מחשבות כדורסל של שני בצהריים / רועי ויינברג

דמאר דרוזן מייצר נקודות

דמאר דרוזן סיים רצף של 13 בהם עבר את ה-20 נקודות ב-50% מהשדה לפחות בכל משחק, הרצף הארוך ביותר לגארד בהיסטורית ה-NBA, עם 20 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים ב-7 מ-16 מהשדה נגד ההיט. ב-14 המשחקים האלה למרקוס אולדריג' זורק 4.6 שלשות למשחק. זה אחד האספקטים החשובים בקליעה של אולדריג' – הוא מרווח את המגרש ודרוזן מנצל את זה בשביל לייצר נקודות בלי הפרש בכמות הדקות (34.2 ב-27 הראשונים לעומת 33.9 בריצה הנוכחית). הטבלה לא משקרת:

27 המשחקים הראשונים14 המשחקים האחרונים
נקודות20.626.6
אחוז מהשדה49.4%62.3%
זריקות עד 10 פיט מהסל7.5 (47.1%)8.6 (54.1%)*
כמות חדירות19.022.2*
נקודות מחדירה10.715.8*

*לא כולל את המשחק נגד מיאמי.

בתקופה הזאת הספרס קולעים ב-55.8% אפקטיבי, הנתון הכי טוב אחרי ממפיס ויוטה. ההגנה שלהם חלשה אמנם, אבל כשההתקפה מתבססת על חדירות של דרוזן ויכולת המסירה שלו לשאר (6.1 אסיסטים על 2.2 איבודים) הם מסוכנים מאוד. יצירת המהלכים של דרוזן היא משהו שלא מדברים עליו מספיק וחבל – הוא אחד המוסרים היעילים והטובים בליגה מאז שאולדריג' התחיל לזרוק. ב-13 המשחקים האלה, שוב לא כולל המשחק נגד מיאמי, הוא עם 2.86 נקודות לכל אסיסט – יחס נפלא שמראה את התרומה שלו במציאת קלעים לשלשות פתוחות. ראוי לקרדיט.

הכדורסל של ס"א עדיין לא שם. ניצחו 7 מה-14 כשההתקפה אמנם אדירה אבל ההגנה חלשה במיוחד. אין לסן אנטוניו אף שחקן שיכול לקלוע ולשמור ברמה גבוהה, והשילוב של גארדים כמו דריק וויט או דיונטה מארי ליד דרוזן לא תורם יותר מדי באף צד של המגרש. האופציה האחרת היא ברין פורבס, שומר חלש, ונראה שהסגל שלהם לא בנוי סביב דרוזן. לכן הם עדיין לא באנקר במקום השמיני בפלייאוף, אבל לא הייתי מהמר נגדם.

חמישיות חצי העונה

ראשונה: ג'יימס הארדן, לוקה דונצ'יץ', לברון ג'יימס, יאניס אנטדקומפו, ניקולה יוקיץ'.

שלושת הראשונים באנקר במירוץ לאמ.וי.פי. הדילמה בין לברון לדיוויס מעניינת, אבל ההשפעה של לברון על הלייקרס חיובית בהרבה מזאת של דיוויס ולכן הוא נכנס – הפער בהשפעה על ההתקפה גדול מהפער בהשפעה של כל אחד מהם על ההגנה, נוסף על כך שדיוויס פספס כמה משחקים. יוקיץ' הסנטר של הקבוצה עם המאזן השלישי הכי טוב בליגה ואחרי פתיחת עונה מנומנמת משחק כמו MVP.

שנייה: ג'ימי באטלר, דונובן מיטשל, קוואי לנארד, אנטוני דיוויס, דומנטאס סאבוניס.

מיטשל נהדר מאז הפציעה הראשונה של מייק קונלי כששיחק כמוביל כדור והוביל את יוטה לקרב על יתרון הביתיות אחרי פתיחת עונה איטית (אמנם מול יריבות חלשות יותר). באטלר זורק פחות מכל שנה אחרת אבל עם כדורסל קבוצתי ומגוון מוביל קבוצה שלא זוכה למספיק קרדיט, דיוויס כמעט נכנס לראשונה. התלבטתי בין קוואי לסיאקם אבל קוואי שיחק קצת יותר ונותן עונה נהדרת עם שיאי קריירה בנקודות, ריבאונדים, אסיסטים וניסיונות זריקה מהשדה ומהשלוש. סאבוניס, גובר ואמביד היו התלבטות לא קלה אבל החלטתי להפתיע ולהכניס דווקא את סאבוניס – השחקן המרכזי של אינדיאנה שרחוקה משחק, נכון לעת כתיבת שורות אלה, מהמקום השלישי עם משחק פוסט טוב ויכולת מסירה נהדרת. אם היה משחק בשוק גדול יותר היה קונצזוס באחת מחמישיות העונה. אצלי הוא בשנייה.

שלישית: כריס פול, קמבה ווקר, פסקל סיאקם, באם אדביו, ג'ואל אמביד.

התלבטתי בין פול לאלכסנדר ושרודר. פול השחקן השלם ביותר של הת'אנדר, כשהוא קולע פחות מהשאר אבל עושה הכל היטב מסביב. אחרי השנים ביוסטון אנחנו רואים אותו מקבל קבוצה משלו פעם נוספת וגם בגיל 34 הוא אחד הרכזים השלמים ביותר בליגה. קמבה השחקן המרכזי של בוסטון טובה מאוד שראויה ליצוג כאן כשהוא שחקן חשוב יותר מג'יילן בראון ויותר מדוייק מג'ייסון טייטום. סיאקם מוביל את הראפטורס למקום גבוה במזרח ומשחק ככוכב עבורם. גרסה יותר מוקדמת של הטקסט הכניסה את ג'ורג' במקום סיאקם. טעות סופר.

התלבטתי מאוד בין ג'ואל אמביד לרודי גובר. אמביד נכנס בזכות ההתקפה הטובה יותר והמאזן העדיף של פילדלפיה נגד קבוצות טובות (10 מ-21 לעומת 5 מ-14 של יוטה). היו לו מעט משחקי על ונראה שהוא דורך במקום, אבל קשה למצוא מישהו שיטען שהוא לא אחד משלושת הסנטרים הטובים בליגה. בהחלט ראוי למקום. באם אדביו, יקיר המערכת, עושה הכל נכון בשני צדדי המגרש ויכול להיות השחקן המשתפר של העונה. פרנצ'ייז פלייר של מיאמי לא פחות מבאטלר.

חמישיות ההגנה

ראשונה: בן סימונס, מרקוס סמארט, יאניס אנטדקומפו, אנטוני דיוויס, רודי גובר

כל אחד מהם עוגן של קבוצת הגנה טובה מאוד. סימונס חלק מחמישיית הגנה קטלנית כשהוא עושה עבודה נהדרת נגד סופר-סטארים בכל משחק. סמארט שומר על שחקנים בכל הגדלים והצורות העונה ומצליח לחפות על העדר גבוה דומיננטי עבור הסלטיקס, יאניס השחקן המרכזי בקבוצת ההגנה הטובה בליגה כשהוא משמעותי בהגנת הטבעת שמחזיקה את מילווקי. גובר עדיין המרכזי בהגנה הנפלאה של הג'אז ודיוויס מחזיק הגנה טובה מאוד בלייקרס. חושב שזאת חמישייה שהיא פחות או יותר קונצזוס.

שנייה: פטריק בברלי, פרד ואן וליט, פול מילסאפ, באם אדביו, סטיבן אדאמס.

שקלתי להכניס את קריס דאן, אבל שחקן שלא עושה פלייאוף לא צריך להכנס לחמישיית הגנה כלשהי (קבוצה שלא עשתה פלייאוף נכשלה בעונה הסדירה, שכל מטרתה היא להגיע לפלייאוף). במקומו נכנסו שני שחקנים מרכזיים בהגנה של קבוצות טובות מאוד, כש-FVV שומר על כוכבי היריבות והשנה גם עם שתי חטיפות למשחק. טורונטו מנסה סטים כמעט ניסיוניים בהגנה כדי לעצור את כוכבי היריבות והורסטיליות של ואן וליט חשובה לכך.

מילסאפ שחקן ההגנה הטוב ביותר בדנבר, שניצחה בתחילת העונה הרבה בזכות הגנה נהדרת שנחלשה משמעותית עכשיו כשהוא לא משחק. אדביו האיש המרכזי בהגנה של מיאמי עם היכולת הגבוהה שלו בשמירה על שלשות ובצבע וסטיבן אדאמס, במיוחד השנה עם דניאלו גלינארי והרכב שכולל כמה שחקנים נמוכים לעמדתם בכל רגע נתון, חשוב בכל הקשור להגנה על הטבעת ומחזיק את הקבוצה בצד הזה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. תודה רועי
    דרוזן תמיד היה שחקן טוב, התדמית שלו פחות טובה ממשחקו, אני לא בטוח שהוא פחות טוב למשל מקיירי ארוינג
    בחמישיות אני מסכים עם הרוב, הייתי מכניס כנראה את דייויס בחמישיה הראשונה ואת סיאקם במקום ג'ורג' בשלישית
    ג'ורג' בינתיים לא מספיק עקבי כשחקן בכיר בקונטנדרית, האימפקט שלו על הנייר אמור להיות בסדר גודל של דייויס או קמבה, והוא לא ככה עד כה

  2. תודה רועי.
    דרוזן הוא שחקן טוב כשיש איתו עוד כוכבים..
    חסר לי את באטלר בחמיישיות ההגנה, בנוסף באתר של הליגה מביאים אותו כמתמודד ראוי לmvp ופה הוא בחמישייה השנייה.. בעיני הוא עשה קפיצת מדרגה משוגעת ולוקח את מיאמי לגבהים שאף אחד לא חלם

  3. מסכים עם רוב הבחירות. אמביד חסר לי בחמישיות ההגנה.
    משפט אחד שצרם לי: "אבל קוואי שיחק קצת יותר ונותן עונה נהדרת עם שיאי קריירה בנקודות, ריבאונדים, אסיסטים ו*ניסיונות זריקה מהשדה ומהשלוש*." למי אכפת כמה הוא זורק? להיפך, ככל שהוא קולע יותר בפחות זריקות הוא יותר מועיל לקבוצה.

  4. דרוזאן בכושר אדיר וזה קצת חבל שהספרס לא מצליחים לנצל את זה כמו שצריך.
    אין ספק שההקשר לשלשות של אולדריג' מתבקש ומן הסתם קיים באופן כלשהו. אבל לפחות ממה שראיתי זה לא נראה שיש יותר ריווח כתוצאה מהן. היריבות עדיין לא מכבדות את היכולת שלו לקלוע מבחוץ ומצופפות פנימה על חשבון להשאיר אותו פתוח. מה שאומר שדרוזן עדיין מגיע לים של ידיים בצבע. מהבחינה הזו אולי אפילו הקשר הוא הפוך – הכושר של דרוזאן מייצר לאולדריג ולאחרים מצבים פנויים. אני לא יודע אם זו החלטה מודעת של צוות האימון של הספרס אבל מעניין לדעת מה הניע את המהלך הזה. כי גם קודם הם הוא היה נמצא פחות או יותר באותם מקומות רק לא זורק מהם.
    הראית יפה את העלייה במספר החדירות של דרוזאן אבל צריך לזכור שהרבה מהן לא מסתיימות ליד הטבעת מה שמביא אותי למקום שבו יש הבדל אדיר במשחקים האחרונים אצלו וזו הקליעה מהמידריינג'. הוא קולע באחוזים מטורפים וזה לא שהוא מקבל מרחב לזרוק אותם. אני תוהה לגבי עד כמה זמן זה יוכל להמשיך ומה המשמעות לגבי המשך העונה של הספרס כשהאחוזים שלו יחזרו לנורמה.

    1. נקודה נכונה. אגב, אני חושב שזה הבסיס להתקפה של הספרס בה מארי יהיה החודר ודרוזן יהיה בקבוצה אחרת. אולי יקרה ביום מן הימים, למרות שהעונה הוא יחסית חלש ופחות טוב ממה שהיה לפני הפציעה.

  5. תודה רועי, מעניין כתמיד.
    .
    אכן שיפור בגזרת דרוזן, לפחות בכל הקשור לצד ההתקפי, אבל אני מסכים עם עידו שלא ברור שזה סוסטיינבל. צריך גם לציין שהוא עדיין חור בהגנה, גם אם לא היחיד (פורבס), ולכן התרומה הכוללת שלו אולי משופרת אבל עדיין מוגבלת.
    .
    מה שבאופן טבעי מביא לנקודה הבאה… – קוואי צריך להיות באחת מחמישיות ההגנה.

    1. לא יודע אם קוואי צריך להיות באחת מחמישיות ההגנה. הקליפרס לא שומרים כזה טוב ואין מישהו שהייתי מוציא בשבילו. אגב, אייזק היה נכנס אם לא היה נפצע. היה אדיר כששיחק

    1. ב-14 האחרונים 31.4% מהנקודות שלהם באו מהשלוש (מקום 15) לעומת 24.8% לפני כן (מקום 30). יש שיפור גדול מאוד. הגבה אולי יכנס לפני יוקיץ' אם יחשב כסנטר ולא פאוור פורוורד. אני החשבתי אותו כפ"פ.

  6. והאמת שבעצם הם לא זורקים הרבה משם ביחס לשאר הליגה… שחושבים על זה האחוזים הקבוצתיים משלוש
    לא רעים בכלל הם פשוט לא זורקים משם משום מה יוצר

  7. סופסופ הצלחת להשתחרר ולשחחר את רודי גובר …אהבתי.
    אהבתי גם את הבחירה בסבוניס ,באמת עשה קפיצה גדולה השנה…
    ס"א באמת בדרך ללא מוצא , מסביב לאולדריג ודרוזן יש אוסף של כלום. רודי גיי קשישא כבר בדרך למטה וחזק.
    דג'ונטה,וויט ופורבס הם במקרה הטוב שחקני יורוליג. זה לא העתיד של הקבוצה.
    אם פטי מילס (שחקן משלים נחמד כשלעצמו) הוא הסקורר שלך אתה בבעיה.
    אני מאמין שפופ יפרוש תוך שנה שנתיים.
    המועדון על פרשת דרכים.
    קוואי דפק אותם ממש בענק .

  8. עוד דבר בעניין אמביד שהכנסת אותו לחמישיה שלישית.
    בעיניי הוא השחקן המאכזב ביותר של העונה.
    לא דומיננטי מספיק , לא מוביל את הקבוצה למעלה , החסיר 13 משחקים מתוך 44.
    אם לא יתעורר על עצמו יגמור כמו דוויט הווארד וזאת לא מחמאה.

  9. קנית אותי עם ההכנסה של סבוניס לחמישייה. אחרי כזה דבר, אני מוכן לקבל ממך גם את הכללתו של כרמלו לdmvp.
    תודה רבה

  10. Lol קליפרס 2 במערב קאווי בחצי כוח עושה 27 נק והגנה אדירה ולא שמים אותו חמישייה 1. יוקיץ עלאק lol קונוס בהגנה וקולע 18 נק. גם קאווי וגם דיוויס לפניו

    1. שני גארדים, שני פורוורדים, סנטר. קוואי לא סנטר. דיוויס משחק בעיקר ליד מגי או הווארד. הנאגטס בלי יוקיץ' קבוצה הרבה פחות טובה מהקליפרס בלי קוואי ועם מאזן זהה, כשזה לצד כל המשחקים שקוואי פספס ויוקיץ' לא.

      1. לוקחים 3 פרונט קורט ועם 18 נק לא נכנסים לחמישיית העונה ה1 סורי. אין מה להשוות בין קאווי ליוקיץ. קאווי הרבה יותר טוב עם סטט יותר טוב והגנה 10 רמות יותר.
        גם סאבוניס לא קשור לשם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט