הקסם יחזור? – אורלנדו מג'יק, פריוויו 2019-2020 / ראובן בראל

לאחר ששברו בצורת פלייאוף ארוכה של 6 שנים, הרבה בזכות עונת חוזה מצויינת של ניקולה ווצ'ביץ' ושדרוג על הקווים בדמות סטיב קליפורד, המג'יק מחפשים המשכיות, עם סגל צעיר ומוכשר ומזרח חלש העפלה נוספת לפלייאוף מתבקשת. אך האם הם מסוגלים ליותר?

מאזן בעונה שעברה: 40-42, מקום שביעי במזרח. שמטו יתרון 0-1 מבטיח 🙂 והפסידו 4-1 בסיבוב הראשון לאלופה מקנדה.

מאמן – סטיב קליפורד, יפתח את עונתו השנייה בקבוצה והשביעית כמאמן ראשי בליגה (254-238).

סיפור העונה הקודמת:

סיפור עונת 2018-2019 של המג'יק מתחלק לשניים. בסוף ינואר, עם מאזן של 31-21, נראה היה שהם בדרך לעוד עונה מחוץ לפלייאוף. כשלוקחים בחשבון את הרקורד הלא מזהיר שלהם בבחירות דראפט, קשה היה לשאוב אופטימיות לגבי עתיד הקבוצה. אבל אז משהו השתנה, השחקנים הצליחו להטמיע את ההגנה שקליפורד שידר להם מאז שהגיע. ווצ'ביץ' ניפק עונה שצריכה להופיע במילון תחת המונח "עונת חוזה" וזכה לתואר "אולסטאר". ב-30 המשחקים שנותרו, הם ניצחו עוד 21 והפסידו רק ב-9, סיימו במאזן חיובי שהקנה להם את תואר אלופת הבית החלש בליגה ואת המקום השביעי במזרח ששווה מפגש מול האלופה שבדרך.

הם גם הספיקו לגנוב ניצחון חוץ במשחק הראשון בסדרה לפני שנכנעו לקוואי ושות'.

שבוע לאחר אותה נקודת מפנה, הם גם ביצעו טרייד עבור שחקן שעדיין לא שיחק דקה בשורותם. מרקל פולץ, הבחירה מספר אחת והכתף, הגיע תמורת ג'ונתן סימונס.

מה קרה בקיץ (מלבד שבוע גשום שהרס לחברים טיול בדיסנילנד)?

הגיעו:

הצ'יף, אייקון האופנה, שר ההגנה וזה שלא יכול לקלוע – אל פארוק אמינו סיים את חוזהו בפורטלנד וחתם כשחקן חופשי. צומה אוקקה הפורוורד ממכללת אובורן שנבחר במקום ה-16 למרות שקרע את ה-ACL במהלך טורניר המכללות.

עזבו:

טימופיי מוזגוב אמר תודה לבלאט על חוזה חייו וחזר לרוסיה (סטרץ' לחוזה). ג'ארל מרטין וג'ריאן גראנט.

לא הרבה קרה הקיץ באורלנדו. ההנהלה ככל הנראה מרוצה מהישגי העונה הקודמת, והחליטה לשמר את הקיים. ניקולה ווצ'ביץ' קיבל 100 ל-4, ומלבד החוזה שלו, ההודעה הכי מרעישה היא מימוש האופציה על סך 12 מיליון עבור מרקל פולץ לעונה הבאה. כפי שנכתב כאן בעבר, המג'יק ככל הנראה מרוצים ממה שראו מהרכז, מספיק מרוצים כדי להבטיח 12 מיליון בנוסף ל-9 שיקבל העונה לבחירה מספר אחת עם הסיפור הכי מוזר ומסתורי בשנים האחרונות. אורלנדו כבר מדורגת במקום ה-9 בליגה בסך המשכורות (שווה קבוצת סיבוב ראשון במזרח?).

אם נחזור לפולץ, בניגוד לעונה הקודמת, העונה נראה אותו כנראה גם משחק. למרות הצורך הברור של פולץ בשקט תעשייתי כדי להתרכז בכדורסל, הסיפור שלו גדול מידי כדי להיעלם גם בקבוצה קטנה.

יהיה מעניין לעקוב אחריו.

בינתיים במשחק קדם העונה מול הספרס הוא ניפק את זה:

אבל גם את זה, עדיין יש היסוס בקליעה? תשפטו אתם:

מה צפוי העונה?

אורלנדו היא אחת הקבוצות שעשו הכי מעט שינויים בקיץ ולכן מילת המפתח היא המשכיות.

ניקולה ווצ'ביץ' קיבל את החוזה לו ייחל ויצטרך לפרוע את השטרות ככוכב המוביל של הקבוצה. מסביבו, יש למג'יק אוסף של כישרונות צעירים ואתלטיים. ארון גורדון יקווה לפריצה המיוחלת, ג'ונתן אייזק נראה מצויין עם עוד כמה קילוגרמים של שרירים.

אמינו ישפר את ההגנה שהייתה מצויינת בעונה שעברה ופולץ משחק יכול להיות בונוס נחמד.

נוסיף לזה את המזרח החלש, והמג'יק צריכים לראות עצמם, ובצדק, כמועמדים די וודאיים לפלייאוף. השאלה היא האם יש באמתחתם יותר מהופעה מכובדת בסיבוב הראשון?

תסריט אופטימי:

פולץ פותר את בעיית הרכז של אורלנדו כשהוא צובר ביטחון מהספסל וכובש את עמדת הרכז המוביל. הוא מתמקד באסיסטים ובהגנה ואט אט גם הקליעה מתייצבת. ווצ'ביץ' נותן עוד עונת אולסטאר, גורדן מגיע לראשונה לממוצע של 20 נקודות. אמינו, במבה ואייזק מנהיגים הגנת ברזל והמג'יק מובילים את הליגה בדירוג הגנתי. החולשה של אינדיאנה ובוסטון מאפשרת למג'יק לסיים במקום הרביעי. סדרת הסיבוב הראשון מול אינדיאנה הולכת למשחק 7 בו פולץ מוביל את המג'יק שוב למגש פלייאוף מול האלופה שבדרך – הבאקס.

תסריט פסימי:

ההגנה של המג'יק מצויינת אבל אף אחד לא קולע. ווצ'ביץ' מסתפק בכסף ויורד ביכולת. בינואר, אחרי ששיחק רק 10 משחקים, פולץ מודיע שהכתף עדיין לא החלימה והוא לא יחזור העונה. המג'יק היא הקבוצה הגרועה בליגה מחוץ לקשת. שוב חוזר הסנריו של פוטו פיניש במאבק הפלייאוף במזרח – הפעם, המג'יק מוצאים עצמם בחוץ.

תסריט ריאלי:

ההמשכיות והחולשה במזרח יעשו את שלהם והמג'יק יסיימו במקומות 6-8 ללא יכולת ממשית להפתיע את הבאקס/פילי/בוסטון.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. אחלה פריביו.
    האמת, זו קבוצה שאני יותר קורא עליה בטורים של רועי, שאוהב לכתוב על שחקנים שמי-מכיר בקבוצות שמי-רואה – מאשר רואה בפועל… לא יודע, לא עשו לי את זה עד היום. אולי בגלל שהפרצוף של הקבוצה זה אוואן פורנייה, שחקן טוב שנראה כזה אדיש ועושה טובה. אין שם איזה ZZZZing שיגרום לי להעדיף לראות אותם, על קבוצה אחרת, והעונה יש לפחו 10 קבוצות שממש בא לי לראות, לפחות בהתחלה. אולי זה יהיה דווקא מרקל פולץ שיביא לשינוי. הסיפור שלו הוא בכלל תעלומה (עבורי), תעלומה טראגית עד עכשיו. זה יכול להיות סיפור הfeel-good של העונה…
    מסכים עם הכל, כולל התרחיש הריאלי, כניסה מהקצה לפלייאוף במזרח.

    1. קבוצת 6-8 קלאסית
      ראש לשועלים (ניקס … ויזארדז….) ותשמש זנב לאריות.
      יכולים להיות השועל השחור של הפלייאוף ולעבור 2 סיבובים
      🙂

    2. קבוצת 6-8 קלאסית
      ראש לשועלים (ניקס … ויזארדז….) ותשמש זנב לאריות.
      יכולים להיות השועל השחור של הפלייאוף ולעבור 2 סיבובים
      🙂

  2. שמו את הז'יטונים על הכתף והמנטליות של פולץ'… זה כנראה יספיק לסיבוב ראשון במזרח והדחה מכובדת.
    יש להם פקק תנועה נוראי בעמדות הפנים. ארון גורדון מוכשר, אבל הוא לא מבצע את קפיצת המדרגה שכולם מצפים ממנו (בלייק גריפין לעניים) וכדאי במקומו לחלץ איזו בחירה עם גארד שיכול לשים נקודות על הלוח (ראסל מהווריורס עבור גורדון וטרנס רוס – אם זה עובר בטרייד מאשין).
    גם ווצ'ביץ' לדעתי לא אמור היה לחתום שם, אלא לעבור כל המניה שלו בשיא. וכל זה כדי לפנות לחברה היותר צעירים את השטח – במבה ואייזק (שעשה דברים יפים בדקות שלו).
    שמרו על הסגל, אבל אין להם ממש גמישות אלא אם ה-GM יפתיע עם כמה טריידים מעניינים. התקרה שלהם זה סיבוב ראשון ועוד שנה הבאה יש להם את פורנייה שיבקש הרבה כסף

    1. +1
      מסכים, בהחלט נראה שיש שם קצת פקק בעמדות הפנים. כל עוד קליפורד לא יעשה פתאום רנסאנס לביג-בול שתבלום את מהפכת בסמול-בול, קשה יהיה לאורלנדו להתרומם. וזה גם לא שחסרות קבוצות עם שחקני פנים טובים יותר :/
      לא יודע אם גורדון בהכרח הוא מי שהם צריכים לשלוח בטרייד, אבל הם יצטרכו כנראה לבצע מהלך כלשהו.

  3. נחמדים, מעניין בגלל פולץ. ההמשכיות והכושר הטוב של פורנייה יכולים לתת להם כמה ניצחונות בתחילת העונה שיהיו חשובים בהמשך ויכניסו אותם לפלייאוף.
    יש הרבה שחקנים עם סיכוי (נמוך אך קיים) לקפיצה, פולץ, גורדון, אייזק ואפילו במבה ואם זה יקרה אולי אורלנדו תעשה יותר רעש.
    למרות שמשלמים הרבה העונה, חוץ מהסטרץ' של מוזגוב יש להם חוזים לא רעים לדעתי, את ווצ'ביץ' וגורדון עם החוזים ההולכים ופוחתים שלהם לא יהיה קשה להעביר, והשאר סבירים או נגמרים, כך שיש גמישות לא רעה להמשך, בהחלט יכולה להפוך לקבוצת פלייאוף קבועה בשנים הקרובות וזה לא רע בשבילם.

  4. קבוצה הגנתית טובה ודי אפורה בגדול. יסיימו 7 השנה ויפסידו לפילדלפיה בסיבוב הראשון.
    ווצ'ביץ' יהיה להם טוב לבערך עוד שתי עונות אבל הם שילמו לו קצת מדי. הם צריכים להתחיל לבנות סביב הcore הצעיר שלהם כמו אייזיק ובאמבה וגורדון.
    פולץ הוא סימן שאלה, אבל אם הוא יחזור לשבריר מהיכולת שהוא הבטיח בעודו בקולג', העתיד שלהם יכול להיות די מבטיח.

  5. קבוצה חלשה, בלי הווה ובלי עתיד שלמזלה נמצאת בקומפרנס חלש מאוד. כנראה שתגרד פלייאוף ותעוף בסוויפ מול פילי / מילווקי

  6. פריוויו מצוין!
    כפי שאמרו קודמיי – מקום 6 עד 8 יכול בהחלט ריאלי במזרח. לא אתפלא אם יהיה גם סלאמפ בדרך למקום 9 או 10.
    טרנס רוס ואוגוסטין היו מצוינים שנה שעברה. טוב שנשארו.
    במבה צריך לעזוב. אין לו מה להישאר שם כל עוד ווצביץ בשטח.
    גורדון עולה לי על העצבים. כבר כמה שנים שאמור לפרוץ אבל זה לא קורה.
    אייזיק יכול להיות מעולה ואפילו לתת עונת פריצה אבל חייב להוכיח שהוא מסוגל להישאר בריא.
    בגדול הם צריכים להיפטר מפורניה, גורדון ובמבה ולהשיג צעירים רעבים מקבוצות עמוסות כמו דנבר ורק אז יוכלו לפלרטט עם יתרון ביתיות.
    פולץ זה בונוס. הלוואי ויצליח. איזה תסכול עד עכשיו..

  7. לדעתי אורלנדו עבדו יפה בקיץ.
    1. עם פולץ זה בכלל לא הימור מבחינתי. במקרה הכי גרוע הם שרפו 12 מליון דולר בשנה הבאה על רכז גמור, כאילו זה מה שיפריע להם להביא סופרסטאר.
    2. ווצ'ביץ הוא סנטר בן 28 שנתן עונה של 20, 12 וקצת יותר משלשה למשחק ב-36%. 100 מליון ב-4 שנים זה חוזה טוב לשחקן עם סטט' כמו שלו. בכל מקרה, החוזים היורדים שלו ושל גורדון מאפשרים טריידים לבחירות דראפט/בניה מחדש מסביב לבמבה(במקרה של פריצה)/השגת כוכב אחד אמיתי בטרייד או אפילו דרך גיוס בשוק של השחקנים החופשיים עוד שנתיים נניח.
    3. אל פארוק אמינו הוא פח ושחקן אפור, אבל הוא היה חלק מחמישייה חזקה של פורטלנד שהגיעה לפלייאוף בצד האמיתי של הנ.ב.א. ליד ווצ'ביץ, גורדון ופורנייה הוא גם ככה לא יצטרך יותר מלעשות הגנה ולזרוק שלשה מדי פעם, מה שהוא עושה באופן סביר (סביב ה-35%).

  8. זה נכון שזה בדרך כלל יותר קורה עם כל מיני אריק דמפיירים מאשר עם אירופאיים, אבל יש לי תחושה עמומה שהשנה האחרונה של ווצ'ביץ' היתה שנת חוזה קלאסי.
    למה אני חושב ככה? כי בשנתיים שלפניה הוא היה בדעיכה, ופתאום דווקא בעונת חוזה הוא נותן עונת שיא? לא יודע, לי זה נראה מסריח. ואם אני צודק, אז אין פלייאוף (מה גם שלדעתי התחתית של המזרח התחזקה מעט).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט