תעיות ותהיות ליום שלישי בבוקר/ רותם אלרן

המצוינות של דנבר – גם לפלייאוף?

תוצאת תמונה עבור nikola jokic
יוקיץ' – גם הג'וקר וגם האס של דנבר

בשנתיים האחרונות אנו רואים נסיקה משמעותית מאוד של הדנבר נאגטס לאחר מספר שנים שחונות, וכעת הם נמצאים במקום השני במערב אחרי הלייקרס, ולפני קבוצות כמו הקליפרס, יוטה ויוסטון. לאחר שגם בשנה שעברה חטיפי העוף מה- "Mile high city" סיימו במקום השני במערב אחרי גולדן סטייט, אך הודחו בסיבוב השני של הפלייאוף, במה שנראה כמו חוסר מוכנות שלהם עקב הגיל הצעיר של רוב השחקנים המשמעותיים.

הקבוצה הצעירה ברובה והמאוד מרשימה של דנבר כוללת מספר שחקנים מבטיחים, ביניהם כאלו שנותנים תרומה משמעותית כבר עכשיו כמו הסופרסטאר שנבחר לחמישיית העונה אשתקד, ניקולה יוקיץ' וגם הפוינט גארד המצוין ג'מאל מארי.

אמנם ישנן תלונות ומענות רבות על כך שכבר שלוש שנים מארי לא מבצע את ההתקדמות הנדרשת משחקן צעיר כמוהו, אך לדעתי השיפור של מארי אינו קריטי עבור דנבר בנקודת זמן זו, לאור כך שהוא קלעי שלשות באחוזים סבירים למדי (34.5%, לא מצוין אבל גם לא מזעזע) וגם שיפר ביחס לעונה הקודמת את אחוזיו מטווח שתי הנקודות והעונשין במספר דומה של נסיונות בכל אחד מן הטווחים, ועקב כך גם את האחוזים האפקטיביים והיעילות שלו ביחס לעונה הקודמת.

בנוסף למארי שנותן את התרומה הרגילה, גם יוקיץ' משחק מצוין כמו תמיד ואחרי פתיחה איטית של העונה, בה הוא נראה לא בכושר, הוא חזר לצורת משחקו הרגילה וכעת מעמיד מספרים מאוד יפים ותורם למאזן הניצחונות רבות כסופרסטאר של קבוצה מעולה. שחקנים נוספים שיש להזכיר את חשיבותם בזכות ההגנה הם ג'רמי גראנט ופול מילסאפ, ובצד ההתקפי גם מונטה מוריס נותן תרומה יפה כרכז מחליף ,וויל בארטון מרשים ומייקל פורטר מראה ניצוצות של גדולה.

לדעתי הנאגטס הם קבוצה מצוינת, שיכולה ללכת רחוק בפלייאוף בזכות שיפור באיכות ההגנה שלה, תוך צבירת מומנטום הפוך ביחס לשאר הליגה והאטת קצב המשחק שלהם ל-97.2 פוזשנים למשחק, דבר ששם אותם במקום הלפני אחרון בליגה בקצב המשחק, ולדבר זה אחראי יוקיץ' שסגנון המשחק שלו מרשה להם לשחק בקצב איטי ולשחק באופן יותר מחושב ושקול. ההגנה שמה את הנאגטס במקום העשירי בליגה ברייטינג הגנתי, בדיוק אותו מקום בו הם שכנו בעונה הקודמת. ההתקפה כרגע במקום השביעי בליגה ברייטינג ההתקפי, אך הדבר החשוב הוא ההגנה שלהם – אמנם ביחס לעונה הקודמת הם לא שיפרו את מקומם בדירוג, אך הם השיגו את ג'רמי גראנט בקיץ, דבר שיכול להיות משמעותי לאור כך שהוא מאוד ורסטילי הגנתית ומסוגל לשמור על כל העמדות באמצעות זריזות וגובה.

הורסטיליות ההגנתית של גראנט תתרום רבות להם מכיוון שיש להם כעת אפשרות להציב מספר שומרים טובים על המגרש בכל רגע נתון על מנת לשמור את הכוכבים. גראנט ומילסאפ מאוד מגוונים הגנתית וגם גארי האריס הוא השפעה חיובית בהגנה, כך שלא מין הנמנע להניח שבפלייאוף הם מאוד יקשו על הקבוצות הגדולות.

אני צופה שדנבר יגיעו השנה גם כן לסיבוב השני במערב הצפוף עד מאוד, אך לאור העומק וההגנה הטובה הם יכולים להגיע גם לגמר המערב ואם המזל ישחק לטובתם והשחקנים הראשיים יהיו בריאים ובכושר טוב, אולי אף יגיעו לגמר, יהיה מעניין לראות.

על סוף שבוע האולסטאר

בין יום ראשון לשני התקיים משחק האולסטאר שחתם את אחד מטובי אירועי האולסטאר אשר התקיימו אי פעם (מומלץ לקרוא את הסקירות של גיא ומנחם אצלנו באתר!) כשהיה אירוע צבעוני עם תחרויות צמודות והמון הנאה בתחרויות ההטבעות והשלשות שהיו מעניינות לאין שיעור. נעבור על האירועים אחד אחד:

תחרות ה"Rising stars"

בלילה הראשון של הסופ"ש, במקביל למשחק המפורסמים (שלא כל כך כלל מפורסמים) התקיים משחק הכוכבים הצעירים שאותו ראיתי בשידור חי מתוך ציפייה לקבל משחק מהנה והרבה לוקה. הרבה לוקה לא היה במשחק (אם כי הייתה שלשה מהחצי) אבל הייתה הרבה הנאה בלי הגנות, אבל עם הרבה היילייטס ואלי הופים של זאיון לג'ה וג'ה לזאיון, כך שהיה אחלה היילייטס ובסך הכל משחק מהנה למדי.

תחרות ההטבעות והשלשות

בלילה השני של סוף שבוע האולסטאר קיבלנו שתי תחרויות מעניינות מאוד בין כמה מהטובים בתחום בשתי התחרויות, כשבאחת זוכה דריק ג'ונס ג'וניור (הטבעות) ובאחת באדי הילד (שלשות). בשתי התחרויות היו ניקודים מאוד גבוהים, כשהופעה מרשימה של בוקר לא הייתה מספיקה על מנת לנצח, ויש שיאמרו שארון גורדון נשדד בתחרות ההטבעות בשל ניקוד מוטעה של השופטים (בעיקר דווין וויד שאמרו שהעדיף את ג'ונס, בן קבוצתו בשנה שעברה). גם פה היה תחרויות מעניינות מאוד ומאוד כיפיות, כשבמקביל התקיימה תחרות המיומנויות בה באם אדביו זכה. מוזמנים לקרוא את הסיקור המלא של עידן ארווץ כאן.

משחק האולסטאר עצמו

אחרון ומאוד חביב משחק האולסטאר, במשך שלושה רבעים המשחק היה ככל משחק אולסטאר רגיל, ללא הגנות וללא כל עניין משמעותי, אך ברבע האחרון הייתה תחרותיות רבה בין שתי הקבוצות שכללה הרבה הגנה והנאה לרוב הצופים, ובעצם משחק זה סיכם סוף שבוע שהיה אחד מהטובים בין האולסטארים בעיניי רבים, היה מאוד מהנה לרוב הצופים.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. הכל יכול ללכת חלק, השאלה היחידה היא האם בארטון יעלם בפליאוף הקרוב כמו בפליאוף הקודם או שיצליח לבוא לידי ביטוי מול ההגנות החזקות יותר בפליאוף והשיפוט היותר נוקשה.
    בקבוצה שהכוכב לא קולע 30+ למשחק בפליאוף(יוקיץ) כל שאר החלקים חייבים להתחבר הרבה יותר טוב וביותר יעילות, גארי האריס היה מצויין פליאוף שעבר, כנל מארי, עכשיו נחכה לבארטון ולתרומה של גראנט שיתן קצת עומק

    1. Civ2 דווקא היה התפתחות נחמדה של המשחק, גם אם לא הגיע לרמות ההתמכרות שהמשחקים החדשים בסדרה הביאו. אה, והוא אחראי לגליץ' שהביא לעולם את גנדי הגרעיני.

  2. תודה רבה רותם.
    בכל שבוע האולסטאר הזה אפשר היה לקבל הרבה יותר דברים חיוביים שאותם אפשר היה לתקן :
    1. יום הפתיחה של האולסטאר היה משחק שלא באמת היה מעניין במיוחד, כי לא היו הגנות, לא כל כך היו התקפות אלה יותר מהלכים אישיים, וזה היה נראה כאילו שכולם נאלצו להיות שם בעל כורחם, ואני חושב שהגיע הזמן להחליף את הפורמט הזה.
    2. תחרות הסקילס חייבת לעבור שינוי ולהיות טיפה יותר מאתגרת ולדעתי גם תחרות ההטבעות עם שיטת הניקוד חייבת לעבור שינוי דחוף.

    לגבי דנבר – מאמין שהם יגיעו לסיבוב השני, אבל אני באופן אישי לא כל כך תופס מהם כקבוצה איכותית, כי הם יכולים יום אחד לתפוס יום ולשחק נהדר ואז להסריח את הפרקט כמה ימים עם אחוזים גרועים של מארי ויוקיץ. אני חושב שאם היו שמים ליד מארי ויוקיץ סקורר איכותי, היינו יכולים לראות שם קבוצה נהדרת. קחו למשל את דווין בוקר ושימו אותו יחד עם מארי ויוקיץ, ואנו נקבל קבוצה התקפה איכותית ביותר.

  3. אחלה כתבה. דנבר קבוצה עם תקרה גבוהה, אבל אני לא חושב שהשילוב של גרנט ומילסאפ ביחד יקרה. גארי האריס וטורי קרייג יכולים להיות אקס-פקטורים לא קטנים בכל הקשור להגנה על כוכבים, גם גדולים מהם. בכל מקרה קשה לראות אותם מדיחים את אחת הלוס אנג'לסיות

  4. תודה רותם, אחלה פוסט.
    הנאגטס לדעתי עשו טעות ולא רק שלא התחזקו אלא נחלשו עם העזיבה של הרננגומז ובעיקר ביזלי שנתן להם הרבה עומק מהספסל.
    לצערי לא היו להם את הביצים להמר בגדול והם נשארו קבוצה נחמדה שלא תעבור יותר מסיבוב אחד.
    הם נחותים משתי הקבוצות מלא לא לנד ופחות או יותר באותה רמה של יוסטון ויוטה. אולי מעט טובים יותר מדאלאס וגם זה לא בטוח.
    היו חייבים להמיר את החוזה של גארי האריס ואולי למשכן קצת את העתיד עם בחירות בשביל חיזוק בעמדה – כרגע זה לא מספיק. האקס פקטור היחיד הוא פורטר ג'וניור ואם הוא יוכיח כבר העונה שהוא עשוי מהחומר של הגדולים, יהיה להם צ'אנס לקפוץ מדרגה.

  5. פוסט מענין. תודה. אתה משתפר וכיף לקרוא אותך
    בנויים לרוחב מדי … לא מאמין שיעברו מול הקבוצות מלוס אנג'לס
    גם OKC יכולים להיות מסוכנים להם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט