פריוויו לעונת 2019-20: מיאמי היט – סופרים קליינטה?

פריוויו לעונת 2019-20: מיאמי היט – סופרים קליינטה?

קורה משהו מעניין בספורט של מיאמי השנה: קבוצת הפוטבול מנסים ככל שביכולתה להפסיד כמה שיותר משחקים כדי להשיג את הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב, בניגוד מוחלט לפילוסופיה של פט ריילי וקבוצת הכדורסל של העיר (אגב, שתי הגישות נכונות בהתאם לענף הספורט בו הן מיושמות, אך לא נכנס לזה כרגע).

לאחר שעשה מהלך מבריק בטרייד על ג'ימי באטלר למרות יכולת תמרון של לוחם סומו בפיר אשפה, פט ריילי שוב נראה כמו אחד המנג'רים הטובים בליגה לאחר שהועלו ספקות לגביו בשל חוזים מנופחים לשחקנים בינוניים, בנוסף לאי הבאת שם גדול לעיר מאז לברון ב-2010, האם השחקנים על המגרש יראו את השיפור המצופה מהם?

בעונה האחרונה: 43-39, מקום עשירי במזרח שלא מספיק לפלייאוף, ירידה של חמישה ניצחונות מהעונה הקודמת.

אולם: האמריקן איליינס ארנה, עונתו האחרונה בשם הנוכחי (ללא כניסה של ספונסר חדש, כנראה יחזור לשמו הקודם כ"מיאמי ארנה").

מאמן: אריק ספולסטרה, עונה מספר 11 כמאמן ראשי, עונת 22 בצוות האימון של ההיט, חתם על הארכת חוזה לארבע השנים הקרובות.

מנג'רים: אנדי אלסבורג ופט ריילי (המשמש כנשיא המועדון).

שחקנים שהגיעו: ג'ימי באטלר (טרייד עם פילדלפיה, הוחתם על חוזה מקסימום של ארבע שנים), מאיירס לאונרד (טרייד עם פורטלנד), טיילר הירו (בחירה מספר 13 בדראפט), קייזי אוקפאלה (בחירה מספר 32 בדראפט).

שחקנים שעזבו: דויין וייד (פרש), חסן וייטסייד (טרייד עם פורטלנד), ג'וש ריצ'רדסון (טרייד עם פילדלפיה), יאנטה מאטן (נחתך), ראיין אנדרסון (נחתך).

מהלכים מנהלתיים אחרים במהלך הפגרה: ג'וואן הווארד עזב את עמדת עוזר המאמן כדי להחליף את ג'ים ביילן כמאמן הראשי של מישיגן (פעם שנייה בשנתיים שההיט מאבדים עוזר מאמן חשוב, לפני כן זה היה דייויד פיזדייל לאימון הניקס), מימוש אופציית הקבוצה על באם אדביאו לעונת 2020/2021, מינוי אריק גלאס לעמדת המאמן הראשי של קבוצת הג'י-ליג, הסו-פולס סקייפורס, לאחר שנבדה סמית' סיים דרכו לאחר שלוש שנים.

חמישייה פותחת משוערת: ג'סטיס ווינסלו, דיון וייטרס, ג'ימי באטלר, קלי אוליניק, באם אדביאו.

חמישיית ספסל משוערת: גוראן דראגיץ', טיילר הירו, דרק ג'ונס ג'וניור, ג'יימס ג'ונסון (הואיל ויקבל אישור מצוות האימון לשוב לאימונים בזמן, אם לא, המקום הנ"ל יהיה של דאנקן רובינסון/קייזי אוקפאלה, תלוי במאצ'אפ הנגדי).

שחקני חילוף שעשויים לקבל דקות: קנדריק נאן, כריס סילבה, דבון ריד.

מה שהיה:

עונת 2018/2019 הייתה עונה של הפסדים מרגיזים, כבר בתחילתה. משחק הפתיחה הקבוע, הדרבי של פלורידה מול האורלנדו מג'יק, גרר הפסד צמוד של 104-101 כאשר ה"יאנג גאנז" בראשות ג'וש ריצ'רדסון שוב לא תפקדו ברגעי הלחץ.

העונה המשיכה בקצב מאוד "סטריקי" ולא עקבי, רצפים קטנים של שניים-שלושה ניצחונות לוו ברצפים הפוכים של הפסדים. כרגיל למיאמי של ספולסטרה, ההיט יצאו לריצה לאחר הפסקת האולסטאר ונשארו בתמונת הפלייאוף עד המשחקים האחרונים, אולם הפסדים לאורלנדו (יריבה ישירה על המקום בפלייאוף שבסוף אכן נכנסה על חשבוננו) ובהארכה לטורונטו לאחר שזריקה ספק חוקית של באם אדביאו בסיום הזמן החוקי לא נחשבה חרצו את גורל ההיט כבר במשחק ה-81 אף על פי שניצחו את פילדלפיה לקטוע רצף של ארבעה הפסדים רצופים.

משחק הסיום של העונה, שגם היה משחקו האחרון של גדול שחקני מיאמי, דויין וייד, היה תבוסה לנטס בברקלייס סנטר. אמנם, לאף אחד לא היה אכפת מתוצאת המשחק. וייד הופיע מול חבורת ה"בננה בואט" המוכרת שצפו בו מהיציע (זה נחשב יציע אם בתכלס הם יושבים על הספסל?) ואף השיג טריפל דאבל אדיר כאשר האסיסט העשירי היה לזריקה מחצי מרחק של יודוניס האסלם, חברו משכבר הימים.

ההיט נאלצו לראות את הפלייאוף מהספה בבית ו-וייד לא קיבל הזדמנות אחרונה לרקוד על הבמה הגדולה בענף.

מה שיהיה:

הקבוצה שנבנתה בסאות' ביץ' היא בטיר השני של הקבוצות במזרח, יחד עם הסלטיקס, הפייסרס, הראפטורס והנטס. לכן, צפוי כי הקבוצה תילחם על יתרון ביתיות, וכנראה תסיים מתחת לאחת או שתיים מהקבוצות שמצוינות לעיל, בנוסף למילווקי ופילדלפיה שנמצאים כרגע מעל כולן. אמנם, אני מאמין כי הקבוצה הזו תעשה יותר צרות בפלייאוף לגדולות במזרח ואף אולי תשחט את אחד מהטיטאנים.

אצדיק את ההומריזם שלי מכמה סיבות: ראשית, הליינאפים הוורסטיליים האפשריים שאריק ספולסטרה יכול להריץ הם מרובים, וכמובן שספו אף פעם לא פחד משינוי ליינאפ כזה או אחר. צריך שני מנהלים כדור במשחק למקרה של התמקדות ההגנה באחד מהם? ניתן להעלות את ווינסלו כשחקן כנף ואת דראגיץ' כרכז. צריך להתמודד עם האורך והגובה של מילווקי ו/או פילדלפיה? אין בעיה, מריצים את ההרכב של ווינסלו-באטלר-ג'ונס ג'וניור-אדביאו-אוליניק/לאונרד. צריך לרוץ עם קבוצות ראן אנד גאן נמוכות? דרק ג'ונס כחיל שחמט מגוון נכנס ישירות לעמדה ארבע, הרכב שסייע בשיפור הקל בעמודת הקצב בשנה שעברה (מהמקום ה-27 בליגה לפני שתיים למקום ה-23 בליגה שנה שעברה, אך השינוי היה מאוד ניכר בצורת המשחק לקראת סוף העונה). צריך לצלוף, והרבה? יש מספיק קלעים, שינוי מאוד משמעותי מהשנה שעברה עם התוספות של טיילר הירו ומאיירס לאונרד.

שנית, ההגנה האזורית. סוג הגנה שכמעט נעלם מהליגה, אמנם אריק ספולסטרה לא ויתר עליו עדיין. בחלקים נרחבים מהעונה שעברה, אריק ספולסטרה רק חיזק את הקייס שהגנה אזורית צריכה להיעלם מהליגה, הוא הריץ הגנת 3-2 כבדה בצבע והשאיר הרבה שלשות פנויות ליריבים בשל אי אפשרות לרוטציה בשביל עמדות המוצא של השחקנים. זה עבד מול נמושות חסרות קלעים כמו ההורנטס, אולם אותה הגנה גם הרגה את ההיט מול קבוצות עם קלעים טובים, כמו המשחק האחרון הכאוב מול הטורונטו ראפטורס בקנדה, בו דני גרין, פסקל סיאקם ונורמן פאוול השתלבו ל-12 שלשות מ-18 ניסיונות, וזה היה יכול להיות אף יותר גרוע. למרות זאת, ספולסטרה הראה יכולת אדפטציה (חלקית, המשחק מול הראפטורס היה ממש מאוחר בעונה) והריץ הרבה יותר את הגנת ה-2-1-2, שמשאירה את ה"חור" בזון באזור קו העונשין. ההגנה הזו עבדה מצוין, גרמה ליריבות לקחת זריקות קשות מאזורים לא יעילים במגרש (בעיקר, זריקות ארוכות לשתי נקודות). ההגנה הזו לא הייתה אפקטיבית לולא באם אדביאו, שתזמן מושלם את היציאות שלו על שחקנים באזור קו העונשין וגם כמובן החליף מעולה ושמר צמוד וקשוח בפרימטר כאשר כנראה עשה זאת בצורה הטובה בליגה מבין הסנטרים. לאריק ספולסטרה יש את השחקנים הנכונים לבצע את ההגנה הזו, ואני צופה עלייה חדה בכמות השימוש בה כבר מיריית הפתיחה.

זאת ועוד, הצ'יפ על הכתף של ג'ימי באטלר. ג'יי באקטס מגיע לאחר שנתן עונה מעולה במדי הסיקסרס מאז שעבר לשם לאחר הסאגה שלו במינסוטה. לאחר שנים בהן כולם אהבו אותו ואת סיפור העלייה המדהים שלו, באטלר נהפך לאחד מנבלים הגדולים של הליגה. אומרים שאי אפשר להתנהל איתו, שהוא סרטן בחדר ההלבשה. השנה, יש לו הזדמנות להוכיח לכולם מה הוא באמת שווה ואיך הוא יכול להעלות את התפוקה של השחקנים שלצידו כאלפאדוג.

נוהרים לווגאס: החלטתי להוסיף פינה ייחודית, כיוון שעל ההיט יש כמה הימורים מאוד מעניינים. ראשית, טיילר הירו ביחס של פי 40 לזכייה ברוקי השנה, מקום אחד עשר בקרב כלל הרוקיז. ידוע כי הירו יקבל דקות מרובות כיוון שהוא קלעי מחונן, עדיין קומודטי נדירה ברוסטר למרות השיפור בקיץ, בנוסף לעובדה כי אין לו מתחרים רבים על העמדה מהספסל, ואולי אף יכנס לחמישייה הפותחת במקום דיון וייטרס, שכבר לפני תחילת העונה מוריד את ערך המניה שלו בפני צוות האימון כיוון שהגיע לא בכושר משחק לפרי-סיזן.

שנית, באם אדביאו ביחס של פי 16 לזכייה בשחקן המשתפר, מקום שישי בקרב כלל השחקנים. כמעט ואין לי ספק שבאם יהיה אחד מהשחקנים המשתפרים ביותר, ומבחינת כדורסל נטו, אולי המשתפר שביניהם. אני חושש כי הוא לא יספק מספיק מספרים כדי לקטוף את הפרס, אבל ביחס שהוא קיבל יש כאן מלא ערך.

הימור מעניין אחרון: ג'ימי באטלר ביחס של פי 75 לזכייה ב-MVP, ומקום 18 בקרב כלל השחקנים. היחס נראה קצת מגוחך כאשר רואים מי לפניו ברשימה, שחקנים כמו לוקה דונצ'יץ' וקארל אנת'וני טאונס, שכנראה לא יובילו את קבוצתם לפלייאוף, ג'ואל אמביד שכנראה לא ישחק מספיק ובן סימונס שלא יספק מספיק סטטיסטיקה עם עומס הכישרון ברוסטר של הסיקסרס.

תחזית אופטימית:

ג'ימי באטלר משתלב מיד עם הקבוצה, טיילר הירו מועמד חזק לרוקי העונה, אדביאו זוכה בשחקן המשתפר ו-ווינסלו זוכה רשמית במושכות לעמדת הרכז. סיום במקום השלישי בעונה הסדירה עם 50+ ניצחונות, ניצחונות מפתיעים על שני האריות של הקונפרנס לפני הפסד מכובד לעולה מהמערב בגמר.

תחזית פסימית:

באטלר אכן מתגלה כסרטן בחדר ההלבשה, הירו לא מצליח לשמור על אף אחד בגלל ידי הטי-רקס שלו ומכת הפציעות מקללת שוב את סאות' ביץ'. סיום במקום השביעי והדחה מול הסיקסרס השנואים.

תחזית ריאלית:

מקום רביעי, ניצחון בסדרת הפלייאוף הראשונה ואחר כך פייט קשוח מול הבאקס בסיבוב השני, ניכר כי יש על מה לבנות לעתיד הקרוב.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. תודה עידו.
    אישית אני אעקוב אחרי מיאמי השנה. קבוצה מגוונת מאוד וצעירה. אם כל החלקים יתחברו הם יוכלו להגיע רחוק מאוד. גם השנה וגם שנה הבאה.
    אני חושב שמיאמי תעשה טרייד שינחית עוד כוכב לצדו של באטלר.
    באטלר במסיבת עיתונאים "אני לא האסאול שכולם חושבים שאני" יהיה לו הרבה מאוד להוכיח, במיוחד לאור הירידה בנקודות במדי פילי. לדעתי הוא יתמודד השנה על MVP.

    1. היכולת של ההיט לעשות טרייד שינחית כוכב היא מאד קטנה. אין להם כמעט מה לתת גם ככה והם עוד תחת תקרה קשיחה שתכריח את הקבוצה המקבלת לקחת כמה מהחוזים הגרועים שלהם.

    2. גיסנו על mvp זה אפילו לא ריאלי בווישפול.
      Mvp יצא ממקומות 1 2 בכל קונפרנס ככל הנראה.

      יש לך את יאניס שהבאקס די ודאי יסיימו 1 2 ויאניס לדעתי ישפר את ממוצע הנק שלו העונה ותוסיף לזה את ההגנה שלו.

      יש לך את אמביד שאם פילי תסיים 1 הוא יהיה עם סיכוי טוב לקחת את התואר ותוסיף לזה את משחק ההגנה שלו. הוא גם יתן איזה 26 נק למשחק לפחות.

      במערב יש לך את הארדן המפלצת שבטח יביא מעל 30 נק למשחק את קאווי שאם הקליפרס יסיימו 1 2 הוא יצטרך לתת 25 נק למשחק לפחות פלוס חמישיית ההגנה ה1 יביאו לו את התואר בטח אם הם ראשונים.

      אלו 4 המובילים שלי ומהם יצא הmvp.

      מי עוד יכול להשתחל? יוקיץ אם דנבר תסיים מקומות 1 2 והוא יתן מעל 25 נק למשחק.

      סטפן אם יתן איזה 35 נק למשחק והלוחמים יסיימו בטופ 4 יכול להשתחל אבל עם סיכוי קטן.

      כל היתר אין להם בכלל סיכוי.
      בשביל mvp צריך לפחות לקלוע 25 נק ולסיים טופ 2 באזור שלך.

      1. תקשיב, אם קבוצת שלא נכנסה לפלייאוף עונה קודמת קופצת במיידית בהגעה של ג'ימי להתחרות על מקומות 3-6 זה כבר אומר משהו. עונה קודמת ג'ימי נתן לאמביד את סימונס את הנקודות, העונה הוא הגו-טו גאי של ההיט. בעונה הטובה שלו הוא קלע 23 נק' עם מאמן פח והתקפה תקועה (הייתה עונה קשה לצפייה של שיקגו), אז 25 נק לערב כשיש מאמן טוב זה הגיוני.

      2. קוואי אף פעם לא היה באזורים של MVP עונה, הוא קומה מתחת למספרים שנדרשים. ואין שום סיבה להניח שדווקא השנה, עם PG שאוכל לו מהצלחת, הוא דווקא יהיה.

  2. וואוו איזו תחזית אופטימית!

    עוד שנה צריכה לעבור כדי שהחוזים הגרועים שניתנו בזמנו ימשיכו להתקרב לסיומם.
    באם צפוי להיות מכונה בצבע.
    הירו מרגש…

    אתה בטוח שדראגיץ יתחיל בספסל?

  3. הערה קטנונית – בתחזית האופטימיות של סיום במקום 3 ובהנחה ש'אריות הקונפרנס' יסיימו 1-2 לא יתכן שמיאמי תנצח את שניהם ותפסיד בגמר. מקום 3 נפגש עם מקום 1 רק בגמר..

    1. הוא רשם הפסד מכובד בגמר לעולה מהמערב, כך שהם אמורים להדיח את מקום שני בחצי גמר המזרח ואת מקום ראשון בגמר המזרח

  4. תודה עידו. מסכים בקשר לאופטימיות – זה הרגיש כאילו חסר למיאמי כוכב ועכשיו יש אחד עם צוות מסייע לא רע ומאמן אדיר. יכולים להפתיע במזרח מאוד צמוד, כשאני מחזיק גם מהירו שיכול להיות שחקן חשוב (גם אם יהיה משהו כמו לנדרי שאמט זה נחמד). מקווה שדרק ג'ונס או ג'יימס ג'ונסון יפתחו במקום אוליניק הכבד ושנצליח להנחית כוכב במקום החוזים הנגמרים, בתקווה קווין לאב.

      1. כן. מאמין שהצוות של מיאמי יכול להשאיר אותו בכושר שנה שלמה והוא שחקן של 18 נקודות ו-9-10 ריבאונדים במשחק גם עכשיו. החיסרון זה שהחוזה שלו ושל באטלר תוקע את מיאמי כמה שנים קדימה עם קבוצה שכנראה לא תעבור את גמר הקונפרנס

  5. כמו שאחרים כתבו
    כתבה נפלאה ומקיפה וטוב שנכתבה על ידי אוהד אבל…התחזית הפסימיות היא לא מקום 7. יותר 11 ככה. הריאלית היא מקום 7 או 8. זה לא שבאטלר באמת הוכיח יותר בקריירה

  6. הם נראים מצוין.
    הירו יהיה כוכב.
    באטלר מוסיף להם בדיוק מה שהיו צריכים.
    לאונרד במקום ווייטסייד זה חיזוק.
    עדיין, יהיו בפלייאוף, אבל ממקומות 7-8 ולא יכולים לעשות משהו משמעותי.

  7. ]ריביו יפה, אבל האופטימ יות שלך נותנת פייט יפה לשי בוקר ומכבי… הפסימי זה כניסה לפלייאוף?? זה האופטימי, פלוס (לא ברור איך) מעבר סיבוב. זו תהיה עונה מצוינת. הריאלי זה מאבק על הכניסה, מאמין שיעשו את זה, בעיקר כי אני לא סובל את אורלנדו ולצערי גם לא את דטרויט.

  8. אהבתי את הפריוויו, גם לטעמי התחזיות מעט אופטימיות…הריאלי בעיני זה מקום 6-7 והדחה מכובדת בסיבוב ראשון.
    אני לא יודע אם זה עובר בטרייד מאשין, אבל ההיט לדעתי יכולים להרכיב חבילה לא רעה עבור כריס פול, ואפילו לקבל איזו בחירת סיבוב ראשון (פיצוי על החוזה הגרוע שהם יקחו). מודה שזה סוג של ווישפול מסוים לראות את פול ובאטלר באותה קבוצה עם ריילי משגיח מלמעלה.
    היתרון הגדול של ההיט ע"פ רוב הקבוצות- עמדת המאמן. ספולסטרה מוציא כבר כמה עונות מים מהסלע, עונה שעברה זה לא הספיק לפלייאוף בגלל מחסור בכישרון ובגו-טו-גאי (עם כל הכבוד לוויד וסלי הניצחון המרגשים), מה שטופל עם ההבאה של באטלר.
    הירו כרוקי העונה זו תחזית חצי סבירה, אם יתפוס מקום כשחקן השישי של ההיט והם יגיעו לפלייאוף- יהיה אולי על מה לדבר.
    יודוניס האסלם חוזר לעוד עונה, שתהיה ה17 שלו לדעתי בקבוצה…בהחלט מרשים. נקווה שנראה ממנו גם דקות פה ושם.
    מאיירס לאונרד זו החתמה מצוינת, בטח כאשר במקום חסן וויטסייד, יעזור משמעותית בריווח, יהיה מעניין לראות איך ישתלב לצד אדבאיו (ולדקות ספרות אפילו ליד אוליניק).

    ושווה להזכיר זאת שוב- פריוויו שמאוד נהניתי לקרוא, עשיר ומקיף. כן ירבו!

  9. באטלר וספולסטרה כנראה יביאו אותם לפלייאוף בלי בתיות. אם ריילי מוציא טרייד מהשרוול אז יתכן ויכולים לעשות הפתעה. אבל חוץ מבאטלר והפוטנציאל הנחמד של הירו, אדבאיו ו-ווינסלו שמתחיל לפרוע שטרות לא ממש צומח שם דשא…
    דראגיץ וכל היתר יהיו על המדף לטרייד – בתקווה שיצילו את ביל מוושוינגטון רק בשביל העניין

  10. יש כלכך הרבה שמועות על טרייד עם וושינגטון על ביל.
    דבר מסוג זה יוצא לפועל ואז צריך רק עוד שחקן אחד לקפוץ מדרגה (אחד מ- ווינסלו-ג'ונס ג'וניור- הירו-באם) פלוס דרגיץ שהוא פוינט גארד סביר פלוס פלוס ודיון וויטרס הלא ברור (לילה של 25 נקודות ולילה של 3) וכו וכו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט