תעיות ותהיות ליום שני בבוקר/ רותם אלרן

*כל הנתונים נכונים ליום ראשון ה-8.3

ההגנה של קובינגטון

תוצאת תמונה עבור robert covington

יום לפני הטרייד דדליין, היוסטון רוקטס הביאה בטרייד בומבסטי שדובר עליו רבות את הפורוורד רוברט קובינגטון, על מנת ליצור את החלום הרטוב של דריל מורי – סופר סמול בול. למי שלא היה מעודכן לגבי הסמול בול שהולך ומתפתח אצל הרוקטס – יוסטון כרגע משחקים עם חמישייה בה באופן קבוע קובינגטון (2.01 מ') ופי ג'יי טאקר (1.96 מ') הם הקו הקדמי של הקבוצה. לשם השוואה, בפילדלפיה רוב העונה פתחו בן סימונס וג'וש ריצ'ארדסון בעמדות הגארד. גובהו של ריצ'רדסון הוא 1.98 מ' וגובהו של סימונס 2.08 מ'.

בחזרה לקובינגטון. כפי שהזכרתי, קובינגטון הובא בעיקר בשביל חמישיית הסמול בול הקיצונית, במיוחד על מנת שיגן בפרימטר ועל הטבעת, ויקלע שלשות, או בקיצור – D&3. בינתיים קובינגטון ממלא את התפקיד ביוסטון לא רע בכלל, כשהוא קולע ב-37.5% מחוץ לקשת השלוש בלא פחות מ-8.7 זריקות למשחק מטווח זה במדי יוסטון. הדבר המרשים ביותר בקובינגטון ביוסטון הוא ההגנה שלו – קובינגטון, כזכור פורוורד בגובה 2.01 מ', חוסם 2.4 פעמים למשחק (!) עד כה ביוסטון, מה שהיה מציב אותו כיום מעל שחקנים כמו קריסטאפס פורזינגיס, מיילס טרנר, מיצ'ל רובינסון ואף רודי גובר, שחקן ההגנה של השנה בשנתיים האחרונות.

ההגנה שקובינגטון מביא ליוסטון היא מדהימה, ולא רק בזכות מספר הבלוקים שלו אלא גם בזכות התוצאות שהיא מניבה – קובינגטון שיחק עד כה ב-12 משחקים במדי יוסטון, מדגם קטן למדי, אך במשחקים שהוא שיחק, יוסטון ניצחה 7, וחשוב לזכור כי היה ליוסטון לוח משחקים קשה מאוד שכלל 7 משחקים מול קבוצות פלייאוף (2 משחקים מול הג'אז, 2 משחקים מול בוסטון), ועוד משחקים קשים מול פיניקס ושארלוט הצעירות, כשהארדן נמצא בכושר רע מאוד.

התוספת של קובינגטון חיובית מאוד לא רק להגנה של יוסטון, אלא גם להתקפה. הטרייד על קאפלה כיוון לכך שווסטברוק יוכל להתרכז בלתקוף את הצבע ללא גבוה שיחסום אותו ויגרום לפקק, ובגלל זה הביאו את קובינגטון שהוא בעל יכולת ריווח ברמה טובה מאוד, ומוסיף להתקפה לא רק בקליעה אלא גם ביכולת להוות איום שלא ייתן למגן לעזוב אותו, ובכך לפנות לווסטברוק את הצבע. ראינו שיפור גדול של ווסטברוק ויוסטון בשל השיטה הזו, ומאוד מעניין לראות מה יקרה בפלייאוף והאם השיטה תצליח גם ברגעים המשמעותיים של העונה.

הפיטורים של אטקינסון

שלשום הגיעו החדשות אודות פיטוריו של מאמן הברוקלין נטס בשלוש וחצי השנים האחרונות, קני אטקינסון, כפי שדווח ע"י שאמס צ'ראניה. רבים היו מופתעים מהפיטורים הפתאומיים של מי שנחשב מאמן מצוין והיה אחראי להצלחתה היחסית של הנטס בשנים האחרונות.

כפי שאמרתי, רבים היו מופתעים מהמהלך, כולל אני עצמי. הפיטורים של אטקינסון היו בגדר הפתעה גדולה מאוד, בעיקר בשל ההצלחות שנחל בשנים האחרונות עם ברוקלין ויכולת פיתוח הצעירים שלו, במיוחד לאור כך שעשה זאת עם שחקנים שהובאו ממקומות נמוכים בדראפט (פה יש לתת הרבה קרדיט ל-GM שון מרקס שעשה עבודה מעולה בבחירתם והחתמתם של אותם שחקנים, לדוגמה קאריס לוורט, ג'ו האריס וג'ארט אלן) ולפתח אותם במערכת המצוינת של ברוקלין, שמאז הטרייד הטראומתי על גארנט ופירס הייתה חסרת נכסים, והיה נראה שגם חסרת תקווה, אך בשנים לאחר מכן ביצעה תהליך תחייה מחדש מרשים מאוד, ובעזרת הנהלה חכמה ובנייה טובה של הקבוצה, הצליחו להנחית שני כוכבי ענק בעלי שם בליגה בדמות קווין דוראנט וקיירי אירווינג.

ההנהלה המצוינת והאימון החכם של אטקינסון פיתחו רבות את המועדון בשנים האחרונות, ועדיין לא ברור למה פיטרו מאמן מצוין כמו אטקינסון, ייתכן שבגלל סיכסוך עם הכוכבים, אך עדיין לא יודעים בוודאות. מה שכן, לדעתי הפיטורים ישפיעו על ברוקלין רע, בדומה למה שקרה בסקרמנטו, בה פיטרו מאמן מוצלח ובעקבות כך כל הקבוצה לקחה צעד אחורה. מקווה שזה לא יקרה לצעירים של הנטס, אך נותר לחכות ולראות.

ולסיום, דבר קטן

השבוע אני ודן רוזנבלום, כותב נוסף באתר, השקנו פודקאסט חדש על ה-NBA בשם "מתמסרים", מוזמנים להיכנס ולהאזין לפרק הראשון כאן. נשמח אם תאזינו, והמשך שבוע נעים 🙂

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה רותם. השילוב ההגנתי של קובינגטון וטאקר מצוין עד כה. הפיטורין של אטקינסון ממשיכים את המגמה הברורה בליגה שנראה לי תמיד הייתה אבל התחזקה מאוד בעשור האחרון שמי שמנהל את ההצגה הם הכוכבים הגדולים והרבה פחות המאמנים…

  2. ההגנה של יוסטון מעולה. השילוב של קובינגטון וטאקר נחמד מאוד, כשהם לפעמים משתמשים באחד כמגן טבעת בזמן שהשני סוגר את השחקן שחודר לצבע. שניהם מאוד ורסטיליים וזה עובד לא רע בכלל עד עכשיו, גם בהתקפה – כשכל אחד עומד בפינה אחרת והם נותנים להארדן או ווסטברוק להכנס פנימה. האינסטינקטים ההגנתיים הטובים של כל אחד מהם נותנים לו אפשרות לשחק גם כמגן משני וגם כמרכזי על הכוכב של היריבה, יחד עם האורך. מאמר טוב.

  3. יוסטון היו על אנרגיות חיוביות בתחילת הטרייד ומאז חזרו להיות פח אשפה… קבוצה בלי כלום!!!!

    בלי שיטה בלי דרך בלי מאמן בלי נשמה ובלי קהל

  4. ברוקלין ממשיכים לדעתי לטעות והולכים אול אין על האסטרטגיה הלא נכונה
    קיידי וקיירי, אף אחד מהם לא מנהיג של קבוצה, אף אחד מהם לא מתכוון להיות שני בהיררכיה (כי שניהם רואים עצמם מובילים)
    אף אחד מהם לא יקח אליפות מול המערבית גם אם דוראנט חוזר כאילו לא נפצע.
    אטקינסון מאמן מצוין, וישדרג את הקבוצה שיגיע אליה, שחקני ברוקלין כבר הבינו מה עבר על הבוסטונאים שנה שעברה, וטוב יעשו אם יחפשו להם פרויקט אחר, לפני שהקבוצה שלהם תיראה כמו פילי עם סימונס ואמביד, רק עם הרבה פחות כימיה קבוצתית סביב קיירי. מסתבר גם שאטקינסון עצמו רצה לצאת כשראה את ההתנהלות של כוכביו מחוץ למגרש

כתיבת תגובה

סגירת תפריט