תעיות ותהיות ליום ראשון בבוקר/ רותם אלרן

*כל הנתונים נכונים ל- 8.2.2020

דיאנג'לו ראסל במינסוטה

תוצאת תמונה עבור d'angelo russell

כידוע, לפני שלושה ימים דיאנג'לו ראסל עבר בטרייד מן הווריורס אל מינסוטה אשר, כידוע זה זמן רב, רצו לצרף אותו בשל יכולותיו בצד ההתקפי, אך גם בשל החברות העמוקה שנרקמה בינו לבין קארל אנטוני טאונס, כוכב הקבוצה, בעת ששיחקו יחד במכללת קנטאקי בעונת 2014/15 (בדראפט של אותה שנה ראסל נבחר במקום השני בעוד הסנטר נבחר במקום הראשון).

אז כיצד ישפיע הטרייד של ראסל למינסוטה? וכיצד יושפעו הווריורס מן המהלך?

כפי שציינתי, ראסל הוא שחקן התקפי מצוין ועם יכולות מאוד מגוונות בצד זה של המגרש, כפי שהראה השנה בווריורס ובשנה שעברה בנטס. ראסל משתפר בהדרגתיות ובכל שנה הוא מוסיף אספקט למשחקו תוך פיתוח של אספקטים אחרים. למשל – ראסל השתפר כמעט בכל שנה באחוזיו מאחורי קו השלשה תוך כדי שהוא מגדיל את כמות הזריקות בכל עונה (מלבד שנה אחת בה היה פצוע לחלקים ארוכים מן העונה ועקב כך אחוזיו וכמות הזריקות ירדו) – השנה ראסל קלע באחוז טוב מאחורי הקשת (37.4% – הגבוה בקריירה עד כה) תוך כדי שהוא זורק 9.7 זריקות מאחורי הקשת בממוצע למשחק. יש שיאמרו שזהו ניפוח סטטיסטיקות בקבוצה לא מרשימה, אך לפחות לדעתי ניפוח סטטיסטיקות בזריקות ובאחוזים לא מתאפשר – או שאתה יכול לקלוע או שאתה לא יכול.

בנוסף לכך ראסל הוא מנהל משחק נהדר, כפי שהראה בעיקר בעונה שעברה עם 7 אסיסטים למשחק בקבוצה צעירה שרצה לפלייאוף במזרח (ובסופו של דבר וויתרו עליו על מנת להשיג את קומבינציית אירווינג – דוראנט) והעונה עם 6.2 אסיסטים. בנוסף לכך, ראסל לא מאבד הרבה יחסית לרכז צעיר (בן 23) כשהוא מאבד 3.1 כדורים למשחק, דבר המעמיד את יחס האסיסטים איבודים שלו בשתי העונות האחרונות על יחס של לפחות שני אסיסטים על כל איבוד. האספקט המשמעותי ביותר אצל ראסל בניהול המשחק הוא ניהול המשחק – בעונה שעברה הוא היה שני בליגה במספר מהלכי הפיק נ' רול בממוצע למשחק והעונה הוא במקום התשיעי. דבר זה יכול לעבוד מצוין עם טאונס שגם משחק הרבה פיק נ' רול כגבוה, כך שזהו שילוב מאוד מעניין.

ובכל זאת – כיצד הטרייד טוב לגולדן סטייט? הלוחמים מסן פרנסיסקו קיבלו ממינסוטה בטרייד את הפורוורד אנדרו וויגינס ושתי בחירות – אחת בסיבוב הראשון בדראפט 2021 (מוגנת טופ 3) ואחת בסיבוב השני בדראפט באותה השנה. הטרייד טוב לגולדן סטייט לדעתי, אף על פי כן שהוא לא הטרייד הכי טוב שיכלו לקבל עבור הרכז הצעיר. וויגינס מאוד השתפר השנה במינסוטה תוך שהוא מפחית בכמות הזריקות מאיזור חצי המרחק, סימן חיובי לבחירת זריקות חכמה יותר משנים קודמות (על פי האנליטיקס זריקת חצי מרחק מאיזור זה פחות יעילה מזריקת שלוש או זריקה קרובה יותר.

דווקא וויגינס יכול להתאים לווריורס שכן הנעת הכדור והחיתוכים תוכל להתאים לו בכך שהוא יוכל להנות ממצבים קלים יותר כאופציה שלישית או אפילו רביעית. כפי שמסרו מהנהלת הווריורס, הם לא רוצים מוויגינס שיהיה כוכב, אלא שיהיה שחקן תורם ומשלים לכוכבים הגדולים. גם הבחירה שקיבלו מאוד תורמת וערכה רב, שכן הדראפט של השנה הבאה נחשב לדראפט יותר חזק מהדראפט של השנה.

פינת היורוליג: הפוטנציאל של אבדיה

תוצאת תמונה עבור deni avdija

אני יודע שיחסית לא מזמן כתבתי על אבדיה הצעיר והמצוין, אך עקב המשחק הנהדר שהיה לו אצל מכבי ביום חמישי בשבוע הקודם ראיתי לנכון לכתוב עליו את רשמיי מהמשחק מול פנרבחצ'ה ומהקודם לו מול חימקי ביד אליהו.

במשחק ביום חמישי אשר התקיים באיסטנבול מול קבוצת הפאר פנרבחצ'ה ומאמנה, ז'ליקו אוברדוביץ' הסרבי, מכבי ניצחה עקב סל נצחון נהדר של אותלו האנטר 2.6 שניות לסיום המשחק. מכבי משחקים כבר זמן רב ללא חלקים מאוד משמעותיים מהסגל כטאריק בלאק אשר צפוי לחזור לקראת תחילת מרץ ובנוסף לכך גם ג'ון דיברתולומיאו, עומרי כספי ונייט וולטרס אשר גמרו את העונה עם פציעות שונות. עקב החוסר הזה מכבי נאלצה לשחק חלקים גדולים מהעונה עם שחקנים אשר לא היו אמורים לקבל דקות רבות או לא היו אמורים להיות משותפים כלל במשחקים.

מי שנהנה מההפקר הוא דני אבדיה. הפורוורד בן ה-19 משותף לדקות רבות במשחקים האחרונים, כולל שני משחקי שיא בשני המשחקים האחרונים מול פנר באיסטנבול ומול חימקי מוסקבה ביד אליהו. בשני המשחקים אבדיה שבר את שיא הנקודות שלו ביורוליג (11 מול חימקי ולאחר מכן 13 מול פנר) תוך שהוא מראה בין השאר קליעה עם שלוש שלשות באיסטנבול או ריבאונדינג עם 9 ריבאונדים מול חימקי.

אבדיה מראה ניצוצות וגם תורם בצד ההתקפי, אך לדעתי ההשפעה הרבה ביותר שלו על הפארקט היא דווקא בצד ההגנתי. אמנם אבדיה עדיין עושה טעויות קטנות מדי פעם או "נרדם" בהגנה, אך הוא שומר אישי נהדר ובמשחקים האחרונים סיפק הגנה לא פחות טובה מההתקפה עם סגירות מעולות על שחקנים ולחץ על זריקות שגרם להחטאות רבות.

לסיכום, אבדיה הוא שחקן עם תקרה מאוד גבוהה ללא ספק, אך בנוסף לכך גם רצפה גבוהה עם מסוגלות להתמודד עם שחקנים חזקים ופיזיים ממנו או עם קטנים וזריזים ממנו בהגנה, ובהתקפה הוא שחקן עם ראיית משחק וקליעה לא רעה, גם אם לא יציבה.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. אכן טרייד מצויין למינסוטה. הטרייד עצמו מצויין – אחרי שטאונס לא היה מרוצה, ההגעה של ראסל מבטיחה את ההישארות שלו בקבוצה, וכנראה שיגרום גם להגעה של בוקר.
    הטרייד נורא לגולדן סטייט איך שלא מסתכלים על זה. וויגינס סרטן לקבוצה

    1. אל תשכח שבמינסוטה רגילים להפסיד, זאת מנטליות בעייתית …
      בגולדן הוא יהיה חייב להתיישר ולעשות הגנה אחרת יטיסו אותו משם, ויש שם כוכבים מספיק דומיננטיים בשביל לעשות את זה.
      לא בונה עליו להיכל התהילה, אבל אולי יהיה משלים יעיל.

  2. תודה רבה לכל הקוראים והמגיבים. לדעתי וויגינס יכול להיות חיזוק לגולדן סטייט, וזה טוב מכיוון שהם לא צריכים כוכב כמו ראסל אלא שחקן חיזוק שיוכל לעזור בדברים הקטנים, ווויגינס יכול להיות השחקן הזה לדעתי. גם הבחירה שהם קיבלו היא נכס משמעותי.

    1. הבעיה היא שהוא מקבל שכר של כוכב לא של רול םלייר (שאני אגב בספק גדול לגבי היכולת שלו להצליח בתפקיד כזה).

  3. גולדן מקווים שיוכלו "לחנך" את וויגינס הצעיר לעבוד נכון משני צידי המגרש, יש להם איזה חצי שנה כדי לקדם זאת, אני מאמין שהוא יהפוך לשחקן טוב מאד, גם אם לא מהשורה הראשונה. כפורוורד הוא מתאים להם.
    שווה לעקוב גם אחרי הסנטר שלהם אלן סמאיילג'יץ'
    מינסוטה היום ללא ראסל ניצחה בהפרש גדול את הקליפרס, בזכות מבול שלשות.

  4. הטרייד של ראסל? סטיב קר אמר בפשטות: "הוא לא מתאים לפילוסופיית המשחק שלנו". כנראה שוויגינס היה דיל גמור לפני כן. יופי של פוסט, רותם. ואבדיה יהיה לוטרי פיק

    1. תודה רבה מנחם. וויגינס הראה היום משחק טוב ואפילו קלע 3 שלשות. אבדיה כמעט בטוח יהיה טופ 5 בדראפט הנוכחי, יכול להיות שאפילו גבוה יותר (המומחים מדרגים באיזור המקום החמישי כרגע).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט