האם יש בעיה מיוחדת עם השופטות בליגה?
הצטרפתי לבלוג בסיום ויכוח לוהט שניטש בסוגיה.
הועלתה הטענה שהנשים השופטות גרועות הרבה יותר מהשופטים הגברים.
זו דעתי בעניין:
א. ברור שישנה העדפה מתקנת לנשים השופטות.
סילבר ידוע בחיבתו לפוליטיקלי קורקט ובדחיפת הכוח הנשי למען השיוויון.
מבלי לבדוק מספרים, ניכר כי אחוז השופטות בליגה גדול בהרבה מאחוזן באוכלוסייה כאוהדות כדורסל, ועוסקות בכדורסל באופן מקצועני.
מכאן שיש חשש לא בלתי-מוצדק לפגיעה במקצועיות עקב מינויים לא ענייניים שטיב השופט אינו במוקד ההחלטה.
ב. מכיוון שטבעי שמקבלי ההעדפה המתקנת יחושו מעין "חוב" למי שמינה אותם (לדוגמא, מינויים ששיקולם אינו מקצועי בפוליטיקה, מתוך רצון לקבל יס-מן מאדם שבאופן רגיל לא היה מקבל את המינוי), יש כאן שוב, טענה מוצדקת והגיונית שהשופטות יפעלו במשנה תוקף לביצוע הקו המנחה של הבוס, ואולי לעיתים בהגזמה מתוך רצון להראות את ערכן ולהצדיק את בחירתן.
ג. אני, עד כה מעולם, לא הרגשתי שום הבדל באיכות השיפוט בין נשים לגברים בליגה, זה מעולם לא עלה על דעתי בעבר (מה שכן עלה על דעתי זה מספרן ועניין ההעדפה המתקנת), וזה מפי אולי המתלונן על השיפוט הוותיק והקולני ביותר באתר.
מבחינתי – כולם גרועים באותה מידה בשנים האחרונות, עם הקצנה תלולה והולכת ומגמה ברורה שמובלת בידי הקומישנר החדש.
לא ראיתי שהשופטים הגברים מתנהגים בדיוק אחרת, כולם אסקופה נדרסת לחוקי סילבר ויס-מנים נרצעים של מדיניות שיפוט מופרכת ולא ספורטיבית.
ישנם מעט מאוד משחקים שפתאום אתה נופל עליהם ולא שם לב בכלל לשופטים, עד שלפתע אתה מבין שהם שם ופשוט שפטו בצורה הגיונית אז שכחת מקיומם לחלוטין!
לרוב זה פשוט להסתכל כדורסל ולהתמרמר כנגד חוסר הצדק, חוסר הספורטיביות והפגיעה ביסודות המשחק שכולנו אוהבים ובליגה הזו שגדלנו לאהוב אותה כילדים או כצעירים.
להלן, היום במחצית הראשונה של פיניקס-פורטלנד, חזיתי בתצוגת השיפוט המחרידה ביותר שראיתי מעודי, וזה אומר הרבה מאחד כמוני שכל הזמן מתלונן על הנושא, כבר כמה שנים טובות.
זה התחיל בכך שכל התקפה ברבע הראשון הסתיימה בהליכה לקו.
כל מגע גופני כלשהו, כל ניסיון זריקה, הסתיים בהליכה לקו.
זאת הייתה פארסה אמיתית ולא כדורסל.
בנוסף נשרקו כמה שריקות אוויר מופרכות לחלוטין על שלשות של ליליארד, שגרמו לצוות השידור לאבד כל נימוס ומעצורים ולרדת חופשי על השריקות ועל מופרכותן.
ואז פתאום השופטים החליטו לבלוע את המשרוקיות, והיו כמה דקות בהן שחקנים קיבלו פיצוצים בכניסות לסל ללא שום תגובה.
סיום המחצית היה בסימן קריאה מהדהד, עם עוד שריקת אוויר מוחלטת על שלשה של ליליארד ומנגד, בהתקפה הבאה של פורטלנד, האחרונה למחצית, מקולום (כמדומני) קופץ ובשניות האחרונות נכנס בביינס שעומד ניצב חזיתית ב-100 קמ"ש בניסיון זריקה האחרון, מעיף אותו לרצפה – ולא נשרקת עבירה.
זה הותיר את מונטי וויליאמס על המגרש לשיחה ארוכה עם צוות השופטים בסיום המחצית.
הצוות, אגב – היה מורכב מגברים בלבד.
הסיכום שלי על אייטון
"השוקיסט" חזר (קרדיט מלא למגיב שנתן את הכינוי, נדמה לי מקסימוס אבל לא בטוח) מהפציעה שאחרי ההשעיה ומהכמה דקות שקיבל הצלחתי לשים את האצבע על מה שחשבתי עליו מהרגע הראשון שראיתי אותו, בעונה שעברה.
תמיד טענתי ש"אין לו ד.נ.א של סנטר", שאין לו אינטנסיביות, חוסר מושג בהגנה שזה פשוט מבטל את כל הרעיון של התפקיד, ושהוא מתרוצץ אנא ואנא על המגרש ומנופף בזרועותיו, מרחף כדבורה ועוקץ כפרפר.
אבל עכשיו הגעתי לתובנה הבאה – המציג שחקן.
ובשחקן אני מתכוון ל-actor.
זה מה שכתבתי עליו בבלוג החי אחרי צפייה קצרה בחזרתו:
לראות את השוקיסט משחק זה כמו לראות שחקן ממש גרוע בסרט זול.
כזה שפשוט לא יודע לשחק (acting) ועושה הכל מוגזם ומלאכותי.
הבמאי אומר לו: "בסצינה הזו את הולך לצבע ותופס עמדה, ומבקש את הכדור."
אז הוא נותן משחק מוגזם ומופרך של איך שסנטר עושה את זה.
"כאן אתה עושה חסימה" – לא אמין בעליל, רואים שהמציג משחק תפקיד שאין לו מושג איך לעשות אותו.
"כאן אתה קופץ לריבאונד, אתה השחקן הגדול והחזק במגרש!"
השחקן מתחיל לקפץ לכל עבר בלי קשר לכדור ומפספס את כולם.
זה מה שבחרתם לפני לוקה?
ועוד בעונה בה המאמן היה מאמנו מנבחרת סלובניה??
קלרקסון – אחלה גניבה של יוטה!
תמיד חיבבתי את קלרקסון והערכתי אותו בתור גארד רוטציה מצוין לתפקיד 1/2, ולא הייתי מאלה שתמיד ירדו עליו וזלזלו בו.
הוא היה מצוין בלייקרס וגם נתן פתיחה טובה בקליבלנד כשהועבר אליה, לפני שזו התפרקה מנכסיה והפכה לחממה לגידולי פרא מהדראפט.
לבחור יש יד והוא סקורר.
הלילה – 20 נק' ב-4/7 לשלוש.
אחלה חיזוק ליוטה בתחום הקליעה וגניבה אמיתית, ועוד תמורת כלום! (אהבתי את אקסום אבל הבנאדם פשוט פצוע כל הזמן)
מייק קונלי – המעודד היקר בהיסטוריה?
שדרית הקווים של יוטה – אחלה מילף שבעולם!
למיטיבי לכת: כרטיס הביקור שלה, והאינסטגרם.
עידו גילרי
31 דצמ 2019 07:47:13ממתי תנאי לקבלה לעבודה כשופט הוא אהדתך לספורט? זו עבודה בדיוק כמו כל עבודה אחרת. אחוז השופטות גדול מדי? וואלה 4 מתוך 70 זה באמת הרבה יותר מדי שיגידו תודה שאנחנו נותנים לאחת מהן בכלל לראות מגרש ושיגידו תודה לסילבר וגם יכינו קפה בטיימאאוטים.
בקיצור תהיי מילף ותשתקי.
asaf
31 דצמ 2019 07:56:59תודה עידו הוצאת לי את המילים מהמקלדת. וכן אשך לא אתחיל להכנס פה לעומק לדיונים על פטריאכליה כי זה לא המקום אבל מה לעשות שגם בעשור השלישי עוד רגע של המאה ה-21 אין שוויון בין גברים לנשים ונדרשת לעתים העדפה מתקנת.. (רוצה דוגמא מעולם הספורט, תראה את ההבדלים ביחס בשכר ובכלל ביחס לליגות בין ה-NBA למקבילה הנשית WNBA)
עידו גילרי
31 דצמ 2019 07:59:09למה אתה חושב שהייתה העדפה מתקנת? למה לא מתקבל על הדעת שהן פשוט היו מתאימות לעבודה ושחוות הדעת שקיבלו עליהן בשנים בג'י ליג היו מספיק טובות ולכן התקדמו ל-NBA?
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 08:55:38אני חושב שהייתה העדפה מתקנת משתי סיבות:
האחת, סילבר מצהיר בגלוי על רצונו העז לדחוף לשיוויון ולעידוד נשים בכדורסל.
השנייה, אני רואה לא מעט משחקים ואחוז הנשים השופטות לא סביר לי עם אחוזן המשוער בכדורסל המקצועני.
.
אני אמרתי שהן לא מתאימות לעבודה?
להיפך, אני חושב שהגברים היו כל כך גרועים בשנים האחרונות שהכנסת נשים יכולה לגרום רק לשינוי חיובי בשיפוט.
נמוך יותר אי אפשר לרדת.
.
זה לא קשור לעובדה שברור לי שהייתה העדפה מתקנת.
עידו גילרי
31 דצמ 2019 08:59:20מה זה אחוזן המשוער בכדורסל מקצועני?
אני מזכיר 4 מתוך 70.
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 09:51:14לא יודע מאיפה הבאת את הנתון הזה, ומאיזה פול.
מבין הצוותים שבאמת שופטים בליגה, לדעתי זה יותר.
בכל אופן, אם נשווה מול אחוזים של נשים שעוסקות בכדורסל מקצועני בארה"ב, אני בטוח שנראה שיש פה העדפה מתקנת.
אני אפילו לא צריך את המספרים, כי מהיכרותינו עם סילבר ברור לי לחלוטין שהוא פעל בנושא לקידום האג'נדה שלו, כמו שהוא עושה תמיד – ובסגנון אגרסיבי כתמיד.
עידו גילרי
31 דצמ 2019 09:54:54אתה מוזמן להסתכל כאן זה סגל השופטים בליגה. אולי יש כאן כמה נשים מאד משופמות. שפספסתי..
https://www.nbra.net/nba-officials/referee-biographies/
ושוב אתה מדבר על כדורסל מקצועני כאילו יש לנשים את אותה האופציה לעסוק בו.
איך זה בכלל רלבנטי? מה הזיקה שלהן לכדורסל קובעת עד כמה הן יכולות לשפוט? אז להרגיעך כל 4 השופטות שיחקו כדורסל בקולג'.
עידו גילרי
31 דצמ 2019 10:08:49הן שפטו ב-55 משחקים עד עכשיו (14 לאחת בממוצע) שזה הרבה פחות מממוצע לשופט בליגה (בערך 22-23).
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 10:33:14הנה, נתת את הנתון שמראה את מה שדיברתי עליו.
14 משחקים לשופטת כשהממוצע בליגה 22-23.
מה אחוזן בכדורסל המקצועני לעומת זאת?
ברור שיש פה הטיה פסיכית לטובתן!
עידו גילרי
31 דצמ 2019 10:37:49איך זה מראה את זה? הרגע אמרת שלדעתך זה יותר? אז כשזה לא מסתדר אם המציאות אתה הופך את הטיעון?
יש פה עניין של וותק שמשחק תפקיד.
ושוב אתה חוזר על המשפט הזה. מה הכונה באחוזן בכדורסל מקצועני? למה זה רלבנטי בכלל.
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 10:49:21כמה נשים מתעסקות בכדורסל במסגרות בארה"ב לעומת גברים?
כמה ברמות הגבוהות?
מתוך הפול הזה מגיעים השופטים.
תיקח את האחוז הזה שלהן מהסך הכללי ותשווה לאחוז המשחקים ששפטו השנה נשים בליגה.
יש פה הטייה ברורה לטובתן.
עידו גילרי
31 דצמ 2019 10:54:40אהה באמת? אתה מוזמן לבדוק את ה"רקורד" הכדורסלני של השופטים הגברים. אתה חושב שהם היו שחקני כדורסל מקצוענים קודם? אם כן אתה עומד להתאכזב.
בלי קשר – עד רמת הקולג' יש השתתפות מאד גבוהה של נשים בכדורסל. מטבע הדברים אחריה יש הרבה פחות אופציות.
עידו גילרי
31 דצמ 2019 11:01:18מאיזה פול בדיוק הגיעו טוני בראת'רס וסקוט פוסטר?
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 11:34:49מפול האהבלים המעצבנים שחושבים שהם חכמים.
אבל ברצינות – תשאל את עמיתלהב – אין כמעט שופטים שמגיעים בלי רקע של משחק במסגרת רצינית כלשהי
עידו גילרי
31 דצמ 2019 11:37:45אז רק לידיעתך – רבים מהשופטים בליגה לא שיחקו כדורסל אפילו בקולג'. יש בודדים ששיחקו כדורסל מקצועני.
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 14:25:53אם כך זה מחזיר אותי למעגל השני, שכתבתי בהתחלה – פול אוהדי הכדורסל השפוטים.
כי אתה לא יכול להגיד שמגיעים שופטים שלא משם.
וכמה באחוזים יש נשים בפול אוהדי הכדורסל השפוטים? יותר טוב?
עידו גילרי
31 דצמ 2019 14:29:14אז אתה חוזר לספקולציות? למה אתה מניח שאין הרבה אוהדות כדורסל שפוטות? כי זה מה שאתה מכיר מהארץ? תרבות הספורט והכדורסל בפרט מאד מאד שונה בארה"ב.
ובניגוד למה שאתה חושב אני ממש לא בטוח שמי שמגיע לשפוט עושה את זה מאהבת כדורסל טהורה. זו עבודה לא קלה אבל כזו שמכניסה לא מעט כסף לאנשים שבמקרים אחרים ידם לא הייתם משגת.
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 14:39:44ברור לי שבארה"ב תרבות הספורט הרבה יותר מפותחת וענפה, אבל עדיין – ברור לי גם שהנשים במיעוט רציני.
כמו כן ברור לי גם שלא יגיע מישהו לתחום שהוא לא אוהד כדורסל טהור.
אשמח לשמוע דעה של שופט מהארץ, עמית אם שומע שייתן מניסיונו בתחום.
עידו גילרי
31 דצמ 2019 14:41:08על סמך מה ברור לך:
א. שהנשים במיעוט רציני?
ב. שמישהו שלא אוהד כדורסל טהור לא יבחר בזה כמקצוע?
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 16:12:55הגיון פשוט עם קצת ידע כללי
עידו גילרי
31 דצמ 2019 16:14:32אוקיי אז בוא נבחן את הידע הכללי הזה. מה היחס בין מספר הבנים העוסקים בכדורסל ובנות העוסקות בו ברמת התיכונים?
עידו גילרי
31 דצמ 2019 09:00:51ואני לא פוסל את זה שהייתה העדפה מתקנת בתהליך הקליטה אבל צריך לזכור שאלה שמגיעים ל-NBA עוברים תקופת הכשרה ארוכה בג'י ליג כך שאולי הפול של הנשים שם גדול יותר אבל אלה שהתקדמו הן מן הסתם הטובות יותר ומתחרות מול גברים על אותה משרה.
asaf
31 דצמ 2019 09:49:14אני לא חושב עידו. אשך העלה את הנק' ורק התייחסתי מבחינתי למה זה עדיין מתקיים לפעמים. אני משוכנע שהן שם כי היכולות והכישורים שלהן מתאימים.
דקסטר
31 דצמ 2019 10:20:13למה שיהיה שוויון?
שיגעו לך ולהרבה אחרים את המוח בנוגע לשוויון- מושג שלא יכול להתקיים.
אין שוויון בעולם משום שישנם הרבה משתנים- אין גם שוויון בין הגברים. אחד יכול להרוויח 10 מיליון דולר והשני מיליון דולר. זה לא על רקע אפליה אלא כרקע של מה הערך הכלכלי של הספורט בו הוא עוסק ומהי התרומה שלו ביחס לאחרים באותו תחום.
.
להשוות שכר של NBA ל WNBA זו אמרה שנובעת כנראה משטיפת מוח קשה כי אין לה אחיזה בכלל במציאות וקל מאוד לסקל אותה.
.
נתחיל מזה ש WNBA לא קם לבד כליגה עצמאית אלא כתרומה של ה NBA. בלעדיו הליגה לא היתה קמה. המשכורות ותפעול הליגה משולמות מהכיס של ה NBA שזו ליגה שקמה בזכות עצמה ומכניסה כסף מזכויות שידור, הימורים, שיווק, טלויזיה וכו ואנשים פרטיים אוחזים בקבוצה ומשלמים משכורות.
אם ה WNBA היה מעניין מישהו המשכורות היו יותר גבוהות.
אי אפשר להכריח עניין באנשים במקום שלא קיים. זה קורה בצורה טבעית.
ורמת העניין היא זו שגוררת אנשים להמר, לצפות, לאהוד, לקנות מוצרים וכו מה שמשפיעה על רמת השכר.
עידו גילרי
31 דצמ 2019 10:23:18איך כל זה בכלל קשור?
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 10:29:51נכון
הקוריוז
31 דצמ 2019 11:26:10בדיוק.
אני למשל לא מסוגל לראות שום ספורט נשים למעט מידי פעם בקטנה כמה דק בשחייה באולימפיאדה אם אני תופס שידור בטעות. חוץ מזה כלום פשוט אפס עניין.
דקסטר
31 דצמ 2019 12:27:48לעידו
עניתי לאסף זה פשוט התגלגל לכאן
Ljos
31 דצמ 2019 12:58:36(אל תיכנס לזה. אל תיכנס לזה. אל תיכנס לזה)
אהה… מרקס! הצטלבויות!
(אתה אידיוט Ljos. קצת איפוק)
זה לא מה שהן דורשות
(פשוט תסתום)
…
(כל הכבוד. עכשיו לך לעבודה התאגידית שלך ותהיה אנרכיסט שקט שמכניס כסף מדי פעם. שמעתי שצריך כסף כדי לשרוד היום בעולם)
סוסמעץ
31 דצמ 2019 13:17:30דקסטר צודק 100 אחוז
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 08:52:05העדפה מתקנת זה דבר בעייתי. כי אתה מכניס שיקולים לא מקצועיים לבחירה.
עידו גילרי
31 דצמ 2019 08:57:55מסכים
דוקטור רזי הופמן
31 דצמ 2019 09:04:12+1000
סוסמעץ
31 דצמ 2019 09:19:17100+
Ljos
31 דצמ 2019 12:27:25אבל כבר יש שיקולים לא מקצועיים בבחירה.
Avri
31 דצמ 2019 13:11:07מבלי להכנס לויכוח על השופטים/שופטות (אני עם גילרי פה, אופס, נכנסתי), אני רק אוסיף שהרעיון של העדפה מתקנת זה ל ת ק ן שיקולים לא מקצועיים, כמו מעסיקים שחושבים שנשים לא יכולות להיות שופטות רק בגלל שהן נשים ובגלל המחשבה המעוותת הזו כניסתן למקצוע הרבה יותר קשה.
עידו גילרי
31 דצמ 2019 13:15:29נכון. אבל ברגע שאתה מכניס את זה למשוואה קשה לעשות את זה באופן נכון. כלומר איך אתה מונע אוברשוט לצד השני.
אין מה לעשות שזה בעייתי אבל גם העובדה שישנם שיקולים לא מקצועיים שפוגעים בסיכויי ההעסקה של מגזר הם בעייתיים. עקרונית אני בדרך כלל מעדיף שזה יפתר ברמה החברתית ולא החקיקתית (לא שהן כל כך נפרדות אחת מהשניה). מעשית זה לפעמים עובד בצורה יעילה.
Ljos
31 דצמ 2019 13:23:42אתה חושב שאנחנו קרובים באיזושהי צורה לאוברשוט לצד השני?
Avri
31 דצמ 2019 13:24:33מסכים, ברור שקשה לעשות את זה בפועל בצורה אופטימלית ותמיד יהיו החצנות שליליות (כמו לדוגמא סטיגמות על רופאים שחורים שהם פחות טובים כי ברור שהם התקבלו ללימודים בגלל אפליה מתקנת. אין כאן פתרונות קסם.
עידו גילרי
31 דצמ 2019 13:26:18זה לוקאלי. כלומר במקרה מסוים בו הוחלט על העדפה מתקנת. איך אתה יודע שאתה באמת מאוזן?
עידו גילרי
31 דצמ 2019 13:27:44מסכים איתך אברי. אין פתרונות קסם ולכן למרות שאני מעדיף בלי אני מקבל גם העדפה מתקנת.
Ljos
31 דצמ 2019 13:34:58משהו משהו משהו סיסמא מרקסיסטית
לי אין מושג. אין לי נוסחת קסם וזה באמת כל מקרה לגופו. אני רק יודע שמשהו עמוק שבור בתחום ועוד לא מצאתי דרך טובה יותר לתקן אותו (וגם הדרך הזו לא באמת הכי יעילה בעולם).
עידו גילרי
31 דצמ 2019 07:49:04השוקיסט היה אחד האחראים המרכזיים (בהגנה מול הגראדים של פורטלנד) לניצחון של הסאנס הערב.
עידו גילרי
31 דצמ 2019 07:49:45אז נכון התקפית הוא היה לא מאופס – אבל תזכור שזה היה משחק חזרה מפציעה והא היה על הגבלת דקות.
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 08:57:33אתה בא להגיד לי שהשוקיסט הוא נכס בהגנה?? (לא ראיתי מחצית שנייה)
כל הפלוס שלו זה שהוא יכול לשים נקודות בהתקפה, בהגנה הוא שערורייה
עידו גילרי
31 דצמ 2019 08:58:28אל תיסחף… הוא היה טוב בהגנה במשחק אחד = התקדמות בכיוון נכון
הקוריוז
31 דצמ 2019 09:01:57השוקיסט בסדר גמור בהגנה הוא הרבה יותר למשל מלוקה בחלק הזה של המגרש. מה שכן הוא ניגר היום חבלז בהתקפה כולל 2 איירבולים על דארקסייד ממטר מהסל
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
31 דצמ 2019 07:51:45קונלי עוד יצדיק את משכורתו בהמשך העונה ובפלייאוף. הוא פשוט מסתגל לנטייה של יוטה להתחיל את העונה לאט ולהתחמם בהמשך. תודה אשך.
asaf
31 דצמ 2019 07:58:46על קונלי צריך לשמור בפורמלין למחצית השנייה של העונה והפלייאוף , שצריך הוא שם
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 08:58:02נקווה. לא נראה טוב ממה שראינו בינתיים על המגרש.
ו"לא טוב" = ממש רע
Smiley
31 דצמ 2019 08:03:57בטענות לשיפוט אפשר לבוא רק לליגה, שמנחה קו מסוים והשיפוט מבצע את ההנחיות.
לדעתי אין שום קשר לשופט ו/או שופטת. הם מקבלים הוראות על מה לשים לב (כמו למשל החסימות הזזות או האופנסיב) ומה להיות יותר גמישים.
כל שופט בליגה עובר סוג של הכשרה/התמחות בג'י ליג ומשם עובר ל-NBA. היו שחקני עבר (וורקמן ששיחק ברושלים לדעתי) שלקח לו הרבה שנים עד שהפך לשופט NBA או שופטים מאירופה שניסו להתקבל לליגה ולא הצליחו לעבור את המבחנים.
הקוריוז
31 דצמ 2019 08:58:29בטח לא עברו את המבחנים חחח לא שרקו את ההזייות
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 09:06:50אם הם לא רואים עבירות של דני הם לא מקודמים
הקוריוז
31 דצמ 2019 09:09:29יפ
Avri
31 דצמ 2019 13:13:42תנסה אתה לשפוט משחק יום אחד ואז תבוא ותדבר. זה הרבה, הרבה יותר קשה ממה שזה נראה.
הקוריוז
31 דצמ 2019 14:46:02אוי אצלי יהיה כזה מכות, אני מתיר בושידו. אוכל לומר דבר כזה עבירות שלא נשרקו יהיו בטוח אצלי כנראה אבל שריקות אוויר אין מצב!
אצלי הספק הולך לטובת המגן. מה עוד לא יהיה אצלי? תוקף!! עבירות תוקף אצלי יהיה מחזה באמת נדיר אז לאורי יוכל ליפול כמה שבא לו, הוא לא ישמע שריקה.
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 16:11:33חחחח גדול
Avri
31 דצמ 2019 17:51:43לשפוט על בסיס חוקי שמעון זה יותר פשוט מלשפוט על פי חוקי הכדורסל 🙂
דוקטור רזי הופמן
31 דצמ 2019 08:53:52לא אהבתי את הדיון בבלוג כי זרם לכיוונים לא טובים עם מילים לא יפות והגדרות לא נכונות של אנשים פה באתר.
כשאנחנו יורדים על שופטים שופטות שחקנים מאמנים, הם לא קוראים מה שאנחנו כותבים ולכן זה לא משנה בשבילהם. הם אינם יכולים להיפגע.
אותם ה"נאורים" שמדברים בשפה כזו כלפי אנשים שכן קוראים את מה שהפוך לדעתם מעידים בעצם על עצמם ועל רמתם….
לאדם זכות על דעתו ואם לזיו בולט שבמשחקים בהם יש שיפוט נשי הרמה עוד יותר יורדת, לא צריך לתקוף אותו אישית על דעתו. תתייחסו רק למה שכתב ולמה זה לא נכון בעינייכם ובשפה שלא מנסה לפגוע באותו האדם כי דעתו שונה משלכם.
איך אמרו חז"ל? החיים והמוות ביד הלשון.
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 09:03:54מסכים לחלוטין
Avri
31 דצמ 2019 13:21:15רזי, אני חי בחו"ל כבר המון שנים. וכמה פעמים שמעתי היהודים האלו ככה, וזה באופי שלהם וזה בטבע שלהם ואין מה לעשות כי הם פשוט שונים מאיתנו. אה, ותמיד זה מגיע עם "וזאת רק הדעה שלי ומותר לי לחשוב ככה". אנחנו כולנו אבירי חופש הביטוי עד שזה מגיע אלינו.
–
לגבי הבלוג החי, מעולם לא הבנתי את הקונספט ולמה צריך להיות שם. אבל במחילה ממך, אתה מתבכיין על זה שזה "זרם לכיוונים לא טובים עם מילים לא יפות והגדרות לא נכונות של אנשים פה באתר" ומנגד מגן בחירוף נפש על מי שמטנף על נשים. או שאתה בסבבא עם טינופים או שלא, תחליט ואל תהיה סלקטיבי.
דוקטור רזי הופמן
31 דצמ 2019 15:12:48מה זאת אומרת מגן על מי שמטנף על נשים? לא ראיתי שזיו פתח פיו בקללות נמרצות על מישהי.
הוא נשוי עם ילדים ולוקח את המשפחה לחופשה מחר, אני מניח שלא יקלל בחופשה את אשתו ולא יכפכף אותה…..
להגיד שלדעתך וממה שראית הן מורידות את רמת השיפוט זו לא קללה. זו הבעת דעה ומה שבא אחרי כן היה מאד לא יפה עם התגובות של ברוך ושם פיקטיבי שאדו. ואז היתה התנצחות מאד לא יפה בין הנוגעים בדבר והנאורים פתחו פה גם עלי כי אמרתי שאני לא ראיתי אבל אני סומך על השיפוט שלו. האם יש לך בעייה עם הבלוג החי? לדעתי זה החלק הכי טוב באתר אחרי המעורב של מנחם.
ברוך רובין
31 דצמ 2019 15:37:18דוקטור ממש לא ירדתי לכיוונים נמוכים, או לפן האישי, אמרתי שהוא אדם חשוך אם יש לו כאלה דעות והתייחסתי לתגובה העלובה ״נשים ישפטו נשים, וגברים ישפטו גברים״ , עצוב שב2020 קיים דעות כאלה
דוקטור רזי הופמן
31 דצמ 2019 18:02:36התכוונתי בעיקר לשאדו שפתח פה.
ברוך רובין
31 דצמ 2019 15:43:49שוב לא היה ירידה לפן האישי או משהו כזה לפחות מהצד שלי, אני לא מדבר לגופו של מגיב אלא לתוכנה של תגובה.
Avri
31 דצמ 2019 17:58:43בשביל לטנף לא צריך לקלל. מה שהזכרת – שנשים מורידות את רמת השיפוט – זה טינוף גדול בפני עצמו. שוב נחזור להשוואה מחיי היומיום שלי – גם כאן אף אחד לא מקלל יהודים (לפחות לא בפני), אבל דואגים להזכיר, במילים יפות, שיהודים טובים עם כסף, ואוהבים כסף, שבברור הם שולטים בכלכלה ובמדיה ומנהלים הכל מאחורי הקלעים.
קיצר, כל פעם שאתה שואל את עצמך אם אמרה מסויימת היא גזענית/פוגענית/טינופית, רק תחליף את הנדון במילה 'יהודי' ותחליט בעצמך.
הקוריוז
31 דצמ 2019 09:00:37אני חושב שכדאי שהשופטות ישפטו בביקיני יוסיף רייטינג
דוקטור רזי הופמן
31 דצמ 2019 09:03:36עוד יצלבו אותך פה בשם הפוליטיקלי קורקט….
הקוריוז
31 דצמ 2019 09:07:03טוב אז טייץ מאד צמוד?
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 09:04:14🙂
והשופטים בחוטיני?
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 09:04:44בכלל יהיה שמח. אם כבר ליגה קרקס אז עד הסוף
עידו גילרי
31 דצמ 2019 09:05:09בוראטיני
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 09:05:50100+
הקוריוז
31 דצמ 2019 09:07:59😂😂😂😂😂 הולך הסכמתי אבל צריך לאזן כמות נשים באפלליה מתקנת 4מ70 זה יחס רע. צריך להפוך את זה
דוקטור רזי הופמן
31 דצמ 2019 15:13:32אז אולי השופטות בחוטיני והגברים בבלי-קיני?
צ'יקו
31 דצמ 2019 10:49:04יש לך מספיק מעודדות..
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 09:05:21קריסטן קני הזאת פשוט נהדרת.
אני חושב שסכנת התקף לב למנחם כשיתעורר.
דוקטור רזי הופמן
31 דצמ 2019 09:07:58בכלל אולי כדאי דיון נפרד לעניין הקפיצה של שחקנים על שחקנים אחרים בשביל לקבל קליעות מהקו?
זו פשוט בדיחה עצובה וזה אחד הדברים העיקריים שהורסים אתה NBA לדעתי.
זה כולל עוד כמה תנועות, למשל טייטום שבשביל לקבל שתי קליעות חוזר על תנועה מסויימת של הרמת הידיים מתחת לידיים של השחקן השומר עליו ושחרור זריקה כשידיו נתקעות בידי המגן. זה לא כדורסל ובטח שאני לא מצפה למשחק כזה מביך משחקני הקבוצה אותה אני אוהד.
הקוריוז
31 דצמ 2019 09:09:01עצוב אבל אין מה לעשות זאת הנחיה מלמעלה העובדים חייבים להתיישר
סוסמעץ
31 דצמ 2019 09:26:21לגמרי
==
המשרוקיות עובדות הרבה יותר מדי לטובת התוקף
עד רמה חולנית של אבו זקן ושות'
==
בסוף, מה שנהיה מהליגה
==
זה אולסטאר מתמשך, לאורך עונה שלמה
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 09:28:33הכל הגיע מהארדן.
אם היית רואה את שריקות האוויר על שלשות ליליארד היום היית מזדעזע
עידו גילרי
31 דצמ 2019 09:33:33הייתה בדיוק אחת כזו.
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 09:44:51אני ראיתי שתיים רק במחצית
עידו גילרי
31 דצמ 2019 09:45:55עבירות בזריקה לשלוש?
עידו גילרי
31 דצמ 2019 09:47:09אהה נכון הייתה גם אחת ברבע הראשון.
דוקטור רזי הופמן
31 דצמ 2019 15:15:53אחת יותר מדי
עידו גם במיאמי ווש היו לא מעט כאלה ועל זה אני התלוננתי בבלוג.
הכי גרוע שזה היה כמעט התקפה אחרי התקפה. וכל פעם עוצרים. לאן הגענו?
דוקטור רזי הופמן
31 דצמ 2019 15:17:28והן לא היו רק בזריקות 3, למשל באטלר באמצע הרבע האחרון. זה היה הקש ששקבר את גב הגמל מבחינתי. למיאמי הגיע להפסיד גם בגלל הנוכלות והאנטי כדורסל הזה…
עידו גילרי
31 דצמ 2019 15:18:36כאילו שאתמול התחילו לשרוק לפאולים בליגה ועד לפני שנה לא היו שריקות אויר.
הקוריוז
31 דצמ 2019 09:11:06אשך ועידו בגללכם אני מדמיין את טוני בראדרס בחוטיני
עידו גילרי
31 דצמ 2019 09:15:47היי הוא היה הראשון גם בדמיון שלי!! תודה שזה יתפוס.
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 09:45:57אצלי השופט שדומה לאבא הפדופיל מ"אושר"
סוסמעץ
31 דצמ 2019 09:23:31אשך הבאת פה מעורב ברמה. סחטיין
==
אבל אף מעורב אינו שלם באמת
אם אין בו כמה מילות שטנה על איזה שיקוץ
==
יש לאן להתקדם 🙂
==
תודה!
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 09:46:29🙂
yaniv
31 דצמ 2019 09:49:12>ודה אשך,האמת שאני גם לא מרגיש הבדל בין שופטים לשופטות אבל בכלל אני מאמין שבכל מקום שיש בו אישה המצב יהיה הרבה יותר טוב(בייחוד בפולטיקיה אבל זה נושא אחר)
לגבי אייטון אז מודה שלא ראיתי אותו מספיק בשביל לחוות דיעה אבל בכל מקרה למזלו ולמזל פיניקס וסקרמנטו יש את יאנג ואטלנטה שייקחו את הפוקוס מהמחדל שלהם,אבל לדעתי המחדל שלהם לגבי לוקה הרבה יותר גדול משל אטלנטה וכנראה שיאנג יהיה שחקן יותר טוב גם מאייטון וגם מבגלי(שדווקא נתן עונת רוקי טובה )
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 09:55:24מסכים בהחלט
חגי "התותח" ניסני
31 דצמ 2019 13:11:51התחלנו? אין בעיה. ראינו מה לוקה שווה מול הקליפרס גנבר והלייקרס במשחק האחרון. ראינו איך הוא "סוחב" את הקבוצה..
yaniv
31 דצמ 2019 13:47:53למה ככה,באתי לפרגן לא להעליב את יאנג(לדעתי הוא יהיה השחקן השני הכי טוב בדראפט הזה.
מה שאמרתי שכל הזמן משווים את יאנג ללוקה ומדברים על אטלנטה שבעצם המחדל האמיתי זאת לא אטלנטה אלא פיניקס וסקרמנטו
חגי "התותח" ניסני
31 דצמ 2019 14:29:29סורי. סתם מוציא עליך עצבים… ולוקה אחלה
עידו גילרי
31 דצמ 2019 14:29:55הקפיץ לך את הקוריוז…
הקוריוז
31 דצמ 2019 14:41:46בימים טרופים אלו, בהם לונזו KCP פורטר הרטשטיין מקרי, מהינמי, ההוא מווש שכבר שכחתי את שמו וקוסם אחד בשם ברנדון גודווין דופקים 19-29 נק המילה קוריוז מתייתרת לחלוטין 🙂
ופתאום נזכרתי שגם דריי דפק בערב הכריסמס 20 ו-11 על יסטון וואלה סנטה פינק חבלז.
נשאר לנו 30 נק של רדיש על בוסטון, 25 נק ו-11 אס של קרוסו על דטרויט ו-40 נק של סימונס הלילה מול אינדי להשלמת הסרייה
הקוריוז
31 דצמ 2019 14:48:15חחח תשמע בשביל לוקה צריך להתאמץ למצוא משחקים באמת גרועים שלו העונה. היה לו רק אחד כזה העונה מול דנבר וזהו. ליאנג היו 3 כאלו שאחד מהם הוטל עליו קללת הרשע, הוא היה בזון אותה תקופה, הרשע העלה פוסט בתגובות כמה הוא נפלא והקוריוז סיים עם 9 נק ערב אחרי בניגורים 🙂
דוקטור רזי הופמן
31 דצמ 2019 18:06:49חחחחחחחחחחחחחחח
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 09:54:45אם כבר העדפה מתקנת, למה אנחנו לא רואים דבות מכוערות כשדריות קווים ומנחות בפאנלי טוק-שואוס?
תמיד אלה פצצות או לפחות נראות טוב+.
לכל לוחמי השיוויון וההעדפה המתקנת – נא לתקן את העוול!
עידו גילרי
31 דצמ 2019 09:56:49כן כי דוריס בורק על השער של מהדורת בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 10:04:35מה רע? יפתור את בעיית עודף הילודה בכדוה"א
עידו גילרי
31 דצמ 2019 10:09:36אני חושב שאתה מתבלבל באיך באים ילדים לעולם…
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 10:23:20אני יודע שהיא דומה לחסידה, אבל התכוונתי שכל זכר שיביט בתמונה מייד יאבד כל מחשבות מיניות לשנה פלוס
עידו גילרי
31 דצמ 2019 10:25:06כמו שאמרתי – לא קשור. המחשבות המיניות של הזכר לא קובעות כאן…
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 10:28:28טוב עכשיו אני זה שלא בטוח אם אתה יודע איך מביאים ילדים לעולם…
צ'יקו
31 דצמ 2019 12:30:21האשך יודע…
דוקטור רזי הופמן
31 דצמ 2019 15:18:43חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
ענק
Ljos
31 דצמ 2019 12:24:12אם אתה שואל למה עד שגברים כבר מעסיקים נשים לעמדה ציבורית זה בדרך כלל נשים לבנות אטרקטיביות, אז אל דאגה זה כבר באג'נדה.
יום יבוא ותפתח לראות משחק NBA ותראה רק דוריס ברקים מכל הצבעים.
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 14:22:17כל הצבעים? אתה מתכוון לעבש בקבוק, טחוב-שחור, ורקוב צהבהב?
Ljos
31 דצמ 2019 15:35:15אמרתי כל הצבעים. למה להמשיך לספור רק את הצבעים של דוריס ברק?
Berch
31 דצמ 2019 13:36:55וואי וואי כמה תגובות….
אהבתי את הטור אשך
🙂
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 14:22:4890% שלי ושל גילרי…
עידו גילרי
31 דצמ 2019 15:33:09אשכנו בשבילך:
ל-6 מ66 השופטים הגברים בלבד יש ניסיון משחק ברמה של הדרג הראשון של המכללות בארה"ב (350+ מכללות). לעוד 8 יש ניסיון מאד חלקי בדרגים הנמוכים יותר שזה לא ממש משהו שאתה יכול להחשיב ברזומה שלך. רבים מהם לא שיחקו כדורסל אפילו בתיכון יש לפחות 10 שאפילו לא למדו בקולג'.
ברוך רובין
31 דצמ 2019 15:40:52אין קשר סין אישה לגבר ביכולות השיפוט , הנשים בליגה שופטות גרוע בדיוק כמו הגברים, לצערי יש חלק שחושבים שבגלל שהיא אישה היא לא יכולה לשפוט, וצריכה להישאר במטבח
דוקטור רזי הופמן
31 דצמ 2019 18:09:45מקווה שאתה לא מכניס אותי לרשימה הזו…
עידו גילרי
31 דצמ 2019 16:11:50זה היה בנוגע לטענה של האשך ש"היצוג" של נשים בקרב השופטים גדול מחלקן היחסי באוכלוסיית "אוהבי" המשחק ומשתתפיו.
דקסטר
31 דצמ 2019 15:40:15דווקא לעניין השיפוט אני לא רואה בעייה יוצאת דופן
גם הגברים וגם הנשים דפוקים באותה מידה
אשך טמיר המקורי
31 דצמ 2019 16:09:12מסכים
צ'יקו
31 דצמ 2019 18:46:32אגב שופטות וזה, להלן מהלך מדהים של שופטת שרצה כמו משוגעת
https://youtu.be/hLxwCUeBAcw?t=538
Alex Rabino
1 ינו 2020 09:52:30לא מסכים לגמרי עם הקביעות שלך לגבי דיאנדרה אייטון. איך אתה קופץ למסקנות על שחקן שישב חודשיים בחוץ וזה היה משחקו המשמעותי הראשון העונה?(סה"כ שיחק 3 משחקים העונה). בשנה שעברה לא היה לו עם מי לשחק בפניקס ועדיין הוא סיים את העונה עם ממוצעים של 10.2 ריבאונדים ו 16.3 נקודות. השנה יש לו ב 3 משחקים בלבד ממוצעים של 11.7 ריבאונדים ו 16.3 נקודות כאמור ב 3 משחקים בלבד. אי אפשר להגיד על סנטר שמוריד ריבאונדים בספרות כפולות שהוא לא עושה הגנה. הבעיה של אייטון היא הבעיה של כול הסנטרים בליגה. קבוצות מתחילות משחק עם סנטר טבעי ומהר מאוד עוברות ל"סמול בול". מה שמכריח את אייטון ודומיו לרדוף ברוב המשחק אחרי שחקנים נמוכים וזריזים ממנו.
Maximus13
1 ינו 2020 18:38:03מודה באשמה… אני קראתי לו שוקיסט. זה יכול לעבור מהר מאוד וזה יכול לא לעבור לעולם.
כעקרון אני רואה בינתיים מגמת שיפור באופן כללי עם מקטעי ירידה באמצע בהתאם להפסקות/פציעות/השעיות, אז אני לא חושב שהוא יתקע ככה לתמיד.
בכללי לגבוהים לוקח יותר זמן להתאקלם בליגה הזו. להתחזק, להבין מי נגד מי. גם לענק של יוטה לקח כמה שנים באמת להיות יעיל. אז סבלנות.
אייטון אולי לעולם לא יהיה אמביד, אבל גם 70% ממנו זה מעולה.
אייטון שומר נהדר באחד על אחד, מתמודד עם חילופים בצורה סבירה וריבאונדר נהדר. כשהוא מצליח להיות ממוקם טוב הוא גם מראה נוכחות הגנתית שקשה מאוד להתעלם ממנה (2.14 עם ידיים בלתי נגמרות ויכולת אתלטית).
הבעייה, לא תמיד הוא יודע איפה להיות, וזה בסדר. זה עקומת למידה טבעית. ולא משנה כמה הוא גרוע, יש לו כרגע את הצוות והשחקנים מסביב כדי לגרום לו להבין יותר טוב ממשחק למשחק.
התקפית הפוטנציאל הוא עצום! סיום אחרי פיק אן רול, משחק פוסט מגוון בשילוב מידריינג ואני מאמין שבהמשך יגיעו גם השלשות כי הבסיס כבר שם (הוא היה קולע במכללות).
הייתי מוכן להטריד אותו תמורת טאונס, ביודעין שויתרתי על טאונס בהגנה כי מסתבר שלכולם נגמר הסבלנות בימים אלה.
האמת, הדבר היחידי שמעודד אותי שהחמישייה הפותחת הראשית שיחקה רק משחק 1 מתחילת העונה ביחד.
המשחק הראשון. אייטון עם 4 חסימות.