איך זה יעבוד? (6) – ניו אורלינס / רועי ויינברג

ממשיכים בסדרה שמנסה לנתח כל קבוצה לקראת העונה הקרובה. הפעם הגענו לפליקנס שעברו קיץ מאוד מעניין.

לפני שנתחיל, בואו נסתכל על הרוסטר: לונזו בול, ג'רו הולידיי, ניקל אלכסנדר-ווקר, ג'יי ג'יי רדיק, ג'וש הארט, ברנדון אינגרם, אטואן מור, דריוס מילר, דריק פייבורס, ציון וויליאמסון, ג'ליל אוקפור, ניקולו מלי, ג'קסון הייז. 13 שמות כש-3 מתוכם נבחרו בעשרים הבחירות הראשונות של הדראפט, עוד אחד הגיע מהיורוליג (הרחבה בהמשך) והתשעה הנותרים היו שחקני רוטציה משמעותיים העונה.

הם מאוד מאוד עמוקים. יש כמה שחקנים שמשחקים על אותה משבצת, פחות או יותר, בדמות רדיק והארט או פייבורס וציון. אלווין ג'נטרי יצטרך למצוא דרך לבנות היררכיה בקבוצה הזאת. איך זה יקרה?

שני השחקנים שצפויים להיות המרכזיים הם וויליאמסון ולונזו בול. וויליאמסון היה הבחירה הראשונה בדראפט וקשה לראות מצב שבו הוא לא מקבל כמות משמעותית של דקות, כשהוא הכישרון הגדול ביותר שיש לנ"א ושחקן חמישייה ודאי. במובן מסויים, העונה הזאת נועדה בשביל למצוא את השחקנים שהכי מתאימים לידו.

השני זה לונזו. הוא הרכז הטהור היחיד בסגל של הפליקנס ופוטנציאל גדול בפני עצמו. יש חשש לא קל מפציעות, אבל המעבר שלו לחברת נעליים נורמלית, נוסף על השדרוג של הצוות הרפואי של הפליקנס, מעודדים. הוא אוהב לשחק מהר ולמצוא שחקנים בצבע וקבוצה שמלאה בקלעים וגבוהים עם יד רכה בפוסט כמעט מושלמת בשבילו. בעונת הרוקי היו לו 7 אסיסטים ו-7 ריבאונדים במשחק, הוא יכול להגיע למספרים קרובים לכך בפליקנס, אם יפתח.

יכול להיות שנראה את ניו אורלינס מעדיפה לתת דקות להולידיי במקומו. הוא השחקן הטוב ביותר שלהם כרגע וסקורר נהדר. בשנים האחרונות הוא משחק כשוטינג גארד, אבל יכול להוביל כדור ומסר 7.7 אסיסטים למשחק בעונה האחרונה. אני מאמין שנראה אותו פותח לצד בול כשהדקות, והבריאות המפוקפקת של השניים, יפרידו ביניהם: יהיו דקות של בול בנפרד וכאלה של הולידיי בנפרד.

הולידיי יכול לשחק טוב בקצב איטי וזה נותן הרבה גמישות לשקנאים. הם יכולים להרשות לעצמם להאט את המשחק כשהוא משחק עם קו קדמי מסורתי, למשל פייבורס לצד אוקפור או הייז. הוא יותר מסוכן בהתקפת חצי המגרש מכל שחקן אחר של עיר הג'אז (האמיתית, לא יוטה). למרות זאת, לא יפתיע אותי לראות אותו מסיים את העונה במקום אחר במהלך דומה לזה של מארק גאסול בשנה שעברה, למשל בקליפרס כשג'רום רובינסון, לנדרי שאמט, בחירות וחוזים נגמרים עושים את הדרך ההפוכה. הוא מבוגר מוויליאמסון ב-9 שנים ופשוט לא מתאים לציר הזמן של הפליקנס.

אותו דבר תקף גם בקשר לג'יי ג'יי רדיק ודריק פייבורס שיכולים לתרום לקבוצות פלייאוף כאן ועכשיו, במיוחד כשלא ברור אם הפליקנס יהיו כאלה. רדיק, בניגוד לפייבורס והולידיי, יכול להיות מסוכן בעיקר במשחק המהיר של נ"א. התיאום שלו עם וויליאמסון יכול להיות טוב בדומה למה שהיה עם אמביד בשנה שעברה והם יכולים לרוץ בסוג של חמישיית מוות עם בול, רדיק, הארט (או מור), ניקולו מלי ו-וויליאמסון. מלי לא אחת ההחתמות הבולטות בקיץ הזה, אבל הוא הגבוה היחיד של ניו אורלינס שמהווה איום מהשלוש. זה יכול להרוויח לו המון דקות בקבוצה המהירה שתתפתח כאן. וויליאמסון יכול להיות שימושי כסנטר, למרות שהוא נמוך מכדי לשחק במשרה מלאה בתפקיד. הגודל שלו יכול להפוך אותו לחוסם קטלני ולא יפתיע אותי לראות את ניו אורלינס משתמשת בזה השנה בתדירות די גבוהה.

נוסף על כך, בשנה שעברה ניו אורלינס הייתה אחת הקבוצות הגרועות בליגה במשחק המעבר וזה ישתנה השנה, מה שיכול לאפשר להם לשחק אפילו יותר מהר. הם שיחקו לא מעט, באופן יחסי, על בידודים (6.9% מסך המהלכים שלהם). כאן יכנס אינגרם שהיה מצויין בתחום השנה. הוא יכול לסיים את העונה הזאת כשחקן שקיבל את כמות הדקות הגבוהה ביותר בניו אורלינס, כשבריא, בזכות היכולת שלו ליצור סל בעצמו ומצד שני לרוץ במשחק מהיר. הקליעה טעונת שיפור, אבל הוא יכול להפוך לסקורר של 20 נקודות במשחק אחרי שלא היה רחוק מזה השנה.

בסופו של דבר, לא לגמרי ברור איך ניו אורלינס תשחק השנה. יש 4 שחקנים מרכזיים (לונזו, הולידיי, אינגרם, וויליאמסון) וחבורה של שחקנים משלימים שיקבלו יותר או פחות דקות לפי ההתאמה שלהם לרביעייה הזאת. אפשר להעריך שהם יהיו כיפיים לצפייה, אבל אל תצפו לראות קבוצה מאורגנת יותר מדי. זה לא מה שהם מחפשים העונה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. תודה רועי על הניתוח . קבוצה צעירה ומעניינת , ללונזו ואינגרם הזדמנות להראות מה הם שווים , לאינגרם גם לראשונה להראות שהוא מסוגל להוביל קבוצה וכמובן שיש את זכיית הג'ק פוט בדמות זאיון.
    רדיק עם הנסיון והקליעה זו יופי של החתמה , גריפין הוציא תמורה טובה מאוד על שחקן שהצמיד לו ולקבוצה אקדח לרקה. הייתי שם עין על ניקולה מלי, יכול בזכות הקליעה שלו לקנות לא מעט דק' כסטרץ' 4 לצד זאיון/פייבורס/אוקפור (מסתבר שג'ליל עדיין חי)

    1. תודה רועי
      קבוצה מסקרנת במערב של השנה יכולה להיות קבוצת פלייאוף או לוטרי שום דבר לא יפתיע .
      אני יהוה נועז ויהמר שיכנסו לפלייאוף על חשבון יוטה או פורטלנד .
      לדעתי זאיון זה מפלצת מסוג חדש שעוד לא ראינו , לונזו ואינגראם יספקו עונת יציאה מהצל של לברון , רדיק זה מכונה , והולידיי שחקן מעולה
      זה הולכת להיות אחת הקבוצות הכיפיות לצפייה העונה

  2. מצוין.
    אני חושב שהסיטואציה תשפר להולידיי את הסטטיסטיקה ותאפשר טרייד טוב יותר לפליקנס, כמו במקרה גאסול, וגם רדיק ופייבורס צריכים להיות על המדף, כי יהיה לשניהם לא מעט ביקוש.

  3. קבוצה מעניינת
    במזרח יש מצב שהיו עושים פלייאוף
    מסכים שצפויים עוד טריידים השנה
    **
    לגבי גריפין, הפך לאחד המנגרים המובילים בליגה בעקבות בין היתר, הגמרים והאליפות שלברון הביא לו בקליבלנד

    1. השאלה היא מה הם ירוויחו. יש להם כישרונות צעירים כמעט בכל עמדה, אולי חוץ מהשוטינג גארד (ושם יש להם אולסטאר). לא אופתע אם נראה את ג'יילן בראון מגיע לשם, בהנחה שיהיה פער גדול מדי בשיחות בינו לבין בוסטון על הארכת החוזה

  4. תודה.
    ג'נטרי יכול לעלות במלא קומבינציות, למשל לעלות עם החבורה של הלייקרס בהרכב השני, לקצב רצחני ודריסת היריבה כשהיא מעלה את המחליפים.
    יהיה מרתק לראות מה יעשה וזאת הקבוצה מס' 1 מבחינתי לקום אליה השנה.

    1. ההנחה היא, לדעתי, שחברת נעליים מוכחת עם מחלקת מחקר אמורה לשמור על הקרסוליים שלו טוב יותר מהנעל שאביו תפר בחנייה. זאם הנעליים של החברות הגדולות אכן עושות את זה או לא, זו כבר שאלה אחרת

  5. יותר מדי שחקנים שצריכים (ורוצים) לקבל זמן פרקט ויש מעט מאוד דקות לחלק ביניהם – שאלת הרוטציה תהיה מעניינת וה"כאב הראש החיובי) יצור בעיות אגו.
    אין ממש תחליף לניסיון ולדעתי הרצף של רדיק בפלייאוף יסתיים השנה (אלא אם יעבור בטרייד). המערב עמוק מדי והפליקנס צעירים מדי

  6. כרגיל, כיף לקרוא את הסדרה הזו. בקשר לניו אורלינס, נבנית שם קבוצה חביבה מאוד ויהיה מעניין לעקוב אחריהם

    1. מסכים, הבעייה המרכזית של ניו אורלינס שהיא במערב, מה שאומר שהיא תגרד את הפליאוף מלמטה לפחות בשנתיים הקרובות.
      הבעעיה היום בליגה שרוצים להצליח עכשיו, מה שיוביל למכירת נכסים והבאת שחקנים חדשים שיתאימו לשיטה של זאיון במידה והוא יעמוד בציפיות הענק ממנו, במידה והוא לא יעמוד אז בכלל כל הפרוייקט הזה ילך לפח.

  7. שאלה מרתקת, איך זה יעבוד בפליקנס.
    על פניו, יש חומר שחקנים יוצא דופן. הבעיה?
    קשה לדעת איך מה שיש יתחבר.
    איך הם יצליחו למצות את הפוטנציאל של השחקנים, כאשר, לדוגמה, כל הקלעים האיכותיים מרוכזים בעמדה 2,
    אבל אין רכז/שחקני כנף שמסוגלים לרווח את המשחק.
    זו שאלה קריטית, בעיקר לנוכח סט היכולות של ציון וויליאמסון.
    שוב, על פניו, הוא יפרח אם הוא יוקף בקלעים. כרגע, הפריחה מוטלת בספק.
    .
    אז אם נחזור לרגע לשאלה –
    איך זה יעבוד?
    התשובה, לדעתי, היא בידיים של גריפין. יש המון כישרון לא מנוצל בקבוצה (אינגראם, בול),
    יש שחקנים ותיקים (רדיק, מור, הולידיי),
    ויש מיליון בחירות דראפט.
    אם יש משהו שגריפין הראה בקריירה שלו, זה שהוא יצירתי. הוא יודע להפוך כלום למרכיבים משמעותיים בקבוצה אלופה.
    בפליקנס יש לו הרבה יותר מ-"כלום".
    יהיה מעניין.
    .
    תודה, רועי.

  8. לדעתי הבעיה הגדולה היא המאמן
    ג'נטרי מאמן בינוני במקרה הטוב
    הוא לא יביא אותם להישגים ואני לא רואה אותם מגיעים השנה לפלייאוף

  9. הוזכרה כאן סקרמנטו של פעם, אבל נדמה לי שיהיה מאד מעניין דווקא אם הקבוצה תשחק כמו סקרמנטו של השנה האחרונה – קצב מהיר מאד שמסתמך על רגליים צעירות. נדמה לי שאפילו ציון עם כל קילוגרמיו, יכול להיות סילון לא קטן.

  10. איזה קבוצה גריפין בנה חלום, העניין שיש כל כך הרבה צעירים עם כישרון שאפילו אין סיבה להטריד את הולדי.
    גריפין צריך לקחת את העונה כמטרה לבחון מה שווה כל אחד מהצעירים בסגל (לונזו, אינגרם, ניליקיל, הייז)., ואיזה שיטה ושחקנים צריכים סביב זאיון.
    יש לגריפין את הנכסים לעשות שינוים כנדרש.
    פשוט מחכה לראות כבר תקבוצה.

  11. תודה רבה רועי אחלה ניתוח, לאחת הקבוצות המעניינות בליגה.
    .
    אני חסיד גדול של טיימליין אבל לא משוכנע שהולידיי יוטרד כל כך מהר, מישהו צריך לעבוד עם הצעירים והוא נראה לי אחלה מנהיג לכנופייה הזו. מה שכן, אני לא משוכנע שכל צעירי הלייקרס יסיימו את העונה בניו אורלינס.

  12. עמוס מדי ואין שחקני כנף. הייז ואלכסנדר ווקר ייעלמו על הספסל וג׳נטרי לא ישתלט על העסק. הולידיי רדיק ופייברוס לא יגמרו דם את העונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט