אירועי דיומא – 28.07.2019

היום – קטע הסיום של הטור דה פראנס בשאנז אליזה, המירוץ הגרמני בפורמולה וגם גמר טורניר ריגה בסנוקר.

פורמולה 1 / אורן פראג'

הגראנד פרי הגרמני

המירוץ במסלול הוקנהיימרינג בגרמניה. את הפריוויו למירוץ אפשר למצוא כאן. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס של ריגה – רבע הגמר עד הגמר

סטיוארט קרינגטון-מארק ג'ויס

קורט מפלין-לואו הונגהאו

יאן בינגטאו-לי האנג

מת'יו סלט-מארק קינג

אחרי היום השני של הטורניר, ניכר היה בחלק גדול מהפייבוריטים שהם עדיין חלודים בטורניר פתיחת העונה. כך מצאו עצמם שחקנים כסלבי, וויליאמס, סייאו, פרי וגארי ווילסון מודחים בידי שחקנים מוכרים הרבה פחות. לפיכך קיבלנו רבע גמר מפתיע למדי, שבו השחקן הבכיר ביותר הוא יאן בינגטאו הצעיר, המדורג 32 בעולם. היום נקבל את היום המסיים של הטורניר, עם שלושת הסיבובים המסיימים מרבע הגמר עד הגמר. שידור של הגמר ביורוספורט 2 ב-20:15.

טניס / אלכס דוקורסקי

חלפו רק שבועיים מתום גמר ווימבלדון הבלתי נשכח והשפעתו עדיין ניכרת בקרב אוהבי הספורט, מטבע הדברים. עם זאת, לעונה יש קצב משלה ומאז התקיימו כבר לא מעט טורניירים. שלושה מהם נערכו בשבוע האחרון והיום משוחק בהם הגמר.

טורניר המבורג (500 נקודות, חימר) – גמר

ניקולוז בסילאשווילי (גיאורגיה) – אנדריי רובליוב (רוסיה) – המשחק נערך בעת כתיבת הדברים. הגיאורגי בן ה-27, שמדורג במקום ה-16 בעולם, מגן על תוארו משנה שעברה. בחצי הגמר הוא הציל שתי נקודות משחק וגבר על המדורג חמישי בעולם, אלכסנדר זברב המקומי. יריבו בן ה-21, שמדורג במקום ה-78, יהיה מאוד מעודד מהעפלתו למשחק על התואר, שהגיעה לאחר מאבק בפציעות שפגעו בהתקדמותו. בדרך אל הגמר, רובליוב, שהספיק כבר להגיע לרבע גמר אליפות ארה"ב הפתוחה לפני שנתיים, גבר, בין היתר, על המדורג רביעי בעולם ומומחה החימר, דומיניק תים. המשחק כעת נמצא במערכה השניה, כשהגיאורגי ניצח 7-5 בראשונה.

טורניר גשטאד (שוויץ, 250 נקודות, חימר) – גמר

אלברט ראמוס-וינולאס (ספרד) – סדריק-מרסל שטבה (גרמניה) – הגרמני בן ה-28, שטרם זכה בתואר בסבב, רשם בעיר הנופש השוייצרית את הטורניר הטוב בחייו. חיזיון אינו נפוץ במיוחד הוא לראות שחקן שמדורג במקום ה-455 בעולם מגיע למשחק הגמר, כשבדרך אליו הוא גבר על מדורגים בכירים ממנו בהרבה. יריבו, הספרדי בן ה-31, שמדורג במקום ה-85 בעולם, ייחפש את התואר השני בקריירה וגם הוא צפוי להתקדם יפה בדירוג לאחר תום הטורניר.

טורניר אטלנטה (250 נקודות, משטחים קשים) – גמר

טיילור פריץ (ארה"ב)-אלכס דה מינואור (אוסטרליה) – הטורניר מסמל את המעבר ההדרגתי למשטחים הקשים בארה"ב, שיגיע לשיא באליפות ארה"ב הפתוחה לקראת סוף אוגוסט. שני היריבים, שצמודים בדירוג (32 לאמריקאי ו-34 לאוסטרלי), מאוד מוכשרים ונוטעים תקוות גדולות בלב אוהדי הענף בארצותיהם. שניהם גם זכו השנה בתארים הראשונים בקריירה שלהם ואחד מהם יוסיף הלילה תואר נוסף. ראוי להוסיף, כי השחקנים נפגשו ביניהם פעמיים בעבר והאוסטרלי ניצח בשני המפגשים.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 21

קטע 20 היה קטע מקוצץ, שכלל בעיקר את הטיפוס הארוך לאתר הסקי ואל טורן. קבוצת בריחה גדולה של כ-30 רוכבים התגבשה כבר מתחילת הקטע, אך הצטמצמה מאד כשהגיעה אל הטיפוס. הפלוטון בראשות הקבוצות יומבו ויסמה ואינאוס הכתיב קצב מהיר, ששמר על קשר עין עם הבריחה. הקצב המהיר נתן את אותותיו, וגבה לא מעט קורבנות, כש-13 ק"מ לסיום ראינו את הקורבן הגדול הראשון – ז'וליאן אלאפיליפ. המוביל עד שלשום כצפוי התקשה בפרופיל הזה של הקטע, ואיבד מגע עם חבורת הפייבוריטים. יחד איתו התקשו גם מחזיק החולצה המנוקדת רומאן בארדה, והאוסטרלי ריצ'י פורט. הקצב התגבר, והפלוטון המשיך לרדוף אחר הבריחה, שבשלב זה הצטמצמה לכדי רוכב אחד – וינצ'נזו ניבאלי. הכריש המשיך בשארית כוחותיו אל עבר קו הסיום, והצליח לעמוד במתקפה של מיקל לאנדה, שאחר כך נעקף ע"י ואלוורדה, על מנת לחצות את הקו ראשון. לכריש, אחת מאגדות הרכיבה של כל הזמנים, הייתה עונה לא פשוטה, בה לא זכה בכלום (מלבד פודיום בג'ירו), כך שהניצחון בקטע הטיפוס המסיים של הטור מהווה פיצוי לא רע בהחלט. מאחורי ניבאלי, ואלוורדה ולאנדה, הגיע הצמד גראן תומאס ואיגן ברנאל, כשהוולשי טופח על גבו של הקולומביאני הצעיר, לציון הגראנד טור הראשון שבו האחרון זכה כרגע. ההולנדי סטיבן קרוייזויק, שהגיע במקום השמיני, מעט אחרי השניים, הצליח להיכנס לפודיום של המירוץ בזכות איבוד הזמן של אלאפיליפ. ברנאל הצליח כמובן לזכות גם בחולצה הלבנה, בעוד שרומאן בארדה הצליח להמשיך להחזיק בחולצה המנוקדת. ביטול קטעי מיאוצי הביניים בשני הקטעים האחרונים הבטיח מתימטית גם את זכייתו של פטר סאגאן בחולצה הירוקה, דבר שהסלובקי הבטיח מעשית הרבה לפני כן. כך שטבלת ההובלה הסופית של המירוץ היא איגן ברנאל בראש, ואחריו תומאס (1:11+), קרוייזויק (1:31+), בוכמן (1:56+), אלאפיליפ (3:45+), לאנדה (4:23+), אורן (5:15+), קינטאנה (5:30+), ואלוורדה (6:12+) ובארגיל (7:32+).

קטע 21 הוא הקטע המסיים של המירוץ. כמו בכל טור, מדובר בעיקר בקטע ייצוגי המסתיים בשבע הקפות בפאריס, ומשם למיאוץ סיום בשאנז אליזה. כאמור כל המיקומים והחולצות נקבעו כבר, מה שיותיר את התחרות היוקרתית על המיאוץ המסיים, שעליו יתמודדו מאיצים כמו ויוויאני, גרונבייגן, יואן, סאגאן, קריסטוף, מתיוס וקולברלי. שום דבר שימנע מאיגן ברנאל לחגוג עם כוסות השמפניה את ניצחון הבכורה שלו על הבמה היוקרתית מכולן. שידור ביורוספורט ובספורט +5 ב-19:00.

בייסבול / יוני לב ארי

נבחרת ישראל עשתה אמש צעד נוסף אל עבר הכרטיס הנכסף לאולימפיאדת טוקיו 2020! הכחולים לבנים גברו על נבחרת ליטא בשני משחקים, והבטיחו את מקומם באליפות אירופה דרג א', שתיערך בין ה-7 ל-15 בספטמבר, בבון, גרמניה. המטרה: הבטחת מקום בין חמש הגדולות מתוך 12 בסך הכל, מה שיקנה כרטיס למוקדמות האולימפיאדה.

 

הנבחרת הישראלית שלטה בסדרת המשחקים מול ליטא ללא עוררין, למרות יתרון הביתיות של הליטאים (המשחקים התקיימו באוטנה, ליטא), עם ניצחונות מרשימים, 2:12 במשחק הראשון ו-0:15 בשני. פיטר קורץ, נשיא התאחדות הבייסבול הישראלי סיכם: "העפלה לדרג א' היא לא המטרה הסופית שלנו. המטרה היא האולימפיאדה. השחקנים משחקים עם מוטיבציית שיא, וחולמים לייצג את ישראל בטוקיו".

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. תודה רבה פאקו .
    שאלת בורות .
    למרות כל ההבטחות המעשיות אני מניח שאם עכשיו הקולמביאני חלילה חולה/פצוע ולא מגיע הרי שהוא לא יוכתר כאלוף הטור נכון ? (בניגוד לחולצות האחרות להוציא הצעיר) .

  2. תודה רבה לכולם, יום מקסים.
    אני מחכה לפורמולה 1, יהיה מעניין לראות את פרארי מנסה לתקן את מקצה הדירוג.

  3. תודה כמו תמיד על הסיקור, היה טור מעניין עד הרגע האחרון. רק חבל על פינו שעדיין חושב לעצמו "מה היה קורה אם"..

  4. אורן ופאקו, תודה רבה.
    פאקו, תודה על סקירת כל הטור בצורה עקבית ומעניינת.
    זו השנה של הדרום אמריקאיים בגרנד טורס.

  5. מעניין האם במקרה של העפלה לאולימפיאדה, נראה שמות גדולים בבייסבול מצטרפים לנבחרת, בהנחה שיהיו אותם קריטריונים ל"זכאות".

  6. יוני, מעניין מי מהאמריקאים קיבל רשות לעזוב את קבוצתו בעיצומה של עונת הבייסבול אפילו אם זה מינור ליג. היכן אני יכול למצוא את רשימת השחקנים והמנג'ר? זה אותו אחד שהוביל אותם לפיינל פור של הוורלד?
    ולך אישית אני מציע בכל לב לנסות להשיג את ספורטס אילוסטרייטד של אותו מגזין עם תצוגות האופנה. במאמר שלי יש את התאריך.
    אני חושב שאם אתה ניכנס לגוגל ומבקש את המאמרים – תקבל. אם זה מעניין אותך כתוב לי ואשלח לך את כותרות המאמרים שהם בין הטובים ביותר שניכתבו על בייסבול לאחרונה.

  7. המירוץ היום בגרמניה מאוד מעניין… לינק לטלפון מישהו? מדהים שערוץ הספורט לא משדרים את זה בערוץ הרגילים שלהם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט