איך זה יעבוד? (5) – יוטה ג'אז / רועי ויינברג

הג'אז החליפו 4 מ-8 שחקני הרוטציה המרכזיים שלהם, כולל שני שחקני חמישייה. הקבוצה הביאה את מייק קונלי ובויאן בוגדנוביץ' וצפויה לשחק כדורסל חדש לגמרי. אז איזו יוטה נראה העונה?

ההגנה הייתה נהדרת, אבל צפויה להשתנות. סביר שהיא תהיה פחות טובה. ההגנה עם פייבורס ליד גובר הייתה נהדרת, במיוחד בחמישייה הפותחת הרגילה, כשהיה להם דירוג הגנתי נהדר של 99.2 ב-501 דקות (רוביו, מיטשל, אינגלס, פייבורס, גובר). ליוטה יש את אד דיוויס, בעל ממדים דומים לפייבורס, שיכול להיכנס במקומו בחמישייה. אני לא חושב שנראה את זה לאורך זמן, אחרי שהשילוב של גובר ליד עוד גבוה לא הצליח בפלייאוף השנה בו הדירוג ההגנתי שלהם ירד ל-116.3. המגמה נמשכת כבר כמה שנים, כשבעונה שעברה ובזאת הקודמת השילוב של השניים לא הצליח מול הווריורס והרוקטס.

זה הגיוני בסופו של דבר. בפלייאוף קבוצות הולכות על סמול-בול ואין מקום לקבוצות עם שני גבוהים על הפרקט במקביל. לכן יכול להיות שנראה מישהו נכנס לנעליים של ג'יי קראודר, שעשה עבודה טובה כפורוורד ליד גובר. רויס אוניל מועמד לא רע שיכול לשמור על גארדים טוב מאוד, אבל לא יהיה איום על הפורוורדים של מפלצות המערב. ג'ף גרין לדעתי יהיה הפותח החמישי, הודות ליכולת שלו להחליף ולניסיון הפלייאוף. לא נמנע שנראה את יוטה, בניגוד לעונות הקודמות, מנסה כמה חמישיות שונות כדי להגיע מוכנה ככל האפשר לפלייאוף. ראינו ב-2 העונות האחרונות את יוטה מתחברת בחצי השני של העונה והיכולת הזאת יכולה לאפשר להם לנסות כמה הרכבים שונים. הרגשתי, במיוחד השנה, שהמעבר של פייבורס לספסל על חשבון פורוורד הגיע מאוחר מדי. אם הם ישחקו רוב העונה עם אוניל או גרין לצד בוגדנוביץ' (או אינגלס) וצמד הגארדים הקשוח שלהם, הם יגיעו מוכנים יותר לחלק החשוב באמת.

ההגנה צפויה להתחזק, למרות זאת. מייק קונלי שחקן הגנה טוב בהרבה מריקי רוביו וחכם יותר, שיכול לשחרר את דונובן מיטשל להגנה על אחרים. הוא נוטה פחות לבעיות עבירות מהספרדי (לרוביו היו 37 משחקים העונה עם 3 עבירות או יותר מתוך 67, לקונלי 18 מ-70) ויכול להישאר על המגרש לאורך יותר זמן. ההגנה של בוגדנוביץ' יותר חלשה, אבל הוא היה חלק מקבוצת ההגנה הכי טובה בליגה בעונה האחרונה ויש לו אינסטינקטים טובים. הוא לא יהיה חיסרון משמעותי.

השאלה הגדולה היא ההתקפה. יוטה הגיעה לזריקות טובות ברוב העונה הקודמת כש-28.3% מהזריקות שלהם, יותר מכל קבוצה אחרת בליגה, היו פתוחות לחלוטין ורק 10%, הנתון הרביעי הכי נמוך אחרי גולדן סטייט, סן אנטוניו ויוסטון, היו תחת שמירה הדוקה מאוד (שומר בטווח של עד 2 פיט מהשחקן). הם החטיאו המון שלשות פתוחות, גם בעונה הסדירה ובמיוחד בפלייאוף.

בוגדנוביץ' הגיע לשם בשביל לפתור את הבעיה הזאת. הוא קלע העונה 18 נקודות למשחק ב-49.7% מהשדה ו-42.5% מהשלוש כשהוא רוב העונה האופציה הראשונה בקבוצת התקפה איטית ולא יעילה במיוחד. כשיש לידו שני גארדים דומיננטיים שיובילו כדור, נוסף על החוסם הטוב ביותר בליגה, יהיה לו קל להשיג נקודות. השילוב שלו לצד אינגלס יכול להיות מסוכן בהתקפה, למרות שהוא מעלה כמה בעיות הגנתיות קשות. הוא היה טוב מאוד בנקודות אחרי חסימה וזה מהלך שנראה לא מעט מהג'אז השנה בזכות השילוב של שני גארדים שיכולים ליצור לעצמם.

בוגדנוביץ', למרות העונה הנהדרת באינדיאנה, הוא השחקן השני הכי משמעותי שהגיע אליהם. הראשון זה קונלי. הוא יזכה להרבה יותר דקות מרוביו – ריקי שיחק 28 למשחק השנה, קונלי 34 – בזכות היותו שחקן טוב יותר. ראיית המשחק שלו יכולה להתמודד עם זאת של כל שחקן אחר בליגה. הוא יהיה שימושי בכמה דרכים. ראשית, הוא היה שחקן פיק-נ'-רול לא פחות טוב ממיטשל העונה ויכול להיכנס לתפקיד עם גובר או דיוויס כחוסמים בדקות בהן מיטשל על הספסל. הוא יודע למסור לאיש הפנוי, בין אם מתוך הצבע או מחוצה לו. התיאום שלו עם גובר יכול להיות טוב בהתבסס על התיאום עם מארק גאסול בתחילת העשור, לפני שהספרדי הפך לסנטר שזורק בעיקר שלשות.

ליוטה לא היה אף שחקן שיכול ליצור לעצמו מלבד מיטשל. עכשיו יש להם שניים כאלה, שגם יכולים ליצור לאחרים. בחירת הזריקות של מיטשל הייתה מדאיגה בשנתיים האחרונות, לא רק באשמתו. עכשיו יהיה לידו עוד שחקן משמעותי שיכול להוביל את ההתקפה וימנע מצבים שבהם שחקן השנה השלישית מכדרר יותר מדי או לוקח זריקות תחת שמירה קשה בסוף השעון. הוא קולע טוב ממסירה ויוכל לא להיות עם הכדור כל הזמן בשביל שההתקפה תתפקד. קונלי קולע לא רע גם הוא ויכול להיות שנראה, קצת בסגנון של יוסטון בעונה הקודמת, כל פעם מישהו אחר מוביל את ההתקפה. השילוב של אינגלס כמוביל כדור נוסף יכול לאפשר ליוטה לשחק עם שני פליימייקרים בכל רגע נתון.

באופן מפתיע, סביר שהם ישחקו מהר. יוטה העלתה קצב משמעותית העונה, מהמקום ה-25 למקום ה-13 בליגה. שלושת ההרכבים שלהם עם גובר כגבוה היחיד שיחקו בקצב די גבוה. שלושה הרכבים שונים שיחקו עם גובר בקצב יותר מהיר מהקצב של ההוקס, ששיחקו הכי מהר בליגה השנה, כשאחד משחק 478 דקות, השני 150 והשלישי 125, כך שיש כאן מדגם לא קטן בכלל. סביר שדיוויס לא יפתח לידו רוב העונה הבאה ולכן נראה קבוצה שמשחקת יחסית מהר, למרות שקונלי היה הרכז של אחת הקבוצות האיטיות בליגה. הניגוד הזה יוצר קבוצה שיכולה לשחק כמעט בכל סגנון מבלי לוותר על ההגנה והופך אותם לסוס השחור הגדול של המערב.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. לדעתי, יש להם סיכוי לא רע למקום הראשון במערב בעונה הסדירה.

    לברון וקוואי כנראה לא ישחקו יותר מ65 משחקים כדי לתת להם לנוח (וחוץ מזה הקבוצות יצטרכו זמן להתעצב) וקשה להאמין שביוסטון הכל יתחבר מושלם במהירות (אם בכלל), ככה שליוטה ודנבר יש סיכוי למקום הראשון. שתיהן מרגישות כמו קבוצות יותר יציבות ורגועות שיצליחו מהרגע הראשון.

    אם כן – אני מתחיל להריץ את דונובן מיצ'ל כמועמד המפתיע של העונה לתואר ה-mvp

    1. תודה רבה רועי!
      .
      -לא מרגיש שיוטה יכולה לסיים ראשונה במקום הראשון..השינויים בסגל אמנם קטנים אבל משנים את הצורת משחק… מדהים שכל הPF נעלמים מהליגה…
      -דנבר קבוצה יותר עמוקה, חמישייה שנייה ברמה גבוהה מאוד.סיכוי טוב שיסיימו ראשונות.
      .
      ככה או ככה לשני הקבוצות האלה יש תהיה בעיה קשה (במידה ו) מול AD ולברון/קאווי וג'ורג. בליגה שהופכת נמוכה יותר ויותר, לLA יש יתרון גדול בפלייאוף על פני שאר הקבוצות

      1. שמעתי שקוואי אפילו הכניס סעיף בחוזה שלפיו הוא ישחק מקסימום 66 משחקים, אם הוא ישחק עונה שלמה אז כמובן שזה מגדיל את הסיכויים שלהם.
        ללייקרס יש המון אופציות מגוונות ששווה להם לנסות בעונה הסדירה – לברון רכז עם קלעים ודיוויס, לברון רכז עם דיוויס וקאזינס, רונדו בחמישייה, קאזינס כן או לא, קוזמה בחמישייה או בספסל ועם מי הוא על הפרקט – ככה שאני מאמין שהם לא יהיו יציבים במיוחד, אבל כן יתנו עונה מוצלחת.
        לדעתי דנבר יהיו עם שלושתן בטופ 4 ובהחלט יש להם גם סיכוי למקום 1.
        בכל מקרה, בפלייאוף אין ויכוח שהיתרון יהיה אצל הקבוצות מL.A

  2. אחלה ניתוח תודה רבה רועי.
    .
    מסכים לגמרי עם השורה התחתונה – הקבוצה התחזקה, הפכה עמוקה יותר, ויש להם יותר שחקנים שיכולים לעשות הרבה דברים ברמה גבוהה, וסניידר יוציא מהם את המקסימום.
    .
    הדפוס של התחזקות בחצי השני של העונה, במידה וימשך, אולי יפגע במיקום שלהם, אבל כמו בשנה שעברה אני מניח שיהיה קשה למצוא יריבה נוחה בסיבוב הראשון במערב, כמעט בלי קשר למיקום, אז זה נשמע לי מחיר סביר למדי עבור קבוצה שתגיע במומנטום טוב לפלייאוף.
    .
    סימן השאלה היחיד שלי סביבם הוא הבריאות – בעיקר של קונלי, אבל גם גובר לא הכי עמיד בליגה (למיטב זכרוני), חלק מזה, כמובן, תלוי מזל, וחלק תלוי ניהול העומס במהלך השנה.
    .
    קבוצה טובה, חביבה ומסקרנת.

  3. ניתוח מעולה. כתבת בסוף שהם יכולים להיות סוס שחור וזו ההרגשה שלי אליהם שנים (וגם ממפיס).
    יוטה ז
    תמיד קבוצה טובה, אבל לא טובה מספיק.
    אליפות הם לא לוקחים אבל כולם מעדיפים לא לפגוש אותם
    🙂

  4. רועי תודה על הניתוח. לדעתי יכולים להיות יותר מסוס שחור, יהיו בחלק העליון של המערב (1-4) . קונלי וגרין תוספות עם ניסיון , בוגדנוביץ' משפר את הקליעה כמו שהזכרת, בקיצור גמר אזורי לא בגדר מופרך בעיניי

  5. קונלי ובוגדנוביץ' החתמות מעולות. בדיוק על החור הזועק, הקליעה חסרת האחריות א-לה ראסל של מיטשל.
    הכל על הנייר נראה מבטיח, רק שיותר מדי על הבריאות של קונלי. וגם, לפחות בפלייאוף – אינגלס-בוגדנוביץ' בעמדות 3-4, זה איך להגיד בנימוס, לבן מדי. נניח הם נופלים על לברון-AD. לא נעים.
    אני גם לא מבין באיזה עמדה בוגדנוביץ' אמור לשחק – הוא מין 2-3, בעצם גארד חזק, ממש לא יכול לתת דקות ב-4, ובטח לא אינגלס. גם הספסל של יוטה לא הברקה, בלשון המעטה. חוץ מזה יש הבדל מנטאלי גדול מאוד, במעבר ממעמד של סוס שחור, או "הקבוצה שלא רוצים לפגוש", למעמד קונטנדרית. גדול מאוד.

  6. יוטה התחזקה משמעותית ותהיה איכותית הרבה יותר בהתקפה וגם עוד יותר חזקה בהגנה.
    לטעמי כל אחת מ יוטה,דנבר,לייקרס,קליפרס ויוסטון יכולות לסיים 1עד 5.
    בפלייאוף גם יהיה פתוח אבל עם יתרון ברור לקבוצות מLA.

  7. תודה רועי
    אני מאוד מקווה שיצליחו , אבל לצערי אני לא רואה את זה קורה , גם אם יהיו טובים עונה סדירה אין להם סיכוי לעבור סיבוב בפלייאוף, אותי אישית לא יפתיע אם הם אפילו לא יעלו לפלייאוף. בשביך שהם כן יצליחו מיטשל יצטרף ללמוד לשחק אם מישהו דומיננטי לצידו ולעלות תיעילות שלו משמעותית , קונלי לא מאמין שיהיה בריא כל השנה , בוגדנוביץ יעשה תירידה של אחרי שנת חוזה וגובר לדעתי יראה כל העונה כמו שהוא נראה בדרך כלל בפלייאוף (רע) .
    מקווה שאני טועה אבל סורי לא רואה אותם יותר טובים מדאלאס או סקרמנטו ולא רואה מישהו חוץ ממיטשל שיש לו עוד לאן להתקדם

    1. יסיימו טופ 4 בלי שאלה מכלל, לא מבין מאיפה הבאת את דאלאס – הם לא קרובים גם לרמה של הקינגס (שלדעתי גם ייכנסו לפלייאוף)

    2. אני נוטה להסכים. יוטה על הנייר התחזקה מאד. מי שכתב מקום ראשון במערב לא הגזים, אבל על הנייר.
      אבל לעסק הזה ייקח זמן להתחבר. לכן, במחצית הראשונה של העונה נראה קבוצה שנאבקת על מקומות 6 – 9 ובמחצית השנייה קונלי כבר ייפצע ותלך העונה.

  8. יוטה עם החתמה מצויינת של קונלי, עכשיו רק צריך להשאיר אותו בריא כדי שיוריד מהעומס של מיטשל.
    הציוות של בוגדנוביץ'-אינגלס בפוורדים נראה מאוד בעייתי הגנתית. אף אחד מהם לא אתלטי במיוחד או פיזי כדי להתמודד עם החרגולים המשחקים בעמדה, גובר יצטרך לחפות השנה הרבה על השניים האלה (לא כי הם שומרים לא טובים, אלא כי יש גבול לכמה הם מסוגלים להתמודד עם שחקנים חזקים ופיזיים מהם).
    חבל לי על האיבוד של פייבורס כי הוא נתן אופציה של גבוה שקולע מבחוץ.
    .
    בהחלט רואה השנה את יוטה מגבירים את הקצב. יש להם 4 שחקנים להקיב את גובר, שכל אחד מהם יכול לקלוע, לשחק פיק-נ-רול ולעשות את המהלך החכם.

    1. אני מאמין שמול קבוצות עם שחקני כנף חזקים (בעיקר אלה מL.A בתכלס), לא נראה את שניהם על המגרש ביחד – זה יהיה שחיטה.
      לגבי פייבורס – הוא היה על חוזה של 16M אם היו רוצים להשאיר אותו, וליד גובר הוא פשוט לא שווה את זה (כאשר במקומו הביאו את בוגדנוביץ, זה בכלל מובן).
      לגבי הקליעה שלו מבחוץ – נדמה לי שאתה מתבלבל עם קראודר – פייבורס שחקן של 21% עלובים מהשלוש בקיירה (עונה אחרונה 21.8% בזריקה 1 למשחק) כאשר את קרואדר החליפו כי הוא פשוט לא קולע בפלייאוף (לא עבר את ה33% ב4 פליאופים האחרונים).

  9. תודה רבה רועי, חיכיתי לכתבה שלך על יוטה (הקבוצה האהובה עליי כיום בליגה) ובהחלט עמדתה בציפיות.
    מדובר בקבוצה שעקבתי אחריה בצורה אדוקה מאוד בשתי העונות האחרונות (מעל 50 מש' בעונה) ואני מאמין גדול בהם.
    לגבי הסגל: סניידרס כבר הראה לא מעט פעמים שהוא לא נצמד לחמישייה קבועה, ויודע להכניס שחקנים מתאימים לקבוצה שמולו, לכן אני מאמין שבהחלט נראה הרבה ניסיונות שונים עם החמישייה, כאשר הרבה פעמים השחקנים שייסגרו משחקים לאו דווקא יהיו אלה שיפתחו אותם.
    אני מאמין שהחמישייה החזקה שלהם (לאו דווקא זו שתפתח משחקים אגב) תהיה קונלי, מיטצ'ל, בוגדנוביץ, גרין (האנדרייטד) וגובר – מדובר באחת החמישיות היותר מעניינות בליגה, כאשר כולם שם שחקנים שיכולים לקלועה בדאבל פיגרס ולעשות הגנה.
    את החמישייה השנייה יובילו אינגלס, אקסום, רויס אוניס ואד דיוויס (כאשר כל אחד מהם יכול ביום נתון לקבל דקות משמעותיות אם יתפוס יד או לפי מאצ' אפ).
    אני מזהה כמה שאלות עיקריות שיכתיבו את עתידה של הקבוצה בפלייאוף:
    1. הגנה על עמדות הכנף: אני מאוד אוהב את בוגדנוביץ ואינגלס אבל שניהם לא מסוגלים להתמודד עם שחקנים כקוואי, ג'ורג', לברון או דיוויס ולכן יהיה מעניין לראות איזה שפן ישלוף סניידרס מהכובע בנושא.
    2. מיטצ'ל. מדובר בשחקן האהוב עליי בליגה, לא רק בגלל המשחק המלהיב שהוא מביא למגרש, אלה בעיקר בעקבות הנכונות שלו ללמוד מהוותיקים ממנו, לקבל ביקורת ולהודות בטעויות שלו. ההבאה של קונלי שייקח ממנו את עול ניהול המשחק ביחד עם בוגדנוביץ שירווח את המגרש יעשו לו פלאים ויעלו אותו לגבהים חדשים.
    אמרתי את זה כבר לפני חצי שנה באחד המשחקים בבלוג החי ואני אומר זאת שוב – הילד יהיה מועמד לMVP השנה.
    3. פציעות: קונלי, גובר ואקסום הם שלושה שחקנים פציעים מאוד, כאשר גם ג'ף גרין הוא לא איש הברזל. יוטה לטעמי יצטרכו להיזהר מאוד איתם ולתת מנוחות תכופות גם אם זה יעלה להם במיקום או שניים בטבלה.
    דבר אחרון – אנשים שוכחים כמה אקסום שחקן טוב בגלל כל הפציעות שלו, אבל יש סיבה למה יוטה לא הסכימו לוותר עליו בשום טרייד. אם יצליח לסיים עונה ללא פציעות משמעותיות (מעל 70 משחקים – לא מופרך), יכול להיות שהוא יהיה האקס פקטור (ביחד עם ג'ף גרין הלא מוערך ואינגלס) שיהפוך את הספסל שלהם לאחד מהטובים בליגה.
    לדעתי, יסיימו במקום ה3 בעונה הסדירה כאשר מיטצ'ל נותן עונת שיא ויגיעו לפחות לגמר המערב.

    1. אני שותף להערכה שלך ליוטה, לקראת העונה הקרובה.
      .
      2 דברים קטנים (שניהם בנוגע לאקסום):
      הבחור זרק בקריירה 493 פעמים מהשלוש. 150 מאותן פעמים, הכדור נכנס. זה 30.4% מהשלוש בקריירה (29% בעונה שעברה). בעייתי לשחקן שמשחק בעמדת הרכז.
      הדבר השני, והמשמעותי יותר –
      אקסום מחלים מקרע בגיד הפיקה. זו פציעה שזוכה לפחות כותרות מקרע בגיד אכילס, אבל היא לא פחות קשה,
      והיא מציבה סימן שאלה ענקי מעל המשך הקריירה הספורטיבית של דנטה אקסום.

      1. שמעתי שהוא נפצע שם, אבל האמת שלא היה לי מושג שמדובר על פציעה כזאת חמורה.
        תודה על ההיערות.

  10. יוטה תשחק בדיוק את אותו כדורסל ששיחקה עד עכשיו. רק עם שחקנים טובים בהרבה.
    לא רואה את ההגנה נחלשת משמעותית. קונלי שחקן הגנה מצוין ויש מאמן הגנה מצוין והעוגן (גובר) נשאר.
    רויס אוניל גארד ומקסימום יכול לשחק סמול.
    הם התחזקו בדיוק בנקודות שהיו צריכים – ויתור על קראודר הנגר שתיפקד אצלם כקלע, הבאת סמול קולע, החלפת רוביו שהיה חשוב אך נטול קליעה יציבה בפוינט מנוסה, חכם, וקולע, שיגרום למיצ'ל לשחק הרבה יותר טוב לידו.
    הוויתור על פייבורס כואב, הוא היה מעולה, אבל הכרחי לדעתי בגלל המשכורות. אד דייוויס מחליף סביר במקומו.
    הם הקבוצה מס' 2 לדעתי בכוחה במערב, אחרי הקליפרס.

    1. +1
      הוויתור על פייבורס בהחלט היה כואב אבל היו חייבים מקום מתחת לתיקרה בשביל בוגדנוביץ (כמו שחשבת).
      לדעתי הם ביחד עם דנבר על המקומות 2 ו 3.

  11. ומה עם רוביו?אחד השחקנים המהירים שראיתי.שחקן עם יכולת מסירה מדהימה, יצרתיות.רוביו לא יצר אין סוף מצבים לחבריו לקבוצה?מזכיר לי את אייל ברקוביץ של הכדורגל יש לרוביו עינים בגב וחבל לי מאוד שעשו עליו טרייד.אין נאמנות בליגה הזאת לא להנהלה ולא לרוב השחקנים.רוביו היה הסיבה שאהדתי את יוטה.

    1. לא עשו עליו טרייד. הוא היה שחקן חופשי וביוטה החליטו שלא רוצים להמשיך איתו – לא צריך ללכלך ישר.
      לדעתי גם מדובר בהחלטה נכונה לגמרי – רוביו שחקן ללא קליעה מ3, דבר שתקע לגמרי את המשחק של יוטה וראו את זה בפליאוף.

  12. תודה רועי.
    .
    הסיפור של יוטה הוא המאצ'אפ בפלייאוף או יותר נכון מול איזה גארדים הם משחקים
    יוסטון וג"ס וקצת פורטלנד – הארדן וקרי הם הסיוטים של יוטה – בעצם זה מנטרל כמעט את גובר שהרי הוא לא יכול להחליף ונכון שסדרה בשנה החולפת בין יוסטון לג'אז הייתה יחסית צמודה אבל עדיין שנתיים ברצף שנגמר 4-1 לדעתי נותן אידיקציה על הקושי של יוטה כאשר הם פוגשים את הטילים. אותו הדבר מול ג"ס גובר לא ממש אפקטיבי מול סטף ובמידה ותומפסון חוזר אז ראסל קרי ותומפסון – על כל שמירה כפולה אני מניח שהם יענשו בשלשה פנויה של קלעי על (קליי) או קלעי סביר (ראסל). פורטלנד היא פוטנציאלית צרה צרורה נוספת אבל עד שהם ימצו את הפוטנציאל שלהם כנראה שראס ילמד לקלוע.
    .
    מול כל השאר יש להם מאצ'אפ סבבה. נכון שבכנפיים אין להם שומרי על אבל כאשר גובר משחק זה פחות משמעותי לדעתי עם העזרה האימתנית שהוא מספק – אפילו לברון וקוואי הם לא איום בלתי פתיר עם הנוכחות של גובר בצבע
    .
    התקפית – מיצ'ל חייב לשפר את קבלת ההחלטות שלו – אני מקווה שהוא ייקח את האיזו רק בלית ברירה ושייתן לקונלי לנהל.
    בהינתן בריאות אני מהמר עליהם מול הקבוצות מLA במפגש בפלייאוף.

  13. אני לא מבין מה נפלתם על בוגדנוביץ עם ההגנה שלו? שחקן הגנה נהדר. ראיתם בכלל משחקים של אינדיאנה? במשחקים נגד קליבלנד בפלייאוף הוא הוא שיתק את לברון, וזה לא רק במבחן העין גם לפי הסטטיסטיקה הוא השומר על לברון הכי טוב בליגה. אני מסכים שלפתוח עם שניהם בתור פורוורדים זה לא חכם אבל בהרכבים מסוימים זה בהחלט אפשרי.

  14. תודה רועי. שלוש נקודות לגבי יוטה. הראשונה היא שהסגל אמנם התחזק (בוגדנוביץ נהדר וקונלי שדרוג ברור על רוביו), אבל לוקח זמן וקילומטראז לעדכן את האופי ולהבין איזה סגנון מתאים יותר ופחות ומה הציוותים הנכונים (הרבה מגיבים כאן התייחסו לזה), ולכן אני חושב שיהיה ליוטה ״שכר לימוד״ לפחות בחצי הראשון של העונה שיתבטא בהפסדים מיותרים. הנקודה השניה היא שבסגל הזה יהיה קשה ליוטה להתמודד עם קבוצות מהירות. שחקני הכנף שלהם למעט אוניל איטיים יחסית וגם קונלי בצד השני של ההר מבחינת הזריזות, ככה שאני לא רואה מי יתמודד שם עם גארדים מהירים (פוקס, ראסל וכו) או עם שחקנים כמו הארדן וסטף, מה שמוביל אותי לנקודה השלישית שהיא DNA של מועדון. אצל יוטה זה מתבטא בהמון תיאום בעיקר הגנתי שהופך שחקן כמו אינגלס שאי אפשר להכניס לו דף נייר מתחת לנעל כשהוא קופץ ושאפילו אני משיג בספרינט, לשחקן הגנה טוב. סניידר יערוך לדעתי קצת ניסויים ובסוף כרגיל יוציא קבוצת הגנה טובה, בטח כשיש את האייפל מתחת לסל.

      1. לא לזה הכוונה. היתה כאן טענה שבוגדנוביץ' "שיתק את לברון בפלייאוף", "השומר הכי טוב של לברון":
        זה נחמד השיתוק הזה, כי הסדרה של לברון נגד בוגדנוביץ' ואינדיאנה, היא אחת הסדרות הגדולות בכל הזמנים.
        בכל הזמנים. בכלל. אי-פעם, של כל שחקן בכל סיבוב.
        .
        לברון סיים את הסדרה בת 7 המשחקים עם ממוצע 34.4 נקודות, 10 ריבאונד, 7.7 אסיסט, 1.4 חטיפות.
        55% מהשדה, 35% מהשלוש, 0.593 אפקטיב, וממותה של 0.655 טרו-שוטינג.
        .
        הגיים-סקור של לברון לסדרה היה 30.0 עגול. שחקנים עובדים כל החיים כדי שיהיה להם *משחק אחד*, אולי שני משחקי פלייאוף בעונה, עם גיים-סקור 30. לברון עשה את זה פה *בממוצע לכל הסדרה*. על הראש של בוגדנוביץ' "המשתק".
        לברון סיים את הסדרה בממוצע ortg-drtg 108-128 חיובי, כשכל קליבלנד על 112-105 שלילי…
        בוגדנוביץ' סיים את הסדרה בממוצע ortg-drtg 109-91 שלילי, כשכל אינדיאנה על 105-112 חיובי…
        צריך להגיד יותר? וזה בסדרה דרמטית של 7 משחקים… כאשר 4 הנצחונות המכריעים של קליבלנד היו בהפרשים של 3, 4, 3, 4 נקודות… המאצ'-אפ בין לברון לבוגדנוביץ' הכריע באופן דרמטי את הסדרה הזו.
        ואם לזה ייקרא "שיתוק" – תביא עוד מהחומר הזה.
        .

  15. כרגיל, כיף לקרוא.

    הבעיה מבחינתי עם יוטה היא העומק. לפני שנתיים או שנה כשגובר נפצע לתקופה ממושכת הם היו קבוצת לוטרי. מאוד אוהב את המהלכים שלהם בקיץ, והם התחזקו משמעותית אבל מרגיש לי שפציעה של אחד או שניים והם שוב על גבול הפלייאוף התחתון. אם כולם בריאים הם יכולים להגיע אפילו לגמר. ארגון נהדר, מאמן תותח ופילוסופיה של קבוצתיות בלי סופרסטארים. הלוואי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט