סיכום השבוע בבייסבול / יוני לב ארי

שבועיים לסיום העונה הסדירה במייג'ור ליג בייסבול, ותמונת העולות לפלייאוף מתחילה להתבהר. חמישה בתים כבר נסגרו כמעט סופית, אך שלושה כרטיסים לפלייאוף עדיין פתוחים להצעות. וגם: מה קרה השבוע לפני?

שבועיים. זה מה שנותר מהעונה הראשונה שמסוקרת על בסיס שבועי באתר Hoops, והנה לכם, קיבלתם "עובדה לא חשובה בספורט". בעוד 12-14 משחקים (נכון לראשון בערב) ייצאו 20 קבוצות לפגרה, כשכמה ימים לאחר מכן יצטרפו שתיים נוספות, אלה שיפסידו את משחקי הוויילד קארד.

לוהטים. האייז. מצילום: athleticsnation.com

אז לפני הכל, בואו נוריד את מה שלא מעניין. נתחיל באמריקן ליג. הניו-יורק יאנקיז הבטיחו כמעט סופית את המקום הראשון בבית המזרחי, והמינסוטה טווינס, עם סדרה מוצלחת מול האינדיאנס מקליבלנד (0:2), קרובים לנעול את המרכזי, עם יתרון של 5.5 משחקים. גם במערב הכל די סגור, כשליוסטון אסטרוז יתרון של 7.5 משחקים על האוקלנד אייז. איך אמר אלי סהר לפני הסל של דריק שארפ מול ז'לגיריס ב-2004? "צריך נס עם הרבה סוכר" כדי שיהיה פה שינוי.

מתרכזים במרכזי

בנשיונל ליג, נותר לנו בית אחד פתוח, היחיד בכל הליגה. זהו הבית המרכזי. כרגע סיינט לואיס קארדינלס מוליכה ביתרון של שלושה משחקים על הקאבס משיקגו, כשהשתיים צפויות להיפגש עוד לא פחות משבע פעמים (ארבע במיזורי, שלוש בשיקגו במחזור הסיום) עד לסיום העונה. כך שבאמת הכל פתוח שם. בשאר הבתים הכל סגור, כשהבריייבס מאטלנטה (במזרח) והלוס-אנג'לס דודג'רס (במערב, בפעם השביעית ברציפות) כבר הבטיחו מקום בפלייאוף.

צפו באחד המהלכים יוצאי הדופן של השנה

נותר לנו הוויילד קארד. ומה קורה שם? באמריקן ליג נותרו שלוש קבוצות במירוץ, כשהבוסטון רד-סוקס לא מצאו פסלון חסינות ופחות או יותר הודחו מהאי. אוקלנד מוליכה בטבלת הקלף המשוגע, חצי משחק מתחת נמצאים הרייז מטמפה ביי. היחידה שעדיין מנסה לקרוא תיגר היא קליבלנד, שרחוקה 2.5 משחקים מהקבוצה מפלורידה ותזדקק להרבה מזל, ולא מעט שכל.

בנשיונל ליג המצב מורכב יותר, כששש (מילה מצחיקה) קבוצות עדיין חולמות. הוושינגטון נשיונלס והקאבס בכיסא הנהג כרגע, אך מילווקי ברוורס (בפיגור משחק אחד מהקאבס), הניו-יורק מטס (3), הפילדלפיה פיליס (3.5) והדי-באקס מאריזונה (4.5) עדיין בקצה התמונה.

תפיסה כזו לא רואים כל שבוע

אייז או רייז?

שתי הקבוצות החמות ביותר באמריקן ליג, הן גם שתי המועמדות להתמודד על הוויילד קארד. אוקלנד, עם 2:10 בשבועיים האחרונים, ו-1:5 השבוע, ניצחה שלושה משחקים ביוסטון, כולל 7:21 ענק. אז נכון, הראש של יוסטון כבר באוקטובר, אבל מצד שני גם האסטרוז רוצים את המאזן הטוב באמריקן ליג (או בכל הליגה), כך שיש להם על מה להילחם.

אבל זה עוד כלום לעומת הרייז. הקבוצה מפלורידה שימו לב, עם 3:13 משוגע, אמנם מול יריבות חלשות, אבל את מי זה מעניין כשאתה מנסה לתפוס מקום בפלייאוף? אז בקצב הזה, פלא שקליבלנד לא מצליחה לסגור את הפער? מה שכן, משחק הוויילד קארד בין שתי הקבוצות החמות בליגה, שכרגע ייערך בקליפורניה, בהחלט שווה צפייה.

גם בטמפה ביי הכל מתחיל בהגנה. צילום: 12up.com

מחלקים גימלים בניו-יורק

היאנקיז, בינתיים, התמקמו בחר"פ המקומי במנהטן. נכון, כל העונה הזו מושתתת על פצועים, אבל מה שקרה השבוע כבר שובר שיאים. באותו הערב, נפצעו ג'יי.איי האפ ואדווין אנקרנסיון, שרק חזר מפציעה. ולאחר מכן, גארי סאנצ'ס, שלא ממש ידוע במהירות שלו, החליט שזה הזמן לנסות לגנוב בסיס, נפצע, ולא ברור אם ישוב לפלייאוף. לעומת זאת, ג'יאנקרלו סטנטון, דלן בטנסס ולואיס סוורינו צפויים לחזור השבוע.

אצל האסטרוז, נדלקו כמה נורות אדומות. לאחר ארבעה ניצחונות על סיאטל החלשה, נכנעו הטקסנים 3:1 בסדרה מול אוקלנד הטובה. או אז הגיעה קנזס סיטי, עוד אחת מנועלות הטבלה, ונכנעה פעמיים. יוסטון תפגוש באוקטובר יריבות שיותר דומות לאוקלנד מאשר לשתי האחרות, כך שיש קצת סיבה לדאגה.

שניהם נפצעו באותו היום. אנקרנסיון וסאנצ'ס. צילום: apnews.com

יותר מדי אמיצים

הברייבס, כאמור, הבטיחו את המקום הראשון בבית, אך מצאו לעצמם צרות חדשות. צ'ארלי קאלברסון, שחקן השדה השמאלי, ניסה לחבוט "באנט" כדור שזרק פרננדו רודני הוותיק, אך הוא חטף את הכדור היישר לפנים, מצורף כאן וידאו, תחשבו פעמיים לפני שאתם רואים אותו.

מסתמן שקאלברסון לא שבר כלום, אך עדיין אין אישור סופי מתי הוא יחזור. המנג'ר של אטלנטה, בראיין סניטקר, הורחק לאחר שהשתולל, כיוון שהשופטים קבעו שניסיון הבאנט היה סטרייק. אפשר להבין אותו.

עניין לאומי

הנשיונלס, לעומת זאת, שכאמור מחזיקים במקום הראשון בוויילד קארד, בסוף יאבדו אותו. הקבוצה מהבירה נכנעה ליריבותיה בשמונה מתוך 12 משחקיה האחרונים, כשסדרות מול סיינט לואיס והפיליס לא יהפכו את המצב לפשוט יותר. כאמור, חצי ליגה לוהטת בעקבות הנשיונלס, כך שזה הזמן להתחיל לשחק.

לחבורה ממילווקי, לעומת זאת, יש שני צדדים למטבע. מצד אחד, הברוורס לוהטים, עם שמונה ניצחונות מתשעת המשחקים האחרונים, כולל יריבות חזקות כמו הקאבס והקארדינלס. מצד שני, כוכב הקבוצה, כריסטיאן ייליץ' גמר את העונה, ו-44 הום ראנס ו-97 RBI’S ירדו לטמיון. יהיה קשה מאוד לקבוצה מוויסקונסין להסתדר בלעדיו במרדף אחר אוקטובר.

שוב נפצע. ייליץ. צילום: sbnation.com

עוד קבוצה שאיבדה גובה השבוע היא אריזונה. הדי-באקס הגיעו לניו יורק לסדרה ספר חשובה מול המטס הלא יציבים, אך טואטאו 4:0 כואב, כולל 9:0 ו-11:1 בסיום הסדרה. מעבר לעובדה שהחבורה מפיניקס רחוקה 4.5 משחקים מהוויילד קארד, כדי להגיע למקום הנכסף עליהם לעבור לא פחות מארבע קבוצות, כך שהסיכוי נראה די קלוש, למרות לו"ז קל יחסית.

השבוע לפני

הפעם לא הרחקנו יותר מדי. נתחיל ב-10 בספטמבר 1969, השבוע לפני 50 שנה. המטס גברו ב"שיי סטדיום" על מונטריאול בשני משחקים, 2:3 ו-1:7, ועלו לראשונה בתולדות המועדון לראשות הבית. הפסד של הקאבס במקביל בהחלט סייע. העונה הזו, כזכור, תסתיים באליפות ראשונה בתולדות המועדון.

אחד הגדולים. סוזוקי. צילום: lipboard.com

נדלג עד 2009. ב-11.9, תאריך סמלי עבור כל אחד, בטח עברו תושבי ניו-יורק, אך השבוע לפני עשור עקף דרק ג'יטר את לו גריג, השיג את החבטה ה-2,722 בקריירה והפך לחובט מספר 1 בהיסטוריה של היאנקיז.

יומיים לאחר מכן, ב-13 בספטמבר 2009, הפך איצ'ירו סוזוקי לשחקן הראשון בתולדות הליגה שהשיג 200 חבטות מוצלחות בתשע עונות רצופות. האאוטפילדר היפני עקף בכך את ווי ווילי קילר, שהחזיק בשיא של שמונה עונות עד כה.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה יוני, כל ההפסדים האלה של קבוצות כמו יוסטון, יאנקיז ודודג'רס לא מדאיגים בכלל כשהן מזמן ישנות בעמידה ועושות ניסויים ברליברים וחובטים לקראת הפלייאוף

  2. כמה מילים על הפציעה של ייליץ' –
    חוסר מזל משווע. בשבוע שעבר, במשחק מול מיאמי, ניסיון חבטה שלו במהלך האינינג הראשון הסתיים בכך שהכדור פגע בברך ימין שלו, כאשר רנטגן גילה סדק בברכו, ועונה אבודה למילווקי. באסה.
    רק להזכיר, ה-44 HR הגיעו לצד 32.9% חבטה. נתון מרשים למדי. למעשה,
    מאז מיגל קבררה ב-2013 (הגיע להישג דומה גם ב-12'), לא היה חובט שהשיג כמות כזו של HR באחוזי חבטה כאלו.

  3. ואתמול אניבל סנצ'ז, הנמצא בליגה כבר 14 שנה והוא יודע מתי חייבים צמשחק גדול ממנו השפול את הברייבס 0-7 כשהוא זורק 7 אינינגס מצויינים וחדים, ובכל מעמיד את הנשיונלס מהבירה ראשונים במרוץ לוויילד קרד בנשיונל ליג, שווים עם שיקגו באקס ומשחק אחד מלפני מילווקי. באמריקן ליג המרוץ שווה בין אוקלנד וטמפה ביי. קליבלנד אינדיאנס רק 2 מאחור. מחכים לנו ימים חמים מאד.
    יוני, תענוג לקחת הפסקה מאריזה ולקרוא אותך.

  4. ישראל סיימה רביעית באליפות אירופה, הישג יפה מאוד בתוספת צ'אנס להגיע לאולימפיאדה, לאחר הפסד דרמטי לאיטליה בחצי הגמר ואח"כ לספרד במשחק שהמגישים הטובים יותר נחו. הולנד כצפוי זכתה בזהב.
    .
    מה שחשוב יותר במיוחד לאחר ההפסד בחצי הוא טורניר ההעפלה לאולימפיאדה של איזור אירופה-אפריקה שיתחיל בעוד יומיים באיטליה, ממנו תעפיל אחת מבין 6 המשתתפות – הולנד, איטליה, ספרד, ישראל, צ'כיה ודרום אפריקה.
    ישראל תשחק יום אחרי יום מול כולן ותצטרך יכולת מופלאה או נס כדי לסיים ראשונה, אך ההישג העיקרי הוא בעצם ההשתתפות.

    1. הגדרת נכון, חייבים נס. לא מדובר פה בהרכב חלומות של נבחרת ישראל, אלא בעיקר בשחקנים שמשחקים בליגות העצמאיות בארה"ב. שיטת ההעפלה בטח לא מקלה על העניין…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט