קרבות אויר בצמרת – סיכום שבוע 14 בNFL

מאת צוות הופס פוטבול


ניו אורלינס סיינטס (3-10) 46 – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (2-11) 48

המדור לא מסתיר את ההומריות שלו לסן פרנסיסקו פורטי ניינרס, אבל מה שראינו ביום ראשון בערב במשחק בין שתי הקבוצות המובילות בNFC, היה משהו מיוחד, לא רק לדעתי המשוחדת.
ההגנה של סן פרנסיסקו נמצאת במקום השני בליגה ברוב הפרמטרים וגם זו של ניו אורלינס אין לה במה להתבייש אבל מה שקיבלנו במשחק בסופרדום היה תצוגה התקפית לחלוטין, מלאה מהלכים ארוכים וחפירה עמוקה בעמודים האחוריים של ספר המהלכים.
במחצית ראשונה ללא הגנות, הסיינטס הצליחו לברוח לניינרס ועלו ליתרון של שני ט"ד, אבל ברבע השני ג'ימי ג'י (26/35 349 יארד 4 ט"ד וחטיפה) וחבורותו ענו בסדרת דרייבים מהירים ופצצות עומק וסיימו את המחצית עם יתרון קל.
במהלך המחצית השניה ההגנות התייצבו קצת יותר והשיגו כמה עצירות אבל זו עדיין הייתה שעתה של ההתקפה כששתי הקבוצות החליפו בינהן ט"ד ושערי שדה ויתרונות.
דקה לסיום בריס (29/40 ל449 יארד ו-5 ט"ד) הצליח להנהיג דרייב מרשים שנתן לסיינטס יתרון של נקודה. עם 53 טיקים על השעון גארופולו יצא לעבוד ולאחר שלושה נסיונות לא מוצלחים, הצליח להמיר דאון רביעי ו2, במסירת רוחב קצרה לג'ורג' קיטל המפלצת שסחב על מסכת הקסדה שלו שלושה מגינים לטווח שער שדה נוח לרובי גולד ונצחון עם הבאזר.
הניינרס הצליחו להוכיח שגם בשוט אאוט מטורף שהשאיר 94 נקודות על הלוח, הם מסוגלים לעמוד צעד בצעד עם אחד הק"ב הפרודקטיביים ביותר בליגה. הם מוצאים דרך לנצח כל משחק בצורה שונה ומשכנעת.
המשחק נושא השפעות פלייאוף חשובות ועזר לסן פרנסיסקו לחזור לראש הNFC ולעשות עוד צעד באבטחת שבוע הביי לפלייאוף.

השלל למנצחים, גארופולו
שאלתם? קיבלתם תשובה.
עוד מישהו רוצה לפקפק בג'ימי?



אטלנטה פאלקונס (9-4) 40  – קרוליינה פאנתרס (8-5) 20
חיים חדשים באטלנטה או התפרקות טוטאלית של הפנתרים שעברו זעזוע מערכות עם פיטוריו של המאמן רון ריוורה, סביר להניח שהשני נכון יותר. מה שלא מוריד מהביצועים הנהדרים של מאט רייאן (20/34 ל313 יארד ו2 ט"ד) שהפעם השתמש בתופס אולמיד זאקאוס (מה יהיה הסוף עם השמות האלו) כדי לשבור שיא אישי בט"ד הארוך ביותר בקריירה שלו- 93 יארד.

מה יהיה הסוף עם השמות האלו?

למרות מאמצים של כריסטיאן מקקפרי (53 על הקרקע 82 באוויר) הוא לא יכול לסחוב את הקבוצה כל העונה על הגב וקייל אלן לא עזר למטרה עם שתי חטיפות שהחיו את הגנת הפלקונס.
הכל תיקתק לפאלקונס ואפילו דוונטה פרימן חזר להיות משמעותי עם ט\"ד ראשון מזה 11 משחקים בדרך לשים כפול נקודות מהפנתרים על הלוח.

קליבלנד בראונס (7-6) 27 – סינסנטי באנגלס (12-1) 19
החומים הגנו על הבית של בייקר מיפילד בהמשך ישיר לעונת האפ אנד דאון של הבראונס שהתחילו רע מול הקבוצה החלשה בליגה אבל הצליחו להתאושש בהמשך.
משחק לא מרשים של מיפילד ( 11/24 ל192 יארד, 2 חטיפות וט"ד על הקרקע) שנעזר בניק צ'אב. ג'ארוויס לאנדרי ממשיך להיות המטרה החביבה בעוד אודל בקאהם עושה קולות של נטישה.
אנדי דלתון ששב להיות מתחת לסנטר עבור הבנגלס, נתן לג'ו מיקסון (23 ריצות ל146 יארד וט"ד) לעשות את רוב העבודה אבל לא הצליח להוביל את סינסנט האומללים להישג משמעותי.

ג'קסונוויל ג'אגוארס (9-4) 10 – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (8-5) 45
הקסם אבד לגארדנר מינשו וחבורתו והגנת ג'קסונוויל הרימה ידיים במשחק שהיה בשליטה מלאה של פיליפ ריברס (16/22 ל314 ו3 ט"ד) ובעיקר של אוסטין אקלר עם 213 יארד מסקרימג' כולל תפיסה קצרה וספרינט ל84 יארד עד לאנד זון.
אבל בשלב הזה המשחק היה גמור, מינשו הסתפק בט"ד ניחומים, וטיירוד טילור עלה לתת לריברס מנוחה ולסגור את המשחק.

פעם אחרונה העונה, מבטיחים. מינשו.

אריזונה קארדינלס (1-9-3) 17 – פיטסבורג סטילרס (5-8) 23
נשגב מבינתי איך פיטסבורג ממשיכה לנצח עם ק"ב שהיה האופציה השלישית שלה ועם רצים שאף אחד לא מכיר את שמם. עזרה להם החזרת פאנט ל85 יארד וט"ד, הראשונה מזה 4 שנים. וכמובן העובדה שאריזונה אמנם מראה פוטנציאל אבל היא עוד רחוקה מלהיות תחרות של ממש.
דוולין הודג'ס לא הבריק, אבל הגנת פיטסבורג הקשיחה עמדות וחטפה את קיילר מורי 3 פעמים כולן במחצית השניה ומנעה כל סיכוי מהקארדינלס לסגור את ההפרש.



באפלו בילס (4-9)  17 – בולטימור רייבנס (2-11) 24
במשך שהים רבות, בבולטימור רייבנס נודעו בזכות ההגנה הקשוחה והלא פשרנית שלהם. העונה, הם דווקא ידועים יותר בזכות ההתקפה הקטלנית שלהם ששמה עד כה 430 נקודות העונה (33.1 פר המשחק, הנתון הגבוה בליגה). בראשון, הם הוכיחו שהם יכולים לנצח גם בקרב חפירות הגנתי כאשר גברו על הבילס במערב ניו יורק. העורבים הרשו לקבוצה הביתית טאצ׳דאון אחד בלבד שהגיע באמצע הרבע הרביעי, אמנם זה היה מיט מדי ומאוחר מדי. ג׳וש אלן הציג את משחקו הגרוע העונה כאשר השלים 17 מסירות בלבד מתוך 39 ניסיונות. הבילס נאלצו לשחק בפיגור, מה שלא מיטיב עם הלך המשחק הרגיל שלהם, לכן נכנעו לקבוצה איכותית מהם.

ניו יורק ג׳טס (8-5) 22 – מיאמי דולפינס (10-3) 21

הבועט המוכשר של הדולפינס, ג׳ייסון סאנדרס, שבר את שיא הפרנצ׳ייז לבעיטות שדה במשחק עם 7 שערים. אמנם, הבועט הגיבור של המשחק דווקא הגיע מהצד השני, כאשר סאם פיקן שם את הפגיון בליבם של הדולפינס כדי לנצח את המשחק על הבאזר. הדולפינס היו טובים יותר לרוב שלבי המשחק, אבל שתי טעויות הגנתיות קריטיות בדרייב האחרון של הג׳טס (סטיבן פארקר ניסה לחטוף את דארנולד אך ההימור נכשל והמסירה לסמית׳ הלכה ל-37 יארד, לאחר מכן נשרק כנגד ניק נידהם פאס אינטרפירנס שנתן לג׳טס דאון ראשון ועוד כמה יארדים לאחר שכבר יצאו מחוץ למרחק שער שדה) גרמו להפסד של האורחים.

בריאן פלורס לא העריך יותר מדי את הדגל שנזרק לעבר נידהם בסוף:

טמפה ביי באקנירס (7-6) 38 – אינדיאנפוליס קולטס (7-6) 35

במהלך הקריירה שלו, לג׳יימס ווינסטון היו הרבה משחקים ״דו פרצופיים״. זה כנראה היה המשחק הכי דו פרצופי מבין כולם. הוא מסר כמה מסירות מושלמות במהלך המשחק, השלים 33 מתוך 45 הניסיונות שלו ומסר ל-456 יארד באוויר יחד עם 4 ט״ד. לעומת זאת, הוא גם נחטף שלוש פעמים ועשה כמה החלטות לא ברורות. לבסוף, זה הספיק בקושי לניצחון חסר משמעות שרק לאחריו נודע לחבורה של ברוס אריאנס שסיכוייהם המתמטיים לפלייאוף נגוזו.

למזלם של הקולטס, הם ב-AFC בניגוד לבאקנירס, אז סיכוייהם לקחת מקום וויילד קארד עדיין בחיים, אבל הם יהיו חייבים לשחק הגנה הרבה יותר טובה מזה.

חובה לציין כי שער השדה של כריס מקלופלין ברבע הראשון של המשחק, היה הפעם הראשונה שבועט ששמו אינו אדם וינאטרי מבקיע בשביל הפרסות מאז שבוע 13 של 209.

אוקלנד ריידרס (6-7) 21 – טנסי טייטאנס (5-8) 42

ראיין טנהיל משחק את הפוטבול הטוב בקריירה שלו וחוסר ההגנה של הריידרס לא יצליחו לעצור אותו. באופן מפתיע, מספר 17 בטנסי דווקא החל את המשחק עם חטיפה, אולם לאחר מכן הוא מסר לשלושה ט״ד ו-391 יארד כוללים, יחד עם חברו לפשע בבקפילד, דרק הנרי, ששם 5.7 יארד לנשיאה ו-2 ט״ד על הקרקע, הם נראים כמו התקפה עילית שיכולה להיכנס לקרב יריות עם כל קבוצה אחרת.

לעומתם, הקבוצה של ג׳ון גרודן, שנראתה כחבורה שעל דרך המלך להשיג מקום בפלייאוף, התפרקו לגמרי. זו התבוסה השלישית שלהם ברצף בהפרש ממוצע של קצת מעל 27 נקודות. הם עדיין בחיים, אבל גוססים כרגע.

פילדלפיה איגלס (6-7) 23 – ניו יורק ג׳איינטס (11-2) 17

זה היה יכול להיות משחק ענק מבחינה היסטורית, המאזנים בין שתי היריבות הענקיות האלה היו שווה לגמרי לפני המשחק, המאזן בקריירה של איליי מאנינג היה חצוי, מאנדיי נייט פוטבול, מה צריך יותר מזה? ובכן, כנראה שצריך קבוצות טובות יותר.

האיגלס נשארו בחיים לתמונת הפלייאוף כאשר השתוו למאזן של הקאובויז לאחר שחמקו מניצחון על הג׳י-מן מניו יורק לאחר דרייב מנצח של קרסון וונץ שמצא את זאק ארץ באנדזון ל-6 הנקודות שניצחו את המערכה.

הטאצ׳דאון המנצח:

מינסוטה וייקינגס (9-4) – דטרויט ליונס (3-9-1) 7:20

קרב פנים הבית הזה היה מעין מיקרוקוזמוס של העונה של מינסוטה ביחס לזו של דטרויט. הפתיחה של מינסוטה הייתה איטית, דטרויט נראתה כאילו היה לה סיכוי, אבל לבסוף הצליחה מינסוטה לברוח בזמן שדטרויט שוב נעלמה לה. כמובן, עם הקווטרבק השלישי מאחורי הסנטר של דטרויט, קשה היה להאמין בסיכוי שלה להתחרות בהתקפה של מינסוטה, שלא הייתה צריכה משחק עילאי מצד קאזינס או קוק הפצוע כדי לנצח את המשחק ללא בעיות ולהמשיך במרדף אחר גרין ביי.

גרין ביי פאקרס (10-3) – וושינגטון רדסקינס (3-10) 15:20

יום לא מרשים של אהרון רוג'רס נוצח על ידי יום פחות מרשים של דוויין האסקינס ויום מאוד מרשים של אהרון ג'ונס. הרץ המצוין צבר 192 יארד כוללים בהשוואה ל-195 של רוג'רס במסירה, והט"ד שלו היה הראשון מתוך שניים של גרין ביי ברבע הראשון ולאורך כל המשחק. הקווטרבק הרוקי בצד השני לא הצליח להדביק את הפער הזה מול ההגנה הקשוחה של האורזים, למרות שהצליח למצוא את טרי מקלורין עם דקה לסוף כדי לצמק את הפיגור לחמש נקודות. גרין ביי ממשיכה לרדוף אחרי שבוע הביי, וחייבת לפחות לנצח את שלושת המשחקים שנותרו לה כדי להשלים את המשימה.

יוסטון טקסנס (8-5) – דנבר ברונקוס (5-8) 24:38

ביוסטון לא האמינו למראה עיניהם. 31:3 הייתה התוצאה לטובת דנבר בהפסקה, כשהרוקי דרו לוק חרך את ההגנה הטקסנית ורשם QBR של 98.6 (מתוך 100). לוק מצא עשרה תופסים שונים כשהשלים 22 מתוך 27 המסירות שזרק, ואם זה לא הספיק, היה זה דווקא אקס יוסטון קארים ג'קסון שהרים פאמבל כל הדרך לט"ד ברבע הראשון. זה היה משחק כמעט טראומטי עבור הטקסנס, במיוחד שבוע לאחר ניצחון על הפטריוטס. זה גם היה משחק מעודד עבור הברונקוס, שאולי לא קיבלו עזרה במיקום הדראפט הקרוב אבל כן ראו הופעה מכובדת של קווטרבק העתיד שלהם, או לפחות מי שאמור להיות.

ניו אינגלנד פטריוטס (10-3) – קנזס סיטי צ'יפס (9-4) 23:17

ההגנה של הצ'יפס טובה? השופטים מזיקים לפטריוטס? טרוויס קלסי שומר את הכדור במהלך אופשן ונכנס לאנדזון? קשה להטיל ספק ברעיון כי ראינו משחק יוצא מן הכלל בפוקסבורו. הפטס אמנם ירדו לפיגור 23:7 ברבע השלישי, אבל הצליחו לעצור את מהומס מספיק פעמים כדי לאפשר ניסיון קאמבק שכמעט והצליח. באשוד ברילנד הדף את הכדור שהיה מיועד לאדלמן באנדזון, וחיזק את הנראטיב סביב בריידי כשחקן שזמנו מתקרב, במקום כשחקן שיודע לספק את הסחורה ברגעים המכריעים, גם ביום רע. מה שבטוח, לבריידי יש יותר מדי ימים רעים לאחרונה, והפטס מתחילים גם לשלם עליהם.

לוס אנג'לס ראמס (8-5) – סיאטל סיהוקס (10-3) 12:28

נדיר לתפוס את הסיהוקס ביום רע, בטח בפריים טיים – אבל כנראה שלא אם אתה שון מקוויי. בפעם החמישית ברצף, למאמן המבוגר בליגה לא הייתה תשובה למאמן הצעיר בה, והפעם גם לראסל ווילסון לא הייתה תשובה להגנה של הראמס. משחק מצויין של הראמס בשני הצדדים החזיר אותם חזק לתמונת הפלייאוף, בעוד סיאטל מקווה שלפחות התזמון של ההפסד הגרוע שלה העונה הוא אופטימלי עבור רצף המשחקים שעתיד לבוא – לא רק בדצמבר, אלא גם בינואר.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. מי שבאמת אכזב אותי השבוע היה ביל בליצ'ק.
    זה היה שם עבורו והוא רק היה צריך לקחת את זה בידיים.
    מה הבעיה לפתוח את הפה ולהגיד:
    we're on to cincinnati

        1. תגגל טום בריידי אינסטגרם… אין לי חשבון אז לא יודע אם קישור יעלה יפה…
          וכדי שזה יהיה ממש מושלם, צצה פרשיית הצילומים עכשיו.. רפרנס נוסף לאותה עונה של on to cinsi…

  2. ברור שבריידי העונה זה לא מה שהיה. אבל לא הוא הבעיה של הפטריוטס. מי שרואה את המשחקים שלהם, רואה עד כמה אין לו רסיברים (השמטות באמת פשוטות). ועד כמה הקו שלו קורס מהר. ועד כמה משחק הריצה, לא חלש, אלא פשוט לא קיים. האם בריידי גמר את הסוס לגמרי? אולי כן ואולי לא, אני באמת לא יודע, אני כן יודע שאי אפשר לקבוע את זה על סמך ההרכב והעונה הזאת. יאללה שיחזירו את בראון…

  3. מה קרה להגנה של ה 49
    הסקור הכי גבוה של בריס השנה היה 34 נקודות ( טדי הגיע ל 36 )
    איך איפשרו לו את הטיילת הזאת.
    זכור את הרמס של שנה שעברה , הכול הלך טוב כולל בסופר דום עד שנתקלו בהגנה שלא איפרה להם להפציץ 40 נקודות .

  4. הפציעה של שרמן די קריטית, הניינרס יעלו אבל כנראה מהווילד קארד.
    הראמס הרשימו בנצחון על סיאטל, ההתקפה שלהם נראתה ממש טוב.
    גם טנסי נראו דורסנים מתמיד במשחק מול הריידרס ולדעתי הם ישאירו את יוסטון מחוץ לפלייאוף. נשארו להם עוד שני משחקים זו מול זו ואני מתרשם שהם יכולים לקחת את שניהם.
    ולסקר את המשחק של טנסי ולא להתייחס לתיקול של טנהיל? הנה: https://www.facebook.com/watch/?v=2459075327524051

  5. מסקנות קצרות שלי:
    1. למרות הניצחון של הצ'יפס הייתי מתחיל לדאוג במקומם. הפטריוטס עצרו אותם כל המחצית השנייה ולא היו להם שום פתרון.
    למזלם השופטים די לכלכו עם 2 שריקות קריטיות. מהומס כבר פחות קוסם וזה די מזכיר את הפקרס מהקונפרנס השני- יופי של מספרים בעונה הרגילה אבל די מוגבלים במאני טיים.

    2. טנסי- פתיחת עונה מזעזעת. אני פחות בקיא בניואנסים ב NFL אבל די החזקתי מהם. מסתבר שכל מה שהיו צריכים זה ק"ב בינוני בשביל לגרום לשרשרת לנוע וכמובן עונה מפלצתית של דרק הנרי. אני לגמרי רואה אותם עוברים את יוסטון ולוקחים את הבית ואולי גם משחק פלייאוף.

    3. הפסד שכולו ניצחון לסיינטס וניצחון ממש של אין ברירה של הניינרס. זה קצת הזוי שהקבוצה הכי טובה בקונפרנס תסיים חמישי! אבל בינתיים הסדר שב על כנו.

    4. סיאטל היא הקבוצה הטובה הכי פחת טובה והעונה הזאת ניצחו יותר מדי משחקים על חודם של 2-3 נק. למזלם הראמס פתחו רע את העונה עד שהתייצבו אחרת היו נלחמים מול מינסוטה על הזכות להיכנס לפלייאוף.

    5. הראמס- אפשר להגיע שכרגע הם הקבוצה השישית בטיבה באזור ודי שווים למינסוטה. יהיה להם מאוד קשה בגלל הלוז אבל מי יודע אולי לסיאטל כבר יפסיק לשחק המזל והם יתפסו דווקא אותם בבית.. יהיה מעניין. וכמה שגרלי אפילו ב 70 אחוז יכולת היה חסר להם.

    6. אם יש עונה שבה הוכח שאחד החוקים צריך להשתנות זה השנה. הזוי שהאיגלס או הקאובויס שתי קבוצות שבורות יראו פלייאוף על חשבון הקבוצות שהזכרנו קודם. ולא רק שייראו פלייאוף גם יזכו ליתרון ביתיות. במינימום הייתי משנה שישחקו בחוץ ולא יזכו לארח עם מאזן שלישי או חצוי. ובכלל לדעתי צריך לשות סייג של – קבוצה יכולה לעלות מהבית שלה באופן אוטומטי ובתנאי שיש לה מאזן חיובי. 8-8 לא מספיק וגם לא מגיע. ובכל מקרה ביתיות תלך לקבוצה עם המאזן הטוב יותר.

    1. 2, טנסי מרשימים מאוד כרגע ואין לי ספק שהם מעיפים את יוסטון מהפלייאוף. הם נראים, יחד עם בולטימור, כקבוצה הטובה ביותר ב AFC, מת לראות משחק ביניהן (כנראה יגיע בהמשך…
      .
      5, לא מסכים, הראמס – כפי שנראו אתמול – הגיעו לשיא אולי טיפה מאוחר מדי אבל בכושר הזה הם לא פחות טובים מאף קבוצה ב NFC. עדיין יש להם סיכוי לא גדול (ב 538 נותנים להם 36%) להגיע לפלייאוף ואם ינצחו את דאלאס בבית ואת אריזונה בחוץ, ניצחון על הניינרס נטולי שרמן עוד שבועיים יעלה אותם לפלייאוף כמעט בוודאות.
      6, נכון מאוד, הדירוג בין העולות צריך להיות על פי המאזן ולא לפי המקום בבית.

      1. לא בטוח שמסכים עם האמירה שהראמס הגיעו לשיא מאוחר מדי..ואולי חרדה ופחד לא רציונלי מניחוס מעמעמים את יכולת השיפוט שלי אבל הם, בסנריום יותר מסביר, יגיעו לפלייאוף" על חשבון מיני'. הוייקינגס יוצאים לצ'ארג'רס והראמס עם דאלאס, הפסד וניצחון הופכים את הסיכויים לחלוטין ואז הראמס כבר עם 70% ומיני צונחת. לאחר מכן הוייקינגס מארחים את הפאקרס במנדיי נייט למשחק העונה והראמס עם הניינרס, גם עם הפסד, ניצחון על הקארדס יעלה אותם בשבוע 17כי הסגולים לא יחזרו עם ניצחון מהכפור הדובי…
        וברגעים כאלה אני פותח פחית של בירה, נושם עמוק ומזכיר לעצמי שאם הוייקינגס קבוצת פלייאוף ראויה, היא צריכה לנצח בבנק סטאדיום את הפאקרס. נקודה. עור החזיר לגורלנו בידינו להפיל..
        אוי ויי

    2. די מתחבר לנקודה 6.. הולך עם עניין שמאזן טוב יותר יעניק ביתיות, רעיון לא רע.אפילו טוב.. יחד עם זאת, אני חושב שזוכת ראש בית חייבת לעלות. יש הרי בתי מוות שתסיים אותם במקום הראשון מחייב עליה בכל מאזן, לעומת בתי פח שגם שעטנז מהפורום הזה יוכל לצלוח…

  6. מחשבות:
    המשחק בNOLA הוא אחד המהנים בהם צפיתי השנה, יום טוב לשבת ולצפות בפוטבול, גורם להתאהב עוד יותר.
    למדתי שאין PI בנסיון פאנט, היה מדהים לראות איך נראה כיסוי הגנתי שאיום הPI לא קיים, בלי זה הסיינטס מנצחים.
    מאוד התרשמתי מגוף והראמס, דומיננטיות אדירה בשני צידי המגרש מול קבוצה עדיפה.
    אכזבת העונה ( או אחת מהן) היא אודל בקהאם, לא קרוב למה שהיה אמור להיות כלי התקפי מאיים.
    גם היום, כמו בכל שבוע- אכתוב כי הרייבנס בדרך חסופרבול ושהשושלת של ניו אינגלנד תמה. אפשר להאשים את היעדר התופסים, אבל זה לא משנה. נגמר. אני כן רוצה לקחת המון ממה שחשבתי וכתבתי על הבילס. קבוצה הרבה יותר חזקה ובנויה כהלכה ממה זיוחס לה. כמובן שכדי לעלות לליגה של הגדולות- היא צריכה קווטרבק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט