אירועי דיומא – 12.09.2019

כדורסל / רועי ויינברג

אליפות העולם בכדורסל – משחקי הדירוג 5-8

14:00-סרביה-ארצות הברית (ספורט 5). רבים ציפו שזה יהיה הגמר, אבל ניקולה יוקיץ' והנבחרת האמריקאית נפגשים במשחק חסר חשיבות.

16:00-צ'כיה-פולין (ספורט 5).

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס של שנחאי – רבע הגמר

9:00: מארק אלן-ג'אד טראמפ

9:00: בארי הוקינס-ניל רוברטסון

14:30: רוני אוסליבן-קיירן ווילסון

14:30: שון מרפי-ג'ק ליסובסקי

יום אתמול כלל את חציו השני של סיבוב שמינית הגמר, עם כמה משחקים מצויינים על הנייר, שבהחלט קיימו את ההבטחות. אלוף העולם, ג'אד טראמפ, עבד קשה מול "החקלאי העצבני" דייויד גילברט, אך הצליח לנצח אותו 6:4. גם מארק אלן ירק דם מול ליאנג וונבו, לאחר שהסיני הגיע למרחק פריים מניצחון, אך הצפון אירי קר הרוח כפה פריים מכריע, בו גם ניצח. משחק מותח עוד יותר קיבלנו בין בארי הוקינס לג'ון היגינס. סגן אלוף העולם הגיע למה שנראה כמו ברייק זוכה משחק בפריים המכריע, אך הוקינס הצליח לזכות בפריים ובמשחק בתצוגת ווינריות בלתי אופיינית. אחד שפחות התאמץ היה האוסטרלי ניל רוברטסון, שגבר בקלות יחסית על דינג ז'ונווי, התקווה האחרונה של המקומיים לזכייה באליפות.

היום יתקיים במלואו שלב רבע הגמר של הטורניר האיכותי (גם כן בפורמט הטוב מ-11). מארק אלן וג'אד טראמפ צפויים להמשיך לעבוד קשה, הפעם זה מול זה. בארי הוקינס וניל רוברטסון ייפגשו למפגש איכותי במיוחד. רוקט רוני יזכה לראשונה בטורניר ליריב איכותי בדמותו של הלוחם קיירן ווילסון. שון מרפי וג'ק ליסובסקי ישלימו את השלב במשחק שצפוי להיות התקפי מאד. שידורים ביורוספורט ב-9:00 וביורוספורט 2 ב-14:30.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה – קטע 18
קטע 17 היה הקטע הארוך במירוץ, קטע גבעי באורך 220 ק"מ עם סיום יחסית שטוח. הקטע נראה על הנייר כאחד שיתאים למאיצים, אך בפועל קיבלנו את הקטע הכי פחות צפוי במירוץ. כבר בתחילת המסלול קיבלנו קבוצת בריחה גדולה מאד, שהיוזמת הראשית שלה הייתה קבוצת קוויק סטפ. הקבוצה הבלגית שלחה שבעה משמונת חבריה לבריחה, ביניהם המאיץ המוביל שלה, פאביו יאקובסן, ומתמודד ה-GC שלה, ג'יימס נוקס. לקבוצה הצטרפו רוכבים רבים מקבוצות אחרות, והעוצמה הגדולה שלה, יחד עם הרוחות הערות שנשבו לאורך המסלול, הקשו על הדבוקה את הרדיפה אחריה. אלא שרוכב אחד מהבריחה היה זה שזרע בהלה בדבוקה – נאירו קינטאנה, שנשלח לבריחה יחד עם שלושה מחברי מוביסטאר. הבריחה התנהלה בקצב מטורף לחלוטין, שבסיום הקטע נמדד על מעל 50 קמ"ש בממוצע (על 220 ק"מ, כן?), מה שהביא לסיומו של הקטע מעל לשעה לפני המתוכנן. הקצב המהיר נתן את אותותיו בדבוקת הפייבוריטים מאחור, מה שהביא לכך שהסייענים מקבוצות יומבו ויסמה של רוגליץ' ומהאמירויות של פוגאצ'אר נשרפו עד מהרה, בעוד שקבוצת אסטנה של לופז נאלצה להוליך את המרדף עד לסיום הקטע. התוואי הגבעי והקצב המהיר הביאו לפליטתו של יאקובסן מקבוצת הבריחה, והותירו בה מאיץ טהור אחד – סם בנט מבורה. עדיין, לקוויק סטפ נותר מספיק כח אש על מנת להוציא לפועל את תכניותיה. זה התחיל ממתקפה של הצ'כי זדנק שטיבאר לקראת הסיום, שנתפסה לבסוף ע"י שאר הבורחים. בשלב זה סם בנט ניסה לברוח אל הקו בעצמו, אך הסיום הלא כל כך שטוח והמאמץ לאורך הקטע הכריעו אותו, כשמי שהיה שם לאסוף את הפרס היה פיליפ ז'ילבר, ששייט לאחר המתקפה של האירי אל הניצחון. לבלגי האגדי זהו הניצחון השני במירוץ וה-11 סה"כ בגראנד טורים, בעוד שקבוצתו זוכה בקטע השלישי במירוץ, יותר מכל קבוצה אחרת. המטרה השנייה של הקבוצה הבלגית הושגה אף היא במלואה, כאשר נוקס הצליח לדלג אל העשירייה הראשונה. תכנית הקרב של מוביסטאר עבדה היטב אף היא, כשקינטאנה הצליח להגיע עם הבריחה כחמש וחצי דקות לפני הפייבוריטים האחרים, מה שהקפיץ אותו למקום השני במירוץ. כך שבסיום היום המטורף הזה, רוגליץ' עדיין מוביל במירוץ, ואחריו קינטאנה (2:24+), ואלוורדה (2:48+), פוגאצ'אר (3:42+), לופז (3:59+), קלדרמן (5:05+), מייקה (7:40+), נוקס (8:03+), האגן (10:43+) וטיונס (12:21+).

*המלצת צפייה* קטע 18 כולל ארבעה טיפוסים בדרגה 1 בהרים שמסביב למדריד, ומסתיים בירידה עד לסיום. מדובר בטיפוסים ארוכים למדי, בעלי שיפוע קבוע ומתון יחסית למה שראינו עד כה. לאחר הקטעים שקדמו ליום המנוחה, היה נראה שהמירוץ הזה סגור. רוגליץ' נראה כמו הרוכב החזק ביותר בטיפוסים, וממילא אין רוכב שמשתווה אליו בירידות, כמו בזאת המסיימת היום את הקטע. אלא שקטע אתמול די טרף את הקלפים. קודם כל הוא שם את שני הרוכבים ממוביסטאר בשני המקומות שמאחורי רוגליץ' ובמרחק סביר ממנו, מה שאומר שלסלובני לא תהיה הפריבילגיה להתמקד רק באחד מהם. שני הפייבוריטים הנוספים, לופז ופוגאצ'אר, שאתמול התרחקו מהפודיום, ינסו היום אף הם מהלכים שיחזירו אותם לשלישייה, מה שיסבך עוד יותר את המצב. חשוב מכך, קטע אתמול גבה הרבה מאד אנרגיות מכל המעורבים – אם ממוביסטאר שהייתה בבריחה, ואם משלוש הקבוצות האחרות שדלקו אחריה. קטע היום ידרוש מאמצים מהקבוצות האלה כבר מתחילתו, לרבות מהדומסטיקים שלהן, ולעייפות שלהם יהיה משקל מכריע. מה שאומר שתהיה לנו חידה מרובת משתנים, שלפיתרון שלה תהיה הכרעה ישירה על תוצאות המירוץ כולו. שידור ביורוספורט ב-13:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. עוד קצת מהקטע המפתיע של אתמול:
    המהלך המעניין ביותר לטעמי הייתה ההחלטה של מוביסטאר לפרק את קבוצת מוליכי הGC בערך 50 ק"מ לסיום. זה עבד יפה והעיף את כל הדומסטיקים של יומבו ו-uae שלפי הדירקטור ספורטיף שלהם היו גם ככה ממש על הקצה בגלל הרדיפה המתמשכת.
    זה יצר סיטואציה שעל פי הודאתו של הדירקטור של יומבו גרמה לו להרגיש שהם הולכים להפסיד את המירוץ כולו.
    בסופו של דבר אסטנה הצילו את רוגליץ' שעל פי דבריו היה אשם בסיטואציה שנוצרה מכיוון שלא היה מקדימה ברגע שקוויקסטפ לחצו על הגז בפתיחה.

  2. תוכל להסביר יותר בפירוט בבקשה?
    .
    מה שאני יודע שקינטאנה היה בבריחה והשאר אחריו, הוא במוביסטאר ולופז באסטנה. מכאן כל ההסבר הנ"ל לא מובן לי 🙂

    1. אסטנה הצילו את רוגליץ' כי הם היו היחידים שנותרו להוביל את הדבוקה (שבה רכב גם לופז), אחרי שיומבו ויסמה של רוגליץ' והאמירויות של פוגאצ'אר נשרפו לגמרי. המטרה שלהם הייתה למנוע מקינטאנה לברוח, כי הוא מתחרה של לופז, ובריחה שלו די סותמת את הגולל על זה שלופז יסיים בפודיום. ללופז ולרוגליץ' היה אתמול אינטרס משותף, וזה הציל את רוגליץ'. קורה לא מעט במירוצים, שיתוף האינטרסים הזה. היום יכול להיות מצב שבו רוגליץ' יעבוד עם מוביסטאר נגד אסטנה (אם למשל לופז יברח).

  3. רוחות היום פחות חזקות מאלה של אתמול, אבל עדיין יש. בסיום הקטע יש רוחות פנים, שזה חדשות טובות לרוגליץ' (בהנחה שלא ימצא עצמו מבודד), כי זה מקשה על בריחות.

    1. גם אם לא תקח אליפות, איך אפשר להשוות?
      תריץ אותם כקבוצה במשך עונה שתיים ולא כאוסף שחקנים לטורניר – הם צריכים להיות לפחות טופ 8 בליגה

  4. אליפות העולם באתלטיקה – חנה מיננקו לא תשתתף עקב פציעה, צר לי אבל נראה שכבר לא תחזור לגבהים שהגיעה אליהם בקריירה
    .
    אליפות בייסבול – ישראל סיימה 4-1 בבית אחרי הפסד להולנד, תשחק מחר בצהריים כפייבוריטית ברבע הגמר נגד צרפת, בחצי יכולה לפגוש את ספרד או צ'כיה, שתי נבחרות בערך ברמתה

  5. למי שלא עקב –
    אחרי הרבע הראשון האמריקאים מצאו עצמם בפיגור 32 – 7 מול גשם השלשות של הסרבים (7 או 8 שלשות, כבר ברבע הראשון).
    הרבע השני, סיפור חדש. 33 – 12 לארה"ב, כאשר אלו מידלטון, קמבה, וטרנר, שאחראים לקווץ' ההגנתי, ולריצה שהחזירה את ארה"ב למשחק.
    .
    באמת אליפות מבדרת. מי היה מאמין…

  6. היום מושל קליפורניה חותם על ה-BILL (חוק) המרשה לאתלטים מאוניבסיטאות בקליפורינה להרוויח כסף מחסויות ופרסומות. ה-NCAA שמה עליו לחץ עצום לא לחתום, כי עבור ה-NCAA זה עלול להיות התחלת הסוף.

  7. בוגדנוביץ תפר אותם שם. אמרתי לפני האליפות שזו תהיה הבמה שלו להראות מה הוא יכול לעשות ככוכב ראשי של קבוצה. לצערו הם הודחו כבר ברבע אז הוא לא יקבל יותר מידי קרדיט, אבל ללא ספק הוא היה אחד השחקנים הטובים ביותר בטורניר, והיום הוא נתן לטים usa בראש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט