המלך חי, יחי המלך לואיס ה- VI / מולי

לא במפתיע לואיס המילטון זכה אמש באליפות העולם לנהגים, בפעם השישית. כעת יש לפניו רק את מייקל שומאכר עם שבע זכיות בפורמולה 1, וללואיס יש חוזה לעוד שנה במדי מרצדס.

לואיס המילטון מויקיפדיה בהונגרית

לואיס הצליח בעזרת הטקטיקה הזו, ובעזרת דגלים צהובים (שפירושם איסור עקיפה בחלק מהמסלול – עקב תאונה) לעבור את מקס ורסטאפן, שרדף אחריו בארבע ההקפות האחרונות וסיים פחות משניה אחריו.

במירוץ שנערך אמש באוסטין, טקסס, ניצח אמנם ואלטרי בוטאס, היחידי שהיה יכול להשיג את לואיס באופן תיאורטי במירוץ על התואר, לאחר שזינק מהפול פוזישן. לואיס זינק רק מהמקום החמישי, ובעזרת הטקטיקה שלו של עצירה אחת להחלפת צמיגים – שהיתה בניגוד לטקטיקת שתי עצירות להחלפת צמיגים של שאר יריביו לצמרת.

לואיס גם ניצל את העובדה ששתי המכוניות של פרארי פישלו (כמעט כרגיל): סבסטיאן פטל סבל מתת היגוי מן הזינוק, ונאלץ לפרוש לאחר שהמתלים שלו נשברו (היה מגניב אך עצוב לראות את המכונית שלו נוסעת כמאה מטרים על שתי הגלגלים הימניים בלבד לפני שהצליח איכשהו להסיע אותה למקום מבטחים בהקפה התשיעית). למכוניתו של שארל לקלר, הנהג השני של פרארי, נדמה היה שנגמר הכוח בתחילת המירוץ, ותוך שתי הקפות הפער שלו מהמילטון עלה ליותר מחמש שניות. ועדיין, לקלר סיים רביעי אחרי ורסטאפן, עם נקודת בונוס לאחר שהחליף לצמיגים רכים כשש הקפות לפני הסיום.

אז כעת, שני מירוצים לפני סיום העונה, הכול הוכרע: מרצדס זכתה באליפות היצרנים ולואיס המילטון זכה באליפות הנהגים.

טבלת הנקודות כעת

  1. לואיס המילטון – 381
  2. ואלטרי בוטאס – 314
  3. שארל לקלר – 249
  4. מקס ורשטאפן – 235
  5. סבסטיאן פטל – 230

מעניין לציין שהשבוע התפרסם כי בעונה הקרובה לא יהיו שינויים מרחיקי לכת ב"SETUP" של המכוניות. השינויים המהותיים יהיו, כך פורסם, בעונה שאחרי, ויכללו בין השאר שינויים שיקלו על העקיפות.

בחודש האחרון התפרסמו ספקולציות שהמילטון עלול לפרוש בסיום העונה הנוכחית. דווקא הלחימה שלו במירוץ של אתמול (הוא היה זוכה באליפות גם אם היה מגיע במקום הששי), רומזת לי שאולי אלו ספקולציות בלבד. נראה לי שהוא ימשיך את שנת החוזה האחרונה שלו עם מרצדס בתקווה להשוות את שיא שבע הזכיות של שומאכר. בשנה שאחרי, הוא כנראה ינהג בשורות לחברה שלדעתו תיתן לו את הסיכוי הטוב ביותר לזכות באליפות פורמולה 1 שמינית. בשורה התחתונה, קשה לי להאמין שנראה את המילטון פורש לפני שהוא מוכתר בתואר: המלך לואיס ה-VIII.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. לא יודע מהיכן הספקולציות אבל ששאלו אותו בראיון אם הוא מתכוון לפרוש זה היה נראה שהוא הופתע מאוד ואפילו קצת התרגז על השאלה, מכיוון שלפיו, הוא ממש לא מתכוון לעשות את זה.

    מצד שני, באותו הראיון הוא גם התחיל לדבר כמו "רוחניק" ועל זה שהוא אמן ושיש לו בראש יצירה לא מושלמת, אז לך תדע כבר…

  2. תודה רבה מולי.
    אין ספק שהמילטון נהג מוכשר שנוהג ברכב אולי הכי טוב שיש כיום בפורמולה 1.
    תמיד אותי עניין לראות את כל הנהגים נוהגים באותו הרכב, באותו ה-SETUP ועם אותם גלגלים ודלק כדי לראות מי יהיה יותר טוב ויותר בולט, כי יכול להיות מצב לדוגמה שג'ורג' ראסל מוויליאמס הוא נהג מעולה אבל לא רואים את זה כי הוא נוהג במכונית הגרועה ביותר בסבב.
    בכל אופן, לטעמי פרארי מכוונים לעונה הבאה כבר מאמצע העונה ואין לי ספק שעונה הבאה נראה אותם ראש בראש מול מרצדס ולא כמו העונה שהיא ניגמרה אחרי מס' מירוצים קטן.

    אגב נהגים, לטעמי לנדו נוריס הוא הנהג עם הכי הרבה פוטנציאל כרגע בסבב מבין כל הצעירים, אבל זו דעתי בלבד.

    1. גם אני הייתי רוצה לראות את כל הנהגים באותה מכונית.
      אבל… אז הבעיה היא איך ליצור תנאים שווים: גם צריך אותו סטאפ של מכונית, צריך שלא יהיו החלפות גלגלים, צריך שלא יהיה מירוץ אלא שכל אחד ייעשה הקפה לבד, וצריך באולם כדי לשמור על אותו מזג אוויר ואותה מידת חום של הכביש… הבעיה היא שתמיד יהיו שינויים שישפיעו באלפיות אלו ואחרות…

      אני דווקא רואה את אלכסנדר אלבון ולא את נוריס כשם הגדול הבא, אבל על כך לעתיד הפיתרונים….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט