ונעצר על 23 ו-73. אם האייס רוצים לשחק גם באוקטובר, הם חייבים את דייויס הקודם.

דייויס. הרבה תלוי בו (צילום: The Mercury News)

הפורץ: חסוס לוזארדו. הפיצ'ר בן ה-22, בן להורים מוונצואלה, שנולד בפרו וגדל בפלורידה, כבר הספיק לעבור ניתוח טומי ג'ון ב-2016. בעונה שעברה הרשים (1.50) ב-12 אינינגים במייג'ורס, כמו גם מספרים יפים במיינורס, וכעת הוא אמור לפרוץ ולהפוך לחבר קבוע ברוטציה חזקה מראש.

טקסס ריינג'רס – Home Alone

תחזית ניצחונות: 82.

מאזן ב-2019: 84:78, מקום שלישי.

ברוכים הבאים: קייל גיבסון (סטארטר), ניק גודי (רליבר), קורי קלובר (סטארטר), ג'ורדן ליילס (סטארטר), ג'וולי רודריגס (רליבר), רובינסון צ'ירינוס (תופס), טוד פרייז'ר (אינפילדר), אדוליס גארסיה (אאוטפילדר).

כך ייראה האצטדיון החדש של הריינג'רס (צילום: Dallas Morning News)

צאתכם לשלום: נומאר מזארה (אאוטפילדר), דליינו דשילדס (אאוטפילדר), לוגן פורסייט (אינפילדר), האנטר פנס (אאוטפילדר), פטריק וויסדום (אינפילדר), דרו סמיילי (סטארטר), שלבי מילר (סטארטר), ג'פרי ספרינגס (רליבר), עמנואל קלייס (רליבר), קייל דוודי (סטארטר), פדרו פייאנו (רליבר), פיליפס ואלדס (רליבר).

תחזית בפסקה אחת: הצעד המשמעותי ביותר שהריינג'רס עשו בפגרה היה פתיחת האצטדיון החדש. לרוב, מהלך כזה מביא איתו גם רכש נוצץ, אך רנדון, שטרסבורג או קול לא הגיעו, למרות התקוות, ובטקסס נאצלו להסתפק בקורי קלובר. השאלה איזה קלובר נוחת בטקסס, ולזה נגיע בסעיף הבא. כדי לקרוא תיגר לראשות הבית, ג'ואי גלו צריך היה לקבל הרבה יותר עזרה התקפית.

ד"ר ג'קל או מיסטר הייד? קלובר (צילום: fantasycpr.com)

המפתח: קורי קלובר. האיש שהיה האייס של קליבלנד בחמש העונות עד 2019, עם ERA ממוצע של 2.8, נסק ל-5.8 בעונת הפרידה מאוהיו, אך לא מעט בגלל ששיחק פצוע. בגיל 34 קשה מאוד לשים עונה כזו בצד ולחזור למספרים הטובים והישנים. אם זה יקרה – הריינג'רס בהחלט בתמונת אוקטובר.

הפורץ: ניק סולאק. האאוטפילדר אמנם כבר בן 25, אך את ההזדמנות הראשונה שלו במייג'ורס הוא קיבל רק לקראת סיום העונה שעברה. סולאק הרשים כמעט בכל רמה, כשגם במדים של הגדולים היה לא רע בכלל (חבט 293. והעיף חמישה הום ראנס ב-33 משחקים). נראה שמקומו באאוטפילד של הריינג'רס בתחילת העונה די מובטח.

יככב כבר העונה? סולאק (צילום: positivelynaperville.com)

סיאטל מארינרס

תחזית ניצחונות: 69.

מאזן ב-2019: 94:68, מקום אחרון.

ברוכים הבאים: נסטור קורטז ג'וניור (סטארטר), קארל אדוארדס ג'וניור (רליבר), קנדל גרייבמן (סטארטר), יושיהיסה היראנו (רליבר), טייג'ואן ווקר (סטארטר), טיילור וויליאמס (רליבר), סם האגרטי (אינפילדר), פטריק וויסדום (אינפילדר).

בסיאטל מתגעגעים לקבוצה הגדולה של 2001 (צילום: FanSided)

צאתכם לשלום: דומינגו סנטנה (אאוטפילדר), אומאר נרוואס (תופס), ריון הילי (אינפילדר), מאק וויליאמסון (אאוטפילדר), ראיין קורט (אינפילדר), ווייד לבלאק (סטארטר), טומי מילון (סטארטר), פליקס הרננדס (סטארטר), אנתוני באס (רליבר), מאט וויסלר (רליבר), רג'י מקליין (סטארטר), מאט קראסיטי (רליבר).

תחזית בפסקה אחת: אין הרבה מה להגיד על המארינרס, שרחוקים לפחות שנתיים מלהפוך לנושא שיחה רלוונטי. כישרון צעיר יש, אבל לא מספיק, לליינאפ יש המון חורים, והפיצ'ינג לא מספיק טוב. בינתיים כדאי ליהנות קצת מטאיג'ואן ווקר.

לפחות יש אותו. ווקר (צילום: sodomojo.com)

המפתח: טאיג'ואן ווקר. הסטארטר הצעיר החמיץ כמעט את כל 2019, וחלק גדול מ-2018, זאת אחרי עונה מצוינת ב-2017. ווקר, ששב לסיאטל אחרי שלוש שנים באריזונה, אמור לחזור בכל הכח, ואם הוא ישחזר את היכולת מלפני שנתיים, אולי יהיה למארינרס אייס אמיתי.

הפורץ: לוגן גילברט. העתיד הוורוד של סיאטל עדיין בחיתולים, ורק סביב 2021-2022 אפשר יהיה ליהנות באמת מהמהלכים של ההנהלה. בינתיים גילברט, פיצ'ר בן 22, ינסה להשתלב ברוטציה של המארינרס, לאחר שזרק בעונה שעברה במיינורס ERA של 2.13.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. ככל שהזמן עובר אנחנו מבינים יותר ויותר שזאת לא הולכת להיות עונה מלאה, אלא של 100 (+/-) משחקים. המצב הזה ייצור אפשרויות לקבוצות לעשות חודש אחד טוב ולהבטיח מקום בפלייאוף. ב-NFL בשנות ה-80 הגדילו את הפלייאוף באופן חד פעמי בגלל העיוות, מעניין מה יהיה הפעם (ב-NBA לא היה צורך, גם ככה הפלייאוף גדול מידי…).
    .
    אם כבר מדברים על טראוט. אני מניח שראשי הליגה והקבוצה שלו יהיו חייבים לקחת אותו לשיחה צפופה. בעונה חצי אבודה, וליגות מתחרות שיתפסו זמן מסך, השחקן החשוב בליגה חייב להראות יותר נוכחות.

  2. איזה בילבוב. איזו אכזבה לאורך ולרוחב. ללא ספרינג טריינינג זרוע שלמה של גוף הבייסבול ניגדעה. נכון להיום אני מקווה שיוסטון אסטרוס תיכשל העונה בגדול, ותתקבל בשריקות בוז בכל איצטדיון.

  3. יהיה מעניין במשחקים של יוסטון העונה (אם תהיה עונה בכלל), מספר פיצ'רים כבר הכריזו שהם ממש יפגעו בשחקני האסטרוז, לא ראיתי דבר כזה מעולם.
    מהמר על טקסס שיפרצו קדימה, היתה להם חצי עונה ראשונה טובה בשנה שעברה, אבל נגמר האוויר במחצית השניה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט