תעיות ותהיות ליום שני בבוקר/ רותם אלרן

*כל הנתונים נכונים ליום ראשון ה-19.1

העליונות של הלייקרס

תוצאת תמונה עבור lebron and ad"

עד כה העונה שתי הקבוצות הבכירות ביותר בכל ה-NBA הן מילווקי באקס ולוס אנג'לס לייקרס אשר כל אחת מוליכה בגאון את האיזור שלה בפער גדול באופן יחסי למקום השני אחריהן (לוס אנג'לס בהפרש של 4.5 משחקים מהקליפרס, מילווקי במרחק 7.5 משחקים מההיט). כרגע לוס אנג'לס משחקת מצוין כשמוביל אותה לברון ג'יימס שנראה בשיא יכולתו כעת על אף גילו המבוגר, כשהוא מתפקד כרכז במשרה מלאה (מוביל את ה-NBA באסיסטים) ולמרות שאנתוני דיוויס כרגע פצוע הם ניצחו כמות מרשימה של 10 משחקים מתוך 11 האחרונים ששיחקו.

הלייקרס מאוד מרשימים ואף השיגו נצחון מרשים מול אחת מחברותיהם לפסגת המערב, יוסטון רוקטס, בביתה שלה. הלייקרס משיגים את נצחונותיהם בקלילות ועד כה הם נמצאים במאזן מרשים מאוד ובצדק.

הקבוצה מקריית מלאכי משיגה את נצחונותיה הרבים לא רק בזכות התקפה מרשימה מאוד שמדורגת במקום הרביעי בהתקפה עם יכולת ייצור נקודות מרשימה של מספר שחקנים כדיוויס, לברון ואפילו קייל קוזמה שלאחרונה פורח במדים הסגולים זהובים, אלא גם בזכות הגנה מרשימה מאוד שמדורגת במקום השלישי בליגה בדירוג ההגנתי פר 100 פוזשנים.

כרגע הלייקרס טובה מאוד בשני צידי המגרש בשל שחקנים רבים וותיקים שמביאים את הערך המוסף כדוויט האוורד, רז'ון רונדו ודני גרין אשר נותנים תרומה רבה שמתבטאת בהגנה הנהדרת של הלייקרס (מגיע לווגל הרבה קרדיט עליה) או להתקפה אשר שחקנים אלה משלימים באופן מושלם.

בסופו של דבר, הלייקרס אחת הקבוצות המרשימות בליגה ללא ספק באמצעות תצוגות הגנתיות והתקפיות כאחד וניתן להניח שימשיכו כך בזמן הקרוב ואף יזכו להצלחה בפלייאוף לו ישמרו על הסגל בריא.

הפריחה של ג'ה מוראנט

בזמן האחרון רבים מאתרי הספורט הגדולים עוסקים בהצלחתו הרבה של ג'ה מוראנט, הרכז הצעיר והמבטיח של ממפיס אשר לאחרונה מנפיק תצוגות מרשימות ביותר עם ניהול משחק נהדר ויכולתו לקרוא את המגרש בזמן המהלך היא לא פחות מפנומנלית.

יכולתו לקרוא מהלכים תוך כדי תנועה היא נהדרת ביותר, כפי שהוא מראה באלי – הופ לקלארק

מוראנט שיחק שנתיים מוצלחות למדי במכללת מורי סטייט הקטנה ובשנתו השנייה פרץ את כל הגבולות בדרך לבחירה שנייה מרשימה ביותר בדראפט. עד כה מוראנט מראה שההייפ אשר הוא יצא איתו מהקולג' הוא לא מוטעה עם 17.9 נקודות ו-7 אסיסטים למשחק תוך שהוא גובר על שתי בעיות שמטרידות רבים מן הרכזים הצעירים בשנותיהם הראשונות בליגה – איבודים ויעילות. עד כה מוראנט מאבד 3.3 פעמים על 7 אסיסטים, נתון מרשים ביחס לכמות האסיסטים, גם אם לא מרשים מאוד, אך הוא בהחלט לא מהווה בעיה עבור ממפיס. בפן היעילות, הוא נמצא במיקום טוב מאוד לגילו עם 40.2% משלוש ואחוז אפקטיבי גבוה של 52.7%.

לצפות ולהנות…

עד כה הרכז הצעיר והאקספלוסיבי נראה נראה נהדר אצל ממפיס הצעירים יחד עם מספר כשרונות גדולים כברנדון קלארק ו-JJJ (ואף דילון ברוקס) ועם שיתוף הפעולה המרשים שהוא מראה איתם ועם הסנטר המנוסה ג'ונאס ולאנצ'יונס, אין סיבה שממפיס לא יתמקמו בקביעות עד סוף העונה במקום השמיני במערב ויקבעו שם את מקום משכנם.

על טריידים והחתמות

אתמול נודע כי הג'אז החליטו להאריך את חוזהו של הפורוורד רויס אוניל ואילו שלשום התקבלה הידיעה כי טרבור אריזה עבר לפורטלנד מסקרמנטו בטרייד, כיצד ישפיעו המהלכים האלה על הקבוצות, בהווה ובעתיד?

הארכת החוזה של אוניל

אתמול נודע כי הג'אז החליטו להאריך את חוזהו של רויס אוניל בארבע שנים בסכום על סך 36 מליון דולר. הג'אז נהגו בחכמה רבה כשבחרו להחתים את אוניל כבר עכשיו לאור כך שהפורוורד היה משתחרר לשוק החופשי הקיץ לולא הארכת החוזה, וסביר להניח שבמחזור שחקנים חופשיים חלש לקבוצות רבות היה כסף פנוי אשר היו יכולים להציע לו, ובהחתמה זו של הג'אז הם משאירים אצלם שחקן עם איכויות רבות חשובות בימינו כמו קליעה טובה מאוד משלוש והגנה נהדרת כשהוא משלב בין פיזיות רבה לחכמת משחק בהגנה.

החוזה שהוא חתם עליו הוא חוזה ארוך טווח שישאיר אותי ביוטה לשנים הקרובות על סכום מתקבל על הדעת עבורם, אני מדרג את ההחלטה הזו A+.

הטרייד על אריזה

שלשום נודע כי פורטלנד ביצעו טרייד על הפורוורד טרבור אריזה. כזכור, אריזה היה שותף משמעותי לריצת הפלייאוף של יוסטון לפני שנתיים אך עזב אותם כשלא הסכימו לשלם לו סכום גדול וחתם בפיניקס, משם עבר בהמשך לוושינגטון. הקיץ אריזה חתם בסקרמנטו אך עזב אותם כעת בטרייד זה. הטרייד נועד ברובו להוריד את הכסף אשר משלמים בפורטלנד כשהוא חסך לפורטלנד סה"כ 12.3 מליון דולר. הטרייד עצמו נועד לשדרג את ההגנה של פורטלנד עם אריזה שאף שהוא כבר מזדקן יוכל לתרום הגנה איכותית וקליעת שלשות מדי פעם, אך כמוזכר, הטרייד הוא בעיקר פיננסי עבור פורטלנד.

הקינגס מרוויחים קלעי שלשות מוכח לאורך הקריירה שלו בדמות אנטוני טוליבר ובחירות סיבוב שני, אך לא הרבה מעבר לכך (אם כי בייזמור הוא חוזה נגמר שיפנה להם הרבה מקום בקיץ, לעומת אריזה שיש לו חוזה לשנה הבאה בנוסף).

עבור פורטלנד הטרייד הוא B+ (בעיקר משל החיסכון בשכר) ועבור הקינגס אותו ציון מכיוון שזה יעזור להם לחסוך כסף בקיץ.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. אחלה טור רותם. מסכים בקשר לאוניל – שחקן הגנה אדיר, אבל אחד שיכול לתרום יותר בהתקפה. שחקן חמישייה בקונטנדרית לא יכול לקלוע 6 נקודות במשחק. ההתקדמות שלו משנה לשנה מרשימה והוא יכול להפוך להיות פי ג'יי טאקר של יוטה.

  2. תודה רותם.
    .
    ההגנה של הלייקרס היא על אמת. גם מבחינת הכלים וגם מבחינת ההתאמה שווגל עושה. ההתקפה לעומת זאת תהיה במבחן חזק בפלייאוף ולברון לא יהיה באיזור הנוחות שלו הפעם כשהוא לא מוקף בקלעים. יהיה מעניין לראות איך הם יתמודדו כאשר יצופפו להם את הצבע או מול הרכב של קלעים.
    .
    ג'ה מוראט מדהים. צריך להיות זהירים כי ראינו כבר עונת רוקי כמו זו של טייטום/ מיצ'ל שהמחשבה ישר הייתה שזהו – הוא הולך לכבוש את הליגה, אבל אז לא היה שיפור ענק ובוודאי שלא היה קו לינארי של שיפור. ולמרות זאת הוא אחד השחקנים הכי מלהיבים בליגה כבר עכשיו. לי אישית הוא מזכיר גם את קיירי אבל עם טוויסט – הוא קודם כל קבוצתי להפליא, וממה שראיתי את ממפיס ההתקפה שלהם ממש לא בצורת איזו. יש לו סט יכולות עם הנדלינג מדהים אתלטיות נדירה ומה שמפתיע שגם הקליעה שלו מצוינת, והוא גם מקנח במה שנראה אחלה אופי. תענוג.

  3. תודה רותם
    לגבי הלייקרס, ההגנה שלהם מצוינת כשהם רוצים, הם עולים לשחק קודם כל הגנה, וזה איכשהוא הופך גם שחקנים כמו קוזמה (במשחק האחרון) ופופ לשחקני הגנה טובים יותר בגלל המחויבות.
    בהתקפה הם קבוצה חדשה לגמרי העונה וככל שהשבועות עוברים הם לומדים יותר טוב אחד את השני. למשל רונדו וקוזמה לא שיחקו יחד הרבה העונה, אולי 5 משחקים עם דקות משמעותיות, וככל שהזמן עובר התיאום עולה. לדעתי הם אולי ב 60-70 אחוז ניצול פוטנציאל קבוצתי בהתקפה.
    אני מעריך שאם לא יהיו פציעות משמעותיות הסדרה של לייקרס-קליפרס תהיה סדרת האליפות ולאחר מכן ינצחו את הבאקס.
    **
    לגבי מוראנט, אין ספק שהוא פוטנציאל גדול, וגם לממפיס יש לאן לשאוף בטווח של השנים הקרובות, ואולי אפילו יעשו פלייאוף השנה, האמת היא שהוא מה שפולץ היה אמור להיות, נראה גם איפה פולץ יהיה עוד שנה שנתיים

  4. טור טוב מאד רותם. נגעת בנקודות העיקריות. מציע להבא להכיל גם דברים שפחות כוסו כאן. למשל גם על הלייקרס וגם על מוראנט כתבנו כאן השבוע בלי סוף. מציע לך למצוא זוויות חדשות ולכתוב על שחקנים שלא הוזכרו (כמו היום כשכתבתי על ברטנס). זוהי דעתי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט