מכבי משלימה ניצחון יורוליג שני ברציפות – סיקור הניצחון על ולנסיה / עמיחי קטן

מכבי משלימה ניצחון יורוליג שני ברציפות – סיקור הניצחון על ולנסיה / עמיחי קטן

קרדיט על התמונה לשי בוקר…

אחרי הניצחון בהארכה על הכוכב האדום בלגרד, ולקראת המשחק הביתי נגד הפועל ירושלים ביום ראשון, מכבי אירחה את ולנסיה למשחק שבו הציפיות ממנה היו בין ניצחון לניצחון בפער גדול.

מכבי עלתה בחמישייה עם ווילבקין, וולטרס, אבדיה בהופעת בכורה, כספי ובלאק שפתח עם איבוד. דקות ראשונות רעות של שני הצדדים הובילו ליתרון 7 -5 של מכבי אחרי כחמש דקות כשנייט וולטרס מוביל עם שלשה ו-2 אסיסטים ומכבי עם 3 סלי שדה לעומת 4 איבודים.

ההגנה של מכבי נתנה לספרדים נתיבים פנויים בצבע, אבל הם החטיאו סלים קלים ושלשות פנויות, ולעומתם מכבי הצליחו לקחת את מה שההגנה נתנה, כולל סל ועבירה בפייד-אוואי של האנטר שסגר את הרבע הראשון ביתרון 18- 11 למכבי.

וולטרס חזר בפתיחת הרבע השני לאחר כמה דקות מנוחה ופתח עם 2 מסירות נהדרות להאנטר בדרך ליתרון 22- 11, אבל אז מכבי נתקעה לחלוטין בשני צידי המגרש והרבה עבירות של הצהובים אפשרו לולנסיה לחזור למשחק דרך העונשין והורידו את ההפרש ל-2 בלבד. ווילבקין החזיר קצת אוויר למכבי עם שלשה חשובה, וההפרש המינימלי נשמר בדרך ליתרון 33- 28 במחצית.

את המחצית השנייה פתח דני אבדיה באסרטיביות והשיג עונשין ועוד סל. שלשה של ווילבקין נענתה בשלשה של סאן אמטריו הוותיק ואז נכנס עומרי כספי לפעולה עם חטיפה ואסיסט להאנטר ו-2 סלים במתפרצות ואז 2 שלשות רצופות של זוסמן שהעלו את מכבי ליתרון 51- 35 ומהרגע הזה מכבי הורידה הילוך עד סוף הרבע שנגמר בתוצאה 56- 44.

הרבע הרביעי נפתח בשלשה של אבדיה וסלים של האנטר ודיברתולומאו. שלשה רביעית במשחק של ווילבקין העלתה את ההפרש ל-68- 49 ונתנה תחושה שהסיפור גמור, כנררה בצדק, אבל בפסק הזמן ספרופולוס הזכיר לשחקנים את מאורעות השבוע שעבר, שאולי הכניסו אותם לטראומה שאפשרה לולנסיה לצמק את התוצאה, בעיקר בזכות 2 שלשות של אלוף ה-NBA, ואקס הפועל אילת, ג'ורדן לויד. ספרופולוס מיהר להזעיק פסק זמן והחזיר לפרקט את וולטרס וכספי המצוינים, והרכז של מכבי סגר עניין עם סל קל. בסיום, 76- 63 למכבי.

נייט וולטרס אמר לאחר המשחק:

לא היינו ממש טובים מבחינה התקפית, אבל כשאנחנו משחקים הגנה כזאת – אנחנו נותנים לעצמנו סיכוי לנצח. סקוטי (ווילבקין) שחקן נפלא שכיף לשחק איתו, ואני מצפה להמשיך את שיתוף הפעולה הזה שנוצר בינינו לאורך העונה.

המאמן יאניס ספרופולוס אמר אחרי המשחק:
אני מברך את השחקנים שלנו על הניצחון. התמקדנו בשיפור ההגנה והיום הצלחנו. ידענו שאנחנו משחקים מול קבוצה ספרדית שחזקה במשחק הפנים ויכולה להיות מאוד טובה התקפית. לשמור עליהם על סקור נמוך היה המפתח לניצחון. במחצית השנייה קלענו נקודות קלות ואני חושב שבסוף ניצחנו את המשחק בקלות. תודה לאוהדים על העזרה, הקול שלהם היה ממש נוכח, כי כל משחק פה הוא מלחמה ואנחנו צריכים אותם איתנו.
גם הביתיות וגם הכימיה גורמים לשיפור המשחק שלנו, התקשורת בינינו טובה יותר. אנחנו רוצים שההיכל יהיה כמו יד אליהו הישן.

וולטרס כוח קל, הוא שחקן בלי הרבה רעש שעושה הרבה על המגרש, והוא גם קולע. זה שחקן שרצינו ואני שמח מהיכולת שלו.

שינינו את המצ'אפים של בלאק והאנטר וזה שינה את המשחק שלנו, התקפית והגנתית, אבל גם במחצית הראשונה היינו טובים. בהגנה ניסינו לשחק חכם, וזה היה מאוד יעיל.

לגבי עומרי, אני מאוד מרוצה ממנו, אני יודע שהוא יכול לתת לקבוצה מכל מה שהוא יכול.

נלך משחק אחרי משחק השבוע, מתחילים עם ירושלים וזהו. סדרת המשחקים טובה לתקשורת כי אתם רוצים לתבל, אבל אנחנו חושבים רק משחק אחרי משחק. אנחנו עכשיו בבית נגד ירושלים וזאת המטרה.

על זוסמן: כל שחקן צריך לשחק ברמה שלו ואם זה לא יקרה אני אשחק עם מישהו אחר, אני רק רוצה לעזור למכבי. אני מאמין בסגל הזה, אנחנו חייבים לשחק עם ביטחון

צל"ש:

נייט וולטרס – משתלט על עמדת הרכז של מכבי. 10 נקודות ו-9 אסיסטים על איבוד אחד, ובעיקר קבלת החלטות נכונה בשני צידי המגרש, בניגוד לווילבקין שנתן מספרים טובים שוב, אבל התחושה היא שהוא קצת תוקע את ההתקפה של מכבי.

עומרי כספי – מקבל כאן מעמד קבוע עד כה. המנהיג של הקבוצה שמוביל את הריצות ואת המומנטומים. 12 נקודות באחוזים טובים בצבע, 5 ריבאונדים, 3 חטיפות ושוב נבחר לשחקן המצטיין.

אות'לו האנטר – מניה בטוחה עד כה של אלופת ישראל. היה מצוין בעוד יום חלש של בלאק ושלט ברחבות והוסיף אפילו סל ועבירה בפייד-אוואי. מבחינת סטטיסטיקה זה יוצא 13 נקודות ו-8 כדורים חוזרים

טר"ש:

אלייז'ה ברייאנט וטיילר דורסי – נכנסים ביחד בגלל ששניהם לא נכנסו לרוטציה וקיבלו כ-4 דקות כל אחד, אותם שניהם לא ניצלו. ברייאנט הספיק לעשות 3 עבירות ודורסי להחטיא שלשה רעה, ושניהם הוסיפו גם ריבאונד כל אחד, אבל שניהם לא ממש משתלבים כרגע.

קווינסי אייסי – ההגנה והאגרסיביות שלו מקנות לו מקום ברוטציה, אבל הוא פשוט לא מספיק טוב התקפית כרגע, ובחירת הזריקות שלו היא די רעה. גם העבירות הזולות מדי לפעמים לא עוזרות.

טאריק בלאק – 6 נקודות ו-6 ריבאונדים לסנטר הפותח של מכבי, שכבר משחק שני ברציפות מסתבך בעבירות מיותרות ויוצא בחמישית ולא מנצל מספיק את ההזדמנויות שהוא מקבל בצבע. גם חטף מכה באצבע שיכולה אולי להיחשב כתירוץ. מכבי יצטרכו אותו טוב יותר בהמשך.

גריק לא פריק:

ספרופולוס הניח את הכדור בידיים של וולטרס למשך לא מעט דקות, וזאת הייתה החלטה מצוינת, אבל נדמה שספרופולוס לא מוצא את ההרכבים המתאימים של המחליפים, וזה מאפשר ליריבות לצמצם. יאניס נותן לרוב השחקנים להתבטא בינתיים, אבל יש כמה שמתקשים להיכנס לעניינים, וגם אותם הוא יצטרך בהמשך.

הנתון של המשחק:

ולנסיה עם 25/30 מהעונשין לעומת 16/56 מהשדה.

מכבי עם 5/9 מהעונשין לעומת 31/67 מהשדה.

המסקנה – מכבי הייתה אגרסיבית ומנעה סלים קלים, אפילו קצת יותר מדי, כי ולנסיה החטיאו הרבה ליי-אפים ודאנקים, לעומת ההגנה של ולנסיה שאפשרה למכבי יותר מדי, ומכבי הצליחו בסופו של דבר לנצל את זה…

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. מכבי שיחקה יפה וטוב. היה מהנה לראות את המשחק ואת וולטרס שולט בקצב.
    .
    אבדיה מקבל כל משחק יותר ויותר בטחון שמתבטא בנקודות ובהגנה טובה. זוסמן ממשיך בקו עלייה ומתחיל לקלוע.
    .
    יום ראשון משחק מלחמה!!
    .
    תודה חיים!

  2. משחק סביר של מכבי, האמת שלא התלהבתי.
    ולנסיה מנמושות היורוליג והפרש הרמות לא היה מי יודע מה.
    בראשון הירושלמים יגיעו ואם מכבי תשחק בכושר הזה קשה לי לראות אותם מנצחים (אודה שאני אוהד ירושלים ככה שאני לא הכי אובייקטיבי…).
    בכל מקרה, שבוע הבא ייתן תמונה טובה יותר לגבי היכולת של מכבי להגיע רחוק העונה.

      1. גם אני האמת, משחקים שלנו מול מכבי זה הכי טוב שיש לכדורסל הישראלי להציע ותמיד כיף שהם עומדים בציפיות.
        מחכה ליום שסוף סוף נפגוש אתכם בגמר האליפות.

  3. אחלה סיקור, תודה.
    יצאנו עם ניצחון, וזה גם משהו, כי מכבי לא התעלתה, או אפילו נראתה סביר. כספי מראה שיש מה לתת ברמה האירופית, הבליץ שהוא עשה בתחילת המחצית השנייה היה מרשים. משחק סולידי של זוסמן ואבדיה, האחרון פיספס כמה סלים שבשאיפה ייכנסו בהמשך העונה. חשוב מבחינתם להיות יותר מעורבים בהתקפה, בעיקר זוסמן שנוטה להעלם במשחקים מסויימים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט