פריוויו לעונת 2019-20: שיקגו בולס/ גיא א

פריוויו לעונת 2019-20: שיקגו בולס/ גיא א

המאמן:

ג׳ים, הצועק על צעירים, בוילן.

אחרי שעידן פרד הויברג כמאמן הראשי של שיקגו הסתיים סוף סוף בעונה החולפת, ג'ים בוילן הועלה בדרגה וחתם כמאמן ראשי לשלוש השנים הבאות. למרות שלמשרד הקדמי בשיקגו יש אמון רב בבוילן, חלק גדול מהצעת ההארכה שלו היא תוצאה של הניסיון לתת לקבוצה המשכיות מסוימת בתפקיד המאמן הראשי ולא בהכרח מדד לאיכות. ההחתמה של בוילן, לעניות דעתי, נועדה יותר לעזור לשחקנים הצעירים לפתח קשר חזק עם מאמן ללא כל וודאות לגבי עתיד המשרה. לזכות בוילן יאמר שהוא השקיע בבניית צוות תומך שיעזור לו לבנות תכנית עבודה שתתאים לצורכי הסגל הצעיר שלו. למרות שהסטייל החדש עשוי להתאים לקבוצה, אני עדיין בספק אם בוילן האיש שיכול לבצע את אותן התאמות במשחק כמו הרבה מאמנים אחרים מהמזרח, כלומר בראד סטיבנס, מייק בודנהולצר וכו'… העונה הזו תהיה שנה חשובה עבור הבולס, ולא רק עבור השחקנים.

מצטרפים בולטים:

קובי וויט (הבחירה השביעית בדראפט), תומאס סאטורנסקי (גארד מוושינגטון), ת'דאוס יאנג (פורוורד מאינדיאנה), לוק קורנט (סנטר מהניקס), דניאל גפורד (הבחירה ה-38 בדראפט).

עוזבים בולטים:

רובין לופז (נתגעגע למוזרות המצחיקה, לתמונה הממוסגרת של בריטני ספירס בחדר ההלבשה, ולמכות לקמיעי הקבוצות היריבות).

בעונה הקודמת:

לקראת עונת 2018-19, היו לבולס ציפיות מוגבלות, בהתחשב בכך שסיימו עם שיא של 55-27 בעונה הקודמת וכמעט לא הוסיפו שחקנים בעלי השפעה בפוסט עונה, רב אוהדי רוב הבולס ידעו למה הם נכנסים.

כצפוי, העונה עברה בדיוק על פי התסריט והבולס שוב השיגו מאזן מאכזב (60-22). ההתחלה האיטית גרמה למאמן הראשי פרד הויברג לכתת רגליו ללשכת העבודה לאחר 24 משחקים בלבד. תחת המאמן החדש, ג'ים ״הרס״ר״ בוילן, המצב לא נהיה יותר טוב אבל איכשהו בוילן שמר על משרתו. ללא קשר לחוסר היציבות בצוות האימון, העונה הקודמת נועדה כדי לצור קצת כימיה סביב הגרעין הצעיר שכלל את זאק לאווין, לורי מרקאנן, קריס דאן ובחירת הדראפט הרעננה – וונדל קרטר.

תכניות לחוד ומעשים לחוד, פציעות משמעותיות באמת תקעו את שיקגו מההתחלה. הפציעות של דאן, מרקאנן וקרטר (השלישייה יחד החמיצו 104 משחקים משולבים) שיחקו תפקיד מרכזי בעונה די נוראית שירדה מהפסים לגמרי לקראת הסוף. לא הזכרתי את ג'ברי פארקר או את הטריידים. סך הכל, ד״ר לס וקוראי הופס, לא הפסדתם כלום. זו הייתה עונה שישמחו לשכוח בשיקגו.

גם הקיץ הנוכחי היה שקט יחסית עבור הבולס. קובי ווייט מצפון קרוליינה, עלה על הכביש המהיר למיד ווסט מיד עם היבחרו כמספר 7 בדראפט האחרון. ווייט עובר קצת מתחת לראדר אבל הוא יכול לאתגר ולהחליף את דאן כמוציא לפועל של הבולס. הבולס גם החתימו את אחד השחקנים המוערכים והעקביים ביותר בליגה – ת'דאוס יאנג. בואו נהיה ברורים – בשום פנים, יאנג אינו רכישה סקסית, אבל הוא טוב למועדון והוא מגיע עם אמינות רבה אז אין על מה להתלונן. שיקגו גם ביצעה כמה מהלכים לא מסעירים כגון החתמה מחדש של ריאן ארקדיאקונו או החתמתם של דניאל גפורד, שאקיל הריסון ולוק קורנט. אל תרגישו רע אם אתם לא מכירים, אלו החתמות טקטיות שלא ישפיעו הרבה ולא שוות הרחבה.

מה יהיה העונה?

עם גרעין כל כך צעיר וסגל חסר וטרנים ברמה, אני צופה שנה רגועה, אופטימית והרבה פחות מביכה מהעונה שעברה. שיטוט קצר ברשת העלה שהערכות האופטימיסטיות ביותר נתנו 32 ניצחונות כעונה סבירה לבולס. אני נוטה להסכים אבל מקווה ליותר. אנחנו נכנסים לעונה השלישית של הבנייה מחדש של הבולס ואני ממליץ לשים לב לדברים הבאים:

  1. הקרב על הפוינט גארד יהיה שווה צפייה – הבולס צפויים להזיז את דאן – שהיה עד היום אכזבה – ויתנו לוויט לרוץ בתפקיד. לקרב הזה יש חשיבות עליונה לתוכניות הבנייה מחדש של הבולס.
  2. זאק לאבין – המון אנשים שאני מעריך חושבים שזאק לאבין הוא שחקן מרגש. אי אפשר להכחיש את כשרונו והתקווה היא שהוא יכול להישאר בריא גם כן (הוא שיחק ב-63 משחקים) ולהרחיב את המשחק שלו, בעיקר בתחום ההגנתי והקלאץ', תוך שהוא לוקח יותר תפקיד מנהיגותי. אני עדיין לא מאמין אבל אני מקווה לטוב ומקווה שיפתיע.
  3. לורי מארקנן – העונה השנייה שלו הייתה קצת מאכזבת אבל עדיין מדובר בשחקן (לדעתי) הטוב ביותר בבולס עם פוטנציאל אמיתי להפוך לכוכב ונילה של ממש. אם הוא יישאר בריא צפו לקמפיין הפריצה שלו.
  4. וונדל קארטר הראה כמה הבזקי הברקות לפני שהתדרדר עם פציעה באגודל בסוף העונה. אומנם היה חוסר עקביות בולט במשחקו אבל הוא שחקן אינטליגנט עם פוטנציאל רציני. השנה נעקוב אחרי ההשתפרות שלו בתחום הריבאונד ונראה אם הוא מסוגל להפוך לאקס פקטור של הבולס.
  5. האנדררייטדס – הבולס, כנראה בחכמה, החתימו כמה סוסים שחורים שעשויים לעזור לדחוף את הקבוצה. את אוטו פורטר ראיתי בסוף העונה שעברה, הוא הראה ניצוצות של שחקן ״Solid" ואף יותר. ראיין ארדינאמצ׳ו הוא שחקן שהתחיל כ-Ryan who?? שנה שעברה והפך ליקיר האוהדים, ת'דאוס יאנג, לא כוכב על בשום קנה מידה, אבל שחקן מצוין ויציב שיעזור להכניס בגרות ויציבות לקבוצה.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. אחת מהקבוצות המסקרנות בליגה.
    .
    הפוטנציאל בשמיים, כאשר השאלה היא כמה ממנו הם יצליחו למצות.
    האם מארקנן יהיה בריא, והאם יצליח לשמור על יציבות בקליעה על פני עונה מלאה?
    האם קארטר יראה השנה (בניגוד לשנה שעברה) שיש לו טווח? (קלע באחוזים איומים מטווח ה-3, אבל לקח רק 32 זריקות בחצי העונה ששיחק)
    האם זאק לווין יראה שהוא יותר מסקורר? (הוא קולע, והרבה. והוא קולע באחוזים טובים מאוד. אבל איבודי הכדור, וחוסר המודעות בהגנה, הופכים אותו משחקן עילית, לסקורר נהדר עם חוסרים גדולים במשחקו)
    .
    חלק התשובות לשאלות הנ"ל יהיו חיוביות היות והקבוצה עשתה צעדים חיוביים שהביאו לקבוצה שחקנים שאפשר לפרוח לצדם –
    פורטר (שהגיע בעונה שעברה), וסטורנסקי (הגיע הקיץ) הם שחקנים קבוצתיים שיודעים לתרום גם כאשר לצדם כישרונות אחרים. זה יאפשר לקובי ווייט לצמוח. זה יאפשר לשחקני הקו הקדמי לקבל את הפוזשנים שהם צריכים בשביל להועיל לקבוצה.
    .
    מה יהיה בעונה הבאה?
    .
    שאלה טובה. לא מעט מזה תלוי במאמן הקבוצה. אני לא בטוח שמה שיש לבולס כיום זה מספיק, או מועיל עבור הרכב כמו זה שיש לקבוצה.
    .
    תודה, גיא.

    1. קראתי הרבה על סטורנסקי בשבוע האחרון. אני קצת מתפדח לספר שמעולם לא ראיתי אותו משחק (או שאולי ראיתי אבל הוא לא משך את צומת ליבי) אז לא ידעתי מה להוסיף עליו.

  2. קבוצה עם פוטנציאל גדול ונפיץ בטח במזרח. אמורים וצריכים לעשות פלייאוף. לאבין אחלה שחקן למרות המוניטין השלילי פה בהופס. וויט אש מרקנן קרטר פורטר סאטו. מאמן טוב היה מסיים עם סגל כזה צעיר רעב וכשרוני לפחות 4 במזרח.
    אני חוזה להם פלייאוף ממקום 6. אם לא המאמן חייב לעוף. הם כבר שנה שעברה גררו המון קבוצות למשחקים צמודים. חסר להם הגנה לעצירת מהלכים אבל זה בגלל חוסר רצון אין להם בעיות של אתלטיות.
    קבוצה שאני מחבב ומקווה שלא יאכזבו

    1. לפחות 4? פילי, מילווקי, בוסטון, טורונטו, אינדיאנה והנטס קבוצות יותר טובות מהם, ואני גם לא רואה אותם עוברים קבוצות בינוניות כמו דטרויט או אורלנדו בכזו קלות.

      אם הם יעשו פלייאוף זה יהיה ממקומות 7-8

    1. מדויק. אם אני בוילן אני שם את הכדור אצל סטורנסקי ביד. דאן/ווייט יכולים לשחק לידו. פשוט רכז מעולה ששולט בקצב ויכול לעשות סדר בבלאגן בבולס. יש שם הרבה כישרון ובלי פציעות רציניות הם יכולים לגרד פלייאוף

      1. נכון אברי, אבל סאטו היה טוב גם בוושינגטון. סטף הוא לא, אבל הוא כן רכז חכם וקבוצתי שמפעיל מצוין את השחקנים לידו וגם שומר לא רע. לבולס השנה זה אמור להספיק.

  3. לוטרי שבסופו של דבר יקבלו קצת מושג אם איזה שחקנים להמשיך לבנות את השלד ואיזה לשלוח הלאה.
    לאבין, פורטר, ומרקנן סגורים בחמישייה. השאלה על הרכז, שהבולס די סימנו לדאן על הכוונות שלהם (טרייד) והבחירה בין קרטר ליאנג על הגבוה השני.
    הרבה גם תלוי בבריאות.
    אבל יותר חשוב, אולי זאת תהיה השנה שיבינו שם שצריך ניקוי אורוות בצוות הניהולי…

  4. אישית גם אני מתלהב מההחתמה של סאטרנסקי.
    בוושינגטון מאחורי כמויות הכסף שנעלו את העמדה לג'ון וול לנצח הוא לא יכל להתפתח.
    כשוול היה פצוע ובאליפות העולם הוא הראה ניצוצות של תקרה גבוהה.
    מקווה שיצליחו ושישארו בריאים.
    יכול להיות שהם נפצעים הרבה בגלל השיטות הקשוחות של בוילן ?
    מעניין אם יש על זה דיבור
    🙂

  5. תודה גיא
    מסקרן לראות מה ייצא מהם ,מצד אחד בואקום שנוצר במזרח יכולים לצבור ביטחון ואפילו בטעות להיכנס לפלייאוף ומצד שני יכולים להיות בין המקומות האחרונים

  6. אחלה פריוויו גיא. אני חושב שסאטורנסקי יותר מתאים ליד לאבין מוויט, אבל סביר שוויט יקבל זמן משחק כרוקי (אולי אפילו ליד סאטו/דאן). מעניין איך יאנג ישתלב בקו הקדמי – אם נראה את מרקנן משחק כסנטר או את הדקות שלו מצטמצמות. אני חושב שוונדל קרטר יכול לפרוץ השנה כסנטר הפותח של הבולס אם ישאר בריא כי הם צריכים אותו וגם לוק קורנט יכול להיות משמעותי כסנטר שזורק שלשות. לא חושב שיעשו פלייאוף, אבל יכולים להפתיע הרבה אנשים ולשחק יותר טוב ממה שחושבים.

  7. אמרו למעלה ששיקגו קבוצה מסקרנת אבל לדעתי הרבה ממה שהולך שם דווקא די צפוי:
    – מרקנן ימשיך להתקדם ולהראות כמו יופי של שחקן (סף אולסטאר, כנראה לא מעל), אבל ימשיך להפצע
    – לאויין ימשיך להראות שהוא קלוריה ריקה שמקבלת המון כסף,
    – סאטו ימשיך להראות שהוא רכז סולידי, בתפר שבין שחקן חמישייה למחליף טוב,
    – אולי אולי אולי ונדל קרטר יראה שהוא בדרך להפוך לגבוה מצויין בליגה אבל בשום אופן לא שחקן משנה גורלות.
    – לגבי קובי ווייט, אין לי מושג. לא חושב שלמישהו יש.
    לדעתי הנעלם העיקרי כאן – ומי שיעשה את ההבדל בין פלייאוף ממקום 7-8 במזרח החלש ובין עוד עונת לוטרי – הוא קריס דאן. דאן דפק חתיכת פריצה אחרי הטרייד ובמשך דקה וחצי נראה היה שהינה יש שם רכז פרנצ׳ייז. את העונה שעברה הוא ירצה לשכוח, ולא באשמתו. השנה הוא מתחיל בריא אבל הביאו לו את סאטו וווייט על הראש. אין לי סטטיסטיקות לגבות את זה אבל יש לי הרגשה שאיכשהו העונה הזו תלויה דווקא בו. בדקותיים בהן הוא נראה טוב הוא הראה שלהבדיל מאחרים בקבוצה הזאת (הלו זאק לאויין) הוא ממש לא קלוריה ריקה ויש לו את מה שצריך בשביל לקחת קבוצה קדימה. הוא לא הראה הרבה מזה השנה (היה פצוע בעיקר) אבל לדעתי הוא המפתח האמיתי כאן ומי שיעשה שם את ההבדל בין לוטרי לפלייאוף במזרח החלש.

    1. אני לא חושב שדאן ולאבין יכולים לשחק ביחד. לאבין יותר טוב ליד מישהו כמו סאטו שמשלים אותו ויכול לשחק גם בלי הכדור, דאן צריך את הכדור אצלו ויכול להרוויח מקובי וויט למשל לידו. הוא כן שחקן מוכשר אבל משהו אצלו מזכיר לי את מונטה אליס יותר מדי וזה לא טוב. מרקנן לדעתי יכול להיות אפילו יותר מסף-אולסטאר, קצת מזכיר את נוביצקי. ירוויח הרבה מהשילוב של יאנג.

  8. תודה גיא יופי של פריוויו
    אני מהמר שהם עושים השנה פלייאוף. עם כל הכבוד לדטרויט "לא לעולם חוסן גריפין" פיסטונס ואורלנדו "אנחנו לא משהו אבל הי לפחות יש לנו גובה" מג'יק

  9. תודה גיא. פריוויו מעולה!
    .
    התהליך שהבולס עברו עונה קודמת היה קשה לצפייה לאוהדים. החל ממשחק ההתקפה התקוע של הויברג דרך הפיטורים (המשמחים למדי) והמינוי של בוילן. ההפגנה של השחקנים נגד האימונים ה"קשים" של ג'ים, ההפסד הגדול בהיסטוריה ועוד. אך יש נקודות אור שראינו כגון הטרייד על בובי פורטיס וגאברי "לא משלמים לי על הגנה" פארקר תמורת אוטו פורטר בנוסף קואצ' בוילן הצליח לקראת הסוף להתחבר לשחקנים ונתנו בסוף העונה כדורסל ברמה גבוהה.
    .
    הקבוצה מפוצצת בכישרון! ועשתה קיץ מעולה מבחינת החתמות. השאלה זה החיבור של הקבוצה וההגנה שתהיה..
    .
    אגב, שאקיל הריסון וריאן ארצידאקנו החתמות מעולות! שאקיל נותן הגנת אחד על אחד מדהימה וריאן מנהל משחק טוב מאוד בנוסף להיותו חביב על הבריות
    .
    מקווה מאוד שנזכה ללבוש את הגופיה האדומה גם בפלייאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט