מכבי פותחת עונה שוב בהפסד מתסכל – סיקור משחק פתיחת העונה של מכבי / עמיחי קטן

מראה אופייני להגנה של מכבי היום – קצת להרים את היד וזהו

מכבי פתחה את עונת היורוליג שלה במשחק חוץ בפעם החמישית ברציפות, הפעם נגד חימקי במוסקבה, משחק שאותו היא הייתה צריכה לנצח, בעיקר בגלל העובדה שמוזגוב פצוע ולא שיחק, וגם אנטוני גיל לא הגיע כשיר ב-100%, אבל היכולת, כמו תמיד במשחק הראשון של העונה, הייתה רחוקה מלהשביע רצון, וכך גם כל השאר…

מכבי עלתה בחמישייה עם ווילבקין, ברייאנט, זוסמן, כספי ובלאק ובעיקר עם המון בלאגן שאיפשר לחימקי לעלות ליתרון 3-7 מהיר. 2 מתפרצות העבירו למכבי את היתרון, שבמשך רוב הרבע הראשון החליף ידיים, עד שהקלעים של חימקי החלו להתחמם ו-2 שלשות של טימה סייעו לחימקי לקבוע יתרון 21-24 בסיום הרבע הראשון.

שלשות נוספות של חימקי העלו אותה ליתרון שיא זמני של 27-39, בזמן שהרוסים עומדים על 7/12 מחוץ לקשת, כל זה כאשר נותרו בערך 5 דקות למחצית. האנטר, בלאק ובעיקר כספי החלו לטחון בצבע והורידו את ההפרש ל-5, אבל טעויות של מכבי גרמו לזה שחימקי החזיקה בכדור בכל 50 השניות האחרונות של המחצית, שהסתיימה בתוצאה 48-40 לזכות הרוסים שעמדו על 8/17 מחוץ לקשת לעומת 1/10 בלבד של מכבי. הבולטים מבחינת מכבי במחצית הראשונה היו בעיקר בלאק וכספי שהצליחו לנצל מיס-מאצ'ים בצבע ולייצר מהם נקודות.

בחצי הראשון של הרבע השלישי, ההפרש נשאר בטווח של ה-6-8 עד ששלשה של ג'רבקו העלתה את חימקי ליתרון 60-49 ושלחה את ספרופולוס לקחת פסק זמן. אלייז'ה ברייאנט חזר עם 5 נקודות מהירות ודאנק מאסיבי של קווינסי אייסי הוריד את ההפרש ל-4 בלבד, אבל אז החל המטווח שנית. תוך 66 שניות, חימקי רצה 0-11 וברחה ליתרון 56-73 ולמרות שלשה של ווילבקין שהורידה את ההפרש ל-14, נראה היה שהמשחק כבר גמור.

בתחילת הרבע האחרון, החליט ספרופולוס להעלות לראשונה את הקפטן ג'ון דיברתולומיאו ולצרף אליו את דני אבדיה שקיבל רק 2 דקות עד אז. 7:58 לסיום, כאשר התוצאה היא 78-63, עשה ספרופולוס חילוף שאולי היה הטוב ביותר שלו בקריירה והוציא את ווילבקין והכניס במקומו דווקא את טאריק בלאק, כדי לעבור לשחק עם 2 סנטרים – בלאק והאנטר, וכעבור חצי דקה הוא הכניס את אייסי לשחק ב-3 ולייצר הרכב פיזי, קשוח, כבד והגנתי. מאז אותו חילוף, חימקי קלעו 2 סלי שדה בלבד עד סוף המשחק. האנטר ובלאק טחנו בצבע וייצרו נקודות, בזמן שההתקפה של חימקי נתקעה לחלוטין ומכבי החלה לחזור למשחק. סל אחד של שבד מעט עיכב את הקאמבק, אבל כמה סלים של ברייאנט שהחליף את אבדיה עד שיצא בעבירה חמישית בתוספת סל של בלאק 3 וחצי דקות לסיום הורידו את היתרון של חימקי ל-82-77 בלבד והחזירו את מכבי רשמית לעניינים.

בהמשך, דיברתולומיאו עלה כבר לשלשת מומנטום פנויה, בתקווה להוריד את ההפרש ל-2 בלבד, אבל החטיא, ואיבודים שלו ושל אבדיה מנעו ממכבי לחזור למשחק. שבד וכספי דייקו כל אחד בכדור אחד מהקו וההפרש נשמר עד שדני אבדיה עלה לשלשה נוחה, הזריקה היחידה שלו במשחק, שהתגלגלה על הטבעת ובחרה לנחות בחוץ. ג'ון די כבר חטף את הריבאונד, אבל ספק נדחף החוצה ולא זכה לשריקה אליה ציפה. גם במהלך הבא שבד הלך לקו ודייק רק בכדור אחד, ובפיגור 6 עם 38 שניות על השעון, מכבי הייתה חייבת סל מהיר, אותו סידר לה יובל זוסמן עם סל ועבירה וגם ריבאונד אחרי החטאת העונשין, אבל פה נגמר למכבי המזל וזוסמן איבד את ניסיון המסירה שלו. אבדיה אמנם הצליח להוציא את הכדור השני מהקו של ג'רבקו, אבל מי שהמתין היה טימה שאמר תודה בנימוס וסגר עניין עם לייאפ קליל. בסיום, מכבי מפסידה 89-83 במשחק שבו היא צריכה להיות מאוד מאוכזבת, בעיקר מההגנה.

תקציר המשחק. תודה לשחר צ'קוטאי שהכניס את התקציר לתגובות

טאריק בלאק, המצטיין של מכבי, אמר אחרי המשחק:

זה היה משחק קשה. אני מאוד גאה בכל הקבוצה על הדרך שבה נלחמנו עד הסוף. יש לנו הרבה דברים שאנחנו צריכים לנקות. יש הרבה דברים שאנחנו צריכים לעשות טוב יותר, הגנתית וגם התקפית, ואנחנו יודעים שאנחנו נצליח לעלות על זה ולמצוא את הדרך ואני מאוד אופטימי לגבי העתיד של הקבוצה הזאת, בגלל שאנחנו יכולים להיות מאוד טובים ויש לנו פוטנציאל מאוד גבוה כקבוצה. עכשיו אני ממשיך הלאה אופטימי וניקח את זה הלאה למשחק הבא תוך כדי שאנחנו זוכרים מה עשינו עכשיו ומה צריך לשפר וככה נמשיך להתקדם ואנחנו נמשיך לעשות את זה ביחד כקבוצה ובאחווה.

אות'לו האנטר אמר:

אני חושב שאנחנו הראינו כמה דברים חיוביים הערב וגם דברים שאנחנו צריכים לשפר. אני גאה בדרך שבה נשארנו ביחד והמשכנו להילחם עד הסוף. הראינו את הלב והנשמה שלנו וזה מה שחשוב. היה לנו צ'אנס לנצח. אם היינו לוקחים כמה ריבאונדים בהגנה ושומרים טוב יותר על הכדור היינו מנצחים, אבל בסך הכל זאת עונה ארוכה.

צל"ש:

טאריק בלאק – 17 נקודות ב-6/8 מהשדה ו-5/6 מהקו. מדד 23.

אות'לו האנטר – 11 נקודות ו-8 ריבאונדים. 5/6 מהשדה. מדד 19. היה כל כך טוב שיאניס נאלץ להשאיר אותו ביחד עם בלאק.

עומרי כספי – 13 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים (המוביל במכבי בצוותא עם ווילבקין ואבדיה). 5/8 מהשדה (5/6 ל-2 נקודות). מדד 20. היה נפלא בעיקר במחצית הראשונה בה הוא החזיק את מכבי בעניינים.

ג'ון דיברתולומיאו – מהרגע שספרופולוס נתן לו לשחק לא ירד מהמגרש ובצדק. 6 נקודות ושלשה (כשמכבי עם 4/22 בטווח הזה).

טר"ש:

טיילר דורסי – 1/5 מהשדה. מדד מינוס 3. 2 איבודים על ריבאונד וחטיפה ללא אסיסט.

יובל זוסמן – זה לא היה היום שלו. 2/8 מהשדה. 0/4 מחוץ לקשת. החטאת עונשין ואיבוד קריטיים שסגרו את המשחק. הגנה פחות טובה מהרגיל.

סקוטי ווילבקין – בעיקר 2/8 מחוץ לקשת, כשבחירת הזריקות הייתה לקויה. לא פלא שמרבית הדקות הטובות של מכבי היו גם בלעדיו.

גריק לא פריק (יאניס ספרופולוס):

יאניס ספרופולוס בסך הכל ניהל את המשחק בצורה די טובה. הבין שמכבי לא פוגעת מבחוץ והלך פנימה, ניסה הרבה הרכבים, ומצא ברבע האחרון אולי הרכב מוות הגנתי. יש לו עוד הרבה עבודה, אבל אולי הרבע האחרון מרמז על סימנים חיוביים.

הנתון של המשחק:

מכבי עם 4/22 מחוץ לקשת (1/10 במחצית הראשונה)…

תודה רבה לשי בוקר שנתן לי לכתוב את הסיקור וגם שלח לי את הציטוטים של בלאק והאנטר.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. כיף לקרוא ולהתעדכן, תודה!
    הצעה קטנה: ברגע שאתה מסקר מהמגרש כבר עדיף שתחתום על המאמר בשם האמיתי והמלא, כי בכל זאת
    אתה מייצג את הופס ובכל אתר בעולם שאני מכיר הכותבים חותמים בשמם המלא. אין מה להתבייש!

  2. תודה חיים בהחלט מתסכל. אבל יש מקום לתקווה עם אופי חזק וקבוצה טובה.
    .
    עבורי מכבי ביורוליג זה חוויה, לשבת לראות עם חברים או משפחה ולצעוק על השחקנים. אמש ראיתי לבד ועדיין זה היה חוויה, נתנו מלחמה כמו שצריך.
    .
    אני בעיקר התאכזבתי מבריינאט, איבד מלא ועשה בלאגן במגרש, דבר שהוציא את מכבי מאיזון.

      1. באופן כללי ווליבקין עושה בלאגן מוחלט. הוא רכז שמחזיק בכדור יותר מדי זמן ויש לו קבלת החלטות נוראית. הוא מסתמך הרבה על ISO ארבל הוא לא משהו בזה…. לא הייתי מתנגד שהוא היה עוזב בקיץ ונוריס קול היה נשאר.

            1. לא.
              קול היה לפני שנתיים…

        1. להסתמך על קבלת ההחלטות של ווילבקין ראינו כבר עונה קודמת שזה לא משהו בהרבה מקרים.
          שנה שעברה היה את רול שקצת איזו את זה,העונה זה יהיה התפקיד של וולטרס מניח.

  3. במשחק לא מנבא טובות.
    מכבי די משעממת בהתקפה ואני מאשים יותר את חימקי שהורידה רגל מהגז מאשר יכולת מופלאה של מכבי.
    שחקני הפנים טובים מאוד אבל הגארדים זאת פשוט בושה.
    אין סיכוי למכבי עם החבורה הזאת בקו האחורי.
    ואם היה כבר צ'אנס זה רק במידה והיה מאמן יותר מבינוני. זה נראה שמכבי לא יתרסקו אבל גם לא יגיעו לתוצאות מרשימות.
    קבוצה מקום 8-10

כתיבת תגובה

סגירת תפריט