אירועי דיומא – 27.07.2019

היום – קטע הטיפוס המכריע בטור דה פראנס.

פורמולה 1 / אורן פראג'

הגראנד פרי הגרמני – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר במסלול הוקנהיימרינג בגרמניה. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס של ריגה – סיבובים שני ושלישי

עונת הסנוקר נפתחת השבוע עם טורניר המאסטרס של ריגה, טורניר קטן של שלושה ימים בבירת לטביה. בטורניר משתתפים שחקנים כוויליאמס, סלבי, ז'או יואלונג, סייאו גואודונג, פרי, ליסובסקי, יאן בינגטאו ועוד. אנו מצטרפים לטורניר ביומו השני, בו ייערכו הסיבובים השני והשלישי. הסיבוב השני יכלול כמה משחקים מעניינים, כמו אלו שבין מארק סלבי לגרהאם דוט, בין יאן בינגטאו לאלן מקמנוס ובין ז'או יואלונג למארק קינג. הסיבוב השלישי (שמינית הגמר) ייערך ב-20:00. שידורים ביורוספורט 2 ב-11:00.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 20

קטע 19 של המירוץ, השני באלפים הגבוהים, היה יוצא דופן אפילו במונחים של הטור הנוכחי. זה התחיל כבר בק"מ ה-40, בו ראינו את תיבו פינו נאלץ לפרוש מהמירוץ לאחר פציעה. הנסיך סבל מקרע בשריר הירך כבר לאחר היום הקודם, והנסיונות של רופאי הקבוצה לשכך את כאביו עלו בתוהו. המראה של פינו יורד אל רכב הקבוצה בדמעות היה בהחלט נוגע ללב. הקטע המשיך לעבר הטיפוס הקשה של האיסרן, כשהפלוטון עם חבורת הפייבוריטים נותן חבל קצר יחסית לקבוצת הבריחה שמלפנים. העניינים התחילו להתחמם כבר כ-5 ק"מ לפני הפסגה של האיסרן. התקפה של גראן תומאס, שאליו הצטרף סטיבן קרוייזויק, הפכה לקרש קפיצה להתקפה עוצמתית הרבה יותר של איגן ברנאל. הקולומביאני הצעיר חרך את האיסרן ללא מענה מאף אחד שמאחוריו, וכבש את הפסגה ראשון, כשרק סיימון ייטס שהיה בבריחה נמצא בקרבת מקום. מאחור ראינו שוב את חבורת הפייבוריטים בורחת לז'וליאן אלאפיליפ, אלא שהפעם הנזק היה רב הרבה יותר מאשר בקטע הקודם. עם ההגעה לפסגה, הנזק שהצרפתי ספג היה כשתי דקות לברנאל ועוד כדקה לשאר חברי ה-GC. החבורה החלה לרדת מהאיסרן, כשאלאפיליפ מצמצם במעט את הפערים בזכות כישורי הירידה שלו, אלא שאז הרוכבים התבשרו במפתיע על כך שעליהם לעצור במקומם: התברר שעקב סופות ברד ומפולות בוץ בעמק איסר שבו רכבו, הרוכבים לא יוכלו לצלוח את הדרכים בדרך אל הטיפוס המסיים של הקטע. לפיכך מארגני הטור החליטו להפעיל את "פרוטוקול מזג האוויר הקיצוני" השמור לאירועים מסוג זה, ולקצר את הקטע במקום. לקטע לא הוכרז מנצח (כולל זמני בונוס), והזמנים של הרוכבים נעצרו על פסגת האיסרן. קיצורים כאלו של קטעים ראינו בעבר (למשל על הר וונטו ב-2016, בקטע הריצה המפורסם של כריס פרום), אך זה תמיד היה ידוע לפני התחלת הקטע, ולא כפי שקרה אתמול. כך שבסיום היום, איגן ברנאל עבר להוביל במירוץ, כשהוא מקדים את אלאפיליפ (48+), תומאס (1:16+), קרוייזויק (1:28+), בוכמן (1:55+), לאנדה (4:35+), אורן (5:14+), קינטאנה (5:17+), ואלוורדה (6:25+) ופורט (6:28+).

*המלצת צפייה* קטע 20 הוא קטע הטיפוס המכריע של המירוץ והשלישי באלפים. הקטע היה אמור להיות במקור באורך 130 ק"מ עם שני טיפוסים ארוכים, אך מזג האוויר הסוער, שהיכה במירוץ אתמול, היכה גם בקטע הנוכחי: מפולות הבוץ חסמו את חלקו הראשון של הקטע, ואילצו את המארגנים לקצץ את הקטע ביותר ממחצית. לפיכך קיבלנו קטע קצרצר של 59 ק"מ, הכולל את הטיפוס המסכם לאתר הסקי ואל טורן. זהו טיפוס ארוך ומייגע של 33 ק"מ, בשיפוע מתון מעט יותר מאלו שראינו בימים האחרונים. מהלך העניינים הנוכחי הופך את קביעת הפייבוריטים בקטע לעסק קשה מעט יותר, אולם אחרי אירועי אתמול, נראה שיש לנו פייבוריט ברור לזכייה במירוץ – המוביל איגן ברנאל. מלבד העובדה שהקולומביאני נראה חזק הרבה יותר מכל מתחריו, הרי שהטיפוס של היום נראה בדיוק ההיפך מאלו שאלאפיליפ מרגיש בהם נוח, בעוד שאחריו מצוי בן קבוצתו של ברנאל, גראן תומאס. אם לא יקרה שום דבר בלתי צפוי, הרי שאת המאבקים הקשים של היום נראה מאחורי ברנאל על הכניסה לפודיום. שום דבר שעל הנייר אמור להפריע לכשרון הצעיר לחגוג זכייה בגראנד טור הראשון שלו. שידור ביורוספורט ובספורט 5 ב-15:25.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. תודה.
    קטע שהולך להיות עצבני ברמות שטרם ראינו.
    היה קטע באורך דומה בשנה שעברה, אבל הוא היה עם 3 פסגות HC בשיפועים חזקים, מה שדי דיכא כל אפשרות בריחה רצינית והפך לקטע "עומד אחרון".
    זה לא המצב פה, ולכן אינאוס יצטרכו להכתיב קצב מאד גבוה מהרגע הראשון. מה שסה"כ אפשרי לאורך 60 ק"מ שקצת יותר מחצי בשיפוע בינוני. רו יכל לתת פה עבודה חשובה במישור, אבל כמו החלק הראשון שבוטל זה כשלג דאשתקד (סטגדיש).
    בכל מקרה, זה קטע שאמור להיות רווי התקפות ומרתק לצפייה. מי שיחכה לק"מ האחרונים לא יסגור מספיק זמן על ברנאל. מצד שני, ברנאל צריך לדכא כל טיפת צעירות מנטלית שיש בו ולא להגיב עד לק"מ האחרונים. חייב לתת לקבוצה לעשות את העבודה בשבילו. כולל תומאס.

  2. כי לא תכננו אלטרנטיבות. כי לא לקחו בחשבון שבאזור הזה יש מיקרו אקלים מיוחד ולכן הוא בעיתי גם בסוף יולי.

  3. משהו שלא כתבתי: ברנאל הבטיח פחות או יותר את החולצה הלבנה (הרוכב הצעיר), וכמובן הולך היום על הצהובה. אם יזכה בקטע (ובתרחיש מסויים אם יזכה במקום השני), הוא יכול לזכות גם בחולצה המנוקדת.

      1. היה מתקרב אבל לא לוקח. הפסגה המסיימת אתמול הייתה בדרגה 1 ולא HC, מה שלא היה נותן לו מספיק נקודות כדי לעקוף את בארדה כבר אתמול. יכול להיות בהחלט אבל שזה מה שישאיר אצל בארדה בסופו של דבר את החולצה.

  4. מדהים , המארגנים לגמרי נתפסו עם המכנסיים למטה….
    לפני כחודש הופיעה סופה כזו בסלוניקי
    גם שם שמענו את הזמירות על מזג אוויר לא צפוי ,שם היו גם הרוגים,לא פשוט .
    מעקב מהיר גילה גוש אויר קר מאד בגובה והתקררת אחרי בפני הים מ 28 ל 25 מעלות למיטב זכרוני ,משהו תופעה שאי אפשר לטעון
    שלא היתה צפויה …
    הסיבה לסופות כאלו ברמת בליזארד היא מפל טמפ חריף בין הקרקע החמה לגובה קר.
    מפל הטמפ הזה נמדד כל הזמן מפריחים בלונים פעמיים ביום וניתן גם לחזות לפי לוויינים, כך שלא ניתן לקבל את הטענה לאירוע
    בלתי צפוי .
    פשוט פשלה חיזוי והיערכות גרועים , ידוע כי השנה האויר באזורים הגבוהים באירופה קר מהרגיל משמעותית.
    למה לא נערכו ולא הגיבו מוקדם יותר ?
    שיקולים כלכליים טין ואל טורנס משלמים הרבה כסף…
    מבחינת אופניים קטע קצר משנה את כל התמונה לרעת סקיי ,לטובת קוויק סטפ שיכולה
    להשקיע מאמץ קצר ,נקבל היום נגד שעון מטורף ,דרמה אדירה.
    בדיוק מה שהמארגנים רצו .
    בדרך כלל אני אוהב להמר על תוצאות ,הפעם
    אני חושב כי קוויק סטפ וויסמה יומבו קיבלו מתנה.
    מה עם סקיי אינואס נראה…הם לא חזקים השנה בנגד שעון כבעבר מה לגבי מובי סטאר?
    מה לגבי מיצלסטון וכל מאוכזבי הבריחה רומיין
    ברדה וולנס וכולי ?
    הולך להיות הקטע הכי מטורף בחמישים השנים האחרונות,שאת תוצאותיו נדע להעריך כרגיל לאחר חמישים קילומטרים….
    בערך עשרים דקות לפני הסיום…ואוווו

  5. מעניין אם אחת הקבוצות או יותר תשתמש באופני נגד השעון טריאתלון המהירים יותר ?
    כעת צריך להיזכר בתוצאות של פנטני לאנס אגמסטרונג אולריך בטיפוסי נגד שעון באלפ דואז ולשקלל את התוצאה לעליה ארוכה יותר .
    צריך לנבור בנתוני ההיסטוריה, ברור כי נגד שעון רב משתתפים כזה לא היה מעולם בהיסטורית הטור ,אולינבמירוצי אופניים בכלל,
    חצי עולם עומד לצפות חי בדרמה ענקית ,החצי השני יראה אחרי…
    כמאמר טל ברודי ….ואל טורנס על המפה ולא רק באופניים….
    סליחה אמר במפה ולא על המפה …

    1. לא נראה הגיוני שדבר כזה יקרה היום. הרוכבים ירכבו רוב הזמן בפלוטון, מה שמייתר את היתרון של אופני נג"ש. חוץ מזה, תנוחת נג"ש היא תנוחה מאד לא נוחה בטיפוסים. גם הפרופיל של הגלגלים מביא לכך שכל רוח קטנה יכולה להעיף את האופניים הצידה, מאד בעייתי כשרוכבים בפלוטון.

  6. תוצאןת 35 הרוכבים המהירים ביותר באלפ דואז מגלה כי צריך לרדת למקום ה 14 כדי לקבל תוצאה לא חשודה…היא 39:29 ניירו
    ועוד מספר מקומות למטה כדי לדלג על אלכס זולה ,מגיעים ל 39:31 סאסטרה .
    אם כך הערכה הגיונית פקטור 2 הערכה לא מדויקת לטיפוס סביב ה 80 דקות שעה ועשרים אפקט הדבוקה מנטרל את כמעט הכפלת המרחק למיטב זכרוני סביב ה 18 קמ
    והמקוצר 14 .
    שורה תחתונה הקטע יפתח במהירויות מטורפות לא חודע מהו הפרופיל המדויק ,ומהיכן חרכבו לעליה אך הנחה ששים קמש
    ל26 הקמ הראשונים תביא אותנו לתחילת טיפוס בתוך 26 או פחות דקות .
    אם הנתחלה בירידה יתאום אדיר לאלה פיליפ ניבאלי ועוד גולשים טובים שיתקילו מההתחלה.
    הטיפוס יערוך כאמור סביב ה 80 דקות
    כל הקטע מאחורינו בפחות משעתיים …

  7. המשחקים הפאן אמריקאים מתקיימים בלימה פרו החל מ-25 ביולי עד ה-11 באוגוסט.
    שלושים ותשע נבחרות משתתפות במגוון רב של מקצועות ספורט (למעשה, כמו באולימפיאדה).
    https://en.wikipedia.org/wiki/2019_Pan_American_Games
    אמנם זה לא טורניר חשוב ושזוכה ליחסי ציבור כמו אולימפיאדה או אליפות עולם, אך זוהי הזדמנות טובה לספורטאים להתמודד בתחרות בין לאומית שמשתתפות בה באופן יחסי הרבה מדינות ולצבור ניסיון.

    1. לא בקבוצה הזו ,אם זו מטרתו הוא חייב מסביבו קבוצה הבנויה לגראן טור.
      אגן ברנל בחוכמה בהתקפתו חיכה עד לרגע בו אנריק מאס נשבר וירד אחורה, תומאס שיגר התקפת פתיחה קודם לכן ,התקפה מנערת הוחזר ועל הסגירה יצא ברנל ,התרגיל ניצול
      כוח היריב להתקפה כנגדו, אם אלה פיליפ רוצה להיות רוכב גראן טור , אגב מה שכתבנו מלכתחילה הוא חייב שיבנו מסביבו קבוצה מתאימה .

  8. לאחר שהתלהבתי מהקטע הצפוי היום ישבתי לקרוא נתוניי …מזג אויר.
    טמפ ב3000 4.5 מעלות סביב ה 8 מעלות ב2350 גובה העיירה ,לא חם .
    יציבות אויר לא יציב על תנאי ,התנאי לחות מתקיים.
    לחות ב 3000 84 אחוז.
    לחות ב 5000 87 אחוז.
    אפשרות לשיטפון קיימת , באיזו עוצמה
    רגילה פלוס לא חזרה על אתמול אך עדיין יתכן גשם חזק מאד.
    רוח פנים בגובה 3000 15 קמש סכמטית למעשה רוח יורדת בהר עלולה להיות חזקה בהרבה עד ששים אחוז יותר .
    כיוון הרוח דרומית רוח פנים רוכבים מצפון לדרום .
    התחממות המורד הדרום מערבי באלפים הרבה מעבר לטמפ שציינתי עלולה לגרום
    להעצמת השיטפון כך שאי אםשר להוציא מכלל אפשרות סופת ברד גם היום בבירות פחות גבוהה כי התקררות כבר קיימת מאתמול
    אך עדיין קיימת ,להערכתי לא סביר אך גשם חזק כן יהיה.
    הצפי לקטע היום גיהנום שאין לי רצון להשתתף בו…

  9. כמה יכולת טיפוס לאורך ק"מ רבים זו יכולת שרוכב יכול לשפר?
    כי בטור הנוכחי, אלאפיליפ לא זוכה ומתפרק בקטעים האחרונים בעיקר כי היכולת שלו היא לא ברמה הכי גבוהה של GC, והשאלה האם הוא יכול להפוך לאורך זמן לרוכב GC זו לפי דעתי השאלה האם יוכל להיות מטפס ברמה הכי גבוהה בעליות האלה.

    1. אפשר לשפר את זה, אבל יש לזה מחיר בדמות ויתור על דברים אחרים. אחד הדברים זה להוריד משקל, שזה תנאי הכרחי להחזיק סיבולת כזאת לאורך זמן. אבל אז לא בטוח שהוא יצליח מצד אחד, ומצד שני הוא יכול לאבד את היכולת שהביאה לו נצחונות במירוצים כמו מילאנו סן רמו ופלש וואלון. כמו שגם רוכבים בצהוב כתב כאן קודם, תנאי הכרחי אחר לזה הוא שתהיה לו קבוצה תומכת, ולא יהיה לו את זה מקוויק סטפ, שהיא קבוצה מוכוונת קלאסיקות (והוא האריך את החוזה שם עכשיו).

    2. קשה להאמין שהוא יוכל להפןך לרוכב כזה.
      בכל מקרה זה יבוא על חשבון הקלאסיקות אז אני מעדיף לשמור אותו כמו שאנחנו מכירים…

      1. הם דיברו מתי מישהו יעשה משהו והוא אמר שנראה לו שאחד מהאחים ייטס יחפש ניצחון שנייה לפני שסיימון יצא לדרך.

  10. אלה פיליפ עשה כל מה שיכל כל הכבוד לו .
    מראש ידענו שאין לו את היכולות הנדרשות .
    ולוורדה הוכיח כי אם יקצרו כל קטע בטור לחמישים קמ הוא יוכל לנצח ….
    באמת לא ראינו ממנו כלום שום דבר חיובי כל הטור ,אך ראינו ממנו מסיבת עיתונאים בה התקיך את קינטנה ושיקר במצח נחושה.
    לא פעם ראשונה שולוורדה דר גייקל ומיסטר הייד מתנהג בצורה מגעילה וסוגר חשבונות
    עם יריבים בדרך הכי לא מקצועית שיש .
    אליפות העולם מילאנו 2012 תוכיח ,פוריטו ביקש מולוורדה לשבת על הגלגל של רואי קוסטה כדי להאיט אותו ,ולוורדה סירב.
    סוף סוף עשה היום משהו חיובי…
    יומבו הוכיחו שהם יכולים להעמיד קבוצה מנצחת גראנד טור ללא מוביל ,ובהמשך להעמיד מוביל ללא קבוצה…לגראנד טור אחר…
    שורה תחתונה רק קבוצה אחת מנוהלת כמו שצריך לגראנד טור אולי שתיים שלוש מנוהלות נכון בכלל..
    מוביסטאר אלופים ניהול כושל ודוקא סאן ווב בורה יומבו מנוהלים יפה מאד.
    סקיי לא התאמצו במיוחד הפעם לקחו גם בלי להתאמץ ,אין להם מתחרים כרגע.
    מחר אלהפיליפ חוזר לתפקיד שיועד לו להיות חלק ברכבת המאיצים לשיגור וויאני לחלל החיצון…
    כך חולפת כמעט תהילת עולם …
    תודה רבה לכולם ,מחר אני ביום חופש מהטור

  11. כמעט ונשכח
    המודל הטעה בענין הרוח ,אך ההערכה לסיום הקטע בפחות משעתיים היתה נכונה.
    ניבאלי סיים בדצת פחות משעה וחמישים ושתיים דקות.
    המעקב החי אחרי גראן תומאס זיהה כי טיפס בשיפוע 7 אחוז במהירות 20 קמש , הטמפ לפי המעקב היתה 0 מעלות ,טיפסו במדרון הצפוני הקר.
    בו בזמן בואל טורנס קרוב לודאי על הרכס היה חם וגשום.
    המשקעים נובעים מהחזית מפגש האויר הקר והחם ,זו נמצאה בואל טורנס במדרון הצפוני אותו טיפסו היה קר ואויר יציב לא ירד גשם.
    מנהל קבוצה חכם אשר מכיר את העקרונות יכול להנחות את חניכיו בהתאם .
    אלה פיליפ היה קרוב לודאי מותש מאחר וכבר
    התפרק אתמול היום לא החזיק מעמד במאבקי הדירוג ונשר אחורה .
    סיום אכזרי עבורו .
    ולוורדה אשר להבנתי המארגנים רשמו את שמו המנצח ,כלומר תיכננו את המסלול כך שיתאים לו יכל לנצח את המסלול הזה לפני שנתיים לו לא היה נפצע ,השנה לנרות נצחונו
    ברוט דה אוקסיטניה זוהתה נפילה בעמידותו .
    קטע קצר עדיין מתאים לו ,אך אלו נראים סימני
    סוף קריירה .
    או שהוא פשוט שער כוחות לוולטה בסוף העונה נדע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט