מחשבות כדורסל של שני בצהריים / רועי ויינברג

שלושת הגארדים של אוקלהומה

אחת הסיבות להצלחה של הת'אנדר בזמן האחרון היא השילוב המוצלח בין שלושת הגארדים שלהם. כשכריס פול, שיי גילגיוס אלכסנדר ודניס שרודר ביחד על המגרש הת'אנדר קולעים 29.3 נקודות יותר מהיריב פר 100 פוזשנים, עם 126.9 נקודות – הנתון השני בטיבו בליגה לשלושה שחקנים ביחד.

אוקלהומה נתנה להם 209 דקות ביחד, לא מעט, והם שימושיים במיוחד בסופי משחקים. זה לא מקרי: בסופי משחקים קבוצה צריכה כמה שיותר יוצרים והשילוב של פול, אלכסנדר ושרודר נותן לה שלושה יוצרים טובים מאוד. כל אחד מהם מסוכן מאוד בפיק-נ'-רול ומצליח לעשות לא מעט מהלכים כאלה במשחק. כשהם ביחד על הפרקט, כמעט תמיד עם חוסם נפלא כמו נרלנס נואל או סטיבן אדאמס, אז כל אחד מהם יכול לקבל הזדמנות ליצור בהתקפה. שימו לב לתנועה של אדאמס וגלינארי בסרטון הבא:

אדאמס וגלינארי עושים חסימה כפולה שמצליחה לייצר לפול מרווח. זה מהלך שראינו כבר מהת'אנדר בעבר, גם בשנים המוקדמות יותר של בילי דונובן על הקווים, ועובד להם גם השנה. אדאמס מסוכן כחוסם שיכול להתגלגל לטבעת בעת הצורך וגלינארי מרווח את המשחק בזכות יכולת הקליעה שלו ממסירה, כשהוא גם מסוגל לחדור בעת הצורך, אף על פי שבשנה שעברה חדר יותר. גלו אחד הסקוררים המגוונים בליגה, ומצליח להתאים את עצמו למערכת של הת'אנדר.

אבל בסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר בשלושת הגארדים של הת'אנדר. הם מסוכנים מאוד בדקות בהן שלושתם ביחד ואוקלהומה כמעט תמיד משחקת עם שניים: במשחקים בהם שלושתם היו כשירים הת'אנדר שיחקה עם לפחות שניים מהשלוש ב-89.8% מהדקות, לפי pbpstats. הת'אנדר מצליחים להוציא מעצמם את כל הפוטנציאל עם ההתקפה הזאת שנותנת לכל אחד מהם להוביל. אין מספר אחד מוגדר ולכן ליריבות קשה להתכונן למשחקים מולם.

כל אחד מהשלושה יכול ליצור לעצמו דרך חדירה או אחרי חסימה, לקלוע ממסירה או מכדרור או למצוא את השחקן הפנוי ומספיק מגוונים בשביל להחליף ביניהם תפקידים במהלך המשחקים – יש דקות בהן שרודר היוצר המרכזי ודקות בהן הוא משחק בלי הכדור ופול מוביל. חוכמת המשחק של השלושה, יחד עם ההגנה האישית הטובה של פול והאורך של אלכסנדר שמאפשר לו לשמור על שחקני כנף, יוצרים באוקלהומה קבוצה קצת אחרת, אבל מאוד מעניינת לצפייה.

מגמות

דברים קטנים שבולטים בזמן האחרון ושווה להעלות לדיון:

גבוהי הספרס זורקים מרחוק. למרקוס אולדריג' זורק 3.6 שלשות למשחק בעשרת המשחקים האחרונים וקולע אותן באחוז חלומי של 55.6% כשרובן המוחלט ממסירה. טריי ליילס שפותח לידו זורק 2.6 שלשות למשחק שנכנסות באחוז נמוך יותר, אבל חלקן הגדול מהפינה. זה משהו שפחות ראינו מסן אנטוניו בתחילת העונה, במיוחד מאולדריג', ומאפשר להתקפה שלהם להשיג נקודות בקלות יחסית ונותן הרבה שטח לדרוזן, מארי ודריק וויט בצבע. נחמד לראות גישה כזאת מתקדמת למשחק מקבוצה שנחשבת ליחסית מיושנת בגישתה להתקפה וזה עזר לס"א לנצח 5 משחקים מ-10 בלוח לא קל שכלל את פניקס, יוסטון, הקליפרס, הת'אנדר, המאבריקס, הגריזליס והבאקס – כולן קבוצות פלייאוף או כאלה במומנטום טוב.

באדי הילד ודי'ארון פוקס לא מתפקדים טוב ביחד. אחרי שיתוף פעולה פורה בשנה שעברה, השנה נראה שהקינגס חלשים יותר משמעותית בדקות בהן פוקס והילד ביחד על המגרש, כשהילד השנה קולע ב-35.7% ממסירות של פוקס לעומת 44.5% בשנה שעברה. הקבוצה יותר טובה כשמפרידים ביניהם, בניגוד למה שראינו בעונה הקודמת, בין אם בגלל פציעות שהשפיעו על זמן המשחק שלהם אחד עם השני (ולצד מרווין באגלי) או בגלל העדר שחקנים מתאימים מסביבם שיוכלו לחפות על השניים בהגנה ולהתאים גם בהתקפה. משהו בשילוב הזה לא לגמרי עובד, כשהילד מקבל זריקות בפרופיל די דומה לעונה הקודמת. אולי רק עניין של אחוזים שיתיישרו במהלך העונה, אבל נראה שהקינגס הלכו צעד אחורה בהשוואה לשנה שעברה.

מייקל פורטר ג'וניור הגיע. במשחקים של דנבר נגד סקרמנטו ואינדיאנה פורטר נראה מצויין, ובסטרץ' הקשה שיש לקבוצה עכשיו יכול להיות שהוא יקבל יותר דקות. הוא הראה חוכמת משחק טובה ותנועה טובה בלי הכדור, מה שהופך אותו לשותף טוב של יוקיץ' על הנייר. ככל שימשיך להתקדם ברוטציה של דנבר הוא יכול להיות האס שלהם במהלך העונה.

טריידים

3 שמות מרכזיים מוזכרים כמועמדי טרייד. בואו נדבר קצת עליהם:

אנדרה דראמונד. אמר שרוצה להשאר בדטרויט, אבל הוזכר כמועמד. מצד אחד הוא אחד הריבאונדרים הכי טובים בליגה, בעל אינסטיקנטים הגנתיים טובים והראה (בעיקר לפני הגעת בלייק גריפין) יכולת מסירת טובה. מצד שני, המשחק ההתקפי שלו מאוד מוגבל ובפלייאוף האחרון הוא נראה כמו דג מחוץ למים נגד קבוצה שתרווח את המגרש – משהו שכל יריבה תעשה נגדו בפלייאוף. זה יכול לפגוע בערך שלו כשלא נראה שיש קבוצת פלייאוף שמחפשת טרייד על אחד כזה.

קווין לאב. שם יותר מעניין. בשנתיים האחרונות זורק הרבה שלשות ולא מצליח להציל קליבלנד שסובלת מבעיות יותר גדולות ממנו (כמו גארדים שלא מוסרים). הוא הראה שהוא יכול להיות מספר שלוש בקונטנדרית, אבל החוזה הגדול שלו והפציעות – לא עבר את 60 המשחקים מאז התקופה של אירווינג בקליבלנד – יכולות למנוע את זה. מאמין שפורטלנד יכולה להיות מועמדת מרכזית לשירותיו כקבוצה שנראית כאילו היא מוכנה להקריב את הטווח הארוך בשביל הקצר.

קייל קוזמה. לא ברור כמה הוא טוב. כן מצליח ליצור נקודות, אבל חלש מאוד בכל הקשור לריבאונד, הגנה או הנעת הכדור. רק בן 24 ויכול לתרום לקבוצה צעירה שצריכה פאוור פורוורד ליד סנטר הגנתי כמו ניו יורק או ניו אורלינס, אבל המשכורת שלו קטנה ולכן הלייקרס לא יכולים לקחת הרבה תמורתו. בוגדן בוגדנוביץ' יכול להיות מועמד מעניין כשהקינגס יקבלו שחקן נוסף שיכול ליצור נקודות ולהשתלב במשחק ריצה שיכול להיות שם, אבל הלייקרס יצטרכו להעביר שחקן שלישי – אולי קווין קוק או ג'ארד דאדלי.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה רועי!
    .
    לטעמי קשה להעיד על הירידה בשילוב של פוקס והילד כי פוקס עוד לא שיחק רציף העונה.
    .
    דטרויט לא יקבלו כלום על דראמונד

  2. אחלה מחשבות
    המהפך של אוקלהומה מקבוצת כוכבים לקבוצה של קבוצה מדהים
    לא נעים לומר בקול רם אבל הקרדיט לכריס פול
    🙂

  3. תודה רבה רועי, אוקלהומה אחת מהקבוצות היותר מעניינות כרגע. שלישיית גארדים טובה מאוד ומשחק קבוצתי. נראה שכמו שטוב לבוסטון בלי קיירי כך טוב ל-OKC בלי ראס.
    .
    כרגע השילוב של פוקס והילד לא עובד, לדעתי בוגדנוביץ' צריך לשחק יותר עם הכדור ביד.

    1. מסכים. איכשהו יותר להפריד דקות ביניהם או לתת לשניהם לשחק עם ממשיכים מהשנה שעברה (שהם לא האריסון בארנס). בשנה שעברה השילוב הזה היה מעולה ועל הנייר הוא עדיין אמור לעבוד, אבל משהו בהתקפה שלהם לא מתפקד כמו שצריך

      1. קודם כל אני מאמין שלמדו אותם. שנה דיברה איש לא הכיר את פוקס והילד נתנו עו ת פריצה קיבלו הגנות חזקות יותר אני מעריך לא ראיתי הרבה קינגס העונה אבל ממה שראיתי הם חרפה הגנתית איש לא שומר שם תאומי פליקנס עם שחקנים מוכשרים יותר קצת

  4. 1. מי שיציע (וברור שיציעו) לדראמונד מעל 15 לעונה (ואני עוד לארג ב-15 ומצב נדבנות) צריך לשלול לו את הרישיון לעסוק בליגה.
    2. מי שיקח את לאב צריך לשלול לו את הרישיון אלא אם מדובר בחוזים גרועים יותר ויקרים יותר (ג'ון וול למשל וכו)
    3. כבר בזמן אמת כמעט כולם אמרו שצריך לשלול את הרישיון למי שנתן ללאב את החוזה בקאבס, לכו תראו בתגובות צחוקים, ומנחם עם טורים הנה לאב לוקח את הקאבס לאליפות 🙂
    4. קייל קוזמה, סקורר קטלני סטייל אינגראהם בקבוצה מהירה, צעירה שמנפחת סטט ויכול להשתלב בהרבה סגנונות משחק. OKC יהיה נהדר בשבילו אם יגיע לשם. דנבר , הוקס, מאבס, יוסטון גם בעיקר.
    5. דיארון פוקס זה לא ראסל וסטברוק ששנה שעברה העזו להשוות אותם. הבעיה הכי חמורה שם זה הריסון באסט והמאמן

      1. קוזמה ירוויח הגדול סאק זה ניפוח סטט לקראת חוזה המקס קבוצה בלי הגנה שרק רצה תאומי פליקנס.
        אגב אם קוזמה מגיע זה על הרגליים של באגלי ובארנס לא ככה? לא היה חבל לקינגס לשרוף כסף על בארנס omg ירון. והם גם ויתרו על לוקה ויאנג כי חשבו פוקס זה ראס 😂. אוי קינגס אוי קינגס. בדרך לשום מקום. וגם אם יקרה נס וכן לאיפה? סיבוב ראשון פה ושם. מצטער זיו

        1. זה טרייד נוראי לקינגס, קוזמה הוא חור הגנתי אפילו יותר מבוגדן, הילד לא מתאים לבוגדונביץ בגלל ששניהם קו אחורי חלש להדהים ולא יכולים להתמודד עם המפלצות שם אתה רוצה להכניס לשם את המגן הרע בליגה?

          1. אני לא רוצה כלום. אני אישית לא מעביר את קוזמה על בוגדן קוסמה שווה יותר לדעתי. אבל לברון קובע והוא יעביר אז ללייקרס בוגדן יתן שלשות וידע לשים נק על מחליפים ויעלה בקלאץ. קוזמה בקינגס יהיה בקבוצה מושלמת עבורו לחוזה מקס. מאמן שיתן לו לשחק לדעתי על חשבון בארנס או משהו כזה או יחד איתו ובאגלי סנטר. הקינגס לא בונים על הגנה ברוך יעשו ראן גאן בלאגן סטייל פליקנס ועם יותר כשרון אפשר להתגנב למקומות 7 8 ביום טוב. מה חשבת הם יקחו אליפות?
            פוקס הילד בארנס קוזמה באגלי ירוצו בטירוף סקורים של 140 130 ניפוחי סטט חבלז וככל שהמספרים יהיו גבוהים החוזה יהיה יותר גבוה. מעולה לקוזמה אל תשכח מטרתו העיקרית זה חוזה מקס להשיג עכשיו

  5. מעניין מאוד, תודה רבה
    אוק' הפתיעה את כולם השנה. הקרדיט גם לפול, כמו שברץ' כתב, אבל גם לווסטברוק. מתברר שיש חיים אחריו

    1. היא לא הפתיעה איש כולם הימרו על טריידים שלהם ולכן שמו אותם נמוך. הם עוד ירדו ולדעתי יהיו טריידים.
      בלי קשר לא רואה אותם עושים פלייאוף גם אם כולם נשארים העונה.

  6. מעולה רועי. תודה.
    את okc שמתי בפלייאוף בתחילת העונה. בהינתן בריאות וסגל שלם לבטח גם יתנו פייט בסיבוב הראשון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט