מחשבות כדורסל של ערב העונה החדשה / רועי ויינברג

מבול הארכות חוזה

ראינו אתמול לא פחות מ-5 הארכות חוזה לשחקנים שנכנסים לשנתם הרביעית ב-NBA והיו אמורים להפוך לשחקנים חופשיים מוגבלים. מה אפשר ללמוד מזה?

הדבר הבולט ביותר, שציינו גם עידו גילרי כאן בתגובות וגם ג'ון הולינגר באתלטיק, הוא הפחד מהקיץ של 2020. בקיץ של 2020 אין שחקנים חופשיים בולטים (אנדרה דראמונד, דניאלו גלינארי, מארק גאסול, גוראן דראגיץ' ואוטו פורטר מובילים את השוק לצד אנטוני דיוויס, דמאר דרוזן ומייק קונלי שיכולים, תאורטית, לצאת מחוזהם אבל לא צפויים לעשות כן), מה שהופך את המחיר של כל שחקן צעיר משמעותי ליקר יותר ממה שהוא באמת שווה – הביקוש נשאר זהה כשההיצע קטן.

לכן קבוצות הסכימו לשלם יותר. קבוצות בבנייה, כמו אטלנטה או שרלוט, יכלו להציע חוזה גדול לשחקן כמו באדי הילד או ג'יילן בראון, גם אם זה מעבר לשווי שלו. נוצר כאן סוג של אפקט דומינו, כשחתימה רדפה חתימה. יהיה מעניין לבחון אם תקרת השכר אכן תרד כפי שחוששים בעקבות משבר היחסים של ה-NBA עם סין. אפשר לטעון שקבוצות לא חוששות מכך ולכן החליטו להציע לשחקנים הארכות חוזה ולהתחייב מראש לפני ירידת התקרה האפשרית, או שהשחקנים חוששים מירידת התקרה ולכן הסכימו לחתום על הארכות חוזה ולא לצאת לשוק. לא סביר שנראה משהו כזה בשנים הבאות, למשל ב-2017 בה דונובן מיטשל, די'ארון פוקס, קייל קוזמה וג'ון קולינס עתידים לצאת לשוק. שוק השחקנים החופשיים לא אמור להיות חלש באף שנה מהשנים הקרובות ברמה הצפויה ב-2020 ולא יהיה חשש מירידה חדה בערך תקרת השכר, כמו עכשיו, מה שהופך את הערב שהיה אתמול לחד-פעמי.

החוזים עצמם

טייקים קצרים על החוזים שנחתמו:

באדי הילד – 86 מיליון מובטחים ל-4 שנים. החוזה האהוב עליי מהרשימה. בניגוד לרוב החוזים באן.בי.איי זה חוזה יורד, כך שהילד ירוויח את רוב הכסף המובטח בשנה הראשונה בחוזה והכמות תרד עד לשנה הרביעית. בכך הקינגס נמנעים משילום מופרז של מס מותרות לעתיד, דבר חשוב כשבקרוב מאוד פוקס ומרווין באגלי יחתמו על הארכות חוזה גדולות מאוד. חוזה מבוסס תמריצים (הילד יכול לקבל עד ל-106 מיליון דולר) הוא לא רע בכלל עבור שני הצדדים. בסופו של דבר הילד בן 27 עכשיו, כך שיש היגיון מסוים בחוזה יורד. לא בטוח שהוא יהיה יותר טוב בסיום החוזה מרמתו הנוכחית, בניגוד לכל אחד אחר שחתם הערב. הוא שחקן של 21 נקודות למשחק באחוזים טובים, משלים נהדר את פוקס ועוד יכול להתפתח גם בהגנה. מהלך יפה של הקינגס.

ג'יילן בראון – 103 מיליון מובטחים ל-4 שנים. גם כאן בראון יכול להגיע ל-115 מיליון דולר מבוסטון אם יעמוד בבונוסים ריאליים יותר או פחות. ג'יילן בראון לא שחקן של 25 מיליון דולר לשנה מבחינת האיכות, אבל בקיץ קבוצה עם הרבה תקרת שכר ומעט כישרון יכלה לזרוק עליו חוזה מקסימום. הסלטיקס העדיפו לחסוך קצת כסף ולא לאבד את הפוטנציאל של בראון, ויש לו כזה כמו שראינו בפלייאוף 2018 בו קלע 18 נקודות למשחק. אם הוא היה מקבל את ההארכה מיד אחרי אותו פלייאוף, אגב, התגובות אליה היו שונות מאוד. בוסטון מאמינה שהיא יכולה להוציא ממנו את רמת המשחק הזאת, אבל השאלה הגדולה נמצאת בהגנה. אם בראון יצליח להפוך לשחקן ששומר על שוטינג גארדים, סמול פורוורדים ופאוור פורוורדים ברמה גבוהה לאורך זמן החוזה ישתלם. אם לא, זה יהיה מהלך רע של דני איינג'.

דז'ונטה מארי – 64 מיליון ל-4 שנים. מצד אחד שחקן הגנה אדיר, כשבריא. ב-2017/18, ללא קוואי לנארד (או טים דאנקן) הצליח להחזיק הגנת ספרס שפשוט קרסה בלעדיו בעונה החולפת. מצד שני לא שיחק שנה שלמה והוא פוינט גארד שלא מוסר – 2.8 אסיסטים למשחק בעונתו המלאה האחרונה – ובלי קליעה עקבית או מרשימה במכללות או בבוגרים. 16 מיליון דולר לשנה זה לא מחיר רע, אבל בשביל להיות טוני פארקר הבא אנחנו צריכים לראות אותו מוסר יותר.

דומנטס סאבוניס – 75 מיליון דולר מובטחים ל-4 שנים. הרבה כסף ויכול להיות שסאבוניס שווה את זה, אחרי שראינו ממנו 14 נקודות, 9 ריבאונדים ו-3 אסיסטים למשחק ב-25 דקות מאוד יעילות בערב כמחליף באינדיאנה. השאלה מבחינת ההתאמה שלו לפייסרס היא השילוב ליד מיילס טרנר, כשהשנה הם יפתחו אחד ליד השני. שניהם על חוזים יחסית נוחים, כך שאינדיאנה תוכל להעביר אחד מהם תמורת שחקן חוץ משמעותי בסיום העונה במידה והשילוב לא יצליח.

טאורן פרינס – 25 מיליון דולר מובטחים לשנתיים. אחד מהשחקנים הטובים ביותר בקדם העונה. יפתח העונה, אבל התפקיד המשמעותי יותר יהיה בשנתיים בהן הארכת החוזה שלו תהיה בתוקף, כשישחק לצד קווין דוראנט וקיירי אירווינג. פרינס שחקן חמישייה לגיטימי שקלע נהדר בקדם העונה ויכול לשמור על פורוורדים והחוזה הזה נותן לברוקלין שחקן שלשות והגנה לגיטימי לצד שני סופר-סטארים, גארד עם קליעה נהדרת בדמות ג'ו האריס, סנטר הגנתי בשם דיאנדרה ג'ורדן וחבילה מעניינת לטרייד המשך על סופר-סטאר (ספנסר דינווידי, כריס לברט, ג'ארט אלן). הארכת החוזה הזאת מאפשרת לברוקלין לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה כשהם המועמדים המובילים שלי להנחתת כוכב שלישי.

ניו אורלינס בלי ציון

הפליקנס ישחקו בלי ציון וויליאמסון ל-6-8 השבועות הקרובים לאחר שהבחירה הראשונה בדראפט קרע את המיניסקוס. מדובר בפציעה נוספת בברך של וויליאמסון, לאחר שנאלץ להחמיץ כחודש לפני ובמהלך טורניר המכללות של השנה. לפליקנס יש ב-2019, תשעת השבועות הקרובים, 22 משחקים נגד קבוצות שעשו פלייאוף בשנה הקודמת (כשמחשיבים את הלייקרס ולא מחשיבים את הת'אנדר. אם מחשיבים גם את הת'אנדר המספר קופץ ל-25) מתוך 34. ציון לא אמור לשחק במשחקים האלה, בהם ניו אורלינס תציג קבוצה חדשה לגמרי. אם הפליקנס יהיו רחוקים מתמונת הפלייאוף כשציון אמור לחזור, האם כדאי להם לסכן אותו אחרי הפציעה או שעדיף להם לתת לו להכין את הגוף ברמה הנדרשת ל-NBA לאורך כל העונה, ובכך להקטין את הסיכון מפציעות להמשך הקריירה?

שאלה שראויה לדיון בתגובות. מעבר אליה, בואו נדבר על מה אפשר לראות מהקבוצה בלי וויליאמסון. סביר שמי שיזכה לרוב הכדורים של ציון בהתקפה הוא דריק פייבורס, לראשונה מזה הרבה זמן בלי הצל של רודי גובר ביוטה. פייבורס קלע ב-72% בטבעת בשנה שעברה, כשההתקפה של יוטה קולעת 110.8 נקודות פר 100 פוזישנים בדקות בהן הוא משמש כסנטר, לפי cleaning the glass. פייבורס רים-ראנר שיזכה לכמות משמעותית של כדורים בצבע וחוסם טוב, שיוכל להראות את הפוטנציאל שלו בהתקפה בצורה משמעותית בלי סנטר כבד כמו רודי גובר לידו. בלי ציון יהיה לו את החופש להראות למה הוא מסוגל והוא יפתיע הרבה אנשים בתקופה הזאת.

השאלה היא מי יפתח ליד פייבורס, שהיה צפוי לפתוח גם ככה לצד וויליאמסון. יכול להיות שנראה את ניו אורלינס הולכת על אחד מהסנטרים שלה – ג'ליל אוקפור או ג'קסון הייז הצעיר, אבל הראשון דורך על המשבצת של פייבורס בצבע ופחות מוכשר ממנו והשני לא נראה כמישהו שבשל לדקות כשחקן חמישייה באן.בי.איי. אפשרות מעניינת שעלתה היא מתן דקות לברנדון אינגרם כפאוור פורוורד, לצד ג'יי ג'יי רדיק והקו האחורי של ג'רו הולידיי ולונזו בול. זאת תהיה קבוצה שתשחק כדורסל מהיר מאוד, כשפייבורס הצליח לספק הגנה טובה על הטבעת כסנטר ב-18/19. יהיה מעניין לראות את זה מניו אורלינס, כשאופציה נוספת היא מתן דקות לניקולו מלי שהגיע מהיורוליג ויכול לרווח את המגרש לפייבורס. כל רביעייה טובה שתרוץ סביב פייבורס תזכה לזמן משחק ליד וויליאמסון, אם הוא יחזור העונה, בשל הדמיון בסגנון משחקם.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. החוזה של ג׳יילן נראה קצת הזוי (וכן גילרי, אני יודע שהתקרה עלתה וכן, אני מבין שיהיה קיץ יבש). הפוטנציאל בהחלט שם אבלאיינג׳ כמעט ולא חותם על חוזים שלא מוכיחים את עצמם (פציעות לא צפויות לא נחשב).

  2. מבין כל ההחתמות ההחתמה של בראון היא הגרועה ביותר.
    כל היתר בערך קיבלו 80אחוז מהסכומים שמגיע להם על מה שנתנו עד כה ו20אחוז על השיפור שיציגו לאורך החוזה.
    בראון הראה עד עכשיו שהוא שווה לא יותר מ10 פלוס עוד 7 אם יישתפר לאורך החוזה.
    17 מליון זה הגג שאפשר לשלם לו,בעצם אפשר לשלם לו גם מקס, תלוי מה שתית לפני(הוא קיבל קרוב למקס)🤒

    1. מסכים שזה נראה הזוי אבל בראון – לדעתי יותר מכל השאר כאן – הוא לגמרי שחקן שאי אפשר לדעת לאן וכמה גבוה הוא יתפתח. זה חוזה שנוכל לתת לו ציון רק בעוד 3-4 שנים.

          1. זה נכון תיאורטית אבל התכוונתי שהציון שאנו מעניקים לחוזה הוא רק בעת החתימה זה כל החכמה.
            הסכום שהם קובעים על החוזה אמור לשכלל את זה אבל לא חושב שזה המצב בפועל בכלל כי זה הכל היצע וביקוש. אם אף אחד לא היה מביא לבראון 28 אז גם איינג לא היה מביא הקטע שיש לפחות 10 קבוצות שהיו מציעות לו חוזה כזה לדעתי

      1. דווקא נראה לי שחקן דיי מגובש עם תקרה ברורה יחסית. שומר מצוין כשבהתקפה יכול וצריך לשפר את הקליעה מבחוץ (המכניקה טובה). החדירה והורדת הכדור לרצפה בינונית וזה עקב האכילס שלו. סוג של קליי תומפסון משונמך מאוד. לא רואה אותו קופץ הרבה מעבר לכך ולכן החוזה נראה לי מוגזם

    2. עוד פעם דברים שלא קשורים למציאות? אתה לא מועודכן במחירון.

      10 מיליון שווה נגר בן נגר דור 5 של נגרים שבקושי זז כמו מוחמד במבה או משהו בסגנון.

      ג'יילן בראון הוא שחקן טופ 60 בליגה ושחקן טופ 60 בליגה זה הדרג השלישי/רביעי של השחקנים והם כסייחים צעירים שווים סביבות ה-30 מיליון לעונה כמו שהוא קיבל כי הוא צעיר ועם "פוטנציאל". שחקנים בגילו כמו בן סימונס קיבלו 170 לאותו פרק זמן. אם בן סימונס שווה 170 גיילן שווה 115 בודאות, חתום עם סטמפ.

      תבין הכסף חייב להיות משולם למישהו ואני לא ראיתי כוכבים שעמדו לאיינג' בתור. איינג לא ישלם? דולןם ישלם, מייקל ישלם ומה ישאר לאיינג'? את אנס קטנר ואלכס תייס. הנה גם להורפורד שילמו וגם לרוזיר וגם לבראון היו משלמים ואולי אף יותר.

      אם הבעלים מוכן לשלם מה אכפת לאיינג? כסף שלו? לא.
      זה לא שעכשיו הוא מחתים את דיוויס בקיץ ובקיץ הבא את יאניס והוא יודע את זה אחרת היה מפנה מקום בתקרה.
      במינימום בראון יהיה באסט? תמיד אפשר להטריד אותו, מה אתה דואג.

  3. החוזה של מוריי (קצת כמו זה של מילס) ובטח כמו זה של פאו גבוה מדי.
    אני מייחס את זה לעצלנות של ההנהלה. למה לפתח צעירים, אם יש מישהו שאנחנו יודעים מה נרבל ממנו.
    גרוע מכך, יכול להיוס שמוריי וווייט ידרכו על דקות המשחק אחד של השני. לפי משחקי ההכנה, פופ לא יעלה הרבה עם שניהם יחד, מה שיוריד את האפקטיביות שלהם, של ההגנה בקו האחורי ושל הקבוצה כולה. עם חוזה כזה, אני לא מאמין שהוא סחיר.

    1. אם היית מנהל קבוצה היית נשאר בלי שחקנים. אתה חושב היו חותמים אצלך כי יש לך ארגון יפה ופה שיודע למכור? שחקנים מדברים בכסף חביבי, לא תשלם? ביי יש עוד 10 אחרים שישלמו

    2. אני לא מבין את ההשוואה בין מורי לאף אחד מהשמות שציינת – הוא שחקן צעיר, יש לו לאן להתפתח, והסכום שקיבל נמוך משמעותית משאר בני המחזור שלו. אם הוא יחזור בריא ועם קליעה זה חוזה מדהים ו"מזלנו" שנפצע אחרת היינו צריכים לשלם לו יותר, אם לא יחזור לרמה גבוהה זה יהיה גבוה מדי, אבל בכל מקרה זו סיטואציה שונה מזו של שחקנים ותיקים שפופ, אני מסכים, מאד נוטה להשאיר ולהביא לקבוצה.

  4. אני יודע שאני מנג׳ס על זה כבר די הרבה אבל למה אוהדי כדורסל אינטליגנטים קוראים לו עדיין ׳ציון׳? זה כמו לקרוא למייקל ג׳ורדן מיכאל ירדן. זה קצת מצחיק בתור בדיחה אבל בטור רציני אפשר לקרוא לו בשמו האמיתי. חוץ מזה, יופי של טור רועי.

    1. כי שמו זה ציון. על שם ארץ ציון ZION ככה זה באנגלית. איך ישראלי בשם ציון כותב את שמו? ZION.
      יש לו שם ישראלי מה לעשות אז בישראל יקראו לו ציון כמו שלעומרי כספי קוראים בארהב עאומריי

      1. פשוט לא נכון. גם ג׳ונתן אייזק נקרא על שם יונתן ויצחק, ובכל זאת לא תקרא לו יונתן יצחקי. שמות הם לא דבר שמתרגמים

        1. 1 – בבקשה תמסור את זה למדינת ישראל, circa 1948-2000.
          2 – אני מכיר מספיק אנשים (במקרה הזה, שניים זה מספיק) שנהנים לעוות שמות כמו סקרלט ג'והנסון וג'סטין טימברלייק לשני יוחננוף וצדקיהו אגמעץ. מודה שבמקרים מסויימים וספציפיים אני רואה את החן שבעברות, במיוחד כשנוצקת משמעות נוספת (כמו בלהפוך את סקרלט לשני מהשכונה). בקשר לזאיון עדיין לא זכיתי לראות את האור. אבל מי יודע, אולי מציון תצא תורה.

        1. האמא קראה לו על שם ארץ ציון. הוא בכלל מקרוב לגרינוויל ומנחם אמר יש שם הרבה שמאמינים בישראל וכו זה כמו הכושים העבריים בטח קשור למשהו כזה.
          יש לי שאלה אלוף העולם בufc קוראים לו ישראל אדסניה מניגריה גם שמו נכתב עם האות s. אבל מבטאים יזראל תקרא לו ישראל או ישראל?
          ציון וzion זה אותו אחד אותו שם. השמות מקורם מאותו המקור כולם גם סיימון זה שמעון ולהיפך.

          קח למשל לדוגמא את המילה סמוראים זה שומרים המילים כולם באו מאותם מקורות ועם המבטאים ואיך שאנשים שמעו השתנו.

    1. טייטום יקבל חוזה מקס וגם כאן אני לא בטוח שזה מוצדק. אינגרם גם לא ירעב ללחם, יקבל משהו בסגנון של ג׳יילן לדעתי.

  5. מתרגש לקראת העונה.
    החוזה של באדי הוא טוב והוא יאפשר גם להחתים את בוגדן.
    הקינגס החתימו הלילה את וונין גבריאל הסודני שלהם על חוזה,
    לדעתי מהלך מתחת לרדאר , אחלה שחקן לעמדות 3-4 בעיקר שהוא השחקן ה13 ברוסטר עמוק.
    אני מתרגש לקראת העונה וחושב שהקינגס יפתיעו הרבה סקפטים העונה,
    לדעתי מקומות 5-7 במערב נשמע משוגע קצת אבל זה בהחלט ריאלי.

    תודה על המעורב!

  6. החוזה של בראון נראה לי גבוה מדי, אבל אני מקבל את כל ההסברים של המלומדים פה.
    .
    בנוגע לסוגיית השם של זאיון, גם אני מתחבט בכך בתקופה האחרונה. מצד אחד קצת מוזר לכתוב או להגיד 'זאיון'. מצד שני, אני לא ממש מקבל את הטיעון של שמעון, לגבי מקור השם. אנחנו עדיין קוראים לעמק יזרעאל בשמו, למרות שהוא על שם ישראל

    1. עמק יזרעאל קרוי על שם העיר התנכית יזרעאל
      כמו ב"וַיְהִי אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן" מלכים א, כא, א

    2. יזרעאל וישראל זה לא אותו דבר יזרעאל זה כאילו יזרע האל.
      וישראל אתה כבר יודע.

      הנה דוגמא טובה מישהו שקוראים לו מוהמד לפי האמריקאיםצאיך יקראו לו? מוחמד. זה מוחמד עלי ולא מוהמד עלי כמו שמבטאים.
      לכולם ברור שהוא על שמו של מוחמד.
      כך גם ציון לכולם ברור שהוא נקרא על שם ציון. אז יפה שמבטאים את זה זאיון. כמו שמוחמד זה מוהמד ציון זה לא זאיון

  7. קצת לגבי התמריצים בחוזה של בראון:
    הוא יקבל מיליון לשנה בתנאי שישחק 65 משחקים בזמן שהקבוצה תנצח 49 משחקים או יותר ותגיע לסיבוב השני בפלייאוף.
    ה-2 מיליון הנוספים לעונה (שנחשבים לא סבירים ולכן לא יחשבו כנגד התקרה במקרה ויתממשו) הם בתנאי שיזכה בmvp, או dpoy או אחת מחמישיות העונה. כלומר במקרה והוא שווה למעשה סופרמקס.

      1. לא. יודע לקרוא בדיוק כמו כל אחד אחר את מה שמתפרסם.
        להילד יש 2 מיליון לעונה בתמריצים סבירים ו3מיליון בכאלה שאינם סבירים.
        לסבוניס יש 2מיליון לעונה בתמריצים ולמורי כל המשכורת מובטחת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט