מחשבות כדורסל של שלישי בצהריים / רועי ויינברג

וויט ומארי יכולים לשחק ביחד?

ב-2017/18 פציעה משמעותית פגעה אנושות בסיכויים של הספרס לעשות פלייאוף, אבל רכז בשנתו השנייה פרץ אצל פופוביץ', הפך לאחד משחקני ההגנה המשמעותיים ביותר וסייע להם להגיע לארץ המובטחת. הוא נפצע בפגרה וזה קרה פעם נוספת, בסן אנטוניו. דיוז'נטה מארי אמור לחזור לשחק העונה ויהיה מעניין לבדוק כיצד הוא יכול לשחק לצד דריק וויט.

על הנייר, הגנה עם שניהם תהיה קטלנית. לא רק מול קבוצות כמו יוסטון ופורטלנד שיחיו על הקו האחורי המוכשר שלהם, אלא גם מול טובות יותר – מארי&וויט ארוכים מספיק בשביל להחליף מול פורוורדים ובמצב בו אחד מהם שומר על הגארד המרכזי של היריבה, השני יכול להיות מסוכן יותר בכל הקשור לעזרה אחרי חילופים או חטיפות זריזות. פופ ישפר משמעותית הגנה שקרטעה העונה כי סרגל הכלים שלו טוב יותר. השאלה היא ההתקפה.

כשלסן אנטוניו יש גם את דמאר דרוזן שיפתח, הם נתנו לא מעט דקות העונה לשחקן שתכליתו היא לרווח את המגרש, בין אם זה בריין פורבס (28 דקות למשחק ו-81 משחקים בחמישייה), פטי מילס (23.3 דקות) או מרקו בלינלי (23). דרוזן זרק לא מעט מיד-ריינג' העונה, אבל 3.4% מהזריקות שלו היו שלשות. מארי לא קלע כמעט בכלל מרחוק לפני הפציעה.

זה משאיר אותנו עם וויט. סביר שהשנה נראה אותו משחק יותר בלי הכדור, כשיש לידו יוצרים משמעותיים בדמות דרוזן ומארי. הוא קלע באחוזים טובים מהמיד-ריינג' ולקח הרבה זריקות ספוט-אפ, למרות שהן לא נכנסו באחוזים טובים במיוחד.

מארי ודרוזן ימשכו שומרים, לצד למרקוס אולדריג' כמובן, מה שיכול להקל על הזריקות של וויט. נוסף על כך, הגעתם של דמארה קארול וטריי ליילס תשפר את הריווח מצד הקו הקדמי של ס"א. יכול להיות שההתקפה שלהם תהיה פחות יעילה, אבל השיפור ההגנתי יחפה על זה עבורם.

שחקנים חופשיים בולטים

נשארו כמה שחקנים חופשיים מעניינים, למרות שהשוק של הכוכבים מעשית נסגר. השם הבולט ביותר הוא קייל קורבר. הקלע האגדי שוחרר מהסאנס אחרי שהגיע לשם בעקבות הטרייד של מייק קונלי ליוטה ויכול להוסיף הרבה ללא מעט קבוצות. ההגנה בעייתית, אבל הוא עדיין שחקן רוטציה לגיטימי בקבוצת פלייאוף ואחד שייתן 2 שלשות למשחק ב-40% מדאון טאון. פילדלפיה יעד מעניין במיוחד, כשקבוצתו לשעבר צריכה חיזוק לספסל ותוספת קליעה. קורבר יכול לשמש כמחליף טוב לג'יי ג'יי רדיק במהלכים דומים לאלה שהיו לאחרון עם אמביד, או כמרווח מגרש בהרכב מהיר יותר עם סימונס והורפורד. יכול להתברר כחתיכה החסרה עבורם.

שם מעניין אחר זה ג'יי אר סמית'. הקאבס בקושי השתמשו בו העונה אחרי התקרית מהמשחק הראשון של גמר 2018, חוסר הזריקה בשיוויון 95, אבל הוא היה שחקן חמישייה בקבוצה של ארבעה גמרים ואפקטיבי בקאץ' אנד שוט ליד לברון. יוסטון תהיה אופציה לא רעה, בהתחשב בכך שהם צריכים שחקני כנף שיודעים לקלוע ויכולים לעשות הגנה טובה, באופן יחסי. הרוקטס שיקמו לא מעט קריירות בעונה האחרונה כמו שראינו עם קנת' פאריד ואוסטין ריברס. אם הם מצליחים להחזיר את סמית' לשחקן של 2015/16, או משהו קרוב לכך, הם הרוויחו בענק.

אותו פאריד שיחק טוב מדי העונה כדי להישאר בלי קבוצה, ולדעתי שם מעניין יותר מדוויט הווארד (החופשי). הוא הוכיח את עצמו ביוסטון כסנטר מחליף, כשהוא יעיל כמסיים בפיק-נ'-רול. האנרגיות שלו הופכות אותו לשחקן שימושי מהספסל של קבוצות כמו אטלנטה, בה ירוויח מהשילוב עם טריי יאנג.

פורצי ליגת הקיץ

ליגת הקיץ בדיוק נגמרה עם זכייה של הגריזליס בתואר. שווה לתת קרדיט לכמה שחקנים ששיחקו טוב מאוד, מעבר לרוקיז השונים ולאלה שכיכבו (לוני ווקר, ג'ארט אלן). בואו נדבר על כמה:

ברוס בראון מדטרויט היה נהדר. הוא היה שחקן חמישייה בקבוצת הפלייאוף של הפיסטונס השנה, אבל זה נבע בעיקר ממצוקה שלהם בכנפיים – 4.3 נקודות, 2.5 ריבאונדים ו-1.2 אסיסטים בעשרים דקות זה לא מרשים במיוחד. בסאמר-ליג היו לו 8 ריבאונדים ו-8.3 אסיסטים למשחק כשהוא משחק דה-פקטו כפוינט גארד ומוביל את דטרויט, במדגם משחקים קטן. משחק האול-אוראונד שהוא הציג יכול להמשיך לתת לו מקום בחמישייה לעונה נוספת.

אהבתי את המשחק של אנפרני סימונס פורטלנד קבוצה שמתבססת על שיפור של שחקני הספסל שלה, בין היתר, והשנה הוא צפוי להפוך למשמעותי יותר בהתחשב במצבת הגארדים הדלילה של הבלייזרס. 56% מהשדה ו-65% מהשלוש אלו נתונים מדהימים (בליגה חלשה) ובכמות גבוהה. הקליעה הזאת תהיה שימושית במיוחד.

ברונו קובוקלו ראוי להתייחסות גם כן. הוא היה טוב בגמר ולאורך כל הליגה עם 12 נקודות באחוזים לא רעים לצד 7 ריבאונדים ואינסטינקטים טובים בהגנה, למרות שקשה להתייחס אליה בליגת הקיץ. הוא הראה קליעה סבירה ופתח בחמישייה בממפיס של סוף העונה הנוכחית. המשך ההתקדמות והתיאום עם ברנדון קלארק יהפכו אותו לשחקן רוטציה בקבוצה מתפתחת, כשהתקרה שלו עדיין גבוהה בגיל 23.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. בוא נהיה אופטימים שאם יש משהו שמארי שיפר בגלל הפציעה זאת הזריקה שלו. הוא היה איום ונורא לפני הפתיעה מקליעות מרחוק

  2. על פניו, ווייט ומארי יושבים על אותה משבצת. אבל בדיוק אותה משבצת.
    על מנת שה-2 יוכלו לשחק ביחד, צריך שמי מהם יצליח לפתח קליעה סבירה מבחוץ –
    ווייט קלע בעונה שעברה רק 33.8% מהשלשות שלו. למארי בקריירה (שנתיים) יש 31.6% מהשלוש, אבל הוא כמעט ולא זורק (הוא קלע 56 סלי 3 ב-119 משחקים).
    .
    תודה, רועי.

  3. תודה רועי
    -מזמן חשבתי שיהיה נחמד שתוסיפו כותרות לכתבות בעמ' הראשי- כל הכבוד.
    -מה שוויט עשה בפלייאוף הקודם היה ממש מטורף. יהיה מעניין עד כמה תרד האפקטיביות שלו כשדז'ונטה (השם מארי כבר נתפס ע"י מישהו אחר…) יחזור
    .
    -בהתחשב בעובדה שיוסטון יצטרכו הרבה מאוד חסימות בשביל הצמד חמד החדש, העובדה שקאפלה היחידי הנורמלי בעמדה 4-5 (צ'נדלר וננה בני 36, ובעמדה 4 זה טאקר) הייתי שמח לראות עוד מישהו שאו יוכל לרווח את המשחק בשביל שהם יחדרו או לפחות חוסם שיזוז קצת יותר מהר על המגרש כדי שראס לא יצטרך לזרוק 100 פול-אפס במשחק

    1. במיוחד בהתחשב בעובדה שכל אחת מהקבוצות מLA שהולכים להעיף אותם (גם אם יוסטון יפתיעו ויסיימו ב4 הראשונות) מחזיקים 2 סופרסטארים מעל 2 מטר.. קאפלה וטאקר לא נראלי יחזיק…ובטח שלא ננה וצ'אנדלר

    2. אין הרבה פרי אייג'נטס בולטים בעמדות האלה (מלבד פאריד). לדעתי יעשו טרייד על גבוה מסורתי יותר, אולי אחד הסנטרים של קליבלנד – לארי נאנס או טריסטן תומפסון יוסיפו הרבה מהספסל.

  4. מארי כבר היה אמור להגיע עם קליעה משופרת לפני שנפצע.
    מאמין שאולי ווייט יעלה בהתחלה כמחליף, כי הוא הכי אפקטיבי עם הכדור, אבל שבסופו של דבר במהלך העונה ההרכב יתקבע על שניהם יחד, דרוזן ב-3, כששני הרכזים מתחלקית באחזקת הכדור שווה בשווה בערך.

  5. בתור אוהד ספרס אני מקווה מאוד (ומאמין) שהדואו של וויט את מארי יצליח. במערכת מקצועית מטורפת כמו של הספרס אי אפשר פשוט לא להצליח.
    ג'יי אר יכול להיות תוספת מעניינת לכמעט כל קבוצת פלייאוף , קורבר בגילו ועם האין הגנה שלו קצת פחות לדעתי

  6. שכחת איך לוני ווקר ישתלב בסיפור ולדעתי הוא ידיח את דרוזן מהחמישיה עקב זה שהוא יודע לשים את העור מה-3 ובכללי אני מאוד מחזיק ממנו והוא בין האהובים עלי בליגה

      1. בסדר גם ווקר קטן מדי לשחק 3 אז לדעתי מה שיקרה בתכלס זה או שוויט או דזונטה יעלו מהספסל לקראת סוף השנה ווקר יפתח 2

    1. נקודה יפה. הוא היה רמה מעל כולם בסאמר ליג ולדעתי יפרוץ השנה. כשיש לספרס את וויט, ווקר, מארי, דרוזן, מילס ופורבס על 2.5 עמדות יהיה קשה למצוא דקות לכולם, אבל הם ימצאו דרך. הבעיה הגדולה היא שלארבעת הראשונים אין קליעה טובה במיוחד.

  7. אני לא יודע אם זה אפשרי מבחינת יוסטון אבל אני חושב שעומרי כספי יושב עליהם כמו כפפה ליד. הוא מרווח מגרש, עושה חתיכות לסל, משחק בעמדות 3-4 ויכול לקטוף לא מעט ריבואנדים…

  8. שאלה מעניינת מאוד בנוגע למארי וווייט, ובכלל בנוגע לגארדים הצעירים הרבים בקבוצה (ווקר, פורבס, ואולי גם הרוקי קלדון ג'ונסון), וגם פאטי מילס עדיין שם.
    .
    מארי הוא פוינט, פורבס, למרות ששיחק לעתים כפוינט השנה בגלל כל הפציעות, הוא שוטינג, אבל ווקר וווייט הם די קומבו.
    .
    כל אחד מהם מביא תמהיל קצת אחר של הגנה (מארי, ווייט), חדירה (מארי, וייט, ווקר, מילס), קליעה מבחוץ (פורבס, מילס, ואולי גם האחרים אם השתפרו בקיץ), והובלת כדור (ווייט, מארי, ווקר).
    .
    השאלה מי ישחק מתי תלויה גם במצאפ מול היריב וגם בשחקנים בעמדות האחרות. דרוזן בדרך כלל נוגע הרבה בכדור ואז פחות צריך מהם הובלת כדור וחדירה, ויותר צריך קליעה מבחוץ והגנה. כשדרוזן יושב, ומרקו נניח, משחק, זה משתנה בהתאם.
    .
    יכול להיות שווייט, למשל, יהפוך למאנו במשרה מלאה, כלומר שחקן שמתחיל על הספסל, אבל משחק לפחות 25 דקות במשחק בכל מיני הרכבים.
    .
    באופן כללי יותר, נראה לי שהתשובה הספרסית לכל הדואוז האלה בליגה היא העומק – נכון להיום גם אם שני הגארדים הפותחים שלנו, יהיו אשר יהיו, אינם שחקנים ברמה של קרי, קליי, קיירי ואפילו קמבה, שני המחליפים שלהם בדרך כלל יהיו טובים יותר מהמחליפים של היריב. בקיצור, שוב ננצח את יוסטון.

    1. וויט כשחקן שישי זה רעיון לא רע. גיים צ'יינג'ר מהספסל בשני צדדי המגרש ושחקן מאיים כשהוא חם כמו שיודעים בדנבר. לא מאמין שנראה את דרוזן משחק כאחד משני הגארדים השנה

  9. תודה רבה, הפוסטים האלו באוף סיזן זה כמו פרח במדבר..
    רק לא הבנתי איך קארול חתם בספרס אבל פאריד עדיין שחקן חופשי, הnba לא הבין עדיין שזה אותו בנאדם?
    יהיה מעניין מאוד לראות את הספרס בעונה הבאה, מחזיק אצבעות שפופ האלכימאי יחייך גם בפלייאוף

    https://youtu.be/aBQb5nVCHno

  10. עם כל הרעש מסביב, סן אנטוניו שוב תהיה בפלייאוף.
    נבנית שם קבוצה מאוד מעניינת ועמוקה עם תמהיל נכון של ניסיון, רוקים ולא מעט כישרון.
    פופ כהרגלו בקודש, מתנהג כתמונות מראה לליגה, רוב הקבוצות מוכרות את העתיד בשביל הווה או מוותרות על ההווה עבור עתיד.
    לא ככה פופ וביופורד.
    השניים בונים קבוצה מצויינת שתדבר חזק בקרב
    על הביתיות במערב.
    לא ראיתי מספיק את ווקר ברמות הגבוהות, אבל מההכרות עם המערכת, השילוב שלו השנה יהיה איטי, ככה שלפחות עד ינואר-פבואר, הוא לא יתחרה על מקום בחמישייה.
    פופ מאוד מחזיק מפורבס, ככה שאני לא רואה אותו יורד לספסל, ומכיוון שלמרקוס מעדיף את עמדה 4, לא אתפלא עם בחלק גדול מהמשחקים פולטל יפתח. יחד עם דמאר ולמרקוס, זה משאיר עמדה אחת פנויה, כנראה למארי.
    הסנריו שוויט מקבל את תפקיד מאנו, עם תוספות כוח וריווח שנותן רודי גיי כנראה מהספסל, שם את הספרס בפוזיציה של הספסל החזק בליגה.
    יהיה מעניין לראות איפה דמארה קארול משתלב ומה המקום של פטי בקבוצה.
    להבנתי, הספרס צריכים סנטר טוב (לא פאריד ובטוח לא הווארד), ונוכל לדבר על קונטנדרית אמיתית

    תודה רועי

    1. מסכים. לוני לא יקבל הרבה צ'אנסים. כמה דק' פה כמה שם.
      כמו שווייט לא היה מקבל הרבה צ'אנסים בשנתו השנייה, אחרי שהצטיין בליגת הקיץ, אלמלא מכת הפציעות.
      זה פופ.
      אני אומר כל הקיץ שהספרס בטופ 4 השנה.

    2. פלטל לדעתי יכול להפוך לסנטר כזה. הוא עדיין צעיר, היה טוב בשנה שעברה והשנה מקבל אוף-סיזן מלא עם הספרס בניגוד לטרייד מהשנה הקודמת. קארול אולי יפתח כסטרץ' 4 מול יריבות מסוימות לצד מארי, דרוזן ועוד מישהו. הספסל שלהם אכן חזק, אבל אני לא חושב שהם ילחמו על הביתיות.

  11. אוף טופיק, אבל ממש מעניין – מישהו ניתח את סדרת הסיבוב הראשון של הספרס ב-2014 מול דאלאס, שהצליחה לגרור את הספרס לשבעה משחקים והייתה, על פי כל מדד מקובל, הסדרה הקשה ביותר שלהם באותה עונה, וזאת למרות שעל הנייר דאלאס הייתה חלשה מאד. זה גם מוצג באופן גרפי מוצלח. ממש מומלץ.
    .
    https://www.sbnation.com/2019/7/15/20677426/dorktown-mavericks-spurs-2014-rick-carlisle

    1. מרתק,
      ממש לא זכרתי את הסדרה.
      מרגיש כמו תקופה אחרת.

      מצחיק להגיד על מאמן שבנה קבוצה כל כך לא מאוזנת כמו דאלאס מודל 2014 שזו "תצוגת האימון הטובה בהיסטוריה".
      אבל קשה להתווכח עם הטיעונים

  12. הספרס תקועים עם דרוזן ולא יכולים לשים אותו עם מארי ווויט. קבוצה טובה אבל לא מספיק. ודי משעממת.
    אני לא עוקב, אבל האם בגיים אוף זונס היתה התייחסות לקו אחורי של וויט ווקר?

    לגבי ליגת הקיץ, לא יודע, מאד לא התלהבתי ממה שראיתי.

      1. אני חושב שהרבה חברה מפספסים את
        החשיבות ביציבות וההמשכיות.
        זו נקודה ששווה דיון בפני עצמה, כמה זמן לוקח
        לשחקן הממוצע להתאקלם בעיר חדשה, בבית חדש, מערכת חדשה.
        לא רק העיניין המקצועי משחק תפקיד, יש שם הרבה מעבר (העברת המשפחה, עזיבת החברים, התנתקות מהמוכר). אולי אחד מאנשי הסטטיסטיקה פה באתר, ימצא נתון על השיפור במספרים בין שנה ראשונה לשנייה, של שחקן ממוצע שעובר קבוצה בשיא כושרו.
        .
        אבל לענייננו, רק 3 קבוצות במערב שמרו על הבסיס, פורטלנד דנבר וסן אנטוניו (אני מתעלם בהפגנתיות מסקרמנטו). שלושתן יהיו בפלייאוף הבא, וכשנסכם את עונת 19/20, נחזור בדיוק לנקודה הזו:
        יציבות וההמשכיות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט