אליפות אירופה בישראל! סיכום היום השלישי \ עידו יצחקי

אליפות אירופה בישראל! סיכום היום השלישי \ עידו יצחקי

היום השלישי של אליפות אירופה לנבחרות עתודה הוא גם היום בו נקבעים משחקי שמינית הגמר – החשובים ביותר בתחרות. בניגוד לאתמול, הפתעות גדולות לא ראינו ביום הקריטי הזה, אך קיבלנו דרמה אחת אדירה בין ליטא ליוון וכמובן, נבחרת ישראל – ששוב ניצחה והותירה חיוך ענק על פרצופם של 3000 אוהדים שהגיעו לתמוך ולעודד.

תוצאות אתמול:

בית א':

מונטנגרו – בריטניה, 68:72.

צרפת – טורקיה, 57:69.

טבלת הבית:

  1. צרפת
  2. טורקיה
  3. מונטנגרו
  4. בריטניה

כבר לפני המשחק של נבחרת ישראל, נקבע כי במידה ותנצח תפגוש את מונטנגרו, שגברה על הבריטים בקרב הנמושות של בית א'. איגור דורבניאק קלע לזכות המוטנגרים 22 נק', כשהסנטר מרקו סימונוביץ' מוסיף 16 לצד 16 ריבאונדים. לנבחרת הולך להיות חתיכת כאב ראש נגד סימונוביץ' בשמינית הגמר. במקביל למשחק של ישראל בדרייב אין, שיחקו צרפת וטורקיה על הזכות לפגוש את אוקראינה בשמינית. בריחה של הצרפתים בדקות הסיום סידרה להם מפגש נוח יותר, בעוד טורקיה תיפגש עם איטליה.

סימונוביץ'. עשוי לעשות לנו המון צרות בשלב הבא (FIBA.Basketball)

 

בית ג':

קרואטיה – לטביה, 78:90.

ספרד – גרמניה, 66:78.

טבלת הבית:

  1. ספרד
  2. קרואטיה
  3. גרמניה
  4. לטביה

שני משחקים חד צדדיים בבית ג' קבעו את סדר המיקומים בבית. אצל הקרואטים בלט שוב טוני נאקיץ' שהמשיך את הטורניר המצויין שלו עם 21 נקודות. במפגש בין ספרד לגרמניה, פיליפ הרקנוף שוב לא שיחק מסיבות לא ידועות. משיחות שערכתי עם אנשי צוות גרמניים נטען בפניי כי הוא לא פצוע ולא הסכימו להגיד מדוע אינו שותף. ללא הכוכב הבולט של הגרמנים, ספרד לא התקשתה לנצח משחק שלישי ברציפות, ולסיים את שלב הבתים במאזן מושלם. מיגל גונזאלס מבאסקוניה הצטיין הערב עם 16 נקודות.

 

בית ד':

סלובניה – פולין, 80:77.

ליטא – יוון, 86:88 (לאחר הארכה).

טבלת הבית:

  1. ליטא
  2. יוון
  3. פולין
  4. סלובניה

בעוד שבאולם 'זיסמן' בר"ג ניצחה פולין את סלובניה, שרק לפני יומיים חטפה 42 הפרש מיוון, והתאוששה היטב בדרך להשגת המקום השלישי, ב'דרייב אין' באותה השעה בדיוק התקיים המשחק הכי טוב בטורניר עד כה, שהסתיים עם באזר ביטר מטורף בהארכה של איגנאס סארג'יונאס הליטאי. לאחר משחק רווי מהפכים, שתי הקבוצות הלכו להארכה, בה גיורגיס קלאצאקיס היווני קלע 14 נקודות (23 במשחק כולו) והוליך את יוון ליתרון 9, דקה וחצי לסיום הארכה. הליטאים לא אמרו נואש וגילו המון אופי, והצליחו לצמצם ל-3 הפרש בלבד, כשהם עם הכדור ביד – 23 שניות לסיום. היוונים החליטו לבצע עבירה במתכוון על מנת לזכות בהתקפה נוספת, אך השופט הפתיע ושרק לעבירה בלתי ספורטיבית. סגירה לא טובה בריבאונד של היוונים סידרה לסארגי'ונאס שלשה בשניית הסיום, ואת רגע ההיילייט של האליפות. הודות לניצחון הדרמטי, ליטא מסיימת את שלב הבתים במקום הראשון ותפגוש בשלב הבא את לטביה החלשה.

לא מצאתי תקציר של המשחק, אז הנה לכם המשחק המלא בין ליטא ליוון. ממליץ בחום להעביר ל-2:18:58 בסרטון בכדי לצפות בדרמה שהתחוללה על הפרקט בהארכה:

ראיון שערך שי בוקר (ואנוכי לצדו) עם איגנס סארג'יונאס, גיבור המשחק:

תמונה מדהימה שמצאתי באתר של פיב"א בסיום המשחק:

הפנים של קלאצאקיס אומרות הכל (FIBA.Basketball)

 

בית ב':

איטליה – סרביה, 73:69.

סרביה מצליחה להתאושש מההפסד לאוקראינה לפני יומיים עם ניצחון על איטליה ב'זיסמן' ומבטיחה לעצמה מפגש נגד בריטניה החלשה בשמינית הגמר. המשחק היה צמוד לכל אורכו ובסופו ידם של הסרבים הייתה על העליונה. מרקו פצ'ארסקי עלה לראשונה באליפות בחמישייה ונתן הופעה פנומנלית עם 25 נקודות ו-13 ריבאונדים. 27 נקודות של גבי סטפאניני מנגד לא עזרו לאיטלקים.

ישראל – אוקראינה 74:93

הנבחרת עלתה עם החמישייה הרגילה הכוללת את מדר, קרביץ, פורת, אבדיה ואביבי. בדומה למשחק נגד האיטלקים, ישראל שוב פותחת חלש. האוקראינים מצליחים להגיע לזריקות קלות מבחוץ כשהם שוברים את האזורית ע"י חדירה והוצאה. דני היה המוציא לפועל העיקרי של הנבחרת בתחילת הרבע הראשון. בית הלחמי החליט להכניס בהחלטה מעט תמוהה את שחר עמיר ואופק מלכה (שני גארדים מאוד נמוכים) והגבוהים של אוקראינה חגגו בצבע. ישראל לא מצליחה לסגור בריבאונד (כרגיל) ועל לוח התוצאות 29:17 לאורחים בסיום רבע חלש מאוד של הנבחרת.

הרבע השני נפתח עם שלשה של הולובצ'יק והקפיץ את הפער ל-15 הפרש. בדיוק כשהיה נראה שישראל בדרך לתבוסה, דני אבדיה ורז אדם הובילו ריצת 0-11 שהחזירה את ישראל למשחק והזעיקו את מאמן אוקראינה לקחת פסק זמן. המומנטום של הנבחרת אכן נעצר, והמשחק הפך לשוויוני. 5 דק' לסיום המחצית ביצע כוכב האוקראינים, איסוף סאנון, את העבירה הרביעית שלו (!). למרות זאת, סאנון המשיך לשחק. הניסיונות הרבים של מדר לסחוט ממנו את החמישית עלו בתוהו, והמשחק היה תקוע עבור 2 הנבחרות. ישראל עברה ללחוץ על כל המגרש בשתי הדקות האחרונות, והלחץ אכן עשה את שלו. האוקראינים איבדו כדורים והנבחרת הצליחה להשוות על סף ההפסקה אך חדירה גדולה של סאנון חתמה את תוצאת המחצית, 45:43 לאוקראינה.

רז אדם מול סאנון. (FIBA.Basketball)

 

שלשות של קרביץ ועמית זיס בפתיחת המחצית העלו את הנבחרת ליתרון ראשון במשחק והכניסו את הקהל הישראלי שגדש את יציעי הדרייב אין לטירוף. האוקראינים נשארו חזק בעניינים הודות ליום פנטסטי של קוזק מחוץ לקשת (6 שלשות). גג אדיר של דני אבדיה לצד מהלכים הגנתיים נפלאים של זיס יצרו מומנטום חיובי עבור הנבחרת, ונקודות של מדר ואבדיה פתחו פער של 5 בסיום הרבע, 61:66 לטובת נבחרת ישראל.

הנבחרת המשיכה לשחק כדורסל מהנה, ונקודות של אבדיה ואביבי העלו את ההפרש כבר ל-9 לנבחרת. אוקראינה עוד ניסתה לחזור ואף הצליחה לסחוט עבירה חמישית מעמית זיס, אך מהלכים יוצאים מן הכלל של מדר ולייאפ של אבדיה סגרו את הסיפור. לקראת הסיום בית הלחמי העלה שחקנים שפחות מקבלים דקות באליפות, ואלו החזירו עם נקודות. בדקות הסיום הקהל הישראלי המשיך לחגוג והנבחרת רצה כל הדרך אל ניצחון מוחץ ב-19 הפרש, 74:93.

קלעו לישראל: אבדיה 21 (9 ריב', 5 אס'), קרביץ 18, אביבי 15 (7 ריב'), מדר 12 (8 אס'), אדם 12 (8 ריב', 5 ריב' התקפה), זיס 6, מלכה 6, עמיר 2, פורת 1.

אמנם כבר התרגלנו לכך שהנבחרת פותחת חלש, ומשחקת מעולה במחצית השנייה, אך השינוי הגדול במשחק אמש היה דווקא ברוטציות של בית הלחמי. המאמן החליט ללכת עם שישה שחקנים בלבד הערב כשמלבדם אף אחד אחר לא עובר את 10 הדקות. חנוכי שיחק רק 5 דקות ברבע השני, ומאז לא חזר לפרקט. כששאלנו את בית הלחמי בסיום הוא הצהיר כי ההחלטה הייתה מקצועית בלבד וטען שחנוכי כשיר לחלוטין. תומר לוינסון התאדה לגמרי מהרוטציה ואפילו בגרבייג' טיים הוא לא נכנס. בסיום המשחק תומר רץ לחדרי ההלבשה, ולא חגג יחד עם השחקנים והקהל על הפרקט. רז אדם ועמית זיס הוכיחו הערב שמגיע להם לקבל יותר קרדיט עם הגנה גדולה והמון רוח ולחימה. מדר המשיך לחלק אסיסטים בסיטונאות (מלך האסיסטים של הטורניר עד כה) ודני היה פנטסטי. המשחק של הנבחרת עדיין לא כפי שאנו מצפים שיהיה (גם בית הלחמי אמר לנו זאת בסיום), אך ניתן להיות מרוצים. בשמינית הגמר תפגוש הנבחרת את מונטנגרו, והיא בהחלט יריבה חלשה יותר מאיתנו.

ראיון שערכתי עם דני אבדיה בסיום המשחק:

טבלת הבית:

  1. סרביה
  2. ישראל
  3. איטליה
  4. אוקראינה

 

 

משחקי שמינית הגמר:

ספרד – סלובניה
קרואטיה – פולין
ליטא – לטביה
יוון – גרמניה
סרביה – בריטניה
ישראל – מונטנגרו
צרפת – אוקראינה
טורקיה – איטליה

No photo description available.
תמונת שמינית הגמר. במידה ותנצח, תפגוש ישראל את המנצחת בין ליטא ללטביה

 

ניתן לראות כי ישראל נמצאת בצד ה"נוח" יותר על הנייר. מלבד ליטא, שאותה ישראל ככל הנראה תפגוש ברבע הגמר, שאר הנבחרות כלל לא הרשימו אותי עד כה, ונראה כי במידה וישראל תעבור את ליטא, שלב חצי הגמר יהיה פשוט יותר. מנגד, הצד השני מסומן כ"צד המוות" שמשחקות בו פייבוריטיות כמו טורקיה, ספרד, סרביה ויוון.

מחר, בתיאום מושלם עם יום המנוחה בטור דה פראנס, השחקנים מקבלים גם הם יום מנוחה לאחר שבוע אינטנסיבי מאוד. ביום רביעי האליפות חוזרת עם שמונת משחקי שמינית הגמר כשבמוקד, כמובן, משחקם של נבחרת ישראל נגד מונטנגרו בשעה 20:30 בדרייב אין. פריוויו למשחקי השמינית יגיע בהמשך באתר. כרטיסים כבר יצאו למכירה באתר 'לאן'. בואו לעודד את הנבחרת וליהנות מחוויה יוצאת דופן של כדורסל איכותי ובילוי מושלם שמתאים לכל המשפחה!

#אל_אל_ישראל!

דרך אגב, אני חש צורך לציין שעד כה פגעתי בדיוק בכל ההימורים שהכנסתי באתר – הימרתי על הפסד בדו-ספרתי לסרביה, ניצחון ב-5-10 על האיטלקים וניצחון ב-15-20 הפרש על אוקראינה (מוזמנים ללכת לפוסטים הקודמים ולבדוק אותי)… אז בוודאי שאהמר שישראל תיקח את המשחק מול מונטנגרו. בכמה? אחליט מחר…

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. סיקור נהדר ומקצועי, כל הכבוד לך.
    אני באמת מקווה שהנבחרת תעבור את המשחק הקרוב ואז ברבע הגמר זה כבר סיפור אחר לגמריי.
    אבל אני חושב שעד עכשיו אומנם הולך קצת קשה לנבחרת אבל החבר'ה מראים אחלה מנטאליות.

  2. סיקור מצוין. אגב, אם יש לאוקראינים שחקן שקוראים לו קוזק הייתי מצפה ש 6-6 לשלוש יזכה אותו בסיקור שהוא חולל פרעות מאחורי הקשת נגד הנבחרת.

    אני מקווה שמונטנגרו היא מאצ' אפ טוב.

  3. אני מבין את האכזבה של שחקנים ממיעוט דקות משחק אבל צריך להתנהג כמו שחקן נבחרת ולא כמו בשכונה. גם אבדיה שכל חילוף עושה הצגות למאמן צריך קצת לדעת את מקומו.

  4. כתבתי כבר בפוסט אחר שלך
    נגד קבוצה חלשה כמו האוקראינים יכול חעבוד מה שראינו אתמול
    הנבחרת ברגע שעוצרים לה תריצה ושוברים לה תלחץ בבעיה
    אני מקווה שבית הלחמי מייבש את חנוכי בשביל לשמור אותו להמשך נגד הנבחרות הטובות הוא יהיה חייב אותו שהמשחק היה תקוע נגד הסרבים והאיטלקים הוא היחידי חוץ ממדר ואבדיה שהצליח לעשות משהו לוינסון ואביבי לא ברמה לצערי ולא מסוגלים לעשות כלום נגד הגנה טובה אביבי טוב רק במשחק ריצה ולוינסון חושך גם בהגנה וגם בהתקפה

  5. יופי של סיקור. שניים שהרשימו אותי לפחות אתמול הם אביבי וזיס , השני במיוחד בצד ההגנתי. איפה הם משחקים? מאין באו?

    1. נועם אביבי גדל באקדמיה של וינגייט ושיחק בעונה האחרונה בבוגרים של הפועל כפר סבא מהליגה הלאומית.
      עמית זיס גדל בנוער של מכבי ת״א (אליה הוא עדיין שייך) ואת העונה האחרונה פתח בהפועל חיפה. באמצע העונה עבר להפועל ב״ש מליגת העל והיה שחקן רוטציה.
      מוזמן לעיין בפוסטים שעסקו בשחקני הנבחרת (:

  6. נהדר. נבחרת אובראצ'יברית וחסר עוד רכז אמיתי .
    מדהים לראות את אבדיה משחק ככה משני צידי המגרש. ירוויח בצדק את המעבר לדסק כתבי החוץ…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט