הנבואה ניתנה לשוטים- ניחושי פלייאוף NFL

מאת: רביב פייג וצוות כתבי הופס פוטבול

הדבר היחידי הקבוע בפלייאוף הNFL הוא שאין קבוע (מלבד ניו אינגלנד פטריוטס) והתחלופה בין 12 הקבוצות שזוכות בכרטיס עליה לסיבובי הפלייאוף עומדת על 40-50 אחוז כמעט כל שנה.
כלומר 5-6 קבוצות שראו פלייאוף בעונה מסוימת לא יזכו להגיע אליו עונה אחר כך ויחליפו אותן קבוצות אחרות.
שבעה קבוצות שהגיעו לפלייאוף ב2107 לא זכו להגיע אליו ב2018. ארבעה ראשי בתים התחלפו.
זה היופי בNFL, כל שנה זו יכולה להיות השנה של הקבוצה שלך. לא, לא שלכם אוהדי קליבלנד (16 שנים מאז הפלייאוף האחרון), טמפה (11 שנים) והניו יורק ג'טס (8 שנים).

אז לקראת העונה שמתחילה בעוד ימים ספורים, שבעת כתבי הופס פוטבול, שמים את המוניטין שלהם על הקו ומנסים לקלוע להרכב הפלייאוף של עונת 2019-20.

תחילה בואו נראה כמה הצלחנו לקלוע שנה שעברה (לצורך העניין בדקתי כמה  מתוך 12 קבוצות הצלחנו לנחש שיגיעו לפליאוף כולל הווילד קארד).
ובכן, במקום האחרון עם 5 ניחושים -רביב, אחריו יניב עם 6 ניחושים, 7 ניחושים לפריים טיים זק והמוביל הוא שחר עם הצלחה של ניחוש 8 קבוצות מתוך ה12 שיגיעו לפלייאוף.
ובכן, זה מביך.

ובלי עיכוב נוסף, הרי הניחושים שלנו לעונה הקרובה, מוזמנים לצרף את שלכם בתגובות:

מנצחת הסופרבול בצד השמאלי של הטור שלה.

 AFC  מזרח

אין הפתעות בבית המזרחי, ניו אינגלנד היא עדיין הטופ דוג הבלתי מעורער כאשר שאר קבוצות הבית לא מריחות פלייאוף לפי ניחושי הכותבים שלנו.
הפטריוטס נבחרו פה אחדלקחת את ראשות הבית אבל תופעה מעניינת היא שאף אחד מאיתנו לא נותן להם הופעה בסופר-בול. רובנו חושב שהם יתמודדו בגמר הAFC אבל אולי תהיה זו השנה בה הם לא יקבלו את יתרון הביתיות, ואולי, טום בריידי שהוכיח כל מה שאפשר להוכיח, השיג כל מה שאפשר להשיג והזדקן בעוד שנה, ימעד לפני הסוף.

NFC  מזרח

אחד הבתים עם התחלופה הכי גבוהה בראשות הבית ועושה רושם שהשנה כל המנחשים שלנו בטוחים שזו השנה של האיגלס. רחוקים שנה מהאנג אובר של הסופר-בול, ועם יריבות לבית במצב התפרקות כזה או אחר, פילךדלפיה שולטת בבית המזרח ללא עוררין.
שלושה מהכותבים שלנו חושבים עדיין שיש עוד כוח במותנה של הקבוצה של ג'רי ג'ונס, הדאלאס קאובויס, לתת פייט ולהגיע  לשלב הווילד קארד, אבל זה הכי רחוק שיריבות מהבית יגיעו אליו.
למעשה האיגלס כל כך פייבוריטים שמנבאים להם 3 התמודדויות על אליפות הNFC ושתי הופעות בסופר-בול.
אך אליפות שנייה? לא לפי צוות הופס פוטבול.

NFC מערב

אין כל חדש בחזית המערבית. הראמס שומרים על כוחם ונראים כמו הקבוצה לנצח בבית הזה. לדעת שניים מהצוות שלנו הם מגיעים להתמודד על אליפות הNFC אך נעצרים שם ולא מגיעים לריקוד הגדול.
בצורה מפתיעה, צדיק אחד מאמין שעוד קבוצה תגיע לפלייאוף מתוך הבית הזה, ולא, זו לא סיאטל, אלא הסן פרנסיסקו פורטי ניינרס עם גארופולו המשוקם יפתיעו ויתגנבו לשלב הווילד קארד.|

AFC  מערב

כמעט פה אחד נבחרה לראשות הבית הקבוצה האקספלוסיבית ביותר בNFL שנה שעברה, הקנזס סיטי צ'יפס, מהומס, הMVP  של עונה שעברה, בשנתו השנייה כפותח מקווה לא לסבול מסופמור סלאמפ ולשמור על התקפת הצ'יפס כאחת המלהיבות בליגה.
ברוב גדול של חמישה כותבים, יותר מכל קבוצה אחרת, הצ'יפס מגיעים השנה לסופרבול, ובשלושה מהמקרים האלו הם גם לוקחים אותו.
מה נאמר, מאמינם אצלנו בצ'יפס, חוץ מ…יניב שבחר בצ'ארג'רס לראשות הבית והלך איתם עד כמעט הסוף  בו יפסידו לסיינטס בסופר בול, אבל לא ויתר על הצ'יפס בפלייאוף אבל רק מהווילד קארד.


NFC  דרום

עוד בית שכמעט ונקבעה בו פה אחד האלופה, בית הדרום עם ניו אורלינס סיינטס. נדמה שכל שנה אנחנו מאחלים לדרו בריס סוג של צדק פואטי ואליפות אחת נוספת שתקבע אותו כאחד הגדולים בהיסטוריה של המשחק.
אבעה כותבים גם מאמינים שהם יצאו כשידם על העליונה בכל אחת מההתמודדויות שלהם באליפות הNFC ובארבעה הופעות סופר בול יזכו להניף את גביע לומברדי לאורך הרובע הצרפתי בשניים מהם (הקבוצה השניה במס' ההופעות בסופרבול לפי צוות הכותבים).

AFC דרום
פה מתחיל הבלאגן.
הפרישה המפתיעה של אנדרו לאק טרפה את הקלפים. בית שנראה מוכן לשליטה מוחלטת של אינדיאנפוליס קולטס, בבת אחת הפך לפתוח כמעט לגמריי.
גם הדעות בין כותבי האתר חלוקות כמעט שווה בשווה בין יוסטון שנראית מוכנה לעונה טובה, אלו שעדיין מאמינים בג'יקוביי בריסט ופרק ריייך, ואפילו כאלו שמאמינים בג'קסונויל ג'אגוארס.
אבל לא טנסי, אף אחד לא מאמין בטנסי.
והנה ההסבר של כתבנו יאן מלניקוב לבחירה ביוסטון:
             "אירועי השבועות האחרונים של הפגרה הניחו קבוצה אחת בלבד בקדמת המירוץ ל-AFC דרום. טנסי מלאה בסימני שאלה, השיפור של ג'קסונוויל בעמדת הק"ב הוא פשוט לא מספיק, הקולטס עדיין מחזיקים במאמן הטוב בבית ועל כן לא צפויים להיות בשר תותחים. אבל יוסטון, גם אם לא בדרך האידיאלית, תהיה קבוצה חזקה יותר השנה. ההתקפה עדיין מלאה במרכיבים של מכונת חיסול, וההגנה עדיין חזקה מספיק כדי להופיע ברגעים הנכונים. הטקסנס אמנם לא יתחרו על תואר ה-AFC, במיוחד נוכח קו ההתקפה החלש והתפקוד האיום באופן כללי, אבל לא באמת צריך יותר מזה כדי לזכות ב-AFC דרום."

הגדיל לעשות עבדכם הנאמן שהולך עם הג'אגוארס עד הסוף לניצחון בסופר בול שיפגיש את ביג דיק ניק פולס עם קרסון וונץ בסיפור מהאגדות.

AFC צפון
ההייפ בשיאו, קליבלנד בראונס היא סיפור סינדרלה של העונה. הקבוצה התחזקה בצורה מטאורית בשני הפגרות האחרונות וכולם רוצים לקפוץ על העגלה. שניים מהכתבים שלנו נותנים להם את ראשות הבית הסופר קשה הזה ועוד שלושה פלייאוף מהווילד קארד.
עידו יצחקי כתבנו מסביר את הבחירה בקליבלנד:
        "הקבוצה מאוהיו שהייתה לבדיחה של הליגה במשך שנים רבות שינתה את פניה לחלוטין בשנה האחרונה. מקבוצה שניצחה משחק אחד בשנתיים הפכה הקבוצה למועמדת לגיטימית לפלייאוף בעונה שעברה כאשר פיטרה במהלך העונה את יו ג׳קסון ושיחקה עם בייקר מייפילד כקווטרבק הפותח. בקיץ האחרון התהליך של הבראונס לקח עוד צעד משמעותי קדימה עם הגעתו של הכוכב הבלתי מעורער אודל בקהאם ג׳וניור מהג׳איינטס יחד עם אחד מהרצים הטובים בליגה – קארים האנט (שלא ישחק בחצי העונה הראשונה בשל השעייה). קליבלנד התחזקה גם במס׳ עמדות בהגנה, וכעת נראה שדורסי בנה שם סגל צעיר ועמוק שיוכל לדבר חזק גם בפברואר. ההיחלשות של פיטסבורג ובולטימור והאפרוריות של סינסנטי (יריבותיה לבית) יעניקו לבראונס הזדמנות חד פעמית לכבוש את ראשות הבית לראשונה מאז הצטרפה לAFC צפון ב2002."

אבל רובנו (ארבעה), מאמינים שפיטסבורג סטילרס מוכנים לבסס את מקומם בראש הטבלה ועוד שניים מנבאים להם כרטיס לפלייאוף מהווילד קארד.
רק יניב שומר אמונים לאלופת הבית הנוכחית, בולטימור רייבנס וככה הוא מתרץ:
         "בזכות ההגנה שלהם, שתמשיך להיות טובה למרות מספר עזיבות מפתח, בזכות קו התקפה טוב שייתן בטחון ללאמאר להשתפר במשחק המסירה שלו, ובזכות צוות אימון מנוסה בראשות ג'ון הרבו. ומה עם היריבות לבית? לי אישית מרגיש שההצלחה של הבראונס הגיעה מהר מידי, ואני בספק אם הכל ייתחבר להם כמו בחצי השני של העונה הקודמת. הסטילרס עדיין חזקים גם עם החור הגדול שנפער עם עזיבתם של בל ובראון, אבל זה יספיק להם רק למקום השני בבית. והבנגלס, אממממ… שם כבר בודקים את מצב הדראפט הבא יותר מאשר התמקדות בעונה הבאה עלינו לטובה"
אבל פה נגמר המסע של  קבוצות הבית ואף אחת לא מתקדמת מעבר לשלב זה.

NFC  צפון

בית נוסף בו הדעות על מי תזכה בראשות הבית חלוקות כמעט שווה בשווה. מינסוטה, שיקגו וגרין ביי הולכות להפוך את הקרבות בבית הזה למעניינים מאוד. דטרויט, עושה רושם, מחוץ למשחק.
עידו רבינוביץ' שם יהבו על הפאקרס ומהמר שיזכו בכל הקופה. בעוד שחר מאמין שהברס שלו יעצרו בגמר הNFC  ופוסק:
       "כן, אם מסתכלים רק על מאזנים היסטוריים קשה להבין מדוע דווקא הברס הם אלה שמועמדים לזכות בראשות החטיבה והקבוצה מספר אחת כשמדובר בסך ההימורים לסופרבול. אבל כשאנחנו מסתכלים קדימה, במיוחד ב-NFL, זאת תהיה טעות להתייחס לעבר ביחס לעתיד (טוב, כל עוד לא מדובר בפטס).
השנה הקודמת היתה נהדרת, כאשר הם לקחו את בית ה-NFC צפון בהליכה והיו מועמדים בכירים להגיע רחוק מאוד, עד שבעיטה אחת שינתה את כל התמונה. השנה הזאת אמורה להיות חזרה של אותה תוצאה. נכון, הלו"ז הרבה יותר קשה, אבל גם מול הקבוצות המובילות בליגה אבל שיקאגו הוכיחו שהם יודעים להסתכל בלבן של העיניים. עם שנה נוספת במערכת המורכבת של המאמן מאט נאגי ועם 20 שחקנים (מתוך 22) שחוזרים מההרכב הפותח, וחמישה שחקנים שנבחרו בשנה שעברה לאול-פרו (כולל קורדרל פטרסון שהגיע מניו אינגלנד) העתיד נראה ורוד."

פריים טיים זק מסנגר על מינסוטה:
      "זה נכון שאין להם את הקוורטרבק הטוב בחטיבה (ארון רוג׳רס כמובן) וגם לא את שחקן ההגנה הטוב ביותר (חליל מאק משיקגו) אבל כמות הכישרון הכוללת והאיזון בין המערכים של הויקינגים הם מהטובים בליגה.

עם שני תופסים מעולים (תילן ודיגס) טייט אנד מצוין (רודולף) ורץ מבטיח (דלווין קוק החוזר מפציעה) ההתקפה צריכה עונה סבירה בלבד מקירק קאזינס כדי לרמוס את היריבות. גם ההגנה משופעת בשחקנים איכותיים (לינבל ג׳וזף, אברסון גריפין, קסוויר רודס ועוד) ונזכיר שהיא היתה אחת משתי ההגנות הטובות בליגה רק לפני שנתיים. נראה שיש כאן מספיק עומק וכח כדי להתגבר על קבוצה שבנויה על שחקן אחד (הפאקרס) וגם על קבוצה שההגנה שלה נתנה לה אליפות בית בעונה שעברה אך כמעט בוודאות לא תתעלה לאותה רמה גם השנה (שיקגו)."


מה שבטוח, הבית הזה יהיה מאוד מעניין שכל מפגש בין הקבוצות בו יהיה מכריע לגורל הפליאוף. (חוץ מדטרויט כמובן).




לפוסט הזה יש 30 תגובות

    1. תשלח לי את התמונה ונראה מה אפשר לעשות.
      זה באמת נורא מטושטש אפשר כמעט לחשוב שבחרת את הג'אגס כאלופים…

  1. תודה רבה רביב וכל הצוות האיכותי.
    אבל רבאק, בלי אף אחד שיהמר על הפטריוטס? מה זה הניחוס ההפוך הזה? אני לא אעמוד בעוד עונה כמו הקודמת.

    1. אי אפשר להאשים אף אחד מאיתנו באהדת הפריוטס. חוץ מעידו יצחקי, אבל הוא עוד צעיר, מה הוא מבין.
      בלי תאום מראש יצא שכולם מאמינים שזו השנה שבריידי יפול מהצוק. כמו בכל שנה ב10 שנים האחרונות.

  2. מגיע גם לרוג'רס וגם לבריז שאלילת המזל תחייך אליהם לפחות לעונה אחת. מאחר שזה, כרגיל, לא יקרה, נקווה שיעלו דרך הכרטיס המשוגע ויתנו הופעת פלייאוף מכובדת.
    הפטריוטס ימשיכו לשקוע והפעם זה לא יספיק לריצה עמוקה, מה שלא יעזור לסטילרס שמצויים בתהליך שקיעה משל עצמם. דווקא לבולטימור יש צ'אנס להתחבר יפה אם ה QB יצליח להתחמק מפציעות. קליבלנד? הלוואי, עדיין מוקדם מדי- אולי בשנה הבאה. בקיצור, של הצ'יפס אם מהומס יישאר בריא.

      1. כן, אם בוחנים את העונה הסדירה, 2018 היתה משמעותית נחותה. תוסיף לזה את העזיבה של גרונק וההזדקנות הבלתי נמנעת של הבעל של ג׳יזל ואת השובע הנלווה לניפוץ שיאי הזכיה ותקבל שקיעה. הם עדיין הקבוצה הבכירה בבית ומבכירות החטיבה, אבל לא רואה אותם מתחברים לעוד תואר

  3. כאוהד פטס אני יכול להיות רק מבסוט, מעוד קדם עונה שלא חוזה סופר בול לפטס. כאתר שאוהב סטטיסטיקות אני לא יודע מה עוד צריכים כאן כדי ללמוד לא להמר נגד בריידי.
    מצד שני אני גם לא רוצה לנחס 🙁
    מה עושים כשרוצים להמר בלי לנחס?

    1. החוזה של זיק אליוט על סף סגירה.
      בAFC יש לי רק אפשרות אחת והיא קנזס שלדעתי יזכו בסופרבול
      בNFC יש לי 3 אפשרויות
      ראמס-בק טו בק ושוב הפסד בסופרבול
      סיינטס-הסיינטס מתגברים על הטראומה משנה שעברה נגד הראמס אבל זה לא מספיק מול מהומס בסופרבול ודרו בריס פורש בסיום
      קאובויז-הקאובויז בהרכב מלא יותר מרשימים אותי ספציפית מהאיגלס.יכולים להיות הסוס השחור ב nfc ולהגיע לסופרבול ראשון מאז הניינטיז

  4. AFC –
    1. צ'יפס
    2. פטס
    3. ג'אגס
    4. סטילרס
    5. בראונס
    6. צ'ארג'רס

    NFC
    1. סיינטס
    2. איגלס
    3. גרין ביי
    4. ראמס
    5. שיקאגו
    6. דטרויט

  5. מהמעט, או שמא הרבה, שאני מבין במשחק, כשישנן קבוצות שוות ברמת הכישרון, התיאום וכמובן בעמדת ה QB עד כמה שאפשר להשוות, מעניין לבחון את האפנסיב ליין-המערך הפחות זוהר של המשחק..אז בNFC North, מה שמסתמן כבית הצמוד ביותר(חוץ מהליונס העצובים משהו), מי מחזיקה באפנסיב ליין האיכותי יותר?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט