אירועי דיומא – 12.01.20

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366.jpg

היום: גמר הסופר קאפ הספרדי בין ריאל מדריד לאתלטיקו מדריד, משחק צמרת באיטליה בין רומא ליובנטוס באולימפיקו, וגם טורניר המאסטרס בסנוקר. בנוסף, היום ייערך גמר טורניר גביע ה-ATP באוסטרליה.

כדורגל / ניר מועלם

ליגת העל – מחזור 18 :

19:00 נס ציונה – כפר סבא, : קרב העולות יפתח לנו את משחק היום כאשר נס ציונה סוף סוף הצליחה לעלות מעל הקו האדום ודווקא על חשבונה של יריבתה היום – כפר סבא. זה קרה על שש נקודות היום, כי כרגע מפרידה ביניהן נקודה אחת ואם נס ציונה תנצח היום בבית את כפר סבא היא תגדיל את הפער של כפר סבא מהישארות ללפחות 3 נקודות(במקרה וק"ש תפסיד בשבת, הסקירה נכתבה לפני שבת לפי מה שניתן לראות). נס ציונה מגיעה אחרי ניצחון בדרבי הכתומות 2-1 על בני יהודה בחוץ ואילו כפר סבא אחרי הפסד ביתי 2-1 לנתניה, שהיה השלישי ברציפות בליגה. הימור – נס ציונה לדעתי תנצח את המשחק הזה, אבל לא אתפלא לראות גם תוצאת תיקו כאן, אגב במקרה של ניצחון של נס ציונה, יש סיכוי מאוד גדול שנראה את את אופיר חיים, מאמנה של כפר סבא מפוטר מתפקידו.

20:15 בני יהודה – הפועל תל אביב, ספורט 1 : בני יהודה נפרדה השבוע מיוסי אבוקסיס תמורת… כלום, ובמקומו חוזר אלינו אלישע לוי(אני קיוויתי לראות אותו מתמנה לקבוצה אותה אני אוהד – הפועל ראשון לציון, אך אלינו הגיע מנחם קורצקי, שגם אותו אני מאוד מעריך), ואני בטוח שיהיה לו הרבה מה לתרום לבני יהודה ולמספר שחקנים שנמצאים שם, אותם הדריך בעבר, כמו למשל : מוחמד גדיר. אז בני יהודה מגיעה אחרי הפסד 2-1 לנס ציונה, ועם כל הרעשים סביב אברמוב והאוהדים, ומנגד הפועל תל אביב הצליחה לרשום במחזור האחרון ניצחון 1-0 על הפועל באר שבע, מה שהיה לניצחונה השני ברציפות העונה, דבר אשר לא קרה מאז חודש מאי(עונה שעברה). הימור – אני חושב שהמשחק הזה יסתיים בתיקו.

פרמייר ליג – מחזור 22 :

18:30 אסטון וילה – מנצסטר סיטי, ספורט 2 : וילה במקום ה-17 עם נקודה מעל הקו האדום ומנגד מנצסטר סיטי במקום ה-3 עם נקודה פחות מלסטר שבמקום השני. וילה מגיעה אחרי ניצחון 2-1 בחוץ על ברנלי ואילו הסיטי מגיעה אחרי ניצחון ליגה 2-1 על אברטון, כאשר חשוב להזכיר שבגביע הליגה היא ניצחה 3-1 את היונייטד בדרבי. הימור – סיטי תנצח בחוץ את אסטון וילה.

סרייה א' – מחזור 19 :

*שווה צפייה* 21:45 רומא – יובנטוס, 2 ONE : רומא שבמקום ה-4 תארח את יובנטוס שבמקום השני, כאשר 10 נקודות מפרידות ביניהן. רומא מגיעה למשחק אחרי שהיא יודעת שאטאלנטה שדולקת אחריה עשתה תיקו מול אינטר וכרגע הנקודות שלהן שוות והיא חייבת לברוח מהקבוצה הקטנה מברגמו, ואילו יובנטוס יודעת שניצחון היום והיא חוזרת למקום הראשון והיא תוכל להוליך את הטבלה עם 2 נקודות יתרון על פני אינטר שכאמור סיימה בתיקו מול אטאלנטה אתמול. רומא מגיעה אחרי הפסד 2-0 לטורינו בחוץ ואילו יובנטוס מגיעה אחרי 4-0 בבית על קליארי החזקה( מקום 6 ) . הניצחון האחרון של יובנטוס באולימפיקו בליגה נגד רומא היה במאי 2014 אז יובנטוס ניצחה 1-0 דניאל אוסבאלדו בדקה ה-94 ( הארגנטינאי איטלקי עם הקוקו למי שזוכר, אגב הוא פרש לפני שלוש שנים ויש שמועות שהוא חוזר לשחק בבאנפילד בארגנטינה). הימור – שתי הקבוצות יבואו במטרה לנצח כאשר ברור לכולם שיובנטוס קבוצה איכותית יותר אבל באולימפיקו יהיה להם מאוד קשה לצאת עם 3 נקודות, ולכן אני אהמר על תוצאת תיקו שתשאיר את הסטטוס קוו כמו לפני המחזור(חוץ מלאציו שניצחה וכבר רחוקה 4 נקודות מאינטר ו-3 מיובנטוס שתשחק היום).

הסופר קאפ הספרדי – הגמר :

*שווה צפייה* 20:00 ריאל מדריד – אתלטיקו מדריד, ספורט 3 : הגמר של הסופר קאפ הספרדי והדרבי של מדריד יערך היום באצטדיון המלך עבדאללה בערב הסעודית, אחרי שריאל מדריד עברה את ולנסיה עם 3-1 קליל תוך הצגת כדורגל נהדרת ואילו אתלטיקו מדריד עברה את ברצלונה עם 3-2 גדוש בתהפוכות אחרי שאתלטיקו הובילה 1-0, ההובלה עברה לברצלונה עם 2-1, אך בדקות ה-80 הגיעו שני שערים לקבוצה של סימאונה שעברה את ברצלונה שאצלה אגב יש חדשות מעניינות לגבי חזרתו של צאבי למועדון, והיישר אל עמדת המאמן. הימור – קרב בין זידאן לסימאונה הוא תמיד קרב מעניין, אבל השנה משהו אצל אתלטיקו לא מספיק זורם ומסתדר לי מבחינת היכולת שלהם, וגם זואו פליקס עדיין לא מספק את הסחורה, וכל זה מוביל אותי לניצחון של ריאל מדריד.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס – סיבוב ראשון

15:00: דינג ז'ונווי-ג'ו פרי (יורוספורט 2)
21:00: מארק סלבי-אלי קארטר (יורוספורט)

כמו תמיד בענף, פתיחת השנה הקלנדרית מביאה לנו את אחד הטורנירים היוקרתיים ביותר של הענף – המאסטרס. הטורניר, השני מבין טורנירי "הטריפל קראון" (יחד עם אליפות בריטניה ואליפות העולם), מפגיש את 16 השחקנים הטובים בעולם על פי הדירוג הרשמי הדו שנתי. השנה נראה כאן כמעט את כל ה-16, מלבד אחד – רוני אוסליבן. רוקט רוני החליט השנה שלא ממש כיף לו לשחק בטורניר, לא מפתיע כלל את כל מי שמכיר דבר או שניים בענף. מלבדו ישתתפו כאמור כל השאר, כולל אלוף העולם וזוכה הטורניר הקודם, ג'אד טראמפ.

פתיחת הסיבוב הראשון (בפורמט הטוב מ-11) תביא לנו שני משחקים עם פייבוריטים גמורים, שעשו השנה קאמבק. במשחק הראשון בין דינג ז'ונווי לג'ו פרי, הסיני אמור להיות עדיף על המדורג 16 בעולם, ודאי אחרי שנראה שחזר לכושרו הטוב עם הזכייה האחרונה באליפות בריטניה היוקרתית. גם במשחק השני נקבל פייבוריט בדמותו של מארק סלבי מול אלי קארטר. סלבי, גם הוא בעונת קאמבק, כבר אוחז בשתי זכיות בטורנירים השנה, בעוד שהקפטן שמולו נמצא הרבה אחרי שיאו, ולמעשה השתחל לטורניר רק בזכות פרישתו של אוסליבן.

טניס / אלכס דוקורסקי

טורניר גביע ה-ATP – הגמר

עונת הטניס החדשה נפתחה רשמית יומיים לאחר כניסת השנה הלועזית החדשה. בתשעת הימים האחרונים התקיים באוסטרליה, שסבלה רבות מהשרפות הנוראיות שבערו בה, טורניר חדש בשם גביע ה-ATP. הטורניר, שהתקיים בשלוש ערים שונות (סידני, בריסביין ופרת') על משטחים קשים, הינו קבוצתי ודומה מעט למתכונתו החדשה של גביע הדייויס. 24 נבחרות שונות של מדינות לקחו בו חלק וחולקו לשישה בתים בני ארבע נבחרות כל אחד. כל התמודדות בין נבחרות בנויה משלושה מפגשים. המחבטים מס' 1 מכל נבחרת פוגשים האחד את השני וכך גם המדורגים שניים. המשחק השלישי, שלעתים מכריע את גורל ההתמודדות (אך נערך בכל מקרה, גם אם אחת הנבחרות מובילה כבר 2-0, כלומר ניצחה במפגש) הוא משחק זוגות.
6 מנצחות הבתים יחד עם שתי הסגניות הטובו ביותר עלו לרבע הגמר, שנערך ביום שישי. אתמול נערכו חצאי הגמר והיום יתקיים הגמר (בסידני), שאליו העפילו ספרד וסרביה.

סדר המשחקים

09:30 (שעון ישראל, שידור בערוץ 56, ספורט 5+): דושאן לאיוביץ'-רוברטו באוטיסטה אגוט – זהו כמובן מפגש בין המחבטים מספרי שתיים של שתי הנבחרות. הספרדי בן ה-31 מדורג עשירי בעולם ובעונה החולפת הוא שיחק את הטניס הטוב בחייו (למרות טרגדיות משפחתיות שפקדו אותו). הדבר התבטא, בין היתר, בשני נצחונות על נובאק דג'וקוביץ', זכיה בטורניר דוחא, הגעה לחצי גמר ווימבלדון, זכיה עם נבחרתו בגביע הדייויס וסיום עונה, כאמור, בין עשרת השחקנים הטובים בעולם.
יריבו בן ה-29 נהנה גם כן מעונת 2019 מצוינת. הוא העפיל לראשונה לגמר טורניר המאסטרס היוקרתי במונטה קארלו, זכה בטורניר אומאג שבקרואטיה (שני הטורנירים הללו מתקיימים על משטח החימר) והגיע באביב לדירוג הגבוה ביותר שלו אי פעם בסבב, המקום ה-23 (כיום מדורג 34).
שני השחקנים נפגשו ביניהם חמש פעמים במסגרת טורנירי ה-ATP וגם בטורנירים קטנים יותר והספרדי ניצח בכל המשחקים.

מיד אח"כ: רפאל נדאל-נובאק דג'וקוביץ' – אין צורך ממשי בפירוט. שני המדורגים ראשונים בעולם, שחולקים 36 תארי מייג'ורס ביחידים, ייפגשו בפעם ה-55 ביניהם, כשהסרבי ניצח ב-28 מתוכן. שני השחקנים שיחקו היטב בטורניר הזה. הסרבי, שמדורג שני בעולם, ניצח בכל משחקי היחידים שלו, כשבין השחקנים עליהם גבר נמצא כמה מהטניסאים הטובים בעולם – דניס שאפובלוב (רבע גמר) ודניאיל מדבדייב (חצי הגמר). המדורג מס' 1 בעולם, יליד מאיורקה, הפסיד רק במשחק יחידים אחד, ברבע הגמר מול דויד גופן הבלגי, אך חברו לנבחרת, רוברטו באוטיסטה אגוט, חיפה עליו היטב וסייע לספרדים לגבור על הנבחרת מהשפלה האירופית.

מיד אח"כ: משחק הזוגות – המשחק ייערך, כאמור, בכל מקרה, גם אם אחת הנבחרות תנצח בשני משחקי היחידים ותבטיח לעצמה, למעשה, את התואר. ייתכן כי חלק משחקני היחידים (אם לא כולם) ייקחו גם חלק במשחק הזוגות, בייחוד אם הוא עתיד להכריע את ההתמודדות.

טורניר דוחא

אנדריי רובליוב הרוסי הפך לזוכה הראשון בטורניר מסבב ה-ATP בשנת 2020, כשגבר אתמול בשתי מערכות, 6-2 7-6, על קורנטין מוטה, הצרפתי בן ה-20, שמדורג במקום ה-83. רובליוב בן ה-22 מדורג במקום העשרים בעולם, יעלה בדירוג בעקבות הזכיה בטורניר (כמו גם סגנו, כמובן) ויהיה אחד השחקנים שעשויים יהיו להגיע רחוק למדי באליפות אוסטרליה הפתוחה, שתיפתח בעוד שמונה ימים במלבורן.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה לכולם .
    אני לא מתלהב מטורניר הסופר קופה אך יהיה משחק מעניין שלא מן הנמנע שיוכרע מהנקודה.
    ליובה יש מוקש לא קטן באולימפיקו אך ניצחון שלה והיא חוזרת למקום המוכר ברשות הטבלה לאחר שאינטר שמטה אתמול נקודות לאחר שספגה בדק' ה 76 (ובדק' ה 88 ניצלה מהפסד כתוצאה מהחמצת פנדל).

    עוד היום מחזור 15 גליל -ירושלים .

    1. הסופר קופה זה עוד דרך של ההתאחדות הספרדית לעשות כסף על חשבון נסיכות המפרץ, זו דעתי האישית.
      לגבי יובה ואינטר – אתמול הגיע לנו(אינטר) להפסיד את המשחק, כי שיחקנו מאוד פחדני בבית שלו מול אטאלנטה ורק הסתגרנו וחיכינו שיגמר המשחק, וזה היה נראה רע, וכן, הגיע לאטאלנטה לנצח את המשחק. לגבי יובה, אני מאמין שגם להם יהיה קשה לנצח באולימפיקו ואקווה שהם יאבדו נקודות.

  2. תודה ניר.
    הסופר קאפ הספרדי הוא בדיחה עצובה! אבל אם זה הסיבה שואלוורדה סוף כל סוף יפוטר זה שווה הכל!
    יש דיבור חזק על צ'אבי, אני לא יודע כמה זה יהיה טוב בהתחשב בכך שהוא שיחק עם חלק מהסגל אבל הבחור עדיין לא התחיל בבראסה אז נחיה ונראה.

    1. הסופר קאפ הוא דרך לעשות כסף עבור ההתאחדות הספרדית שגם כך לא שופעת בכסף(וגם כל ספרד).
      לגבי וולווארדה – הקבוצה לא נראית טוב כבר תקופה, ומשהו לא זורם שם, ואני חושב שהסופר קאפ הוא אולי כמו זרז לפיטורים שלו, למרות שכמו שזה נראה, השחקנים די אוהבים אותו.
      לגבי צאבי – אני לא יודע בדיוק איזה מאמן הוא כי אין לו ממש ניסיון.

  3. לטעמי הסופר הספרדי היה צריך להתרחש במדריד אבל סביר ששתי הקבוצות וההתאחדות יקבלו כמה מאות מליונים על הג'סטה.
    אני כמובן אראה.

  4. אפרופו צ'אבי זה סיפור מעניין ואני מקווה שהוא יגיע לשנים האחרונות של מסי …יש לי הרגשה שצ'אבי מסוגל להאריך את הקריירה של מסי ולהפוך אותו בשנים הבאות …למעין צ'אבי….שחקן שמנהל את המשחק ברוגע יחסית במרכז השדה עם מסירות אומן .
    צ'אבי גם יוכל להיות האיש שבעוד כמה שנים יוכל להפוך את מסי למעין שלום תקווה /פול סקולס הכוונה כמובן לשחקן שעולה מהספסל לחצי שעה ומשנה משחק.
    ואני בתור אוהד שמבין שלמסי נשארו גג כמה שנים ברמה הגבוהה אשמח לקבל אותו לעוד 3-4 שנים אפילו לחצי שעה מהספסל .
    אני גם הייתי ראשון תומכי פיטורי וולווארדה שכן בעיני המטרה הראשית היא ליגת האלופות …הליגות הגדולות הפכו לסוג של בדיחה ולמעשה ליגת האלופות היא הכי חשובה
    (ולמי שמתווכח אני מציע לעיין במאמר שלי של סיכום העשור או להסתכל על אחוזי ההצלחה המטורפים של הסיטי בשנתיים האחרונות שנופלים רק לאלו של ליברפול של השנה או להסתכל על 8 האליפויות הרצופות של יובה או 7 של מינכן ).

    ולמרות כל מה שאמרתי אני נגד פיטורים במהלך העונה בוודאי לא למאמן שנזכיר מוביל את הטבלה והעפיל לשמינית גמר האלופות מהמקום הראשון בבית שכלל את דורטמנד ואינטר.

    1. מסכים איתך בהכל אהרון.
      1. מסי כבר לקראת הסוף, כמו רונאלדו, רק שרונאלדו עשה שינוי במשחק שלו ועבר לשחק באמצע, כי הוא כבר לא מהיר כמו פעם, ולכן גם מסי יהיה חייב לשנות את סגנון המשחק שלו כדי להתאים את עצמו פיזית למשחק, ואני מאמין שהוא יוכל לעלות בקלות מהספסל ולשנות משחקים בעוד 2-3 שנים.
      2. ליגת האלופות היא ללא ספק הגביע הנחשק ביותר, הרבה יותר מהליגה, כי זה אומר שאתה אלוף אירופה, כלומר הקבוצה הכי טובה באירופה, ובגלל זה גם ביובה הביאו את רונאלדו כדי שיעזור להם לקחת את הגביע.
      3. וואלוורדה מאמן חלש, ואני חושב שזה דווקא צעד נכון, עדיף להם לחשל את צאבי העונה על חשבון העונה הזאתי שתלך לפח ובתנאי שהוא יגיע מוכן לעונה הבאה, וחוץ מזה בליגה מצבו טוב וגם בליגת האלופות, אני חושב שהשינוי מתבקש ונכון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט