לקראת שבוע 17 בNFL

המרוץ מתחיל בקרוב

מאת צוות הופס פוטבול

בלי ששמנו לב עוד עונה סדירה של הNFL מגיעה לסיומה. יום ראשון מלא אחרון עם כל 16 המשחקים מרוכזים לנו הלילה.
תזוזות אחרונות לקראת הפלייאוף כשרוב הקבוצות כבר נקבעו ונותר להן רק לשפר עמדות.

ניו אינגלנד פטריוטס (12- 3) מול מיאמי דולפינס (4- 11) (פוקסבורו, ראשון 20:00)

ניו אינגלנד עוברת עונה לא פשוטה, עם התקפה אנמית שנובעת גם מדעיכה מסוימת ביכולת של בריידי וגם מסגל דליל ב"עמדות הכישרון " (תופסים ורצים) – אבל בזכות ההגנה הטובה בליגה הפטריוטס הבטיחו לעצמם שוב את ראשות בית ה-AFC  מזרח (שכבר רשום על שמם בטאבו) ועם ניצחון במשחק האחרון של העונה הם יכולים להשיג שבוע חופש שהם מאד צריכים כדי להתאושש מהפציעות ולהתכונן כראוי לעוד הסתערות על גביע לומברדי – שהשנה הדרך אליה תהיה קשה מתמיד. לאור ניסיון העבר, אפשר לסמוך על ביליצ'ק ובריידי שיישארו מפוקסים ולא ישמיטו את המשחק הזה. התקפת מיאמי מדורגת במקום ה-28 בליגה ולמרות שריאן פיטצפטריק מפגין לאחרונה יכולת גבוהה (כמו תמיד בגרבג'-טיים של העונה – צבר 420 יארד ו-4 ט"ד בניצחון על סינסינטי בשבוע שעבר), הסקונדרי של הפטריוטס ישלח אותו לפגרה עם סיוטים אחרי שיכפו עליו כמה איבודי כדור (הם מובילים את הליגה בהפרש גדול עם 1.7 יירוטים למשחק). מול הגנת מיאמי – הגרועה בליגה – גם בריידי בכושרו הנוכחי מספיק כדי לנצח די בקלות ולהתכונן למשחק הפלייאוף הראשון של הקבוצה – שככל הנראה יהיה בפוקסבורו מול הצ'יפס – מה שיהיה "מבחן הלקמוס" השנתי של הקבוצה הגדולה הזו ותוצאתו תגדיר את העונה הזו כהצלחה או כישלון.

יטפל בעניינים מול מיאמי? בריידי

קנזס סיטי צ'יפס (11- 4) מול לוס אנג'לס צ'רג'רס (5- 10) (קנזס סיטי, ראשון 20:00)

הצ'יפס מסיימים עונה סבירה בהחלט מבחינתם (במיוחד בהתחשב בפציעה של מהומס במהלכה) ומדורגים כרגע במקום השלישי ב-AFC. הם יכולים לקוות לנס בפוקסבורו (שבו במידה והפטריוטס מפסידים לדולפינס הצ'יפס יכולים לעלות למקום השני) אך גם צריכים להיזהר, כי אם הם משמיטים את המשחק הזה הם יכולים גם לרדת למקום רביעי (במקרה של ניצחון של יוסטון). בכל מקרה הם ירצו לסיים את העונה הסדירה בטעם טוב ולשמור על כשירות של כל המערכים שמתפקדים היטב לאחרונה, בציפייה לריצה עמוקה בפלייאוף. במיוחד ראויה לציון ההגנה של קנזס סיטי שבחמשת הניצחונות הרצופים האחרונים (שהחלו בניצחון על הצ'רג'רס במקסיקו סיטי) איפשרה ליריבות להבקיע פחות מ-10 נקודות למשחק. לוס אנג'לס מבחינתם רק רוצים שהעונה המאכזבת הזו תיגמר, וינסו לשמור על גאוותם במה שעשוי להיות משחקו האחרון של פיליפ ריברס בקבוצה. בארוהד הגועש, מול הצ'יפס שכאמור עדיין צריכים את הניצחון יהיה להם קשה מאד לעשות זאת. הגנת הצ'יפס המדורגת שישית מול המסירה תאמלל את ריברס, מהומס ישים נקודות מהירות על הלוח מול הגנת הצ'רג'רס החלשה ויעלה את קנזס סיטי לעמדת יתרון שלא יישמט. לא אופתע אם למחצית השנייה הצ'יפס יעלו עם מאט מור, הק"ב המחליף (ששיחק לא רע בהעדרו של מהומס) כדי לתת ליהלום שלהם מנוחה ראויה ולמנוע פציעה קריטית בשלב זה של העונה.

סינסינטי בנגלס (14-1) – קליבלנד בראונס (9-6), 20:00

הדרבי של אוהיו יציג מפגש משעמם שעיקר ההתעסקות בו צפויה להיות בנוגע לזהות המאמן שייפתח את השנה הבאה. סינסי כבר הבטיחה את ה'זכייה' בבחירה הראשונה בדראפט, ועשויה לבחון את הישארותו של המאמן זאק טיילור, שניצח עם הסגל החלש שלו משחק אחד בלבד מתוך חמישה עשר, בעונת רוקי שהוא יעדיף לשכוח. הבראונס שפתחו את העונה עם באזז אדיר וסופרסטארים אדירים, היו לאחת הקבוצות המאכזבות של העונה וכל הסימנים מראים שפרידה מקיצ'נס היא הדבר המתבקש. תקרית בינו לבין התופס אודל בקהאם ג'וניור (סירב ללחוץ את ידו של המאמן בסיום דרייב) תפסה כותרות בארה"ב, וחיממה עוד יותר את היחסים. מנגד, ההנהלה נתנה עד כה גיבוי למאמן הטירון. סימן שאלה גדול סביב הישאורתו של קיצ'נס בתפקיד. קליבלנד תנצח הערב את הבנגלס החלשים, אך להנהלת הבראונס אסור להישאר עם קיצ'נס עוד יום אחד נוסף.

דטרויט ליונס (1-11-3) – גרין ביי פקרס (3-12), 20:00

גרין ביי הבטיחה רשמית את ראשות בית הNFC צפון עם ניצחון חשוב על מינסוטה, ובלי קשר לתוצאת המשחק היום – פלייאוף הNFL יגיע ללמבו פילד. ארון רוג'רס חזר לעצמו וליכולת שאפיינה אותו לאורך כל הקריירה, ותחת הנהגתו של הממאן מאט לאפלור, הפקרס ניצחו יותר והרשימו על המגרש. משום מה, גרין ביי עדיין לא בקונצנזוס של מועמדת לרוץ עד הסוף. קשה לשים את האצבע למה פרשני הליגה יחשיבו את הניינרס, הסיינס, הרייבנס והסיהוקס כמועמדות בכירות יותר לזכות בלומברדי, על אף שכמעט לכולכן מאזן זהה. בגרין ביי יתפללו לניצחון של סיאטל על הניינרס, בצירוף ניצחון שלהם על הליונס, שיבטיח להם את המקום הראשון בNFC. הפסד הערב, יכריח אותם לשחק פוטבול גם בשבוע הבא. הליונס יסיימו את העונה עם רצף הפסדים ארוך ומאכזב (שאני מעריך כי יימשך גם היום), ועם קווטרבק פצוע. דטרויט צריכה להמשיך בתהליך בנייה, כי נראה שמהבית שלהם יהיה מאוד קשה לעשות פלייאוף בעתיד הקרוב. גרין ביי תנצח ותצליח לזכות בשבוע החופש המיוחל.

כן, זה החלון שהולך ונסגר, רוג'רס.

טמפה ביי באקנירס (8-7) – אטלנטה פאלקונס (9-6), 20:00

כל עוד לא יקרה משהו חריג ברמה היסטורית, ג'יימיס ויינסטון יסיים את העונה כמוביל הליגה ביארדים באוויר, ואילו ימסור יותר מ327 יארדים הערב, יטפס ווינסטון למקום השלישי ברשימת כל הזמנים ליארדים במסירה בעונה אחת. עם זאת, ווינסטון נמצא מרחק ארבעה איבודים בלבד מכניסה לטופ 5 של הכי הרבה איבודים בעונה. המשחק של ג'יימיס מרגש וסוחף, אך רכבת ההרים הזו גורמת לסחרחורת. בפועל, טמפה מסיימת עוד עונה מחוץ לפלייאוף, והבאקס צריכים לעשות חשובים אם הם רוצים את ווינסטון איתם גם בעונה הבאה. אטלנטה המאכוזבת הפתיעה השבוע, עם הצהרה כי המאמן דן קווין ימשיך איתם גם לעונה הבאה. קווין, שהליך את הקבוצה לסופרבול ב2016, אך הוביל את הפלקונס לעונה נוראית השנה, קיבל את האמון. חומר השחקנים של אטלנטה ראוי להרבה יותר ממאזן של שישה ניצחונות, ועל כן ההחלטה להשאיר את קווין בתפקיד הפתיעה רבים.  טמפה תנצח הערב, רק כדי שווינסטון יגרום לכאב ראש עצום בנוגע לעתידו במועדון.

ג'אקסונוויל יאגוארס (10-5) – אינדיאנפוליס קולטס (7-8), 23:25

בעיתוי מוזר ותמוהה למדי, הודיעה הנהלת ג'קסונוויל למאמן שהוליך אותה לגמר החטיבה ב2017, דאג מארון, כי הוא יסיים את תפקידו ביום שני הקרוב. היאגוארס יסיימו עונה מאכזבת עבורם במשחקי ביתי מול אינדיאנפוליס, במהלכה שלחו בטרייד את הקורנר הכי טוב בליגה ולא קיבלו החלטה סופית – האם הם מעדיפים את ניק פולס או גרנדר מינשו? כנראה שהמאמן הבא יחליט. אינדי תסיים עונה בגעגוע עז לאנדרו לאק, שככל הנראה יחד איתו הם היו ממוקמים הרבה יותר גבוה בטבלה. לכאורה מדובר במשחק לפרוטקול בלבד, מכיוון ששתי הקבוצות לא ישחקו בפלייאוף העונה, אלא שלמשחק הערב עשויה להיות משמעות קריטית בנוגע לזהות העולות לפלייאוף. משיקולים של חוזק היריבות אותן ניצחו הקבוצות העונה, יזדקקו פיטסבורג ואוקלנד לניצחון של הקולטס. טנסי תלויה בעצמה, ובנוסף תקווה לניצחון של היאגוארים. אני אלך עם ניצחון של אינדיאנפוליס.

לוס אנג'לס ראמס (7-8) – אריזונה קארדינאלס (1-9-5), 23:25

בשבוע שעבר נקבע רשמית מה שבתחילת העונה היה נראה הזוי לחלטין: מפסידת סופרבול 2018, הלוס אנג'לס ראמס, לא העפילו לפלייאוף הליגה. ההפסד לניינרס חרץ את גורלם המר, ושלח את שון מקווי לעשות שיעורי בית לקראת העונה הבאה. הראמס הגיעו לסופרבול עם סגל צעיר ורענן, ומאמן בן 32 שמטריף את הליגה. אך מפתיחת העונה, משהו בקבוצה לא עבד השנה. טוד גרלי סיפק מספרים מאכזבים והיה רחוק מאוד מלהזכיר את היכולת, ג'ארד גוף חזר לבינוניות של השנתיים הראשונות שלו בליגה, התופסים נפצעו והסקנדרי היה מביך. גם הגעתו של ג'יילן ראמזי לא עזרה לקבוצה להיחלץ מהבור אליו נקלעה. 'סופרבול האנגאובר' קוראים לתופעה הזו, שלא פסחה מעל הקבוצה מעיר המלאכים. מזל שאין לה אוהדים שיתאכזבו… אריזונה שייצאה לדרך חדשה העונה תחת פיקודו של קליף קינגסברי, הקדישה את עונת 2019 בכדי לבחון את היכולת של הבחירה הראשונה בדראפט, קיילר מארי. כשאנחנו רחוקים מחזור אחד מסיום העונה, נראה שאריזונה עשתה את הבחירה הנכונה עם מאיר, והוא הוכיח העונה כי הוא יכול לתפקד כקווטרבק פותח לגיטימי בליגה. מארי יהיה זקוק כמובן לחומר שחקנים הרבה יותר טובים סביבו, אבל הוא גילה יכולת טובה העונה, שנותנת לאוהדים באריזונה המון סיבות להיות אופטימיים. גם קינגסברי מסמן וי על עונת בכורה לא רעה (בהתחשב בסגל החלש), וינסה להתחזק בשנה הבאה דרך הדראפט ושוק השחקנים החופשיים, כדי להתמודד בבית הכי חזק בליגה. הראמס ינצחו הערב, עם ניצחון שאולי ימתיק במעט את הגלולה המרה.

יוסטון טקסנס (10- 5) מול טנסי טיטנס (8- 7) (יוסטון, ראשון 23:25)

לאחר הניצחון של הטקסנס במשחק בין שתי הקבוצות האלה בטנסי לפני שבועיים, יוסטון הבטיחו לעצמם את ראשות בית ה-AFC  דרום ולפחות מקום רביעי בפלייאוף (מה שייתן להם משחק ביתי לא קל מול הבילס שבמקום החמישי). יש להם עדיין סיכוי קטן לתפוס את המקום השלישי אם ינצחו במשחק האחרון, אך זה ידרוש הפסד לא סביר של קנזס סיטי. למרות שהקבוצה השיגה שוב את אליפות הבית ותסיים את העונה במאזן נאה, היכולת של הטקסנס אינה מאד יציבה לאחרונה ולצד ניצחונות יפים (כמו זה שהוזכר על טנסי וכן על הפריוטס) היא שיחקה כמה משחקים חלשים (כמו ההפסד לדנבר או הניצחון הדחוק על טאמפה). דשון ווטסון שהחל את העונה בצורה סנסציונית והוזכר כמועמד ל- MVP  נסוג מאד ביכולתו ובשלושת המשחקים האחרונים צבר 5 יירוטים. חלק מהנסיגה ביכולתו נובע מחולשת קו ההתקפה שאיפשר לו לספוג כמעט 3 סאקים למשחק העונה. גם הגנת יוסטון לא התאוששה מפציעתו של ג'יי-ג'יי וואט (שאגב, יש דיבורים לאחרונה שיחזור לפלייאוף, למרות שהפציעה הוגדרה כמסיימת עונה) ומדורגת במקום ה-22 בליגה בלבד. בסיטואציה הזו – של קבוצה בכושר בינוני עם מעט מאד לשחק עליו – הם נותנים תקווה לנקמה מצד הטייטנס על ההפסד הקודם שעבורם המשחק הזה הוא קרב של להיות או לחדול. ניצחון של טנסי מעלה אותם לפלייאוף והפסד עלול (במקרה של ניצחון של פיטסבורג) לשלוח אותם הביתה. טנסי שהתחילה את העונה בצורה גרועה, קיבלה את ההחלטה הטובה של העונה והעלתה בעמדת הק"ב החל מהמחזור ה-7 (כשהם היו במאזן של 2- 4) את ריאן טנהיל במקום מרקוס מריוטה והוא הוליך אותם ל-6 ניצחונות ב-7 המשחקים הראשונים שפתח בהם תוך שהוא מציג יכולת פנטסטית. למרות שני ההפסדים האחרונים (ליוסטון ולניו אורלינס) הוא מדורג ראשון (!) בליגה עם רייטינג של 117 – טוב מג'קסון,ווילסון ומהומס. הוא ללא ספק הבטיח לעצמו חוזה יפה בעונה הבאה – בין אם זה יהיה בטנסי או במקום אחר. למרות הפתיחה הצולעת של העונה התקפת הקבוצה מדורגת שישית ומחפה במרבית המשחקים על הבינוניות של ההגנה. מכיוון שהמשחק יתקיים אחרי שהמשחק של קנזס סיטי יסתיים, יוסטון ידעו אם יש להם עבור מה לשחק. במקרה (הסביר) של ניצחון הצ'יפס יוסטון עשויים לעלות עם המחליפים, מה שיביא לניצחון קל של הטייטנס.  גם אם הטקסנס יעלו עם הכוכבים (כפי שהם מצהירים שיעשו) אזי לדעתי בקרב בין שתי קבוצות שקרובות ביכולתן אני מאמין שזו עם המוטיבציה הגדולה יותר תנצח – וזו תהיה טנסי, שתשים יותר נקודות על הלוח במשחק עם סקור גבוה ותעלה בצדק לפלייאוף (וכנראה תפסיד בקנזס סיטי בסיבוב הראשון).

הכל טוב, טנהיל

דנבר ברונקוס (6- 9) מול אוקלנד ריידרס (7- 8) (דנבר, ראשון 23:25)

באופן מדהים ומוזר, ולמרות שהריידרס עשו כל מה שאפשר כדי לאבד כל סיכוי להגיע לפלייאוף, יש להם לפני המחזור האחרון עדיין סיכוי (קטן וכמעט תאורטי) לשחק בינואר, למרות 4 הפסדים ב-5 המשחקים האחרונים. בסה"כ למרות נדנדת הציפיות במהלך העונה, סיום במאזן חצוי היא תוצאה יפה עבור הריידרס שנראו מפורקים לחלוטין בשנה שעברה והתקדמו צעד גדול קדימה השנה לקראת המעבר ללאס-ווגאס. ההתקפה נראית טוב, מדורגת שמינית בליגה ונראה שאפשר לבנות על המשכיות בצד הזה של המגרש (אלא אם המאמן ג'ון גרודן הקפריזי יחליט להיפטר מהק"ב דרק קאר שנתן עונה טובה למדי עם רייטינג של 101). עיקר הפוקוס בדראפט ובפגרה צריך להיות על שדרוג משמעותי של ההגנה שהייתה אחת החלשות ביותר העונה. בדנבר ההגנה היא דווקא סבירה (למרות שנסוגה מעט לקראת סיום העונה) וסימני השאלה הם בעיקר בהתקפה והגדול שבהם הוא – האם הק"ב הרוקי דרו לוק יכול להיות זה שיוביל את הקבוצה בעשור הקרוב? הסימנים בינתיים הם מעודדים למדי אבל המדגם עדיין קטן מכדי שניתן יהיה להסיק מסקנות. בכל מקרה, בדנבר ירצו לסיים את העונה במומנטום חיובי לפני הקהל הביתי ב"מייל היי". שני הק"ב נמצאים בעמדה שהם צריכים להוכיח את ערכם ולכן המשחק יתנהל ברובו באוויר ויסתיים בתוצאה גבוהה בסיומו ההגנה הטובה יותר של הברונקוס תעצור את קאר וחבריו במידה מספקת כדי שדנבר תנצח את המשחק ותהרוס לאוקלנד גם את הסיכוי המזערי שעוד נותר להם להגיע לפלייאוף.

דאלאס קאובויס (7- 8) מול וושינגטון רדסקינס (3- 12) (דאלאס, 23:25)

הקאובויס שהחלו את העונה עם ציפיות גבוהות ככל הנראה יראו את הפלייאוף בטלוויזיה בעקבות ההפסד בפילדלפיה בשבוע שעבר. אלא אם יקרה להם נס (בדמות הפסד של האיגלס לג'יאנטס), זה כנראה יהיה סוף הקדנציה הארוכה (מדי) של ג'ייסון גארט כמאמן הקבוצה. אם אכן הקבוצה לא תגיע לפלייאוף, הבעלים הדומיננטי ג'רי ג'ונס יביא מישהו אחר בתקווה שיצליח להוציא יותר מהסגל הנוצץ שכולל את הק"ב דאק פרסקוט (שיקבל כנראה את חוזה המקסימום שהוא שואף אליו), הרץ המצוין זיק אליוט, הליינבקר לייטון וונדר-אש (שנפצע לקראת סוף העונה) ורבים אחרים. אחרי פתיחה סבירה של העונה, דאלאס נראו בדרך הבטוחה לפלייאוף אבל 4 הפסדים ב-5 המשחקים האחרונים גרמו לשליטה לצאת מידיהם ולמרות שהם משחקים בבית החלש ביותר בליגה, הם "הצליחו" להפסיד את המקום הראשון לקבוצה הפצועה והחבולה מפילדלפיה. אבל לפני שמורידים את המסך יש בכל זאת עוד סיכוי שהאיגלס יצליחו להפסיד (בבית ה- NFC  מזרח השנה הכל אפשרי…) וכדי להשאיר את התקווה בחיים הקאובויס צריכים לנצח את הרדסקינס שהם כנראה הקבוצה הגרועה ב-NFC   השנה. ההימור של הנהלת וושינגטון על קייס קינום כק"ב מוביל לא צלח, הק"ב הרוקי דווין האסקינס עדיין לא הוכיח את עצמו וחוץ מאדריאן פיטרסון הנצחי שהצליח לקושש 820 יארדים על הקרקע בגילו המופלג אין אף נקודת אור בקבוצה כדי לנחם את האוהדים האומללים ובוודאי לא לייצר תקווה לעתיד. דאלאס ינצחו את המשחק הזה בקלות וייצמדו לטרנזיסטורים לשמוע את תוצאת המשחק בניו יורק (בין האיגלס לג'יאנטס) שכנראה לא תביא להם ישועה.

מועמד מוביל ליום שני השחור? גאררט

מינסוטה ויקינגס (5-10) – שיקאגו ברס (8-7) (מינסוטה, ראשון 20:00)

בשנה שעברה היו אלו הדובים שעלו לפלייאוף, בעוד שהויקינגים נשארו בבית. השנה התחלפו להן היוצרות, שיקאגו המאכזבת מסיימת את העונה בסיום המשחק, ואילו מינסוטה חוזרת לפלייאוף לאחר היעדרות של שנה אחת בלבד. למשחק עצמו אין שום משמעות לפלייאוף הקרב, מינסוטה נעולה במקום השישי, אבל יריבות של כמעט 60 שנים תעשה את שלה, וכל קבוצה תרצה לנצח את יריבתה לבית, ולסיים את העונה הסדירה עם טעם מתוק.

נתון מעניין – לקירק קאזינס יש מאזן קריירה של 29-6 מול קבוצות שסיימו את העונה במאזן חיובי.

תחזית – במשחק בו צפויים לשחק לא מעט מחליפים, הסגולים ישמרו על הביתיות וינצחו את המשחק.

הפלייאוף מתקרב, ופתאום אני מרגיש בודד (צילום: sports.yahoo.com)

בפאלו בילס (5-10) – ניו יורק ג'טס (9-6) (בפאלו, ראשון 20:00)

אי שם בתחילת נובמבר רשמו הג'טס ניצחון בודד בשמונה משחקים, כולל תבוסה "על האפס" מול הפטריוטס. מאז הסילונים במאזן של 2-5, עם שיפור ניכר בהגנה, במיוחד כנגד משחק הריצה (רק הבאקנירס סופגים פחות יארדים בריצה למשחק). בפאלו לעומת זאת ממוקמת חמישית בליגה מבחינת יארדים בריצה למשחק, אבל מכיוון שהיא תסיים בוודאות במקום החמישי ב- AFC, ניטל העוקץ מהמשחק, ושתי הקבוצות ישחקו על הכבוד בלבד.

נתון מעניין – הפעם האחרונה שבפאלו ניצחה 11 משחקים בעונה הייתה אי שם ב-1999.

תחזית – ניצחון לבילס, במשחק לפרוטוקול בלבד.

השאיר מאחוריו את משחק הרוחות, דארנולד (צילום: 12up.com)

קרוליינה פנת'רס (10-5) – ניו אורלינס סיינטס (3-12) (קרוליינה, ראשון 20:00)

קוראים יקרים, קבלו את שתי הקבוצות היותר עקביות בליגה, הפנתרים והקדושים. החל מהמחזור העשירי של העונה הקודמת הפנת'רס סופגים 7 הפסדים רצופים בדרך להתרסקות מפוארת. והעונה? החל מהמחזור העשירי הקבוצה בנפילה חופשית של… 7 הפסדים רצופים, בדרך לפגרה מלאה בסימני שאלה. גם אצל הסיינטס עסקים כרגיל, והם עומדים לסגור העפלה שלישית ברציפות לפלייאוף, עם עונה של 11 ניצחונות או יותר.

נתון מעניין – הסיינטס השיגו לפחות 34 נקודות בשלושת המשחקים האחרונים, הפנת'רס ספגו לפחות 29 נקודת בששת המשחקים האחרונים.

תחזית – קרוליינה מזמן עם הראש בפגרה, ניו אורלינס עדיין במאבק על המקום הראשון ב- NFC או על שבוע החופש. הסיינטס ינצחו את המשחק, וירוצו למסכי הטלוויזיה בציפייה למעידה של הניינרס ו/או הפאקרס.

מהפנט את הכדור, מייקל תומאס (צילום: apnews.com)

ניו יורק ג'איינטס (11-4) – פילדלפיה איגלס (7-8) (ניו יורק, ראשון 23:25)

לאיגלס (או לקאובויס) יש מזל גדול שלפי חוקת הליגה, אלופת בית עולה לפלייאוף, בלי קשר למאזנה. למרות יכולת לא מזהירה בלשון המעטה, פילדלפיה תלויה רק בעצמה לאחר הניצחון הקריטי על דאלאס, וניצחון במחזור האחרון על הג'איינטס יעניק לה את הזכות לשחק בינואר גם השנה.

הענקים מצידם נמצאים בדילמה גדולה. מצד אחד ניצחון על היריבה השנואה והדחתה הכמעט בטוחה מהפלייאוף, אבל אז יריבה שנואה לא פחות תזכה בפלייאוף על מגש של כסף. וזה בערך מה שנשאר לניו יורק אחרי (עוד) עונה כושלת.

נתון מעניין – פילדלפיה עם 6 ניצחונות רצופים על הג'איינטס.

תחזית – המשחק הקודם בין הקבוצות הניב דרמה גדולה, כאשר האיגלס משווים לקראת סוף המועד החוקי, ומנצחים בהארכה. שעת הנקמה תגיע, הג'איינטס ינצחו במגרשם הביתי, ויסיימו את העונה עם חיוך גדול.

מיני קאמבק במחזורים האחרונים, סאקוון בארקלי (צילום: gmenhq.com)

בולטימור רייבנס (2-13) – פיטסבורג סטילרס (7-8) (בולטימור, ראשון 23:25)

תאמינו או לא, זאת הפעם הראשונה בתולדות המועדון, שהרייבנס מסיימים במקום הראשון ב- AFC, והם עושים זאת בסטייל לא אופייני, באמצעות ההתקפה. לא שההגנה קוטלת קנים (מקום שלישי בספיגת נקודות), אבל ההתקפה בראשות לאמאר ג'קסון  פשוט בלתי ניתנת לעצירה, השיגה הכי הרבה נקודות בליגה, ולא ירדה בשום משחק מ- 20 נקודות!

ולמרות שבולטימור הבטיחה את המקום הראשון, ולא תסכן שחקני מפתח בפציעה במשחק חסר חשיבות מבחינתה, להפסיד לסטילרס בבית זה לא בא בחשבון.

פיטסבורג פספסה הזדמנות פז מול הג'טס החלשים, ועכשיו היא כבר לא תלויה בעצמה במירוץ לפלייאוף.

נתון מעניין – בולטימור פתחה את ריצת 11 הניצחונות הרצופים שלה, בניצחון בהארכה בפיטסוברג.

תחזית – למרות שהמשחק הרבה יותר חשוב לסטילרס, הרייבנס חזקים יותר, ולא ירשו לעצמם להפסיד בבית ליריבה המושבעת.

ישחק או לא, תמונה בהופס הוא הרוויח (צילום: state.com)

סיאטל סיהוקס (4-11) – סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס (3-12) (סיאטל, שני 03:20)

היריבות בין הסיהוקס לניינרס "צעירה" יחסית, והיא התחילה למעשה בשנת 2002 כאשר סיאטל עברה לשחק בבית המערבי של ה- NFC. היום הפכה היריבות לאינטנסיבית למדי, ואין אהבה גדולה בין שתי מחנות האוהדים. מאז שראסל ווילסון נבחר  על ידי הסיהוקס ב-2012, המטוטלת נוטה בבירור לטובתם עם מאזן 3-13 .

ועם היריבות הזאת ברקע, שתי הקבוצות נפגשות למשחק ראש בראש, על כל הקופה. באם הניינרס מנצחים, הם מסיימים במקום הראשון בחטיבה כולה, וסוגרים עונה מדהימה, עם שיפור מאזן בלתי נתפס. באם הסיהוקס מנצחים, הניינרס נופלים למקום החמישי בחטיבה, סיאטל זוכה בראשות הבית, ויכולה אפילו לזכות בראשות החטיבה (באם הפאקרס והסיינטס יפסידו).

שתי הקבוצות מגיעות למשחק בכושר מגמגם משהו, וכיאה לעונת פוטבול מתישה עם רשימת פצועים מתמשכת. פציעה קריטית של הרץ האחורי כריס קרסון, הניעה את סיאטל להחתים את מרשון לינץ', ומעניין יהיה לראות עד כמה הוא יוכל להשפיע לאחר היעדרות של יותר משנה ממשחק פעיל.

נתון מעניין – בחצי השני של העונה, הגנת סאן פרנסיסקו סופגת פי שתיים נקודות בהשוואה לחצי הראשון, 26.7 נקודות למשחק לעומת 12.8.

תחזית – המשחק שסוגר את העונה הסדירה ב- NFL, הוא משחק שיקבע את זהות אלופת הבית המערבי, שיקבע את אלופת חטיבת ה- NFC, כמה דרמטי ומותח!

המשחק הקודם בין שתי הקבוצות הוכרע רק בשער שדה בהארכה לטובת סיאטל, והתחזית היא שגם הפעם נחזה במשחק צמוד ומותח, כאשר הפעם הניצחון ינדוד למפרץ. ניצחון לניינרס.

התנגשות הטיטנים (צילום: sanfrancicco.cbslocal.com)

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה!
    מחזור אחרון עם מעט מאוד דרמה יחסית לשנים קודמות.
    NFC מזרח הוא בית הפכפך מטבעו. כדי למצוא מנצחת עונתית שהחזיקנ מעמד שנתיים רצוף, צריך לחזור בזמן עד 2003-2004. מאז, תחלופה שוטפת בזהות המנצחת. מה שמסמן שתהיה זו פילי שתמשיך את מסורת השבריריות בטופ ודאךאס המכהנת משנה שעברה, תודח.
    נקווה שראסל וילסון לא מכין לנו איזה הירו-בול.

  2. מדהים עד כמה מהר נגמרה העונה
    השיטה הזו שבמחזור האחרון כל המשחקים הם בתוך הבית היא מעולה בעיניי. לדעתי היה נכון לרכז את כל המשחקים הפנים-ביתיים למחזורים האחרונים. זה היה משאיר יותר הכרעות לשלבים הסופיים ומכפיל את כמות המשחקים על כל הקופה.

  3. לדעתי גם היה צריך לרכז את כל משחקי afc לאותה שעה ואת כל משחקי הnfc לאותה שעה.
    ככה לא נוצר מצב שיוסטון (לדוגמה השנה) יודעת שאין לה על מה לשחק , ובשילוב המשחק של הקולטס והמשחק של הריידרס אפשר לקבל תסריט פסיכי בשידור חי כמו לפני שנתיים כשדלתון קבר את הרייבנס בדאון 4 וסיים את בצורת הפלייאוף של בפאלו.

  4. מאט פטרישיה היה צריך לסיים את תפקידו בסיום העונה, אני מבין את הקשרים עם ה-GM, אבל להשיג מסגל כזה רק 4 ניצחונות זה פשוט בושה (ולא, אין קשר לפציעה של סטאפורד, הם נראו זוועה גם לפני).

    1. אכן איבדו את שבוע החופש ואת הביתיות בסיבוב השני
      למרות התחלה משכנעת, הפטריוטס לא הרשימו בחצי השני של העונה (היו להם פצועים בהגנה?) וכנראה שהשנה כבר לא ייקחו את הלומברדי

  5. במקום הרייבנס אני מתבאס מהניצחון של הפטס כי הייתי מעדיף שהם יהיו עם היתרון על הצ'יפס ולא ההיפך.
    ואם ייפגשו עם טנסי אני בכלל לא בטוח שהם עוברים אותם. בכל מקרה הם לא ייצאו מ AFC

  6. אחרי הסבב הראשון של המשחקים הערב:
    AFC:
    1. בולטימור – סופי.
    2. קנזס – סופי.
    3. פטריוטס – סופי.
    4. יוסטון – סופי
    ווילד קארד 1. באפלו – סופי.
    ווילד קארד 2. טנסי/פיטסבורג/אוקלנד.
    משחקי ווילד קארד:
    יוסטון – באפלו
    פטריוטס – טנסי/פיטסבורג/אוקלנד

    NFC:
    1. ניינרס (אם ינצחו)/ גרין ביי.
    2. גרין ביי/סיינטס.
    3. סיינטס/סיאטל (אם ינצחו).
    4. איגלס (אם ינצחו)/ דאלאס (ניצחון יחד עם הפסד של האיגלס)
    ווילד קארד 1. ניינרס/סיאטל (המפסידה).
    ווילד קארד 2. מינסוטה – סופי.
    משחקי ווילד קארד:
    סיינטס/סיאטל – מינסוטה
    איגלס/דאלאס – ניינרס/סיאטל

  7. איזה משחק בסיאטל
    פוטבול כמו שפוטבול צריך להיות
    ווילסון חלש וגם גארופולו לא מרשים, הידים רועדות וההגנות נותנות בראש אבל איזה מתח עד השניה האחרונה ובסוף מוכרע על חצי אינצ' ברוויו והטובים מנצחים
    איזה יופי!

  8. כצפוי (או שלא), אנטוניו בראון חתם בסיינטס
    מצד אחד, שניים מהתופסים המוכשרים ביותר בליגה (ובראון גם תופס כדורים ארוכים יותר)
    מצד שני, מרקם עדין, חדר הלבשה וכימיה קבוצתית
    סיכוי טוב שזה מסוג המהלכים שנראים מבריקים בהתרחשותם אבל מתגלים כפלופ

      1. טעות שלי, היה נדמה לי שראיתי פוסט של אדם שפטר שמודיע על החתימה
        נכון לעכשיו הסיינטס מחכים להשלמת החקירה בעניין התקיפה לפני שיחתימו אותו
        מתנצל על אזעקת השווא

כתיבת תגובה

סגירת תפריט