"זהו הזמן, זה היום, זה הרגע!" – פריוויו סקרמנטו לעונת 2019-20 / עמית טבול

ברוכים הבאים לפריוויו חגיגי ומרגש במיוחד של סקרמנטו קינגס.
אז למה אני עמיתרגש?
בתור אוהד בגרוש של המלכים (בניגוד לזיו שלנו, היו"ר הלא רשמי של חוג אוהדי סקרמנטו בארץ הקודש), אני יכול לספר על שנים ארוכות בהם נחבטנו אל הכלים, נוגבנו על הפרקט והיינו לחוכא ואיתלולה של הליגה (מזל שיש ניקס/פיניקס וכאלה שחלקו איתנו התואר "בדיחותא דליגה").
לא עוד!

אחרי 14 שנה ללא פלייאוף העסק סוף סוף מתחבר, השחקנים והאוהדים מתחילים ליהנות (רחמנא לצלן) והחץ מראה כיוון אחד: קדימה!
אם כבר אמרנו "קדימה", אי אפשר שלא להקביל את מסלול ההתרסקות של הקבוצה הזו בשנים האחרונות למסלול המייגע והמייאש של להקת אלג'יר מיום הקמתה ועד ההתפוצצות באלבום המופת שלה: מנועים קדימה, מהגדולים שנעשו פה.
קחו אוזניות, שבו מול גלי הים, התנתקו מהעולם, האזינו (פרשת השבוע) לאלבום שהוא פנינה אמיתית. סיכוי טוב שתודו לי ותפרגנו לי "וזאת הברכה". האלבום מתאר את תהומות הנפש בה מצויים חברי הלהקה ללא מחיצות וללא פשרות, אבל בין כל הדברים הרעים והמדכאים ניכר שיש עדיין שביב של תקווה לעתיד טוב יותר, בדיוק כמו המצב עכשיו בסקרמנטו.


במציאות העסק נגמר רע לפחות עבור אחד מחברי הלהקה, גבריאל בלחסן, שסבל ממאניה-דיפרסיה קשה ולא האריך ימים. עם זאת, בשיר "בתוך הצינורות" הוא מתאר בצורה ייחודית וחסרת תקדים את מה שעובר עליו ומסיים בסולו גיטרה אדיר שמזכיר קצת את זה של Comfortably Numb (פינק פלויד).

נחזור לקינגס. לפני שלוש שנים הקבוצה פירקה את עצמה לדעת והעבירה את קאזינס וכספי לניו אורלינס בשאיפה לבנות עתיד הגיוני. באדי הילד הגיע כחלק מהעסקה ובהמשך הקבוצה בחרה את דיארון פוקס התזזיתי שעשה קציצות מלונזו בול בימי המכללות העליזים. הגבות שהורמו אחרי בחירתו של פוקס חזרו למקומן כלעומת שבאו. הילד פשוט מטוס! נכון, יש מה לשפר בקליעה אבל זה לא משהו בלתי הפיך..

פוקס. האם הוא מתפתח להיות רכז מוביל בליגה?


לפני שנה הגיע מרווין באגלי השלישי וחבר אליהם. לדעתי, השלושה מהווים כיום את אחד הטריו'ס הצעירים והמבטיחים בליגה. יחד עם צעירים מוכשרים נוספים כמו הארי גיילס (מספר 4 כשרוני מאוד שטרם פרץ), וטרנים כמו דדמון, בארנס, אריזה וסרבים מוכשרים בשם בייליצה ובוגדנוביץ' נוצר תלכיד איכותי של שחקנים מחויבים. קאולי סטיין עזב לג"ס. כל מיני גבוהים אחרים שלא מצאו את מקומם מצאו מקום אחר באמריקה או מחוצה לה.
התוצאות לא אחרו לבוא. סקרמנטו הייתה אחת הקבוצות המלהיבות בעונה שעברה. פוקס השתלט על עמדת הפוינט גארד בעונתו השנייה (17.3 נק', 7.3 אס' ו-1.6 חט' לערב), האוהדים שהציבו סימני שאלה תהו: "איפה הילד?", אז באדי הגיע והציג לראווה עונת פריצה (20.7 נק', 5 ריב' ו-3.4 שלשות לערב) והפך לשוטינג גארד בכיר בליגה.

מחזה שגרתי בעונה שעברה

באגלי התחיל מהוסס מאחורי בייליצה אבל המשיך עם חצי עונה שני משובח והוכיח שהוא בהחלט בקטע של דאבל דאבל של 20 נק' ו-10 ריב'. הקבוצה דורגה באמצע הטבלה או למעלה מכך בלא מעט קטגוריות, כולל התקפה שמדורגת טופ 10 בליגה (114 נק' לערב).
סקרמנטו אמנם לא הגיעה לפלייאוף (מאזן 43-39 ומקום 9 במערב), אבל הרשימה מאוד בדרך ונתנה הרבה תקוות לעתיד. יחד עם זאת, דווקא כשנראה שהכל מתחבר, מסיבות כאלו ואחרות, הקבוצה נפרדה מדייב ייגר והוא הוחלף לבסוף בלוק וולטון.

לוק וולטון. יהנה מקצת שקט אחרי הקרקס של ג'יני ומג'יק?


בגזרה הפיננסית יש לקינגס הרבה סיבות לאופטימיות:
הפיירול שלהם הוא השלישי הכי נמוך בליגה (117 מיליון דולר) למרות שבארנס סגור ל-4 השנים הבאות (לדעתי החתמה שגויה) והילד יהפוך לשחקן חופשי מוגבל בסוף העונה (יקבל הצעות הרבה יותר גבוהות מהמיליונים הבודדים שמקבל עכשיו). פוקס ובאגלי יהיו פה עוד שנתיים לפחות.

עזבו: ווילי קאולי-שטיין (ווריורס), שאמפרט (רוקטס), ג'סטין ג'קסון (דאלאס), בן מקלמור (רוקטס), קורי ברואר, טרוי וויליאמס, פרנק מייסון, לביסייר, עאלק ברקס.

הגיעו: טרבור אריזה, דוויין דדמון, קורי ג'וזף, רישון הולמס (לאחר עונה אישית די מוצלחת בפיניקס), אריק מיקה, טיילר ליידון, ווניין גבריאל, טיילר יוליס, איסיה פיניירו, ג'סטין ג'יימס, קייל גאי.

נשארו: פוקס, הילד, באגלי, בוגדנוביץ', בארנס, בייליצה, גיילס, יוגי פרל, קיילב סוואניגן.

חמישייה משוערת: פוקס, הילד, בארנס, באגלי, דדמון.
מחליפים בכירים: ג'וזף, בוגדנוביץ', אריזה, גיילס, בייליצה.

לסקרמנטו יש 10 שחקני רוטציה לגיטימיים. הקבוצה לא החתימה אול סטאר מוכח וזה מראה על האמון והסבלנות של המערכת כלפי הסגל הקיים. ג'וזף הוא רכז הגנתי מחליף ראוי, הווטרנים יעשו את העבודה והצעירים ישתפשפו ויצברו קילומטראז'.
מלבד השלישייה המובילה יש לא מעט שחקנים שיכולים לתרום. הולמס יכול להיות מחליף ראוי לגבוהים אם נסתמך על מה שראינו שנה שעברה.
לוק וולטון הוא מאמן שמסתדר טוב עם צעירים. להערכתי זה רק יקדם את הגרעין הצעיר והדומיננטי.
אני מקווה שבקיץ הבא יחתום בקבוצה לפחות אולסטאר אחד רציני שיעזור להם לעשות את הצעד הבא.

תרחיש אופטימי
פוקס ממשיך להשתפר ולהניע את הקבוצה בקצב מהיר, הילד קולע 25 לערב עם 7 ריב', עולה מדרגה בהגנה ותופר 4 שלשות למשחק, באגלי מסיים עם ממוצע דאבל דאבל 10-20 פלוס חסימה, חטיפה ושלשה למשחק, והכי חשוב: לא נפצע. דדמון עושה את מה שעשה באטלנטה אבל הרבה יותר טוב. הוא ובאגלי מרכיבים את אחד מהקווים הקדמיים היעילים בליגה. אריזה שותה ממעיין הנעורים ונבחר לחמישיית ההגנה, סקרמנטו מסיימת שישית ופוגשת את הלייקרס בסיבוב הראשון. הם מפתיעים את לברון והגבה ועולים לסיבוב השני נגד יוסטון. הארדן וראס זו כבר משוכה גבוהה מדי והם נכנעים 4-3 אחרי פייט מכובד, לא לפני שבארנס ואריזה מחטיאים 27 זריקות רצופות במשחק ההדחה. בקיץ KD עם אכילס משופץ ומשודרג (שוב) מצטרף על חשבון בארנס וחובר לקינגס בדרך להקמת שושלת מלכים מכובדת.

תרחיש פסימי
פוקס והילד מגלים שקשה להשתפר באופן עקבי במערב הקרוע, סליחה, הקורע. באגלי נפצע ומפסיד 30 משחקים. הווטרנים הופכים מוותרנים לחתרנים, תתרנים וחרטטנים, בייליצה עוזב לאירופה ושובר את שיא המשכורת של מירוטיץ'. הקבוצה מסיימת במקום העשירי ובאדי הילד עובר לווריורס. יחד עם סטף, ראסל, קליי והילד הווריורס קולעים בעונה העוקבת 20 שלשות במשחק וחוזרים לשלוט בגבעה.

תרחיש ריאלי
סקרמנטו תמשיך להשתפר. הצעירים במגמת עליה, הוותיקים – כוחם עוד במותנם, ולא מן הנמנע שבפגרה הקבוצה תתחזק עוד יותר. תלוי בהתפתחויות.
אני חושב שהם יגיעו לפלייאוף מהמקום ה-6-8 ויודחו בסיבוב הראשון.
היי, אבל מה זה משנה? יש מצב לפלייאוף אחרי 14 שנה.
מלכים קדימה!

Amitlahev

אבא במשרה מלאה, רואה חשבון, שופט כדורסל בדימוס, מכור לפנטזי, גיטריסט בהרכב ובשעות הפנאי (שאין לי) זורק מלא שלשות :)

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. אחלה פוסט עמית, תודה.
    בהחלט הולכת להיות עונה מרתקת של המלכים. הצעירים מפוצצים בכישרון ומשחקים בקצב מטורף. החברה הותיקים כמו אריזה וג'וזף מוסיפים קשיחות וניסיון שחשובים מאוד אם אתה מעוניין להיות קצת יותר מעוד קבוצה מלהיבה.
    גם וולטון היא בחירה נכונה בעיניי ונראה שהוא יתאים מאוד לצעירים ולמערכת בכלל.
    אם ישארו בריאים פלוס שיפור מתבקש מהילד ופוקס יכולים לעבור סיבוב אחד בפלייאוף.

  2. פוקס ובאגלי ימשיכו להתקדם. גם הילד יתן עונה יפה, אבל המערב פרוע מתמיד. מאמין שהם ילחמו על הפלייאוף עד הרגע האחרון ויראו אותו מהבית.
    בסופו של יום, הם צעירים מדי וחסרי ניסיון לעומת הקבוצות האחרות

    1. +1
      יהיה להם קשה לסיים לפני הבלייזרס, ס״א והלוחמים שלדעתי יאיישו את שלושת המקומות האחרונים בפלייאוף המערבי

  3. גם אני אופטימי. הכח של הקינגס השנה הוא בעומק לקינגס יש 12 שחקנים שמשחקים בקצב גבוהה והנוכחות שלהם על המגרש פחות אי יותר באותה רמה. זה משהו שיש למעט קבוצות הרבה קבוצות יפלו מהרגליים. גיילס הולמס וביליצה ביום נתון לא פחות טובים צנסטרטרים וכנל בוגדנוביץ וגוזף.

  4. פוסט מעולה ומהנה עונה שעברה זה היה קבוצה שרצה בלי משחק הגנתי- אני צופה עונת פריצה לפוקס, הוא כל כל מהיר, כל כך איכותי הוא בנה פריים טוב לגוף שלו לעומת הילד שמעונה הראשונה, עדיין יש לו לפעמים בעיה בקבלת החלטות אבל הוא נורא צעיר.
    .
    לא מבין את ההחתמה של בארנס בטח על חוזה כזה, חוץ מעובדה שבוגדוביץ והילד לא יכולים לשחק יחד הגנתית. מאמין שילחמו על הפלייאוף ובסוף יחמיצו אותו .

    1. ההחתמה של בארנס לגמרי מובנת. סקרמנטו נבנית בתור poor man's warriors, אז בארנס מתאים בול, כי גם במקור הוא נראה כמו התחליף של עצמו. פשוט.

  5. תודה רבה.
    לאחר עונת ההשתפשפות של השלד הצעיר, הקיץ המצוין מבחינת טריידים והחתמות, וההבאה של וולטון אני בהחלט חושב שהתחזית האופטימית – מקום 6 – אפשרית.
    רק שזה לא יהיה נגד הלייקרס, אשר יסיימו מתחתיהם.
    ביום בהיר במיוחד אני אפילו רואה את סאק במקום החמישי.

  6. מורשת לדור הצעיר, שלא ידע ולא שמע:
    ל-3 קבוצות חייב ה-NBA חוב צמיתות: סקרמנטו ופיניקס, מהן נשדדה אליפות, וסיאטל, ממנה נגזלה הקבוצה.
    לפיכך, חייב כל אוהד לשמור פינה חמה בלב לאומללות הנ"ל ולרצות בטובתן בעתיד, ולאחל גם השנה לקינגס הצלחה, וסופסוף פלייאוף. (והם יעשו את זה, אגב. באוט פריקינג טיים).

  7. נהדר עמית,תודה רבה. (גם על האזכור של גבריאל בלחסן ז"ל ואלג'יר המעולים). שילוב מצוין בין ותיקים לצעירים מבטיחים,
    מקווה מאוד שישברו את המנחוס וייכנסו ממקומות 6-8 לפלייאוף.

  8. שילכו קיבינימט הקינגס האלו. מצאו להם עונה להתחבר. אוהדי בוסטון בנו עליכם שתמשיכו להסריח כמיטב המסורת ותסדרו לנו את ציון בדראפט. ממש יופי, הרבה תודה על העונה האחרונה.
    ולעניננו, עדיין לא ממש ברור לי למה קאולי סטיין לא המשיך שם. סנטר חביב וצעיר שנראה די מחובר למה שהולך שם ועכשיו משחק בשביל פרוטות אצל הדאבס. גם הסיפור של פוקס ובעיקר באגלי מהקיץ לא ממש מבטיח. את פוקס אני קצת מבין כי הוא נפגע אישית וחשב שפופ נותן מתנות לווייט על חשבונו. אבל באגלי!?! חתיכת פרימדונה.

    1. סטיין לא היה טוב בעיקר בהגנה והייתה לו גישה עצלנית שלא כל כך אהבו. שנה שעברה הוא דבר בראיון תחילת שנה על כסף גדול שהוא מחכה לו. בקינגס לא אהבו את זה.

  9. מסקנה ראשונית (ועצרתי באמצע הקריאה): אני מקווה שהסיפור של הקינגס יגמר יותר טוב מאלג'יר. אלג'יר אולי הלהקה הכי טובה שהייתה פה, אבל התפרקה מיד אחרי האלבום. סקרמנטו יהיו יותר מ-one-season wonder.

    הם עשו קיץ מעולה וכתבת טוב על הילד ופוקס, הבסיס של הקבוצה. אני חושב שנראה עוד קפיצה של מרווין באגלי השנה כשבעונה הקודמת, לדעתי, לא השתמשו בו מספיק והשנה הביאו גבוה שמשלים אותו נהדר בדמות דווין דדמון וריווח המשחק שלו. הספסל שלהם מאוד חזק, כשבוגדן בוגדנוביץ' יכול להיות השחקן השישי של העונה, והם הולכים להיות כוח משמעותי בקיץ. וולטון מאמן שהרבה יותר קרוב לגישה של דיבאץ למשחק לדעתי מבחינת הנעת כדור וכדורסל קבוצתי מדייב יגר ולכן הם יכולים לעשות עוד קפיצה השנה. כשפוקס בן 21 ובאגלי בן 20 השמיים הם הגבול.

  10. אני חושב שרשון הולמס זה שחקן שיש לו הרבה אתלטיות ואנרגיה ואשר יכול לתרום הרבה לכל קבוצה….עד היום הקריירה שלו לא ככ המריאה , אבל אני רואה בו משהו . מקווה שייתן עונה טובה כי יש לו אפשרות לעלות מהספסל ולתרום.

      1. ושוב לקינגס יש 12 שחקנים ברמה גבוהה. רוטציה מאד עמוקה. בקצב ובסגנון שהם משחקים קבוצות יפלו מהרגליים מולם.

  11. מאמין שיעמדו בציפיות ויגיעו עד למקום 6-7, ויכולים גם לעשות צרות בסיבוב הראשון סטייל הקליפרס בעונה שעברה.

  12. קבוצה עם כמה צעירים מעניינים שמחכים לפרוץ למעמד אולסטאר. נראה שההנהלה נשארה גרועה ולא ממש מבינה מה היא רוצה מעצמה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט