פרויקט הופס לפגרה – מלך ליום אחד – דברי פתיחה / עמיחי קטן

מדי שנה מתגייס לו צוות האתר לפרויקט שעוזר להעביר את פגרת הקיץ, כאשר בקיץ שעבר היה את שחקנים שאסור לשכוח ובשנה שלפניה את פרויקט 50 האגדות המודרניות. גם עכשיו, עת נקלענו לפגרה מחוסר ברירה החלטנו להעלות פרויקט חדש, "מלך ליום אחד" שיעסוק בשחקנים שהבליחו לעונה אחת יוצאת דופן ואחר כך לא הצליחו לשחזר את אותה יכולת.

במהלך התקופה הקרובה אנחנו נשתדל להביא סיפורים של שחקנים שהיה להם פוטנציאל להיות אגדות NBA, או לפחות "שחקנים שאסור לשכוח", ובמשך עונה אחת נדמה היה שהכל הולך בכיוון הנכון, אבל שם נגמרו רגעי התהילה של אותו שחקן וההמשך לא עמד בציפיות שנוצרו.

ככל הנראה בהרבה מהמקרים אנחנו כבר לא נזכור את השחקן המדובר, או שנזכור במעומעם משאלוני הטריוויה או אולי כמה רגעים מאותה עונה יוצאת דופן שלו, ורק כשניזכר בסיפור נוכל להבין באיזה החמצה מדובר עבור אותו שחקן, וגם עבורנו כצופים ואוהדים.

לא מדובר רק בסיפור של ההחמצה של מה שלא היה בסוף, אלא גם, ואולי אפילו בעיקר, הסיפור של מה שכן היה. אני לא רוצה לעשות ספויילר לאף אחת מהכתבות, ולכן לא אתן דוגמאות ספציפיות, אבל גם האכזבה על כך שהשחקן ההוא לא הצליח לשחזר את ההצלחה מאותה עונה מיוחדת לא העלימה לגמרי את אותם רגעים של הצלחה ותקווה עבור האוהדים.

הפרויקט הזה נועד עבור השחקנים שהצליחו לרגע לגרום לנו להאמין בהם, עבור אלו שהצליחו להעניק לנו כאוהדים חוויות מיוחדות, יחד עם תקווה גדולה לעתיד, אבל רק לזמן קצר עד שכל זה התנפץ. יש שחקנים שנעלמו לגמרי מהליגה אחרי ההבלחה הזאת, יש אחרים שנשארו שחקנים טובים, אבל לא יותר מזה, ויש כאלה שהפכו בזמן קצר מהתקווה הגדולה של קבוצה לחוזה המוגזם שמונע מהקבוצה לצאת מהתחתית.

הפרויקט הזה הוא ההזדמנות שלנו לחזור אחורה לאותו רגע שבו הדברים הסתבכו ולשאול האם היה ניתן לעשות אחרת. האם ניתן להצביע על שגיאה שעשה השחקן, או טעות שעשתה הקבוצה, או שאולי דווקא העונה האחת המוצלחת הייתה האנומליה שהתאימה רק לסיטואציה מאוד ספציפית ומראש לא היה לזה סיכוי לשרוד.

כבר מחר יפתח לנו רועי ויינברג את הפרויקט עם השחקן המשתפר של העונה בסך הכל לפני עשור ומשם נתגלגל הלאה. אם מישהו רוצה להצטרף ולכתוב הוא מוזמן בשמחה ויכול לשלוח לי הודעה לכתובת המייל שתופיע בתגובות.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. מצויין! בתור אוהד הפייסרס אני יכול לחשוב על לא מעט שחקנים אהובים שהבליחו לפתע ואז נעלמו. מאמין גם שאחד או שניים יופיעו בכזה פרויקט, אז בהחלט מצפה לבאות

  2. אתם כמובן מוזמנים להציע שמות של שחקנים שיכולים להתאים לדעתכם, וכמו שהזכרתי גם בכתבה, אנחנו נשמח שכל מי שיכול לכתתוב גם יעשה את זה, וזה מופנה גם כלפי הצוות וגם כלפי הגולשים.

  3. בהצלחה גדולה לפרויקט. מחכה לחזור ולראות את הרסו לכל חביביי את הקריירה ואיך אלו שלא אהבתי חיסלו אותה בעצמם.

  4. אחד הדברים שהתקשינו בהם ביותר בעבר היה למצוא מתנדבים לפרויחיקטים השונים. ישנם כאלהה שעסוקים מדי בבית עם משפחה וילדים; ישנם בינינו כאלה שעדיין עובדים, וישנם כאלהה שחוששים שהכתיבה שלהם לא טובה מספיק. אז אני מבטיח לכם שאיכות הכתיבה היא הפלחות חשובה, ומלבד זאת אם תבקשו שמישהו יעבור על הכתבה יהיו מספיק מתנדבים. אני יודע מחיים שאין מספיקמ מתנדבים לפרוייקט. אולי אתם לא יכולים לחשוב על שחקן מסויים? התקשרו לחיים וישנה לו רשימה ארוכה.

  5. כמעט כל טורקי שדרך בליגה…
    אוקור של עונת האולסטאר כדוגמא. אומנם שיחק בסדר, אבל היה בעיקר שחקן משלים.
    כנ"ל טורקוגלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט