כאן ביתי פה אני הגנתי – סיקור המשחק של מכבי נגד פנרבחצ'ה / עמיחי קטן
נייט וולטרס בדרך לסל... (באדיבות ערוץ הטוויטר הרשמי של היורוליג)

כאן ביתי פה אני הגנתי – סיקור המשחק של מכבי נגד פנרבחצ'ה / עמיחי קטן

במומנטום חיובי של חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, ואחרי ניצחון ביתי על הפועל ירושלים, פתחה מכבי את השבוע הקרוב בהכנסת אורחים לז'ליקו אוברדוביץ' ואלופת 2017, פנרבחצ'ה אולקר, בתקווה לנצל את פתיחת העונה הרעה של הטורקים כדי לשמור על מאזן ביתי מושלם.

מכבי עלתה עם חמישייה של וולטרס, ווילבקין, ברייאנט, כספי ובלאק ובעיקר הגנה חזקה בלי הרבה התקפה, כאשר רק אחרי 2:31 מפתיחת המשחק נקלע סל השדה הראשון במשחק – שלשה של ווילבקין – שהעלתה את מכבי ל-0-5. פנר עלו על הלוח עם סלים של הבאסט של דראפט 2010, יאן וסלי ושל הבאסט של דראפט 2011, דרק וויליאמס, אבל במשך 2:51 דקות התוצאה נותרה 4-10 לזכות מכבי, עד שסל של האנטר, ו-2 מהקו של עלי מוחמד/בובי דיקסון קבעו את תוצאת הרבע הראשון המוזר על 6-12 לזכות מכבי.

הרבע השני נפתח עם שלשה של טיילר דורסי, שרצה להמשיך את כושר הקליעה המצוין שלו מאז הניצחון על הפועל, אבל דה-קולו, היחיד בפנר שמגיעה לו משכורת החודש, החזיר בשלשה משלו, אבל ווילבקין החזיר בשלשה וסל במתפרצת וקבע 9-20. ווסטרמן קלע אחת מהקו, ואז כספי החליט שהגיע תורו להשתלט על המשחק ופתח ברצף מהלכים חיוביים – אסיסט להאנטר, 1 מהקו, שלשה ואז עוד סל במתפרצת כדי לקבוע 12-28 ולשלוח את הטורקים לפסק זמן. דאטומה אמנם קלע שלשה, אבל סלים של האנטר, וולטרס וכספי קבעו 15-35 ו-20 הפרש. דה-קולו תפר עוד שלשה, אבל בלאק התחיל לדייק מהעונשין ותוצאת המחצית עמדה על 21-41 לזכות הצהובים. בזמן שהמדד של מכבי הוא 57 מצוין לעומת מינוס 3 קבוצתי של פנרבחצ'ה!

הרבע השלישי נפתח בעצלתיים, כשגם דיברתולומיאו הצטרף לחגיגה עם שלשה, אבל אז השלשות התחילו להיכנס לפנר, ומכבי התחילו לאבד כדורים מטופשים, כאשר מוחמד/דיקסון תפר אחת ודרק וויליאמס תפר 2 וההפרש ירד ל-12 בלבד, 35-47, כשבין לבין ספרופולוס לקח פסק זמן שלא כל כך עזר, אבל אז האנטר נכנס במקום בלאק והרגיע קצת את העניינים עם דאנק בריבאונד מהחטאה של דיברתולומיאו מחוץ לקשת. שלשה נוספת של דאטומה וסל של וסלי הורידו את ההפרש ל-8 בלבד וספרופולוס נזעק לקחת פסק זמן בהול, ואולי גם להוציא את ג'ונדי שעשה הרבה נזק למכבי. כספי, דורסי וברייאנט נכנסו כדי לתקן, ועומרי מיד החזיר קצת אוויר לריאות של מכבי עם סל חשוב וסחט את הרביעית של דרק וויליאמס, אחרי שהוא החזיר את פנר למשחק כמעט לבד, והאנטר קיבל הזדמנות לסגור את הרבע מהקו וכדור אחד מדויק שלו קבע 41-52 בלבד לזכות מכבי בסיום הרבע השלישי.

הרבע האחרון נפתח עם שלשה של מוחמד/דיקסון שהורידה את ההפרש ל-8 בלבד, אבל דווקא כשנראה היה שמכבי מתחילה לאבוד עצות, הגיעה חטיפה של כספי ואסיסט של וולטרס במעבר לשלשה של זוסמן ופסק זמן של אוברדוביץ'. פנר יצאו כמו שצריך מפסק הזמן עם סל של דה-קולו ושלשה נוספת של מוחמד/דיקסון וההפרש ירד ל-6 בלבד, בזמן שאוהדי מכבי התחילו להיכנס ללחץ, אבל כמו בכל פעם העונה, הגיע כספי כשמכבי צריכה אותו עם סל חשוב, אבל דה-קולו השיב בשלשה וההפרש ירד ל-54-59 בלבד לזכות מכבי. הפעם היה זה תור בלאק לגרד ריבאונד התקפה ולשים סל ועבירה ולהשלים דאבל-דאבל אישי. בהתקפה קריטית של מכבי ביתרון 7 הצהובים לוקחים 4 ריבאונדים בהתקפה, ובסוף וולטרס הולך לקו ומדייק כדור אחד. הפעם מוחמד/דיקסון החטיא וזוסמן שם סל במתפרצת ומיד אחרי זה חטיפה וסל של וולטרס ומכבי מסיימת עם ניצחון 55-67.

ז'ליקו אוברדוביץ' אמר לאחר המשחק:

ברכות למכבי על הניצחון, הם היו מאוד אגרסיביים בהגנה. ברור שאנחנו לא שיחקנו טוב, אבל לפנינו הרבה משחקים, גם ביורוליג וגם בליגה הטורקית. לא שיחקנו טוב במחצית השנייה, לקחנו רק זריקה אחת טובה במחצית הזאת, אבל שיחקנו קצת יותר טוב מאשר במחצית הראשונה. מכבי שיחקה מאוד אגרסיבי ונלחמה על כל כדור. זאת לא הרמה של השחקנים שלנו, תפקידי לעורר אותם, זאת הקבוצה שלי. אני תמיד אסמוך עליהם.

יאניס ספרופולוס אמר:

אני מברך את השחקנים שלי על הניצחון הערב, הם נלחמו על כל כדור בהגנה ובהתקפה. במחצית הראשונה הייתה לנו מחצית הגנתית מעולה, שממנה המשכנו להתקפה נהדרת. במחצית השנייה, בעיקר ברבע השלישי לא היינו רגועים. החטאנו זריקות קלות, ההפרש ירד. הדבר הטוב הוא שלא איבדנו עשתונות. בדקות האחרונות שיחקנו טוב עם השעון וקלענו שתי זריקות חשובות במתפרצת. פנר היא פנר למרות מצבה הלא טוב, קבוצה מאוד איכותית. אני רוצה לתת חיבוק לכל האוהדים, היום הרגשתי שמנורה כמו יד אליהו הישן. ננצח עבורם כל משחק, אנחנו רוצים שהם יהיו השחקן השישי שלנו. מוקדם מדי לחגיגות, לחשוב שהצלחנו במשהו חוץ מניצחון. ניצחנו משחק חשוב וזה הכל. היורוליג הוא מרתון, אנחנו צריכים להישאר צנועים, חייבים להמשיך להלחם משחק אחרי משחק. עכשיו הפנים לאולימפיאקוס. אני נותן את הכל למען השחקנים, עושה הכל כדי שיהיו מוכנים בכל משחק. חלק מהם שיחקו מעט, ג'ייק לדוגמא, לא שיחק, אבל זה לא אומר שאני לא סומך עליו. כולם חלק מהקבוצה וחשובים מאוד לקבוצה והם מוכנים לשחק מתי שאנחנו רוצים שישחקו. יש לנו שחקנים עם אופי נהדר. אלייז'ה עם פלוס 18, יש לו את הפלוס/מינוס הטוב במשחק. לבראיינט עתיד מזהיר והוא צובר ניסיון כעת, אני חושב שההגנה שלו מאוד משתפרת, והוא השתלב היטב בפילוסופיה שלנו. בכל יום הוא משתפר. זוס עצר היטב את דה קולו, גם כל הקבוצה עצרה אותו. הם שיחקו מאוד חכם וכשאתה משחק הגנה טובה אתה צובר ניסיון.

על המשחק נגד אולימפיאקוס: זה לא אני נגד אולימפיאקוס, אלא מכבי. בלו"ז רואים שמאוד קשה לשחק בחוץ, לפנר האיכות לנצח בכל מגרש. עבורי זה היה המשחק ההגנתי הטוב ביותר מאז שאני מאמן. כדי לנצח משחקים טובים, אתה חייב לנצח בהגנה. באולימפיאקוס ביליתי שבע שנים, היו לי רגעים נהדרים ואני עם מכבי, חווה רגעים גדולים איתה. אני רוצה ניצחונות איתם.
על כספי: עומרי היה זורק נהדר והוא עדיין כזה, הוא ימצא דרך לקלוע טוב מבחוץ. האינטנסיביות ביורוליג גבוהה יותר מאשר ב-NBS, פה החלק הכי חשוב שלו להשתלב מחדש. אם הוא ימשיך ככה, הוא יקלע יותר טוב מבחוץ.
על אחוזי העונשין הנמוכים: שחקנים עובדים על העונשין, היום שיחקנו כדורסל, לא קל לזרוק עונשין ברוגע כדי להגיע לאחוזים טובים, כשהמשחק קשה לא קל לזרוק בראש שקט. זה כמו לדרוש ממתאבק להיאבק ואחר כך לצבוע עם מכחול. זה ההסבר שלי לאחוזים. כשהמשחק פחות פיזי זורקים יותר טוב.

ווילבקין: הניצחון היה טוב, אבל יכול היה להיות טוב יותר. אני שמח על הניצחון, אבל לא כמו שהייתי יכול להיות, בגלל שהורדנו את הרגל מהגז, אבל עדיין עשינו טוב יותר ממקרים דומים ועשינו מספיק מהלכים טובים כדי לשמור על הניצחון.
ברבע השלישי ההתקפה שלנו קצת נתקעה, היו לנו כמה איבודים בזמנים לא טובים ואפשרנו להם לצאת למתפרצות ולקלוע סלים קלים, בזמן שהגנת חצי המגרש שלנו הייתה מצוינת ואחד המפתחות שלנו למשחק היה לעצור את ההתקפות המתפרצות שלהם, בגלל שככה הם מייצרים נקודות וככה הם חזרו למשחק.
על המשחק נגד אולימפיאקוס: זה יהיה עוד משחק קשה, עוד מלחמה, ואני מקווה שנוכל לשמור על המומנטום שלנו.

טאריק בלאק: זה היה ניצחון גדול בשביל העתיד שלנו ובתנועה קדימה, אבל זה קודם כל ניצחון. ניצחון שמתווסף לטבלה ואנחנו יכולים להתקדם משחק אחר משחק במטרה להוסיף לעמודת הניצחונות, לא משנה מי היריבה. כדורסל הוא משחק של ריצות, במיוחד בקבוצה כל כך מוכשרת כמו פנרבחצ'ה והם יעשו ריצות, ואתה צריך לעמוד ולהישאר חזק ולעשות את הדברים הנכונים כדי להפוך את המצב.
לקראת המשחק נגד אולימפיאקוס: אנחנו צריכים קודם כל לנוח, כי זה היה משחק קשה, ואחר כך להתחמם ולצפות באולימפיאקוס, ואחר כך להתאמן ולעשות מה שצריך.
על הסל הקריטי שלו 2:20 לסיום שהעביר את המומנטום למכבי: כשהמשחק מגיע לרגעי הסיום אז זה מה שחשוב. רגע, תיקון, כל המשחק חשוב, אבל כשזה מגיע לרגעי הסיום אם אתה משחק במשחק צמוד אז זה קריטי לבצע טוב, אז חייבים להיות מפוקסים ואז אתה בעניינים. בקלאץ' צריך לעשות את הכל נכון.

צל"ש:

טאריק בלאק – אחרי כמה משחקים פחות טובים ובעיית עבירות, הראה הסנטר הפותח של מכבי עד כמה הוא חשוב כשהיה חלק משמעותי בהגנה הנהדרת של מכבי, ותרם גם 10 נקודות בנוסף ל-15 הריבאונדים ולהגנה.

עומרי כספי – השחקן החשוב ביותר של מכבי עד כה העונה. הוביל את הבריחה העיקרית של מכבי ברבע השני והיה שם בכל רגע שספרופולוס היה צריך אותו. חייב לשפר את העונשין, אחרת קבוצות יתחילו לשלוח אותו לקו.

נייט וולטרס – הרכז המוביל של מכבי הסתפק הפעם ב-5 אסיסטים, בנוסף ל-11 נקודות ו-0 איבודים, ומוכיח את עצמו בתור מניה בטוחה עד כה.

אות'לו האנטר – קיבל הפעם פחות דקות, כי בלאק הצליח להימנע מעבירות, אבל עדיין היה מצוין בשני צידי המגרש. 11 נקודות ו-5 ריבאונדים ב-15:41 דקות זה בהחלט הספק יפה.

טר"ש:

ג'ון דיברתולומיאו – הכניסה שלו לפרקט הכניסה את פנר למומנטום ואפשרה להם לנצל את הגודל שלו בהגנה, תוך כדי שהוא לא תרם להתקפה עם 1/5 מהשדה וקבלת החלטות רעה. אולי יש מקום לתת לו דקות בשלב מוקדם יותר של המשחק כדי שהוא יספיק להתחמם קצת יותר.

דני אבדיה – עשה 2 פעולות בתחילת המשחק שהסתיימו בהחטאה ואיבוד, ואחרי זה לא נגע בכדור. חלק ניכר מזה לא באשמתו, כי רוב הדקות שלו היו ליד דיברתולומאו שסירב למסור, אבל אם זה התירוץ אז מה הוא יגיד בעונה הבאה לדווין בוקר.

אלייז'ה ברייאנט – סיים עם הפלוס מינוס הגבוה בקבוצה, אבל התרומה שלו לזה הייתה לטייל על הפרקט. עומד בסטנדרטים ההגנתיים של ספרופולוס, אבל 1/5 מהשדה על 2 איבודים ו-2 אסיסטים, ושוב נכנס לבעיית עבירות מוקדמת.

גריק לא פריק:

היום תהליך בניית ההגנה של מכבי הגיע לשיאו, כשההגנה של מכבי עשתה כמעט הכל נכון, ואפשרה כבר פער עליו אוברדוביץ' אמר במחצית שהוא בלתי מחיק, אבל שלשות קשות שפנר קלעו באחוזים טובים קצת פגעו ברושם הזה, ובכל זאת מכבי ספגו 55 נקודות בלבד, כולל רבע של 6. אפשר לומר שיש שיטה הגנתית למכבי, והיא עובדת טוב. גם בצד ההתקפי ראינו את מכבי מצליחה ללכת פנימה ומסיימת עם 37 זריקות ל-2 לעומת 20 זריקות מחוץ לקשת. ספרופולוס עבר "לשחק עם הנוער" מוקדם מדי, וזה אפשר לפנר לחזור למשחק ולהלחיץ את מכבי, אבל הוא תיקן את זה מהר ומכבי שמרו על היתרון עד הסוף, למרות כמה רגעים מלחיצים.

הנתון של המשחק:

פנרבחצ'ה עם 9/34 ל-2 נקודות.

מסקנה – ההגנה של מכבי כפתה זריקות קשות בצבע לאורך כל המשחק, וגם השלשות שנכנסו לפנר באחוזים טובים, היו שלשות קשות של שחקנים כמו דה-קולו, מוחמד/דיקסון, דרק וויליאמס או דאטומה, שקולעים גם את הזריקות הקשות על שומר. ההגנה של מכבי עשתה את שלה והשאירה את פנר על סקור שאי אפשר לנצח איתו בזמן שהם לא הרשימו במיוחד התקפית, אבל קלעו מספיק ברבע השני…

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. עוד נתון מעניין – החמישייה וויליאמס, מוחמד/דיקסון, דה-קולו, וסלי ודאטומה עם 52 נקודות ב-10/18 מחוץ לקשת ו-18/39 מהשדה – סביר לחלוטין.
    כל השאר – סלוקאס, קאליניץ', לוברן, ווסטרמן, מחמטוגלו ודובריוגלו 3 נקודות ב-1/16 מהשדה…

  2. מבסוט שמכגבי ניצחה. מבסוט שכספי משחק טוב (פחדתי שאחרי ה-NBA הוא ישחק במין אי-חשק כאילו זה 'משחק של ילדים'. ואני שמח שיש לנו את שי בוקר לסקר את מכבי!

  3. תודה רבה חיים
    צריך להזכיר את שהמחצית הראשונה היא אחת ההזווית והבזויות בהיסטוריה של פנברחצה..במיוחד הרבע הראשון
    וכמובן גם את כמות העברות המטורפת שהם עשו, נראלי וסלי עם 3 עברות ודאטומה עם 4 ברבע הראשון..וכמובן כל הטכניות והצרחות של אוברדוביץ'.
    מחצית מבישה לקבוצה עם שחקנים היסטוריים
    .
    היה לי ברור במחצית שהם יצליחו לחזור, אבל לפחות מכבי לא נשברו והראו אחלה מנטליות
    ושוב פעם האנטר יעיל כ"כ שזה פשוט תענוג לראות אותו על המגרש גם כשהכדור לא בידיים שלו..זה נראה כרגע שלמכבי יש סגל רחב וספרופולוס יכול לשחק לאורך העונה עם מה שיש לו..

    1. תודה.
      במיוחד אוברדוביץ' עם הלוחמה הפסיכולוגית שלו תמיד יכול לחזור. במחצית הוא אמר שאין סיכוי ואין טעם לנסות ופתאום ההפרש ירד ל-5.
      מכבי יצאו מזה יפה, כי ההגנה המשיכה לעשות את שלה

  4. מכבי הורידה רגל מהגז והורידה לנו האוהדים את הלב לתחתונים כשפנר חזרה והייתה מרחק צעדים וחצי מלהשוות.
    וזה פעם שנייה אחרי שגם ולנסיה הלחיצה אותנו.
    .
    מכבי חייבת ללמוד לסגור משחקים.

    1. זה מאוד קשה להמשיך ביכולת כזאת, במיוחד אחרי שהמאמן של היריבה כבר אמר שאין להם סיכוי… בכל זאת, אין ספק שיש שיפור בתחום, והפעם בקלאץ' מכבי עצרה לחלוטין את פנר

  5. תודה חיים. מכבי ידעה לנצל את המצב של פנר והאמת נתנה מחצית ראשונה נדירה הגנתית. בצל"ש הייתי שם גם את זוסמן שהופך לסטופר ההגנתי של מכבי ונתן גם נק' חשובות בדקות ההכרעה. בכלל מעלה את המניות שלו מפתיחת העונה. בטר"ש כמעט ונכנס ווילבקין שקיבל בדק' ההכרעה רצף של החלטות גרועות התקפית … הולך ומסתמן השחקן הכי חשוב במכבי זה וולטרס, אין עוד מנהל משחק למקבל החלטות ברמתו בקבוצה הזו.

    1. זוסמן אגב, באמת נותן עונה טובה ומקבל את מקומו בזכות מלאה וממלא את תפקידו כסוטפר מעולה! עליית המדרגה שלו יכולה להביא אותו לסיבוב שני בדראפט.

  6. שי תודה רבה .
    כמה תובנות שלי על המשחק ובכלל על פתיחת העונה של מכבי .

    1. הבית חשוב מאד במובן זה הניצחון היום היה בעל משמעות עצומה בעיני …בשנים האחרונות יד אליהו הפך מהאולם הביתי באירופה לאולם קונצרטים .
    הייתה חשיבות רבה למכבי לשמור על הבית בייחוד שהחלה את העונה עם 2-0 מכבי יצאה מכאן ל 2-3 מרשים( למרות הכישלון ברבע 4 מול הכוכב לפעמים צריך מזל ) השנה יהיו הרבה רצפים למשחקי בית וחוץ והבסיס להצלחה של מכבי זה הבית .
    אני כאוהד מגדיר לה מטרה לא להפסיד יותר מ 3 משחקי בית …זו משימה קשה מאד אבל אפשרית בהחלט בהנחה שמכבי תחזור להיות מכבי הביתית של פעם אם אכן כך יהיה מכבי תהיה עם 3-14 ביתי ובהנחה סבירה שתנצח כשליש ניצחונות חוץ היא תגיע למאזן 14-20 שיהיה שווה בעיני סביב מקומות 5-6 .

    2. ההגנה חזקה מאד לפרקים למשל ברבע הראשון מול הכוכב וכמובן בחצי הראשון מול הטורקים .

    3. הישראלים : שנים טענתי ( וגם כתבתי מאמרים) כי בסיס ההצלחה של מכבי אלו הישראלים שכן הם מאפשרים לשחק בהרכב אחיד בליגה ובאירופה ככה התיאום עולה והכדורסל זורם.
    השנה גם בוטל החוק הרוסי וגם הישראלים מהווים פקטור מרכזי עם כספי וזוסמן ( היה נהדר ברבע האחרון ) + אבדיה ודוברתלומאו זה נראה מצוין .

    4.נקודת התורפה : המאמן היווני בהחלט בנה קבוצה טובה וזה לגמרי לזכותו שכן הכל היה עליו בניגוד לשנים קודמות .
    מאידך נדמה לי לעיתים קרובות שהוא יותר מנהל חשבונות מאשר מנהל משחק .
    ולפעמים החלפת ההרכבים שלו עוצרת מומנטומים וזה מצער מאד כך קרה מול הכוכב ואפילו מול חימקי וכמובן ברבע האחרון מול הטורקים .
    הוא חייב להיגמל מכך וללכת עם הטובים ביותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט