פרה סיסון-הבית הדרום מזרחי: חלק I/רועי ויינברג

עונת 2012/13 מתקרבת, ואנחנו בהופס הולכים כרגיל לספק לכם פריוויו מצויין לעונה מצויינת. בקיץ המגמה של קיבוץ הכוכבים הגיעה לשיא, שעכשיו לכל קבוצה יש 2-3 כוכבים. יש לנו במזרח את האלופה, מיאמי, שחיזקה משמעותית את הספסל, את ברוקלין, שהפכה מנמושת הליגה לקבוצה חזקה בזכות הוספת ג'ו ג'ונסון, ואת בוסטון עם הטריו המאיים של רונדו, פירס וגארנט. במערב יש לנו את הלייקרס שהפכה לקבוצת חלומות עם נאש, הווארד וג'יימסון, הת'אנדרס החזקים שרוצים אליפות, והספרס, שזאת תהיה טעות לא לספור אותם. ללא ספק, לעונה הזאת יש פוטנציאל להיות עונה לפנתיאון, עם קרבות פלייאוף שיזכרו לעוד עשרות שנים. גם יתברר האם העונה תתחיל שושלת, או שכל שנה תהיה אלופה אחרת
היום נסקר את הבובקאטס וההוקס.
***

שרלוט בובקאטס.

שם: שרלוט בובקאטס


אולם:
טיים וורנר כייבל ארינה, 19,077 מושבים


מאזן שנה שעברה:
7-59 (הכי מעט ניצחונות בהיסטוריה, אבל הייתה עונה מקוצרת.)

מאמן: מייק דאנלאפ (מאמן ראשי בקליפרוניה לות'רן יוניברסיטי, אדלין מהליגה האוסטרלית והאוניברסיטה המטרופוליטנית של דנבר)


שחקנים שהגיעו:
מייקל קיד גילטריסט (בחירה 2 בדראפט מקנטקי), ג'פרי טיילור (בחירה 31 בדראפט מוונדרבילט), בן גורדון (טרייד מדטרויט), רמון סשיונס (שחקן חופשי מהלייקרס) וברנדון היוויד (שחקן חופשי מהמאבריקס).


שחקנים שעזבו:
קורי מגטי (בטרייד לדטרויט), די ג'יי אאוגסטין (שחקן חופשי, לאינדיאנה), ג'מאריו מון (נחתך) ואדוארדו נאחרה (פרש).

שינויים מרכזיים: החלפת המאמן כמובן, בחירת מייקל קיד גילטריסט (הבחירה השנייה בדראפט), הטרייד עם דטרויט (גורדון על מגטי), והחלפת אאוגסטין בסשיונס.

נקודות האור: הקו האחורי (כולל עמדת הס"פ) בעמדת הפוינט גארד יש להם את קמבה ווקר, שנתן עונת רוקי לא רעה, ואת רמון סשיונס על הספסל (לדעתי עדיף שבחלק מהמשחקים סשיונס יפתח וקמבה ישמש כשחקן שישי). בעמדת השוטינג גארד יש להם את ג'רלד הנדרסון, הגארד הצעיר שהוביל אשתקד הקבוצה, ובן גורדון, סקורר מוכח שהרשים בכל קבוצה שבה שיחק. מייקל קיד גילטריסט הוא אחד השחקנים הכי טובים שיצאו מהדראפט, וג'פרי טיילור יתן דקות לא רעות בזמן שהוא ינוח.


נקודות החושך:
צוות האימון והקו הקדמי. הקו הקדמי חלש-ביסמרק ביומבו בנתיים מסתמן כפלופ (למרות שמוקדם לקבוע-זאת שנתו השנייה בליגה, וסנטרים בד"כ מתפתחים לאט) וטיירוס תומאס הלא יעיל בעמדת הפאוור. בעמדת הסנטר יש את דיסג'נה דיופ-מחמם הספסל, ברנדון היוויד (מגן טוב אך לא עשה יותר מדי בדאלאס), וביירון מולנס שהוא שחקן נחמד, אבל לא מדהים. בקשר לצוות האימון-דאנלאפ שימש רוב הקריירה כעוזר מאמן, והניסיון היחיד שלו בנבא הוא שנתיים כעוזר מאמן בדנבר. כל צוות האימון ביחד לא ניהל משחק אנ.בי.איי כמאמן ראשי.

תחזית: התרחיש הורוד ביותר הוא שווקר מזנק, גורדון הופך לשחקן השישי של הליגה, גילטריסט נהיה פרנצ'ייז פלייר וביומבו עולה עוד מדרגה בדרך לשחקן מרכזי, והקבוצה מגיעה מרחק נגיעה מהפלייאוף. התרחיש הגרוע ביותר הוא שווקר משחק לבד, גורדון מפלג את חדר ההלבשה והקו הקדמי האנמי מראה למה הוא אנמי, והבובקאטס מנצחת פחות מ-15 משחקים, אבל כרגע המטרה של הקבוצה היא להכפיל פי ארבע את כמות הניצחונות משנה שעברה (28 ניצחונות), להגיע למקומות 13-14 במזרח. להשיג בחירה לא רעה בדראפט, ואולי להעביר אותה כדי להשיג רווח בגג השכר בשביל להחתים שחקן חופשי, או להשיג בטרייד סטאר. אני מאמין שזה מה שיקרה.

מייקל קיד גילטריסט.  הדבר הכי טוב שהגיע לעיר מאז הבריטים

***

אטלנטה הוקס

שם: אטלנטה הוקס

אולם: פיליפס ארינה, 18,371 מקומות.

מאזן שנה שעברה: 40-26 (מקום חמישי במזרח, הפסידו 4-2 לסלטיקס)

מאמן: לארי דרו, שנה שלישית כמאמן ראשי בהוקס ובליגה.

שחקנים שהגיעו: ג'ון ג'נקינס (נבחר 23 בדראפט, אוניברסיטת ונדרבילט), מייק סקוט (נבחר 43 בדראפט, אוניברסיטת וירג'יניה), לו וויליאמס (שחקן חופשי, מפילדלפיה), אנטוני טוליבר (שחקן חופשי, ממינסוטה), דווין האריס (טרייד, יוטה), קייל קורבר (טרייד, שיקגו), אנטוניו מורו (טרייד, ברוקלין), ג'ורדן פארמר (טרייד, ברוקלין), ג'ורדן וויליאמס (טרייד, ברוקלין-נחתך ע"י ההוקס), ג'והאן פטרו (טרייד, ברוקלין), דה-שואן סטיבנסון (טרייד, ברוקלין).

שחקנים שעזבו: ג'ו ג'ונסון (טרייד, ברוקלין), מרווין וויליאמס (טרייד, יוטה), קירק הינרייך (שחקן חופשי, שיקגו).

שינויים מרכזיים: היה רק שינוי גדול אחד בהוקס בקיץ, והוא הטרייד עם ברוקלין על ג'ו ג'ונסון. הקבוצה איבדה את הסטאר שלה (שהוא גם יקר מאוד), אבל הרוויחה סטוק של שחקנים בינוניים מינוס, וסטיב האריס.

נקודות האור: עמדת הפוינט גארד והקו הקדמי. כרגע להוקס יש עמדת פוינט גארד מאוד עמוקה: דווין האריס, שהיה רכז פותח בדאלאס ובניו ג'רזי, ג'ף טיג, הרכז הפותח של ההוקס אשתקד, ג'ורדן פארמר (ראיתם מה עשה בחצי עונה במכבי, אחד השחקנים הטובים בנטס בעונה שעברה) ולו וויליאמס. 4 שחקנים, ש-3 מהם יכולים להיות רכזים פותחים, ואחד שחקן שישי טוב. הקו הקדמי של הקבוצה גם חזק-ג'וש סמית' הוא פאוור פורוורד אתלטי מאוד וטוב מאוד, שהשנה ישמש כקפטן של הקבוצה (גם פרנצ'ייז פלייר וגם באופן ממשי הקפטן), ואל הורפורד שהוא סנטר ורסטילי שמכסה מצויין את העמדה הזאת. המחליפים של סמית' הם אנטוני טוליבר ואיוון ג'ונסון, ושל הורופורד הם זאזא פאצ'וליה וג'והאן פטרו.

נקודות החושך: הכנפיים (עמדות השוטינג גארד והסמול פורוורד). אין מחליף ראוי לג'ו ג'ונסון בעמדת השוטינג- יש את דה-שואן סטיבנסון שהוא מגן לא רע, אבל פסגת הקריירה שלו הייתה שחקן פותח בדאלאס (בעיקר כדי שירד אחרי 5-10 דקות ויתן לטרי לשחק), הרוקי ג'ון ג'נקינס, וצלף השלשות אנטוני מורו. אני חושב שכדי לחזק העמדה ההוקס צריכים להסב את לו וויליאמס לעמדה זו. 1.85 מ' זה לא כ"כ נמוך לשוטינג גארד בנבא, וממילא כפוינט גארד הוא בקושי מסר ויותר זרק. בעמדת הסמול פורוורד הקבוצה הייתה חלשה ב-8 השנים האחרונות, מאז בחרה את מרווין וויליאמס שני בדראפט 2004. כרגע יש להם שם את קייל קורבר (גם קלע שלשות לא רע בכלל), ואת דה שואן סטיבנסון שיכול לשחק גם כסמול פורוורד. אני בטוח שעמדת הסמול פורוורד שלהם היא הכי גרועה בליגה, והם חייבים להחתים סמול פורוורד נורמלי. אם לא יעשו זאת, אז כנראה ג'וש סמית' יקבל לא מעט דקות בעמדה זו, שטוליבר או ג'ונסון בעמדת הפאוור.

תחזית: במקרה הטוב האריס מנווט הקבוצה בהצלחה, לו וויליאמס מפגיז 23 נקודות למשחק מעמדת השוטינג, ההוקס מוצאים פיתרון יצירתי לעמדת הסמול, סמית' הופך לאחד מ-20 השחקנים הטובים בליגה ואל הורופורד נבחר לחמישיית הליגה השלישית. יחד עם האנרגיות של הספסל הם מגיעים למקום הרביעי, ועוברים סיבוב בפלייאוף. במקרה הרע עמדת הפוינט גארד מתפרקת מעודף כישרון (מעט דקות לכל שחקן), עמדת הסמול פורוורד של הקבוצה הופכת לאחת הגרועות בהיסטוריה, וסמית' והורפורד נותנים המיטב שלהם, וזה מספיק למקומות 7-8. מה שאני מאמין שיקרה, זה שההוקס יגיעו למקום 5-6, ויפסידו בסיבוב הראשון בפלייאוף. הוזכרו אפשרויות של טרייד גדול על סמית' , ובמקרה כזה כל התמונה משתנה. ההוקס צריכים להתעורר, כי המזרח מתחזק מאוד, והם בשנים האחרונות דורכים במקום. אני מאמין שדני פרי, המנג'ר שלהם, יוכל לשפר אותם ובעתיד המזרח לא יברח להם.

ג'וש סמית'. המנהיג של ההוקס העונה

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. מבטיח לקרוא ולהגיב בהמשך, בינתיים רק רוצה לתת לינק לאוהדי הלייקרס – היום עלה לאוויר הערוץ המיוחד של טיים וורנר (מקווה שכולם יודעים במה מדובר – היה סיפור ענק כשהעסקה נסגרה בשנה שעברה והסכום שזה יכניס ללייקרס ולליגה) – והנה לינק לראיונות על דווייט הווארד ומג'יק ג'ונסון.

    יש גם חלק קודם עם ראיון של קובי, אבל לדעתי זה החלק היותר מלהיב.

    http://www.youtube.com/watch?v=muPqQThROCM&feature=plcp

    הלוואי שהיה אפשר להזמין את הערוץ בארץ…

    1. M.G

      בעתיד, אם יש לך יוטיב, כל מה שעליך לעשות זה להפעיל אותו, להעתיק את הכתובת מיוטיב, ולהדביקה לתגובה, ואז הוידיאו ייכנס, כפי שאני עשיתי (עם שני פיספוסים). אגב, סכוי גדול שעליך יהיה לכסות את הבית הפסיפי אז קח לתשומת לבך מה שרועי עשה, ובאותו פורמט תצטרך לכסות את הפסיפי בעוד שבועיים!

  2. רועי – פארמר נחתך וישחק בתורכיה עם סשה וויאצ'יץ' באיחוד לייקרי שכזה.
    לו וויליאמס ישחק בעמדה מס' 2 – אני מניח כמחליף למורו בגלל שכבר הראה שהוא יודע לקום מהספסל ולתת תפוקה מצויינת.

    קורבר וסטיבנסון ישחקו ב 3, למרות שאולי גם ינסו קצת את ג'וש סמית' בעמדה הזו.
    אוף קצר בזמן – אגיב יותר לעומק מאוחר יותר 🙂

    1. D.S

      תתכונן לכסות את הבית הפסיפי באותו פורמט שרועי כיסה את הדרום מזרחי (הוא לא סיים, אבל הפורמט יישאר קבוע לכולנו). אני אתן לך את הספסיפי עוד שבועיים!

      בקשר ליוטיב – אם אתה מכניס את היוטיב, ומעתיק את הכתובת של הוידיאו שמתחיל לשחק על המסך, ואז מדביקלתגובה, תוכל להכניס את הוידיאו עצמו ולא רק את הכתובת שלו (כפי שאני עשיתי, אחרי שתי פאשלות)

  3. לא מסכים עם החלק על אטלנטה כמעט ובכלל.

    קייל קורבר "קלע שלשות לא רע"? תיאור מעליב. קלע שלשות טהור ומעולה

    בשינויים מרכזיים הכנסת את השם סטיב האריס ולא את השם לו וויליאמס? לו וויליאמס סקורר מעולה מהספסל, אולי הטוב בליגה עם ג'מאל קרופורד.

    אל הורפורד ממלא את עמדת הסנטר טוב? או בפלייסטיישן.. במציאות הוא פשוט מייחל לעבור לעמדה מספר 4, ולדעתי בגלל זה בתסריט האופטימי צריכה לבוא אופציה על טרייד עליו:

    ג'יימס הארדן בתמורה לאל הורפורד ודווין האריס או משהו בסגנון (למרות שחוזהו של הורפורד גדול בהרבה)

    עוד דבר: בתסריט האופטימי כתבת שג'וש סימת' ייכנס לרשימת ה20 הגדולים בליגה, ולדעתי הוא כבר שם בגדול, גם אם הוא לא באולסטאר עקב עומס בעמדתו במזרח. הוא השומר השני בטיבו בליגה, פצצת אנרגיה ופרנצ'ייז פלייר נהדר שמשפר את משחקו משנה לשנה

  4. רודריגז-הכנסתי את האריס כי לדעתי הוא יותר טוב מלו וויליאמס, ושחקן יותר משמעותי. הורפורד אולי מייחל לעבור לעמדה מס' 4, והרעיון שלך לטרייד טוב מאוד, אבל לדעתי ההוקס כרגע צריכה סמול פורוורד.

  5. תודה רועי
    טיג כרכז פותח חייב להכפיל את כמות האסיסטים.
    דווין האריס לא מימש את הפוטנציאל הגדול שהיה לו, אולי בגלל הפציעות.
    לדעתי הבעיה הגדולה היא דווקא חוסר בסנטר דומיננטי (זו אכן בעיה של הרבה קבוצות), ואם היה כזה היה אפשר באמת להזיז את הורפורד ל4 ואת סמית ל3.

  6. כבר שנים אטלנטה קבוצה די מיותרת. הם סתם תופסים מקום בפלייאוף, ועפים כבר בסיבוב הראשון (לעיתים מאד נדירות מגיעים לסיבוב השני). גם בעונה הרגילה קשה למצוא משחקים שלהם שהם ממש טובים.

  7. אני לא מבין מה הבלאגן סביב ההוקס.
    שתי הקבוצות האלה לא הולכות להיות טובות בכלל השנה.
    הבובקאטס לפחות יראו שיפור,כנראה,אבל ההוקס לעומת זאת,לא הולכים לזוז לשום מקום,ורק אם סמית' והורפורד יהפכו לצמד אולסטארים בעל יכולת הנהגה גבוהה מאוד,אולי הם יעשו משהו בסגנון של קובי-אודום או פירס-ווקר,ויובילו קבוצה לא משהו לפחות ממקום 5 במזרח ויעופו סיבוב ראשון….

    אני אישית גם לא רואה את סמית' נשאר שם אחרי העונה הזאת,בעיקר אם הם לא יצליחו.

    רציני,למה שפול יעזוב את הקליפרס,ועוד להוקס?
    למה שביינום יעזוב את פילי לטובת ההוקס?
    ובאמת,למה שהאוורד יעזוב את הלייקרס (זה באמת לא יקרה,הוא צריך להגיד תודה שהגיע בכלל לשם,ולא לטמטום הזה שרצה-הנטס)?

    סמית',מאוד רוצה לעשות מה שלברון עשה,וזה פרנדז-בונדינג,שזה אומר שהוא רוצה לשחק עם אחד מחבריו הטובים בליגה.
    מה זה אומר?
    זה אומר שלפי דעתי,סמית' ישחק או בלייקרס או בסלטיקס,אם יעבור בטרייד העונה או בקיץ הבא בסיין-אנד-טרייד.
    בתור שחקן חופשי,אני חושב שהוא הולך תוך שנייה למבריקס,אם כי זאת תהיה טעות גדולה,כי נוביצקי-מאיו-סמית' זה לא טריו של אליפות (בעיקר כי סמית' ומאיו לא הוכיחו עוד מנהיגות,שזה הדבר היחיד שחסר להם כדי להפוך לאולסטארים ולשחקנים באמת גדולים בליגה).

    אני יודע שמישהו (אחמ אחמ D.S אחמ אחמ…) חושב שלסלטיקס אין שום סיכוי עליו.
    אז נחש מה,פרי הוא אחד האנשים שרצה את גרין מלכתחילה,ולא,באמת שלא היו מועמדות לגרין הקיץ מלבד בוסטון,אבל כמו שציינתי,המון מאמינים שהחוזה מופרך כדי להצליח להביא את סמית' לבוסטון (הם כבר ניסו זאת פעמיים השנה!!).
    אני אישית אוהב נורא את משחקו של גרין וחושב שהוא יפתיע המונים עם משחקו,ובסופו של דבר,יש סיכוי גבוה שיצדיק את חוזהו הגבוה.
    בנוסף,סמית' מקושר המון לבוסטון ורונדו.
    הוא חבר טוב עם רונדו,עוד לפני מיסטר האוורד,ואחרי שהסלטיקס העיפו אותו באביב האחרון,סמית' הקדיש 5 דקות מזמנו בשבחים בלתי נפסקים ומעוררי תהייה כלפי בוסטון,הקהל שלה,השחקנים וכל מה שקשור לשם (הוא אפילו התאמן עם כל הסלטיקס ב-ל.א,אז תעשו טובה,איזה שחקן הולך ומתאמן עם קבוצה אחרת ולא מראה בכך שום רצון לשחק איתה?)
    ברור שזה סיכוי קלוש,וחוץ מזה,גרין הוא אחלה של שחקן,אנשים ממש שכחו שאם ריברס יצליח סופסוף לשלב אותו ברוטציה בצורה טובה,הוא יכול להיות בדיוק כמו אודום האהוב של הלייקרס (לשעבר…),ואולי טוב ממנו.

    הלייקרס לא יתנו את גאסול בתמורה לסמית'-זה טרייד מטומטם,אך יכול להיות הגיוני,איכשהו,למרות שעדיף השילוב ההגנתי-התקפי שמביא הצמד האוורד-גאסול מאשר הצמד חסר השכל,שופע האתלטיות,היכולת ההגנתית וחוסר יכולת הקליעה סמית'-האוורד.

    לסיכום,פרי כבר רמז המון פעמים הקיץ שאין ברצונו אחרת מלבד בנייה מחדש בהוקס,וזה אומר להעיף את סמית' לכל הרוחות,כי הוא פשוט לא מתאים במערכת.
    הוא אמר שאין ברצונו להתעסק בנושא החוזה של סמית' עד הקיץ הבא=סמית' עף מכאן כמעט בוודאות.

    1. דרך אגב,אחלה של כתבה,היא מאוד נכונה לדעתי,אך התסריט הפסימי הולך להיות גם התחזית הרגילה לדעתי.
      תחשבו על זה-ההיט,הסלטיקס,הפייסרס,הניקס והנטס לא יסיימו מעליהם?
      לא ריאלי,נכון?
      אז מקום 6,לדעתי,הכי גבוה שיגיעו,וזה עוד מבלי להחשיב את העובדה שאם רוז חוזר בזמן,הוא יכול להזיז המון דברים,כולל את ההוקס למקום ה-7 והלא כל כך פשוט.

    2. אם המחשבה של בוסטון היתה לעשות את גרין אטרקטיבי להוקס (מה שלחלוטין לא נכון – אין להם שום עניין בו), הם היו נותנים לו חוזה כמו שהנטס נתנו לכריס האמפריז – חוזה מופרך בגודל, אבל גם קצר בשנים.

      בדיוק בגלל זה האמפריז קיבל 12 מיליון לשנה – כדי שיסכים לחוזה של שנתיים בלבד, ובקיץ הבא הוא כבר נכס בעל ערך רב בטריידים,

      מה שבוסטון עשו עם גרין הוא סתם טמטום שגם אם היה למישהו עניין בגרין – הם הצליחו להוריד אותו מזה…

      אבל אל תיתן לי להפריע לך לחלום…

      והסיכוי שגאסול יהיה בלייקרס אחרי הקיץ הבא קטן מאד,וסמית' הוא אחת האופציות המאד סבירות במקרה כזה, גם אם לא העדיפות הראשונה של הלייקרס לדעתי.
      אולי אם פעם יהיה לי כח אני אכנס לכל הסיבות.

      1. תראה,אין לי מושג מה אתה רוצה מגרין.
        הוא ממש אחלה של שחקן ובהחלט יותר טוב מכל שחקן אחר שיש לכם על הספסל.
        השנה אתה תראה שהוא אחלה של שחקן ותבין למה בוסטון נתנו לו חוזה כזה דפוק (לא שאני מסכים עם גודל החוזה,אבל הוא "ירוויח" את רובו).

        ובקשר לסמית'.
        הסיכוי שיגיע לבוסטון גבוה מהסיכוי שיגיע ללייקרס.
        אם לא שמעת,יש חוק חדש,חוק אמנסטי,שיאפשר להוקס לזרוק את גרין משם אם לא ירצו אותו,להשאיר את שאר החלקים וללכת על בנייה מחדש כמו שאורלנדו עושה.

        נ.ב-אני אישית לא מבין למה שגאסול לא יהיה בלייקרס עונה הבאה.
        יש לו חוזה ממש גבוה שקשה להעביר,לא?
        זה לא שבלתי אפשרי יהיה להעבירו,אבל אני חושב שאם שוב הלייקרס ינסו להעבירו לא אומר שיהיו עליו המון "קופצים".

        1. דרך אגב,זה לא יאומן עד כמה אני רוצה שהלייקרס יפסידו העונה,כשלצד כל זה אני יודע שמשחק שם אחד משחקני האהובים-סטיב נאש (וגם גאסול,שגם הוא אחד מהיותר אהובים עליי).

          מצד שני,מי כבר יכול לשנוא את נאש.
          רק אוהדים טיפשים יכולים לשנוא אותו ,אפילו אוהדי הלייקרס והספרס כנראה העריכו אותו ולא שנאו אותו.
          שמעתי את הרעיון שלו מה-"Media Day" וכל תשובה שהוא עונה גורמת לך להבין כמה שהוא מקצוען,כמה שהוא מבין מה הולך סביבו ועד כמה שאי אפשר לשנוא אותו.

          מצד שני,מי הטיפש שיכול לשנוא אותו,הוא משחק בקבוצה שהוא נלחם נגדה הכי הרבה בקריירה (לצד הספרס) בשביל הילדים שלו-מלך!

          1. לגבי נאש – נדמה לי שכבר סיפרתי את זה כאן, אבל בכל הליגה – הוא היה השחקן שהכי אהבתי, חיבבתי אישית, והערכתי מחוץ ללייקרס.
            זה שעכשיו הוא בקבוצה זה אושר מדהים בשבילי, ואם הלייקרס היו מפסידים – הייתי מעודד את הקבוצה שנאש היה משחק בה.
            כל קבוצה.

            לא יודע גם אם אתה או האחרים מכירים א קטעי היו טיוב הקורעים מצחוק שהוא עושה לפעמים – הבן אדם פשוט מדהים.
            גאון כדורסל, לוחם אמיתי על המגרש, וגם אדם משכמו ומעלה.

            אגב לדעתי – נאש הוא כישרון הכדורסל הגדול בהסטוריה בהתחשב בנתונים הפיזיים שלו.

            הנה לך ולכל מי שאוהב את נאש ראיון מדהים איתו שפורסם היום בערוץ של הלייקרס.
            חוויה – מומלץ לכולם !

            http://forums.lakersground.net/viewtopic.php?t=150052&start=50

            לא מצליח למצוא לינק ישיר – אז תסתכלו בפוסט השישי מלמטה בלינק הזה.

        2. טוני – אני לא רוצה שום דבר מגרין.
          הוא שחקן שאני אוהב מאד ולדעתי יהיה אחד המחליפים הטובים בליגה.
          ומה קשור המחליפים של הלייקרס לעניין ?
          אתה מתחיל לדבר כמו ילד קטן, ואין לי יותר מדי סבלנות לסגנון כזה אם ימשיך.

          אגב, שום דבר לא יגרום לי להבין למה בוסטון נתנו לו כזה חוזה, כי לא היו לו שום הצעות של מעל mle שזה 5 מיליון לעונה פלוס מינוס – אז גם אם הוא מייקל ג'ורדן בעצמו – אתה לא משלם יותר ממה שאתה חייב.

          מה שאתה כנראה לא מצליח להבין זה שאין שום קשר בין כמה גרין שחקן טוב או לא, לבין זה שכל קבוצה תרצה אותו בכלל, ואטלנטה בפרט.

          יש פה עניין של תכניות לטווח ארוך. אסטרטגיות ותכנוני תקרת משכורות, וגרין ב 9 מיליון לעונה ל 4 שנים לא מתאים לתכניות האלה, אחרת מארווין וויליאמס שלא נופל ממנו בכלום – לא היה עובר ליוטה, תמורת רכז שאטלנטה צריכה הרבה פחות – כשהסיבה היחידה לטרייד היא העובדה שלוויליאמס יש חוזה לשנתיים, בעוד שהחוזה של האריס מסתיים אחרי העונה הזו.

          גרין ב 9 מיליון זה משהו שקבוצת צמרת תשקול להוסיף בטרייד כ final piece (בערך מה שבוסטון עשו), אבל אף קבוצה שפויה שיש לה מקום בתקרת השכר לא תבזבז 9 מיליון על שחקן כמוהו, בטח לא אחרי שהם נתנו את מארווין וויליאמס וקיבלו שחקן שהם הרבה פחות צריכים – רק כדי לפנות את המקום הזה בתקרת השכר.

          לבוסטון אין שום סיכוי לעשות טרייד עבורו, אז ברור שהסיכוי של הלייקרס גדול יותר – מה גם שמדובר בטרייד עבור גאסול – סוג השחקן שההוקס מנסים להביא ליד הורפורד מאז ומעולם, או שחקן שבהחלט יכול להיות שקבוצה על גבול הצמרת תרצה בו ותשלח להוקס מישהו אחר תמורתו – מה שלא יקרה לעולם עם גרין בגלל החוזה שלו (וגם בגלל שאין מה להשוות בין הערך של גרין לגאסול).

          הלאה – אמנסטי ?
          אל תנסה אותי בחוקי cba…
          האמנסטי תופס רק לגבי חוזים שנחתמו לפני ה cba החדש, אז גרין לא רלוונטי לחוק הזה.
          (מה גם שכל הרעיון מגוכח כאן כי אטלנטה יצטרכו להמשיך לשלם לו את כל המשכורת שלו בכל מקרה – האמנסטי רק מוציא אותו מחישובי תקרת שכר ומס).

          הסיבה שהסיכוי שגאסול לא יהיה בלייקרס בעונה הבאה היא בעיקר כסף – אבל לא רק.
          מס המותרות קופץ בעונה הבאה – הוא כבר לא יהיה דולר על כל דולר חריגה, אלא הרבה יותר.

          כרגע למשל, אם הסגל של הלייקרס ישאר פחות או יותר כמו שהוא, הם אמורים לשלם מס (לא משכורת – מס !) באזור ה 100 מיליון דולר !!!
          זה פשוט סכום מטורף, במיוחד כשבעלי הקבוצה הם יחסית לא מהיותר עשירים שבבעלים, והלייקרס היא מקור ההכנסה העיקרי שלהם בניגוד לשאר הקבוצות שבהן הקבוצה היא בדרך כלל רק אחת מכמה אפיקי השקעה של בעלים, ולפעמים אפילו אפיק זניח יחסית.

          אז קודם כל גאסול יעלה להם קרוב ל 50 מיליון דולר בעונה הבאה – זה כבר מוגזם כשלעצמו, למרות שגם מי שיביאו להחליף אותו לא יבוא בחינם.

          הדבר השני הוא, שכמו שקרה בשנים האחרונות, ואולי אפילו עוד יותר מזה העונה – הלייקרס לא ינצלו על המגרש את כל היכולות של גאסול.
          הוא עדיין יהיה שחקן מצויין שיוסיף המון, אבל מהרבה בחינות – המון יכולות שלו לא ינוצלו במלואן כמו למשל בנבחרת ספרד…

          זה בהגדרה כבר הופך אותו לשווה יותר עבור קבוצה אחרת מאשר הוא שווה ללייקרס.
          כמו שהסגל של הלייקרס נראה היום – זה בכלל לא ברור בכמה גאסול עדיף לקבוצה מאשר 4 שקולע מבחוץ – אולי אפילו מטווח השלוש.
          זה בעצם סוג ה פאוור פורוורד האידיאלי שאתה רוצה ליד נאש, קובי, והווארד,ויש בנמצא שחקנים כאלה עם חוזים הרבה יותר נמוכים – גם אם ארוכים יותר – וגובה החוזה הוא כל מה שמשנה ללייקרס ולחישובי המס בעונה הבאה.

          זה הופך שחקן כמו ריאן אנדרסון (שבעצם משחק באותו תפקיד של אנתוני דייויס) ב 8 מיליון ליעד אידיאלי, איליאסובה בסכום דומה כנ"ל, וברמה מסויימת, אני חושב שהלייקרס ישקלו גם את ג'וש סמית אם דרישות החוזה שלו לא יהיו מוגזמות, למרות שכמו שכבר אמרתי – אני לא רואה בו אופציה ראשונה.
          נכון שהחוזה של גאסול ענקי, אבל יהוא עדיין אחד הביגמנים הכי טובים בליגה, ויש לו רק עוד עונה אחת בחוזה – אז ביקוש יהיה, למרות שברור שלא כל הקבוצות יתעניינו, ותמיד אפשר לחפש גם קבוצה שלישית או רביעית לטרייד כמו במקרה דווייט הווארד.

          בגדול זו הסיבה שיש סיכוי די גבוה שגאסול לא ישאר אחרי העונה הזו.
          נדמה לי שהעונה הלייקרס בכל זאת ירצו לראות מה הסגל הזה יכול לעשות – מה גם שהמס יותר נמוך העונה – אבל אני לא מוציא מכלל אפשרות אפילו טרייד בדד ליין השנה אם הקבוצה תיראה טוב אבל גאסול יהיה רק "בסדר".
          כדי שגאסול ישאר גם אחרי העונה הזו, הוא לדעתי יצטרך לזכות ב אמ וי פי של סדרת הגמר או קרוב לזה. כן – עד כדי כך.

  8. רועי
    תודה על הפריוויו. תמשיך ככה
    הצעה קטנה לייעול, כדאי לכתוב בנוסף לאלו שעזבו והצטרפו גם את שאר הסגל שלא השתנה. לא תמיד זוכרים איפה שיחק כל שחקן בשנה שעברה…

  9. תראה,אין לי מושג מה אתה רוצה מגרין.
    הוא ממש אחלה של שחקן ובהחלט יותר טוב מכל שחקן אחר שיש לכם על הספסל.
    השנה אתה תראה שהוא אחלה של שחקן ותבין למה בוסטון נתנו לו חוזה כזה דפוק (לא שאני מסכים עם גודל החוזה,אבל הוא "ירוויח" את רובו).

    ובקשר לסמית'.
    הסיכוי שיגיע לבוסטון גבוה מהסיכוי שיגיע ללייקרס.
    אם לא שמעת,יש חוק חדש,חוק אמנסטי,שיאפשר להוקס לזרוק את גרין משם אם לא ירצו אותו,להשאיר את שאר החלקים וללכת על בנייה מחדש כמו שאורלנדו עושה.

    נ.ב-אני אישית לא מבין למה שגאסול לא יהיה בלייקרס עונה הבאה.
    יש לו חוזה ממש גבוה שקשה להעביר,לא?
    זה לא שבלתי אפשרי יהיה להעבירו,אבל אני חושב שאם שוב הלייקרס ינסו להעבירו לא אומר שיהיו עליו המון "קופצים".

  10. עכשיו שאני גר בגרינוויל, דרום קרולינה, אני שעה ו-45 דקות מבתי אפרת ובעלה ג'ייסון שהוא עורך הספורט של CNN ואלך למשחקים שם כל פעם שתגיע קבוצה כמו מיאמי או הקליפרס (הלייקרס? אשמור כרטיס ל-M.G שיטוס הנה ואתן לו את הכרטיס; אני לא אשפיל את עצמי בלראות את הלייקרס עד – ואם – הם יצליחו להעפיל לגמר המערב ואז אני טס לשם מגרינוויל בחברת התעופה החדשה שטסה מכאן לפורט לודרדייל ב-$59 דולאר כיוון אחד. במכונית – 12 שעות. הדלק לבד יעלה לי 250-275 דולארים).

    אני גם שעה וחצי משרלוט, היכן שמתגורר קני, בני החורג, וכל הנכדים והנינים. בשרלוט כבר יש לי אקרדיטציה עונתית כי אני מאמין שמתפתחת שם קבוצה רצינית. בכל מקרה, השתיים הופכות לקבוצות הבית שלי, עם יתרון לשרלוט כי משום מה אני אוהב אותם יותר.

    הדבר הגדול ביותר שקרה בשרלוט הוא המאמן החדש, והחלטתו של מייקל ג'ורדן להפסיק להתעסק עם ענייני הקבוצה ולהשאיר זאת למנכ"ל שלו.

  11. רועי, אני חושב שיש כאן פספוס עקרוני –

    עושה רושם שאתה יוצא מהנחה שכל קבוצה רוצה לנצח כמה שיותר משחקים, והאמת היא שזה פשוט לא המצב ב-נבא.

    יש הרבה קבוצות שבמודע לא עושות מאמץ להשתפר (השתדלתי להיות עדין ולא להגיד את ההיפך…) – מכמה סיבות, כשהעיקריות הן מיקום יותר טוב לדראפט הקרוב, פינוי מקום בתקרת השכר, או אפילו פשוט לחסוך כסף…

    הרי מה המקום הכי גרוע להיות בו ב-נבא מבחינת הסיכוי שלך לזכות אי פעם בתואר ?
    התשובה היא לא המקום האחרון, אלא דווקא הבינוניות.
    הקבוצות הבינוניות הן אלה עם הכי פחות סיכוי לפרוץ את הצמרת, והקבוצות מודעות לזה.

    ישנן קבוצות שזה לא נורא אכפת להן כל עוד הקבוצה כעסק מרוויחה כסף – ויש ערך כספי גם בלהגיע לסיבוב הראשון בפלייאוף – מה שאומר במינימום שני משחקי בית נוספים = $$$

    אבל קבוצות שחושבות ברצינות על צמרת יודעות שעדיף להן להיות גרועות על פני בינוניות, כל עוד מחכה להם בקיץ בחירת דראפט גבוהה (בגלל זה אורלנדו לא רצו את ביינום והעדיפו שחקנים שייקח להם זמן להתפתח), או מקום בתקרת השכר – אם מדובר ביעדים אטרקטיביים לשחקנים חופשיים (ובגלל זה פט ריילי לא חיזק את הסגל בעונה שלפני לברון/בוש ולמיאמי היתה עונה נוראית – כי היה לו יותר חשוב לשמור על המקום בתקרה).

    אז כל הניתוח של הקבוצות חייב להתבצע עם ראיה יותר עמוקה של מה הן בעצם רוצות לעשות…

    למשל שארלוט – אין להם שום כוונה אפילו לנסות להגיע לפלייאוף.
    מבחינתם בחירת דראפט גבוהה ומינימום הוצאות על שכר העונה זה תסריט אידיאלי.
    ג'ורדן יודע שהסיכוי היחידי שלו להביא כוכב לשארלוט הוא דרך הדראפט, ואם זה גם אומר להוציא פחות כסף על הדרך – זה משהו שתמיד קסם לו…
    אז כשאתה מתאר את התסריט ה"וורוד שלך" – זה בעצם התסריט השחור שלהם…

    אני מניח שאתה יכול פשוט להחליט שאתה מנתח את הקבוצות על פי הסיכויים שלהם בעונה הקרובה – בלי קשר לעתיד (לדעתי זה לא מספיק, אבל זו רק דעתי) – אבל אז לפחות אל תתייחס למה שקבוצות "צריכות", כי לזה יש קשר ישיר לתכניות ארוכות הטווח שלהן.

    עוד דוגמא – אטלנטה – נכון, עמדת הסמול פורוורד שלהם חלשה להחריד, אבל כשאתה מסתכל על הפעולות שהם עשו הקיץ, אתה מבין שזה כנראה לא ממש אכפת להם.

    מה – הם העבירו את ג'ו ג'ונסון תמורת מורו, פארמר, וחבורתם כדי להשתפר ?
    העבירו את הסמול פורוורד הלגיטימי היחיד שלהם תמורת עוד פוינט גארד כי הם לא יודעים מה יש להם בסגל ?
    ברור שלא…

    להוקס יש תכנית לפנות מקום בתקרת השכר בקיץ הבא – קודם כל כדי לנסות להביא את הווארד הביתה, ואם לא הוא, אז מטרות איכות אחרות או אפילו בנייה מחדש.

    ההוקס היו המקרה הקלאסי של קבוצה בינונית פלוס שלא היה לה שום סיכוי לשפר משמעותית את הסגל ולפרוץ את מעגל הצמרת עכשיו שעונשי המס כל כך גבוהים, ועלות השכר שלהם כל כך גבוהה (לפחות היתה עם ג'ונסון).

    אז הם החליטו לעשות צעד שבמקרה הטוב ייתן להם את הקפיצה שכל כך חיכו לה בקיץ הבא, ובמקרה הרע יחסוך להם הרבה כסף ויאפשר להם גמישות לבנות את הסגל מחדש – וכל זה עם סגל שעדיין יכול להתמודד על מקומות 6-8 במזרח…

    אז מה שאני מנסה לומר זה שאי אפשר לשפוט כל קבוצה בליגה לפי קריטריון אחד שבו נשפטות הקבוצות ששואפות להתמודד על התואר.
    צריך להבין לאן כל קבוצה באמת שואפת ומכוונת (וכמו שאמרתי, בהרבה מאד מקרים זה לאו דווקא לנצח כמה שיותר), ולפי זה להעריך את המהלכים שעשו בקיץ.

    אגב, הדבר הקשה ביותר הוא כנראה לעשות מה שדאלאס עשו – לשמור על גמישות מקסימלית בתקרת השכר לקיץ הבא, ועדיין להעמיד סגל שיש לו סיכוי להתמודד בצמרת.
    אם זו לא היתה האג'נדה, אז היה להם הרבה יותר קל להעמיד סגל חזק עוד יותר, אבל קיובן החליט שהסיכוי להביא את כריס פול, ביינום, או הווארד – שווה סגל פחות טוב העונה.
    החלטה לגיטימית, שאי אפשר לשפוט את הסגל של דאלאס בלי להתייחס אליה לדעתי – בדומה למקרה של הבובקטס או ההוקס.

    1. אני חולק עליך לחלוטין, כי הייתי בעשרות מחנות אימון של קבוצות לפני פתיחת העונה. כ-ל קבוצה מאמינה שיש לה סכוי לזכות באליפות באותה שנה, ואפילו שרלוט. במקרה היתמול והם מדברים "פלייאוף" כל הזמן. גילכריסט דיבר איתי אפילו על הגעה רחוקה בפלייאוף. הם כולם מקצוענים וכולם מאמינים באמת ובתמים שהם בין הטובים ביותר בתפקידם. קמבה וולקר, סשיונס, מט קרול, רג'י ויליאמס, ג'רלנד הנדרסון, ובן גורדון ישבו יחד ואמרו לאיזה 20 עתונאים ואני ביניהם שהם מאמינים שהם יהיו הבקקורט בין הטובים בליגה. גם ביומבו, גילכריסט ברנדון הייווד, ביירון מולנס, טיירוס תומאס, ודסנגה דיופ ישבו יחד וענו לאותם 20 עתונאים על התכניות שלהם לפרונט קורט, וגילכריסט והייווד שהם חברים טובים כבר שנים, מאמינים מאד ביכולתם להתמודד עם כל פרונט קורט.

      אז מתל אביב זה יכול להיראות לך כאילו קבוצות מתכננות להיותץ 'חלשות', אבל זה לא קורה בארף קבוצה. יכול להיות שבהנהלה ישנםם כאלה החושבים כך, אך השחקנים מצפצפים עליהם, ואף אחד לא מתכונן להפסיד כדי להביא איזה ילד בן 19 בעונה הבאה.

      1. מנחם – אני לא מדבר על שחקנים או אפילו על צוות האימון.
        ברור שאף שחקן לא מתכנן להיות חלש, ובטח שלא מאמן.
        הם יילחמו ויעשו כל מה שהם יכולים כדי לנצח, ואני בטוח שחלק מהם גם חושבים שהם באמת מספיק טובים (מה לעשות שלא כולם יכולים להיות צודקים אם אתה שומע אותו דבר כל קבוצה ?…).

        יותר מזה – גם מי שחושב אחרת לא יעיז להגיד את זה לעיתונאים – יש פה עניין גם של מכירת מינויים (וההנהלה לא תסבול תגובות לא אופטימיות), וגם של לעמוד מול החברים לקבוצה אחר כך.
        התגובות לא יכולות שלא להיות אופטימיות – בין אם הן אמיתיות או לא.

        אבל הנהלות ???

        יש להם אג'נדה אחרת לגמרי.
        יש להם תכניות ואסטרטגיות לטווח ארוך, יש להם שיקולים כספיים , יש להם שיקולים של פינוי מקום בתקרת השכר – לא להבין את זה – זה שיא הנאיביות.

        מה, אתה באמת חושב שג'ורדן למשל עשה ועושה כל מה שהוא יכול כדי שהבובקטס ינצחו כמה שיותר ?
        שסטרלינג עשה את זה עם הקליפרס כל השנים ?
        שאורלנדו יכלו לקחת את ביינום והעדיפו את הארקלס ואפללו כי הם חשבו שהם יהיו יותר טובים ?…

        נו באמת. זה א-ב של הבנה באסטרטגיות בניית קבוצה בליגה הזו.

        ברור שהשחקנים מצפצפים ויתנו את כל מה שהם יכולים, אבל זה לא ישנה אם הסגל לא מספיק טוב – והרבה פעמים במתכוון בגלל שיקולים שונים, שלפעמים הם דווקא טובת הקבוצה – אבל לטווח ארוך יותר.

        * והדוגמא המושלמת היא מיאמי שאתה כל כך אוהב – למה הם היו כל כך גרועים בעונה שלפני לברון/בוש ?
        הרי ריילי יודע מה לעשות…
        הסיבה היתה שהאג'נדה היחידה שלהם היתה לא להחתים אף אחד על חוזה מעבר לסוף העונה הנוכחית, גם במחיר של 40 הפסדים – כדי להשאיר את כל תקרת השכר פנוייה ללברון ווייד ובוש.
        אז לפי הקריטריונים שלך אתה ורועי הייתם מפרסמים מאמר, קוטלים את הסגל שלהם ואומרים שמצבם נוראי – בזמן שהם בעצם היו בעיצומו של מהלך מחושב שיאפשר להם להיות אימפריה להרבה שנים..

        אי אפשר לשפוט מהלכים של קבוצות באוף סיזן לפי הסיכויים של הסגל בעונה הקרובה.
        התמונה האמיתית והגדולה היא הרבה יותר מורכבת מזה.

  12. הדבר היחיד הנכון הוא שאטלנטה היתה חייבת להיפטר מג'ו ג'ונסון וחוזהו. אבל כמו שרועי כתב, הם קיבלו איזה 7-8 שחקנים שעל הנייר הם בינוניים, וכמובן לא כולם יישארו, אבלך תמיד אפשר לדוג דג גדול מה'בינוניים' הללו.

    1. מהשחקנים שאטלנטה קיבלו בטרייד, רק מורו בעל ערך אמיתי.

      אבל הנקודה היא שלנצח יותר משחקים לא היה חלק מהשיקולים שלהם בטרייד.
      או גם בטרייד של מארווין וויליאמס עבור האריס.

      וזה בסדר גמור – בלי תכנון לטווח ארוך אין שום סיכוי לבנות קבוצת צמרת בליגה הזאת, רק צריך להבין את התכנון ולהתייחס אליו כשבאים לתת להם ציון…

  13. לאייב!

    אני מקווה שאתה קורא עברית. הייתי שם עם איזה 80 עתונאים (שהתפזרו בין השחקנים) כי אתמול היה "MEDIA DAY" בכל קבוצות ה-NBA מלבד במיאמי שהתחילה מוקדם יותר בגלל הטיסה לסין. אז החלטתי לבקש אקרדיטציה ליום המדיה, ובאותו זמן לבקר את הנכדים והנינים בשרלוט, נסיעה של שעה ו-20 דקות לביתו של בני החורג. עכשיו זה מובן?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט