אירועי דיומא – 07.09.2019

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366.jpg

כדורגל / דוד "פאקו" סעדה

מוקדמות היורו 2020 :

שידורים של האירועים המרכזיים מהמשחקים ב"ערוץ הקיבוץ" בספורט 5 לייב ובספורט 1.

בית א' :

16:00: קוסובו–צ'כיה (ספורט +5). נבחרת צ'כיה מתאוששת בהדרגה מהתבוסה 5:0 לאנגליה במחזור הראשון, עם שני נצחונות קלים בהמשך. המשחק היום היה אמור להיות על הנייר אחד הקלים של הצ'כים בדרך למקום השני בבית, אלא שפטריק שיק וחבריו צפויים למשחק לא קל כלל. קוסובו היא כנראה ההפתעה הגדולה ביותר עד כה בשלב הבתים. לנבחרת של המדינה הצעירה נקודה אחת פחות מיריבתה היום, ו-14 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות. אילו הישגים מצויינים לנבחרת ששמחה עד לא מכבר רק על עצם קיומה, ובבית היא היום צפוייה להקשות את החיים על הפייבוריטית שממול.

19:00: אנגליה–בולגריה (ספורט 4). האנגלים בינתיים מפרקים כל דבר שזז בבית הזה, עם שני נצחונות ומאזן שערים 10:1 בשני המשחקים הראשונים. קיין, סטרלינג וחבריהם לא אמורים להתקשות גם מול הנבחרת הבולגרית, אחת שראתה כבר ימים טובים בהרבה בעבר.

בית ב' :

19:00: ליטא–אוקראינה (ספורט 2). אוקראינה מובילה בבטחה את הבית הזה, דבר שהצליחה להשיג בזכות תבוסה שהנחילה לסרביה, וגם בשל החולשה היחסית של היריבות לבית. הדרך של קונופליאנקה וחבריו ליורו לא אמורה להיעצר ע"י הנמושה שממול, הנמצאת במקום האחרון בבית.

21:45: סרביה–פורטוגל (ספורט 4). משחק חשוב מאד לשתי הנבחרות, שסיימו בתיקו 1 במפגש הקודם ביניהן. פורטוגל כרגע אוחזת במאזן מאכזב של שתי נקודות משני המשחקים הקודמים. החזרה של רונאלדו לנבחרת בינתיים לא משיגה את המצופה, והשער היחיד שהיא כבשה, נגד יריבתה היום במשחקה האחרון, הושג לאחר שהוא ירד מהמגרש עקב פציעה. מנגד, גם הנבחרת המארחת, הכוללת שמות נוצצים למדי כיוביץ', מיטרוביץ', טאדיץ' ומילינקוביץ' סאביץ', עדיין לא מספקת לגמרי את הסחורה, כשהשיא היה בתבוסה המחפירה לאוקראינה. כמו שהבית נראה כעת, תוצאה גרועה היום למי מהנבחרות המתמודדות כאן יכולה לסיים את התקוות שלה להעפיל ליורו דרך המוקדמות.

בית ח' :

19:00: איסלנד–מולדובה (ספורט 5). הראשון מבין שלושת המשחקים הצפויים להיות חד צדדיים בבית הזה. איסלנד שכחה כבר מהתבוסה הצורמת לצרפת במחזור השני, והמשיכה עם שני נצחונות נאים, כולל אחד חשוב במיוחד על טורקיה במחזור הקודם. כפי שהבית הזה מתפתח, הסקנדינבים צפויים לקרב עלייה צמוד מול הצרפתים והטורקים, כך שהם לא ירחמו על הנמושה המזרח אירופאית שמולם.

21:45: טורקיה–אנדורה (ספורט 5 סטארס). עוד משחק לא כוחות בין טורקיה, שנמצאת חזק במירוץ העלייה, גם בעקבות הניצחון על צרפת, לבין אחת הנמושות הגדולות ביותר שיש.

21:45: צרפת–אלבניה (ספורט 5). אלופת העולם חזרה למסלול אחרי ההפסד המפתיע לטורקיה, עם התבוסה הצפוייה שהנחילה לאנדורה. אלבניה היא אמנם ברמה גבוהה מאנדורה, והצרפתים יגיעו עם חוסרים ניכרים כאמבפה, פוגבה וקאנטה, אך הם עדיין לא צפויים להתקשות מול האורחת היום.

 

פורמולה 1 / אורן פראג'

הגראנד פרי האיטלקי – מקצה הדירוג
מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר במסלול מונזה. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

טניס / אלכס דוקורסקי

גמר הנשים של אליפות ארה"ב

23:00: סרינה וויליאמס-ביאנקה אנדרסקו – כאשר סרינה זכתה בתואר הראשון שלה בניו-יורק (ובמייג'ור הראשון, בכלל), ב-1999, אנדרסקו טרם נולדה. 20 שנה אחר כך שתיהן תפגשנה בגמר הסלאם הרביעי של השנה. האמריקאית, שתחגוג 38 בסוף החודש, משחקת נהדר לאורך כל הטורניר. דברים דומים אפשר לכתוב גם על יריבתה הקנדית בת ה-19, שהספיקה כבר לזכות בשני תארים השנה (אינדיאן וולס וטורונטו). אנדרסקו (מדורגת במקום ה-15 ותיכנס כמובן לעשיריה הראשונה עם תום הטורניר), שתחפש להניף תואר מייג'ור ראשון (ובכך להפוך לראשונה אשר נולדה במילניום הנוכחי שעושה זאת), מחזיקה במאזן של 7-0 לטובתה מול שחקניות שמדורגות בטופ 10. אחת מהאחרונות היא סרינה וויליאמס שפרשה בתחילת משחק הגמר ביניהן בטורונטו עקב כאבי גב. נראה כי בטורניר הנ"ל האמריקאית אינה סובלת מפציעות והיא תשאף לזכות בפעם השביעית בתואר במגרש ע"ש ארתור אש ובמייג'ור העשרים וארבעה בסה"כ. 
שידור ישיר ביורוספורט.  

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה – קטע 14
קטע 13, עם הסיום בלוס מאצ'וקוס, כלל טיפוסים בשיפועים אכזריים, דרמות ב-GC, ובעיקר חגיגה של אומה אחת גאה – סלובניה. תחילת הטיפוס המסכם והקשוח מצאה את דבוקת הפייבוריטים יחדיו בפיגור של כשלוש דקות מאחורי הבריחה. תקיפה מבטיחה של נאירו קינטאנה בתחילת הטיפוס החזיקה מעמד כשלושה ק"מ, לפני שנתפס בידי כל מתחריו. כאן החל המופע הסלובני של פרימוז רוגליץ' את טאדיי פוגאצ'אר. השניים לחצו על דוושת הגז בחזית הדבוקה, מה שהביא לנשירה של מתחריהם הישירים בהדרגה – קינטאנה, לופז ולבסוף ואלוורדה. הצמד המשיך קדימה במרץ, תוך כדי עקיפת שאריות הבריחה, עד ק"מ לסיום, שם תפסו את הבורח האחרון – פייר לאטור. לאחר שניערו גם את הצרפתי, השניים דהרו קדימה לקו, כשכאן היה זה פוגאצ'אר שהצליח להקדים את בן ארצו הוותיק יותר. לסנסציה הסלובנית הצעירה זהו הקטע השני בו הוא זוכה במירוץ, ניצחון שמלביש אותו בחולצה הלבנה, ומעלה אותו לעמדת פודיום. רוגליץ' יכול ודאי להיות מרוצה אף הוא, לאחר שהגדיל שוב את הפער על מתחריו בראשות המירוץ – כחצי דקה על קינטאנה ו-ואלוורדה וכדקה על לופז. מאחוריו נמצאים כעת ואלוורדה (2:21+), פוגאצ'אר (3:01+), לופז (3:18+), קינטאנה (3:33+), מייקה (6:15+), אדה (7:18+), האגן (7:33+), קלדרמן (7:38+) וטיונס (6:07+).

קטע 14, המסתיים בעיר אוביידו, הוא קטע גבעי עם סיום שטוח בעלייה קלה. הקבוצות של המאיצים אמורות להכתיב את הקצב היום, על מנת לתת הזדמנות למאיצים כבנט, יאקובסן, גביריה ומזגץ' לזכות בניצחון. הסיום בעלייה אמור להקשות עליהם קצת את המלאכה, ויכול להכניס לתבשיל גם אול אראונדרים כדגנקולב וז'ילבר. עוד משהו שיכול להיות בעל משמעות רבה בקטע הוא העובדה שהמסלול מתנהל במקביל לחוף הים. רוחות הצד משמשות במקרים אלו מצע לפיצול הדבוקה ע"י קבוצות ערניות (טכניקה שקוויק סטפ נוהגת להשתמש בה), ובמקרה קיצוני זה יכול להיות גם בעל השפעה על מתחרי ה-GC (כשעל הנייר זה לא קטע שאמור לעניין אותם). שידור ביורוספורט ב-16:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. אני חושש שאתה מעט מפספס לגבי הבית של סרביה ופורטוגל במוקדמות היורו- אוקראינה בפסגה כי שיחקה פעמיים מול לוקסומבורג, ולוקסמבורג כרגע עולה כי השיגה נקודות מול ליטא. אם פורטוגל מנצחת היום ומנצחת את לוקסמבורג (כצפוי) היא קרובה לאוקראינים כשהמשחק ביניהם הסתיים בתיקו. בקיצור הבית הזה רחוק מאוד מהכרעה, אם כי בהחלט האוקראינים בעמדה טובה

    1. אוקראינה הביסה את סרביה, יריבה ישירה לעלייה, 5:0, ולפני כן השיגה תיקו עם פורטוגל בחוץ, עוד יריבה ישירה לעלייה. המצב שלה בהחלט טוב לא רק בגלל התוצאות מול לוקסמבורג.

      1. ואגב – לוקסמבורג היא אמנם לא אחת מאריות היבשת, אבל היא כבר לא הנמושה שהייתה פעם. איבוד נקודות של אחת היריבות של אוקראינה מולה לא יהיה תרחיש מופרך בעיניי.

  2. בקטע הראשון בבריטניה הישג יפה לצ'ימולאי הספרינטר של אקדמי שמסיים שני אחרי גרונווייגן ולפני טרנטין, ון דר פול, וסוויפט.

  3. סירנה הפסידה סט ראשון לTEEA AGER קנדית…היא משגעת ממש את סברינה במשחק חופשי ללא כל פחד או יראה. מריצה את סרינה מצד לצד וסרינה עומדת ליפול מרגליה!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט