שעתם של הספויילרים- סיכום מחזור 17 בNFL

רציתם שבוע ביי? פיצפטריק

מאת צוות הופס פוטבול

ניו אינגלנד פטריוטס (4-12) 24 – מיאמי דולפינס (11-5) 27
לראשונה מזה עשר שנים, הפטריוטס יאלצו לשחק משחק ווילד קארד במקום לקבל שבוע חופש בפלייאוף.
במחזור 17 בNFL בדרך כלל כבר לקבוצות שהבטיחו את מקומן בפלייאוף, אין טעם להתאמץ יותר מדיי, אבל עדיין ישנם מאבקים חשובים לשפר עמדות, וכמובן לזכות בשבוע הביי החשוב.
וזו שעתם "היפה" של הספויילרים. יש עונג סדיסטי מיוחד בלגרום ליריבה שנואה לבית לאבד עמדה נוחה לקראת הפלייאוף. והרצון להרגיש את העונג הזה יכול להפוך אותך מקבוצה נוראית לקבוצת עלית.
להקת הקסם של פיצפטריק והדולפינים טיפלו בעניינים בפוקסבורו והפילו את ניו אינגלנד מסיד 2 לסיד 3 ושלחו אותם להילחם בווילד קארד מול הטייטאנס.

קנזס סיטי צ'יפס (4-12) 31 – לוס אנג'לס צ'רג'רס (11-5) 21
הנהנים הגדולים מההפסד של ניו אינגלנד למיאמי, הם הקנזס סיטי צ'יפס, שקפצו לסיד 2 ויזכו לשבוע מנוחה לקראת קרבות הפלייאוף.
שאגה אדירה עלתה באצטדיון ארוהד כשנודע על תוצאות המשחק בפוקסבורו והצ'יפס דאגו לצד שלהם בעניין ולאבטח בפעם הרביעית את ראשות הAFC מערב, כשדמיאן וויליאמס מגיח 12 פעמים ל124 יארד ו2 ט"ד.
הצ'רג'רס החלשים לא מפסיקים להפסיד בחצי השני של העונה ויצטרכו למצוא איזו דרך לפתור את בעיות ההתמדה שלהם בפגרה הארוכה.

יוסטון טקסאנס (6-10) 14 – טנסי טייטנס (7-9) 35
יוסטון שהבטיחה את מקומה בפליאוף, נתנה לכוכבים שלה לנוח לקראת שבוע הווילד קארד וסידרה לטייטנס עליה לפלייאוף כשדריק הנרי התפוצץ ל211 יארד ו3 ט"ד ב32 נשיאות ובכך הפך לרץ המוביל העונה ביארדים והשווה את מס' הט"ד (16).
הטקסאנס יפגשו את הבילס בווילד קארד והטייטנס את הפטריוטס.


 
דאלאס קאובויס (8-8) 47 – וושינגטון רדסקינס (13-3) 16
הקאובויס סיימו את העונה חזק מול הרדסקינס הפאתטיים כשדאק פפרסקוט נותן תצוגת תכלית של 4 ט"ד במסירה וואליוט מוסיף עוד אחד משלו ב122 יארד ריצה.
אבל כל זה לא משנה כשהקאובויס שוב מציגים עונה של בינוניות והניצחון של האיגלס על הג'איינטס העיף אותם מהפלייאוף.
דאלאס וגרי ג'ונס עדיין לא החליטו על שינויים בצמרת האימון, רק אלוהים ידע איזה חומרים גארט מחזיק עליו.
הרדסקינס עוברים כרגע ניעור רציני בעמדות ההנהלה והאימון אבל כל עוד דן סניידר מושך במושכות המועדון, לא צפוי להם עתיד מזהיר.

דנבר ברונקוס (9-7) 16  – אוקלנד ריידרס (9-7) 15
לריידרס היה סיכוי מתמטי קלוש להגיע לפליאוף השנה, אבל גם לסיים עונה  עם מאזן חצוי כמו שצריך מול דנבר האנמים הם לא הצליחו.
החדשות הטובות הן שלפחות נראה שג'ון גרודן בנה סוג של בסיס לא רע ואחרי כל הבלאגן של תחילת העונה, הם סיימו במאזן יותר טוב ממה שציפו. החדשות הרעות- ג'ון גרודן שם לעוד שנים רבות.
בדנבר, המשרד הקדמי עדיין מתקשה לפתור את חידת ק"ב העתיד של המועדון אבל כנראה כל עוד ג'ון אלווי רוצה לנסות עוד ועוד מועמדים, הבעלים לא יעזו להיפטר מאגדת העבר.

לעוד שנים רבות, גרודן.



קרוליינה פנתרס (11-5) 10 – ניו אורלינס סיינטס (3-13) 42
קרוליינה לא הראו יותר מדי התנגדות כשניו אורלינס התעללו בגופה שלהם.
דרו בריס הוסיף פערים לשיאים ששבר ועזר למייקל תומאס לשבור עוד אחד (מס' התפיסות ב3 שנים)  עם 3 ט"ד במסירה ואלווין קאמרה הוסיף שנים נוספים בריצה.
היחידי שבא לעבוד בקרוליינה הוא קריסטיאן מקקפרי הבלתי נגמר שהפך לשחקן השלישי בהיסטוריית הNFL עם 1000 יארד בריצה ו1000 יארד בתפיסה.
הסיינטס פיספסו שבוע מנוחה בגלל הנצחון של הניינרס ויאלצו להגן על מקומם בפלייאוף מול הוייקינגס בשבוע הבא.



בולטימור רייבנס (2-14) 28 – פיטסבורג סטילרס (8-8) 10
הקבוצה הכי חמה בליגה נראית לגמריי מוכנה לפליאופס כשאפילו המחליפים טיפלו בעניינים מול הסטילרס.
הרייבנס שכחו איך זה להפסיד עם 12 ניצחונות רצופים ועכשיו גם יזכו לשבוע מנוחה להתחזק לקראת הפליאוף.

מיניסוטה וייקינגס (6-10) – שיקגו ברס (8-8) 21:19

הוייקינגס כבר היו נעולים במקום השישי טרם משחקי המחזור, לכן המשחק הזה היה לפרוטוקול בלבד בשבילם.

הברס הובילו לאורך רוב שלבי המשחק, בפיגור 12 בסוף הרבע השלישי, הוייקינגס יצאו לריצת 13:0 שנחתמה עם שער שדה של דן ביילי עם פחות מחמש דקות על שעון המשחק. לדאבונם, הדובים החזירו בדרייב שקט, מתודי ומחושב שלקח כמעט את כל השעון, אדי פינירו שם 3 בין הקורות עם12 שניות לסיום והמקומיים ממיניסוטה לא הצליחו לעשות עם זה כלום.

הויקינגים שיחקו עם המחליפים שלהם באופן מוחלט ונתנו מנוחה לכל הכוכבים שלהם, כולל הרץ האחורי דלווין קוק שהוחלף על ידי מייק בון, שנתן הצגה נאה עם 8.7 יארד לנשיאה ב-17 ניסיונות.

בצד השני, הכוכב היה דווקא הבועט, אדי פינירו ששם את כל ארבעה ניסיונות הבעיטה שלו.

באפלו בילס (6-10) – ניו יורק ג׳טס (9-7) 13:6

בדומה לויקיינגס, גם לבילס היה את המקום החמישי נעול ומובטח, לכן החליטו גם כן לתת לפותחים עוד ״שבוע ביי״.

הג׳טס ניצלו זאת כדי לנצח את המשחק השישי שלהם משמונת המשחקים האחרונים לאחר שפתחו את העונה עםה ניצחון אחד בלבד משמונת המשחקים הראשונים.

הט״ד היחיד במשחק הגיע בתחילת הרבע הרביעי כאשר מסירה של סאם דרנולד לג׳יימסון קראודר העלתה את הג׳טס ליתרון 10:3, משם שתי הקבוצות החליפו שערי שדה ונפרדו.

סינסינטי בנגלס (14-2) – קליבלנד בראונס (10-6) 23:33

הבנגלס יכלו להשתגע כיוון שכבר הבטיחו את הבחירה הראשונה בדראפט, אז הם החליטו לנצח ולבאס עוד יותר את היריבה העירונית שלהם.

בייקר מייפילד השלים רק 12 מסירות ונחטף 3 פעמים, משחק הריצה לא הצליח להתרומם עם 74 יארדים כוללים בלבד וההגנה ויתרה על 33 נקודות להתקפת הבנגלס הרעועה.

המנהיג של סינסי ביום הזה היה ללא ספק ג׳ו מיקסון, 162 יארד ושני ט״ד על הקרקע לרץ הצעיר והמוכשר הזה היו מפתח לניצחון של המקומיים באצטדיון פול בראון.

לא סיפקו את הסחורה, הבראונס.

טמפה ביי באקנירס (9-7) – אטלנטה פאלקונס (9-7) 28:22

המשחק הזה היה מיקרוקוסמוס מושלם לכל העונה הזו של הבאקנירס בכלל, וג׳יימס ווינסטון בפרט.

שודדי הים חזרו מפיגור 10:0 מוקדם להוביל ב-6 בתום שלושה רבעים, הפאלקונס שמו שני שערי שדה, כולל איד בשנייה האחרונה כדי לשלוח את המשחק להארכה. הבאקס קיבלו את הכדור ראשונים עם הזמדנות לנצח, וכמובן שמה שג׳יימס ווינסטון עשה זה למסור ישר לט״ד. לצערו, הטאצ׳דאון הזה הגיע בידי ליינבקר הפאלקונס דיון ג׳ונס שניצח לאורחים את המשחק.

ווינסטון מסר שלוש חטיפות, מה שהעלה את הטוטאל שלו ל-30 עונתי, הקוורטרבק הראשון בהיסטוריה שמגיע ל-30 ט״ד וחטיפות באותה עונה.

דטרויט ליונס (12-3-1) – גרין ביי פאקרס (3-13) 23:20

הליונס כמעט קלקלו את החגיגה של הפאקרס אף על פי שגם הקוורטרבק השלישי איתו הם פתחו, לא היה מאה אחוז.

האריות עלו ליתרון 14 בירידה לחדרי ההלבשה, ואף הובילו בט״ד בתחילת הרבע הרביעי. אמנם לבסוף המשחק הקונסרבטיבי אך מחושב של ארון רודג׳רס היה מספיק בשביל להשוות, ולאחר מכן כדי לשים את מייסון קרוסבי בעמדה לצ׳יפ שוט קליל, שאותו לא החמיץ. בכך ראשי הגבינה הבטיחו את המקום השני בקונפרנס ושבוע ביי חשוב ביותר. דטרויט כעת עם הראש לשנה הבאה.

לא מאכזב, קרוסבי.

ג'קסונוויל ג'גוארס (6-10) – אינדיאנפוליס קולטס (7-9) 20:38

השלכות הפלייאוף היחידות של המשחק הזה היו על הסיכויים של אוקלנד לחולל נס, מה שהצריך ניצחון של הקולטס. אך למרות שאינדי הובילה 20:16 בהפסקה, זה לא היה מיועד לקרות. גארדנר מינשו, שעשוי להמשיך גם לשנה הבאה מאחורי הסנטר בג'קסונוויל, הוביל את הג'אגס ל-22 נקודות ללא מענה במחצית השנייה, תוך שסיים את המשחק עם שורה סולידית של 295 יארד, שלושה ט"ד וחטיפה אחת.

לוס אנג'לס ראמס (9-7) – אריזונה קרדינלס (5-10-1) 24:31
הראמס נפרדו רשמית מהקולוסאום במשחק חסר משמעות אך מרתק. השוויון לא נשבר עד לרבע הרביעי, אז ג'ארד גוף מצא את טיילר היגבי ולאחר מכן את רוברט וודס לשני ט"ד רצופים, אותם לא הספיק קיילר מארי להדביק. אריזונה מסיימת עונה עם תחושה של אופטימיות לעתיד, בעוד הראמס יכולים רק להסתכל לאחור ולהתחרט על רגעים מאוד מסוימים, שהשאירו אותם מחוץ לפלייאוף. 

מה לעזאזל קרה? מקווי


ניו יורק ג'איינטס (4-12) – פילדלפיה איגלס (9-7) 34:17
עם פציעות בכל מקום ורסיברים מפינת הרחוב, הניו יורק ג'איינטס קיבלו הזדמנות פז להרוס לפילדלפיה את העלייה השלישית ברציפות לפלייאוף. אך זה פשוט לא הספיק, ופילי חגגה אליפות בית שנייה בשלוש שנים לאחר ששברה את הקרח ברבע הרביעי. ריצת ט"ד של בארקלי ל-68 יארד (מתוך ה-92 שלו במשחק) השוותה את התוצאה לקראת סוף הרבע השלישי, אך מכאן פילי רצה ל-17 נקודות רצופות, כולל שניים מתוך שלושת הט"ד של בוסטון סקוט, הרץ המחליף של המחליף. פילי תקווה שהביתיות והמומנטום (ארבעה ניצחונות רצופים) יספיקו לה מול סיאטל (שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים). 


סיאטל סיהוקס (5-11) 21 – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (3-13) 26
במשחק שסגר את העונה הרגילה, עונת ה100 של הNFL, לקבוצה מן המפרץ היה הרבה מה להרוויח או להפסיד. אמנם שנייהן הבטיחו את מקומן בפלייאוף, אבל תוצאות המשחק ביינהן יעשו הבדל גדול במיקום לקראת הפלייאוף.
לראשונה מזה שנים הניינרס יצאו כשידם על העליונה בסיאטל והבטיחו לעצמם גם את הסיד הראשון בNFC וגם שבוע חופש שהם נזקקים לו כל כך.
במשחק, כמו רוב המפגשים של הניינרס השנה, שהפך לקלאסיקה מיידית, עצירה של אינצ'ים בודדים בשניות האחרונות על קו הגול, הציל את הניינרס מהפסד נוסף לסיאטל.
תרם לעניין פלוץ מוח של צוות האימון של סיאטל שגרם לעיכוב משחק והתרחקות מקו השער.
סיאטל ימשיכו לשלב הווילד קארד ויסעו לפילדלפיה להלחם על המשך דרכם.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. סליחה על האוף טופיק, אבל מטריד אותי כמה הבחור בתמונה למעלה נראה בדיוק כמו גרסא ענקית של בן דוד שלי.
    לפתוח מדי פעם את האתר ולגלות את הפרצוף של קרוב משפחה מתבונן עליך בחזרה יכול לגרום לכל מיני תחושות משונות.

  2. תודה ענקית.
    לא יפתיע אותי אם הפטריוטס יפסידו כבר בווילד קארד לטנסי.בכל מקרה אם לא אז שבוע אחר כך מהומס יסיים את השושלת.לא נראה לי שבריידי ימשיך בניו אינגלנד.או שיפרוש או שיחתום במקום אחר כמו הצארג׳רס לשנתיים ויסיים את הקריירה כפי שרצה בגיל 45

  3. תודה על הסיקור העונתי – יאללה לפלייאוף!
    באופן עקבי מאז ספטמבר, כתבתי שהפאטס גמרו והרייבנס דוהרים לתואר. דווקא עכשיו מרגיש לי גמר סיינטס-צ׳יפס ובו דרו בריז ייאלץ לראות מבעד לדמעות איך הגביע חומק לו בהזדמנות האחרונה בהחלט לתואר, ישר לידיים של מהומס, שיגבור על ג׳קסון בגמר ה AFC.
    תענוג לצאת מסיאטל עם ניצחון סוף סוף, היה רצף שנים לא פשוט. עדיין, אין לי ספק שסיאטל מועכים את פילי בדו קרב QBs במאני טיים.
    עוד QB ששעון החול שלו הולך ואוזל- ארון רוג׳רס.

    1. יש לי הרגשה, שהתענוג של הניינרס ימשיך עמוק לתוך הפלייאוף, בואכה סופרבול.
      רק ליגה כמו ה- NFL יכולה להסתיים באופן דרמטי שכזה, בשניה האחרונה ועם מאה שידורים חוזרים בכדי להכריע באם הכדור עבר או לא עבר את הקו, מדהים!

  4. אין ספק שמהלך המחזור היה הפיק-6 של ווינסטון להפסד במשחק. סיום מושלם לעונה של 30 ו-30…
    .
    הוא קצת מחוץ לראדר של רוב האוהדים, בעיקר בשל העונה המופלאה של מק'קאפרי, אבל דריק הנרי עם עונה מדהימה כשהוא סוחב על הגב שלו את טנסי לפלייאוף. יהיה מרתק לראות אותו נגד הפטס.

  5. תודה על סיקור עונתי מצוין.
    לפני העונה הימרתי על סיינטס – צ'יפס בסופרבול, וההימור הזה עדיין חי, אבל הסיכוי שלו קצת ירד כשהדרך עוברת בלאמבו-פילד ועם סיכוי טוב גם אצל הניינרס.

  6. הנינרס הגיעו לסוף העונה עם הגנה פצועה למדי. שבוע החופש יאפשר לרוב הפצועים לחזור ויש סיכוי שאפילו אלכסנדר יחזור במידה ויעלו לגמר ה NFC. עם הרכב הגנתי שלם הם מנצחים כל קבוצה. תזכורת. בולטימור הצליחו לנצח בשניות האחרונות משער שדה במשחק שנערך בבולטימור בתנאים שהנינרס הרבה פחות מורגלים בהם וללא מספר שחקני מפתח בהגנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט