אירועי דיומא – 06.10.2019: דרבי ד'איטליה וברצלונה-סביליה

כדורגל / רועי ויינברג

פרמייר ליג – מחזור 8

16:00-ארסנל-בורנמות' (ספורט 1). משחק מעניין בין שתי קבוצות לא רעות בכלל. ארסנל הוציאה נקודה באולד טראפורד, הגיעו למקום הרביעי ערב המחזור והוציאו נקודה בקאמבק מרשים מול טוטנהאם לא מזמן, אבל גם ספגו שני שערים מווטפורד. יש להם את פייר-אמריק אובאמיאנג, בכושר נפלא, אבל הגנה חלשה. אותה הגנה תנסה להתמודד עם ג'ושוע קינג, הארי ווילסון וקאלום ווילסון המעולים של בורנמות' שמרחק נקודה מהמקום הרביעי ובכושר טוב.

16:00-מנצ'סטר סיטי-וולבס (ספורט 2). אחרי ההפסד לנוריץ' סיטי עם חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות והפרש שערים כללי של 1-19. וולבס לא מתרוממים העונ, מרחק שתי נקודות מהקו האדום והשיגו ניצחון בודד על ווטפורד הכמעט-קיקיונית. זה הולך להיות משחק חד-צדדי.

16:00-סאות'המפטון-צ'לסי (ספורט 4). צ'לסי הרשימה מול ליל וניצחה את ברייטון אחרי ההפסד לליברפול. קבוצה צעירה וחביבה, אבל לא כזאת שנראית כאילו היא יכולה לאיים על משהו, כמו סאות'המפטון. מאונט ואברהם יותר מוכשרים ממה שיש לסאות'המפטון להציע ולכן צ'לסי שיחקה יותר טוב העונה, מה שהופך אותה לפייבוריטית בחוץ.

18:30-ניוקאסל-מנצ'סטר יונייטד (ספורט 1). ניוקאסל לפני אחרונה וחלשה במיוחד. כל תוצאה מלבד ניצחון של יונייטד, למרות שגם הקבוצה של סולישאר לא מרשימה ועם ניצחון ליגה בודד להוציא ה-4:0 המפתיע נגד צ'לסי במחזור הראשון, תהיה הפתעה.

ליגת העל – מחזור 6

20:15-בית"ר ירושלים – מכבי נתניה. 2 קבוצות שציפו לפתיחת עונה טובה יותר מהכדורגל החלש שראינו משתיהן עד עכשיו.

לה ליגה – מחזור 8

22:00-ברצלונה-סביליה (ONE). משחק מעניין בין שתי קבוצות שלא מרשימות עד עכשיו. ברצלונה קיבלה בחזרה את לאו מסי והצליחה לנצח את אינטר, אבל הם ציפו ששחקני הרכש החדשים, בראשם אנטוניו גריזמן, יראו יותר טוב בשלב המוקדם של העונה, למרות שהמצב משתפר כשהם ניצחו 3 משחקים ברציפות. הם ינסו לנצח את סביליה, לה יש כמות נקודות זהה אבל כושר חלש יותר כשהם הפסידו 2 מ-3 משחקי הליגה האחרונים. גם הפעם לא סביר שנראה את מואנס דאבור מקבל דקות.

17:00-ריאל ויאדוליד-אתלטיקו מדריד (ONE). אתלטיקו לא הפסידה את חמשת משחקיה האחרונים וספגה 4 שערים בלבד בליגה, אבל הבקיעה 7. ההתקפה שלה לא מתרוממת כשדייגו קוסטה ואלאברו מורטה לא מרשימים עד עכשיו. הם ינסו לחזור לכושר התקפי ולהמשיך את המאבק על האליפות מול ויאדוליד שמציגה הגנה לא רעה משלה וספגה 8 שערים ב-7 משחקים כולל משחקים נגד גרנדה המפתיעה וריאל מדריד. כדורגל גדול, כנראה, לא יהיה פה.

סרייה איי – מחזור 7

21:45-אינטר-יובנטוס (ONE 2). משחק נהדר בין שתי קבוצות טובות מאוד כשרגע אינטר מובילה בטבלה על יובנטוס. ניצחון ביתי בסן סירו יתן לה יתרון בן 5 נקודות שיכול להיות משמעותי מאוד בתמונת האליפות. לאינטר יש את אלכסיס סאנצ'ז ורומלו לוקאקו אבל שחקנם הטוב ביותר העונה הוא דווקא סטפנו סאנסי בן ה-24 שהגיע מסאסולו, קשר קדמי שפורח אצל קונטה. ליובה יש הגנה חזקה, למרות הפציעות, ואותה מוביל באופן לא מפתיע כריסטיאנו רונלדו. כל מצב מלבד ניצחון של יובנטוס יקשה על אליפות תשיעית ברצף.

19:00-טורינו-נאפולי (ONE 2). לא משעמם במשחקים של טורינו עם 20 שערים בשישה משחקים. הם בכושר טוב בהתקפה, אבל ההגנה החלשה שלהם תצטרך להתמודד עם התקפת נאפולי לה 2.5 שערים למשחק בליגה המקומית עד עכשיו כשדריס מרטנס אחד השחקנים הטובים בליגה עם 4 שערים עד כה. יהיה מעניין.

.

כדורסל / עידן ארווץ

המחזור ה-1 בליגת ווינר סל

20:15, 5STARS: מכבי ראשון לציון (0-0) – מכבי תל אביב (0-0) – המחזור ה-1 בליגה ימשיך הערב בראשל"צ כש-2 קבוצות שמשחקות במסגרת אירופאית ינסו להשיג ניצחון בכורה בעונת 2019-20. מכבי ראשון לציון סיימה את משחקי ההכנה עם מאזן 4:2 (33.33% הצלחה) כולל הדחה בשמינית גמר גביע ווינר, בעוד מכבי תל אביב סיימה עם 4:6 (60% הצלחה) והדחה בגמר גביע ווינר על ידי הפועל ירושלים. מכבי הפסידה ביום חמישי במחזור ה-1 ביורוליג לחימקי בחוץ. לדעתי 2 הקבוצות יהיו השנה בצמרת, ובסופו של דבר שתיהן יכולות להגיע לפיינל פור.

טניס / אלכס דוקורסקי

בשבוע החולף נערכו שני טורנירים גדולים במזרח הרחוק, בטוקיו ובבייג'ינג, מסבב 500 הנקודות. הטורניר בבירת סין כלל גם את הנשים. היום ייערכו בהם משחקי הגמר.

טורניר בייג'ינג – גמר נשים

09:30: אשלי בארטי-נאומי אוסאקה – מפגש בין שתיים מארבע הזוכות של הגרנד סלאמים העונה. בארטי האוסטרלית, אלופת הרולאן גארוס, שמדורגת ראשונה בעולם, מחזיקה ביתרון 2-1 במאזן המפגשים הפנימי על יריבתה מיפן, שהניפה בינואר את הגביע באליפות אוסטרליה הפתוחה ומדורגת רביעית בעולם. האחרונה זכתה בניצחון יוקרתי ברבע גמר הטורניר בבייג'ינג, כשגברה על מחזיקת התואר הטריה מאליפות ארה"ב, ביאנקה אנדרסקו מקנדה.

גמר הגברים

12:30: דומיניק תים-סטפנוס ציציפאס – שני השחקנים המצוינים גברו בחצי הגמר במשחקים צמודים על יריבים מהעשיריה הראשונה. האוסטרי, שמדורג חמישי בעולם, חזר מפיגור מערכה וניצח את קארן חצ'אנוב הרוסי, שמדורג תשיעי בעולם. יריבו היום, היווני בן ה-21, גבר בשתי מערכות צמודות על אלכסנדר זברב מגרמניה, שמדורג במקום השישי בעולם (מקום אחד מעל לציציפאס). שני השחקנים נפגשו חמש פעמים בעבר (כל המשחקים נערכו ב-2018), והאוסטרי ניצח משחק אחד יותר מיריבו.
הטורניר בבייג'ינג היה מעודד מאוד עבור אנדי מארי. הסקוטי בן ה-32, שמחזיק בשלושה סלאמים, חזר לשחק ביחידים לאחר תקופה ארוכה של פציעה ואף חששות להמשך הקריירה שלו. מארי קיבל כרטיס חופשי לטורניר והגיע לרבע הגמר (ניצח שני שחקנים), כשבדרך הוא גבר על מתאו ברטיני האיטלקי, אחד השחקנים המשתפרים בסבב, שהגיע לחצי גמר אליפות ארה"ב האחרונה. בשלב שמונה האחרונים מארי הפסיד לדומיניק תים, אך נראה כי ההופעה בבירת סין תתרום לבטחונו של אחד השחקנים המצטיינים בסבב בעשור האחרון.

טורניר טוקיו – גמר הגברים

07:30: נובאק דג'וקוביץ'-ג'ון מילמן – לאחר שנאלץ לפרוש מול סטניסלאס וואוורינקה בשמינית גמר אליפות ארה"ב בגלל כאבים בכתף, הוטלו ספקות רבים בדבר המשך פעילותו של המדורג מס' 1 בעולם בטורנירים השונים עד לסוף העונה. נראה כי הסרבי התגבר על הפציעה ובבירת טוקיו הוא הספיק לנצח ארבעה משחקים. יריבו האוסטרלי, שמדורג שמונים בעולם והעפיל לטורניר דרך המוקדמות, שיחק נהדר לאורך כל השבוע, והבוקר, בגמר הראשון שלו אי פעם בסבב, יקווה להפתיע את מחזיק 17 המייג'ורס, שגבר על מילמן בשני מפגשיהם הקודמים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה רועי.
    אפרופו המשחק הגדול באיטליה – בדיוק חזרתי מהמדינה האהובה הזו, ובחיי, לא זכרתי עד כמה אוהדי הקבוצות השונות, מתעבים את יובה! כולם חולים על כדורגל (לשבת סתם בבאר עם אוהדים מול המסך זו חוויה גדולה). וכו-לם פשוט מתים שיובה תסתלק להם מהעיניים. יכולים ללמד אנשים פה (גם אותי) שיעור בהייטריזם, אבל אמיתי, מהלב, של מי שלקחו להם את הליגה. הבעיה, שיובה פשוט חזקה מדי… קבוצה נורא-נורא חזקה, בפור גדול על הליגה, גם אם כרגע זה עוד לא מתבטא בטבלה.

  2. סלושייר בדרך הביתה.
    אם היונייטד מפסידים לניוקאסל נגמר הסיפור שלו במנצסטר.
    יש לא מעט שחקנים שחייבים לעוף מהיונייטד ורצוי שעה קודם…..

  3. המשחק של הסיטי דווקא היה חד צדדי בתוצאה לטובת וולבס.
    ליברפול ממשיכה עם 100% הצלחה עם ניצחון בדקה החמישית בתוספת הזמן בבית.
    שימשיך בקצב הזה אך ליברפול צריכה לשפר את היכולת.

    1. והבלתי יאמן קרה – אדאמה עם החלטה נכונה בשליש האחרון, ועוד פעמיים! אם זו תחילתה של מגמה – מדובר במפלצת. הוא אחד השחקנים הכי מהירים בעולם ויש לו כדרור אדיר.

  4. ברצלונה עם 4-0 של יכולת אישית בלבד. השופט (שדווקא ידוע כאחד שמאפשר מגע) מוציא אדום לאראוחו, וגם לדמבלה על שדיבר אליו לא יפה. לא ישתתף בקלאסיקו כנראה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט