אירועי דיומא – 25.07.19

היום – משחקי הסיבוב המוקדם ה-2 בליגה האירופית עם ב"ש שמארחת בטרנר את קאיראט הקזחית וגם עם מכבי חיפה שנסעה לצרפת לשחק מול שטרסבורג, וגם קטע המלך בטור דה פראנס.

כדורגל / ניר מועלם

ליגה אירופית – סיבוב מוקדמות 2:

יערכו היום אינספור משחקים כאשר אני ארשום את הבולטים והמעניינים מביניהם:

19:30 אוטרכט(הולנד) – זרניסקי(בוסניה): אוטרכט ההולנדית מתחילה את דרכה בסיבוב המוקדמות ה-2, כאשר היא פוגשת את זרניסקי שהתחילה בשבת האחרונה את הליגה עם הפסד 1-0 לסראייבו(האלופה). בסיבוב הראשון רק זרניסקי שיחקה והיא הייתה מול אקדמיה פנדב וגברה עליה פעמיים 3-0, אין ספק שהקבוצה האיכותית יותר היא אוטרכט ולפיכך אני מאמין שהיא גם תנצח ותגמור את הסיפור כבר היום. רק להזכיר במקצת – שנה שעברה אוטרכט לא הייתה במפעל אירופאי ורק ב-2017 זו הייתה הפעם האחרונה שלה כאשר היא עברה 2 סיבובים(ולטה ולך פוזנן) עד שנעצרה מול זניט בשלב הפליאוף.

20:00 לך גדנסק(פולין) – ברונדבי(דנמרק): אחד המשחקים היותר שיוויוניים בשלב הזה יהיו בין לך גדנסק הפולנית לבין ברונדבי הדנית, כאשר שתי הקבוצות פתחו את העונה כאשר בפולין שוחק משחק אחד שם לך גדנסק סיימה בתיקו 0-0, ואילו ברונדבי אחרי 2 מחזורים עם ניצחון ותיקו, בנוסף זה המקום להזכיר שלך גדנסק ניצחה לפני פחות משבועיים בסופר קאפ הפולני את האלופה פיאסט גלביצ'ה 3-1 . ברונדבי התחילה את משחקיה כבר בסיבוב הקודם כאשר פגשה את אינטר טורקו הפינית ואחרי 4-1 במשחק הראשון היא שיחקה עם חצי הרכב בגומלין שם הפסידה 2-0 שהספיק לה בסופו של דבר. הימור – אני חושב שברונדבי היא קבוצה איכותית יותר והיא גם לדעתי תעפיל בסופו של דבר לשלב הבא, אך במשחק היום אני חושב שדווקא לך גדנסק יכולה לנצח.

20:00 ארסנל טולה(רוסיה) – נפצי באקו(אזרבייג'ן) : המשחק הזה הוא פחות מסקרן ולא הייתי רושם עליו אילו משהו, אך רצה הגורל והמנצחת במפגש הזה תפגוש בסיבוב הבא את בני יהודה שלנו, וכמו שתבינו מיד אני מהמר על ארסנל טולה. אז קצת מידע על שתיהן – ארסנל טולה הרוסית התחילה את הליגה לא מזמן ואחרי שני מחזורים היא עם 4 נקודות אחרי 1-1 מול דינאמו מוסקבה ואחרי 3-2 בחוץ על קיריליה סובוטוב, ומנגד נפצי באקו עדיין לא התחילה את העונה בליגה אך בליגה האירופית זה יהיה הסיבוב השני שלה אחרי שבראשון היא גברה 9-0 בסיכום הכללי על ספרטנה ניספרוני המולדבית. למרות הניצחון המשכנע של ה9-0 אני מאמין שארסנל טולה היא קבוצה איכותית בכמה דרגות על נפצי באקו ולכן אני אהמר על ניצחון ביתי שגם יספיק לגומלין.

20:30 הפועל באר שבע(ישראל) – קאיראט(קזחסטן), ספורט 2 : הפועל באר שבע כמו שכולנו יודעים נבנתה מחדש אחרי הכישלון בעונה הקודמת ועד עכשיו היא לא נראת כל כך טוב במשחקים של תחילת העונה ואם היא רוצה להגיע לשלב הבתים היא חייבת להתחיל להתחבר ובהקדם כי קאיראט זו רמה אחרת לגמריי מאשר היא פגשה מול לאצ'י האלבנית. הפועל באר שבע מגיעה למשחק אחרי שבסיבוב הראשון היא הדיחה את לאצ'י עם 2-1 בסיכום הכללי ואחרי שבמשחק ביום ראשון השבוע היא ניצחה את מכבי חיפה 1-0 ב-9 שחקנים בלבד, ואילו קאיראט נמצאת בעיצומה של העונה בליגה הקזחית ואחרי 20 מחזורים היא במקום ה-3 במרחק נקודה ממקום ראשון אך עם משחק עודף, וגם קאיראט התחילה את דרכה בסיבוב הראשון כאשר היא פגשה את שירוקי הבוסנית ושני ניצחונות של 2-1 הספיקו לה כדי לעבור לשלב הבא, מה שאולי יכול לנחם את ב"ש היא העובדה שביום ראשון האחרון היה משחק צמרת לקאיראט מול קבוצת טובול שנמצאת במקום הראשון וכל הכוכבים שלה פתחו במשחק, מה שיכול להפחיד את ב"ש הוא העובדה שהם ניצחו את טובול בחוץ 5-3. לקאיראט יש שני חלוצים מאוד מסוכנים: הראשון הוא חביב אסאולה שכבש העונה 12 שערים ב-15 משחקים בלבד והשני הוא מרטון אפל ההונגרי שכבש 10 שערים ב-16 הופעות. הימור – הגרלה לא פשוטה לב"ש ואני מאוד מקווה שנוכל לראות אותה עוברת שלב, אני פחות אופטימי להתמודדות הכללית של ב"ש מול קאיראט כי עד עכשיו ב"ש לא נראת מחוברת ולא נראת מספיק חדה מול השער, אני אהמר כאן על ניצחון של ב"ש, אך ורק עקב הרצון לראות קבוצה ישראלית מצליחה. אגב אם ב"ש תעבור אז בשלב הבא יחכו לה יריבות קלות יותר על הנייר.

20:30 לוקומוטיב פלובדיב(בולגריה) – ספרטק טרנבה(סלובקיה) : עוד משחק שלנו הישראלים לא היה אומר הרבה אילולי המנצחת במשחק הזה הייתה פוגשת את המנצחת בין חיפה לשטרסבורג, אך רצה הגורל ואם מכבי חיפה תנצח את המשוכה הצרפתית היא תזכה לקבל יריבה חזקה פחות. שתי הקבוצות רק התחילו את הליגה שלהן וחשוב לציין שספרטק טרנבה היא היחידה מביניהן ששיחקה בסיבוב הראשון כאשר היא שיחקה מול רדניק הבוסנית ועברה אותה רק בזכות הכרעה מהנקודה הלבנה בלבד. שתי הקבוצות שיחקו בסופר קאפ של המדינה שלהן ושתיהן הפסידו בגמר לאלופות – פלבודיב הפסידה 2-0 ל-לודוגורץ ואילו טרנבה הפסידה 3-0 לסלביה פראג. הימור – מאוד שקול המפגש ביניהן אך אני אהמר על ניצחון של הקבוצה המקומית במשחק הזה.

21:00 נורקפינג(שבדיה) – ליפייאה(לטביה) : המנצחת במפגש הזה תזכה לפגוש את המנצחת במפגש של ב"ש מול קאיראט בסיבוב ה-3. נורקפינג סיימה בעונה שעברה במקום השני, סה"כ 2 נקודות פחות מהאלופה – סולנה, והעונה היא חווה עונה קשה יחסית כאשר היא מדורגת במקום ה-7 אחרי 17 מחזורים ובמרחק של 9 נקודות מהמוליכה – מאלמו. ליפייאה לעומתה סיימה במקום ה-4 בלטביה(מתוך 8 קבוצות, והעונה 9, לא ברור העסק שם). בסיבוב הקודם נורקפינג עברה משוכה לא קלה בדמות סט פטריק האירית עם שני ניצחונות 2-0 בחוץ ואז 2-1 בבית, לעומתה ליפייאה נתקלה במשוכה קשה גם כן אך היא עברה דרך קשה יותר אחרי שהיא פגשה את דינמו מינסק הבלארוסית ואחרי 1-1 בבית, תוצאה לא כל כך טובה, היא הצליחה לנצח בחוץ 2-1. הימור – נורקפינג קבוצה איכותית יותר ואני מאמין שהיא תעלה לבסוף והיא תתחיל עם ניצחון היום.

21:30 אלקמאר(הולנד) – האקן(שבדיה) : משחק מסקרן יהיה בין הקבוצה ההולנדית שעדיין לא שיחקה ולו משחק רישמי אחד העונה אל מול הקבוצה השבדית שנמצאת כרגע באמצע העונה ואחרי 16 מחזורים היא מדורגת במקום ה-4 במרחק של 6 נקודות מהמוליכה ועם משחק חסר. אלקמאר לא התחזקה כל כך העונה ולא ניתן לרשום שחקן שיוכל להיכנס ישירות להרכב ובנוסף הם עדיין ללא משחק רישמי לכן מעניין יהיה לראות כיצד הם יראו ואיזו תוצאה הם ישיגו מול קבוצה שכבר נמצאת בעיצומה של העונה ובכושר שיא. אני חושב שאלקמאר תעלה לבסוף אך היא תתקשה מאוד, אני צופה לתיקו כאן וניצחון חוץ בשבדיה.

21:45 שטרסבורג(צרפת)- מכבי חיפה(ישראל), ספורט 1 : משחק מאוד מעניין יש למכבי חיפה מול מחזיקת הגביע הצרפתי אשר סיימה את העונה שעברה במקום ה-11 בליגה הראשונה בצרפת. אני אתחיל טיפה לפרט קצת על הצרפתים – אז לא הרבה שחקנים עזבו אותם אבל גם מי שעזב לא היה כל כך ראשי בקבוצה, לעומת אלו שהגיעו לחזק את הקבוצה ובראשם נמצא אלכסנדר ג'יקו, המגן ששיחק בקון הצרפתית והגיע תמורת 4 מיליון יורו, ובנוסף אליו לאמינה קונה שהושאל לשטרסוברג עונה קודמת והיא הבלם הפותח הוחתם העונה באופן רישמי. מלכי השערים שלהם היו מוטיבה עם 9 שערים ב-32 הופעות וגם לודוביק אג'רק שהבקיע גם הוא 9 שערים אך ב-25 הופעות בלבד, כאשר מלך הבישולים היה לאלה, המגן הנהדר של שטרסבורג שכרגע פצוע ולא ידוע אם ישחק מחר או לא שזה נהדר עבור מכבי חיפה, במיוחד עם האגפים החלשים שלה. אז אחרי שדיברתי על הצרפתים הגיע הזמן לדבר על החיפאיים שמגיעים למפגש כמו מכבי תל אביב – לא מוכנה, ללא חיזוק משמעותי ועם הרבה ציפייה לקיץ אך בפועל אי עמידה בציפיות(לפחות בתחום הרכש). אז מכבי חיפה לא כל כך מוכנה ורק בראשון האחרון היא הפסידה ל-9 שחקנים של ב"ש בבית, אז מעניין יהיה לראות אותם בצרפת, כי אני מאמין שלמכבי חיפה יש סגל מספיק טוב כדי להוות יריבה שקולה לקבוצה הצרפתית שלהזכירכם סיימה באמצע הטבלה בליגה הראשונה בצרפת. הימור – שטרסבורג מנצחת בגול, אך חיפה מצליחה לכבוש שער חוץ שמשאיר לה סיכוי לגומלין(מקווה לניצחון חיפאי).

21:45 וולבס(אנגליה) – הצלבנים/קורסיידרס(צפון אירלנד) : וולבס האנגלית לא צפויה להיתקל בקושי רב מידיי לעבור את הצלבנים, כאשר בסיבוב הראשון הם ניצחו את B36 מאיי פארו 5-2 בסיכום שני המשחקים. מה שמעניין בוולבס הוא החיזוק שהם עשו לעונה הקרובה כאשר הם רכשו ב-34 מיליון את ראול חימנז מבנפיקה אחרי שהיה מושאל בשנה האחרונה לוולבס בעצמה, את דונדנקר הם רכשו ב-13 מיליון מאנדרלכט אחרי שהיה מושאל גם כן לוולבס. הימור – וולבס.

22:00 טורינו(איטליה) – דברצן(הונגריה) : טורינו נמצאת כאן אך ורק בגלל שמילאן החליטה לוותר על הכרטיס לליגת האירופית עקב הקלה בחוקיי הפייר פליי ולכן טורינו הוקפצה במקומה למפעל כדי לייצג את איטליה. דברצן כבר שיחקה בסיבוב הקודם כאשר היא פגשה את קוקסי האלבנית ועברה אותה עם 4-1 בסיכום שני המשחקים. הימור – טורינו הרבה יותר חזקה מדברצן ולמרות שזה יהיה משחקה הרישמי הראשון אני לא צופה שהיא תיתקל ביותר מידי בעיות.

22:00 אספניול(ספרד) – סטיארנן(איסלנד) : את אספניול, הקבוצה הקטנה של העיר ברצלונה כולנו מכירים, אך את סטיארנן לא כולנו מכירים, הקבוצה האיסלנדית, כבר נמצאת באמצע העונה באיסלנד ואחרי 13 מחזורים היא במקום ה-4 במרחק של 10 נקודות מהמוליכה, מה שמעניין הוא שבסיבוב הקודם סטיארנן שיחקה מול לבאדיה טאלין האסטונית ואחרי שבמשחק הראשן היא ניצחה בבית 2-1 היא יצאה למשחק חוץ שניגמר ב2-1 ללבאדיה טאלין שהבקיעה בדקה ה-89 את השער ששלח את שתיהן להארכה, ואז בהארכה לבאדיה טאלין כבשה מהנקודה הלבנה ועלתה ל3-1 מה שמעלה אותה לשלב הבא, האם זה הסוף? לא, כי בדקה ה-122 סטיארנן הצליחה לכבוש ועלתה בזכות שערי חוץ למשחק מול אספניול, האם זה יספיק לאיסלנדים? התשובה היא כמובן לא, והם צפויים להפסיד היום וכנראה גם לסיים את דרכם היום עקב תוצאה שלא תשאיר להם סיכוי לגומלין.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 18

קטע 17 היה קטע מעבר, האחרון התפור לקבוצת בריחה, וכך הוא אכן התנהל. קבוצת הבריחה שנוצרה הייתה גדולה ואיכותית במיוחד, והפלוטון שמח לתת לה חבל ארוך מאד. בטיפוס האחרון של הקטע, האיטלקי מתיאו טרנטין התנתק מחבריו לבריחה, והמשיך והגדיל את הפער מחבריו, כולל מקספר אסגרן שדלק אחריו, עד לניצחון בקטע. לאלוף אירופה זהו הניצחון השלישי בקטע בטור, המצטרף לארבעה נצחונות שיש לקבוצת מיצ'לטון סקוט בטור הזה סך הכל. בהחלט פיצוי לא רע ליכולת הלא משכנעת של המוביל אדם ייטס במירוץ. עוד ראינו בסיום הקטע עימות בין לוק רואו מאינאוס לטוני מרטין מיומבו ויסמה, מה שהביא להרחקת שני הרוכבים מהטור. בהחלט יכול לפגוע במאמצי שתי הקבוצות ב-GC. אשר למתמודדי ה-GC, הם כאמור לא השקיעו מאמץ מיותר בקטע, והגיעו עם הפלוטון כ-20 דקות אחרי הבריחה. כך שתמונת ההובלה נותרה כשהייתה עם אלאפיליפ בראש, ואחריו תומאס (1:35+), קרוייזויק (1:47+), פינו (1:50+), ברנאל (2:02+), בוכמן (2:14+), לאנדה (4:54+), ואלוורדה (5:00+), אורן (5:33+) ופורט (6:30+).

*המלצת צפייה* קטע 18 מסמן את החלק המכריע של הטור, כאשר הוא הראשון מבין שלושה קטעי טיפוס קשים רצופים באלפים. הקטע מסתיים בשתי פסגות בדרגת HC, שהן מהאלמותיות ביותר בהיסטוריה של הטור – האיזואר והגליבייה. שתי פסגות אלפיות קלאסיות של טיפוסים ארוכים לפניהן. העובדות שלפניהן יש את הקול דה ואר, עוד פסגה בדרגה 1, וכן שמדובר בקטע באורך 208 ק"מ, שזה ארוך מאד במונחי קטע טיפוס, הופכות את הקטע ללא ספק לקטע הקשה ביותר במירוץ. היום אנו צפויים לראות כמובן התנפלות רבתי של מתחרי ה-GC על הטיפוסים, גם לאור הצפיפות היחסית בטבלת ההובלה (כמותה אנו לא זוכרים בשנים האחרונות). העובדה שהגליבייה מזכה בזמני בונוס, ושאחריו יש 20 ק"מ של ירידה, תדרבן את המתמודדים על התואר להגיע לפסגה לפני יריביהם. עוד סיבה שתהיה להם לעשות זאת היא ז'וליאן אלאפיליפ. די מדהים שהצרפתי עדיין עם החולצה הצהובה בשלב הזה של המירוץ, אבל קטע היום הוא אולי ההזדמנות הטובה שיש ליריביו לשבור אותו – 46 ק"מ מצטברים של טיפוס בגבהים של הפסגות האלפיות הם על הנייר הקרקע שבה הוא אמור להרגיש הרבה פחות נוח לעומת מתחריו. בנוסף, בהיותו דסנדר מצויין הם גם ישאפו לצבור עליו פערים גדולים ככל האפשר לפני ההגעה לגליבייה. לפי מה שראינו במירוץ עד עכשיו, הרוכב שנמצא בכושר הטוב ביותר לעשות זאת הוא תיבו פינו. הנסיך הפגין עד כה כושר מרשים בטיפוסים, ויחד עם גישה התקפית במיוחד, הצליח למחוק חלק גדול מהזמן שהפסיד בפיצול של קטע 10. עוד שניים שיהיה מעניין כמובן לראות הם גראן תומאס ואיגן ברנאל – קבוצת אינאוס אמנם לא מפגינה את הדומיננטיות הידועה בקטעים האחרונים, אך עדיין מדובר בקבוצה הטובה ביותר שיש, עם שני מטפסי על, שהעובדה שהם מגיעים יחדיו עם סיכוי טוב לזכייה מהווה קלף רב עוצמה. היום נראה גם אם המתמודדים הצנועים יותר שעדיין בתמונה, סטיבן קרוייזויק ומאני בוכמן, יישארו בתמונה. אם יש קטע במירוץ הזה שאסור להחמיץ, זה הקטע. שידור ביורוספורט ובספורט 5 ב-12:00.

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. תודה.
    שטרסבורג לא זכתה בגביע, אלא בגביע הליגה.
    מכבי הפסידה לב"ש עם הרכב שני. בספק כמה אפשר ללמוד מזה לגבי המשחק הערב (היא לא מספיק טובה, אבל זה לא שייך למשחק נגד ב"ש).

    לגבי הקטע בטור:
    1. עוד סיבה שהוא קשה מאד (כנראה הכי קשה השנה) היא הגובה. דלילות החמצן ביחד עם העובדה שמדובר על החלק האחרון והגוף כבר עייף מוסיפה לקושי. יש רוכבים שיודעים להתמודד עם זה טוב יותר.
    2. הירידה בסיום בהחלט נותנת יותר סיכוי לאלאפיליפ. זה קטע של מטפסים כבדים (לא במשקל, אלא בסגנון) והירידה תאפשר לו לצמצם פערים, אם יהיו. הוא דיסנדר טוב מרובם.
    3. לא יכול שלא לחזור שוב לקטע האלמותי של 2011. רק לחשוב על אנגל במקום ואר ועוד לסיים בפסגה. טוב שכבר לא עושים קטעים כאלה.

    1. תודה רבה על התיקון מתן.
      לגבי חיפה – למרות ההרכב המשני, אני מייחס את זה כמכה מוראלית קשה למועדון, להפסיד בבית נגד 9 שחקנים של הקבוצה הנגדית .

  2. תומאס הוא דסנדר לא רע, ברנאל די רע.
    אני זוכר איזה טור אחד לפני שלש או ארבע שנים שפרומי נתן איזה ירידה מרשימה ביותר כשהוא מסתכן ממש על שברירי ס"מ בפניות
    אהבתי את זה מאוד

    1. בעיניי זאת אולי אחת העדויות הכי טובות לגדולה שלו, השאיפה להיות הכי טוב בכל דיסצפלינה. לפני זה הוא היה דסנדר מזעזע למדי, והשיפור שלו בזה בזמן כל כך קצר היה מטורף.

  3. מה דעתכם על תומרקין? קראתי עכשיו שהוא לא העפיל לחצי המשחה החזק שלו 200 גב. גמר את הסוס או שיש לו עוד תקווה?

    1. הוא רק בן 27, לדעתי יש לו עוד מה לתת, יכול להיות שהגיע אחרי פציעה או לא בכושר מספיק טוב, לא הייתי ממהר לגמור אותו.

    2. יש תופעה אופינית שלא יכולה להיות מקרית ,מרבית השחיינים בארץ במשך שנים מגיעים לשיא לפני התחרויות החשובות ובאלו החשובות הם טובעים.
      האיגוד ממשיך את ההתנהלות הדרישה משחיינים לעמוד בכל מיני קריטריונים לפני
      תחרויות חשובות במשך שנים ,בלי שום קשר לתוצאות.
      האיגוד חולה כי תומרקין שחיין מעולה מישהו
      באיגוד חייב לעוף בשל המדיניות הכושלת הזו.

      1. בעיניי הבעיה היא אחרת. יש משהו במעבר של השחיינים מגיל נוער לבוגרים. הם זוכים הנוער המדליות אבל לא מצליחים לשמור על התקדמות בהמשך. וזה מעורר דאגה

        1. שנים אותה תופעה ,מיסו לפתור אותה על ידי הצטרפות למכללות אמריקאיות , אך שוב האיגוד דרש לעמוד בקריטריונים סמוך מאד לתחרויות גדולות השחיינים תמיד טבעו בהריכה האולימפית , עובדה בשייט וגודו כן הצלחנו התשובה צריך להביא מנהלים ראויים.

  4. פתיחת הקטע מזכירה את ךתיחת הקטע בריצה שחיסל את פרום בוולטה הניא.
    שלישית מוביסטאר קינטנה וורונה אמאדור בבריחה משותפת עם וולנס אדם ייטס ואן אוורמאט רומיין ברדה , לוצנקו מנורסולטאן…?
    ועוד מטפסים נהדרים ,רוכבים אשר הדבוקה חייבת להגיב לבריחתם אך בשלב זה ללא הצלחה.בדרך כלל בריחה כזו היא מתכון לגישור רוכבים מהדבוקה , כניסת קינטנה לבריחה היא על רקע הפיכת החצר שעשה לנדה במוביסטאר ,הפיכה שהתבקשה בקבוצה כבר יותר מעשרים שנה…
    רק שלולוורדה לא היה אומץ לבצעה ,לנדה לעומתו לא דופק חשבון לאף אחד ,הבאסקי חמום המוח הולך עם הראש בקיר ,והצליח לו…
    קינטנה חטף את הניעור שהיה צריך….
    מעניין שהפעם יש שוב שיתוף פעולה בבריחה בין סרגיו הנאו לגורקה איזאגיר רק שגורקה כבר לא איש מוביסטאר ולא יתמוך בולוורדה
    בענין הצבי וונאו כיניו של הנאו ,בואו נרטה מה נשאר לו במחסנית לרוכב הוותיק הזה.
    נראית פתיחה מסחררת לקטע מסחרר
    בענין צפיפות האויר , בגובה 2000 יש סביב ה 80 אחוז חמצן מאשר בפני הים ביום חם יותר
    כך שדלילות החמצן לא משפיעה על פעילות רגילה ,אך כאשר מדובר בפעילות מאומצת
    פחות חמצן משמע פחות כוח לשרירים וחילופי חומרים ההתאוששות מהירים פחות תקנו אם טעיתי …
    העובדה שיש לנו שלושה קטעים רצופים כאלו לא יכולה שלא להשפיע על הרוכבים .
    טור מענין השנה נראה מה יקרה .

  5. קינטנה מדורג 9:30 מהצהבה כרגע יתרון הבריחה קרוב לשש דקות והדבוקה עדיין לא מגיבה, להערכתי אין לה כוחות ,קוויק סטפ לא מסוגלים ,אינאוס נראית כרגע כממתינה לרגע לתקוף , השרידים של אסטנה בבריחה כך שיש לניירו תמיכה חזקה מאד מלפנים , לא מאמין שפיליך יחזיק מעמד היום .
    בענין טיבו פינו הוא אופורטוניסט ולא חכם מעריך שמתפס לא מוכן כפי שקרה לו בגירו באותה רדיפה אומללה משותפת עם דומולאן
    אחרי פרום. .

  6. אינאוס הראו בשנה שעברה שלא מעניין אותם פערים בשלבים כאלה. הם יודעים כמה ואטים לייצר כדי שאף אחד לא יסיים משמעותית לפניהם ולא חשוב מה יהיה הפער באמצע הקטע.
    בסיום של הטיפוס האחרון זה כבר הרגליים של המובילים.
    אך האם גם הפעם האסטרטגיה הזו תעבוד, כשהם מראים חוסן נמוך משמעותית? הישארו עמנו.

  7. כמה הירידה בסוף משמעותית בין דסנדר חזק לחלש? 20-30 שניות? אלאפיליפ ותומאס חזקים יחסית ואילו פינו וקינטאנה פחות?

    1. נשמע סביר, אם כי זה גם תלוי במיקום שלהם במהלך הירידה, כי עקיפות יכולות להיות מסוכנות. אלאפיליפ הוא הדסנדר הטוב ביותר שם. תומאס גם טוב. פינו גם יודע לרדת, הוא פשוט קצת פחות "יציב".

  8. מעט ללא הקשר לשום דבר, אבל שטרסבורג וגדנסק "זורקות" אותנו לאירועים היסטוריים חשובים. הראשונה קשורה לסכסוך הגרמני-צרפתי העקוב מדם על חבל אלזס ואילו גדנסק, עיר הנמל הפולנית, זכתה לסטטוס מיוחד עם תום מלחמת העולם הראשונה וב-1980 הוקמה בה תנועת "הסולידריות" על ידי לך ולנסה. תנועה שלמעשה היתה איגוד מקצועי שלא בחסות המדינה, כלומר ארגון לא חוקי. תנועה זו סייעה רבות בשינוי המשטר במדינה כעבור עשור.

    בהצלחה לקבוצות הישראליות הערב.

  9. לנדה במו רגליו השאיר את אינואס סקיי בחיים , ומנע מקינטנה את הצהובה!
    איזה רוכב מעצבן ולא ממושמע .

  10. ניירו מנצח , וכנראה שתומאס לא יכול אולי נוכל לברך עוד יומיים סוף סוף מנצח צרפתי.
    פינו הצדיק היום את המוניטין שלו כעכבר חלול…. אופורטוניסט שמנסה להתעלק על אחרים ….גם היום הוכח כי לשתף איתו פעולה רק מזיק .

      1. ישב לתומאס על הגלגל אולי במקום לעבוד.איתו ?
        כפי שעשה בבריחה עם דומולאן וכפי
        שעשה בבריחה עם אלהפיליפ ,הוא פשוט אופורטיניסט.

  11. לתומאס פשוט אין רגליים. שוב הוברר שהעסק של שני מובילים לא עובד.
    היו צריכים מלכתחילה להשים את הז'יטונים על ברנאל. אבל זה טו לייט
    אני חושב שהטריקולור יכולים להתחיל לקרר את השמפניות הגיע הזמן לרוכב צרפתי. ועוד כזה מפתיע ומגניב.
    זה באמת תהיה חתיכת היסטוריה כיפית

    1. העסק של שני מובילים דווקא יכול לעבוד כשהם טובים, וראינו את זה בג'ירו האחרון. יש יתרון לעובדה שהיריבים שלך לא יודעים במי להתמקד.

      1. אני כבר לא זוכר מה הי בג'ירו. (השנה זה היה הקקי של ייטס?) אבל אני זוכר שמוביסטאר באים תמיד עם שניים שלש מובילים וזה תמיד מתרסק

  12. אני חושב להפך.
    לקוייק סטפ אין יכולת להתמודד עם התקפות גלים של אינאוס. אלאפיליפ נראה חלש יותר וביומיים הקרובים מסיימים בפסגה, כולל הטיפוס האחרון שהוא טיפוס מאד כבד.
    חצי הדקה שברנאל לקח היום יכול להפעיל הרבה לחץ.

    1. אני מסכים מתן.
      אני נותן לאלאפליפ עשר אחוז או פחות לקחת את הטור.
      ברנאל מקבל 40%
      פינו מקבל 30%
      ותומאס והחברים מתחלקים בעשרים הנותרים.
      מוזמנים לשחק את משחק ההסתברויות

    2. נכון ,כין להם יכולת לעמוד בהתקפות של סקיי.
      אך מתי ראית התקפות גלים של אינואס ?
      קשה להתיחס לעמידה בהתקפות לא קיימות…

        1. גם יאיר בן עמי חושב כמוך ,אך השאלה אם לא הצליח להגיב אן לא ניסה להגיב ?
          עובדה תפס את ץומאס בקלילות בירידה.
          גם פאולו סבולדלי בגירו שנת 2005 לא הגיב להתקפה בעליה של דנילו די לוקה , שנהיה המוביל הווירטואלי
          ואז נתפסו לו השרירים ….
          לא אומר שאינך צודק ,רק שךא אלי הנתקפות שראינו מסקיי בשנים האחרונות …שאל את סיימון ייטס…
          זה לא זה…

  13. אני עוקב אחרי המירוצים כבר די הרבה זמן ואני לא זוכר מתי קבוצה התנהגה בצורה מוזרה כמו מוביסטאר. ויש להם הרבה כבוד בהתנהגויות מוזרות. המסקנה היחידה היא שהם החליטו לא לספור את קינטנה יותר או שלנדה לא סופר את קינטנה. שני רוכבים שאני מאוד אוהב ואני אשמח הרבה יותר לרוב אחריהם בקבוצות אחרות. פשוט מוזר, לא מתגבר על זה.

  14. אני רק ראיתי את קינטנה דוהר קדימה, רכב יפה מאוד על רע נופי יפים ועידוד נלהב, אבל מה לעשות שלא הבנתי מה המשמעות של זה
    🙂
    אבל כן שמתי לב שחם חם אבל אצל המניאקים האלה אין מטר אחד של צמחיה צהובה

    1. לו היחת עוקב אחרי השידור הסכמטי ברשת
      שמראה מעקב זמנים , היית מבין שמוביסטאר התחלקה לשניים ,חצי קינטנה אמאדור וורונה יצאו לבריחה מאד מוצלחת והגיעו להפרש מטורף סביב השבע דקות.הצעד המתבקש מרוכבי הקבוצה הנותרים היה לשבת על גלגלי היריבים מסקיי בזאת להפריע ולהקשות עליהם עד לרגע בו יתמוטטו, במקום לנהוג כך
      נם הובילו את הרדיפה וקיצצו מיתרון הבורחים
      שתי דקות פלוס…
      לנדה נתן בגירו בךנדה לקח בטור…

      ..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט