פרוייקט אגדות (18) ג'ורג' (ICEMAN) גרווין /מנחם לס

פרוייקט אגדות (18):  ג´ורג´ גרווין

אני בנסיעות במערב ארה"ב ואין לי זמן לכתוב טורים. אולי הערב. אז אני משתמש ב-"אגדות" בקצב יותר מוגבר, ומוסיף אחגרים. באגדה האחרונה על וולט פרייזר הכנסתי אתגר מעניין מאד שאילו הייתי גולש, לא הייתי יכול לחכות כדי לענות עליו. אבל כנראה לפני 60 שנה עשו אותנו אחרת. אז אוהד ספורט היה אוהד ספורט. אז בוודאי עם ההעלבה הזאת לא יהיה אף גולש שיענה על האתגר, אבל הייתי חייב להוציא את המשפט מלבי, אפילו במחיר אתגר ש(אולי) יידפק. נחכה ונראה. כתבתי אותו כי להפתעתי (ואכזבתי הרבה) רק גולש אחד – מולי – הטריח את עצמו לענות עליו. האתגר הוכנס כי כשכתבתי את המאמר האורגינלי על וולט פרייזר זה היה ביום השנה ה-60 להולדת המדינה. אני מכניס אותו שוב כנסיון אחרון, ואם לא יהיו משתתפים, זה יהיה האתגר האחרון עד תחילת העונה, בה אולי אנשים מתעוררים משנתם. (הפעם אני מחפש מתנדב שיעשה ממוצע של הנבחרים כדי לקבוע חמישייה ראשונה ושנייה, ונראה מי פגע טוב יותר מכולם. כך זה ייערך: מתנדב יחשב את החמישייה הראשונה והשנייה. כל גולש ששלח תשובה לאתגר ייחשב את ניקודו כך: 10 נק' אם פגע בול בשחקן חמישייה, ו-5 נק' אם שחקן שבחר בחמישייה ניבחר רק לספסל, וגם הפוך: שחקן שהוא בחר לספסל, והרוב בחר לחמישייה, גם כן מזכה ב-5 נקודות!

 

 

******************************

אני יודע שהשם ג´ורג´ "ICEMAN" גרווין לא אומר הרבה לצעירים שביניכם, אז החלטתי לעשות רשימה שלי של 10 השוטינגים הגדולים בהיסטוריה, ואז אולי תבינו היכן הוא נמצא ברשימת הגדולים.

 

1. מייקל ג´ורדן
2.קובי בריאנט
3.אוסקאר "ביג 0" רוברטסון
4. ג´רי ווסט
5. ג´ורג´ "אייסמן" גרווין
6. קלייד פרייזר
7. קלייד "דה גלייד" דרקסלר
8. רג´י מילר

9."פיסטול" פיט מרביץ´
10. אירל "דה פירל" מונרו.

(מחכים בתור: אלן אייברסון, ג´ו דומארס, דוויין וויד).

=================================================
לפני שנבלעה ע"י הNBA, הייתה ליגה אחרת ונפלאה – ה-ABA
=================================================

ג´ורג´ גרווין היה השחקן השני בטיבו ב-ABA אחרי ד"ר ג´יי, וכשה-NBA גילתה מה יכול הגארד הפנומן הזה לעשות עם ה-2.00 מ´ שלו, היא החליטה לקנותו מהסן-אנטוניו ספארס (לפני שעברו לנבא). הייתה לנבא רק בעיה אחת קטנה: כדי לקנות אותו (ואת הד"ר) היא חייבת הייתה לקנות את כל הליגה. רק אחרי ש-ICE והדוקטור עברו לליגה הזקנה והכבדה, ה-NBA התחילה לרוץ במהלך חמישי.

ג´ורג´ נולד ב-1952 לאם חד-הורית (אביו עזב את הבית מיד אחר היוולדו) שגידלה אותו וחמש אחיו ואחיותיו בשכונת הסלאם הגרועה ביותר בדטרויט. ז"א שאין הרבה מקומות אחרים בארה"ב יותר מסוכנים ועניים. הלימודים אף פעם לא עניינו אותו, ולמזלו הרב הוא מצא תחליף מצויין – כדורסל.

כבר בעממי ואח"כ בתיכון הוא היה ה-COOL בכל מצב. חברו הטוב ביותר היה ראלף סמפסון, כוכב NBA עתידי. הכל בא לו במין קלות וטבעיות, כמו לבנו ג´ורג´ גרווין ג´וניור (המכונה ג´יג´י) ששנים אח"כ במשחק דומה מאד לזה של האבא, היה ממצטייני ההארלם גלוב טרוטרס, ואח"כ כוכב בליגה השבדית. אחיו דריק, אגב, היה כוכב באוניברסיטת טקסס-סן אנטוניו, ובשנות ה-90 הוביל את הליגה הישראלית בקליעות כששיחק עבור קבוצת עמק יזרעאל-גבת.

אעבור בקצרה על הקריירה שלו. הוא היה שחקן מצויין בתיכון אך עם ציונים גרועים כל כך שאף מכללה לא התעניינה בו. מספרים שכשמאמנו סול בירץ´ בא איתו לראיון לנוטר-דאם, והמאמן שאל אותו כמה זה 15 ועוד 17 הוא ענה "34". מאמן נוטר-דאם פנה לבירץ´ ואמר: "נו, אתה רואה?". אז בירץ´ ענה "מה הסיפור? הוא טעה רק ב-1".

איך שהוא הוא התקבל ללונג ביץ´ סטייט (שם קלע 29.5 נק´ למשחק תחת מאמנו המפורסם ג´רי טרקניאן), אך ה-"CULTURAL SHOCK" של דרום קליפורניה היה אדיר כל כך עבור בן הגטו מדטרויט שהוא ביקש – וקיבל – אישור לעבור לאיסטרן מישיגן יוניברסיטי (שם קלע 26.8 נק´ עם 14.4 ריב´ למשחק), אך נאלץ לעזוב בגלל "בעיות שלא נדבר עליהן כאן" כפי שאמר מאמנו במישיגן (הבעיה הייתה אגרוף לפרצוף של ג´יי פיקולה מרואנוק יוניברסיטי שלא הפסיק להכניס לו מרפקים. הייתה לו זו הפעם הראשונה והאחרונה לאבד עשתונותיו).

אז הנה נער בן 19 צנום שלא יכול לשחק בנבא בגלל החוק שהיה אז שאסר על שחקן להיכנס לליגה לפני ששנתונו סיים 4 שנות לימודים במכללה. אז בלית ברירה הוא הצטרף לפונטיאק שפראלס, קבוצה חצי מקצוענית ששילמה לו 500$ למשחק. במשחק מסוים הוא קלע 58 נק´, ובמקרה הסקאוט של הוירג´יניה סקוויירס מה-ABA (ג´והני קאר, שחקן עבר מצויין) היה במשחק. הוא מיד הוחתם ע"י הסקוויירס ב-1972.

הוא שיחק עם ד"ר ג´יי שקלע אז 31.9 נק´ בממוצע, וה-"קיד" כמו שקראו לו קלע 14.1 נק´.הגארד השני של הסקוויירס "פאטי" טיילור סיים אז ספר אוטוביוגרפי שניכתב ע"י PIMP (רועה זונות) בשיקגו, ושמו של הפימפ היה ICEBERG SLIM. כך החל פאטי לקרוא לו, ואז "הקרחון" (ICEBERG) הפך ל-"איש הקרח" (ICEMAN).

בחצי העונה הוא הועבר לסן אנטוניו ספארס עבור 225,000$ – סכום גדול אז – ומאמנו החדש בוב באס העבירו מסמול-פורוורד לתפקיד שוטינג-גארד שם נשאר עד סוף הקריירה. הוא שיחק מאחור עם הפוינט-גארד ג´יימס "CAPTAIN LATE" סילאס, והשניים נחשבו לבק-קורט הטוב בליגה. לשניהם היה ממוצע של 20+ בעונת 1975-1976. המעבר מסמול-פורוורד לשוטינג-גארד עשה פלאות: ממוצע קליעותיו עלה, והוא הפך מ-"סמול-פורוורד עם ממוצע ריבאונדים בינוני" ל-"שוטינג-גארד עם ממוצע ריבאונדים גבוה".

ב-1976-1977 כשהוא כבר בספארס, הם הצטרפו ל-NBA וגרווין מיד עשה את האול-סטאר. הוא היה ´מלך הסלים´ של הנבא ב-1977-1978, ואז התחיל בשרשרת שלוש הובלות ה-NBA בנקודות (33.1 נק´ ב-1980 ואז עוד שני כתרי "מלך הסלים" ב-1981 ו-1982.), וב-1984 הוא עבר את אלג´ין ביילור ברשימת "קולעי הנקודות בכל הזמנים" כשהגיע למקום העשירי. אגב, הוא שני ברשימת הגארדים של כל הזמנים בגגות).

כאן החלה הירידה. ב-1983-1984 המאמן החדש קוטון פיצ´סימונס החליט להביא שוטינג-גארד חדש, צעיר, אלבין רוברטסון, וגרווין הועבר לשיקגו. הוא שיחק עונה אחת בבולס (העונה בה היה מייקל ג´ורדן פצוע), ואז פרש כשהוא אומר את משפטו המפורסם "אני רוצה לפרוש כשעדיין יש לי בריאות, יש לי כסף, ויכולת מנטאלית לספור אותו"!

 

הוא סיים קריירה ארוכה בנבא עם ממוצע של 26.2 נק´ למשחק וניבחר ל-"היכל התהילה" ב-1996 ואח"כ ל-"50 האגדות". אבל תרומתו הגדולה ביותר הייתה שהוא היה הגפרור שהבעיר את ה-MERGER (איחוד) בין ה-ABA וה-NBA כפי שאסביר למטה.

=================================================
המשחק המרתק ביותר בהיסטוריה של הנבא
=================================================

בנבא לא "יורדים ליגה" אפילו אם מסיימים 82-0 את העונה. לכן "ממציאים" כאן כל מיני סיבות למשחקים חשובים. כגון משחק קובע לעשיית הפלייאוף, או משחק קובע ליתרון בית בפלייאוף, וכו´.

ב-1977-1978 במשחק האחרון של העונה הוביל ג´ורג´ גרווין את רשימת "מלך הסלים" ב-NBA עם 27.22 נק´ למשחק, כשדייויד תומפסון מפגר בשש מאיות עם 27.16 נק´. אני זוכר היטב את היום האחרון הזה. מתמטיקאים מ-MIT ופרינסטון החלו לחשב כמה צריך תומפסון לקלוע, נגד כמה שגרווין יקלע, כדי לגנוב ממנו את התואר. הצרה הייתה שהם לא ידעו כמה גרווין צריך לקלוע עד סיום המשחק של תומפסון.
המשחק של תומפסון נגד דטרויט, בדטרויט, נערך ביום ראשון בשעה 1 בצהריים. תומפסון קלע 73 נק´. כל הפרופסורים מיד הוציאו סרגלי חישוב ומצאו שגרווין מפגר ב-58 נק´. זה המינימום שהוא צריך עבור החזקת הכתר.המשחק של גרווין נערך ב-8 בערב נגד ניו-אורלינס, בניו-אורלינס. אנשים חיכו למשחק זה כמו לגמר סידרת פלייאוף.

רבע ראשון: לאייסמן 20 נק´. אנקדוטה: גרווין החטיא והחטיא (8 החטאות רצופות) וביקש מחבריו שיפסיקו למסור לו כי אין לו יותר רצון לנצח את התואר. הם לא שמעו לו והמשיכו לפטם אותו בכדורים! רבע שני – 33 נק´ (אגב, במשחק הצהריים שבר תומפסון את מס´ הנקודות לרבע – 32 – שהחזיק מעמד כ-7 שעות עד ה-33 של אייסמן). יחד 53. צריך 58. אחרי 9 דקות של הרבע השלישי לגרווין כבר 63 נק´, והוא יורד לנוח כ-"מלך הסלים" של הנבא בקרב הצמוד ביותר בהיסטוריה.

שניהם – תומפסון וגרווין – נחשבו אז לקלעים הארסיים ביותר בליגה. תארו לכם משחק כזה כשלברון ג´יימס מפגר בריצה למלך הסלים לפני המשחק האחרון בשש מאיות. הוא עולה למשחק נגד הפיסטונס, וקולע שם 73 נק´. עכשיו מגיע תור קובי בריאנט שחייב לקלוע 58 כדי לקחת את התואר. יש לו משחק חוץ נגד ההורנטס. הוא קולע 63 נק´, ויוצא לנוח בדקה ה-33. תארו לכם משחק כזה, ואולי תבינו מה הלך שם לפני 30 שנה!

=================================================
´אייסמן´ היה הקטליסט באיחוד שתי הליגות
=================================================

 

ב-1973-1974, מיד אחרי משחקו הראשון של ´אייסמן´ באול-סטאר של ה-ABA, חוזהו נימכר לסן-אנטוניו ספארס (שעברו מדאלאס כששם הקבוצה היה שפאראלס). הייתה זו תקופה איומה של מלחמות בין שתי הליגות, ופתאום מוצא גרווין את עצמו כוכב של מלחמה משפטית שהפכה להיות הנושא המדובר ביותר בכדורסל של אז, כי כל גורל ה-ABA, והרבה מהרפיוטציה של ה-NBA, היו תלויות בתוצאות המשפט.

הנה צעיר צנום בן 21 שיכול להיות בקושי ג´וניור בקולג´, עם ניסיון מקצועני מינימאלי, בן שכונת גטו קשה בדטרויט (חברו הטוב ביותר בימי התיכון העליזים היה הענק סם סמפסון – 2.23 מ´, איתו יצא לגרווין לשחק בנבא), והילד הזה הוא במרכז מערבולת שלמה שהיו בה 2 קומישיונרים של שתי ליגות, עורכי דין, ראשי ערים, שופטים פדרלים, מה לא).

אז הנה הסיפור: ב-1970 יהודי בשם אירל פורמן קנה פרנצ´ייז של הליגה החדשה ABA באוקלנד, קליפורניה, עבור חצי מיליון דולר, שהיו חובות הקבוצה. הוא העביר את הקבוצה מיד לוושינגטון ושמה היה וירג´יניה סקוויירס. פורמן ניכנס אף הוא לקשיים כספיים והחליט למכור 5 משחקניו שהיו יכולים להרכיב "נבחרת כל הזמנים בכדורסל" לא רעה בכלל: דייב בינג וד"ר ג´יי מאחור, ריק ברי ובוב מקדו בעמדות הפורוורד, וסוון נייטר הענק (2.20 מ´) בסנטר. אני לא מתבדח. זאת אחת החמישיות הגדולות ביותר שאני יכול לחשוב עליהן.

השחקן האחרון בעל שם שהסקוויירס החזיקו היה ´אייסמן´. ב-1974 הם החליטו למוכרו לספארס. הקומישינר של ה-ABA מייק סטורן (יהודי אף הוא) היה נגד המכירה בטענה שבלי ´אייסמן´, הסקוויירס תהפוך לקבוצה לא אטרקטיבית, והיא לא תהיה זמינה למכירה. פורמן רצה למכור את הפרנצ´ייז אבל הוא קודם רצה לחלוב כמה שיותר כסף ממכירת שחקניו.

´אייסמן´ עצמו לא אהב את המעבר לספארס. תגידו אתם, אם יש לך חברי קבוצה כמו ד"ר ג´יי, מקדו, בינג, וריק ברי, הייתם רוצים לעבור לקבוצה אחרת? הכל עמד לקרות אבל לפתע פורמן שינה דעתו. הוא לא רוצה למכור את הקבוצה, ורוצה ש´אייסמן´ יישאר.

"NO WAY" אמר אנג´לו דרוסוס, בעל הספארס. פורמן התעשר בינתיים ממכירה כללית של כוכביו וכנראה קיווה שעם ´אייסמן´ ככוכב, ועוד כמה צעירים, הסקוויירס יוכלו להמשיך להתקיים עד שיהיה MERGER עם ה-NBA. אבל דרוסוס רצה את גרווין, ודרוסוס היה חבר במאפיה היוונית במערב. אז כשדרוסוס רוצה, לא כדאי להישחט עבור פרינציפ "קטן"!

לסטורן היה רעיון: החזירו את ´אייסמן´ לסקוויירס, קבלו חזרה את ה-225,000$, פלוס ג´ורג´ קרטר, שחקן לא רע.

"NO WAY" אמר דרוסוס.
סטורן קרא למסיבת עיתונאים בה הודיע ש´אייסמן´ נישאר בסקוויירס.
כשדרוסוס צעק לעבר סטורן שאין לו את היכולת הכספית או המשפטית, ואין לו אוטוריטה לעשות זאת, סטורן צעק לעבר המאפיונר/ביזנסמן:

“I'LL TAKE MY BEST SHOT AND YOU'LL TAKE YOUR BEST SHOT!”

מה אגיד לכם? ה-"בסט שוט" של דרוסוס היה הרבה יותר טוב.

לשופט ספירס נמאס מהתרגילים של הסקוויירס ומכל הליגה, והוא החליט שגרווין עובר לספארס, אבל הוא נותן 10 ימים לשני הצדדים להגיע להסדר כל שהוא. הספארס חששו שהסקוויירס יחטפו פיזית את ´אייסמן´ – אתם יודעים, כמו בסרטים ´בוני וקלייד´, והם החביאו אותו במלון המפואר "הילטון פלאציו" בסן-אנטוניו עם כמה מאפיונרים השומרים על הסוויטה שלו.

ספירס קרא לכל הצדדים להופיע ב-15 לאוקטובר ללשכתו, והוא שמע מכולם: מסטורן, מדרוסוס, מפורמן, וממאמן הספארס החדש טום ניסאלק. בסוף היום השופט אמר שהם ישמעו ממנו תוך עשרה ימים, ובינתיים התיר ל-´אייסמן´ להופיע בציבור ולשחק עבור הספארס. כעבור 10 ימים הגיע צו בית המשפט: ג´ורג´ גרווין הוא שחקן הספארס.

סוף דבר: ה-ABA אף פעם לא הגישה ערעור. גרווין החל לשחק בספארס ומיד יצר לעצמו ממוצע של 23.4 נק´. פורמן מכר את הסקוויירס שבלי גרווין סיימו את העונה 56-28.

הסקוויירס נעלמו מהמפה ב-1976 כשכמה קבוצות ABA הפכו להיות קבוצות NBA. הרבה מהאיחוד בין שתי הליגות – MERGER באנגלית, הוא בזכות שוטינג גארד מהיר הקולע 25 נק´ למשחק ומסוגל לקפוץ לשמיים. רק שנים אח"כ הבינו כולם כמה תרם גרווין (למעשה בלי שעשה דבר מלבד להיות כוכב כדורסל) לאיחוד בין שתי הליגות שכמעט מיד היה מוצלח, והיום אנחנו פשוט שוכחים שכמה קבוצות NBA היו קבוצות ABA רק לפני 30 שנה!

=================================================

אתגר 

האתגר המקורי היה "חגיגות 60 שנה להולדת ישראל. כדי לתת אפשרות לאלה המאמינים שמאז יום הולדת ה-60 ועד היום התפתח שחקן ישראלי הראוי להיות ברשימה, האתגר של היום הוא  נבחרת ישראל בכל הזמנים עד היום, ה-6 לאוגוסט, 2013.

בחר את נבחרת ישראל של כל הזמנים (5 פותחת ו-7 שחקני ספסל) למשחק ראווה נגד נבחרת אירופה (בחר גם אותה!) של כל הזמנים (5  לחמישייה ו-7 לספסל) כחלק מחגיגות ה-60 שנה לישראל. תשובות עד הלילה.

מאחר ומולי היה היחיד שענה שלשום, מגיע לו שאציין את בחירתו בגדול:

מולי בחר:

ישראל:

כהן מינץ, מיקי,עדי גורדון, דורון ג'מצ'י וחנן קרן

אירופה:

דינו מנגין, דראזאן פטרוביץ,דרק נוביצקי,סרגי בלוב, ניקוס גאליס


מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. נבחרת ישראל : קטש, מיקי, ג'מצ'י, כספי, מרסר.
    ספסל: שארפ, שפר, שלף, שטיינהאואר, בועז ינאי, גורדון, כהן מינץ.

    נבחרת אירופה: טוני פארקר, פטרוביץ', קוקוץ', נוביצקי, סאבוניס.
    ספסל: דיבאץ, ראדג'ה, סטויאקוביץ', מרצ'ולניוס, פאו גאסול, מארק גאסול, סרג' איבאקה.

  2. אני מספיק מורעל מכדי לעבוד ולהכין את הבחירה עד הסוף, אבל לא נראה לי נכון להשאיר את הנבחרת בלי בועז ינאי (שלישי בטבלת הקלעים אחרי ג'מצ'י וברקוביץ') , ובלי טל ברודי (הישג מיוחד – שיחק בנבחרת ארה"ב ב1970 אחרי שכבר עלה לארץ ב1966 וחזר לארה"ב לשירות צבאי של שנתיים, היה הנבחרת ארה"ב באליפות העולם ב70, ואז חזר לארץ ושחק אחר כך בנבחרת ישראל 78 פעמים).

  3. אני בכיוון של מיקי בגדול, מאחר ואלה שחקנים פחות או יותר מהתקופות שהכרתי. ג'מצ'י הוא מאסט, ומרסר הוא הברקה, קטש הרכז מספר אחד שלנו. כספי הוא שאלה טובה, אבל לא עולה לי בראש בשלוף מחליף ראוי.
    עם כל ההערכה למיקי, הייתי שמח לראות את קטש ושפר יחד בחמישייה, ולו כדי לראות שוב את הצירוף החד פעמי הזה.
    חוץ מהם קשה לי לוותר על הלב של שחקנים כמו פרישמן, פיני חוזז, מוטי דניאל, סימס, ארואסטי וארדיטי. אחד מהם לפחות חייב להיות בסגל כדי להגדיל את משקל הביצים הכולל (נו אופנס, דורון).
    אחרון חביב שחסר לי זה הצלף האינדיאני ג'ק צימרמן. למרות שאם הוא בפנים יש בעיות עם טל ברודי.

  4. ישראל:

    קטש, ברקוביץ', כספי, סילבר, מרסר.

    ספסל- ברודי, לייבוביץ', ארואסטי, שמעון אמסלם, מוטי דניאל, דורון ג'מצ'י, שפר.

    אירופה:
    פארקר, פטרוביץ', נוביצקי, קוקוץ' וסאבוניס

    ספסל- ראדג'ה, פאו גאסול, ג'ואקים נואה, חואן קרלוס נבארו, מארק גאסול, מנגין וקורבלאן.

  5. הדברים על איש הקרח ברשימותיי:

    סקורר מדהים, קלעי נפלא ואתלט גדול, אך יכולת המסירה הייתה לא יותר מבינונית ואיבד יותר מאשר מסר. אך יכולתו ההתקפית הרב-גונית והבלתי ניתנת לעצירה הופכת אותו לשחקן שיש לו מקום של כבוד ברשימת הקלעים של כל הזמנים, אך בגלל שאיבד יותר מאשר מסר, נמצא אצלי כמה מקומות מתחת למיקום שהיה מגיע אליו אצלי אם היה גם מוסר טוב (נמצא אצלי במקום התשיעי בין הקלעים בכל הזמנים), ובגלל זה לדעתי לא יכול להיות מדורג יותר מידי גבוה. היה ריבאונדר טוב מאוד וחוטף לא רע. גם הוא כמו ת'ומפסון (וד"ר ג'יי) שיחק קודם באב"א (4 עונות במקרה שלו – 269 מש' מתוך 1,060) ועבר עם קבוצתו ב-76' לנב"א.
    בתחילה שיחק באב"א בווירג'ינה סקוואיירס אך בעונתו השנייה עבר לספרס שבה שיחק שנתיים נוספות באב"א ועוד 9 בנב"א. בעונתו האחרונה שיחק בשיקאגו ופרש בגיל 34 לאחר 10 עונות בנב"א.
    26.2 נק' (51.1% מהשדה ו-84.4% מהקו), 4.6 רי', 2.8 אס', 1.2 חט', 0.8 חס' ו-3 אי' ב-36 דק' למשחק בעונה הסדירה בנב"א; 27 נק' (50.8% מהשדה ו-82.7% מהקו), 5.8 רי', 3.2 אס', 1.2 חט', 0.9 חס' ו-3.2 אי' ב-37.3 דק' למשחק בפלייאוף הנב"א.

  6. ישראל
    חמישיה:
    מיקי ברקוביץ', נדב הנפלד, טל ברודי, תנחום כהן מינץ, בארי לייבוביץ'
    ספסל:
    דורון ג'מצ'י, בועז ינאי, עודד קטש, מוטי דניאל, עדי גורדון, לו סילבר, סטיב קפלן

    אירופה
    חמישיה:
    ניקוס גאליס, סרגיי בלוב, פאו גאסול, דראזן פטרוביץ', ארווידאס סאבוניס
    ספסל:
    דראזן דליפגיץ', דטלף שרמפף, טוני קוקוץ', קרסימיר קוסיץ', וולדה דיבאץ', דינו מנגין, דירק נוביצקי

    1. מנחם מקדונלדס זה אוכל לכלבים טבול באמוניום הידרוקסיד (על אמת- כך הם מנקים את הבשר), לא רוצה להישמע כמו הטבעונים המעצבנים האלה אבל תעשה לנכדים שלך טובה ואל תיתן להם את החרא הזה.
      תהיה בריא זה הכי חשוב

  7. נבחרות כל הזמנים של נבחרת ישראל ושל אירופה:
    לייבוביץ', ברקוביץ', ינאי, הנפלד, כהן מינץ.
    ספסל: ברודי, שפר, גודס, ג'מצ'י, סילבר, כספי, שטיינהאואר.

    יש לציין עוד שחקנים שיכולים להיבחר לנבחרת כל הזמנים: גורדון, טפירו, חיים שטרקמן, איתמר מרזל, שלושת הסטיבים (קפלן, שכטר ומאלוביק), שלף, ליאור אליהו, אברהם שניאור, ועוד.

    נבחרת כל הזמנים האירופית:
    שאראס, פטרוביץ', קירילנקו, נוביצקי וסאבוניס.
    ספסל: קורבלן או מרזורטי, אוסקאר שמידט, גאליס, קוקוץ', גאסול, שרמפף, דיבץ'.

    1. אני מחליף את שאראס בפארקר ושאראס יורד לספסל.
      רציתי לציין שגם ריגודו הוא אפשרות טובהמאוד לנבחרת וכן בודירוגה.

      1. אזכיר עוד שחקנים אירופים גדולים: דג'ורג'ביץ', מרצ'ולניס, קוראץ', דליבאשיץ, דליפאגיץ, וולקוב, פספאלי, מנגין, פרננדו מרטין, טקצ'נקו.

  8. הפעם אני מחפש מתנדב שיעשה ממוצע של הנבחרים מחר כדי לקבוע חמישייה ראשונה ושנייה, ונראה מי פגע טוב יותר מכולם. כך זה ייערך: מתנדב יחשב את החמישייה הראשונה והשנייה לפי מספר הבוחרים. כל גולש ששלח תשובה לאתגר ייחשב את ניקודו כך: 10 נק' אם פגע בול בשחקן חמישייה, ו-10 נק' אם קלע בול בשחקן ספסל. 5 נק' אם שחקן שבחר בחמישייה ניבחר רק לספסל, וגם הפוך: שחקן שהוא בחר לספסל, והרוב בחר לחמישייה, גם כן מזכה ב-5 נקודות!
    מי שיתנדב ראשון הוא זה שעושה את החישוב.
    כל גולש יחשב אז לעצמו את מספרו!

  9. הבחירה שלי:
    ישראל: טקש, לייבוביץ', ברקוביץ', סילבר, כהן מינץ.
    ספסל : ברודי, ג'מצ'י, בועז ינאי, כספי, סטיב קפלן, הנפלד, ארואסטי

    אירופה
    פרקר, גאליס, פטרוביץ', נוביצקי, סבוניס
    ספסל: מרצ'לוניס, קוקוץ', פאו גאסול, ראז'ה, דיבאץ', סמיתס', שרמפף

  10. כדי לעשות סדר אביא את בחירתי שוב:

    נבחרת ישראל של כל הזמנים:
    לייבוביץ', ברקוביץ', ינאי, הנפלד, כהן מינץ.
    ספסל: ברודי, שפר, גודס, ג'מצ'י, סילבר, כספי, שטיינהאואר.

    נבחרלת אירופה של כל הזמנים:
    פארקר, פטרוביץ', קירילנקו, נוביקי וסבוניס.
    ספסל: שאראס, גאליס, קוקוץ', גאסול, שרמפף, דיבאץ', סמיתס.

  11. הפעם אני מחפש מתנדב שיעשה ממוצע של הנבחרים מחר כדי לקבוע חמישייה ראשונה ושנייה, ונראה מי פגע טוב יותר מכולם. כך זה ייערך: מתנדב יחשב את החמישייה הראשונה והשנייה לפי מספר הבוחרים. כל גולש ששלח תשובה לאתגר ייחשב את ניקודו כך: 10 נק' אם פגע בול בשחקן חמישייה, ו-10 נק' אם קלע בול בשחקן ספסל. 5 נק' אם שחקן שבחר בחמישייה ניבחר רק לספסל, וגם הפוך: שחקן שהוא בחר לספסל, והרוב בחר לחמישייה, גם כן מזכה ב-5 נקודות!
    מי שיתנדב ראשון הוא זה שעושה את החישוב.
    כל גולש יחשב אז לעצמו את מספרו!

  12. ישראל
    קטש , ברקוביץ, גמצי, הנפלד, מרסר
    ספסל
    אליהו , כספי , ברודי , שפר , ליבוביץ, בועז ינאי , שלכטר

    אירופה
    טוני פארקר, פטרוביץ, סטוקאביץ, ,נוביצקי, סאבוניס
    ספסל
    מרצלוניס , דיבאץ , טוני קוקוץ , בודירוגה, שרמפף , ריק סמיתס, פאו גאסול.

  13. איך אפשר להזכיר את האייסמן ולא לשבר על הfinger roll שלו?
    זה כמו לדבר על טים הארדוואי ולא להזכיר את הקרוסאובר….

    חמישיה שלי של אירופה: בודירוגה, פטרוביץ, קוקוץ, נוביצקי, סאבוניס
    ספסל: טוני פרקר, אנתוני פרקר, סטויאקוביץ, פאו גאסול, דיבאץ, קירילנקו ונבארו

  14. מי מתנדב לכתוב "מצרי מתעצבן" על הופס? יש בYNET מדריך מפורט איך לייצר את הגרסא שלך, מה שנשאר זה העיקר – לכתוב את הטקסט השנון. מה שבטוח שאין בעיה לשלב את אובמה פה ושם על פי המקום שלו אצל המצרי…

  15. ישראל:
    קטש ברקוביץ ג'מצי כספי כהן מינץ'
    ספסל: הנפלד ברודי שפר אליהו שפע לייבוביץ' בועז ינאי
    אירופה:
    טוני פארקר נבארו קוקוץ' נוביצקי גאסול
    ספסל: שאראס קירלנקו דיבאץ' סטויאקוביץ' סאבוניס נואה מארק גאסול

  16. ישראל: ליבוביץ, ג'מצ'י מיקי, כהן מינץ ומרסר
    על הספסל: קטש, ברודי, הנפלד, אמיר כץ, בועז ינאי, עדי גורדון, לו סילבר
    אירופה: גאליס, פטרוביץ, קוקוץ', סאבוניס, נוביצקי
    על הספסל: דנילוביץ, בודירוגה, דינו ראג'ה, דיבאץ, פאו גאסול פרקר, סטויקוביץ'

כתיבת תגובה

סגירת תפריט