ועדת החקירה הממלכתית לחקר פרשת קוואי לאונרד – פרק 6/8 – בוסטון

ועדת החקירה הממלכתית לחקר פרשת קוואי לאונרד – פרק 6/8 – בוסטון

אגרנט – לעדות הבאה אני מבקש להזמין אדם שהטריד שחקנים, בחירות, מזומן, מאמן, גיבור מקומי, ואת הוואזה של סבתא שלו, עם התלתן, שעברה במשפחה עוד באירלנד, ה-GM של הבוסטון סלטיקס, דני איינג'.

פרקים קודמים: 1 – הקרע עם הספרס, 2 – הלייקרס, 3 – הקליפרס, 4 – טורונטו, 5 – פילדלפיה.

(איינג' עולה לדוכן)

ידין – שלום לך מר איינג', בוא נתחיל את הדיון בקיץ 2017. ביולי אתה שולח את אייברי בראדלי לדטרויט עבור מרקוס מוריס ובחירה, ואז אתה מחתים את גורדן הייווארד לחוזה רב שנתי. באוגוסט אתה מפתיע את כל העולם ואשתו ומטריד את אייזיאה תומאס, ג'יי קראודר, אנטה זיזיץ', בחירת סיבוב ראשון ב-2018 שהפכה לקולין סקסטון, ובחירת סיבוב שני של מיאמי ב-2020 עבור קיירי אירווינג אחד. מה בעצם רצית לעשות במהלכים האלו?

איינג' – הייתה לנו קבוצה צעירה ומוכשרת, המון בחירות, מספר שחקנים בינוניים פלוס כמו בראדלי וקראודר, ובראש הגדוד צועד אצבעוני המפקד – אייזיאה תומאס. זו הייתה קבוצה שהיה כיף לאהוב והשיגה יותר ממה שניתן היה להעריך על בסיס הכישרון ברוסטר, אבל לטעמי הייתה לה תקרה ברורה, ולכן רציתי לממש את הנכסים שלי על מנת לשדרג את הרוסטר ולהתקרב לרמות הגבוהות ביותר בליגה.

ידין – אם נשים רגע בצד את התחושות סביב הטרייד של אייזיאה, אני חושב שיש הרבה היגיון בפעולות האלו, בכל זאת קיירי אירווינג זה קיירי אירווינג, מה עוד שבמהלך הזה אתה מחליש יריבה ישירה בצמרת המזרח. ואיך ראית את תפקידם של קיירי והייווארד בקבוצה המחודשת הזו?

איינג' – התוכנית שלנו הייתה שהם, בצוותא עם הורפורד, יובילו את הצעירים – ג'יילן בראון שנכנס לשנתו השנייה בליגה, טייטום הרוקי, רוזייר והאחרים ונהפוך לקבוצת העתיד של המזרח, אולי של הליגה, בעידן של אחרי לברון והלוחמים. סטיבנס הראה שהוא יודע להפיק את המקסימום מהכישרונות שנותנים לו, ולא מצאתי סיבה להניח שזה לא יעבוד גם בהמשך.

ידין – הערכה סבירה בהחלט, מר איינג'. ומה קרה ב-2018?

איינג' – מספר דברים. הראשון הוא כמובן שהייווארד נפצע מיד בתחילת העונה. חשבנו שזה יפגע בנו הן ברקורד במהלך העונה הסדירה והן בפלייאוף. יחד עם זאת, קיירי, הורפורד והצעירים שיחקו מצוין במהלך העונה, כך שלמעשה מלבד הידיעה שתמיד טוב ששחקן בקליבר הזה יהיה לצידך, וחשש בנוגע להחלמתו המלאה, לא היו השפעות של ממש.

ידין – מצוין, המערכת הצליחה להתמודד עם המהלומה הזו. כה לחי! מה עוד?

איינג'בחורף 2018 התחלנו לגשש עם הספרס בנוגע לקוואי.

ידין –"ואתה צופה נתתיך לבית ישראל"??? הבנת מה הולך לקרות לפני כולם?! יפה לך. רק נזכיר שקוואי בקושי שיחק במהלך העונה, כששיחק נראה מוגבל בתנועה, וגם התלונן על כאב, אז מה בעצם הייתה התוכנית? לא נראה לי שהוא יכול היה לעזור לך במהלך העונה או בפלייאוף של 2018. ומה בעצם יכולת להציע לספרס?

איינג' – תראה, באופן כללי הטריידים האלה לא נולדים מעצמם, אתה צריך כל הזמן להיות עם היד על הדופק במועדונים אחרים, להבין מה קורה, מה הצרכים שלהם וכו', זה לא שאני מתקשר לאר.סי או גריפין רק כשיש לי הצעת טרייד חתומה ומוסכמת. מדברים כל הזמן, חלק גדול מהזמן זורקים רעיונות שלא קורה איתם כלום, ולפעמים משהו נתפס, שני הצדדים מתלהבים ובסוף גם אתם שומעים על זה.

ידין – וספציפית בהקשר של קוואי?

איינג' – זה בערך כמו שמאנו כתב כאן, היה לי SF טוב אך פצוע, שלא היה רלוונטי ל-2018, וגם לספרס היה אחד כזה. ההבדל המרכזי הוא שהייווארד היה חתום לשלוש שנים מסוף 2018 וקוואי לשנה אחת בלבד (עם אופציית שחקן שקרוב לוודאי שלא יחדש). זה הבדל משמעותי, לטוב ולרע. לטוב – אם הייווארד חוזר בכושר טוב אז זו עסקה טובה, ולרע – אם הייווארד לא חוזר בכושר זו נקודת כשל משמעותית כי יש לך 35 מיליון דולר בשנה שיושבים על הספסל.

ידין – נכון, אבל המשוואה הזו עובדת לשני הכיוונים באותו אופן – בשני המקרים לא ידוע בדיוק מה מצבם של שני השחקנים, מה תהיה תקופת החזרה לכושר והאם יחזרו לרמתם מהעבר. ואפשר להניח שבמצב כזה שתי הקבוצות דורשות ומקבלות שקיפות מלאה למסמכים הרפואיים של שני השחקנים. אז לנוכח חוסר הוודאות הכללי, אני לא רואה איך אפשר להכריע כאן האם החוזה הקצר הוא יותר טוב או יותר רע.

איינג' – מסכים. אבל למעשה, בבוסטון קל לי יותר למשוך שחקנים חופשיים מאשר בסאן אנטוניו, כך שהסיכויים שלי למצוא מחליף לקוואי אם הוא פצוע, או אם הוא לא נשאר, גבוהים יחסית לאלו של אר.סי ופופ. גם הבחירות עושות הבדל – היו לי כל כך הרבה שיכולתי לתת בחירה גבוהה בלי שזה ישפיע יותר מדי על הביזנס שלי. לספרס, לעומת זאת, אין בחירות גבוהות בערך מאז שחר הציוויליזציה, כך שכל בחירה כזו נותנת להם ערך. לכן אני חושב שהיה לי בסיס להעריך שבלי קשר לכל סימני השאלה הבריאותיים של שני השחקנים יש על מה לדבר.

ידין – והיה?

איינג' – לא. הם לא רצו לשמוע. יתכן שחשבו שהוא יחזור לשחק במהלך העונה ואז סימן השאלה הבריאותי יתבהר והם יידעו יותר טוב מה יש להם ביד, לא יודע. בכל מקרה, גם אם לא רצו להתקדם, אני חושב שזה היה שווה את השיחה, גם כדי שאם וכאשר ישקלו מחדש, בקיץ או מתי שלא יהיה, שיידעו שאני בעניין ויתקשרו.

ידין – אני מבין. ואיך העונה התקדמה בינתיים?

איינג' – קיירי נפצע וסיים את העונה במרץ. כשמוסיפים את זה לפציעה של הייווארד היה חשש ממשי שהעונה הזו תלך לאיבוד, אבל סטיבנס, הורפורד והצעירים התעלו על עצמם, הבסנו את פילי והגענו למשחק שביעי מול לברון. סך הכל זו הייתה עונה אדירה שהראתה כמה פוטנציאל יש לנו לעתיד, וכל זה, כאמור, בלי הייווארד וכמעט בלי קיירי.

ידין – מעולה. ומה התוכניות שלך לקיץ 2018? איפה זה תופס אותך כשמתפרסמות הידיעות על דרישתו של קוואי לטרייד?

איינג' – עונת 2018 הוכיחה לי שאפשר לסמוך על הצעירים בכלל ועל טייטום, שנתן עונת רוקי אדירה, בפרט, אז בנוגע לעמדה של הסמול פורוורד, עם טייטום, ג'יילן בראון שהוא חצי SG חצי SF, והייווארד שמגלה התקדמות בתהליך ההחלמה, דווקא הייתי די רגוע, גם לטווח הקצר, וגם לטווח הארוך. חשבתי שאני יכול גם בלי קוואי, וכששמעתי שהוא מעדיף את לוס אנג'לס, ולא סתם רוצה לצאת מהספרס לקונטנדרית אחרת, העסקה הזו ירדה בסולם העדיפויות שלי.

ידין – רגע, רגע, רגע… אני מקבל שאפשר היה בהחלט להעריך שלקבוצה צפוי עתיד מזהיר גם בלי קוואי, וברור שבוסטון לא הייתה במצב של טורונטו, אבל ההיגיון בבסיס המגעים בפברואר לא נעלם – יכולת להציע את הייווארד ובחירות עבור שנה אחת של קוואי וגרין, ואם וכאשר הם עוזבים טייטום ובראון ממשיכים משם. זה מייצר לך קבוצה מלאת פורוורדים וגארדים ארוכים, בדיוק כמו שסטיבנס אוהב – עם קוואי, טייטום, ג'יילן בראון, דני גרין וסמארט. תוסיף לזה את הורפורד וקיירי, וקשה לי לראות מי במזרח מוציא מכם יותר ממשחק או שניים בסדרה. מדוע וויתרת על זה כל כך מהר?

איינג' – לא וויתרתי, אבל כמו בפברואר, כשגיששתי לא קיבלתי תגובה של ממש. צריך גם לזכור שבמקביל, התעניינתי יותר ויותר באנתוני דייויס. ניו אורלינס הובסו על ידי הלוחמים בפלייאוף, קאזינס היה פצוע ולא ברור היה אם יחזור לשם ובאיזה כושר, והיה לי הרושם שהפליקנס מחד, ודייויס מאידך, מבינים שהעסק הזה הגיע לתקרה שלו, ושצריך לזוז הלאה – דייויס לקונטנדרית, והפליקנס לריבילד, צעירים ובחירות, שזה בדיוק מה שיכולתי להציע להם. ולנוכח השפע בעמדות הסמול פורוורד חשבתי שעדיף לשמור את הנכסים הטובים שלי לטרייד על דייויס.

ידין – השאלה היא האם לא היו לך מספיק נכסים כדי להטריד עבור קוואי עכשיו וגם לשמור על נכסים עבור דייויס?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי), מתרומם ממושבו – היו לו. אפשר היה לעשות מספר עסקאות, דוגמת קוואי עבור טאטום/בראון, מוריס ועוד כמה חתיכות, או קוואי וגרין עבור הייווארד ורוזיר, או קוואי עבור קיירי, או קוואי ודז'ונטה עבור קיירי ומוריס. היו הרבה אפשרויות, שהיו משאירות המון נכסים גם לטריידים עתידיים, על דייויס או על מישהו אחר.

ידין – אדוני, זו הפעם השלישית שאתה מתפרץ לדיון! ואין אצלנו משוא פנים – העובדה שאתה זה שכותב את כל השטויות האלה לא תמנע מאיתנו להוציא אותך מהאולם!!

(מאנו דה מאן (לשעבר מיקי) משתתק, חוזר למושבו, ממשיך להקליד במרץ)

ידין, פונה לאיינג' – סליחה על ההפרעה, אבל יש משהו בדברי האדון החצוף – היו לך המון נכסים שיכלו לשמש לשתי העסקאות. שנת 2018 הראתה, כמו שאמרת בעצמך, שהקבוצה משחקת היטב גם בלי הייווארד ובלי קיירי. שניהם היו שחקנים שיכלו לעניין את הספרס, וקיירי אף מנה את הספרס בין הקבוצות אליהן ביקש להיות מוטרד מקליבלנד שנה קודם לכן. עסקה כזו מאפשרת לך לשמור על הבסיס הצעיר ולהוסיף אליו את קוואי. ואם לא רצית לוותר על אחד הכוכבים שלך, הייתה בהחלט אפשרות להציע צעיר או שניים ולהוסיף את קוואי לסופר טים לכל דבר ועניין. כל זה לפני הגמישות הרבה שלך בעניין הבחירות.

איינג' – ומה היית אומר לי אם הייתי מטריד עבור קוואי וכל העסק לא היה מצליח? זו חכמה בדיעבד, אף אחד לא יכול היה להבטיח לי שהעסק הזה יעבוד.

ידין – זו לא חכמה בדיעבד אלא תחקיר, אנחנו שוקלים את תמונת המצב, מנתחים את ההחלטות כפי שהתקבלו בזמן אמת, ואת התוצאות שלהן. ברור שהיה סיכון בטרייד על קוואי ושלא בטוח שזה יכול היה להצליח, אבל גם ההימנעות שלך מהטרייד לא בדיוק הביאה לתוצאות המקוות. לפי ESPN, בשיחות עם הספרס החרגת לא פחות מחמישה שחקנים והם קיירי, הייוארד, טייטום, ג'יילן בראון ואל הורפורד.

איינג' – נו, אז מה?

ידין – בוא נסתכל רגע מה קרה לחמישייה המוחרגת הזו – קיירי הצליח להסתכסך עם כולם ובסוף חתם במקום אחר, הורפורד לא הסכים לחתום אצלך יותר, והנכס העונה לשם הייווארד טרם חזר לכושרו מלפני הפציעה ולא בטוח שאי פעם יחזור. לטייטום ולג'יילן הייתה עונה פחות טובה מקודמתה.

איינג' – נכון, העונה האחרונה לא ממש התקדמה לפי הציפיות שלנו, אבל זה היה קשור יותר לאירועים בחדר ההלבשה ופחות לבניית הסגל. היו לי שיחות ארוכות על כך עם סטיבנס.

ידין – ובניית הסגל אינה צריכה לקחת בחשבון את "חדר ההלבשה"?!? אתה לא יכול להפיל את זה רק על סטיבנס. אתה לקחת קבוצה אדירה כמו בוסטון 2018 שמבחינתה כבר הוכיחה שהיא יכולה לשחק ברמות הכי גבוהות, והוספת לה, בפועל, את הייווארד המשתקם, ואת קיירי בשנת חוזה. זה יצר מצב שבו כולם לא מרוצים – הצעירים מרגישים שלא סומכים עליהם ושהדקות שלהם יפגעו, וקיירי והייווארד צריכים להוכיח שהם ראויים לדקות שלהם ויש להם ערך מוסף שמצדיק את המשכורת העצומה של הייווארד ואת החוזה העתידי של קיירי. הקדחת את התבשיל בדיוק לפני שהוא עמד להיות מוכן.

איינג' – מה יכולתי לעשות?

ידין – לעשות מה שדני איינג' עושה – לסחור! להטריד! לקנות בזול ולמכור ביוקר! לא לראות בעיניים!  – ובעיקר לא להחריג אף אחד מהחמישייה הזו, גם מכיוון שעל הפרקט, עם כדור אחד, יכולת להסתדר לא רע בכלל, ואולי אפילו יותר טוב, בלי אחד או אפילו שניים מהם, ועם קוואי.

לסקוב – אני מסכים עם ידין בעניין רמת הכדורסל, אבל אפילו אם נשים את זה רגע בצד ונסתכל רק על נכסים נטו, הרי שאם נוסיף לקיירי והורפורד גם את רוזייר, נגיע למסקנה שעל שלושה שחקנים שעזבו לא קיבלת שום תמורה! זה ביג נו-נו לכל GM, בעיקר כזה שהחריג שניים מהם רק שנה קודם לכן.

איינג' – אמרתי לכם, הייתי צריך נכסים לאנתוני דייויס.

לסקוב – היא הנותנת! הרי בסופו של דבר דייויס לא הגיע. אלו עובדות מר איינג'. בקיץ 2018 הקבוצה שלך נראתה כקונטנדרית לשנים, ובקיץ 2019, עתיר הפרי אייג'נטס, איבדת שלושה שחקנים חופשיים והבאת את קמבה ווקר? משרלוט?? איך היית מגדיר את העונה האחרונה והקיץ שבסיומה? הצלחה מסחררת???

איינג' – אני מבין את מה שאתה אומר. נכון, חטפנו לא מעט מכות בשנה האחרונה, אבל לא אלמן בוסטון, יש לנו עדיין הרבה צעירים ובחירות ואנחנו אופטימיים לקראת העתיד.

לנדוי, מתפרץ – אז גם אתה מתחיל לי עכשיו עם התהליך???

ידין, ללנדוי – מוישה, אני מבקש, תירגע, זה לא טוב ללב. תן לי רגע לברר את זה.

לנדוי משתתק, ידין ממשיך – אבל זה בדיוק העניין מר איינג', הרי אם היית עושה עסקה על קוואי, גם אם אחרי שנה הוא היה עוזב, היית בערך במצב שבו אתה נמצא עכשיו – בלי חלק מהנכסים שהיו לך בשנה האחרונה, ועדיין עם הרבה צעירים ובחירות. לא משנה איזו עסקה בדיוק היית עושה עבורו, היה לך סגל שיכול היה למחוץ כל קבוצה במזרח, וגם את הלוחמים הפצועים. קרוב לוודאי שהיית מגיע לפיינלז ב-2019 ויתכן שגם זוכה באליפות. אני גם לא אומר שאתה צריך ללכת לריבילד עכשיו, עדיין יש הרבה פוטנציאל, אבל עונת 2019 יכלה בהחלט להסתיים באליפות ירוקה, ואחת הסיבות שהיא לא הסתיימה כך היא בניית הסגל, וזו אחריותך הישירה. אי אפשר להתעלם מזה.

איינג' – אני מבקש להזכיר לבית המשפט את העסקה שלי עם ברוקלין. אתם לא תצליחו להוציא אותי חובבן. אני יודע מה אני עושה, ואם בבוסטון חושבים אחרת, אין בעיה, שיביאו מישהו אחר. לא צריך טובות.

(רחש בקהל – אברי, ד"ר רזי, האווי לאסוף, הציפור הנדירה, ואוהד בוסטון האחר זעים בחוסר נוחות בכיסאם)

ידין – מר איינג', לא צריך להיעלב, ואף אחד אינו קורא לפיטוריך. אנחנו לא כאן כדי לנגח את תפקודך או להטיל רפש בקריירה שלך. הישגיך ידועים וזכורים, אבל אין הא בהא תליא – הדברים אינם קשורים זה לזה. אי אפשר לפטור אדם מאחריות פשוט מאחר והצליח בתפקידו בעבר. זה לא עובד ככה. כל החלטה לגופה. אנחנו כאן כדי לדבר על פרשת קוואי ובפרשה הזו נראה שפספסת בגדול, גם מכיוון שלא הבאת שחקן שהתברר שעשה את ההבדל בפלייאוף במזרח ובפיינלז עצמם, וגם מכיוון שהנכסים שלא ניצלת על מנת להביא את קוואי לא הוכיחו את עצמם, לא על הפרקט ולא כנכסים בעסקאות אחרות. זה הכול.

אגרנט – תודה רבה לך מר איינג' ובהצלחה בהמשך הדרך.

הפרק הבא: פרק 7 – הספרס.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. קוואי לבוסטון זו שאלה מעניינת, אבל גם בבוסטון וגם כאן הרגישו שיש להם קבוצה לאליפות בזמן שקוואי היה סימן שאלה גדול עם עונה אחת בחוזה.

  2. קוואי לבוסטון עם קיירי היה יוצר דיסוננס מופרע. בלעדיו הם היו יכולים לזכות באליפות עם רכז סביר

  3. נהדר פשוט! ההצגה של איינג' לא יכולה להיות מדויקת יותר.
    "לעדות הבאה אני מבקש להזמין אדם שהטריד שחקנים, בחירות, מזומן, מאמן, גיבור מקומי, ואת הוואזה של סבתא שלו, עם התלתן, שעברה במשפחה עוד באירלנד, ה-GM של הבוסטון סלטיקס, דני איינג'"

  4. נראה כאילו איינג' כיוון כל הזמן לכיוונו של דיוויס, והעדיף את טאטום ובראון הבריאים מעל סימן השאלה הבריאותי של קוואי. לא נראה לי שהספרס רצו את היווארד (הפצוע) ורוזייר על קוואי (וגרין), קוואי פשוט שווה הרבה יותר מזה.

  5. אחלה.
    כבודו, השופט ידין, שוב לא מביא דברים כהוויתם. לגבי הטרייד על IT הוא אומר לאיינג': "מה עוד שבמהלך הזה אתה מחליש יריבה ישירה בצמרת המזרח" – לתת לאיינג' קרדיט על המהלך, ולהציג את בוסטון כגורם האקטיבי – שגוי.
    .
    אז ככה. נחזור על מהלך הדברים, לטובת הפוסטים הבאים, כי זה משתרש בגירסה השגויה:
    מי שיזם את הטרייד הגדול הוא קליבלנד. כי קיירי הודיע שהוא לא ממשיך לשחק, למרות החוזה המחייב שלו. למה? גם כי קשה לחיות בצלו של לברון, זה ברור, וקיירי רואה עצמו כסופרסטאר, מס' 1. הוא בעצם נולד כזה, מהדראפט, עד להגעת הקינג.
    ובעיקר קיירי נעלב עד עמקי נשמתו, מכוונת קליבלנד להטריד אותו. זה קרה זמן קצר קודם. היה רעיון לטרייד בומבסטי משולש עם פיניקס ואינדיאנה. בסופו, הקאבס היו מעבירים את קיירי, ומקבלים את פול ג'ורג' + אריק בלדסו. תאמינו או לא, אבל פיניקס היא מי שהכשילה את העסק… בגלל שלא היו מוכנים לוותר גם על ג'וש ג'קסון… (היה פעם שחקן כזה. נשבע!).
    כמובן, מי שפירסם את העניין הזה והוסיף שמן למדורה, הוא אדריאן ווג'נרובסקי. הכתב הכי אמין ומחובר בעולם, אבל בכל מה שקשור ללברון, ולכל קבוצה שהוא משחק בה (תראו מה הוא עושה עם הלייקרס עכשיו) – יש לו ונדטה אישית. כי לברון מידר אותו מ"ההחלטה", ומ"ההחלטה 2", ובכלל, לא משת"פ אותו בכלום.
    ווג' פרסם, תיבל, עשה בלגן. קיירי נפגע ואמר, רוצה החוצה. עכשיו! קיירי כפה טרייד, בדרכו האולטימטיבית (עניין שנסלח לו משום מה), ועיצב את הדרך בה מתנהל ה-NBA היום, כוכבים יכולים להשתחרר אפילו מחוזה מחייב – הם פשוט מודיעים שלא ישחקו, קיירי אמר גם, "אני איכנס לטיפול בברכיים שייקח חצי עונה" – ואין מה לעשות נגד זה, תכלס. אגב: לברון עצמו התנגד נחרצות למעבר הזה. הוא הבין שמעבר של קיירי, חסל סופית את סיכויי קליבלנד לעוד אליפות, שקטנו מאוד ממילא עם המעבר של דוראנט, ייתכן שבאותו רגע לברון החליט שהסיפור באוהיו נגמר, וצריך ללכת הלאה. זה לא עזר לו.
    .
    כל זה קורה בזמן שדיוויד גריפין נוטש, ומשאיר את הקבוצה בלי GM מנוסה. קליבלנד נאלצה לכן להטריד את קיירי. ה-GM החדש, קובי אלטמן, מצא את עצמו מייד במצב והחלטה מאוד קשה. והיה לו רעיון, מאוד יפה כשלעצמו: אם אני מאבד את הכוכב הגדול שלי – אז בואו ננסה למזער את הנזק. נעשה סחר-חליפין עם היריבות הישירות שלנו לתואר. ראש תמורת ראש.
    לכן הקאבס פנו ללא אחרת מאשר גולדן סטייט, בהצעת טרייד. קיירי על קליי תומפסון. הווריורז סירבו, כמובן. אבל אפשר לפנטז על בק-קורט של סטף וקיירי… זה קרקס מדראנו, לא כדורסל מה שהיה הולך שם. אולי אין הגנה – אבל נקלע יותר!
    מכאן המשיכו הקאבס אל היריבה הישירה במזרח. לבוסטון, עתירת הנכסים. לתת ליריבה שלנו הגדולה את קיירי, אבל בתמורה "להחליש" אותה עם תמורה שמנה. אייזאיה תומאס (אחרי עונת שיא מדהימה, ועוד תוספות, בראשון בחירה בלתי-מוגנת של ברוקלין).
    .
    כך נולדה ההצעה, שנפלה על דני איינג' כמתנה גדולה מהשמיים. מה הוא ובוסטון עשו עם זה בהמשך? זה כבר עניין לוועדת חקירה נפרדת…

    1. (רק לחשוב על הקבוצות שהיו לרגע אפשריות, מכל הסיפור הזה:
      קליבלנד עם בלדסו, פול ג'ורג', לברון, לאב וטריסטן… תחרות לא רעה לגולדן סטייט של דואנט (עדיין היו מפסידים, אני חושש).
      קיירי בפיניקס! ביחד עם דווין בוקר בבק-קורט. לא יודע אם היו עושים פלייאוף, אבל אנשים כמו גיא היו סופסוף מלקקים את האצבעות.
      גולדן סטייט עם סטף, קיירי, דוראנט, דריימונד וזאזא. שלושת השחקנים הכי מרהיבים ב-NBA בקבוצה אחת. זה יותר מברצלונה של מסי-ניימאר-סוארז, או מסי-אינייסטה-צ'אבי…)

  6. אשר לפוסט.
    לא נראה לי שטרייד על AD היה משהו יותר מוצק, מאשר הפזמון החוזר באתרי האוהדים של הסלטיקס במרוצת השנים. אוהדים אוהבים לפנטז, ככה זה עם אוהדים. אני רק לא משוכנע שמשהו מכל זה אכן הפך לאיזה מאסטר-פלאן של איינג', לשמור נכסים עבור ההצעה הגדולה.
    אגב: במקום "AD לבוסטון", הפייפ-דרים החדש הוא, "יאניס לגולדן סטייט". נראה לי שגם כאן, זה יסתיים באותה תוצאה בערך….
    .
    נדמה לי שבוסטון לא היתה יכולה להציע מה שהספרז רוצים, ולהיפך. בוסטון הורידה מהשולחן את טייטום ובראון – לטעמי לגמרי בצדק. הם כוכבי העתיד, בוודאי טייטום. אתה לא מוותר עליהם עבור השאלה לעונה של קוואי.
    מצד שני – הצעת טרייד שכוללת את גורדן היוורד? למה שפופ ייקח על עצמו את החוזה הכבד והגרוע הזה?? זה לא רק שצריך לקבל תמורה על קוואי, כי קוואי היה הולך בכל מקרה. אתה גם רוצה לקבל תמורה טובה! ולא חוזה די איום ונורא, לטעמי לפחות, שיישב עליך כמו אבן – בנוסף לחוזים כבדים אחלרים שכבר חונקים את הסרז, כמו אולדריג', ואז היה גם גאסול. מה פתאום היוורד?
    כך שזה לא היה ציר טרייד מעשי, אני חושש.
    .
    ועוד משהו: אפשר כבר למחוק את המשפט, "דני איינג' גאון?". נדמה לי שפג תוקפו, עם סוף עונת הבחירות מתנה שקיבל מברוקלין. מאז ועד היום… בוסטון איבדה הקיץ את, לקחת אוויר: קיירי, הורפורד, ביינס, מרכוס מוריס, וטרי רוז'ייר… וקיבלה בתמורה את קמבה קמבוצ'יון החמוד. שזה, איך נגיד בעדינות, לא פרי של גאונות מרחיקת לכת. דני איינג' פשוט ממתין ו"מחכה לרגע המתאים", גם כשהרגע כבר חולף עובר לו…

    1. בנוגע לדייויס – אני יודע רק את השמועות שכולם שמעו. אם אכן זו לא הייתה כוונתו של איינג' אז על אחת כמה וכמה שהיה צריך להטריד עבור קוואי.
      .
      בנוגע להייווארד – אני לא יודע מה איינג' הציע בפברואר 2018, אבל הצרחה של קוואי והייווארד הראתה לי מעניינת לדיון. בכל מקרה, בקיץ 2018, למרות הפציעה והחוזה, איינג' החריג אותו וזו גם נקודה מעניינת שראויה לדיון.
      .
      בנוגע לפופ – נדבר איתו ארוכות בפוסט הבא, אז אתן לו להציג את השיקולים בעצמו
      😉

  7. תודה רבה מאנו .
    הרושם שלי מתחזק על מה שחשבתי מראש .
    הנקודה פשוטה .
    לפעמים ההימור הוא מפלטו של החלש
    ולפעמים ורק לפעמים גם ההימור מצליח .
    בשורה התחתונה .
    טורונטו עשתה נכון מאד ( לא בדיעבד) שהלכה כל קוואי כי לא הייתה לה באמת ברירה ואופציה אחרת להתקדם .
    אבל לבוסטון למשל היו הרבה אפשרויות אחרות .
    וללכת בזמן אמת על שחקן בעייתי מבחינה בריאותית ובחינה חוזית שלא לדבר על מקצועית ( כל הסיפור עם הספרס) .
    זה היה לא נכון ולא חכם .
    אממממה בסוף הכל הסתדר עם קןואי בטורונטו ( חוץ מזה שלא שיכנעו אותו להמשיך ).

    בהרהור רחב יותר .
    פעם אמר שלמה שרף שבסוף זה הכל השפיץ של הנעל .
    זה נכון גם במקרה הזה אם כדור 7 שקיפץ 5 פעמיים מול פילי היה נופל החוצה (ומפסידים בהארכה).
    טורונטו הייתה יוצאת פרשית וועדת החקירה הייתה חוקרת כישלון טוטאלי .

    רוצה לומר לפעמים לא מבחן התוצאה המקרי יכול לקבוע בסיס להצלחה עתידית .

    1. תודה אהרון.
      .
      בנוגע לפילדלפיה אני מסכים איתך – אמנם הטריידים שלהם היו פחות טובים מאשר הטרייד על קוואי, וקצת מאוחרים מדי אבל בסדר, אף אחד לא מושלם, והם היו מספיק טובים כדי שאכן רק המזל יפריד בינם לבין גמר המזרח.
      .
      בנוגע לאיינג' – אני קצת פחות סלחן ממך, בעיקר בגלל התוצאות של הצעדים שהוא כן עשה. אם טורונטו הייתה מטרידה עבור קוואי ובוסטון הייתה ממשיכה להשתפר ובכל זאת מפסידה לקוואי, בדומה למה שקרה לפילדלפיה השנה או להפסד של בוסטון ללברון בגמר המזרח ב-2018 – דיינו, אי אפשר לנצח תמיד את כולם. ההפסד של בוסטון ללברון ב-2018 היה, מבחינתי, הישג אדיר לבוסטון ולאיינג'. אבל מה שקרה שם השנה הוא לא "סתם" הפסד אלא התמוטטות כללית, ואת זה, לדעתי, אי אפשר לייחס למזל, וכן אפשר לייחס למה שהמנהל עשה (או לא עשה) במקרה הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט