סיקור משחקי שבת / צוות הופס

הלילה ב NBA – לוקה מגלה שהחיים במערב לא פשוטים , זאק לאבין וקרל אנתוני טאונס פותחים בקמפיין לקראת בחירת מחליפי האולסטאר. וגם תזוזה בצמרת קלעי הליגה.

יוטה ג'אז (32-13) 112 – דאלאס מאבריקס (17-28) 107

שתיים מהקבוצות היותר טובות במערב נפגשו בסולט לייק למשחק שהבטיח וגם קיים. דאלאס נטולת פאואל ועדיין בלי קאולי סטיין עלתה בחמישייה נמוכה כשהלטבי עולה בתור הסנטר, כשיוטה מצידה ממשיכה להעלות את רויס אוניל בחמישייה ואת קונלי מהספסל.

החבר'ה הונילים מדאלאס – כפי שכינה אותם אורן מנור בסיקור המצוין שלו אתמול מפורטלנד – פתחו חזק בהובלת לוקה וקאר וסיימו את הרבע ביתרון 9. יוטה חזרה ברבע השני, ועד הסיום התפתח משחק צמוד ומעניין, עם הרבה זריקות קלאץ' מוצלחות של שני הצדדים.

לוקה דונציץ' העלה את דאלאס ליתרון 3 בכניסה גדולה על רובי גובר דקה וחמישים לסוף. מיצ'ל השווה מייד בשלשה וטיפ של גובר אחרי איבוד של לוקה העלה את יוטה ליתרון. קרלייל לקח טייאאוט ובסוף ההתקפה טים הרדאווי ג'וניור דפק שלשה גדולה והחזיר את היתרון למאבס, רק כדי לקבל שלשה לא פחות גדולה של רויס אוניל שהיה פנוי לגמרי בעבר השני. ה-מהלך של המשחק היה הגג שדפק גובר לדלון רייט וסגר את הסיפור בשביל יוטה.

בוגדאן (23), מיצ'ל (25) וגובר (22) הובילו את הג'אז לאורך כל המשחק ותרמו סלים חשובים עמוק ברבע הרביעי. אצל דאלאס דונצ'יץ' שוב קלע באחוזים לא טובים משלוש (2/10) אבל סייים עם 25, כשסת' תורם 19 ופוריזינגיס 15.

דטרויט פיסטונס (30-17) 111 – ברוקלין נטס (25-19) 121 (אחרי הארכה)

הנטס עם קיירי הגיעו לדטרויט למשחק מול סביטוסלאב מיכאליוק ולהקתו. באמת שאני לא מצליח להבין איך לפיסטונס יש העונה 17 ניצחונות עם חמישייה של דומביה, רוז דראמונד בראון ומיכאליוק. אפילו לוק קנארד שפחח את העונה מצוין כבר לא משחק חודש.

הנטס מצידם אמורים להתחיל ולבנות את הקבוצה שבשנה הבאה אמורה לרוץ לאליפות. קיירי כבר נשמע לאחרונה סקפטי בנוגע לחוזק הרוסטר שיש להם כרגע (אין כמו קיירי בערעור הביטחון של חבריו לקבוצה), אבל בכל מקרה די ברור שהנטס חייבים להוציא מעצמם הרבה יותר כרגע, במיוחד כשקיירי ולאברט חזרו לעניינים.

אחרי מחצית ראשונה בשליטה של דטרויט, קיירי התעורר ברבע השלישי ו-17 נקודות שלו (מול 17 של כל דטרויט) החזירו את הנטס ליתרון. הרבע הרביעי היה צמוד כשגולטנדינג שנפסק נגד דטרויט העלה את הנטס ליתרון 2, 30 ומשהו שניות לסיום. דרק רוז כבר איבד כדור אבל קיירי עם החלטה לא חכמה החטיא שלשה 8 שניות לסיום (יכול היה להוריד עוד כמה שניות עד לסוף ה-24), ורוז אסף את הכדור ודהר כל הדרך לצד השני לליי אפ ושוויון – הארכה.

דטרויט לא כל כך הגיעה להארכה וקיירי, דינווידי והאריס סגרו את הסיפור. קיירי סיים עם 45 נק' ב-50 אחוז מהשדה (30 זריקות!). ג'ארט אלן תרם 20 והאריס 16. בדטרויט דרק רוז הוביל עם 27, דראמונד עם 20 ו-21 קרשים, ומיכליוק עם 19.

קליבלנד קאבלירס (34-12) 106 – שיקגו בולס (30-18) 118

האם למארחת האולסטאר לא יהיה נציג במשחק ? קובי וויט יהיה ככל הנראה במשחק הכוכבים העולים ואולי זאק לאבין יעתר לאתגר מול "סופרמן". אבל במשחק הכוכבים עצמו סבירות גבוהה שלעיר לא תהיה נציגות. אז זאק לאבין פתח הלילה בקמפיין שהמסר שלו – מגיע לי להיות שם – 44 נקודות 10 ריבאונדים ו 8 אסיסטים עזרו לבולס לנצח בקליבלנד במשחק שלא עניין אף אחד. ביום שישי נדע האם לאבין יהיה שם או לא.

בקליבלנד, האולסטאר לשעבר, קוין לאב ניפק דאבל דאבל אופייני של 20 11. וקיבל עזרה שלא עזרה להדיג ניצחון מאוסמן וסקסטון עם 18 נקודות כל אחד.

מינסוטה טימברוולבס (31-15) 104 – אוקלהומה סיטי ת׳אנדר (19-28) 113

המשחק בין אחת מההפתעות הנעימות של העונה למאכזבת הקבועה, לא הניב הפתעה. הוולבס הספיקו להוביל ברבע הראשון הרבה בזכות רבע אדיר של טאונס. 19 נקודות היו לו ברבע. שאר הקבוצה – בעיקר החטיאה והוסיפה רק 3 מעבר ל 19 שלו .

היתרון שבנה KAT לא החזיק זמן רב. הת'אנדר בהובלת שרודר שסיים עם 26 נקודות ניצלה את חולשת המחליפים של הוולבס ועלו ליתרון שהחזיק לאורך כל המשחק.

הת'אנדר עלו ליתרון שיא של 20 בתחילת הרבע הרביעי ונראה היה שהולכים לגארבג' טיים ארוך במיוחד. במיני לא וויתרו וצמצמו עד לחמש.

כריס פול שסיים עם 25 נקודות היה שם במאני טיים להבטיח את הניצחון:

KAT הוסיף עוד 18 ל19 מהרבע הראשון וסיים עם 37 . שבאז נאפייר סיים עם טריפל דאבל ראשון בקריירה 10,10 ו13. OKC כבר לא רחוקה מהמקום ה חמישי במערב.

פילדלפיה 76 (17-30) 108 – לוס אנג׳לס לייקרס (10-36) 91

אחרי כל הבילד אפ במהלך השבוע , זה סוף סוף קרה.עם 29 נקודות … טוביאס האריס עבר את קניון מרטין בטבלת קלעי כל הזמנים. הוא לא עצר ועבר גם את טייריק אוונס וג'ארט ג'ק ובעיקר עזר לפילי להבטיח את הניצחון מול מובילת המערב.

אה וגם היה עוד אחד שקלע 29 נקודות שעזרו לו לדלג מעל קובי בראיינט בדרך למקון השלישי בטבלת קלעי כל הזמנים – הנה הרגע.

זה היה מאבק בין צמד + צוות מסייע לצמד מצויין אך בודד. טוביאס האריס ובן סימונס קלעו 57 נקודות אל מול 60 של ג'יימס ודיוויס. שאר הפיליס גברו על הלייקרס 51 -31 . האחוזים של הלייקרס . 46 מהשדה ,20 מחוץ לקשת ו 65 מהקו. עם כאלו מספרים אי אפשר לנצח בפילי.

בן סימונס הוסיף ל 28 שלו גם 10 ריבאונדים ו 8 אסיסטים. הנה ההילייטיס שלו מהערב:

ולאוהדי הלייקרס – תקציר מאוזן יותר

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. תודה חברים, סיקור מעולה!
    כמה תובנות מיוטה-דאלאס:
    1. היה מעניין לראות את הניסיון של דאלאס לשחק בסמול בול עם פורזי או קליבה כסנטרים שנמצאים הרבה מחוץ לקשת ובכך לחייב את גובר לפנות את הצבע. היו לא מעט דקות (בעיקר של פורזינגיס) שזה עבד להם לא רע, מה שמציף שוב את השאלה – איך גובר יתמודד בפלייאוף מול התקפות שיוציאו אותו מהצבע?
    2. קונלי סיים את המשחק עם 6 נק' ב3מ9 ו0מ2 לשלוש, אבל נתן כמה דקות טובות מאוד ברבע הרביעי ליד מיטשל (אני מודע לעניין שזה מדגם סופר קטן), לא אשקר, ואודה שזה נתן לי קצת תקווה לעתיד.
    בכללי ההחלטה להעלות אותו מהספסל לדעתי תעשה רק טוב לו ולקבוצה, כשהוא יכול להפוך לשחקן שישי מוצלח מאוד.
    3. לוקה מדהים – מה שהוא עושה להגנות זה פשוט בית ספר לכדורסל – אבל הוא חייב לשפר את בחירת הזריקות שלו משלוש.
    לפעמים הוא זורק זריקות שעדיף היה לוותר עליהן (בעיקר בהתחשב בזה שטוב ככל שיהיה, הוא לא סטף קרי) וזה קצת מוציא את דאלאס מהקצב.

      1. מסכים, אבל חלק גדול מהחצי הראשון גובר הסתבך ממש בהגנה עד שסניידר הזיז אותו מפורזי (ולוקה) והעביר אותו לשמור יותר על שחקני הכנף – ככה שהוא היה יותר אפקטיבי בעזרה להגנה בצבע.
        המאצ' הזה של גבוהה שקולע מ3 הוא עדיין בעייתי לגובר (אפילו שהוא ממש שיפר את ההגנה שלו על קו הפרימטר ועל גארדים בחדירות) ויש קבוצות שיכולות לנצל את זה בפליאוף (למשל דנבר, הלייקרס בחמישייה שדיוויס משחק סנטר או אפילו מילווקי עם לופז ויאניס).
        מעניין אם סניידר או גובר ימצאו לזה פיתרון.

        1. מאד קשה לגובר כשהוא צריך לצאת החוצה בטח כשהוא נתקע בחילוף מול גארד. זו תמיד הייתה החולשה שלו אבל בכל מה שנוגע ללסגור את הצבע אין לו מתחרה בליגה.

    1. לגבי דונצ'יץ' לצערי זה בולט בכל משחק שלו. זה מזכיר לי שפעם מזמן בתיכון שיחקתי מול ילדים בכיתה נמוכה יותר ופעם בכמה התקפות זרקתי מאיפה שאני רוצה, למחאת ההורים שלהם (גם אצלי היעילות הייתה נמוכה למי שתהה)

  2. כמה הערות מהלילה
    פילי היו לא רעים בכלל בהובלת סימונס לא יודע אם זה צריך לעורר מחשבה אבל בלי שינוי שיטה קבוצתית אן שינוי של בימונס/אמביד הם קצת תקועים למרות הפוטנציאל המטורף.
    הרבע האחרון של דאלאס יוטה היה מעולה
    היו כמה רגעים ששאלתי את עצמי מה גובר עושה על המגרש כשהוא מקבל גארד בחילוף מרגיש גמלוני אבל עוצר את זה לא רע בכלל.
    אצל דאלאס היה נראה שהם מחפשים את מי שקרי שומר עליו.
    בכל מקרה מאמין שקונלי כשחקן שישי ויוטה עם החמשיה שהתאזנה יכולים להיות סוס שחור.

  3. תודה על הסיקור. הלייקרס במופע נגרות מהשלוש, דני גרין חושך, משהו נוראי. כמו שסומסום אמר (נמאס לו או שהוא נחסם?), בלי קליעה מבחוץ הם לא יגיעו רחוק מדי. ישנם ערבים שקארוסו הו השחקן השני הכי טוב בקבוצה וזה אומר דרשני . . .
    דטרויט קבוצה מבוזבזת, לא ברור למה הם עולים בכלל לשחק. שיתחילו בבנייה מחדש וזהו ולא יתפסו זמן מסך יקר.
    לוקה מצוין אבל הוא באמת צריך לזרוק קצת פחות מהשלוש, זה כואב בעין אפילו אם הוא לא בוכה לשופטים.
    יוטה מתחילה לממש קצת מהציפיות שהיו לנו לפני העונה. חבל שהשילוב של קונלי התפקשש ככה. מי יודע, אולי הוא עוד יחזור בגדול בהמשך העונה.

            1. stam

    1. טוב, תיקנתי את התוצאה של פילי – לייקרס, למרות שזה הורס לי את הבדיחה ההו-כה-קורעת שאף אחד לא היה מודע אליה.

  4. תודה רבה על עוד סיקור מעולה!

    ת'ייבול הברקת דראפט של פילי, שיגע את LA עם ידי חושחש הבלש שלו

    לכל המתלוננים על השלשות של לוקה, אל תשכחו שהוא גם היה 1-5 מהעונשין במשחק שנגמר 5 הפרש… אבל ברצינות, כשיהיו סביבו שחקנים יותר טובים הוא יזרוק פחות שלשות גרועות, בינתיים לכל הרול-פליירס בדאלאס יש עונת קריירה בזכותו

  5. סיקור נהדר. ראיתי את החצי השני של פילי-לייקרס וחוץ מהשואו של סימונס מי שהפתיע אותי לרעה היה דני גרין ועוד בעיקר בהגנה. עזבו שסימונס והורפורד תפרו אותו פעם אחר פעם, גם נטו ומילטון לא ספרו אותו. בכלל הלייקרס נראו לא מרוכזים. סימונס במגרש פתוח זה משהו מיוחד, עכשיו רק שלשה פה ושם בשביל שמעון ואנחנו מסודרים. אני מקווה שלקראת הטרייד דדליין פילי יביאו לפחות קלעי אחד סטייל אליאסובה ובלינלי הזכורים לטוב מלפני שנתיים. זה ישדרג להם מאוד את היכולת לרווח מגרש בהתקפה עומדת.

    1. הלייקרס משחקים בדיוק ככה במסעות משחקי חוץ, בעיקר בסוף, 20% לשלוש, 20 איבודים למשחק ואף אחד לא מצליח לקלוע חוץ מלברון ודייויס, כולם עייפים וההגנה בבלגן
      יתאוששו לאחר מספר ימי מנוחה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט